الهم عجل لولیک الفرج:
🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃
پنج شنبه است و ياد درگذشتگان
🌹اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ
🕯پنجشنبه هست شاخه گلي بفرستيم براي تموم آنهايي كه در بين ما نيستند ولي دعاهاشون هنوز كارگشاست،
يادشون هميشه با ماست و جاشون بين ما خاليه،
دلمون خيلي وقتها هواشونو مي كنه,
امادیدارشون میفته به قیامت, شاخه گلي به زيبايي يك فاتحه...
🕯ﭘﻨﺠﺸﻨﺒﻪ ﻭ ﺑﻮﯼ ﺣﻠﻮﺍﯼ ﺧﯿﺮﺍت
ﯾاد ﺁﺩﻡﻫﺎﯼ ﺭﻓﺘﻪ
🕯ﭘﻨﺠﺸﻨﺒﻪ ﻭ ﺍﻧﺪﻭﻩ ﺁﺩﻡﻫﺎ
پنجشنبه و ﺷﻮﺭﯼ ﺍﺷﮏها
🕯شادی روح تمامی اموات
بخوانیم #فاتحه و #صلوات 🙏
#التماس_دعا 🙏
@entezar_ma313
🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃
🔴 آخرین حجت الهی کیست؟
⬅️شخصی بنام احمد بصری دجال بصره با بیش از 50 ادعا می گویدمن #یمانی و امام و حجت بعد از امام زمان هستم! امام سیزدهم و طرفدارانش مرتب تکرارمی کنند که او با "قانون معرفت حجت" حقانیت و حجت بودن خود را به اثبات رسانده است !
📌اما پیامبر اکرم -صلی الله عليه و آله- سخن دیگری دارند:
⬅️ پیامبر اکرم -صلی الله عليه و آله در #خطبه مهمی که در روز عید #غدیر در جمع دهها هزار نفری مسلمانان ایراد فرمودند به معرفی امام زمان -عجل الله فرجه- نیز پرداختند؛ و در فرازی از این خطابه تاریخی، هجده جمله را به بیان ویژگی های منحصر به فرد این امام همام اختصاص دادند.
📌به دو جمله از این فراز دقت کنید:
🗞 أﻻ إن خاتم اﻷئمة منا القائم المهدى....
🗞أﻻ إنه الباقى حجة و ﻻ حجة بعده:
⬅️آگاه باشید که آخرین امام از ما، قائم #مهدی است؛
⬅️آگاه باشید که او به عنوان حجت، باقی است و #پس از او حجتی نخواهد بود
📙 بحارالأنوار جلد۳۷ صفحه۲۱۳
⛔️بر طبق این کلام صریح، امام زمان -ارواحنا فداه- #آخرین امام و آخرین حجت خداوند است و پس از ایشان دیگر قرار نیست کسی به سلسله حجت های الهی اضافه شود.
⬅️ و اگر در #روایات #رجعت می خوانیم که ائمه -عليهم السلام- به دنیا بازگشته و حکومت می کنند، این به معنای اضافه شدن حجت جدیدی نیست؛
📌بلکه زنده شدن همان حجت های گذشته است.بنابراین عنوان آخرین امام و آخرین حجت برای امام زمان -عجل الله فرجه- باقی می ماند
⬅️ با این توضیحات معلوم می شود که "امام و حجت" بودن احمد بصری دروغی بیش نیست؛ و این مدعی کذاب با این ادعایش به مخالفت صریح با حضرت رسول -صلی الله عليه و آله- برخاسته است.
