جلسه چهلم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
40.53M
📅 5 اسفند ماه 1397
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_چهلم
پرسش و پاسخ از جزوه
⏱ مدت زمان: 63:54
💾 حجم فایل 52.1 MB
@esharat
بیانیه گام دوم انقلاب - ناشناس.mp3
7.06M
📍تشکل اشارت
🎵 #گزیده_صوتی
تبیین اجمالی از بیانیه گام دوم انقلاب
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
⏱ مدت زمان: 07:12
💾 حجم فایل 6.7 MB
@esharat
جلسه چهل و یکم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
51.04M
📅 19 اسفند ماه 1397
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_چهلم_و_یکم
شرح شماره 97 الی 100
جزوه ندای بی صدا
⏱ مدت زمان: 59:33
💾 حجم فایل 48.6 MB
@esharat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصغر طاهرزاده:
من متفکر اصیل را کسی می دانم که در عین حضور در سنت خودش، از اطرافش بیگانه نیست و می فهمد بر عالم چه می گذرد.
#چپ_نو_چگونه_انقلاب_را_بازخوانی_میکند ؟
گفتگوی میلاد دخانچی با اصغر طاهرزاده
دریافت کامل گفت و گو:
https://www.aparat.com/soha_
www.instagram.com/soha_sima/
@esharat
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔹با سلام به استاد #طاهرزاده
بعد از دیدن فیلم مصاحبه شما با آقای میلاد دخانچی، احساس کردم با طاهرزاده جدیدی روبرو شدهام. طاهرزادهای که از یک طرف سختْ در آموزههای دینی و تعلق به انقلاب اسلامی حاضر است، ولی ما را دعوت میکند تا در جهان و در دنیای مدرن حاضر شویم و اصرار دارد باید غرب را طوری بشناسیم که دیگر نباید از آن فرار کرد، بلکه باید در آن حاضر شد و نقشآفرینی کرد. آقای طاهرزاده مگر ما در کجای انقلاب قرار داریم که شما نگران نیستید که قصهی ما قصهی آن کسی نشود که رفت آب بیاورد، آب او را برد. آیا تجربهی جریان اصلاحطلبی و جریان آقای هاشمی را نباید در نظر داشت که اینان چگونه گرفتار نحوهای از غربزدگی شدهاند و انقلاب را از حقیقت و هویتش خارج کردند. نسبت این مصاحبه با مباحث عجیب جنابعالی در سلسله درسگفتار #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی چگونه است؟ آنجایی که میفرمایید باید آنچنان وارسته شد تا جانمان آماده شنیدن صدای حقیقت که ندای انقلاب اسلامی است بگردد؟
🔸باسمه تعالی: سلام علیکم: پس از 40 سال از حضور انقلاب اسلامی در این تاریخ میتوانیم در نسبت خود با مدرنیته و مواجههی خود با غرب، تفکری که مناسب امروزمان است داشته باشیم. آیا هنوز باید نگران بود که انقلاب اسلامی از طریق فرهنگ مدرنیته گرفتار استحاله گردد؟ و یا انقلاب اسلامی میتواند در جهانی جدید مشارکت کند؟
✔️آنچه شدیداً در این تاریخ به آن نیازمندیم، فهمِ درست غرب است از آن جهت که دیگر ادعای یونیورسالبودن خود را نهتنها از دست داده است، بلکه خودْ نیز مثل قبل چنین ادعایی ندارد. البته این سؤال همیشه باید مدّ نظر ما باشد که چگونه میتوان غرب را فهمید و شرایطِ امکان غربشناسی چیست؟ آنچه از آثار امثال دکتر رضا داوری برمیآید آن است که هنوز غربْ درست فهم نشده و با فهم غرب، ما جایگاه خود را بهتر میشناسیم.
