eitaa logo
عرفان نما
1.9هزار دنبال‌کننده
222 عکس
143 ویدیو
23 فایل
نقد شبه معنویت‌های نوپدید وابسته به موسسه فرق و ادیان حق پژوهی مشهد «مرکز تخصّصی نقد فرق و ادیان» 📩 ارتباط: @haqpajouhi @Haghpajohi_QZ 🔰لینک گروه عرفان نما https://eitaa.com/joinchat/2749366708Cf7db90c1ed
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ادعای اجارهٔ جن توسط محمد علی طاهری (سرکرده فرقه عرفان حلقه) از یک جن‌گیر همراه اعتراف شاهد عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
| برشی از کتاب «هنر رضایت از زندگی)، دکتر عباس پسندیده، ص ۶۱. 📜 درس زندگی از امام کاظم(ع) 💠 راز زندگی گوارا: سخت نگیرید! 🔹 بخش بسیاری از سخت شدن زندگی، مربوط به «سخت گیری» ماست، نه وجود مشکلات. گاهی وقت‌ها آن قدر زندگی را سخت می‌گیریم که غیر قابل تحمّل جلوه می‌کند و حال آن که واقعیت، چیز دیگری است. 🔸زندگی، آن قدر هم که می‌پنداریم، سخت و دشوار نیست. همیشه واقعیت، تحمّل پذیر است؛ اغراق کردن ما است که شدت درجه دشواری را بالا می‌برد. 🔹 بنابراین، یکی از کلیدهای رضایت از زندگی، «راحت گرفتن زندگی» است. راحتی زندگی را باید در خودمان جستجو کنیم. همواره، راحتی زندگی به عوامل بیرونی نیست؛ این یک اصل است. زندگی را راحت بگیرید تا راحتْ زندگی کنید. 🔸 امام کاظم (ع) در این باره می‌فرماید: دنیا را ناچیز بشمرید و آن را راحت بگیرید؛ چرا که به یقین، هیچ مردمی، آن را راحت نگرفتند، مگر آن که خداوند، زندگی را بر آنان گوارا نمود. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
| ▫️یک نقد به معنویت‌گرایی بدون دین 🔹معنویت‌گراهای «بدون مذهب» و یا «بدون دین» مدعی هستند که ما می‌توانیم به کمک علم و به کمک گرته‌برداری از سنت‌های دینی و سنت‌های فلسفی، ابزار و مرکبی را برای طی مسیر معنویت بسازیم 🔸اما این رویکرد، نقدهای جدی دارد، از جمله آن نقدها اینکه ما وقتی که وارد یک امری مثل معنویت‌گرایی می‌شویم، در واقع وارد یک فرایند کسب مهارت شدیم؛ در هیچ‌کدام از مهارت‌ها اینطور نیست که فرد بتواند از مکاتب مختلف، از جریان‌های مختلف -با فهم خودش- آن مهارت را به نحو احسن یاد بگیرد. ✍ دکتر احمد شاکرنژاد، استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
▫️فروش کتاب‌های شبه معنویت‌های نوپدید در بازار ابریشم مشهد 📌پی‌نوشت: قابل ذکر است که قانون جذب، آمال و آرزو پروری و خیال پردازی را جایگزین برنامه‌ریزی، اقدام و عمل در مسیر هدف می‌کند و نتایجی همچون بی‌کاری، رشد تخیلات، افسردگی، شکست‌های پی در پی و خرافه‌گرایی را در پی دارد. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 تجربه بسیار وحشتناک یکی از حاضرین در کلاس فرادرمانی عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
🇰🇷 ترویج همجنس‌بازی توسط ستاره‌های گروه BTS 🔹لباسی که تهیونگ پوشیده است، برای فیلم Jubilee بود. 🔸درک جارمن کارگردان این فیلم به عنوان یک فعال حقوق همجنس‌بازان" شناخته می‌شود. 🔹از اوایل دهه ۱۹۸۰، جارمن یکی از معدود شخصیت‌های عمومی در بریتانیا بود که همجنس‌گرایی خودش را فاش کردـ درک جارمن فیلم‌های زیادی با شخصیت‌های همجنس‌باز ساخت. 🔸این اولین‌بار نیست که تهیونگ و سایر آیدل‌های کیپاپ لباس، لوازم جانبی و هر چیزی که مربوط به LGBTQ هست را می‌پوشند. منبع: منذرون عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
139707 بررسی تطبیقی مدیتیشن در غرب و مراقبه در اسلام.pdf
187.3K
📚 | بررسی تطبیقی مدیتیشن در غرب و مراقبه در اسلام (به‌ویژه مراقبه در نماز) عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