#آخرین_حجت_الهی
#مدعیان_دروغین #دجال_بصره #احمد_الحسن_بصری
❣ #أللَّھُمَ_عجِلْ_لِوَلیِڪْ_ألْفَرج
🌹زیارت حضرت مهدی (عج) در روز جمعه:🌹
❤️ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺣُﺠَّﺔَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻓِﻲ ﺃَﺭْﺿِﻪِ 🔅ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﻋَﻴْﻦَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻓِﻲ ﺧَﻠْﻘِﻪِ🔅 ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﻧُﻮﺭَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﻳَﻬْﺘَﺪِﻱ ﺑِﻪِ ﺍﻟْﻤُﻬْﺘَﺪُﻭﻥَ ﻭَ ﻳُﻔَﺮَّﺝُ ﺑِﻪِ ﻋَﻦِ ﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ🔅 ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟْﻤُﻬَﺬَّﺏُ ﺍﻟْﺨَﺎﺋِﻒُ🔅 ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟْﻮَﻟِﻲُّ ﺍﻟﻨَّﺎﺻِﺢُ🔅 ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺳَﻔِﻴﻨَﺔَ ﺍﻟﻨَّﺠَﺎﺓِ 🔅ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﻋَﻴْﻦَ ﺍﻟْﺤَﻴَﺎﺓِ 🔅ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻭَ ﻋَﻠَﻰ ﺁﻝِ ﺑَﻴْﺘِﻚَ ﺍﻟﻄَّﻴِّﺒِﻴﻦَ ﺍﻟﻄَّﺎﻫِﺮِﻳﻦَ 🔅ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻋَﺠَّﻞَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻟَﻚَ ﻣَﺎ ﻭَﻋَﺪَﻙَ ﻣِﻦَ ﺍﻟﻨَّﺼْﺮِ ﻭَ ﻇُﻬُﻮﺭِ ﺍﻟْﺄَﻣْﺮِ🔅 ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﻣَﻮْﻻﻱَ ﺃَﻧَﺎ ﻣَﻮْﻻﻙَ ﻋَﺎﺭِﻑٌ ﺑِﺄُﻭﻻﻙَ ﻭَ ﺃُﺧْﺮَﺍﻙَ ﺃَﺗَﻘَﺮَّﺏُ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺗَﻌَﺎﻟَﻰ ﺑِﻚَ ﻭَ ﺑِﺂﻝِ ﺑَﻴْﺘِﻚَ ﻭَ ﺃَﻧْﺘَﻈِﺮُ ﻇُﻬُﻮﺭَﻙَ ﻭَ ﻇُﻬُﻮﺭَ ﺍﻟْﺤَﻖِّ ﻋَﻠَﻰ ﻳَﺪَﻳْﻚَ، ﻭَ ﺃَﺳْﺄَﻝُ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﺃَﻥْ ﻳُﺼَﻠِّﻲَ ﻋَﻠَﻰ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍ ﻭَ ﺁﻝِ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍ ﻭَ ﺃَﻥْ ﻳَﺠْﻌَﻠَﻨِﻲ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﻤُﻨْﺘَﻈِﺮِﻳﻦَ ﻟَﻚَ ﻭَ ﺍﻟﺘَّﺎﺑِﻌِﻴﻦَ ﻭَ ﺍﻟﻨَّﺎﺻِﺮِﻳﻦَ ﻟَﻚَ ﻋَﻠَﻰ ﺃَﻋْﺪَﺍﺋِﻚَ ﻭَ ﺍﻟْﻤُﺴْﺘَﺸْﻬَﺪِﻳﻦَ ﺑَﻴْﻦَ ﻳَﺪَﻳْﻚَ ﻓِﻲ ﺟُﻤْﻠَﺔِ ﺃَﻭْﻟِﻴَﺎﺋِﻚَ
🔆ﻳَﺎ ﻣَﻮْﻻﻱَ ﻳَﺎ ﺻَﺎﺣِﺐَ ﺍﻟﺰَّﻣَﺎﻥِ ﺻَﻠَﻮَﺍﺕُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻭَ ﻋَﻠَﻰ ﺁﻝِ ﺑَﻴْﺘِﻚَ ﻫَﺬَﺍ ﻳَﻮْﻡُ ﺍﻟْﺠُﻤُﻌَﺔِ ﻭَ ﻫُﻮَ ﻳَﻮْﻣُﻚَ ﺍﻟْﻤُﺘَﻮَﻗَّﻊُ ﻓِﻴﻪِ ﻇُﻬُﻮﺭُﻙَ ﻭَ ﺍﻟْﻔَﺮَﺝُ ﻓِﻴﻪِ ﻟِﻠْﻤُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ ﻋَﻠَﻰ ﻳَﺪَﻳْﻚَ ﻭَ ﻗَﺘْﻞُ ﺍﻟْﻜَﺎﻓِﺮِﻳﻦَ ﺑِﺴَﻴْﻔِﻚَ ﻭَ ﺃَﻧَﺎ ﻳَﺎ ﻣَﻮْﻻﻱَ ﻓِﻴﻪِ ﺿَﻴْﻔُﻚَ ﻭَ ﺟَﺎﺭُﻙَ ﻭَ ﺃَﻧْﺖَ ﻳَﺎ ﻣَﻮْﻻﻱَ ﻛَﺮِﻳﻢٌ ﻣِﻦْ ﺃَﻭْﻻﺩِ ﺍﻟْﻜِﺮَﺍﻡِ ﻭَ ﻣَﺄْﻣُﻮﺭٌ ﺑِﺎﻟﻀِّﻴَﺎﻓَﺔِ ﻭَ ﺍﻟْﺈِﺟَﺎﺭَﺓِ ﻓَﺄَﺿِﻔْﻨِﻲ ﻭَ ﺃَﺟِﺮْﻧِﻲ ﺻَﻠَﻮَﺍﺕُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻭَ ﻋَﻠَﻰ ﺃَﻫْﻞِ ﺑَﻴْﺘِﻚَ ﺍﻟﻄَّﺎﻫِﺮِﻳﻦَ..🌹🌺🌸
🌸الهم عجل لولیک الفرج🌸
✳️شعار یاران 🔆حضرت مهدی (ع) «#یا_لثارات_الحسین_(ع) » است. «ثار» در لغت به معنای خونخواهی است.(۱)بخشی از اهداف امام مهدی (ع) و یاران او در برپایی قیام جهانی انتقام از ستمگران است و آنان با این شعار به خونخواهی امام حسین (ع) قیام خواهند کرد. پس معنای این شعار چنین خواهد بود: «کجایند قاتلان حسین؟»(۲)یا «کجایند خونخواهان حسین؟».🔆 امام صادق (ع) در این باره فرمود:
✍… وَهُمْ مِنْ خَشیَهِ اللَهِ مُشْفِقُونَ یَدعُونَ بِالشَهادَهِ وَیَتَمَنَونَ اَنْ یُقتَلُوا فِی سَبیلِ اللهِ شِعارُهُم یَا لَثاراتِ الحُسَینِ (ع) اِذا سَارُوا یَسیِرُ الرُعبُ اَمَامَهُمْ مَسِیرَهَ شَهرٍ؛(۳)یــاران مهدی… فقــط از خــدا میترسند و فریاد «لا اله الا الله» آنان بلــند است و همــواره در آرزوی شهادت و کشته شدن در راه خدایند. شعار آنان «#یا_لثارات_الحسین» است. به هر سو که رو میآورند، ترسِ از آنــان، ـ بــه اندازه یک ماه مسیر ـ پیشاپیش در دل مردم میافتد.
در بعضی از روایات، این عبارت، شعار فرشتگان، به هنگام یاری حضرت مهدی (عج) ، دانسته شده است.
🔆امام رضا (ع) در این باره فرمود:
✍فَیَکُونُونَ مِنْ اَنْصَارِهِ وَ شِعَارُهُمْ یَا لَثَارَاتِ الْحُسَیْن؛(۴)پس آنها از یاران او هستند و شعارشان «#یا_لثارات_الحسین» است.
طبق این روایت نیز شعار یاران حضرت هماهنگ با فرشتگان الهی خواهد بود. البته روشن است چون حسین بن علی آینه تمــام نمای حق و حقیقت است و دشمنان وی در آن زمان، نماد تمامنمای باطل؛ انتقام از خون امام حسین (ع) انتقــام از خــون همه مظلومان در طول تاریخ خواهد بود و حکومت عدل جهانی، برآورنده آرزوی همه فرودستان جهان در طول تاریخ است.
