eitaa logo
عرفان نما
2هزار دنبال‌کننده
420 عکس
265 ویدیو
42 فایل
نقد شبه معنویت‌های نوپدید وابسته به مؤسسهٔ فرق و ادیان حق پژوهی مشهد 📩 ارتباط: @Haghpajohi_QZ @haqpajouhi 🔗 سایت: haghpajohi.ir/category/nozoho ⛓️‍💥 کانال تلگرام: t.me/erfan_nama 🔰 لینک گروه عرفان نما eitaa.com/joinchat/2749366708Cf7db90c1ed
مشاهده در ایتا
دانلود
🖼 | غلو در مورد آسیب جنیان در عرفان‌های نوظهور 🔹امروزه عرفان حلقه و برخی جریان‌های مدعی درمان و نیز پاره‌ای مکاتب اخباری‌مسلک در مورد آسیب‌رسانی جنّیان غلوهای فراوانی انجام می‌دهند. 🔸به نظر می‌رسد حیات این گروه‌ها در گرو اشاعهٔ چنین باورهای افراطی است... 🗒 ورق بزنید عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
12.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 آیا مقالاتی که ادعای مفید بودن یوگا را دارند روشمند و علمی هستند؟ 🎙 استاد حسین عرب عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
عرفان نما
#برشی_از_مقاله | سکولاریزاسیون معنویت؛ تهدیدی فرهنگی 🔹یکی از رخدادهای مهمی که امروزه در غرب رخ داده
| سکولاریزاسیون معنویت؛ تهدیدی فرهنگی، بهزاد حمیدیه. 🔹 بی‌گمان سکولار شدن معنویت با توصیف‌های پیش‌گفته تهدید بزرگی علیه هویت دینی و انقلابی ماست. با سکولار شدن معنویت، بزرگ‌ترین برگ برنده‌ای که ایران انقلابی را در چند دههٔ اخیر در برابر سیل تهاجم دشمنان مقاوم و رویین‌تن ساخته، از دست خواهد رفت و این آخرین خاکریز را نیز دشمنان فتح خواهند کرد. 🔸 معنویت سکولار به انسان‌ها سیاست‌گریزی و فردگرایی را می‌آموزد. دست‌کم می‌توان گفت سیاست‌ورزی در عمدهٔ معنویت‌های سکولار کم‌رنگ است و آنها به مبارزه همه‌جانبه و درگیری تمام‌عیار با ظلم و استکبار تا پای جان باور ندارند. 🔹 معنویت سکولار پلورالیسم را یاد می‌دهد و هرگونه تعصب دینی را از میان می‌برد. معنویت سکولار به جهت جذابیت و کمتر درک‌شدن تعارض آن با معنویت اصیل نزد مخاطبان عام حتی در میان دین‌داران معتقد نیز قابل رشد سریع است؛ بنابراین باید تعریف واضحی از معنویت اصیل اسلامی داشته باشیم تا بتوانیم گونه‌های مختلف و فراوان معنویت سکولار را تشخیص دهیم. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
7.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 موج کره‌ای و زنگ خطر برای مسئولین ✂️برشی از نشست «تحلیلی بر موج کره‌ای؛ از موسیقی تا فیلم» (۴) 👤استاد: سرکار خانم حیدری 🔗 رشته محتوا: ✂️برش‌ها: (۱), (۲), (۳)... 📽 فیلم کامل نشست عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| سخنرانان انگیزشی که به‌جای ارائهٔ راهکار علمی و برنامهٔ عملیاتی، تنها احساسات مخاطب را برانگیخته می‌کنند. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
عرفان نما
#یادداشت | پائولو کوئلیو؛ از جادوگری تا ادعای معنویت 🔹 خدایی که در آثار کوئیلو زنده شده، همان خدای
سحر و جادو در آثار پائولو کوئیلو، حمیدرضا مظاهری سیف.pdf
1.09M
| سحر و جادو در آثار پائولو کوئیلو، حمیدرضا مظاهری سیف 🔹پائولو کوئیلو نیز مانند میلیون‌ها نفر از اهالی عصر مدرن آوای روح را در فراق از وطن خویش شنیده و از معدود کسانی است که آن را جدی گرفته و برای التیام درد هجران دست‌به‌کار شده است. 🔸ولی کاش او هم مثل میلیاردها بشری که ناله روح را می‌شنوند و کاری نمی‌کنند، خاموش می‌ماند و دست به کاری نمی‌زد کاش نام خدا و یاد عالم غیب از راه آثار او به فرهنگ عمومی انسان امروز باز نمی‌گشت و کاش از خدا و معنویت نمی‌نوشت. 🔹مظاهری سیف در مقالهٔ خود ردپای سحر و جادو در اندیشه و آثار کوئیلو و نسبت آن را با معنای زندگی می‌کاود و کاستی‌ها و کژی‌های اندیشه او را بررسی می‌کند. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
24.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 آیا واقعاً فکر ما زندگی ما رو می‌سازه؟! عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
24.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 دانشمند عارف؛ شهید چمران در کلام مقام معظم رهبری به مناسبت ۳۱ خرداد، سال‌روز شهادت دکتر مصطفی چمران. 🔹 چمران این‌جور هم نبود که یک آدم خشکی باشد که لذات زندگی را نفهمد؛ به‌عکس، بسیار لطیف بود، خوش‌ذوق بود، عکاس درجهٔ یک بود، هنرمند بود. 🔸 دل باصفائی داشت؛ عرفان نظری نخوانده بود؛ شاید در هیچ مسلک توحیدی و سلوک عملی هم پیش کسی آموزش ندیده بود، اما دل، دل خداجو بود؛ دل باصفا، خداجو، اهل مناجات، اهل معنا. مطالعهٔ بیشتر عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
17.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 پیشکسوتان ایرانی یوگا پاسخ می‌دهند: آیا یوگا ورزش است؟ 🎙 استاد حسین عرب عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
عرفان نما
#معرفی_مقاله | آسیب‌شناسی رابطهٔ زنان و جنبش‌های نوپدید دینی نویسنده: مدنی، آزاده؛ ابراهیمی، زینب.
| «آسیب‌شناسی رابطهٔ زنان و جنبش‌های نوپدید دینی» 🔹از نظر مؤلف بیشتر آسیب‌های جنبش‌های مدرن نه به‌جهت مؤلفه‌های دینی خاص، بلکه به‌سبب نوع نگاهی است که جنبش‌ها از جوامع مدرن و پست‌مدرن وام گرفته‌اند. 🔸این مهم که در متن نیز به آن اشاره شد، عبارت است‌از: 🔺ابتدا عفیف‌بودن تبدیل به یک ضد ارزش شده است. 🔺دوم اینکه عشق آزاد در مقابل خواهشِ ازدواج، نوعی بلوغ به‌شمار آمده است. 🔺و سوم اینکه برخی از فمینیست‌ها گرایش‌هایی را در میان زنان رایج کرده‌اند که بیشتر، ارزش‌های مردان به‌شمار می‌رود. 🔹اما بسیاری از منتقدان جنبش‌های مدرن دینی موارد زیر را از آسیب‌هایی می‌دانند که این جنبش‌ها به آنان دامن زده‌اند: 🔻نگاه مردسالارانه برخی گروه‌ها. 🔻سؤاستفاده‌های جنسی. 🔻برهم ریختن نهاد خانواده و تغییر آن به‌شکل نوعی کمونیسم جنسی. 🔻سقط‌های اجباری و یا ازدواج‌های اجباری و برنامه‌ریزی‌شده. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama