📣تلنگر مهدوی
🔵در روایتی از امام باقر علیه السلام آمده است که ایشان در ضمن پاسخ عده ای از شیعیان که ادعا می کردند منتظر و آماده برای قیام علیه ظلم هستند، فرمودند:
🔵 یاران قائم(عج الله تعالی فرجه الشریف) به قدری با هم صمیمی و برادرند که وقتی یکی از آنها احتیاج مالی داشته باشد بدون اینکه نیاز به اجازه گرفتن باشد از کیف پول رفیقش به اندازه احتیاجش برمی دارد.
🔴این قدر با هم صمیمی و ندار هستند...
🔵 ما اگر می خواهیم به مقام منتظر برسیم باید در رفاقت هایمان عملاً به سمت چنین فضایی حرکت کنیم.
#انتظار عامیانه عالمانه عارفانه
#استاد_پناهیان
#تلنگر_مهدوی
@entezar_ma313
🔵 آثار شگفت انگیز روزه و عبادت در ماه رجب
✅از ثوبان غلام پیامبر(صلی الله علیه و آله) نقل شده که گفت: ما جمعی در خدمت پیامبر بجایی می رفتیم.
✨ عبورمان به گورستانی افتاد. حضرت اندکی در میان قبرها بایستاد و سپس به راه افتاد.
🌀 من عرض کردم توقف شما در قبرستان به چه خاطر بود؟ حضرت سخت گریه کرد و ما نیز محزون و گریه کردیم،
🌹سپس فرمود: ای ثوبان اینان در قبرهایشان معذّبند آنچنان که من ناله آنها را شنیدم و دلم به حالشان به رحم آمد و از خدا خواستم عذابشان را تخفیف دهد و خداوند اجابت فرمود.
✳️ اگر اینها در ماه رجب روزه گرفته بودند، در قبرهایشان عذاب نمی شدند.
💠عرض کردم: یا رسول اللّه روزه و عبادت در ماه رجب از عذاب قبر ایمنی می دهد؟
🌹 فرمود: آری سوگند به آنکه مرا به حق فرستاد هر مرد و زن مسلمانی که یک روز از رجب را روزه بدارد و یک شب آن را به عبادت برخیزد و جز رضای خدا نظری نداشته باشد عبادت هزار سال در نامه عملش ثبت گردد که روزهایش را روزه و شبهایش را به عبادت گذرانده باشد و...
📚منبع:
بحارالانوار، ج 49، ص 39.
@entezar_ma313
📌 ﺑﺎب ﮐﺮاهت وقت گذاری نسبت به ظهور امام عصر (عج)
💠 اﺑﺮاﻫﯿﻢ ﺑﻦ ﻣﻬﺰم از اﻣﺎم ﺻﺎدق (ع)ﮔﻮﯾﺪ:ﻧﺰد او ﻣﻠﻮك آل ﻓﻼن را ﻧﺎم ﺑﺮدﯾﻢ، ﻓﺮﻣﻮد:ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻣﺮدم از ﺷـﺘﺎﺑﺰدﮔﯽ ﺑﺮاي اﯾﻦ اﻣﺮ ﺑﻪ ﻫﻼﮐﺖ رﺳـﯿﺪﻧﺪ، ﺧﺪا ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺷـﺘﺎب ﻣﺮدم ﺷـﺘﺎب ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ، ﺑﺮاي اﯾﻦ اﻣﺮ ﻣﻮﻋﺪ و ﻏﺎﯾﺘﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺪان ﻣﯿﺮﺳﺪ، اﮔﺮ ﻣﺮدم ﺑﻪ آن ﺑﺮﺳﻨﺪ، ﯾﮏ ﺳﺎﻋﺖ ﺟﻠﻮ و ﻋﻘﺐ ﻧﺪارد.
📔أﺻﻮل اﻟﮑﺎﻓﯽ / ﺗﺮﺟﻤﻪ ﮐﻤﺮهاي، ج3، ص17
🌷مهدی شناسی ۲۲۸🌷
🌹... و قادة الامم...🌹
🔹زیارت جامعه کبیره🔹
♦️ﺑﻮﯼ ﮔﻞ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﮔﻞ ﻣﯽﮐﺸﺎﻧﺪ. ﺷﻤﺎ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﻣﯽﺭﻭﯾﺪ ﺩﺭ ﺑﺎﻏﭽﻪ ﮔﻞ ﻧﺮﮔﺲ و ﯾﺎﺱ ﺍﺳﺖ. ﻧﺎ ﺧﻮﺩ ﺁﮔﺎﻩ و ﻧﺎ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻮﯼ ﺁﻥ ﮔﻞ ﺑﻪ ﻣﺸﺎﻡ ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺭﺳﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﯽﮐﺸﺎﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺁﻥ ﺧﻢ ﻣﯽﺷﻮﯾﺪ ﻭ ﺑﻮﯼ ﺑﻬﺘﺮ ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺍﺳﺘﺸﻤﺎﻡ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ.