۱-📕 ر.ک: ابن منظور، لسان العرب، ج۴، ص۹۷؛ خلیل بن احمد، کتاب العین، ج۸، ص۲۳۶؛ طریحی، مجمع البحرین، ج۳، ص۲۳۴٫
۲- 📙ر.ک: طریحی، مجمعالبحرین، ج۳، ص۲۳۵٫
۳- 📓محمد باقر مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۰۷، ح۸۲٫
۴- 📚صدوق، عیون اخبار الرضا۷، ج۱، ص۲۹۹؛ همو، الامالی، ص۱۲۹٫
♻️دعای بعد از زیارت آل یاسین
دعایی که بعد از این زیارت باید خوانده شود ، چنین است:
✅«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ ، اَللَّهُمَّ إِنِّی أَسْئَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ نَبِیِّ رَحْمَتِکَ وَ کَلِمَهِ نُورِکَ ، وَ أَنْ تَمْلَأَ قَلْبِی نُورَ الْیَقِینِ ، وَ صَدْرِی نُورَ الْإِیمانِ ، وَفِکْریِ نُورَ النیات وَ عَزْمِی
نُورَ الْعم وَ قُوَّتِی نُورَ الْعَمَلِ ، وَ لِسانِی نُورَ الصِّدْقِ ، وَ دِینِی نُورَ الْبَصآئِرِ مِنْ عِنْدِکَ ، وَ بَصَرِی نُورَ الضِّیآءِ ، وَ سَمْعِی نُورَ الْحِکْمَهِ ، وَ مَوَدَّتِی نُورَ الْمُوالاهِ لِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ حَتّی أَلْقاکَ ، وَقَدْ وَفَیْتُ بِعَهْدِکَ وَ مِیثاقِکَ ، فَیَسَعَنِی رَحْمَتُکَ یا وَلِیُّ یا حَمِیدُ .
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ حُجَّتِکَ فِی أَرْضِکَ ، وَ خَلِیفَتِکَ فِی بِلادِکَ ، وَ الدّاعِی إِلی سَبِیلِکَ ، وَ الْقآئِمِ بِقِسْطِکَ ، وَ الثّآئِرِ بِأَمْرِکَ ، وَلِیِّ الْمُؤْمِنِینَ وَبَوارِ الْکافِرِینَ ، وَ مُجَلِّی الظُّلْمَهِ وَ مُنِیرِ الْحَقِّ ، وَ النّاطِقِ بِالْحِکْمَهِ وَ الصِّدْقِ ، وَ کَلِمَتِکَ التّآمَّهِ فِی أَرْضِکَ ، الْمُرْتَقِبِ الْخآئِفِ وَ الْوَلِیِّ النّاصِحِ ، سَفِینَهِ النَّجاهِ وَعَلَمِ الْهُدی وَنُورِ أَبْصارِ الْوَری وَ خَیْرِ مَنْ تَقَمَّصَ وَ ارْتَدی وَ مُجَلِّی الْعَمی الَّذِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلاً وَ قِسْطاً ، کَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً ، إِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ .
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی وَلِیِّکَ وَ ابْنِ أَوْلِیآئِکَ ، الَّذِینَ فَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَأَوْجَبْتَ حَقَّهُمْ ، وَ أَذْهَبْتَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرْتَهُمْ تَطْهِیراً .
اَللَّهُمَّ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ لِدِینِکَ ، وَ انْصُرْ بِهِ أَوْلِیآءَکَ وَ أَوْلِیآءَهُ وَ شِیعَتَهُ وَأَنْصارَهُ ، وَ اجْعَلْنا مِنْهُمْ .
