eitaa logo
عرفان و خودشناسی و آخرالزمان
103 دنبال‌کننده
766 عکس
63 ویدیو
93 فایل
172 ج کتاب و صدها مقاله(رایگان): خودشناسی،عرفان،تکامل، روح،آخرالزمان،انسان کامل،امام زمان ،اسمای الهی،مدرنیزم،اخلاق ،مردم شناسی،دجال،شیطان،ازدواج و طلاق و تربیت،عرفان درمانی،مسخ و تناسخ،زندگینامه استاد و عرفا،مرد و زن https://zil.ink/khodshenasivaerfan
مشاهده در ایتا
دانلود
درس محبت 1- محبت یعنی چه؟ دوست داشتن بی مزد و منت و توقع و انتظار دوستی متقایل! اینست محبت! 2- و اما نشانه های چنین دوست داشتنی چیست؟ بخشش بی مزد و منت و توقع و انتظار بخشش متقابل! 3- پس محبت امری مطلق و بی چون و چرا و بی حساب و کتاب و بی دلیل و منطق و علت است. یعنی فهم ناشدنی ترین پدیده است. از کتاب محبت نامه تألیف استاد علی اکبر خانجانی -
118-mohebbat nameh (1).mp3
9.11M
115- کتاب صوتی محبت نامه (1) درس محبت تألیف استاد علی اکبر خانجانی
- - ٢١- آیا ھیچکس در یک جامعه، خودش را ھم در بدبختی و مفاسد جامعه شریک و مقصر می داند؟ درست بهمین دلیل جامعه مستمراً در تنوع فزایندۀ بدبختی و فساد غرق می شود زیرا ھیچکس برای خودش عیبی قائل نیست. ٢٢ -درست بهمین دلیل اگر ھر چند وقت یکبار جنگ، بحران، بیماری و بلای آسمانی نازل نشود بشریّت در فساد خود خفه و نابود می شود. از کتاب سیر و سلوک عرفانی ص 59 تألیف استاد علی اکبر خانجانی =======
- فلسفه خوشبختی ... در یک کلام احساس خوشبختی یا بدبختی همان احساس رضایت یا شکایت از خویشتن است در نفس و آگاهی انسان . به بیان دیگر این احساس حاصل رضایت یا شکایت وجدان انسان از عملکرد و افکار و راه و روش اوست. کسی که وجدانش از او راضی باشد در هر شرایط کمابیش احساس خوشبختی دارد که عبارت است از آرامش، اتکا به نفس، قناعت، صبر، عزت نفس و ... . و اما وجدان چیست؟ گوئی وجدان کانونی از روح و دل و روان انسان است که هرگز قابل فریب نیست و به هیچ فلسفه و رفتاری نمی توان به دروغ وی را راضی نمود. گوئی وجدان همان منظر پروردگار بعنوان قاضی ذات است. گوئی وجدان نوعی هوشیاری و بصیرت و آگاهی روح است و نه آگاهی ارادی اندیشه. برخی معتقدند که وجدان همان دل انسان است . به هر حال دعوا بر سر جایگاه وجودی وجدان تفاوتی پدید نمی آورد و مهم اینست که چنین کانونی در وجود انسان حضور دارد و در واقع همان الوهیت وجود انسان می باشد. وجدان همان شاهد وجود است. ... از کتاب دائرةالمعارف عرفانی جلد چهارم ص 185 تألیف استاد علی اکبر خانجانی -
65-non val ghalam (01).mp3
12.32M
64- کتاب صوتی ن والقلم - معرفت شناسی قرآنی قسمت (1) من و قلم تألیف استاد علی اکبر خانجانی
- ن والقلم ۱۰۵ - انسان یا باید بگوید و یا نباید بگوید. تذبذب، فساد قلم است و یک قلم فاسد سرنوشت قومی را به فساد می کشد بهمراه صاحب قلم. ۱۰۶- وای بر فروشندگان قلم. آنانکه "ن" را می دهند و نون می ستانند . و چه شباهت مالیخولیائی و ابلیسی است بین ن و نون . بین آنچه که باید گفت و آنچه که نباید گفت. از کتاب ن والقلم ص 12 تألیف استاد علی اکبر خانجانی
