eitaa logo
انتظار منجی عالم313
3.9هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
610 ویدیو
53 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۱۳🌷 ✨اولین نگاه به امام زمانم✨ ☘‌عالم ذر 🌸توضیحی از امام عصر در مورد عالم ذر و امتحانات آن 💠بدان که مدّت دو هزار سال به همین صورت (یعنی روح) خواهی بود و پس از این عالم و گذشتن از امتحانات آن، ارواح شما به اجسام ریزی به نام ذرّه که از صلب اوّلین انسان به نام آدم علیه السلام بیرون می‌آیند، رفته و در عالمی به نام عالم ذرّ برای مدّت کوتاهی خواهید بود. 💠و در این مدّت کوتاه همچون عالم ارواح بر سه چیز از شما امتحان گرفته خواهد شد: «توحید، نبوّت و امامت». 💠و باز عدهّ ای تنها به زبان مُقرّ خواهند بود و عدهّ ای دیگر، هم به زبان و هم به قلب.و البتّه توفیق کسانی که در این عالم (عالم ارواح) سربلند بوده اند و بر دیگران در جواب و قبولِ توحید، نبوّت و امامت پیشی گرفته اند، بیشتر است. 💠و البتّه کسانی که موفّق به قبولِ قلبی در این عالم نشده اند و یا با تأخیر پذیرفته اند در عالم ذرّ برای جبران گذشته و کوتاهی خود فرصت دارند، همچنان که توفیق یافتگانِ قلبی در این عالم نیز نباید کار را تمام شده ببینند؛ چرا که عالم ذرّ نیز مرحلهﻱ مهمّی است و امکان لغزیدن وجود دارد. 💠در هر حال هر کسی باید تا آخرین مرحلهﻱ امتحان نا اُمید نباشد و برای ارتقاء و قرب و رسیدن به کمال بیشتر تلاش کند. - - 💠پرندهﻱ آرامش بر آشیانهﻱ قلبم نشست و کوه اضطراب و نگرانی به کاهی تبدیل شد و سفیر درونم بر انگیخته شد برای سؤالات بیشتر و باز پرسیدم که: 💠مولا جان! آیا در آن عالم نیز همچون این عالم، شما حضور دارید و مرا یاری می‌کنید؟ آیا همچون اینجا سربلند خواهم بود و به درجات بالاتری خواهم رسید و بندهﻱ مقرّب پروردگار خواهم شد؟ 💠آری! در آنجا نیز همهﻱ ما اهل بیت حضور داریم و دوستانمان را یاری می‌کنیم، و به دادشان می‌رسیم، بلکه به اذن الهی عهد گیرنده و همه کاره، خودمان هستیم. 💠و تو یکی از محبّین ما هستی که در عصر امامت من به دنیا خواهی آمد و من امام زمان تو هستم و امر هدایت تو و سائر امور دیگر مربوط به تو همگی به من واگذار گردیده است. 💠من ملجأ و پناه مایهﯼ امید و آرامش روشن کننده و گرما بخشِ زندگی تو و دوستان تو هستم. 💠چه در عالم ذرّ که در پیش است و چه در عالم بعد از آن که «دنیا» است، و إن شاء الله سربلند خواهی بود، البتّه خودت نیز باید تلاش بیشتری کنی و قدم هایت را محکم تر برداری و توجّه و توسّلت را به ما بیشتر نمائی. 💠شکوفه‌های بهاری سخنان حضرت یکی پس از دیگری در گل زار روحم می‌شکفتند و من لحظه به لحظه مسرورتر می‌شدم. خدا را شکر که مولایی چنین رئوف و دلسوز به من عطا فرمود. 💠آقا جان! باز هم از شما تشکّر می‌کنم و قول می‌دهم تلاشم را، توسّلم را، توجّهم را و روحیّهﻱ اطاعتم را به شما امام عزیز تر از جان بیشتر و بیشتر نمایم. 💠مولا جان! سؤالی دیگر؛ و آن این که آیا از شما نیز امتحان گرفته می‌شود؟ 💠آری! همان طور که قبلاً نیز اشاره کردم گرچه خداوند به علم بی پایان خویش عمل کرده و ما را از ابتدای خلقت، امام و حجّت خود بر خلق قرار داده است و می‌داند که ما در امتحانات سربلند بیرون می‌آییم، ولیکن ما را نیز همچون دیگران در امتحانات شرکت داده و مورد آزمایش قرار می‌دهد تا حجّتی بر دیگران در افضلیّت ما بر آن‌ها و مقام رفیع ما نزد خداوند باقی نماند. 💠ما اوّل کسانی هستیم که { قَالُوا بَلَی } را به دل و زبان جاری نموده و می‌نمایند؛ یعنی هم در این عالم (عالم ارواح) و هم در عالم ذرّ که در پیش است. ‌📚 ✍محمدمهدی محقق فرید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @entezar_ma313
درمان مشکلات با صدقه! ✍مردی خدمت حضرت امام کاظم (علیه السلام) رسید و عرض کرد: ده نفر عائله دارم تمامشان بیمارند، نمی دانم چه کنم و با چه وسیله گرفتاریشان را بر طرف سازم؟ حضرت امام(علیه السلام) فرمودند: آنان را به وسیله صدقه و احسان به نیازمندان مؤمن در راه خدای سبحان، معالجه کن(به نیازمند صدقه داده و از او بخواهید دعا کند) که هیچ چیزی سریع تر از صدقه حاجت را بر آورده نمی کند و هیچ چیز برای بیمار سودمندتر از صدقه نمی باشد... گاهي حضرت امام سجاد سلام الله‌ عليه چيزي كه به سائل مرحمت مي فرمودند،دست مبارك خود را مي بوييد و مي فرمودتد: اين دست به دست الهي رسيده؛ چون خداوند متعال در آیهٔ شریفه 104 سورهٔ مبارکه توبه فرمودند: خداست که توبه را از بندگانش می پذیرد و اوست که صدقات آنها را می گیرد... 📚بحارالانوار،ج۶۲ @entezar_ma313
حکومت مستضعفین 🔹 در ادامهٔ حکمت ۲۰۹، امام علی آیهٔ ۵ سورهٔ قصص را بیان کرده و می‌فرمایند: «و اراده کردیم که بر مستضعفین زمین، منّت گذارده آنان را امامان و وارثان حکومت‌ها گردانیم» 🔸 این آیهٔ شریفهٔ قرآن از آیاتی است که اشاره به ظهور امام عصر دارد و بیانگر پیروزی، رهبری و دست‌یابی مطلق و بی‌قید و شرط مستضعفان نسبت به آنچه در اختیار مستکبران قرار گرفته دارد. 🔹 مرحوم شیخ طوسی در کتاب غیبت خود در تفسیر این آیه، حدیثی را از امام علی نقل می‌کنند که حضرت می‌فرمایند: «مستضعفان در آيهٔ فوق آل محمد است كه خداوند مهدى آن‌ها را بعد از زحمت و فشارى كه بر آنان وارد شده بر مى‌انگيزد و به آنها عزت مى‌بخشد و دشمنانشان را خوار و ذليل مى‌كند»*۱ 📚 ۱- بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۵۴ ۳۳ @entezar_ma313
📖 آيا نديديد خداوند آنچه را در آسمان‌ها و زمين است مسخّر شما كرده، و نعمت‌هاى آشكار و پنهان خود را به طور فراوان بر شما ارزانى داشته است؟! ولى بعضى از مردم بدون هيچ دانش و هدايت و كتاب روشنگرى درباره خدا مجادله مى‌‏كنند! 📗سوره لقمان آیه ۲۰. 💢 امام کاظم علیه السلام در تفسیر این آیه فرمودند: منظور از نعمت آشکار، امام ظاهر است و منظور از نعمت پنهان، امام غایب است... امام غایب جسمش از دیدگان مردم غایب می‌شود ولی یاد او از دل‌های مومنان غایب نمی‌گردد و او دوازدهمین نفرِ ماست. خداوند هر دشواری را برای او آسان و هر سختی را برایش رام می‌سازد و گنج‌های زمین را برایش آشکار می‌گرداند... 📚کفایة الاثر ص ۲۶۶ @entezar_ma313
‌🌷امام مهدی شناسی ۱۳۱۴🌷 ✨اولین نگاه به امام زمانم✨ ◀️‌باز بودن دائمی مسیر هدایت ❤️سرورم! ❓سؤال دیگری که مرا به خود مشغول نموده این است که: 💠ارواحی که در اینجا اقرار قلبی به توحید یا نبوّت و یا ولایت ننموده اند، آیا در عالمِ بعدی راه بر ایشان بسته است، و دیگر موّفق به جبران گذشتهﻱ خویش و اقرار به ولایت شما نمی شوند؟ 💠- - -نه چنین نیست، راه و مسیر هدایت نه تنها در عالم ذرّ بلکه در عالم دنیا نیز تا فرا رسیدن مرگ، باز است و هرکس می‌تواند گذشتهﻱ خویش را جبران نموده و به اختیار خویش راه هدایت را برگزیند، ولی معمولاً کسانی که در این عالم و عالم بعد هدایت نگشته و اقرار قلبی نمی نمایند و کفرشان ثابت است، در دنیا نیز موفّق به پذیرش حق و ولایت ما نمی گردند. 🍃ایمان و کفر عاریه ای 🍂 💠ایمان و کفر یا ثابتند یا عاریه ای. چه بسا افرادی که در ظاهر به نظر می‌رسد که دارای ایمان ثابت هستند ولیکن ایمانشان عاریه ای است و به زودی آن را با مرتکب شدن گناهانی چند، و دوری از ما اهل بیت و عدم پذیرش کلام ما، از دست داده و گمراه می‌گردند، همچون شخصی به نام زُبَیر که در دنیا بر همگان معلوم خواهد شد که ایمانش عاریه ای بوده و از او سَلب می‌گردد. 💠دنیا محلّ روشن شدن این واقعیّت است و چون هیچ کس نمی داند که ایمان یا کفرش ثابت است یا عاریه ای، فلذا همگان باید به ما توسّل نموده و مراقب اعمال خویش باشند. 🌿حب و بغض عاریه ای 🍁 💠حبّ و بغض و ولایت ما اهل بیت نیز همچون ایمان و کفر، یا ثابتند و یا عاریه ای، اگر ثابت باشد، که هیچ چیز آن را تکان نداده و گناهی آن را از بین نمی برد. 💠و اگر چنانچه عاریه ای باشد، ارتکاب گناهان، بدون توبه، باعث از بین رفتن آن شده و در نهایت ولایت را از او سلب می‌نماید. 💠و البتّه چون هیچکس نمی داند حبّ و بغضش از چه نوع است باید تمام تلاش خویش را برای انجام کارهای خوب نموده و از انجام کارهای زشت دوری نماید و بر ایمان خویش گرچه ثابت هم باشد بیفزاید و درجهﻱ ایمان خویش را ارتقاء دهد. 💠پس دانستی که هیچ موجودی در این عالم از این دو حال خارج نیست: یا مؤمن است یا کافر. یا محبّ است یا مبغض. هر که با ایمان است، محبّ ماست و هر که کافر است مبغض ماست. 💠حال اگر برای خود او یا دیگران روشن نیست، ولی حقیقت چنین است که هر مؤمنی محبّ است و هر کافری مبغض. 💠فلذا اگر شخصی تا آخر عمر بر کفر خود باقی باشد، نشانهﻱ آن است که جزء مبغضین ما اهل بیت می‌باشد. و اگر تا آخر عمر مؤمن به خدا و موّحد بوده باشد، نشانهﻱ آن است که جزء محبّین ما است. 💠و آن عدهّ ای که به علّت کمبود یا فقدان عقل یا عدم فراهم شدن زمینهﻱ هدایت و شرایط لازم برای تشخیص حقّ از باطل، از دنیا رفته و وضعیّتشان نامعلوم است - و به آن‌ها مستضعف دینی گفته می‌شود - در روز قیامت در مرحله ای برای ایشان امتحانی به وجود می آید و در آنجا حق از باطل برایشان روشن شده و مورد آزمایش و امتحان واقع می‌شوند و محبّ و مبغض بودنشان بر خود و دیگران معلوم می‌شود؛ تا حجّتی بر خداوند نداشته باشند و همگان بدانند که وضعیّت ایشان چگونه است. 💠و امّا نکته ای که در اینجا لازم است بدانی آن است که: حکمت خدای متعال بر این تعلّق گرفته است که با پا نهادن به هر عالَمی نسیان و فراموشی بر شما غلبه کند و چیزی از اتّفاقات عالَم قبل به یادتان نباشد، تا از تلاش دست برنداشته و نومیدی سراغتان نیاید؛ چرا که اگر کسی بداند سعید است یا شقی، دیگر تلاش لازم برای تعالی و رسیدن به کمال را نمی نماید. ‌📚 ✍محمدمهدی محقق فرید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @entezar_ma313
امام صادق( علیه السلام ) : ما و ابوسفیان دو خاندانیم که دشمنی ما بر سر خداست ما گفتیم 👇 خداوند راست گفت. و آن ها گفتند خدا دروغ گفت. 🗡 ابوسفیان به جنگ برخاست 🗡 و معاویه فرزند ابوسفیان به جنگ رفت 🗡و یزید پسر معاویه به نبرد با ( ع ) پرداخت 🗡 و سفیانی به مصاف ما بر می خیزد. 📚بحارالانوار، جلد ۵٢، ص ١٩٠ @entezar_ma313
قیام پیشوای دین ▪️ «فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ، ضَرَبَ يَعْسُوبُ الدِّينِ بِذَنَبِهِ...» 🔹 در حکمت ۲۶۰ نهج‌البلاغه، کلامی از امیرالمومنین نقل می‌شود که حضرت می‌فرمایند: «چون آنگونه شود، پیشواى دین قیام کند» 🔸 علامّه مجلسی از کتاب غیبت شیخ طوسی این حديث را به طور كامل با ذكر سند از امام صادق نقل مى‌كند و مى‌گويد، امیرالمومنین چنین فرمودند: «مردم پيوسته (ازنظر عقايد مذهبى) رو به نقصان مى‌روند تا زمانى كه حتى نام «اللّه» به فراموشى سپرده مى‌شود. در اين هنگام پيشواى دين در جايگاه خود مستقر مى‌شود...»*۱ 🔹 سيّد رضى، در تفسير اين حديث شريف مى‌گويد، يعسوب به معناى آقا و پيشواى بزرگى است كه در آن روز سرپرستى امور مردم را به دست مى‌گيرد. و در اين كه اين سخن دربارهٔ چه كسى است، معروف در ميان شارحان نهج‌البلاغه اين است كه امیرالمومنین به ظهور امام مهدی اشاره مى‌نمایند. 📚 ۱- بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۳۴ ۳۴ @entezar_ma313