اَللَّهُمَّ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ کُلِّ باغٍ وَ طاغٍ ، وَ مِنْ شَرِّ جَمِیعِ خَلْقِکَ ، وَ احْفَظْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ ، وَ عَنْ یَمِینِهِ وَ عَنْ شِمالِهِ ، وَ احْرُسْهُ وَ امْنَعْهُ مِنْ أَنْ یُوصَلَ إِلَیْهِ بِسُوءٍ ، وَ احْفَظْ فِیهِ رَسُولَکَ وَ آلَ رَسُولِکَ ، وَ أَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ ، وَأَیِّدْهُ بِالنَّصْرِ ، وَ انْصُرْ ناصِرِیهِ وَ اخْذُلْ خاذِلِیهِ ، وَ اقْصِمْ قاصِمِیهِ وَاقْصِمْ بِهِ جَبابِرَهَ الْکُفْرِ ، وَ اقْتُلْ بِهِ الْکُفّارَ وَ الْمُنافِقِینَ ، وَجَمِیعَ الْمُلْحِدِینَ حَیْثُ کانُوا ، مِنْ مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها ، بَرِّها وَ بَحْرِها ، وَ امْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلاً ، وَأَظْهِرْ بِهِ دِینَ نَبِیِّکَ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ، وَ
اجْعَلْنِی اللَّهُمَّ مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعْوانِهِ ، وَ أَتْباعِهِ وَ شِیعَتِهِ ، وَ أَرِنِی فِی آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلامُ ما یَأْمُلُونَ ، وَ فِی عَدُوِّهِمْ ما یَحْذَرُونَ ، إِلهَ الْحَقِّ آمِینَ ، یا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ ، یا أَرْحَمَ الرّاحِمِینَ
🔶🔶انواع انتظار
🔵انتظار نجات بر دو گونه است:
1⃣ انتظار نجاتی که در توان انسان نیست، آن را جلو یا عقب بیندازد؛
🔵همانند انتظاری که شخص غریق در رسیدن گروه نجات مستقر در ساحل به سوی خود دارد. در این حال وی آنان را مینگرد که برای نجات او به راه افتاده اند. بی گمان، غریق را یارای آن نیست که زمان رسیدن گروه نجات را به خود نزدیک کند.
🔵البته این انتظار، امید به نجات را در درون او تقویت کرده و نور امید را بر تیرگیهای یأس و ناامیدی که از هر سو احاطه اش کرده خواهد تابانید.
2⃣ انتظاری که انسان میتواند آن را نزدیک گرداند وطلب کند؛ مانند بهبود یافتن از بیماری، اجرای طرحی عمرانی، علمی و تجاری، پیروزی بر دشمن و رهایی از فقر. همه اینها ریشه در انتظار دارند و امر سرعت بخشیدن یا تأخیر انداختن آنها به دست خود انسان است.
🔵پس این امکان برای انسان وجود دارد که در بهبود یافتن و شفا تعجیل کند، یا آن را به تعویق اندازد و یا حتی منتفی گرداند. چنان که امکان آن هست در اجرای پروژه ای تجاری، عمرانی و علمی عجله کند، یا اجرای آن را به وقتی دیگر موکول کند و یا آن را رها سازد.
🔵همچنین این امکان برای وی هست که به سوی پیروزی بر دشمن وبی نیازی مالی بشتابد، یا سستی ورزد و تأخیر کند و یا از خیر آن بگذرد.
◀️با این بیان، انتظار از نوع دوم با انتظار از نوع اوّلی که از آن سخن گفتیم، تفاوت دارد و در محدوده قدرت و اختیار انسان است که در تحقق آنچه که انتظارش را میکشد، شتاب ورزد، یا درنگ و سستی روا دارد و یا عطایش را به لقایش بخشد. از این رو انتظار از نوع دوم، علاوه بر «امید» و«مقاومت»، به انسان «حرکت» نیز میبخشد و حرکت، مخصوص انتظار است.
◀️ بی گمان اگر انسان بداند که نجات ورهایی اش به حرکت، عمل و تلاشش وابسته است؛ آن چنان حرکت و تلاشی برای رهایی و نجات خویش به خرج میدهد که در گذشته، توان انجام دادن آن را نداشته است.
◀️بنابراین اگر انتظار از نوع اول به انسان، تنها «امید» و «مقاومت» میبخشد، انتظار از نوع دوم به وی «حرکت» و پویایی نیز خواهد بخشید.
امید این قدرت را به انسان میدهد تا پرده حال را بدرد و آینده را ببیند، وچه قدر فاصله است میان کسی که «خدا»، «هستی» و «انسان» را از خلال درد ورنج حاضر میبیند و میان کسی که همه این سه را از خلال حال و گذشته و آینده مینگرد. بی گمان تیرگی، ظلمت و ابهام و اشکالی که دیدگاه نخست را احاطه کرده، در دیدگاه دوم وجود ندارد.
