eitaa logo
عرفانهای نوظهور
20.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
838 ویدیو
48 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🧲 راز جذب کائنات... شما صرفا با فکرکردن یا گفتن، چیزی رو بدست نمیارید... بلکه بدست آوردن هرچیزی، تلاش، حرکت و پشتکار  و عمل می خواد @erfanhay_nozohor
🏴امام موسیٰ کاظم(علیه السّلام): اِیّاکَ اَن تَمنَعَ فی طاعَهِ اللهِ فَتُنفِقَ مِثلَیهِ فی مَعصِیَهِ الله. مبادا که از خرج کردن در راه خدا دریغ کنی که در نتیجه دو برابر آن را در نافرمانی خدا خرج میکنی. 📚مسند الامام الکاظم(ع)، ج۳، ص۲۴۷ 📚 @erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دستاوردهای انقلاب اسلامی(8) 🌺 @erfanhay_nozohor
⛔️ عرفان اوشو مروّج بی بندوباری جنسی ♦️ عرفان اوشو ازجمله مکاتب عرفانی لذت‌گرا و لذت‌جوست که انسان را به بهره‌وری از دنیا و لذات جسمانی، مانند لذت جنسی، رقص و پای‌کوبی، سرور و شادی و… دعوت کرده، و لذت‌جویی را پُلی برای رسیدن به رشد و کمال می‌داند.[1] 🔷 بنابراین در نظر اوشو اگر انسان، هوس‌هایش را کنترل کند، کار او به‌ منزله ایستادن در برابر کمال محسوب خواهد شد. 🔶 اوشو می‌گوید: «نسبت به لذات جسمانی، حساس باشید؛ هستی در دست‌رستان است و تمام اسرار، بسیار به شما نزدیک‌اند، زیرا این تنها راه شناخت پدیده‌های اسرارآمیز است. پذیرای لذت جسمانی بودن، نشان‌گر آن است درهایتان به روی هستی، باز است و آماده‌اید که با تپش‌های آن، هماهنگ شوید. 🔷 اگر پرنده‌ای آواز بخواند، انسانی که قابلیت پذیرش لذات جسمانی را داشته باشد، خود را احساس می‌کند که آواز، از عمیق‌ترین مرکز هستی‌اش، به بیرون، انعکاس می‌یابد… 🔶 رشد واقعی، این است که باز، پذیرا و اینکه نسبت به هر چیز، تأثیرپذیر باشید؛ ولی درعین حال، تحت تأثیر چیزی قرار نگیرید. می‌توانید در میان لذات جسمانی باشید، ولی بخشی از آن‌ها نباشید.»[2] ♦️ ازنظر اشو انسان با ارضای نیازهای خود و لذت بردن از آن‌ها است که به کمال، راه می‌یابد. او می‌گوید: «لذت‌جویی، پُلی برای رشد و کمال است.»[3] @erfanhay_nozohor
عرفانهای نوظهور
⛔️ عرفان اوشو مروّج بی بندوباری جنسی ♦️ عرفان اوشو ازجمله مکاتب عرفانی لذت‌گرا و لذت‌جوست که انسا
♦️ حرف اوشو این است که؛ بخور، بنوش، شادباش، ولی این، تمام‌کار نیست. 🔷 وقتی‌که به‌اندازه کافی، خوردی و نوشیدی و شادبودی، آن‌وقت، چیزی والاتر در انتظار توست و تنها در این زمان است که چیزی بیشتر و والاتر، ممکن خواهد بود. 🔶 «وقتی‌که بخش زمینی، راضی و ارضا شد، آنگاه آسمان، تو را می‌خواند. ناشناخته‌ها تو را می‌خوانند…». [4] «و خوش باش! لذایذ را دریاب! خداوند شیء نیست، موضِع است، موضع جشن و سرور، غُصه را دور بریز. او به تو خیلی نزدیک است؛ به پای‌کوبی برخیز، این چهره ماتم‌زده را کنار بگذار.» [5] 🔷 اوشو خود را لذت پرست و افکار و نظرات خود را لذت‌گرایی می‌داند: «من، لذت پرستم و تا آنجا که می‌دانم، همه آن‌هایی که شناخت پیداکرده‌اند، هر چه هم بگویند، همواره لذت پرست بوده‌اند. بودا، عیسی مسیح (علیه‌السلام) کریشنا… هم لذت پرست‌اند. خداوند، غایت لذت پرستی است. او اوج شادمانگی است.»[6] 🔶 بنابراین می‌توان گفت: «عرفان اوشو عرفانی کاملاً لذت‌گراست که انسان را به بهره‌وری افراطی از لذت‌های دنیوی سفارش می‌کند و بر اساس آن، رقص، پای‌کوبی، شادی، سرور، خنده‌های مستانه، تخلیه هیجانات، بدون رعایت هیچ قانونی، ماهیت و چیستی کمال انسان شمرده می‌شود . 🔷 اگر انسان با این امیال و خوش‌گذرانی‌ها به مبارزه برخیزد، سدی بلند در برابر کمال خود، کشیده و به خود و انسانیت، خیانت کرده است و ارضای لذت‌های آنی و لحظه‌ای است که انسان را بالا می‌برد و آنگاه، چیزی والاتر را انتظار می‌کشد.»