♦️ﺧﺪﺍ ﮔﻞ ﻋﺎﻟﻢ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﺳﺖ و امام زمان ﺑﻮﯼ ﮔلند. ﯾﻌﻨﯽ ایشان هست ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﺑﻮﯼ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﻫد.
♦️ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ امامان ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺁﺩﻡﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﻣﯽﮐﺸﺎﻧﻨﺪ.ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﺑﻮﯼ ﮔﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ما ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﮔﻞ ﻣﯽﮐﺸﺎﻧﺪ.
♦️ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺩﺭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ اهل بيت قادة ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ که ﺟﻤﻊ ﻗﺎﺋﺪ ﺍﺳﺖ.ﺍﺯ ﺭﯾﺸﻪﯼ ﻗﻮﺩ.ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺸﺎﻧﺪﻥ.
♦️ﻗﺎﺋﺪ ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻣﯽﮐﺸﺎﻧﺪ. ﺑﻪ ﺭﻫﺒﺮ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﻗﺎﺋﺪ، ﭼﻮﻥ ﺍﻣﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﻪ ﺳﻤﺘﯽ ﻭ ﻣﻘﺼﻮﺩﯼ ﻣﯽﮐﺸﺎﻧﺪ.
♦️امام مهدی علیه السلام ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﻣﯽﮐﺸﺎﻧﻨﺪ. ﺑﻪ ﺷﺮﻁ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺧﯿﻠﯽ ﺩﻭﺭ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ.
🌱 ﯾﮏ ﺩﺍﻧﻪ ﮔﻨﺪﻡ ﺍﮔﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺯﯾﺮ ﺧﺎﮎ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎ ﺁﺏ ﺑﺎﺭﺍﻥ بالا ﻣﯽﺁﯾﺪ.ﻭﻟﯽ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﻧﻪﯼ ﮔﻨﺪﻡ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﺘﺮ ﺭﻓﺖ ﺯﯾﺮ ﺧﺎﮎ،ﺩﯾﮕﺮ ﺁﺏ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻣﯽﺭﺳﺪ ﺑﻪ ﺁﻥ؟ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ.
🌱ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻫﻢ ﻗﺎدة ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻣﺎ ﺭﺍ ﻣﯽﮐﺸﺎﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺷﺮﻁ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﺳﻘﻮﻁ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﯿﻢ.
🌱 ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ﭼﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺑﻦ ﻣﻠﺠﻢ ﺑﮑﻨﺪ؟ ﺧﯿﻠﯽ ﺩﻭﺭ ﺷﺪﻩ.ﺧﯿﻠﯽ ﺳﻘﻮﻁ ﮐﺮﺩﻩ. ﻭﻟﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﺮ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﮐﺎﺭﯼ ﺑﮑﻨﺪ. ﭼﻮﻥ ﺣﺮ ﺧﯿﻠﯽ ﺩﻭﺭ ﻧﺸﺪﻩ، ﺧﯿﻠﯽ ﺳﻘﻮﻁ ﻧﮑﺮﺩﻩ.
🌱ﺍمام مهدی علیه السلام قائد ﻫﺴﺘﻨﺪ. ما را ﻣﯽﮐﺸﺎﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺷﺮﻃﯽ ﮐﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﺳﻘﻮﻁ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﯿﻢ...
#مهدی_شناسی
#قسمت_228
#جامعه_کبیره
@entezar_ma313
" ﷽
≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡
❄️حدیـــ📜ـــث مهـــ📿ـــدوے❄️
≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡≡
#سـیـل
💢 از بارش های بی سابقه باران شمال تا جنوب کشور را سیل برد!
☀️ امام صادق علیه السلام میفرماید: در آستانه قیام #قائم علیه السلام سالی پرباران خواهد بود که در اثر آن، خرما بر روی نخل میپوسد. پس در این تردیدی به خود راه ندهید».