| «بررسی تطبیقی مدیتیشن در غرب و مراقبه در اسلام به‌ویژه مراقبه در نماز» 🔹حال شباهت‌ها و تفاوت‌های میان مدیتیشن و مراقبه در اسلام به ویژه مراقبه در نماز را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا ببینیم کدام یک از آن‌ها الگوی مناسب‌تر و بهتری را ارائه می‌دهد. 1⃣ بررسی شباهت‌های میان مدیتیشن و مراقبه در اسلام، به‌خصوص مراقبه در نماز، حرکات و ژست‌های ویژه‌ای در مدیتیشن وجود دارد که معنای خاصی را دنبال نمی‌کند. در نماز نیز حرکات ویژه‌ای وجود دارد که دارای اسراری است و تواضع عبد را در مقابل معبود به نمایش می گذارد. 2⃣ سرودهای مخصوصی در مدیتیشن وجود دارد که دارای معانی عمیقی نیست و نماز نیز دارای ذکرهای مخصوصی است که در عین سادگی معانی بسیار عمیق و زیبایی دارند که هر کسی متناسب بافهم و درک خود از آن‌ها بهره‌مند می شود. 3⃣ در مدیتیشن به تمرکز فکری نیاز داریم در نماز نیز باید حضور قلب داشته باشیم. 4⃣ طبق گفتهٔ روان‌شناسان مدیتیشن بهتر است روزی سه‌بار و هر بار نیم‌ساعت و در ساعات معین انجام شود. نماز نیز روزانه سه بار و در ساعات معین انجام می‌شود. 5⃣ در مدیتیشن بهتر است چشم‌ها را روی نقطهٔ مشخصی ثابت نگه داریم و در نماز باید به مهر نگاه کنیم. 🔺مشخص شد که بین مدیتیشن و نماز شباهت‌های زیادی وجود دارد؛ حال تفاوت‌های میان مدیتیشن و عبادات را بررسی می‌کنیم تا مشخص شود که کدام‌یک بر دیگری برتری دارد. 1⃣ در مدیتیشن مکانی آرام جهت انجام تمرکز مورد نیاز است، در حالی که مراقبه در ناآرام‌ترین مکان‌ها مانند محل کسب‌وکار نیز ممکن است. (رجال لا تلهيهِمْ تِجَارَةً وَ لا بَيْعٌ عَنْ ذكر الله... مردانی که نه تجارت و نه دادوستدی آن‌ها را از یاد خدا غافل نمی کند..... نور / ۳۷) 2⃣ آغاز مدیتیشن اغلب با بیماری‌های روانی همراه است درحالی‌که مراقبه در عبادات، از ابتدا با سلامت روان توأم بوده و حتی رشد روحی و روانی را در پی دارد. (ألا بذكر الله تطمئن القلوب… آگاه باش که با یاد خدا دلها آرام گیرد. رعد/۲۸) 3⃣ مدیتیشن در حالت نشسته یا خوابیده انجام می‌شود در حالی که مراقبه در حالت ایستاده نشسته و چه بسا خوابیده انجام می‌شود. (الذينَ يَذْكُرُونَ الله قياماً وَقُعُوداً وَ عَلى جنوبهم… آنان که خدا را ایستاده و نشسته و خوابیده یاد می کنند… آل عمران / ۱۹۱) 4⃣ مدیتیشن بهتر است در موقعیت زمانی ثابت صورت گیرد در حالی که مراقبه نیازمند زمان‌بندی خاصی نیست. الَّذِينَ هُمْ عَلى صلاتهم دائمون همان کسانی که بر نمازشان پایدارند.» معارج / ۲۳ 5⃣ در مدیتیشن ذکرها و تفکر به شئ خاص (مثل تکه‌سنگ، شعله) باید انجام شود که عمق خاصی ندارد در حالی که اذکار و راز و نیازها با خدا در مراقبه به حدی ریشه در عمق وجود دارد که دوام آرامش و سکینه را برای انسان به همراه دارد. 6⃣ مدیتیشن مراقبه‌ای است که به‌تنهایی انجام می‌شود، درحالی‌که ذکر صیغه جمع در «نعبد» و «نستعيین» و همچنین آیات بعد که همه به‌صورت جمع است، نشان می‌دهد که اساس عبادت مخصوصاً نماز بر پایه جمع و جماعت است، حتی به‌هنگامی که بنده در برابر خدا به راز و نیاز بر می‌خیزد باید خود را میان جمع و جماعت ببیند تا چه رسد به سایر کارهای زندگی‌اش به‌این‌ترتیب هرگونه فردگرایی، تک‌روی، انزواطلبی و مانند اینها مفاهیمی مردود از نظر قرآن و اسلام شناخته می‌شود. مخصوصاً نماز، از اذان و اقامه که دعوت به اجتماع برای نماز است گرفته (حی علی الصلاة بشتاب به سوى نماز...) تا سوره حمد که آغازگر نماز است تا السلام علیکم که پایان آن است، همه دلیل بر این است که این عبادت در اصل جنبه اجتماعی دارد یعنی باید به صورت جماعت انجام شود درست است که نماز فرادی نیز در اسلام صحیح است؛ اما عبادت فردی جنبه فرعی و درجه دوم را دارد. 7⃣ موضوع خدا و بقای نفس و زندگی اخروی به صورتی که در اسلام مورد تأکید است، در مکاتب دیگر مورد تأکید نیست. 8⃣ هدف از مدیتیشن در مکاتب غیراسلامی رهایی از بدبختی‌های زندگی است چون آن‌ها زندگی دنیوی را منشأ بدبختی و رنج می‌دانند و می‌خواهند به سعادت نداشتن درد که یک سعادت منفی است برسند؛ در حالی که در عرفان اسلامی زندگی بدبختی نیست؛ بلکه عارف به خاطر تأمین سعادت نهایی و کمال والای خویش زحمت می‌کشد و می‌خواهد با فنای در خدا به بقاء بالله برسد. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آیا ژن همجنس‌گرایی (همجنس‌بازی) وجود داره؟ عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 | رهگذر پرآشوب قسمت پنجم ⁉️جذب؛ قانون یا داستان؟ 👤استاد حمیدرضا مظاهری سیف عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| عرفان حلقه یا حُقّه؟! عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
| شبه جنبش‌های معنوی؛ درآمدی بر پیشگیری و رهاسازی ✍️حميدرضا مظاهری سيف 🔻پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را برای نخستین‌بار در پاییز ۱۴۰۱ منتشر کرده است. 🔹 این کتاب به‌تازگی (۱۲ بهمن ۱۴۰۲) در بیست و پنجمین دورهٔ کتاب سال حوزه، اثر شایستۀ تقدیر شناخته شد. 🔸این تحقیق شروعی است برای یافتن شیوه‌های سازنده و مؤثرِ مواجهه با افرادِ در معرضِ معنویت‌های نوپدید. مظاهری سیف در این اثر کوشیده تا تجربیات خود را در قالب یک مدل کاربردی سر و سامان دهد و به اشتراک گذارد. 🔹«شیوه‌های پیشگیری از گرایش به شبه‌جنبش‌های معنوی» مسئله اصلی این کتاب است و مسائل فرعی آن عبارت است از: 🔻معنویت چیست؟ شبه‌جنبش‌های معنوی یعنی چه؟ چه کسی پیشگیری را انجام می‌دهد؟ عوامل اصلی گرایش‌ساز کدام‌اند؟ شبه‌جنبش‌های معنوی چه انواع و سطوحی دارند؟ چگونه می‌توان نیاز افراد را به اقدامات پیشگیرانه تشخیص داد؟ اصول کلی حاکم بر شیوه‌های پیشگیری و رهاسازی چیست؟ با توجه به تفاوت میان افراد در شدت و ضعف گرایش چه شیوه‌هایی برای پیشگیری و رهاسازی از گرایش افراد به شبه‌جنبش‌های معنوی پیشنهاد می‌شود؟ 🔸مظاهری سیف در کتاب خود و در هفت فصل به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
| تناسخ اثبات شد!آیا واقعا روح ما بعد از مرگ وارد بدن فردی دیگه میشه؟ ❗️هیچ می‌دونستید آزمایشات زیادی مخصوصا روش " هیپنوتیزم " ، تناسخ و زندگی های قبلی انسان در دوران های گذشته رو اثبات کرده ❓یعنی واقعا روح ما بعد مرگ وارد عالم دیگه نمیشه و وارد بدن فردی دیگه میشه؟ ✔️ صوت رو گوش کن تا بدونی هنوز هیچ داده علمی مستندی رو اثبات نکرده 🎙 احسان عبادی عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 طرفداران کی پاپ و تقلید از موسیقی آمریکایی ✂️برشی از نشست «تحلیلی بر موج کره‌ای؛ از موسیقی تا فیلم» عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
💠 همایش منشور روحانیّت موضوع: تشکیل حکومت در عصر غیبت 📜 به مناسبت سوّم اسفند؛ سالروز صدور پیام منشور روحانیّت توسط امام خمینی (ره) 👥 سخنرانان: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی خیاط حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی 🗓 پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ 🕣 ساعت ۸ 📍مشهد مقدّس، سالن همایش هتل آفتاب ولایت 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی 🔆 @Haghpajohi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 | آیا آنچه در معنویت‌های نوظهور به‌ویژه در قانون جذب و راز کائنات با عنوان «انرژی مثبت» ادعا می‌شود، ارتباطی با انرژی در مکانیک کوانتومی دارد؟ 🎙دکتر رکنی‌زاده (استاد تمام گروه فیزیک دانشگاه اصفهان) عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
🖼 | فهم نادرست معنویت‌های نوپدید از دین ⚠️آنان درباره دین و دین‌داری به اعمال خرافی چند عامی بی‌سواد که خود را دین‌دار می‌نامند، استناد می‌کنند؛ لذا داوری‌ها و اظهار نظر آنان دربارهٔ دین، علمی نیست... 🗒 ورق بزنید عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama