eitaa logo
انتظار منجی عالم313
3.8هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
676 ویدیو
55 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
. 💠 خـداوندمتعال به‌پیامبـراکرم(ص)فرمـود: ✨ "یااحمد! لَولاک‌لماخلقت‌الافلاک ولَولاعلی،لَماخلقتک ولَولافاطمه‌،لَماخلقتکما."✨ 💖 «ای‌پیامبـر! اگرتونبودی، 🍃 جهانِ‌هسـتی‌رابه‌وجودنمـی‌آوردم. 💚 واگرعلـی‌نبود، 💐 توراخلـق‌نمـی‌آفریدم. 💎 واگر نبود، 👈 هـردوی‌شـماراخلـق‌نمـی‌کردم.» 📚 فرائد‌السّـمطین، ج۲ص۶۸ @entezar_ma313
🔹 ماجرای تولد (س) و بودن ایشان ... 💝 💠 دو فرزند پسر حضرت محمد (ص)، به دنبال یکدیگر از دنیا رفتند: اول قاسم و سپس عبدالله. بعد از وفات این دو پسر که رنج فراوانی برای رسول مهربان خدا (ص) به دنبال داشت، در کوچه های مکه، عده ای از جاهلان، با رسول خدا (ص) رو به رو شدند. «عاص بن وائل» که از ناراحتی رسول خدا (ص) به وجد آمده بود، فرصت را غنیمت دانست و خواست ایشان را با کنایه برنجاند. رو به حضرت کرد و با گستاخی گفت: «چه خوب شد ابتر (بی دنباله) شدی!» 💠 در پی این سخن و دل شکسته شدن رسول خدا (ص)، سوره نازل شد : 🌟 «به نام خداوند رحمان و رحیم. ما به تو کوثر عطا کردیم، پس به شكرانه اش براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى كن، و بدان كه محققاً شماتت گوى و دشمن تو ابتر و بی دنباله است.»🌟 💠 یکی از زیبایی های کوتاه ترین سوره قرآن، معنای واژه ی «کوثر» است: 🍃 کوثر، از ریشه و به معنای «خیر کثیر و فراوان» است؛ خیری و برکتی که در ایشان و در نسل آن حضرت قرار داده شد.🍃 💠 هم اکنون از نسل حضرت زهرا(س) و علی(ع) (و در واقع پیامبر(ص) در اقصی نقاط جهان به تعداد پرشمار وجود دارند. پرشمارتر از نسل هر کسی بر زمین... 🍀 تنها در ، بیش از 6 و نیم میلیون از سادات زندگی میکنند. و بیش از 12 میلیون و ایرانی، نام یا القاب (س) را دارند... 🍃این است خیر کثیری که خداوند به پیامبرش عطا فرمود... 🌹 میلاد دختر نور و آسمان، فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و و بر شما مبارک باد💞 @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۱۸۶🌷 ☀️نورانیت امام☀️ 📿‌حقیقت نماز 💠«اللهم انی اتوجه الیک بمحمدو آل محمد وأقدمهم بین یدی صلواتی و اتقرب بهم الیک فاجعلنی ہهم وجیها فی الدنیا والآخرة ومن المقربین». «خدایا، به محمد و خاندان محمد (صلی الله علیه وآله) به تو رو می‌کنم وآنان را پیش روی نمازم پیش می‌اندازم و به وسیله آنان به تو تقرب می‌جویم. مرا در دنیا و آخرت به وسیله آنان آبرومند و از مقربین قرار ده» 💠با روشن شدن بنای حج، تبیین نماز ممکن می‌شود. برای کسب معرفت به مقام نورانیت اهل بیت (علیهم السلام) باید دانست که نماز دارای ظاهر و باطنی است. 💠در مورد باطن نماز در روایتی آمده است که حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «نحن الصلاة فی کتاب الله عزوجل». «مقصود از نماز در کتاب خدا ما هستیم». 💠حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) می‌فرمایند: «أنا علی الصلاۀ». «مقصود از بشتابید به سوی نماز، من هستم». 