💯 در روایات شریف به صورت صریح به مکان این بارش ها اشاره نشده ولی بعضی قرائن وجود دارد که میتوان فهمید مراد احادیث بیشتر مناطق مسلمان نشین است چرا که در روایات آمده یکی از اهداف این بارشها روییدن گوشت بر پیکر مبارک مومنان و شهیدانی است که سالها قبل از دنیا رفته اند و در صدد #رجعت و یاری امامشان هستند. لذا این بارشها باید در جایی محقق شوند که آن دسته از مومنین دفن شده اند.
🔸 یکی دیگر از مکان های این بارش ها عراق و مخصوصا شهر کوفه است.(رجوع کنید به ملاحم و فتن، ج 3، ص 170) و مناطق خرما خیز (رجوع کنید به الارشاد ج2، ص377) یعنی منطقه غرب اسیا و مناطق شیعه نشین از جمله ایران و بحرین و عراق و ...
🌙 هدف این بارانها سه مطلب است ، اول اینکه خشک سالی چندین ساله قبل از #ظهور از بین برود و همه زمین آماده فرا رسیدن فصل بهار بشر شود و همه زمین قابل کشت و زرع گردد(رجوع کنید به : الإرشاد فی معرفة حجج الله على العباد ج2 ص 370 ) و دیگر اینکه همانطور که قبلا گفته شد بدن های مبارک مومنینی که اجازه رجعت دارند در قبرهایشان گوشت می رویاند و اماده یاری مولایشان مهدی صاحب الزمان شود(رجوع کنید به الإرشاد ج2 381 ) و سوم در اثر این بارانها بدنهای شیعیان از هر درد و مرضی شفا یابد و دلهایشان نسبت به نزدیکی ظهور آرامش و یقین یابد.
✍ پایان/ سالهای منتهی به ظهور سالهای پر بارشی خواهند بود همچنانکه این تغییر بزرگ را در چند سال اخیر شاهد بوده ایم. همراه با ما در کشورهای مسلمان نشینی همچون کویت ، عربستان ، قطر ، لبنان ، بحرین و عراق و سوریه و ... سالهای پر بارشی را شاهد بوده اند و منطقه پس از دو دهه خشکسالی محض به یکباره با حجم بارشهای زیاد مواجه شده است که کارشناسان اعلام کرده اند در سالهای پیش رو بیشتر هم خواهد شد تا جاییکه وزیر نیرو رسما اعلام کرد که باید کشور را برای رویارویی با سالهای ترسالی آماده کنیم!
✍ تعجیل در فرج امام نازنینمان صلوات
#بارانهایی_که_مانندش_را_ندیده_اید!
#علائم_ظهور
#اخبار_ظهور #نشر_حداکثری
⚠️ #تـــذکـــر :
استفاده از اینگونه احادیث هرگز به معنای تطبیق دادن حتمی اتفاقات (که از آسیبهای مهدویت میباشد) نیست. فقط جهت آمادگی ذهنی و انتشار روایات اهل بیت است.
وَ عَجِّلْ لَنَا ظُهُورَهُ إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیدا وَ نَرَاهُ قَرِیبا بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ .
و در ظهورش براى ما شتاب فرما،که دیگران(منافقان و کفار) ظهورش را دور میبینند،و ما نزدیک میبینیم،به مهربانیات اى مهربانترین مهربانان.
🔺دعای عهد👆👆👆
#حدیث_مهدوی
═════════════════════════
🕊ظهـــور نـزديــڪ اســت🕊
🌸 ان شاءالله 🌸
❄️أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج❄️
@entezar_ma313
هدف از بروز حوادث ناگوار طبیعی؛ مثل سیل و زلزله و طوفان فقط عذاب نمودن نیست، بلکه آثار متعددی؛ مانند یادآوری نعمتهای الاهی، بیداری از خواب غفلت، شکوفایی استعدادها، استمرار حیات در کره خاکی، و ... را به دنبال دارد. اینها همه میتوانند از اهداف بروز حوادث طبیعی محسوب گردند. علاوه بر این، هیچ منافاتی وجود ندارد بین اینکه یک پدیده در عین داشتن علل مادی، در عین حال عذاب الاهی نیز باشد؛ زیرا عذابهای الاهی هم بر اساس سنت الاهی و نظام اسباب و مسببات، نازل میگردند.
به عبارت دیگر، هر پدیدهای در جهان هستی، بر اساس اراده و مشیت الاهی تحقق مییابد و خداوند نیز اراده خود را بر اساس قانون علیت و اسباب و علل پیاده میکند، و علتهای مادی جزئی از اراده الاهی و زیر مجموعه مشیت خداوند است. پس همان طوری که بروز حوادث طبیعی به واسطه اسباب طبیعی و بر اساس نظام اراده الاهی است، جلوگیری از بروز آن و یا کم نمودن آثار تخریبی آن نیز، بر اساس قوانین مادی و در تحت نظام مشیت الاهی است. و امکان پیشگیری از آنها هم منافاتی با اینکه هدف از آن عذاب اشخاص یا اقوامی باشد، ندارد.
بلاها یی که گریبان گیر انسان ها می شود بر دو قسم است: بلاهای طبیعی و بلاهای اخلاقی (بیرونی و درونی) و این در جای خود ثابت شده است که رذایل اخلاقی که بلاهای مهلکی است در جان انسان ها، می توانند منشاء بلایای طبیعی گردند و در یک جمع بندی کلی هر دو، می توانند جنبه عذاب داشته باشند، منتها باید دقت کرد که عذاب الاهی با رفاه و برخورداری از امکانات دنیایی هم قابل جمع است و نباید گونه های عذاب الاهی را در سیل و زلزله و... خلاصه کرد.
الف. هدف نهایی آفرینش انسان آن نیست که در دنیا به تن آسایی مشغول باشد، بلکه غایت اصلی و نهایی او رسیدن به سعادت حقیقی است که جز در سایه عبادت خدا و قرب الاهی فراهم نمی شود.
ب. حوادث طبیعی هم از جهاتی دارای آثار مفیداند و به انسان در رسیدن به هدف نهایی اش کمک می رسانند؛ زیرا شکی نیست که بدی این حوادث ناگوار، نسبی است؛ یعنی ما این حوادث را نسبت به انسان هایی که دچار خسارت شده اند شر می دانیم، نظیر این که زهر مار برای انسان و سایر موجوداتی که از آن آسیب می بینند بد است، اما برای مار بد نیست.
شکوفا شدن استعدادها:
سرشت انسان و وضعیت عمومی جهان طبیعت به گونه ای است که بسیاری از استعدادهای مادی و معنوی انسان، جز در سایه مواجهه با سختی ها و مبارزه با مشکلات شکوفا نمی شود. همان گونه که عضلات بدن یک ورزشکار تنها از راه تمرین ها ی سخت و طاقت فرسا ورزیده می شود. پاره ای از قابلیت های روحی و معنوی انسان نیز در برخورد با مصائب و تلاش برای چیرگی بر دشواری های زندگانی، شکوفایی و ظهور می یابند؛ مثلاً بسیاری از اکتشافات و اختراعات علمی، تحت تأثیر نیازهای اساسی آدمی برای حل مشکلات فردی و جمعی خود، رخ داده است. قرآن بر این واقعیت تأکید می ورزد که در دامان هر سختی و مصیبتی، آسانی و سهولتی نهفته است.
علاوه این که از نظر قرآن یکی از سنت های الاهی، ابتلا و آزمون انسان در صحنه های مختلف زندگی، به منظور پرورش استعدادهای نهفته انسان است. امام علی (ع) نیز تأثیر سختی ها را در شکوفایی استعدادهای نفهته آدمی، در قالب تشبیهاتی بسیار زیبا چنین بیان می دارد:
"بدانید که درختان بیابانى چوبشان محکمتر است، اما درختان سر سبز که همواره در کنار آب قرار دارند پوستشان نازکتر (و کم دوام ترند)
بیدارگری:
یکی از مهم ترین دستاوردهای بلایا آن است که آدمی را از خواب غفلتی که بر اثر فرو غلتیدن در نعمت های دنیوی بدان دچار شده بیدار کرده و مسئولیت های خطیر او را در برابر خدای خویش یادآور می شود و استکبارش را به فروتنی و خضوع مبدل می سازد. قرآن در اشاره به این مطلب بیان می دارد که همواره اقوام پیامبران با انواع سختی ها رو به رو بودند، تا مگر از سرکشی دست شسته، در مقابل حق تسلیم شوند.
"و در هیچ شهری، پیامبری نفرستادیم، مگر آن که مردمش را به سختی و رنج دچار کردیم تا مگر به زاری در آیند
قدرشناسی نعمت های الهی
از دیگر فواید حوادث ناگوار طبیعی، آن است که انسان، اهمیت نعمت های الاهی را دریابد و قدر آن را بشناسد؛ زیرا "قدر عافیت را کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید".
در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است: "این آفات هرچند به افراد نیکوکار و بدکار هر دو می رسد، ولی خداوند آن را مایه اصلاح هر دو گروه قرار داده است، اما آفات و بلایی که به نیکوکاران می رسد، مایه تذکر نعمت های پروردگارشان که در گذشته در اختیار آنان بود می گردد و این امر آنان را به شکر و شکیبایی رهنمون می شود".
حضرت علی (ع) می فرماید: "بلا برای انسان ظالم وسیله ادب کردن، و برای مؤمن وسیله امتحان، و برای پیامبران موجب بالا رفتن درجات و برای اولیا موجب کرامت است".
از این نکته نباید غفلت ورزید که مصائب وقتی نعمت هستند که انسان از آنها بهره داری کند و با صبر و استقامت و مواجهه با دشواری هایی که مصائب تولید می کنند، روح خود را کمال بخشد. اما اگر انسان در برابر سختی ها، فرار را انتخاب کند و ناله و شکوه سر دهد، در این صورت بلا از برای او واقعاً بلا است. حقیقت این است که نعمت های دنیا نیز مانند مصائب، ممکن است مایه رفاه و سعادت باشد و ممکن است موجبات بدبختی و بیچارگی او را فراهم کند.
بنابراین، نعمت بودن، بستگی دارد به نوع عکس العمل انسان در برابر آن نعمت که شاکر باشد یا کفور؟ همچنین بلا و عذاب بودن یک حادثه بستگی دارد به نوع عکس العمل انسان در برابر آن که صابر و خویشتن دار باشد یا سست عنصر و بی اراده.
چیزی را باید بلا نامید که عقوبت معنوی الاهی باشد؛ یعنی آثار بد عمل انسان این امور از آن جهت بلا و مصیبت واقعی اند که اولاً معلول اراده و اختیار خود انسان هستند. ثانیاً: مقدمه هیچ خیر و هیچ کمالی نیستند؛ مثلاً قساوت قلب و سنگدلی برای انسان بلا است چنان که در روایت آمده است.
"خدا هیچ بنده ای را به هیچ عقوبتی معاقب نکرده است که بالاتر از سنگدلی باشد"؛چون عقوبت سنگدلی و دل مردگی محسوس نیست تا موجب تنبه و بیداری شود و زمینه لطف و رحمت الاهی محسوب شود. پس چون لازمه عمل است صد در صد عقوبت است
نکته آخر این که پدیده های طبیعی فرآیند مجموعه ای از علت ها است که بعضی نسبت به هم در عرض و در یک ردیف قرار دارند و بعضی در طول هم و در امتداد هم هستند؛ یعنی خود این علت ها نسبت به هم یکی معلول دیگری است. علی ای حال مجموعه ای از عوامل مادی و غیر مادی (که در برخی موارد اعمال انسان نیز در بروز حوادث مؤثر است) علت تامه حوادث طبیعی را تشکیل می دهند و همگی نیز مشمول نظام کلی جهانی هستند که بر اساس اراده و مشیت خداوند تحقق یافته اند. پس بروز حوادث طبیعی و یا جلوگیری از آن هر دو بر اساس نظام تدبیر الاهی است و خارج از آن نیست و خداوند متعال هر گاه اراده کند که قومی را عذاب نماید در بسیاری موارد از طریق همین علل و عوامل طبیعی که مخلوق اویند، عذاب می کند و بروز حوادث طبیعی و یا جلوگیری از آن که هر دو بر اساس نظام تدبیر الاهی است و خارج از آن نیست، منافاتی با وسیله عذاب قرار گرفتن آنها ندارد.
صلوات خاصه امام رضا(ع)
اَللّهُمَ صَلِّ عَلي علي بن مُوسَي الِّرِضا المَرُتَضي اَلاِمامِ التَّقيِّ النَّقيِّ وَ حُجَتِكَ عَلي مَن فَوقَ الاَرضِ و َمَن تَحت الثَّري اَلصِدّيقِ الشَّهيدِ صَلاةً كَثيرَةً تآمَّةً زاكِيَةً مُتَواصِلَةً مِتَواتِرَةً مُتَرادِفَة كَاَفضَلِ ما صَلَّيتَ عَلي اَحَدٍ مِن اوليائِكَ
💗 حضرت مهدی (عج):
🌼آنگاه که نشانه های #ظهور برایت آشکار شد، سستی نکن و از برادران و دوستانت که به سوی ما می آیند عقب نمان، به سوی جایگاه نور و یقین و چراغهای پر فروغ دین به سرعت حرکت کن تا راه #هدایت را بیابی ان شاءالله...
