eitaa logo
عرفان امین
259 دنبال‌کننده
35 عکس
15 ویدیو
0 فایل
🌹هوالعلیم آشنایی با عرفان شیعی فقاهتی؛ بررسی عرفان ناب اسلامی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب 🔸بر اساس کتاب عرفان امین
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 پسرم! آنچه در درجه اول به تو وصیت میکنم این است که انکار مقامات اهل نکنی، که این شیوه جُهال است، واز معاشرت منکرین مقامات بپرهیزی، که اینان قُطاع طریق هستند. ☑️ @erfan_amin |پایگاه عرفان شیعی فقاهتی
🌟 اللهم عجل لولیک الفرج 🍃دلم قرار نمی گیرد از فغان بی تو سپندوار ز کف داده ام عنان بی تو 🍃ز تلخ کامی دوران نشد دلم فارغ ز جام لبی تر نکرد جان بی تو 🍃نسیم صبح نمی آورد ترانه شوق سر بهار ندارند بلبلان بی تو 🍃چو شمع کشته ندارم شراره ای به زبان نمی زند سخنم آتشی به جان بی تو 🍃ز بی دلی و خموشی چون نقش تصویرم نمی گشایدم از بی خودی زبان بی تو 🍃عقیق سرد به زیر زبان تشنه نهم چو یادم آید از آن شکرین دهان بی تو 🍃گزارش غم دل را مگر کنم چو "امین" جدا ز خلق به محراب بی تو از اشعار مقام معظم رهبری حفظه الله ☑️ @erfan_amin |پایگاه عرفان شیعی فقاهتی
6.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 |چه چیزی عبادت را، عبادت می‌کند؟ 🔹... همه ما برای خودمان میکنیم... 🔹 توضیح حدیث ضَرْبتُ علیِّ یومَ الخَندَق اَفضَل مِن عبادت الثَّقَلین 🍃 از رهبر فقید انقلاب قدس سره ☑️ @erfan_amin |پایگاه عرفان شیعی فقاهتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 درس زندگی فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها برای ما چیست؟ 🔹از فرمایشات مقام معظم رهبری حفظه الله ☑️ @erfan_amin |پایگاه عرفان شیعی فقاهتی
❤️ میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله بر تمامی شیعیان مبارک ❤️ ☑️ @erfan_amin |پایگاه عرفان شیعی فقاهتی
🌹 هوالعزیز 🔻 تفسیر عبارت «قد قامت الصلاة» 🍃عَن اَمیرالمُؤمنین عَلیه السلام: «وَ مَعْنَی قَدْ قَامَتِ الصَّلَاةُ فِی الْإِقَامَةِ أَی حَانَ‏ وَقْتُ‏ الزِّیارَةِ وَ الْمُنَاجَاةِ وَ قَضَاءِ الْحَوَائِجِ وَ دَرْک الْمُنَی وَ الْوُصُولِ إِلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إِلَی کرَامَتِهِ وَ غُفْرَانِهِ وَ عَفْوِهِ وَ رِضْوَانِهِ» 🍃(معنای قد قامت الصلاة در اقامۀ این است که وقت زیارت خداوند متعال و مناجات با او و قضاء حوائج و رسیدن به آرزو‌ی اصلی و رسیدن به خداوند متعال و رسیدن به کرامت و بخشش و گذشت و رضایت او رسید). 🔹در این روایت شریف حضرت، نماز را موسم می‌دانند؛ بعضی از اشخاص، از آن‌جا که نتوانسته‌اند مسئلۀ رسیدن و رؤیت خداوند متعال را برای خود حل نمایند، رسیدن به خداوند را، رسیدن به کرامت و بخشش و الطاف او معنا کرده‌اند اما حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در این بیان نورانی تصریح می‌فرمایند که به خداوند متعال امری است غیر از وصول به کرامت و عفو و مغفرت و رضوان او. 🔹 زیرا در این فرمایش، وصول به خداوند را در کنار وصول به سایر موارد قرار داده‌اند و اگر رسیدن به خدا، معنایی جز رسیدن به بخشش و الطاف خدا نداشت، این تفکیک در فرمایش حضرت بی‌معنا و بی‌فایده بود. 📚 منبع: عرفان امین، ص ۳۰ ☑️ @erfan_amin |پایگاه عرفان شیعی فقاهتی