🥀غربت حضرت ولی عصر عجل الله فرجه 🌾‌امامِ از ياد رفته ◀️فراموش شدن قلبي و زيارتي امام عصر عليه السلام 💠معناي دوم غريب 🔷گاهي «غريب» به كسي گفته مي‌شود كه از ياد فته است، يعني آن چنان كه شايسته اوست، از او ياد نمي شود. اين معنا از غربت در مقابل «ذكر» است كه گاهي قلب و گاه، زباني است. 🔷البته ذكر «زباني» برخاسته از ذكر «قلبي» است. وقتي قلب كسي مملو از ياد منعِم شود، ذكر او نيز بر زبانش جاري مي‌گردد. 🔷بنابراين غربت به معناي دوم، مي‌تواند ناشي از فراموش شدن قلبي يا زباني باشد. 🔷اگر ولي نعمت از نظر قلبي مورد بي توجهي قرار گيرد و ياد او از دلها محو شود، در حقيقت شكر قلبي نسبت به او انجام نپذيرفته است و از همين جهت غريب مي‌باشد، چون در دل، «از ياد رفته» است. 🔷از طرفي اگر معرفت قلبي بر زبان جاري نگردد، در انجام وظيفه ی شكر زباني كوتاهي شده است و از اين جهت هم مي‌توان او را «غريب» دانست، زيرا چنان كه بايد و شايد، از او ياد نمي شود و عملاً «از ياد رفته» زباني است. 🔷ذكر زباني (ياد كردن به زبان) برخاسته از معرفت و ذكر قلب است، اما خود، زمينه معرفت و ذكر قلبي را در كساني فراهم مي‌سازد كه از شناخت منعم محروم هستند. 🔷اگر كساني كه با وليِّ خود آشنا هستند، وظيفه خود را در انجام شكر زباني نسبت به او به طور شايسته انجام دهند، كم كم ديگران هم كه شناخت درستي از منعم خويش ندارند، به لطف الهي اهل معرفت مي‌شوند. 🔷همين معرفت، زمينه ياد كردن قلبي و زباني را در آنان نيز فراهم مي‌آورد. ‌📚 ✍محمد بنی هاشمی @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۱۵🌷 ✨اولین نگاه به امام زمانم✨ ☘‌عالم ارواح و ذر 🔴نسیان و فراموشی 💠فلذا تو نیز پس از رفتن به عالم ذرّ همه چیز را فراموش نموده و چیزی از این امتحانات در خاطرت نمی ماند. 💠مولای من! امیدوارم با سؤالاتم اذیتتان ننموده، باشم. -نه فرزندم چنین نیست. بدان که علم و دانش خزینه هائی هستند که سؤال کلید آن هاست. 💠آقا جان! بفرمایید آیا غیر از انسان‌ها موجودات دیگری هم مورد امتحان و آزمایش قرار می‌گیرند؟ 💠آری! همهﻱ خلایق اعمّ از ملائکه، اجنّه، حیوانات، نباتات، جمادات و هر موجودی که آفریده و مخلوق پروردگار است مورد امتحان و آزمایش واقع شده و می‌شود. 💠مولاجان! می شود بیشتر برایم توضیح دهید و مرا از اسرار خلقت آگاه نمایید؟ 💠می گویم به شرط آنکه با دقّت گوش کنی و این مطالب را برای غیر اهلش نقل ننمایی؛ چرا که هر کس صلاحیّت دانستن این علوم و معارف را ندارد و البتّه از اهلش که دوست داران ما هستند نیز کتمان نکن و آن را به ایشان برسان. 💠چشم آقا جان! سمعاً و طاعةً. 🔺امتحانات ملائکه: 💠ملائکه که تعدادشان از هر چیزی در عالم بیشتر است همگی مأموران و خادمان گوش به فرمان ما هستند و بی اذن و ارادهﻯ ما قدم از قدم بر نداشته و کاری نمی کنند و ما بر همهﻱ امور و احوالات ایشان احاطه داشته و آگاهیم. 💠اوّلین ملکی که به ولایت ما در این عالم (ارواح)، ایمان آورده و در عالم ذرّ نیز از همه سریع تر اقرار می‌نماید حجر الاَسود است که خداوند پس از اتمام امتحانات در عالم ذرّ و اَخذ میثاق از افراد، عهدها و پیمان‌ها را نزد وی به امانت می‌سپارد و او در دنیا به صورت سنگ سفیدی در گوشه ای از خانهﻱ خدا به دست ما نصب می‌شود. 💠و همگان مأمورند که وقتی به حجّ و زیارت خانهﻱ خدا رفتند در کنار حجر الاَسود تجدید میثاق نمایند، البتّه حجر الاَسود پس از مدّتی به علّت دست کشیدن افراد ناصالح و دشمنان ما اهل بیت سیاه گشته و تا اتمام غیبت من در دنیا سیاه خواهد ماند. 💠بعد از حجر الاَسود که مقرّب ترین ملک الهی است سایر ملائکهﻱ مقرّب همچون عزرائیل، اسرافیل، میکائیل و جبرائیل، روحانیّین، کرّوبیّین و سائر ملائکه، به خدا و رسول و ولیّش امیر المؤمنین و ما اهل بیت ایمان آورده و البتّه همگی بدون استثناء علاوه بر زبان به قلب نیز اقرار نموده و می‌نمایند، و به تعبیری همه جزء محبّین و موالیان ما اهل بیت هستند. 💠 اگر چه بعضی‌ها مثل فُطرس ابتدائاً از قبول ولایت سر باز زده و آن را نمی پذیرند، ولی در نهایت پس از گرفتاری و سوختن بال هایش و توسلّ به جدّم سیّد الشهداء آن را پذیرفته و نجات می یابد. ‌📚 ✍محمدمهدی محقق فرید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @entezar_ma313
نشانه های قیام ⭕️اوضاع نابسامان آخرالزمان مقدمات جنگی وحشتناک و ویرانگر را فراهم می سازد؛ نبردی به غایت خونین و هراس انگیز که امیرالمؤمنین علیه السلام این گونه از آن یاد می کنند: حتی تقوُمَ الحربَ بِکُمْ علی ساقٍ بادیاً نواجِذُها، مملوءَه اخلافُها، حُلوا رَضاعُها، علقماً عاقبَتُه تا آن که آتش جنگ میان شما افروخته گردد و از شرار آن همه چیز بسوزد و چون شیر خشمگین دندان نماید؛ و چون ماده شتری از این سو و آن سو آید، پستان ها پر از شیر و مکیدن آن شیرین، اما پایان آن تلخ و زهرآگین. «الساق» را «الشدّه» معنا کرده اند 📙 (شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج9، ص 41)، 📙و از دیدگاه مؤلف اختیار مصباح السالکین(ص 298)، 📙و نیز مؤلف الدرّه النجفیه (ص 177)، این واژه کنایه از شدت آن نبرد آخرین دارد. ⭕️ حضرت علی علیه السلام با به کارگیری تعبیر زیبای بادیاً نَواجِذُها وحشت این نبرد خونین را به تمامی به تصویر می کشد. دندان نمایاندن جنگ، به شدت خوفناکی جنگ اشاره دارد؛ چه آن که به قول ابن ابی الحدید همان گونه که «نواجذ» یعنی دورترین دندان ها که در حالت خنده شدید نمایان می شوند، در آن قیام آخرالزمان نیز، جنگ دندان های بُرنده خویش را به رخ می کشد 📚(ج9، ص 41). ⭕️دیگر شارحان نهج البلاغه این تعبیر را از اوصاف درندگان به هنگام خشم دانسته اند که به هر ترتیب با تصویرگری زیبای حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام از نبردی وحشت انگیز حکایت می کند 📚( اختیار مصباح السالکین،‌ص 298؛ الدرّه النجفیه، ص 177). ⭕️این آشوب آخرالزمان در آغاز برای فتنه جویان دلچسب و شیرین به نظر می رسد و عبارات مملوءَهٌ اخلافُها و حُلواً رَضاعُها نمایانگر همین امر است، که البته در نهایت با تعبیر علقماً عاقبَتُها معنایی عمیق می یابد؛ چه آن که به قول خویی: طعم شیرین آرزوی پیروزی بر جان ها می نشیند، اما در نهایت چیزی جز کشتار و هلاکت برجای نمی ماند 📚 (ج8، ص 335). ⭕️از نگاه مؤلف فی ظلال نهج البلاغه نیز در آغاز جنگ، اهل جهالت به شوق می آیند و آفرین می گویند، ولی درنهایت با جنگی ویرانگر روبرو می شوند که همه را می سوزاند 📚(ج2، ص 298). ⭕️بنابراین، از نگاه حضرت علی علیه السلام در ظلمات این مبارزه دشوار، فرجامی تلخ نصیب آشوبگران خواهد شد و آتش پرشراره اش بسی سوزناک خواهد بود. @entezar_ma313
ابرهای پاییزی ▪️ «...فَيَجْتَمِعُونَ إِلَيْهِ كَمَا يَجْتَمِعُ قَزَعُ الْخَرِيفِ» ☁️ در ادامهٔ حکمت ۲۶۰، امیرالمومنین پس از بیان قیام پیشوای دین می‌فرمایند: «پس مسلمانان پیرامون او چونان ابر پاییزى گرد آیند» 💧 سيّد رضى در تفسیر این بخش از کلام امام علی می‌گوید، قَزَع به معناى قطعه‌هاى ابرى است كه آب در آن‌ها وجود ندارد (و ازاين رو با سرعت بر صفحهٔ آسمان مى‌دوند و جمع مى‌شوند). 🔅 در واقع امیرالمومنین در اینجا اشاره به یاران حضرت مهدی دارند که پس از قیام ایشان، بلافاصله و با سرعت پیرامون حضرت جمع می‌شوند. یارانی که امام علی در مورد آن‌ها می‌فرماید: «...به خدا سوگند من آن‌ها را مى‌شناسم و حتى نام آن‌ها و قبيله‌هاى آن‌ها و نام اميرشان را نيز مى‌دانم...»*۱ 📚 ۱- بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۳۳۴ ۳۵ @entezar_ma313
‌‌⬅️‌شناخت امام بر دو نوع است:شناخت و شناخت ⬅️فرض کنید فرد صالحی را در حدّ بالایی از ایمان و کرامت می دانیم و در می یابیم که او وصل به خداست. از این رو برایمان عظمت و عزت پیدا می کند؛طوری که محبتش در دلمان می افتد و دوست داریم با او ارتباط برقرار کنیم. چون فکر می کنیم با دعایش حاجتمان برآورده می شود،شفای مریضمان را می گیریم و در اثر ارتباطی که با خدا و ائمه دارد،به آرامش می رسیم. ⬅️حال اگر شرایط به گونه ای تغییر کند که وجود این شخص باعث شود زندگی ما به هم بخورد؛به اقتصادمان لطمه ای وارد شود و به خود یا فرزندانمان ضرری برسد آیا باز هم سر عشق خود هستیم؟یا آرام آرام از او کنار می کشیم و حتی اگر مجبور شویم او را معرفی می کنیم تا خطر سیاسی ،اقتصادی،جانی و... را از خود و خانواده مان دور کنیم. ⬅️با این که از سفره اش خورده ایم؛یعنی نمک استجابت دعا،شفای بیمار و هدایتش را چشیده ایم و آثارش را در امور مادی و معنوی خود دیده ایم و خوب می دانیم انسان خیرخواهی است. ⏪⏪این یک معرفت است. ⬅️اما در حالت دیگر چنان وجود این شخص را مرتبط به خدا می دانیم و نورانیت وجودش را در ربط کامل به ذات اقدس اله می یابیم که گویی نماینده ی خدا برای ماست. ⬅️به همین دلیل در مقابل او تسلیم و مطیع می شویمحتی اگر بخواهد جانمان را بگیرد! درست مانند شهدای کربلا که هر ضرر و آسیبی را به عشق امام حسین علیه السلام پذیرفتند. ⬅️در مقابل اهل کوفه هم امام را می شناختند و از سفره ی امامت او بسیار برخوردار شده بودند؛تا جایی که در هجده هزار نامه امضاء شده ،با اظهار محبت و معرفت نسبت به امام و نیز حمایت و پشتیبانی از ایشان دعوت کردند به کوفه بیایند؛ولی به محض این که جان و مالشان در خطر افتاد،از او برگشتند! 📚امامِ دل @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۱۶🌷 ✨اولین نگاه به امام زمانم✨ 🌿عالم ارواح و ذر 🔴‌امتحانات اجنّه: 💠اجنّه نیز همچون انسان‌ها دو گروهند: مؤمن و کافر (محبّ و مبغض)، یعنی گرچه همگی مانند شما اقرار زبانی نمودند و می‌نمایند ولی عدّه ای در قلب آن را نپذیرفته و کافر، غیر مسلمان وسنّی گردیدند. 💠و اوّل کسی که در میان اجنّه از قبول توحید، نبوّت و ولایت ما اهل بیت سرباز زد ابلیس لعین بود که شقاوت و عاقبت به شرّی برایش رقم خورد. 💠و نیز بدان که عدّه ای از اجنّه خدمت گزار ما اهل بیت در دنیا هستند و ما را یاری می‌کنند و علومشان را از ما اخذ می‌نمایند و به دست ما مسلمان می‌گردند و عدهّ ای دیگر نیز جزء مخالفین ما بوده و سرکشی کرده و بر علیه ما اقدام می‌نمایند و عدهّ ای از ایشان به دست ما کشته می‌شوند و در عین حال همگی از چشمان شما مخفی بوده و آن‌ها را نمی بینید تا زمان ظهور من که مجسّم خواهند شد و در کنار شما زندگی خواهند کرد. 🔵امتحانات حیوانات: 💠حیوانات نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند: مؤمن و کافر (محبّ و مبغض) و همچون سایر موجودات در معرض امتحان هستند و آن‌ها نیز یا جزء محبّین ما هستند و ولایت ما را پذیرفته اند و یا سر باز زده و در زمرهﻱ مخالفین ما می‌باشند و ما به زبان، خصوصیّات و همهﻱ امور آنان علم و احاطهﻱ تام داریم. 💠آنان در زمان ظهور من همگی اهلی شده و در کنار هم بدون آن که به کسی ضرری برسانند زندگی می‌کنند و در قیامت نیز محشور می‌شوند و به بهشت یا جهنّم می‌روند ، البتّه نه به صورت حیوان بلکه روح آن‌ها داخل در جسم انسان‌های خبیث شده و به بهشت می‌روند و جسم آن‌ها همراه روح انسان‌های پلید وارد جهنّم می‌شود. در رابطه با این موضوع مطلب بسیار است ولی همین مقدار که دانستی تو را کافی است. 🌍امتحانات آسمان‌ها و زمین ها: 💠خداوند ولایت و مودّت ما اهل بیت را بر آسمان‌ها و زمین‌ها نیز عرضه نمود و آن‌ها نیز بر دو گروه تقسیم شدند: کافر و مؤمن (محبّ و مبغض) و اوّلین کسی که اجابت نمود و بدان اقرار کرد آسمان هفتم بود که خداوند او را به عرش و کرسی مزیّن ساخت. 💠سپس آسمان چهارم اقرار نمود، پس خداوند او را به بیت المعمور (که خانه ای همچون کعبه و در امتداد آن می‌باشد و ملائکه دور آن طواف می‌کنند) مزیّن نمود. 💠و بعد از آن، آسمان دنیا اقرار کرد و خداوند او را به ستارگان زینت نمود. و بعد از آن زمین‌ها اقرار کردند که زمین مکّه اوّلین آن‌ها بود که خداوند او را به خانهﻱ خودش مزیّن ساخت؛ سپس زمین شام اقرار نمود که به بیت المقدّس زینت داده شد، و بعد از آن زمین مدینه اقرار کرد که به قبر رسول خدا مزیّن گردید، و بعد از آن نیز سرزمین نجف اقرار کرد که خداوند او را به قبر امیر المؤمنین مزیّن نمود، و بعد از آن نیز سایر زمین‌ها چنین کردند. 💠و البتّه عدّه ای از زمین‌ها نیز ولایت ما را نپذیرفتند و بدین سبب برهوت، خشک و بی آب و علف و شوره زار گردیدند و یا آب‌های جاریِ در آن‌ها شور و تلخ گردید. ‌📚 ✍محمدمهدی محقق فرید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @entezar_ma313
هر چقدر به زمان ظهور نزدیک می شویم سخت تر می شود آیت‌الله‌ناصری، در ادامه سلسله جلسات اخلاقی خود در اصفهان با اشاره به خطبه ۱۶ نهج البلاغه: 🔶آنچه از فرمایش حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) به دست می آید، این که در آخر الزمان و قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) امتحانات الهی به قدری شدید است و مردم می شوند که بسیاری از مردم از این امتحان سر افکنده می شوند و از غربال ها رد می شوند. 🔶ما باید مواظب باشیم که از غربال ها نیفتیم و از این امتحانات الهی آخر الزمان سر بلند بیرون بیائیم، لذا رسیدن به مقام ولایت کار آسانی نیست. 🔶ما نمی توانیم از خداوند تقاضا کنیم که ما را به آزمایش و امتحان الهی مبتلا نسازد، می توانیم از خدای متعال درخواست کنیم که خداوند توفیق عبادت و بندگی به ما بدهد تا بتوانیم از امتحانات الهی سربلند بیرون بیاییم. 🔶ما هر مقداری که به زمان فرج حضرت ولی عصر(عج) نزدیک می شویم، امتحانات الهی نیز بیشتر و سخت تر می شود و ناراحتی ها نیز بیشتر می شود، لذا ما باید را پیشه خود سازیم و بر زبان و چشم خود کنترل داشته باشیم. 🔶مسلمان واقعی باید تسلیم حق باشد. شیطان قسم خورده که به عزت و جلال خدا همه بنده ها را بیچاره و منحرف می کند، الا کسانی که در عبادت خدا باشند، ریا کار نباشند و توجه به حق داشته باشند. 🔶 آیه ۸۱ سوره اسراء که می فرماید: "جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا" اشاره مستقیم به ظهور حضرت بقیه الله«عج» است، لذا هنگام ظهور خداوند صدای حضرت را به جمیع موجودات می رساند و می فهماند. @entezar_ma313
سیصد و سیزده یار 🔹 همانطور که در پیام‌های قبلی گفته شد، امیرالمومنین در رابطه با پیشوای دین در آخرالزمان و یارانی که گرد او جمع می‌شوند مطالبی را بیان نمودند. 🔸 ایشان همچنین در ادامهٔ حدیثِ شریفِ نقل شده که در پیام‌های قبل به آن نیز پرداخته شد، می‌فرمایند: «پيروان و حاميان آن مرد الهى سيصد و سيزده نفر، مطابق عدّهٔ رزمندگان اسلام در غزوهٔ بدر هستند و همگى گرد او جمع مى‌شوند»*۱ 🔹 این سخن علاوه بر بیان تعداد یاران، دلیل دیگری است بر این که، این کلام حضرت به ظهور حضرت مهدی اشاره دارد، زیرا ما مى‌دانيم که تعداد یاران امام عصر سيصد و سيزده نفر است و اين قرينهٔ روشنى است كه منظور امام علی نيز این معنا بوده است. 🔸 تفسير اين حديث شريف به ظهور حضرت مهدى، منحصر به شارحان شيعه نيست، بلکه ابن‌ابى‌الحديد نيز مى‌گويد: حضرت علی در اين جمله از ظهور مهدى خبر مى‌دهد. 📚 ۱- بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۳۳۴ ۳۶ @entezar_ma313
🌤 در پيشامدها و مسايل جديد به راويان حديث ما مراجعه کنيد، زيرا که آنان حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر آنان هستم. 📚 بحارالأنوار، ج 53 ، ص 181 @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۱۷🌷 ✨اولین نگاه به امام زمانم✨ 🌿عالم ارواح و ذر 🔵‌امتحانات اشجار، اثمار، آب ها، کوه‌ها و...: 💠در اینجا نیز همین قدر بدان که هر درختی، هر میوه ای، هر آبی و هر کوهی که ولایت ما را در این عالم (ارواح) پذیرفته و در عالم بعد (ذرّ) نیز بپذیرد، خداوند او را شیرین، گوارا، میوه دار و قابل استفاده قرار می‌دهد و اگر نپذیرد تلخ و لم یزرع و بی استفاده خواهد شد. ❤️مولا جان! 💠شما را به خدا باز هم ادامه بدهید و کویر تشنهﻱ جان مرا از باران علوم و معارف عالیهﻱ خودتان سیراب نمایید. 🔵کسب فضائل و نعمت‌ها ؛ نقائص و رذائل 💠بدان که هر کس هر فضیلتی در دنیا دارد که باعث برتری او بر دیگران در آخرت می‌باشد، مانند: عافیت کامل همراه توفیق الهی برای عبادت و خدمت پدر و مادر خوب شجاعت و قدرت صبر و استقامت کرم و سخاوت علاقهﻱ قلبی به خوبی‌ها و دنباله روی از آن ها تولّد در خانوادهﻱ شیعه و مذهبی برخورداری از فرزندان صالح و همسر ایده آل و صالحه داشتن رفیق‌های خوب 💠و خلاصه هر نعمتی که مسیر آخرت را برای طیّ نمودن آن هموار می‌سازد، همگی را به اختیار خود در این عالم (ارواح) و عالم بعدی (ذرّ) به حسب کمّیّت و کیفیّتِ اقرارش به توحید، نبوّت و ولایت کسب می‌کند. 💠البتّه این همهﻱ قضیّه نیست و این اختیار در استفادهﻱ صحیح از آن چه که کسب نموده است در دنیا نیز برای وی تا آخر عمر ادامه دارد و چه بسا به جهاتی (همچون پیروی از شیطان و هوای نفس و دنباله روی آرزوهای دنیوی و محبّت به دنیا و دوری از ما اهل بیت و عمل ننمودن به اوامر و دستورات ما) از آنچه که در این دو عالم (ارواح و ذرّ) کسب نموده استفاده نکرده و چه بسا در مسیر مخالف نیز استفاده نماید که در نتیجه سرمایه را از کف داده و عاقبت به شرّ می‌گردد. 💠و نیز هر کس هر نقصی در جهت سرعت بیشتر برای طیّ طریق آخرت و قرب به ما اهل بیت دارد همچون: معلولیّت جسمی نداشتن پدر و مادر خوب رفقای ناباب به دنیا آمدن در خانواده و فامیل لاابالی و بی قید و بند ضعف روحی کم صبری حسود بودن خسیس بودن و علاقه به انجام امور پست و نالایق، و... 💠همگی ناشی از دیر جنبیدن و کوتاهی در پذیرشِ به موقع ولایت ما اهل بیت است که البتّه با توجّه به وجود اختیار در دنیا و فرصت لازم و تلاش بیشتر و استعانت جستن از ما اهل بیت قابل جبران است. ‌📚 ✍محمدمهدی محقق فرید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @entezar_ma313
هدایت شده از انتظار منجی عالم313
💖🍃💖🍃💖🍃💖🍃💖 💛ب‌س‌‌م‌تعالی💛 ☘🌼اولین سلام صبحگاهی تقدیم به ساحت قدسی قطب عالم امکان، حضرت صاحب الزمان عج‌و‌باب‌الحوائج🌼☘ ◾️السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی یا خلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان🌸🍃 🍃🌺اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ.🌺🍃 ▪️ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ ▪️وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْن ▪️وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ ▪️وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْن ▪️السلام علیک یا علی ابن موسی رضا(علیه السلام) ▪️السلام علیک یا اهل بیت النبوه جمیعا" ورحمة الله وبرکاته💐 💚اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجِّل فرجهم و العن اعدائَهم اجمعین💚 ✒️📃 📖دعایی که در زمان غیبت بایدهر روز خوانده شود🙏 📿 اللهُمَّ عَرِّفنیِ نَفْسَکَ، 💍 فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفنی نَفْسَکَ لَمْ اَعرِفْ رَسُولَکَ، 📿 اَللهُمَّ عَرِّفنی رَسُولَکَ، 💍 فاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَکَ لَمْ اَعرِّفْ حُجَّتَکَ، 📿 اللهُمَّ عَرِّفنی حُجَّتکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَْم 💍 تُعَرِّفنی حُجَّتکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینیِ . ♻️ دعای غریق ♻️ ♡🌸 دعای تثبیت ایمان دراخرالزمان 🌸♡ یا اَللَّهُ یا رَحْمن 💠یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِیِ عَلی دِینک 🌦 إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً 🌦 🌷 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🌷 @entezar_ma313
پیروزی مطلق 🔸 با توجه به بخش‌هایی از حکمت ۲۶۰ نهج‌البلاغه که مطرح شد. به طور کلی آن چه که بر اساس نظرات مفسّران و شارحان در رابطه با این کلام امیرالمومنین برداشت می‌شود این است که: 1⃣ پیشگویی امیرالمومنین از ظهور امام عصر امری قطعی است چنانکه شارحان غیر شیعه نیز این موضوع را قبول دارند. 2⃣ ظهور حضرت مهدی به شکل قیام گستردهٔ دینی، و به عنوان زمامدار مطلق جهان می‌باشد. 3⃣ حضرت مهدی نقش مرکزیت و رهبریِ جامعهٔ مؤمنین را به عهده خواهند داشت‌‌. 4⃣ هنگام ظهورِ امام زمان توده‌های انبوه مردم از گوشه و کنار جهان با شوق و شتاب به سوی ایشان رهسپار شده و پروانه‌وار دور شمع وجودش جمع می‌گردند. 5⃣ حضرت مهدی با پیروان خود به پیروزی مطلق می‌رسد و سرانجام مشکلات و موانع یکی پس از دیگری برطرف خواهند شد. ۳۷ @entezar_ma313
صدقه دادن به نیابت از : 👌یک دقیقه به یاد مهدی فاطمه ی زهرا سلام الله علیهما ..‌. 💥 تکالیف بندگان نسبت به آن حضرت علیه السلام 🔰بیان‌گونه‌های عجله و مفاسدحاصل از آن صدقه دادن به نیابت از آن حضرت از نشانه های مودّت و دوستی آن جناب و ولایت ایشان است . سید اجل علی بن طاووس در کتاب کشف المحجه به فرزندش چنین امر میکند :( ...در پیروی و وفاداری و تعلق خاطر و دلبستگی نسبت به آن حضرت علیهم السلام به گونه ای باش که خداوند و رسول او و پدران آن حضرت و خود ایشان از تو می خواهند و حوائج آن بزرگوار را بر خواسته های خود مقدم بدار هنگامی که نمازهای حاجت را به جای می آوری ،و صدقه دادن از سوی آن حضرت را پیش از صدقه دادن از سوی خودت و عزیزانت قرار ده ،و دعا برای ایشان را مقدم بدار بر دعا کردن برای خودت ،و نیز در هر کار خیری که مایه وفای به حق آن حضرت است آن بزرگوار را مقدم بدار ،که سبب میشود به سوی تو توجه فرماید و به تو احسان نماید ...) علی بن ابی حمزه به امام موسی بن جعفر علیه السلام عرضه داشت : از سوی زندگان و مردگان از خویشاوندان و دوستانم حج به جای آورم و نماز بگزارم و صدقه بدهم ؟ ایشان فرمودند :آری از سوی او صدقه بده و نماز بگزار و به سبب صله و پیوندت با او پاداش دیگری برایت خواهد بود .ِ ⚡️ِپس ای خواننده دانایِ هوشمند ! دقت کن که اگر شخصی به سبب صله یکی از برادران مومن خود و صدقه دادن از سوی او استحقاق ثواب یابد ،پس چرا کسی که از سوی صاحب الامر صدقه بدهد ،مستحق ثواب و پاداش بزرگتری نباشد ؟ آری استحقاق آن را دارد و به ثواب برترین صدق دهندگان نایل میشود ،چون این عبادت را به نیابت از بهترین افراد عالم انجام داده است . 📚منبع :مکیال المکارم @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۱۸🌷 ✨اولین نگاه به امام زمانم✨ ◀️بحثی دقیق پیرامون بلاها و ارتباط آن با عالم ارواح و ذر 💠ّو امّا مسأله ای که در اینجا لازم است بدانی آن است که بلاها به طور کلّی بر چهار دسته تقسیم می‌شوند: 🔺دستهﻱ اوّل: آن‌هایی که از هنگام تولّد در دنیا با شما هستند و شما قدرت جدا نمودن آن‌ها را از خود ندارید و اختیار و تلاش شما تأثیری در تغییر آن‌ها ندارد همچون معلولیّت جسمی. 🔺دستهﻱ دوّم: بلاهایی هستند که در طول عمرِ افراد بر آن‌ها نازل شده و گرفتار آن می‌شوند و قابل تغییر نیستند مثل نقص عضو. 🔺دستهﻱ سوّم: بلاهایی هستند که گرچه از هنگام تولّد با شما همراهند ولی با اختیار و تلاش شما و توسّل به ما اهل بیت می‌توانید آن‌ها را تغییر داده و یا از شدّت آن‌ها بکاهید، مثل روحیهﻱ خساست و حسادت، ترسو بودن و مانند آن. 🔺دستهﻱ چهارم: بلاهایی هستند که در طول عمرِ افراد، بدان‌ها نازل شده و گرفتار آن می‌شوند و قابل تغییرند و یا خودشان به مرور زمان رفع می‌شوند، مثل گرفتاری مالی یا خانوادگی و یا ابتلا به بعضی از امراض. 💠امّا آن بلاهایی که از اختیار افراد خارجند و قابل تغییر نیستند (دستهﻱ اوّل و دوّم) قطعاً به سبب کوتاهی در این عالم (ارواح) و عالم بعد (ذرّ) به وجود آمده اند. 💠ولی سایر بلاها (دستهﻱ سوّم و چهارم) که به اختیار فرد قابل تغییر هستند ممکن است: 🔸۱- به خاطر کوتاهی در این عالم و عالم بعد به سراغ افراد آمده باشند. 🔸۲- به خاطر کوتاهی و معصیت افراد در دنیا بدان دچار گردیده باشند. 🔸۳- برای رسیدن به مقامات و کمالات معنوی و اَخذ جایگاه خاصّی در بهشت بدان‌ها مبتلا شده باشند. 🔸۴- برای دل نبستن به دنیا و جلوگیری از انحراف از مسیر حق بر افراد نازل شده باشند. 🔸۵- به خاطر روشن شدن موقعیّت و جایگاه عالی و یا دانی، نزد خود و یا دیگران باشد که بدون ابتلا به بلا و مصیبت قدر خود را نشناخته و دیگران نیز او را آن طور که هست نمی شناسند. مثلاً فکر می‌کند جزء اصحاب من است و مدّعی است که در هر شرایطی حاضر به نصرت من می‌باشد و حال این که چنین نیست و در ابتلا به یک بلا معلوم می‌شود که چکاره است و خود را باز می‌شناسد. 🔸۶- به خاطر داشتن ایمان زیاد و مقام عالی نزد خداوند است. هرکه در این بزم مقرّب تر است جام بلا بیشترش می‌دهند 💠در نتیجه نمی توان هر بلایی را ناشی از کوتاهی در عوالم گذشته دانست. به هر حال هر بلایی از هر نوعی که باشد به خواست و ارادهﻱ ما اهل بیت قابل تغییر است. 💠و بسیاری از بلاها قبل از این که به شما برسند و به آن‌ها گرفتار شوید به خاطر ما از شما دور می‌شوند. 💠وظیفهﻱ شما نیز در گرفتاری‌ها و بلاها این است که به ما توسّل نموده و به ما (امام زمان) پناهنده شوید و از ما کمک و استعانت بجویید.البتّه از دعا و تضرّع نیز غافل نشوید که در رفع بلاها بسیار نافع و سودمند است 💠مولای من! کدام یک از مراحل سه گانهﻱ امتحان (ارواح، ذرّ و دنیا) سخت تر و دشوارتر است؟ _دنیا! ‌ ‌‌📚 ✍محمدمهدی محقق فرید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @entezar_ma313
وضعیت زنان در : به نقل از رسول اکرم(ص) : جامه ی کافران بپوشند. خود را به شکل مستبکران درآورند. بر زین ها سوار شوند. به همسران خود تمکین نکنند. درآمد شوهرانشان آنها را کفاف ندهد. فاسد می شوند. برای طمع دنیا در داد و ستد همسرانشان شرکت می کنند. خود را به صورت مردان در می آورند. جامه ی مردان را می پوشند. بی حیا می گردند. سرشان را چون کوهان شتر درست می کنند. در عین لباس پوشیدن اندامشان آشکار است. زنان از این که همسران شان با همجنس خود رابطه دارند آگاهند ولی به روی خود نمی آورند. در بهترین خانه ها زن تشویق به فسق و فجور می شود. رابطه ی نامشروع به صورت یک فضیلت بازگو می گردد. اختلاطشان با مردان زیاد می شود. با همسرانشان با خشونت رفتار می کنند. حکومت می کنند. به نقل از امیرالمؤمنین(ع): زینت های خود را آشکار می کنند. از دین خارج می شوند. به سوی لذت ها و شهوت ها می شتابند. محرمات الهی را حلال می شمارند. پدر و مادر در نزد وی خوار شمرده می شوند. زنها از مردان درخواست ازدواج می کنند. 🔻قضاوت با خودتون؛ببینید کجای زمان هستید @entezar_ma313
پرتوی هدایت ▪️ «بِنَا اهْتَدَيْتُمْ فِي الظَّلْمَاءِ...» 🔹 در آغاز خطبهٔ ۴ نهج‌البلاغه، امیرالمومنین به نعمت‌هاى فراوان و چشمگيرى که در سايهٔ اسلام نصيب مسلمانان شد اشاره می‌نمایند. در واقع این فراز از کلام امام، اشاره به يک واقعيّت مهمّ تاريخى است در مقايسهٔ عصر جاهليّت عرب با دوران شکوفايى بعد از طلوع اسلام، و روشن مى‌شود که عرب جاهلى در چه سطحى بوده و بعد از نزول قرآن و اسلام در چه سطحى قرار گرفته است. 🔸 قطعاً تفاوت در ميان اين دو آن قدر زياد است که جز تعبير به يک معجزهٔ بزرگ، تعبير ديگرى براى آن نمى‌توان تصوّر کرد، معجزه‌ای که امیرالمومنین می‌فرمایند، این اتفاق به واسطهٔ ما اهل‌بیت رخ داده است. 🔹 در واقع در این سخن، امام به هدایت‌گریِ اهل‌بیت اشاره می‌نمایند. سخنانی که به نحوی می‌تواند چراغ راهنمایی برای تمام تاریخ بشریت باشد. و برای ما نیز این مطلب را روشن کند که تنها در پرتوی وجود امام مهدی، آخرین ذخیرهٔ الهی است که می‌توان به داشتن آینده‌ای روشن امیدوار بود. ۳۸ @entezar_ma313
‌❓❓چرا امام عصر(عجل الله فرجه) علی‌رغم جشن گرفتن‌ها و بیعت‌ها تاکنون ظهور نکرده‌اند؟ ◀️ امام زمان(عجل الله فرجه) هم اکنون در حال امامت کردن هستند اما دلیل آن که تاکنون ظهور نکرده اند برای آن است که زمینه برای تشکیل حکومت اسلامی فراهم نبوده است. ◀️ زیرا ظهور به معنای تشکیل حکومت اسلامی است و غیبت یعنی از بین رفتن این حکومت. ◀️امام زمان (عج) غیبت کردند زیرا زمینه برای حکومت ایشان فراهم نبود و غیبت ایشان به این دلیل طولانی شده است که شیعیان هنوز با امام زمان(عج) بیعت واقعی نکرده‌اند. @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۱۹🌷 ✨اولین نگاه به امام زمانم✨ 🔴‌‌سخت ترین دوران در میان عوالم سه گانه 💠آقای من! سخت ترین دوران در دنیا چه زمانی است؟ - - - 💠سخت ترین دوران در دنیا دوران طولانی غیبت من است که تا ظهور من ادامه می‌یابد و هر چه به انتهای آن - که به آن آخر الزمان گفته می‌شود - نزدیک تر شوید تحیّر و سرگردانی و شکّ و شبهه بیشتر می‌شود. 💠و مشکل ترین کار در این دوران، نگه داشتن دین است که از نگه داشتن آتش در کف دست و کشیدن دست بر روی خارها سخت تر است. 💠آن دوران، دوران وانفسا است و شُرور، فتنه‌ها و بدعت‌ها در آن دوران غوغا می‌کنند. 💠مدّعیان امامت، نبوّت، بلکه خدایی نیز بسیار زیاد می‌شوند!!! بدعت ها، ظلم و جورها، دنیا زدگی ها، فسق و فجور، فحشا و زنا، کذب و ریا و مواردی از این قبیل به حدّ نهایی خود می‌رسند تا زمانی که خداوند به من اذن داده و ظاهر شوم، در آن هنگام است که بساط ظلم و جور به دست من برچیده شده و سایه ﻱ عدل و داد بر سراسر جهان افکنده می‌شود. 🔴‌معنای غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 💠مولا جان! فداک أبی وأمّی! معنای غیبت شما چیست؟ آیا دیگر میان ما حضور ندارید و ارتباط میان ما و شما قطع می‌گردد؟ - - - 💠نه چنین نیست. معنای غیبت این نیست که من در مکانی دور زندگی کرده و مخفی می‌گردم؛ و یا اینکه از میان مردم به جای دیگری سفر می‌کنم تا کسی به من دسترسی نداشته باشد، بلکه در میان شما و همراهتان می‌باشم،در بازارهایتان رفت و آمد کرده و بر فرش هایتان می‌نشینم، و شما مرا می‌بینید و صدایم را می‌شنوید؛ ولی مرا نمی شناسید. 💠و اینکه در دعای ندبه خواهید خواند: «مَتَی تَرَانَا وَنَرَاکَ»، یعنی: «کی باشد که تو ما را ببینی و ما تو را ببینیم» منظور این نیست که در زمان غیبت، من شما را نمی بینم و شما نیز مرا نمی بینید؛ بلکه مراد، دیدنِ همراهِ شناخت است که من شما را ببینم و شما مرا؛ بدین معنا که شما می‌خواهید که مرا در حالی ببینید که می‌شناسید و اگر نه من همهﯼ شما را می‌بینم و بهتر از خودتان، شما را می‌شناسم. 💠پس آنچه عدّه ای گمان خواهند نمود - که چون من از چشم‌های ایشان مخفی هستم و آنان از من بی خبرند، در مقابل، من نیز از چشم آنان مخفی بوده و از حال ایشان بی خبر هستم - خیال باطلی بیش نیست و واقعیّتی ندارد. 💠و البتّه منشأ این گمان، عواملی همچون قیاس به خویشتن، و اطّلاعات غلط و مسموم معاندین و کج فهمانِ از خدا بی خبر و مدّعیان علم و دانش است که چنین اِلقا خواهند نمود که من نیز بشری هستم مانند آنان، پس همان طور که آنان از من بی خبرند من نیز از ایشان بی خبرم! و چون آنان نادان و جاهل هستند من نیز جاهل و بی اطّلاع هستم! و چون آنان تنها به فکر خویش هستند من نیز تنها به فکر خویش هستم! و سایر چیزهائی که پس از قیاس و یا با استشهاد به آیهﯼ: {قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ} آن را از من که امام و پیشوای آنان هستم نفی می‌کنند و یا حَدّاقل در مورد من بعید می‌شمارند! 💠و حال این که قیاسِ به خویشتن، مانع رسیدن به حقیقت و عامل فرو رفتن در باتلاق جهل و نادانی است، و نباید مرا با اَحَدی قیاس نموده و با کسی سنجید. 💠و نیز دقّت نما که از قید «یُوحَی إِلَیَّ» در آیهﯼ شریفهﯼ: {قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یُوحَی إِلَیَّ} فراموش ننمائی، که همهﯼ تفاوت در همان قید است و معلوم است که وحی از جایگاه بسیار مهمّی برخوردار است که نمی شود به سادگی از کنار آن گذشت آن هم وحی به جدّمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با آن خصوصیّات! 💠از لحاظ شکل و شمایل و هیکل بشری مانند شما می‌باشم ولی خداوند مرا به نبوّت مخصوص نموده است. (الاحتجاج: ۱/۲۹)در نتیجه من با اینکه از دیده‌ها غایبم ولی بر دیده‌ها ناظرم در نتیجه من با اینکه از دیده‌ها غایبم ولی بر دیده‌ها ناظرم. - - 💠سیّدی و مولای! آیا من نیز آن زمان را درک می‌کنم؟ - - - 💠آری تو جزء مردم آخر الزّمانی. ‌📚 ✍محمدمهدی محقق فرید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @entezar_ma313