💠حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) می‌فرمایند: « انا صلاة المؤمن». نماز مؤمن، من هستم» 💠اگر روح نماز که همان امیرالمؤمنین (علیه السلام) است از کالبد نماز جدا شود، جسمی مرده از نماز باقی می‌ماند. مرده ای که دردی را دوا نمی کند و برای نماز گزار فایده ای ندارد. عبادتی نوشته نمی شود و عبودیتی انجام نمی گیرد. نماز بدون ولایت اصلا نماز نیست. 💠نماز آیینه نیایش و خضوع آن انوار مقدس و تجلی یافته از بندگی آنان است که پیش از خلقت به تسبیح و تقدیس حق تعالی مشغول بودند. 💠حضرت امام باقر (علیه السلام) فرمودند: «إن الله عزوجل خلق محمد و علیا و الأئمه الأحد عشر من نور عظمته أرواحا فی ضیاء نوره یعبدونه قبل خلق الخلق یسبحون الله عزوجل و یقدسونه». «همانا خدای متعال، محمد (صلی الله علیه وآله) و علی (علیه والسلام) و یازده امام (علیهم السلام) را از نور عظمت خویش آفرید که به صورت ارواحی در روشنی نورش پیش از آفرینش مخلوقات او را عبادت می‌کردند و به تسبیح و تقدیس او مشغول بودند... ». 💠آنان در این دنیا نیز عبودیت را در کل نماز به جا آوردند و در واقع به واسطه آنها نماز اقامه شده است. 💠پیامبر خدا (ص) به فرمودند: من و علی (ع) چندین سال نماز می‌خواندیم و احدی غیر از ما نماز نمی خواند». 💠بیان دیگری که میتوان از حدیث شریف «نحن الصلاة» فهمید این فرمایش نورانی است: «فمن أقام ولایتی فقد أقام الصلاة».همانا هرکس ولایت مرا به پا داشت، نماز را برپاداشته است». یعنی کسی که ولایت حضرت را اقامه کرد، حقیقتا نماز را اقامه کرده است اگر ولایت نماز اقامه نشده است. 💠پس نباید فکر کرد این ولایت که سبب قبولی و اقامه نماز است به آسانی به دست می‌آید، از این رو می‌فرمایند: «إقامة ولایتی صعب مستصعب لا یختله إلا ملک مقر أو نبی مرسل أو عبد مؤمن امتحن الله قلبه یریان». «برپاداشتن ولایت من دشوار است. کسی نمی تواند آن را تحمل کند مگر فرشته ی مقرب یا پیامبر مرسل یا بندۂ مؤمنی که خداوند قلب او را به ایمان آزموده باشد». 💠از این رو،کسی تحمل و ظرفیت پذیرش و اقامه چنین نمازی را،که بنا به فرمایش امام،همان ولایت است،ندارد جز یک دسته. آن هم کسانی که خضوع و تعظیم و ارادت آنها به فضایل این خاندان بیشتر بوده و خداوند قلب آن بنده را آزموده باشد. ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @entezar_ma313
های  (عج) 💥1. : هنگامیکه امام زمان (عج) ظهور می فرماید اولین لطفی که به مردم می کنند این است که را کامل می کنند . امام باقر (ع) فرمودند:هنگامیکه قائم ما قیام کند دستش را بر سر بندگان می گذارد و عقل و خرد های انان را جمع می آورد اخلاقشان را کامل می گرداند و به وسیله ی او مردم به رشد و کمال می رسند. ☀️2. : پیامبر خدا(ص)فرمودند:امت من در زمان مهدی (عج)آنچنان از نعمت های الهی بهرمند میشوند که هرگز نظیر آن دیده نشده است,آسمان باران رحمتش را به صورت آسا برآنها فرو می ریزد, زمین چیزی از گیاهانش را در خود باقی نمی گذارد و همه را می رویاند در آن روز ثروت به روی هم انباشته می شود به طوریکه هرکس بگوید:ای مهدی به من عطا کن می فرماید (آنچه خواستی) بگیر. ☀️3. نیازی_مردم: پیامبر خدا (ص) فرمودند:در آن هنگام زمین گنجینه های خود را برای او آشکار می سازد و برکت هایش را بیرون می ریزد انسان برای صدقه دادن و بخشش کردن جائی را نمی یابد زیرا بی نیازی همه ی مومنین را دربر می گیرد.