با توجه به اینکه موضوع نفیِ فراروایت و يكتا انگارى مدرنيسم جايش را به تنوع و تكثر داده است و مركزيت گرايى تاريخى و انحصار معرفتى غرب از عرصه روابط انسانى و فرآيند نظام سازى اجتماعى کنار رفته و تکثر، بستری شده برای سهیمشدن ما در دنیای جدید، ایرانِ اسلامی با سابقهی تمدنی خود میتواند در صحنهی تاریخ جهانی پا بگذارد و از این جهت معنی دیگری از جهان مدرن به تجربه آید. با فهمِ غرب از این جهت، جایی در عالم برای ما پیش آمده است و آستانهای برای فهمِ جهان مدرن که ما نیز در آن نقش داریم، در مقابل ما گشوده شده است تا ما جهانی را تجربه کنیم که خودمان در هویت آن بینقش نیستیم. بلکه در جایی قرار گرفتهایم که نه در غرب هستیم و نه در گذشتهی خود، که نگران سیطرهی غرب بودیم و با فهمِ درست امکانات جهان مدرن میتوانیم در آن مشارکت کنیم و از سرمایههای اصیل دینی و فلسفی خود برای ظهور در جهان جدید بهره بگیریم و به یک معنا خود و سرمایههای خود را در این تاریخ و مطابق این تاریخ بشناسیم و این بدون درک حقیقت انقلاب اسلامی که صدای خدا در این تاریخ است، ممکن نیست.
✔️آری! اگر با تمام وجود، جانمان حقیقتِ انقلاب اسلامی را نچشیده باشد، قصهی ما قصهی همانی است که رفت آب بیاورد و آب بردش و نتوانست هیچ تأثیری در تاریخی که با انقلاب اسلامی گشوده شده، داشته باشد. موفق باشید.
@esharat
جلسه چهل و دوم - گوش سپردنبه ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
51.15M
📅 26 اسفند ماه 1397
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_چهلم_و_دوم
شرح شماره 100 الی 102
جزوه ندای بی صدا
⏱ مدت زمان: 59:41
💾 حجم فایل 48.7 MB
@esharat
♥️در جستجوی شور عشق♥️
باسمه تعالی
▪️با حضور در صحنههای ایثار #شهادت و لمس آنچه بر این سرزمینها گذشته است، چطور هستید؟!
▪️ عدهای در دریای عشق زندگی را شناختند و بدون زندگیهای عرفی، خواستند به زندگی خود معنای دیگری ببخشند و طرحاندازانه به میان آمدند و عالم را از آنِ خود کردند - فرادستیها را تودستی کردند-.
▪️ مثل رهبرشان حضرت روح اللّه، که با هرچه میخواست او را به انسانی منفعل تبدیل کند، سرِ ستیز داشت. اینان خودشان برای خودشان مسئله بودند و دائم با خود سخنها داشتند و با انتخابی با شور و عشق و در نهایتِ صفا و سادگی.
▪️ اینان در افسون گل سرخ شناور شدند. به جای آنکه کارشان بشود شناخت گل سرخ. سمینار آفتابشناسی نگذاشتند، به سوی آفتاب رفتند.»
▪️حرفشان این بود که:
سرم به دُنیی و عقبی فرود نمیآید
تبارک اللّه از این فتنهها که در سرِ ما است
مرا به کار جهان هرگز التفات نبود
رُخ تو در نظر من چنین خوشش آراست
▪️ عاقلان نقطهی پرکار وجودند ولی
عشق داند که در این دایره سرگردانند
▪️ یاد باد آنکه صبوحی زده در مجلس اُنس
جز من و یار نبودیم و خدا با ما بود
یاد باد آنکه خراباتنشین بودم و مست
وآنچه در مسجدم امروز کم است آنجا بود
▪️ این یارانِ سالار شهیدان، ققنوسوار از جیفهی دنیا فاصله گرفتند و به جای آنکه مرگ به سراغ آنها بیاید، ماورای مرگ حاضر شدند تا در کنار آنهایی نباشند که قصد بلعیدن همگان و در حال بلعیدن یکدیگرند. #شهداء عشق را جز در آتش و خون جستجو نکردند تا معلوم شود در فقدان عشق ما چگونه باید بمانیم.