[7] 🔶 در کلام اوشو یک ناسازگاری درونی و همچنین یک نوع ناسازگاری بیرونی مشاهده می‌شود. ناسازگاری درونی را می‌توان این‌گونه بیان کرد؛ 🔷 اولاً: تعدیل غرایز و رعایت تعادل در رفتار، تنها راه رسیدن به کمال است. چون دنیا و تمام نعمت‌های آن اگرچه برای آسایش انسان آفریده شده، ولی غرق شدن زیاد در آن مانع کمال است، و فرورفتن در لذت‌های آنی و زودگذر مانند: 🔶 شادی، رقص، پای‌کوبی و خنده‌های مستانه، انسان را به لبه پرتگاه و سقوط نزدیک خواهد کرد درحالی که اوشو در تمامی سخنان خود همه را دعوت به لذت پرستی و دنیاگرایی افراطی می‌کند. 🔷 ثانیاً: غرق شدن در رفاه و سکس، مساوی است با احساس پوچی: اوشو در سخنان خود رفتار غربی‌ها را نقد کرده، و می‌گوید: «علت خودکشی‌های فراوان در غرب، غرق شدن غربی‌ها در آسایش است؛ زیرا همه‌چیز دارند ولی بازهم در اعماق وجود خود احساس تُهی بودن و پوچی می‌کنند. 🔶 اوشو در حالی به نقد غربی‌ها می‌پردازد که بی‌خبر از آنکه عرفان او انسان را سریع‌تر از همه‌چیز به‌سوی پوچی پیش می‌برد؛ زیرا هرچه انسان در سکس، افراطی عمل کند، غریزه حیوانی او زودتر، اشباع‌شده و از بُعد معنوی، غافل‌تر می‌شود و با ارضای این غریزه بازهم حیران و سرگردان، به دنبال معنویت خواهد گشت.»[8] 🔷 اما ناسازگاری بیرونی را می‌توان چنین گفت که؛ کمال‌جویی و سعادت خواهی، یکی از گرایش‌های فطری در هر انسانی است و همه تلاش انسان برای پاسخ‌گویی به این گرایش و زدودن نقص‌ها و دست‌یابی به کمال‌ها و رسیدن به چنین سعادتی است؛ هرچند ممکن است که در بیشتر موارد، در تعیین مصادیق کمال، به خطا برود. ♦️ ولی از دیدگاه اوشو، کمال‌خواهی و سعادت‌طلبی، همان بهره‌وری کامل از لذت جنسی و هواهای نفسانی زودگذر است که نتیجه‌ای جز هلاکت بشریت را در پی نخواهد داشت.[9] 🔻 پی‌نوشت: [1]. اوشو، الماس‌های اوشو، ترجمه: مرجان فرجی، تهران، نشر فردوس، ص ۱۱۸. [2]. اوشو، تائوئیسم و عرفان شرق دور، ج ۲، ترجمه فرشته جنیدی، تهران، نشر هدایت الهی، ص ۲۰۵. [3]. اوشو، الماس‌های اوشو، ص ۱۱۸ [4]. اوشو، راز، ج ۲، ترجمه محسن خاتمی، تهران، نشر فرا روان، ص ۱۰۴. [5]. الماس‌های اوشو، ص ۱۳۷. [6]. همان، ص ۲۴۶ [7]. سایبان خودساخته عرفان مدرن، محمد اسماعیل عبداللهی، انتشارات باقرالعلوم ع، ص ۱۳۸. [8]. سایت موسسه بهداشت معنوی، 7845. [9]. سایبان خودساخته عرفان مدرن، محمد اسماعیل عبداللهی، انتشارات باقرالعلوم ع، ص ۱۳۸. 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @erfanhay_nozohor
⚠️ترویج خرافه‌گرایی در کانال و گروه‌های خانم اعظم جبلی از مدعیان قانون جذب در سایه غفلت مسئولان نظارت بر فضای مجازی 🔹همانطور که بر هیچ فرد صاحب خِردی پوشیده نیست هر ادعا یا در حیطه‌ی علمی یا در حیطه عقلانی و یا در حیطه وحیانی است. 🔸آنچه در حیطه علمی است باید بر اساس چارچوب‌ها و روش‌های علمی ثابت گردد و آنچه در حیطه عقلانی ادعا می‌شود باید بر اساس براهین عقلانی و منطقی ثابت گردد و آنچه در حیطه وحیانی ادعا می‌شود باید حدیث ادعا شده از نظر علم حدیث و رجال مورد بررسی قرار گیرد. 🔹ترویج آنچه خارج از این حیطه‌ها و اثبات نشده باشد باعث می‌شود جامعه به خرافه‌گرایی روی آورد و عدم نظارت بر این افراد که در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی مروج این خرافات هستند موجب رشد این جریانات خرافه گرا شده است. 🔸از نهادهای نظارتی انتظار می‌رود تا مخصوصا در پیام رسان‌های ایرانی نظارت بیشتری بر این کانال‌ها داشته و از ترویج خرافات در جامعه توسط این افراد جلوگیری نمایند. 🔹ایجاد امید واهی به وسیله این تخیلات و خرافات، افسردگی، ناامیدی، بد بینی به ذکر و اعمال عبادی معتبری که از سوی دین وارد شده است را در پی دارد. ✍ مهدی قیاسی کارگرمقدم 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| چکیده کلاس‌های موفقیت که این روزها خیلی طرفدار داره :) عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅 @erfanhay_nozohor