باز پیامبر اکرم (ص)فرمودند:ایشان ثروت را به فراوانی در بین مردم می بخشد   کسی که درصدد صدقه دادن باشد اموالی را برداشته و بر مردم عرضه می کند اما به هرکس عرضه می کند می گوید من نیازی ندارم. 🌟4. : امیر مومنان(ع)فرمودند:اولین چیزی که از عدالت مهدی ظاهر می گردد این است که در سرتاسر جهان اعلام می شود هر کس از شیعیان ما بستانکار است یاد آوری کند اگر کسی به اندازه ی یک دانه سیر و یا خردل بستانکار باشد به او عطا می کند تا چه رسد به کسانیکه هزاران هزار درهم و دینار طلبکار باشند هرکس   هرچقدر طلبکار باشد به او عطا می فرماید. ⚡️5. : امیر مومنان (ع)فرمودند:راه ها امن می شود به طوریکه یک از عراق به شام می رود و پای خود را جز بر روی گیاه نمی گذارد جواهرش را بر سرش گذاشته از هیچ درنده و درزنده خوئی نمی ترسد امنیت و آسایش از هر نظر تمام دنیا را فرا می گیرد و جائی در کره ی زمین باقی نمی ماند مگر اینکه تمام آن از گل و گیاه سبز و خرم می شود. ⛅️6. : در آن زمان هیچ نوع گرفتاری و بیماری نخواهد بود امام باقر (ع)فرمودند:هرکس قائم اهل بیت ما را درک کند اگر باشد بهبودی می یابد و اگر باشد نیرومند می شود. 🌤7. و : بر خلاف آنچه دشمنان بر ما تلقین کرده انداو همچون مهربان می باشد که همه به او پناه می برندو به او عشق و مهر می ورزند.رسول خدا(ص) فرمودند:امت اسلام به مهدی مهر می ورزند و به سویش پناه می برند چنانکه زنبوران عسل به ملکه ی خود پناه می جویند او را در پهنه ی گیتی می گستراند صفا و صمیمیت صدر اسلام را به آنها باز میگرداند خفته ای را بیدار نمی کند خونی را نمی ریزدمردم در زمان ظهور حضرت همچون قبل از ظهور نخواهند بود که خون یکدیگر را به راحتی و مثل زمان جاهلیت بریزند . درآن هنگام   پرندگان در آشیانه های خود شادمانندو ماهیان در قعر دریا ها به سرور می پردازند چشمه سار ها سرازیر شده و زمین چندین برابر محصول خود را می رو یاند ساکنان زمین و آسمان به او عشق می ورزند آسمان بارانش را فرو می ریزد و زمین گیاهانش را می رویاند.او هفت یا هشت یا نه سال در میان مردم زندگی می کند زندگان آرزو می کنند که ایکاش نیاکانشان زنده بودند و آن عدالت و آرامش را مشاهده می کردندو می دیدند که چگونه خداوند برکات خود را بر اهل زمین نازل فرموده است . ☀️8. : امیر مومنان (ع) فرمودند:مهدی شرق و غرب عالم را تحت خود در می آورد در آن زمان گرگ و گوسفند در یک مکان زندی می کنند کودکان خردسال با و ها بازی می کنند و آسیبی به آنها نمی رسد از جهان رخت بر می بندد و تنها خیر و نیکی باقی می ماند. 🌟9. : امام صادق (ع) فرمودند:علم 27 حرف است و تا زمان مهدی بیش از 2 حرف کشف نمی شود ولکن حضرتش هر 27 حرف از علوم را پرده بر میدارد. ⭐️10. : امام صادق (ع) فرمودند:همه ی ادیان و مذاهب از روی زمین برداشته می شوند و جز دین خالص( ) باقی نمی ماند.به خدا سوگند که همه ناهماهنگی ادیان و مذاهب از بین می رود و فقط یک دین در سرتاسر جهان حکومت می کند چنان که خداوند(در قرآن) می فرماید: ان الدین عند الله الاسلام فقط دین در نزد خدا اسلام است و بس .(آل عمران/19) 📚(بحارالانوار ج52 ص 336 - بشارهالاسلام ص 265 - منتخب الاثر ص 486 - مسند احمد حنبل ج 2 ص 52 برگرفته از کتاب اسرار آفرینش @entezar_ma313
آیت الله شــوشــتری(ره): فـلسفه خلقت انسان خداست و راهِ وصول به معرفت خدا هم عبادت و است. 📕غـــــم عشــق ص ۱۹