▪️ شهداء عشق را فریاد کردند و چه در سخن و چه در سکوت و خاموشی، جز به عشق فکر نکردند. بودنِ خونین آنها افسانهی عشق بود و به دنیا که شایعهای دروغین بیش نیست، پشت کردند، تا ما در میان حاکمانِ پرستندهی جاه و مال به مدد عشق، در تمنّای جاه و مال نباشیم.
ای کاش آدمیان میدانستند بهای جاه، تباهیِ جان است.
▪️ ما در این زمانه، عشق را از شهداء آموختیم تا از نسل دزدان و دغلبازان نباشیم و در راه آرمانی به نام عدالت که اکنون در نیمهی راه آن هستیم؛ مأیوس نگردیم. باختن آرمان عدالت، افق روی ما نیست، زیرا به زودی بندگان جاه و مال در آتش خود خواهند سوخت، زیرا همیشه چنین بوده است که پس از سوختن جوانمردان، نوبت ناجوانمردان میرسد و فرجام صدام حسین، فرجام همهی خودپرستان است که افقی جز جاه و مال نمیشناسند.
▪️ سعی میکنند با تاریککردن فضای جامعه، جوانان را از نظردوختن به افقِ روشن باز دارند، اما این تلاش، تلاش و جهد بیچارگان است که از نور توحید محروماند و به زودی غرامت جهل خود را خواهند داد. آنان گمان میکنند میتوان همواره بیداد کرد و در امان بود. زهی خیال باطل.
▪️ آمدهایم تا در زیر سایهی حضرت حق در این دیار بگردیم تا ببینیم شور عشق را در کجا باید پیدا کنیم. شربتی که حضرت حق به صورت پنهانی به نومیدان میدهد تا راهِ برونشدن از افسردگی و ملالت را بیابند و از سوزِ فقدان عشق تسلی یابند.
طاهرزاده
راهیان نور، فروردین ماه 1398
سخنرانی استاد طاهرزاده - یادمان هویزه - راهیان نور سال 1398 - lobolmizan.ir.mp3
14.32M
📅 8 فروردین ماه 1397
📍یادمان شهدای هویزه
🎵 #فایل_صوتی
#در_جستجوی_شور_عشق
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
⏱ مدت زمان: 39:45
💾 حجم فایل 13.6 MB
@esharat
جلسه چهل و سوم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
38.31M
📅 18 فروردین ماه 1398
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_چهل_و_سوم
شرح شماره 103
جزوه ندای بی صدا
⏱ مدت زمان: 61:46
💾 حجم فایل 40.4 MB
@esharat
قسمتی از مقاله ی #انقلاب_اسلامی_طلوع_جهانی_در_میان_دو_جهان :
آقای دکتر داوری در قسمتی از این مقاله میفرمایند: «زندگیکردن میان دو جهان، مشکل بزرگ و معمای تاریخ معاصر است، ولی متأسفانه ما هم کمتر صبر داریم.» به نظر بنده جملهی فوق جملهی دقیقی است بهخصوص که در ادامه، راهی را که باید در پیش گیریم، راهِ دارای بنبست نمیدانند و میفرمایند: « و نمی دانیم و نمی خواهیم بدانیم که راه تاریخ را باید با دردِ تفکر و جسارت در عمل گشود و پیمود. ما امروز به هر جا بخواهیم برویم باید از همین جا که ایستاده ایم آغاز کنیم.» با توجه به همین امر است که باید گفت: «مگر ما میتوانیم با حضور در تاریخِ غرب، خودمان شویم؟»....