📙 بحارالأنوار ج 52 ص 35
📗 کمال دین ج 2 ص 448
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
@entezar_ma313
⭕️ چرا مهدویت و رسانه؟
🔹 اندیشه منجی گرایی، اندیشه ایست که با فطرت انسان گره خورده است. در زمان ما که نظریه ها و اندیشه ها به مقابله با هم برخاسته اند، اندیشه مهدویت شیعی که دارای ظرفیت و توانایی بالایی برای نجات و سعادت انسان است، مورد هجمه های سنگین و بی وقفه از سمت غرب و اندیشه های آن قرار گرفته است.
🔸 امروزه دشمن برای مقابله با اندیشه مهدویت، دیگر سراغ قدرت سخت نمی رود؛ بلکه راهکار مقابله را در قدرت نرم جستجو میکند. از این جهت شناخت میدان های قدرت نرم، ابزار و اهداف آن؛ میتواند اهمیت فعالیت رسانه ایی را در خصوص اندیشه مهدویت برای ما بیش از پیش آشکار کند.
🔆 مجموعه پیام های «مهدویت و رسانه» کوششی است، برای آشنایی حداقلی مهدیاران با تلاش های مداوم و بی وقفه دشمنان با ابزار رسانه، برای به تاخیر انداختن ظهور امام زمان عجل الله فرجه.
📚 مقاله مهدویت و رسانه، علیرضا #پورمسعود
#مهدویت_و_رسانه ١
@entezar_ma313
مولا جان یا مهدی
همه تو را
یوسف ِفاطمه خطاب میڪنند
اما تو آن یعقوبِ منتظر هستی....
ڪه یوسفهایت
را یڪ به یڪ گرگِ غفلت میدرد
و همچنان مصر وجودت بی عزیز مانده است ...
اللهم عجل لولیکـــ الفرج
@entezar_ma313
🌷مهدی شناسی ۲۲۹🌷
🌹... و قادة الامم...🌹
🔸زیارت جامعه کبیره🔸
🔵ﺍﻣﻢ ﺟﻤﻊ ﺍمتﺍﺳﺖ. ﻫﻤﺎﻥ ﮔﺮﻭﻩ ﻭ ﺩﺳﺘﻪ ﻭ ﺟﻤﺎﻋﺖ.ﺍﻣﻢ ﯾﻌﻨﯽ ﮔﺮﻭﻩﻫﺎ ﻭ ﺩﺍﺭ ﻭ ﺩﺳﺘﻪﻫﺎ.
🔵هر کس ﺍﺯ ﻫﺮ ﺩﺍﺭ ﻭ ﺩﺳﺘﻪﺍﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﺷد، ﺑﺎشد! ﺍﺻﻼ ﺍﺯ ﻃﺎﺋﻔﻪﯼ ﺍﻟﻮﺍﻁ ﻭ ﺍﻭﺑﺎﺵ ﺷﻬﺮ! ﻣﻬﻢ ﻧﯿﺴﺖ!اﻣﺎم مهدی می تواند او را به سمت خدا بکشاند.
🔵ﻃﯿﺐﻫﺎ ﺭﺍ ﮐﺸﺎﻧﺪﻧﺪ،ﺁﺧﻮﻧﺪ ﮐﺎﺷﯽﻫﺎ ﺭﺍ ﮐﺸﺎﻧﺪﻧﺪ.ﻃﺮﻑ،ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺪﻧﺶ ﺧﺎﻟﮑﻮﺑﯽ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺭﺳﯿﺪ ﮐﻪ ﺷﺪ ﺍﺳﺘﺎﺩ و معلم ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻈﻤﯽ ﺑﺮﻭﺟﺮﺩﯼ.ﭼﻬﻞ ﻣﺠﺘﻬﺪ ﺭﺍ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﮐﺮﺩ.
ﭼﺮﺍ؟ ﭼﻮﻥ ﺧﯿﻠﯽ ﺩﻭﺭ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻮﺩ.