💠 🔹 امام علی علیه السلام: خداوند چند طایفه را به خاطر صفات ناپسندشان عذاب سختی میکند: علما را به خاطر حسادت؛ مالکان ثروت و سرمایه را به خاطر خودپسندی و تکبر؛ سلاطین و روسا را به خاطر ستمگری به مردم؛ کاسبان و تجار را به خاطر خیانت؛ روستاییان را به خاطر نادانی و جهالت در یادگیری احکام و دستورات دین. 📚 تحف العقول/ص200 📚 @erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🌺✨سـ❄️ــلام 🕊✨روزتـــون 🌺✨پر از خیر و برکت 🕊✨ @erfanhay_nozohor
دستاوردهای انقلاب اسلامی(9) @erfanhay_nozohor
📊هندی‌های ، آتش پرست و آلت پرست در صدر تولید محتوای در جهان هستند. اطلاعات کامل زیر عکس و منبع آن نوشته شده. @erfanhay_nozohor
صوت 5.mp3
13.78M
🎙فایل صوتی ۵ ▫️ حجت‌الاسلام محسن شریعتی 🌿 عنوان : گول ظواهر اسلامی دوره های شکرگزاری را نخوریم در دوره های شکرکزاری تذکر می دن که برخی از دوره های شکرگزاری اسلامی نیست و دقت کنید ولی دوره ما اسلامی و کاملا درست است، پس خودشان خوب می دانند که اشکالاتی به این دوره ها وارد است. خیلی از آیه شریفه " لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ " در دوره های شکرگزرای استفاده می شود در حالی که ارتباطی با هم ندارند. ملاک و محور در دوره های شکرگزاری حس و حال شکرکردن است نه اینکه از خدا تشکر کنیم یعنی فقط شکر کردن شما مهم است نه چیز دیگر به همین خاطر است که کلمه سپاسگزارم باید زیاد تکرار شود چون این حس و حال موضوعیت دارد ( خیلی مهم ) ═══✼🍃🌹🍃✼═ @erfanhay_nozohor
🔹عرفان روان شناختی، گسترده‌ترین جریان معنویت‌گرا در ایران ، یکی از عرفان‌های نوظهور است که در آن افراد را به شادی، مثبت اندیشی، جادوی فکر و قدرت درون دعوت می‌کند. هدف از این روش ساختن دنیای خود با کمک فکر است. که در واقع با این روش انسان خالق آینده‌ی خود می‌باشد به این ترتیب که خدا نقشی در ساختن آینده‌ی بشر ندارد و تنها انسان است که با قدرت فکر و آرزوی خود زندگی را می‌سازد. های روان شناسانه، جریان‌های متأثر از روان‌شناسی جدید هستند که به صورت پررنگی از آموزه‌های روان‌شناسی در تعلیمات خویش بهره‌ گرفته‌اند. این جنبش که هم‌اکنون فراگیرترین و گسترده‌ترین جریان در ایران است، مفاهیمی همچون شادی، هیجان‌های مثبت، آرامش و مثبت اندیشی را با مفاهیمی روحی و معنوی ترکیب کرده است و تلاش دارد تا سبک زندگی، احساسِ موفقیت و بهره‌مندی از حس معنوی و درنتیجه، رضایت‌مندی روحی و باطنی را در افراد به ارمغان بیاورد. مطالعه متن کامل 👉 @erfanhay_nozohor
امام صادق (علیه السلام): 🔹إنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَفْرَحُ بِتَوْبَةِ عَبْدِهِ اَلْمُؤْمِنِ إِذَا تَابَ كَمَا يَفْرَحُ أَحَدُكُمْ بِضَالَّتِهِ إِذَا وَجَدَهَا . 🔸به‌راستى که خداوند با توبه و بازگشت بندۀ مؤمن خود، شاد شود. همانند وقتی که يكى از شما گمشدۀ خود را پيدا مى‌كند. 📚 وسائل الشیعه (باب جهاد النفس) جلد ۱۶ صفحه ۷۳ 📚@erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🙏دعا میکنم شکوفه های خوشبختی وارامش همچون باران بر سر زندگیتان ببارد زندگیتان را سرشار از                 🌿 ارامش وخوشبختی 🌿                                   شبتون بخیر 🙋@erfanhay_nozohor
﷽ 🔘✨سـ❄️ــلام 🕊✨روزتـــون 🔘✨پر از خیر و برکت 🕊@erfanhay_nozohor
دستاوردهای انقلاب اسلامی(10) @erfanhay_nozohor