🔶حدیث روز
🌹پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند:
♦️يا عليُّ شَرُّ النَّاسِ مَن باعَ آخرَتَهُ بِدُنياهُ وَ شَرٌّ مِن ذلکَ مَن باعَ آخرتَهُ بِدُنيا غَيرِهِ؛
♦️«يا علي!بدترين مردم کسي است که آخرتش را به دنيا بفروشد و بدتر از او کسي است که آخرتش را به دنياي ديگران بفروشد.»
📚 الفقيه، ج4، 352
@erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🖤✨ســـلام
🕊✨روزتـــون
🖤✨پر از خیر و برکت
@erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حمله افراطگرایان هندو به مدرسه مسلمانان در هند
این اتفاق ساعاتی پس از آن رخ داد که مسلمانان به منظور خوشامدگویی و به نشانه وحدت در ورودی شهر به هندوها گل داده و از آنان پذیرایی کردند.
@erfanhay_nozohor
28.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆ماهیت وظیفه گرایانه معنویت
دوره معنویت رهایی بخش
5⃣ قسمت پنجم
@erfanhay_nozohor
#پرسش_پاسخ | استفاده از بادزنگ در منزل اشتباه است ؟
📌سرابمعنویت ؛ پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
ایتا | آپارات |
@erfanhay_nozohor
🩸 لوگوی «خونخواهی هنیه عزیز» مناسب استفاده در پروفایل شبکههای اجتماعی
🔘 پیرو تغییر لوگوی وبسایت دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری، به «خونخواهی هنیه عزیز»، و اهمیت مطالبهگری ما مردم غیرتمند ایران برای خونخواهی میهمانمان، لوگویی با این عنوان و مناسب استفاده در پروفایل شبکههای اجتماعی طراحی شده و برای استفاده تقدیم میشود.
(هر گونه کپی، انتشار و استفاده از لوگوی مذکور توسط شما عزیزان آزاد است و موجب خوشحالی ما خواهد بود.)
🏷 #خونخواهی_هنیه_عزیز #خونخواهی_مهمان
#شهید_اسماعیل_هنیه
امام صادق علیه السلام:
🔹إنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ وَ عِزَّتِي وَ جَلاَلِي لَأُجِيبُ [لا أُجِيبُ] دَعْوَةَ مَظْلُومٍ فِي مَظْلِمَةٍ ظُلِمَهَا وَ لاحد عِنْدَهُ مِثْلُ تِلْكَ اَلْمَظْلِمَةِ.
🔸خداوند متعال مىفرمايد: بعزّت و جلالم سوگند كه هرگز دعاى ستمديدهاى را در رابطه با ستمى كه خود نيز همان ستم را در حق ديگران روا داشته است، برآورده نمىسازم.
📚 ثواب الاعمال (باب عقاب اعمال)
جلد ۱ صفحه ۲۷۲
@erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱الـهی تـا جهان بـاشد
🍃به شادی درجهان بگشاید
🌱الـهی از همه غـمهـا
🍃بـه دور و در امـان بـاشید
🌱سلام صبحتون شاد و دل انگیز
🍃امروزتون خوش نوا و مهر انگیز
@erfanhay_nozohor
☑️☑️ زیباسازی، مسیری شیطانی در عرفان های کاذب
✍️ شبه معنویتها همواره سعی نمودهاند مسیر اصلی معنویت خواهی را به انحراف بکشانند و گویی اساس شکلگیری این عرفانهای تقلبی و جعلی برای نزدیک شدن ظاهری به معنویت بوده است تا با ظاهرسازی و خوب جلوهنمایی کردن هواخواهان معنویت و خداباوران را به لغزش و انحراف بکشانند.
▫️ لذا گروه شیطانی عرفان حلقه(شبکه شعور کیهانی)یکی از آن گروه هاست که در دهه ۸۰ توسط محمد علی طاهری شکل گرفت وبا استفاده از سوءاستفاده هایی ازمعارف دین و اطلاق دروغین معارف دینی به برخی افراد ساده لوح، توانست افرادی را برای خود درشهر های مختلف جمع کند.
درجلسات این گروه شیطانی ، جن گیری به بهانه یا بهانه های مختلفی سابقه دار است.
حتی در برخی موارد، از سوی مروجان آن توصیه شده است که در منزل قرآن ویا مفاتیح نداشته باشید!!!
@erfanhay_nozohor
🔴 گزارشی از نشست علمی «جریان شناسی منتقدین معنویت «عصر جدید» در مسیحیت»
◾️ارائه دهنده: دکترباقر طالبی دارابی، خردادماه 1400
«عصر جدید» (New Age) در این بحث، جریان و مکتبی خاص در معنویتگرایی جدید است و نه عصر مدرن یا عصر نوین به معنای عام آن. ریشه دور پدیده «عصر جدید» به عنوان یک جریان خاص معنوی، به باطنگرایی غربی بازمیگردد و ریشه نزدیک آن، در جریان پتانسیل انسانی است. این جریان بخشی از پدیدهای است که کلیسای کاتولیک آن را کالت یا فرقههای ضاله مینامد. مصداق این جریان مثلاً مکتب «اوشو» نیست؛ بلکه مصداق آن، الیس بیلی و تئوسوفی است. اهم آموزههای «جریان عصر جدید» را میتوان موارد ذیل دانست:
❇️پانتئیسم، پاننتیسم، مونیسم، آنیمیسم. همچنین اعتقاد به آگاهی معنوی جدید در جهان مبتنی بر الوهیت درون که متمایز با آگاهی دینی مبتنی بر تعبد است و یا اعتقاد به تناسخ، کارما، معرفت باطنی و نقد دینداری نهادینه از اهم اعتقادات این جریان است.