🔵 ﺍﺯ ﻫﺮ ﺩﺍﺭ ﻭ ﺩﺳﺘﻪ ﻭ ﻃﺎﺋﻔﻪﺍﯼ ﻫﺴﺘیم، ﺍﻏﻨﯿﺎﯾیم،ﻓﻘﺮﺍییم،ﺑﺎﻻﯾیم،ﭘﺎﯾﯿﻨیم، ﭘﻮﻟﺪﺍﺭیم، ﺑﯽ ﭘﻮﻟیم؛باید ﯾﮏ ﮐﺎﺭﯼ ﺑﮑنیم که ﺑﻪ ﭼﺸﻢ ﺍمام مهدی علیه السلام ﺑﯿﺎییم. ﺍﺯ ﭼﺸﻢ ﺍﯾشان ﺩﻭﺭ ﻧﺸویم تا ما ﺭﺍ ﺑﺎﻻ بکشند.
🌿ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻻﯾﻪ ﻻﯾﻪ ﻭ ﺗﻮ ﺩﺭ ﺗﻮ ﺍﺳﺖ.ﻣﺎ ﻓﻘﻂ ﺁﻥ ﻻﯾﻪﯼ ﮐﻒ ﻭ ﺳﻄﺤﺶ ﺭﺍ ﻣﯽ فهمیم ﻭ ﺍﻻ ﺩﻧﯿﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﻣﻌﻨﺎ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﺯﯾﺮ ﺍﯾﻦﻫﺎ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭﻟﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﻧﯿﺴﺖ.
🌿 ﻣﺎ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﻣﺜﻞ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺣﺮﻑﻫﺎ ﺑﺰﻧﯿﻢ ﻫﻢ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻧﻤﯽﻓﻬﻤﯿﻢ ﻫﻢ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ ﻓﻬﻤﺎﻧﺪ.
🌿ﻣﺜﻞ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﻧﺠﯿﺮﯼ ﺑﺪﻫﯿﺪ ﺑﻪ ﯾﮏ ﮔﻨﺠﺸﮏ.ﺍﯾﻦ ﺍﻧﺠﯿﺮ ﻟﻘﻤﻪﯼ ﮔﻨﺠﺸﮏ ﻧﯿﺴﺖ. ﺑﺎﯾﺪ ﺧﻮﺭﺩ ﺧﻮﺭﺩ ﮐﻨﯽ، ﺫﺭﻩ ﺫﺭﻩ ﮐﻨﯽ، ﮐﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺷﮑﻞ ﻭ ﻗﯿﺎﻓﻪﯼ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﯽﺍﻓﺘﺪ.
پس ﻗﺎدة ﺍﻻﻣﻢ ﻣﻌﺎﻧﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺎﻻ ﻭ ﺑﻠﻨﺪﯼ دارد.
🌿ﺍﻣﻢ ﯾﮏ ﻣﻌﻨﺎﯾﺶ ﺗﻤﺎﻡ ﻫﺴﺘﯽ ﻭ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ است.
يعنی ﻓﻘﻂ ﻣﺎ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﻣﺖ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽﺩﻫﯿﻢ.ﭘﺮﻧﺪﮔﺎﻥ ﻫﻢ ﺍﻣﺖ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ. ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯽ فرماید: ﭘﺮﻧﺪﮔﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﺍﯾﻦﻫﺎ ﺍﻣﺖﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻣﺜﻞ ﺷﻤﺎ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺜﻞ ﺷﻤﺎ. ﺍﻣﺎﻡ و قائد ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻣﺜﻞ ﺷﻤﺎ.
🌿 ﺗﻤﺎﻡ ﮔﯿﺎﻫﺎﻥ، ﺗﻤﺎﻡ ﮔﻞﻫﺎ، ﺗﻤﺎﻡ ﺩﺭﯾﺎﻫﺎ و... ﺍﻣﻢ هستند.ﺍﯾﻦ ﻣﻌﺎﻧﯽ ﻣﺎﻝ ﻣﺎ ﻧﯿﺴﺖ. ﺩﺭﮐﺶ ﻫﻢ ﺳﺨﺖ است و ﮔﺎﻫﯽ ﻣﺤﺎﻝ. ﻭ ﻣﺎ ﻫﻢ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻭﺍﺭﺩ ﺍﯾﻦ ﻭﺍﺩﯼﻫﺎ شویم...
#مهدی_شناسی
#قسمت_229
#جامعه_کبیره
@entezar_ma313