بجز دوستان خاص کسی جای او را نمی داند ... ▪️عن الإمام الصادق علیه السّلام للقائم علیه السّلام غیبتان : احداهما طویله و الاخری قصیره، فالاولی یَعلَمُ بمكانه فیها خاصه من شیعته و الاخری لا یعلم بمكانه فیها (الا) خاصّهُ موالیهِ فی الدینه. 🔸امام صادق سلام الله علیه فرمودند : برای قائم سلام الله علیه دو غیبت وجود دارد. یكی بلند مدت و یكی كوتاه مدت ، پس در غیبت اول (كه كوتاه مدت است) شیعیان خاص او جایش را می دانند اما در غیبت دوم (كه بلند است) جز خواص دوستان دینی اش كسی جای او را نمی داند. 📚بحارالأنوار جلد ۵۲ صفحه ۱۵۶ @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۱۸۷🌷 ☀️نورانی امام☀️ 💠‌حضرت امام کاظم (ع) می‌فرمایند: «یعظم ثواب الصلاة علی قدر تعظیم المصلی علی أبویه الأفضلین محمد (صلی الله علیه وآله) و علی (علیه السلام) ». «ثواب نماز به اندازه تعظیم و احترام نمازگزار به دو پدر برتر خود؛ یعنی محمد (صلی الله علیه وآله) و علی (علیه السلام) بیشتر می‌شود». حال باید دانست که باطن نماز تا چه اندازه مملو از عطر ولایت است. 💠جناب سلمان به عنوان راوی عرض می‌کند: «ای برادر رسول خدا، هر کسی نماز را برپاداشت ولایت شما را برپاداشته است؟ » حضرت فرمودند: «آری ای سلمان، شاهد و تصدیق آن، سخن خداوند متعال در قرآن عزیز است که می‌فرماید: «و استعینوا بالصبر و الصلاة وإنها لکبیرة إلا علی الخاشعین». 💠منظور از صبر، رسول خدا (صلی الله علیه وآله) و منظور از نماز، برپاداشتن ولایت من است. از این جهت خدای متعال فرموده است: «إنها لکبیرة» و نفرموده: إنها لکبیرة؛ زیرا ولایت است که تحمل آن برای متکبران، سنگین است و خاشعان، شیعیان آگاه و روشن بین هستند. بنابراین خداوند اهل ولایت مرا که به نور هدایت من بینا شده اند استثناء نموده است». 💠با کمک نوع این روایات مقصود از جمله «نحن الصلاة» تقریبا فهمیده میشود. در اهمیت نماز همین بس که به عنوان ستون دین نامگذاری شده است. هرگز سقفی بدون عمود و ستون پا برجا نمی ماند که فرمودند: «إن قلت قبل ما یسواها». «اگر نماز در درگاه حق تعالی قبول شد، دیگر اعمال قبول خواهند شد». 💠این حدیث شریف از جهات گوناگون جای بحث دارد، از آنجا که نماز در تمامی اعمال همچون حج و روزه و دیگر عبادتها موثر است، به عبارتی می‌توان گفت روح عبادات است و پیکر بی روح مردهای بیش نیست. فرمودند: «وإن ردت رد ما سواها». «اگر نماز قبول نشود، اعمال دیگر هم قبول نخواهد شد». 💠این عمل بر ولایت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) و حضرات معصومین (علیهم السلام) منطبق است. اگر ولایت آن بزرگواران در قلب رسوخ کرده باشد اعمال دیگر نیز پذیرفته می‌گردد و اگر نه، تمامی عبادتها و خیرها بی اثر و فاقد هر گونه نتیجه می‌شوند. 💠پس با این تطبیق، نماز و ولایت لازم و ملزوم یکدیگرند و هر کدام بدون دیگری معنا ندارد. البته ولایت، بزرگتر بوده و اصل است. پس هر عملی که در تعالی انسان قوت و نقشی داشته باشد، نیرو و مددش از ولایت و نماز است که تولی و نماز، به حج و روزه و سایر عبادات قوت و قبولی میدهند. ظاهر و باطن این عمل عبادی را ولایت امام (علیه السلام) فرا گرفته. 