حق طلاق همانطور که قبلاً نیز نشان داده ایم حتی در جبری ترین ازدواج ها هم انتخاب در نزد زن است. چه در تن در دادن به رابطه جنسی و چه در ادامه زندگی زناشوئی و چه در طلاق. در اینجا مرد سالارانه ترین قوانین مدنی هم در عمل عاجز می ماند. زن اگر قلباً میل به ادامه زندگی زناشوئی نداشته باشد علیرغم هر قانون و عرفی مرد را به طرز بغایت هنرمندانه ای وادار به طلاق می کند و اگر هم قلباً مایل به ادامه زندگی باشد، حتی ده هوو را هم پذیرا می شود و این نکته ای بغایت دقیق است که بشر منطقی امروزه از حس و درک و باورش بکلی غافل شده است و به همین دلیل بازیچه حقوق مدنی گردیده و به دنبال شعارهای بی نتیجه و مضحکی به راه افتاده است : حقوق برابری زن و مرد، حق طلاق، حق سقط جنین،حق اشتغال و امثالهم. از کتاب فلسفه وجودی زن تألیف استاد علی اکبر خانجانی -
شجره علّیین (علی واران) نامه اعمال نیکوکاران در نزد علیین است. و اما چه میدانی که چیست علیون ؟ کتابی است که مقربین به آن شهادت می دهند. » قرآن - عليين یا علیون در لغت جمع « علی » است بمعنای علی ها يا على واران و نيز می دانیم که علی (ع) خود را قرآن ناطق و زنده نامیده است. علیین شجره ای از مخلصین در دین هستند که محل علم لدنی و حکمت الهی و عرفان حق هستند و اسرار خلایق را می دانند و امام مؤمنان و نیکوکارانند و نور هدایت سالکان معرفت به لحاظی اسوه های انسان کاملند در علم و دین. در روایت شیعی آمده است که در روز قیامت کاروانی بغایت طویل از بار کتاب وارد می شود که کتاب علی است این کاروان کتاب همان كتب علم على واران تاریخ است که حامل علم حضوری هستند. علیین شجره امامت در درجات گوناگون و اعصار و اقوام متفاوت است: لائوتزو ، بودا ، پارمنیدز ، سقراط ، ادریس ، اسماعیل و موسی و عیسی و علی و سلمان و حلاج و شمس و ... اینان عاشقان معرفت الله و عباد الله المخلصین هستند که اراده و کلام و کردارشان همه از خداست. اینان خلفای خدا بر روی زمین هستند و آستانه حضرت دوست. عاشقان محض معرفت برای معرفت در درجات گوناگون و تحت عناوین و مذاهب گوناگون بر روی زمین در هر قومی از مظاهر آیات کبیر خدا بر روی زمین هستند و سخنگویان توحید و شکافندگان علم حقیقی و بانیان و رهروان حکمت الهی. از کتاب انسان کامل جلد اول ص 7 تألیف استاد علی اکبر خانجانی
- به جای مقدمه نمی دانم که از کجا و چگونه این ماجرا را آغاز کنم. فقط یکبار بود. نه بیشتر. نمی دانم کجا بود و کی. فکر می کنم هیچ جائی از مکان و زمان نبود. فقط یکبار بود که او را دیدم. نمی دانم چگونه بگویم که دلتان پاک بسوزد. نمیدانم چگونه وصف جمالش کنم که عقلتان پاک ببازد و جانتان تازه گردد. نمی دانم به چه صورت دیدمش: آنی در صورت طفل شیر خواره ای، آنی در صورت صنم زیبا و پری روئی، و آنی در صورت پیر زالی به پیری هزاران هزار سال، به پیری آدم، و آنی به صورت «من» و آنی هیچ نبود و جز من کسی نبود. و همه اینها یک «آن» بود و هزاران سال طول کشید که این «آن» بر من گذشت. آنچه را که می نالم و چه خام و بچه وار، حسرت دیدار اوست و تلاشی در وصف جمال او و همین. از کتاب آیا است، است؟ تألیف استاد علی اکبر خانجانی -
پول و عرفان 215- اصولاً یک نشانه بزرگ وجود دارد که می توان از طریق آن سره را از ناسره و مروارید را از خرمهره تشخیص داد و آن "پول" است. هر کجا که تحت هر عنوانی پول در میان است، دین و عرفان در میان نیست زیرا دین و عرفان با پول حاصل نمی آید مثل دکانهای انرژی درمانی و تکنولوژی فکر و گیاهخواری و مدیتیشن و امثالهم. همه انواع این نوع به اصطلاح کلاسهای عرفانی، دجالیت و شیادی است. از کتاب ن والقلم ------------------------------- عرفان شیطانی و دجالی 1540- این بدان آن عرفانی که عقلانیت و اخلاق را در تو مخدوش و تعطیل می کند عرفان نیست شیطان است. و آن عرفانی هم که میل به مواد مخدر و توهم زا را در تو تحریک می کند نیز دجالیت است. و آن عشقی که زنا را برایت توجیه می کند عشق نیست و شهوت محض است. از کتاب مذهب اصالت عشق جلد اول ----------------------------- عرفان و طلسم و جادو برخی عرفان را جادو و طلسم و اعمال خارق العاده می پندارند و برخی هم احساسات سورئالیستی و رومانتیکی. عرفان از "عرف" بمعنای معرفت است: علم بر پدیده های واقعی جهان. هر پدیده ای دربی از علوم لدنی و متافیزیکی است. عرفان یعنی رسیدن به متافیزیک از درب فیزیک. آنهم نه به هوس که به عشقی که قیمتش کل حیات و هستی است. و آنانکه به هوس به نزد عارفان می روند به طلسم شیطان مبتلا شده و حتی عقل دنیوی خود را هم از دست میدهند. بازی با عارفان خانمانسوزترین بازیهاست. از کتاب خداشناسی عرفانی ص 33 تألیف استاد علی اکبر خانجانی -
توبۀ گرگ از قدیم گفته اند که « توبۀ گرگ، مرگ است ». این بدان معناست که بسیاری از آدمها آنگاه که به دام افتادند از فرط ناچاری توبه می کنند تا از دام رها شوند و بلافاصله مشغول تبهکاری می شوند . بسیاری از آنچه که توبه نامیده می شود ، در واقع توبه از اصل گناه نیست بلکه توبه از عذاب کشیدن است که این نوع توبه ها فقط منجر به پیچیده تر شدن گناهان و مکارتر شدن بشر می شود . خداوند نیز می فرماید آنگاه که عذاب خدا فرود آمد هیچ توبه و شفاعتی پذیرفته نیست و فرد بایستی عذابش را بکشد و این عذاب تنها راه پاکسازی وجود فرد از سیاهی و ثقل گناه است . انواع عذابهای دوزخ مخصوص پاکسازی نفس بشر از انواع تبهکاریهائی است که نفس را تباه و بیمار و دیوانه ساخته است. دوزخ بیمارستان نفس بشر است . بسیاری از تبهکاران چه بسا اعتراف به گناه می کنند تا آن گناه را توجیه و تقدیس و تبرئه سازند و فرد مقابل را هم به ارتکاب آن گناه وسوسه نمایند . بسیاری دیگر از اعترافات به قصد گمراه نمودن طرف مقابل است تا اعتماد او را بدست آورده و بدینگونه مقاصد پلیدتری در سر می پرورانند . اگر اعترافی به گناه در نزدیک مؤمن دیگر براستی به قصد توبه و یاری جستن برای اصلاح زندگی باشد همان اعتراف موجب پاکسازی و احیای ایمان و قدرت اراده برای نجات می شود . ولی بسیاری از به اصطلاح راز دل گفتن ها و اعترافات در محافل فسق و فجوری از جنس توبه گرگ است و قصدی جز اشاعۀ فساد و فتنه و فریب دیگران ندارد و موجب توسعه و تعمیق گناه است . اعتراف به گناه در نزد آدمهای تبهکار یک گناه برتر و پلیدتر است و مقصودی جز اشاعۀ گناه ندارد . تجربه کلیساهای مسیحی این واقعیت را به اثبات رسانیده است . اعتراف فقط در نزد مردان خدا موجب تزکیه نفس و رستگاری می شود . به قصد توبه از گناه و نه توجیه و تجارت گناه . از کتاب دائرةالمعارف عرفانی جلد دوم تألیف استاد علی اکبر خانجانی -
47- توبه گرگ_0.mp3
4.23M
از کتاب دائرةالمعارف عرفانی جلد دوم تألیف استاد علی اکبر خانجانی
کانال کتابها (پی دی اف ) https://eitaa.com/khanjanybooks کانال سخنرانی ها https://eitaa.com/khanjanysokhanraniha کانال کتابهای صوتی https://eitaa.com/khanjanyaudiobooks کانال تلگرام : (کتابها و کتابهای صوتی و سخنرانی : https://t.me/khanjanyaudiobooks
حکمت جاوید ( یعنی ...) بر حق بودن یعنی فهم و تصدیق آنچه که هست و رخ می دهد. خوب بودن یعنی خوب بودن را دوست داشتن. صدق یعنی تصدیق واقعیت زندگی خویشتن. عصمت یعنی غیر خدا یا دوستان خدا را به دل راه ندادن . کفر یعنی انکار و لعن وضعیت وجودی خود. فسق یعنی عهد خود را زیر پا نهادن . زنا یعنی همخوابگی با کسی که با او عهدی جاودانه نداری. ربا یعنی خواستن زیاده از هر آنچه که داری. تقوا یعنی ترسیدن از خود. صبر یعنی نشستن در خویشتن . دین یعنی راه رسیدن از تن خویش تا ذات خویش. اخلاق یعنی راه و روش خدا شدن . محبّت یعنی بی هیچ نیازی دوست داشتن. مردن یعنی نامرئی شدن همچون خدا. مقاله ۲۰ خودشناسی جاوید از کتاب دائره المعارف عرفانی جلد سوم تألیف:« استاد علی اکبر خانجانی »
حکمت جاوید ( یعنی ...) بر حق بودن یعنی فهم و تصدیق آنچه که هست و رخ می دهد. خوب بودن یعنی خوب بودن را دوست داشتن. صدق یعنی تصدیق واقعیت زندگی خویشتن. عصمت یعنی غیر خدا یا دوستان خدا را به دل راه ندادن . کفر یعنی انکار و لعن وضعیت وجودی خود. فسق یعنی عهد خود را زیر پا نهادن . زنا یعنی همخوابگی با کسی که با او عهدی جاودانه نداری. ربا یعنی خواستن زیاده از هر آنچه که داری. تقوا یعنی ترسیدن از خود. صبر یعنی نشستن در خویشتن . دین یعنی راه رسیدن از تن خویش تا ذات خویش. اخلاق یعنی راه و روش خدا شدن . محبّت یعنی بی هیچ نیازی دوست داشتن. مردن یعنی نامرئی شدن همچون خدا. مقاله ۲۰ خودشناسی جاوید از کتاب دائره المعارف عرفانی جلد سوم تألیف:« استاد علی اکبر خانجانی »
وای بر تو اگر ... * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو اگر فقر را علت بدبختی بدانی. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو اگر نماز را نشانه ایمان بدانی. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو اگر بر نماز مردمان بخندی ھر چند که منافقانه باشد. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو اگر خودت را مسئول کامل سرنوشت خود ندانی و بگوئی که: « سرنوشت من از ازل معلوم بوده است و من در آن اختیاری ندارم.» * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو اگر پنداری که کسی را بھتر و برتر از دیگری آفریده ام. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو اگر حجتی را که به تو نشان داده ام از دیگران پنھان سازی و کتمان نمائی. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو از اینکه در دام کامپیوتر افتی. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو از اینکه در دام اندیشه ھای متافیزیکی ای قرار گیری که حاصل فلسفه و نجوم و شعر است. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو اگر بخواھی اعصاب و اندیشه ات را با دارو تسکین دھی. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو از اینکه به دستاوردھای این تمدن بنی اسرائیلی دل بندی. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو از اینکه نصیحت انسان صادقی را نپذیری. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو از اینکه امر مرا متناقض بدانی بی اینکه به آن تن در داده باشی. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو از اینکه مرا بخوانی و از مردم پیروی کنی. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو از اینکه به من بدگمان شوی. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو اگر معرفت نفس خویش را به بازار بری و خرج معیشت و شھرت و ریاست نمائی. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو اگر ایمان خود را به نمایش بگذاری. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو اگر دوست صدیق خود را بفروشی. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو اگر کلام مرا تبدیل کنی و بکار شیطنت گماری. * ای فرزند آدم و حوا ! وای بر تو اگر به مؤمنان من تھمت ناحق زنی. کتاب جانشین خدا ص 67 تألیف استاد علی اکبر خانجانی
لیست (3) کتابخانه صوتی عرفانی و خودشناسی تالیفات استاد خانجانی (حجم هر فایل کمتر از 15 مگابایت): 138- از خود تا خدا 139- قیامت نامه 140- ذکر 141-کلمة الله 142-حکمت حکومت 143- فقط خود خودت را بپرست 144-معاد 145-فریادِ زن 146-عقل الهی 147-سرّ ایمان 148- قلم خدا 149-خضر نامه 150-بود و نبود 151-مبانی عرفان عملی 152- راز دهر 153-خدا شناسی امامیه جلد اول 154- خدا شناسی امامیه جلد دوم 155- خدا شناسی امامیه جلد سوم 156- خدا شناسی امامیه جلد چهارم 157- خدا شناسی امامیه جلد پنجم 158- خدا شناسی امامیه جلد ششم 159- خدا شناسی امامیه جلد هفتم 160-حدیث وجود 161-دیالکتیک دیالکتیک 162-دائرة المشارق والمغارب ربوبی 163-زندگینامه ماوراء الطبیعی من 164-علم رحمت مطلقه 165-آخرالزمان خانواده (تمدن بچه ننه) 166-ارض ملکوت و فرج امام زمان (عج) 167-در جستجوی عقل در جستجوی معنا 168-مبانی عرفان امامیه 169-شیطان شناسی 170-فطرت خدا و فطرت بشر ======================================= دائرة المعارف عرفانی جلد اول خودشناسی جنسی، زناشوئی، تربیتی، ارتباطی، بهداشت و درمان دائرة المعارف عرفانی جلد دوم خودشناسی آخرالزمانی، دینی ، شریعت، تشیع ، قرآنی دائرة المعارف عرفانی جلد سوم حکایات عرفانی، حکمت جاوید (سخنان قصار)، هرمنوتیک، هنر، شخصیت ها دائرة المعارف عرفانی جلد چهارم رب شناسی، پدیده شناسی، خودشناسی و خداشناسی دائرة المعارف عرفانی جلد پنجم فلسفه اقتصاد، تاریخ، سیاست، فرهنگ و جامعه دائرة المعارف عرفانی جلد ششم فلسفه مکاتب، عرفان، عشق و ارادت —— ——
صلح با خود - صلح اجتماعی
- تناقض بین معیشت پزشک و بیماری مردم و اما تناقض دیگر در نفس خود پزشک حضور دارد که معضله ای کاملاً فردی است و ربطی به سیاستهای جهانی ابر قدرت ها هم ندارد و آن تناقض بین معیشت پزشک و بیماری مردم است. در اینجا فرض آن است که پزشک براستی انسانی حاذق و صدیق و مشتاق خدمت به مردم باشد و فقط به نیت خدمت به مردم و احیای سلامت و سعادت مردم به کسب این دانش پرداخته است و نه عیش و ثروت و ریاست و ... با همه اینحال او از بایت بیماری و بدبختی و دردهای مردم است که ارتزاق می کند. مسئله اینست که آیا او می تواند قلباً مشتاق سلامت مردم باشد؟ اگر چنین باشد پس بایستی راه امرار معیشت خود را تغییر دهد و از بابت معالجه مردم پولی نگیرد. او از طرفی مشتاق است که بیمارانش را مداوا کند و از طرفی دگر مشتاق است که همواره مطب او مملو از بیمار باشد و بیماران ثابت و مادام العمری داشته باشد. ... از کتاب مالیخولیای پزشکی ص 28 تألیف استاد علی اکبر خانجانی -