⭕ با خدای متعال رابطه برقرار کنید. با ، با نافله، با تلاوت ، با دعا، با صحیفه‌ی سجادیه. این صحیفه‌ی سجادیه پر از معارف دینی است. با این کار بنیه‌ی و خودتان را هم محکم میکنید... این استحکام بنیه‌ی اعتقادی با همین توجه‌ها، با همین تضرع، توسل به پروردگار، در همین دعاهای صحیفه سجادیه به دست می‌آید ⭕ این دعاها فقط یارب یارب گفتن نیست، لبریز از است که اعتقاد انسان را عمیق میکند. تلاوت قرآن هم همین‌طور، خود نماز هم همین‌طور. به‌هرحال، این توصیه‌ی من است به همه‌ی شما جوانان. بیانات‌ در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شیراز ۱۳۸۷/۰۲/۱۴ ☑️ @erfan_amin |پایگاه عرفان شیعی فقاهتی
4_5967807966315808306.mp3
538.9K
🇮🇷... این و عظیم الشأن‌تان را دوست بدارید... 🇮🇷چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مبارک باد ☑️ @erfan_amin |پایگاه عرفان شیعی فقاهتی
3132941159218.mp3
4.64M
✅ آمادگی 🔹 توصیه های مقام معظم رهبری در آستانه ماه رجب ☑️ @erfan_amin |پایگاه عرفان شیعی فقاهتی
🔹 فرازی از وصیت نامه عرفانی شهید سردار سلیمانی ☑️ @erfan_amin |پایگاه عرفان شیعی فقاهتی
🌷 هوالعلیم 🔻 3️⃣ 🔸 بدون پایبندی به تمام دستورات شرعی ارزشی نداشته و کسی که از مسیری غیر از راه عمل به تعالیم و احکام شریعت قدم درجاده می‌گذارد، باید بداند که پایان مسیر او سراب است و نه اقیانوس بی‌پایان خداوند متعال. 📄 یکی از محققین دانشمند عرفان معاصر در جمع‌بندی این بحث می‌فرماید: «کسانی که عرفان و را به صورت مطلق از هم جدا می‌کنند، و می‌گویند: عرفان، امری مثبت و مقبول، و تصوف امری منفی و مردود است و در نتیجه تصوف را در صوفیه انحرافی و مبتذل منحصر می‌کنند، مخاطبان خود را به اشتباه بزرگی می‌اندازند. زیرا مخاطبان با رجوع به کتب معتبر عرفان، تعابیر صوفیه، تصوف، صوفی و... را بار‌ها خواهند دید که اهل فنّ آن‌ها را در باره خود و دیگر بزرگان عرفان به کار برده‌اند. صحیح نیست به خاطر و رفتار‌های فرقه‌های منحرفی که نام خود را یا گذاشته‌اند، مطلق تصوف را ناپسند بدانیم و کتب علمی و مهم آنان را تحت الشعاع قرار داده یا مذمّت کنیم. بهتر است بگوییم: ما صوفی اصیل داریم و صوفی نما، صوفی اصیل کسی است که در محدوده شرع با عرفان عملی و سیر و سلوک، قدم به قدم به سوی خدا رفته و به قرب حق رسیده است. ولی صوفی‌نما کسی است که در ظاهر، خود را به تصوف چسبانده و در واقع، صوفی نیست و محکوم و مذموم است. مثل اینکه بگوییم: ما شیعه واقعی داریم و شیعه نما، مسلمان واقعی داریم و مسلمان نما، روحانی واقعی داریم و روحانی نما و... 🔹به هر‌حال جهله صوفیه با رفتار‌ها و گفتار‌های خود، مشکل بزرگی برای تصوف اصیل و حقیقی ایجاد کرده و موجب سوء تفاهم‌های زیادی شده‌اند... به عبارت دیگر، کسانی که در کنار پذیرش جایگاه فقها و راویان آثار اهل‌بیت علیهم‌السّلام جلساتی دارند و اهل سیر، سلوک، وعظ، نصیحت و ذکرند و پیرو برنامه‌ها و دستور‌های علیهم‌السّلام هستند، مورد قبول‌اند، خواه عنوان و اسم صوفی داشته باشند و خواه نداشته باشند. طبیعی است که افرادی هم باشند که اصلا رابطه‌ای با اهل‌بیت علیهم‌السّلام، مراجع تقلید و فقها نداشته باشند. این‌ها خودشان را مستقل و مستغنی از دستورات اهل‌بیت علیهم‌السّلام و مجتهدان اصیل می‌پندارند، اگر چنین افرادی باشند، چه عنوان صوفی داشته باشند و چه نداشته باشند، محکوم هستند.» 📚 منبع:عرفان امین، ص ۶۰ و ۶۱ ☑️ @erfan_amin |پایگاه عرفان شیعی فقاهتی