💠در دیدگاه اهل بصیرت صورت ولایت امام علیه السلام در ارکان نماز هویداست. مؤید این مطلب روایتی از حضرت امام صادق (علیه السلام) است آن حضرت در تفسیر آیه شریفه «حافظوا علی الصلوات و الصلاة الوسطی وقوموا لله قانتین» فرمودند: «منظور از صلوات که خداوند فرموده آنها را حفظ کنید و حرمتش را نگه دارید، محمد (صلی الله علیه وآله) امیرالمؤمنین (علیه السلام)، فاطمه (علیها السلام) و حسن و حسین (علیهما السلام) هستند و مقصوداز «صلاة وسطی» (نماز وسط) امیر المؤمنین (علیه السلام) است» 💠آن گاه خدای تبارک و تعالی فرمود: «و قوموا لله قانتین» «برای خدا قیام کنید در حالی که فرمانبردار هستید». مقصود از فرمانبرداری، تمکین از ائمه معصومین (علیهم السلام) است. 💠در نتیجه اول و آخر این عمل عبادی را ولایت معصومین فرا گرفته است. امیرالمومنین (علیه السلام) می‌فرمایند: «أنا صاحب الصلوات». «صاحب نمازها من هستم». «أنا صاحب الصلاة فی الحضر والسفر، بل نحن الصلاة والصیام واللیالی والأیام والشهور والأعوام». «صاحب نماز در سفر و حضر من هستم، بلکه نماز و روزه و شب‌ها و روزها و ماهها و سال‌ها ما هستیم». نه تنها نماز؛ بلکه مکان‌های نماز نیز ایشان می‌باشند. 💠در روایت دیگری حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) می‌فرمایند: «منظور از مساجد من هستم». 💠حضرت امام رضا (علیه السلام) می‌فرمایند: «مساجد همان ائمه (علیهم السلام) هستند. ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @entezar_ma313
💎 پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: همانا علی بن ابی طالب (علیهما السلام) برترین آفریده‌ی خداوند است به غیر از من، حسن و حسین (علیهما السلام) دو سرور جوانان اهل بهشت هستند و پدرشان بهتر و افضل از آن دو هست؛ همانا فاطمه (علیها السلام) سرور زنان دو جهان است. مائة منقبة، ص۲۲-۲۳ @entezar_ma313
نشانه‌های : آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): 🍂 شکم ، خدا می شود 🍃 روزگاری می آید که مردم شکم هایشان ، خدایشان است و حواس آنها به شکم هایشان است 🍃همین الان که شما در حال نماز خواندن بودید، عده ای دم در نانوایی بربری و سنگکی ایستاده اند ... اینها شکم هایشان ، خدایشان است 🍂 زنان قبله می شوند 🍃 روزگاری می آید که زن قبله می شود. هر چه حاج خانم بگوید. فقط حرف حاج خانم !! 🍃ولو امر به خلاف شرع هم بکند یا کار خلاف شرع بگوید چون محو اوست، نمی فهمد چه می گوید: 🍃《 دختر باید چنین باشد ، کت و دامن تنگ بپوشد ، با این وضع به کوچه و خیابان برود》پدر مخالفت می کند ، مادر با پدر درگیر می شود می گوید《تو قدیمی هستی! تو قدیمی فکر می کنی! چیه مقدس شده ای؟! بگذار دخترم آزاد باشد. می خواهد با رفیقش برود کوهنوردی. 》 🍃زنی که به فرمان شوهر باشد و از چیزهایی که شوهر متدینش می گوید اطاعت کند، او خیلی عالی است. 🍂 پول دینشان است 🍃 این حرف گریه دارد ... کار به این جا می رسد که دین آدم ، پولش می شود و دیگر به فکر حلال و حرام و خمس نیست، ربا می خورد و رشوه می گیرد و دزدی می کند. 🍂 شرافتشان به متاعشان است 🍃 مبل و صندلی و ماشین و خانه گچ گیری شده و استخر و ... اگر اینها را نداشته باشد ، کسی محلش نمی گذارد. 🍃 قدیم اینطور نبود ، قدیم هر کس متدین تر بود مورد احترام بود، اما الان هرکسی پول دارد و ماشین دارد و خانه شمران و امثال آن مورد احترام است. @entezar_ma313