▫️بحث اول: گونهشناسی جریانهای منتقد معنویت «عصر جدید» در مسیحیت:
اولین واکنشهای رسمی به این پدیده را میتوان در کلیسای کاتولیک یافت. کلیسای ارتدکس نیز هرچند در حجمی کمتر و البته همسو با دولت روسیه به این پدیده واکنشهایی رسمی داشته است. در مسیحیت پروتستان اما به جهت آنکه کلیسای رسمی وجود ندارد، واکنشها در پروتستانتیسم بیشتر بر اساس مکاتب الهیاتی و الهیاتدانان شناخته میشود. در گونهشناسی این واکنشها به جای تقسیم آنها به کاتولیک، ارتدکس و پروتستان، میتوان بر اساس محتوا، قالب آنها را به شش گونه تقسیم کرد:
1. واکنشهای مضمونی (نقد مضامین و آموزهها)؛
2. واکنشهای تبشیری (نشان دادن اختلاف و تفاوت این جریان با متن کتاب مقدس)؛
3. واکنش ادبی (نقد پدیده در قالب رمان و داستان)؛
4. واکنش بر اساس تجربه مستبصرین (تجربه عصرجدیدیهای دوباره مسیحیشده)؛
5. واکنش مسیحیت فمنیستی (نقد جریانهای فمنیستی در مسیحیت علیه «عصر جدید»)؛
6. واکنش تربیتی (جلوگیری از انتقال آموزههای جریان «عصر جدید» از والدین به فرزندان).
در این شش دسته کلی میتوان آثار انتقادی مسیحیان علیه این جریان را که شامل بیش از 200 عنوان و فعالیت است، دستهبندی کرد.
▫️بحث دوم: واکنشهای کلیسای کاتولیک و دشواری های مواجه:
کلیسای کاتولیک در جهان مسیحیت هرچند سعی کرد از شورای دوم واتیکان با تکثرگرایی دینی سازگار شود، اما با تکثرگرایی معنوی آن هم به شیوه طریقتهای باطنی غربی سازگار نشد و واکنشهایی انتقادی در قالب بیانیههای کلیسایی در مواجهه با این پدیده داشته است. اما در ارائه این واکنشها، چالشهایی داشته که اهم آنها از این قرار است:
1. تنوع ساختاری پدیده؛
2. تنوع مخاطبان؛
3. تنوع آموزهها و درهمآمیختگی آن با آموزههای مسیحی و همچنین تنوع باورها؛
4. موضعگیری سخت جریان نیوایج علیه مسیحیت نهادینه.
▫️بحث سوم: واکنش کلیسای ارتدوکس روسیه:
کلیسای ارتدوکس روسیه همگام با دولت روسیه این پدیده، یعنی پدیده «عصر جدید» را پدیده غربی و نفوذی میداند که برخاسته از باطنگرایی غربی در شکل جدید آن است و شکل انحرافی معنویت به حساب میآید. کلیسای ارتدکس شکل راستکیشانه معنویتگرایی را همان مکتب هسیکازم (مکتب مراقبه و سکوت در کلیسای ارتدکس) به حساب آورده و با این جریان مخالفت رسمی دارد. در سال 2001 آکادمی الهیاتی سنتپترزبورگ بیانیهای درباره جهانیسازی صادر کرد که در آن بیانیه ضمن مخالفت با جهانیسازی به عنوان پدیدهای غربی، معنویت «عصر جدید» را یکی از ابزارهای این نوع جهانیسازی دانست. در بند اول و چهارم این بیانیه امده است که جهانیسازی محصول نخبگان غربی برای ساخت اجتماعی بسته و کنترل شده (موندیالیسم) است که ارزشهای سکولار طبقه نخبه غربی را تحقق ببخشد.
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
@erfanhay_nozohor
#اطلاعیه_مهم
✅ مدرسه فصلی با موضوع حقوق کودک و نوجوان در فضایمجازی / به صورت حضوری
_ اعطای گواهینامه معتبر
_ دعوت از برگزیدگان
_ زمان: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸ الی ۱۸
_ مکان: قم، صفائیه، کوچه۲۸، پلاک ۴۵ پژوهشگاه فضایمجازی (پردیسقم)
_ ثبتنام:
https://survey.porsline.ir/s/c9iXW4jz
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) :
https://eitaa.com/joinchat/1273692217C1cbe1b48f6
😍 مدرک دوره رو میتونید در سامانه شمع و سخا ثبت کنید 👆
@erfanhay_nozohor
گسترش آموزش جنگیری در واتیکان!
🔻 گزارشی از BBC در سال ۲۰۱۸! که نشان میدهد:
با توجه به شیوع جنزدگی و یورش شیاطین به مردم؛ کلیسای واتیکان چند سالیست علوم تخصصی ( جنگیری ) را به کشیشان مسیحی آموزش میدهد.
✓ سالانه نیم میلیون نفر در ایتالیا به جنگیری رجوع میکنند.
و این مسئله در بریتانیا هم در حال افزایش است!
#ماوراالطبیعه
#جن_گیری
@erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆هوش معنوی
دوره معنویت رهایی بخش
6⃣ قسمت ششم
@erfanhay_nozohor