◀️امید انسان را در پایداری و مقاومت در برابر سقوط و نابودی تا رسیدن نیروهای کمکی، توانمند میسازد و تا زمانی که چراغ امید به رسیدن کمک در دل وجان انسان ندرخشد، مقاومتی نخواهد داشت.
◀️امید انسان را در نیل به نجات، رهایی، نیرومندی و توانگری قادر خواهد ساخت. چنین انتظاری، همان « #انتظار_پویا» وبرترین نوع انتظار است.
#انتظار
#انتظار_پویا
@entezar_ma313
🌷مهدی شناسی ۲۵🌷
◀️پیامبر ﺍﻋﻈﻢ (ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭﺁﻟﻪ) ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:"ﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ!ﺑﺎ ﻣﻮﺩﺕ ﻣﺎ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻣﻼﺯﻡ ﺑﺎﺷﯿﺪ؛ﭘﺲ ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮐﺲ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﻮﺩﺕ ﻣﺎ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﮐﻨﺪ،ﺑﺎ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﻣﺎ ﺩﺍﺧﻞ ﺑﻬﺸﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.ﻗﺴﻢ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﯾﯽ ﮐﻪ ﺟﺎﻥ ﻣﺤﻤﺪ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺍﻭﺳﺖ،ﻋﻤﻞ ﺑﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﻣﻔﯿﺪ ﻧﯿﺴﺖ،ﻣﮕﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻣﺎ ﻭ ﺑﻪ ﻭﻻﯾﺖ ﻣﺎ"
◀️ﻃﺒﻖ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺍﯾﺖ،ﺑﺪﻭﻥ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭ ﻋﺮﻓﺎﻥ ﺍﻣﺎﻡ ،ﻋﻤﻞ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﯼ ﻻﺯﻡ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ.ﻧﻤﺎﺯﺵ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻗﺮﺏ ﺧﺪﺍ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺎﻧﺪ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻋﺒﺎﺩﯼ ﺍﻭ ﺑﻬﺸﺖ ﻭ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻧﺪﺍﺭﺩ.
◀️"ﺍﺭﺯﺵ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ،ﻓﻘﻂ ﺍﺯ ﺟﻬﺖ "ﻃﺮﯾﻘﺖ" ﺩﺍﺷﺘﻦِ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻓﺮﻭﻉ ﺩﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ؛ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻭ ﻣﻬﻢ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ "ﻣﻮﺿﻮﻋﯿﺖ" ﺩﺍﺷﺘﻦ ِﻣﻌﺮﻓﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺳﺖ؛ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺍﺻﻼ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﯾﻦ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻼﺻﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺁﻥ ﭼﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﻋﺒﺎﺩﺍﺕ،ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ،ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽ ﭘﺬﯾﺮﺩ.
◀️ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ،ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺑﻨﺪﮔﯽ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﻭﺡ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻋﺒﺎﺩﯼ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﻫﺮ ﭼﯿﺰ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﻭ ﻗﺒﻮﻝ ﻭﻻﯾﺖ ﺑﻨﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ".
◀️ ﻫﺮ ﯾﮏ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﻭﻇﺎﯾﻒ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﺍﻣﺎﻡ بشناسیم ﮐﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ.ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﻤﺮﺍﻫﯽ ﮐﻨﯿﻢ.
◀️ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺪﺍﻧﯿﻢ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺍﺻﻮﻟﯽ ﻭ ﻓﻠﺴﻔﯽ،ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻋﻮﺍﻣﺎﻧﻪ،ﺭﺍﻩ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﻭ ﻣﺴﯿﺮ ﺷﻮﻕ ﻭ ﻋﺸﻖ ﺑﻪ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻗﻮﯼ ﺗﺮ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.
◀️ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﻋﻘﻠﯽ ﻭ ﻭﺟﻮﺩﯼ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺣﻘﺎﯾﻖ ﺭﺍ ﭼﺸﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ،ﺍﺛﺮﺍﺕ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﯾﺎﻓﺖ.
#مهدی_شناسی
#قسمت_25
@entezar_ma313