امام صادق علیه السلام : کسی که از روی نفرت به پدر و مادرش که باو ستم کرده اند نگاه کند، نمازش در درگاه الهی پذیرفته نمی شود. (اصول کافی ج۴ ص۵۰)
🌷امام مهدی شناسی ۱۱۸۸🌷 ☀️نورانیت امام☀️ 🍀‌ولایت در سوره حمد 💠نقش ولایت در سوره مبارکه حمد نیز هویداست. حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) در مورد اهدنا الصراط المستقیم می‌فرمایند: « أنا الصراط المستقیم» من راه مستقیم هستم». 💠وقتی می‌گوییم: «صراط الذین أنعمت علیهم»، در واقع از خداوند می‌خواهیم طوق تبعیت افرادی را (که به آنها نعمت داده شده) بر گردنمان بیافکند و همین؛ یعنی هدایت، قرین با ولایت می‌باشد. 💠تبلور دیگر ولایت در این سوره، کلام حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) است که فرمودند: «أنا سورۀالحمد». «من سوره حمد هستم». 💠در جای دیگر نیز می‌فرمایند: «کلما فی القرآن فی الحمد، وکلما فی الحمد فی البسمله، و کلما فی البسمله فی الباء، وکلما فی الثقطة، و انا النقطة التی تحت الباء». تمام قرآن در سوره مبارکه حمد و همه حمد در «بسم الله الرحمن الرحیم» و همه این نام شریف در «باء بسم الله» و همه «باء» در نقطه زیر آن است». سپس فرمودند: «أنا النقطة التی تحت الباء المبسوطة». من نقله زیر باء "بسم الله" هستم». 💠با عنایت به آنچه گفته شد، سوره ی حمد برای اهل معنا گویای ولایت است. از طرف دیگر، حمد، بیان اسم احمد (صلی الله علیه وآله) است و حمد است که در زمین محمد (صلی الله علیه وآله)، و در آسمان احمد (صلی الله علیه وآله) می‌شود. 💠بعضی از یهودیان از رسول خدا (صلی الله علیه وآله) کی پرسیدند که چرا به نام‌های احمد (صلی الله علیه وآله) و محمد (صلی الله علیه وآله). نامیده شدی؟ حضرت فرمودند: «اما محمد (صلی الله علیه وآله) نامیده شدم، بدین جهت که من در زمین محمد (صلی الله علیه وآله) یا هستم. اما احمدیه بدین جهت که در آسمان احمد و ستوده تر از ستودگیَم در زمین می‌باشم». 💠احمد یعنی ستوده تر و بیشتر مورد ستایش واقع شده. خداوند متعال خودش پیامبر گرامی (صلی الله علیه وآله) را ستوده، چراکه به واسطه بندگی محض الهی (قبل از خلقت موجودات و در همین دنیا)، شایسته این ستایش گشت. 💠چه کسی توانست خدای تعالی را به معنای واقعی، حمد نماید تا مقام و نام محمود را از آن خویش کند، جز حقیقت انوار محمدی (صلی الله علیه وآله) که پیش از خلقت جهان هستی، فقط به شکل انواری مقدس به ثنا و حمد خدای تعالی مشغول بودند و در مرتبه تنزیل به صورت بشر درآمدند که عبادت آنها زبانزد همگان شد. 💠لوای حمد و نام احمد را که مشتق از اسم پروردگار است به نام خویش زد. وقتی که پیامبر گرامی (صلی الله علیه وآله) در معراج به نماز ایستادند و سوره مبارکه حمد را قرائت فرمودند. فقط الفاظ را به زبان جاری نمی کردند؛ بلکه حقیقت حمد را فهمیده بودند و بیان می‌فرمودند. 💠وقتی رسول خدا (صلی الله علیه وآله) با سوره مبارکه حمد را در نماز می‌خواند، آن چنان خود را غرق فضل و عنایت خاص خدا می‌دید که به طور دائم، قلب را به حمد و سپاس وا می‌داشت. آن گاه به فقر خویش نگریسته، متذکر میشد به اینکه هر فضلی از ناحیه حق تعالی است. سپس «الحمد لله رب العالمین» را بر زبان مبارک خویش جاری کرد. ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @entezar_ma313