@esharat
انقلاب_اسلامی_طلوع_جهانی_در_میان.pdf
680.5K
🔺#انقلاب_اسلامی_طلوع_جهانی_در_میان_دو_جهان
قسمتی از متن مقاله:
آقای دکتر داوری در مقالهای تحت عنوان #ایران_و_مسائل_و_مشکلات در رابطه با مشکلاتی که ما در ایران با آن روبهرو هستیم و مشکلاتی که توسعهنیافتگی بر ما تحمیل کرده است، نکات دقیقی را فرمودهاند و در کنار آن بحث، یعنی مشکلاتِ توسعهنیافتگی، مشکلی را متذکر میشوند که خوب است عزیزان به آن نکته توجه فرمایند....
#نوشتار
🔸تلاشی بر روی سرمقالهی شصت و هشتمین شمارهی نشریهی فرهنگستان علوم در بهمن 97 از دکتر داوری اردکانی به قلم #استاد_اصغر_طاهرزاده
📃هم اکنون می توانید این مقاله را بصورت صفحات چاپی A5 دریافت کنید.
@esharat
جلسه چهل و چهارم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
44.13M
📅 25 فروردین ماه 1398
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_چهل_و_چهارم
شرح شماره 103
جزوه ندای بی صدا
⏱ مدت زمان: 51:20
💾 حجم فایل 42.0 MB
@esharat
جلسه چهل و پنجم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
45.03M
📅 15 اردیبهشت ماه 1398
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_چهل_و_پنجم
شرح شماره 104
جزوه ندای بی صدا
⏱ مدت زمان: 52:24
💾 حجم فایل 42.9 MB
@esharat
جلسه چهل و ششم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
44.23M
📅 22 اردیبهشت ماه 1398
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_چهل_و_ششم
شرح شماره 104
جزوه ندای بی صدا
⏱ مدت زمان: 52:24
💾 حجم فایل 42.9 MB
@esharat
#ایران_و_مسائل_و_مشکلاتش
وظیفهی هر متفکری که میخواهد در امروز از تاریخ تفکر خود بیرون نباشد، آن است که با دکتر داوری در مقالهی «ایران و مسائل و مشکلات» همراهی کند. زیرا وظیفهی فلسفه و فیلسوف آن است که وضع کنونی ما را روشن کند و تا ما به وضع کنونی خود التفات نداشته باشیم، امکان گذار از آن را پیدا نمیکنیم و معنی «آریگویی به زندگی» جز این نیست.
دکتر داوری از ما میخواهد زندگی خود را با چشماندازی واقعبینانه بیابیم تا مسئولیت حفظ و ادامهی چنین زندگی را به عهده بگیریم. او چون پیری راهنما، دغدغههای خود را با مخاطبانش در میان میگذارد و بدین لحاظ به کارهای بزرگی از جمله نوشتن چنین مقالهای در این سنّ از کهولت، دست میزند تا ما را به اندیشه وا دارد. حق او آن است که نسبت به سخنانش سرسری برخورد نکنیم و پس از آن هرطور خواستیم قوام زندگی را بیابیم و خودمان زندگی را انتخاب کنیم.
#استاد_اصغر_طاهرزاده
#انقلاب_اسلامی_طلوع_جهانی_در_میان_دو_جهان
@esharat
انقلاب اسلامی طلوع جهانی در میان دو جهان - @esharat.mp3
51.59M
📅 24 اردیبهشت ماه 1398
📍سرای هنر و اندیشه (سُها)
🎵 #فایل_صوتی
#انقلاب_اسلامی_طلوع_جهانی_در_میان_دو_جهان
#ایران_و_مسائل_و_مشکلاتش
👤 گفت و گو با #استاد_اصغر_طاهرزاده
⏱ مدت زمان: 77:20
💾 حجم فایل 53.5 MB
@esharat
جلسه چهل و هفتم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
48.12M
📅 29 اردیبهشت ماه 1398
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_چهل_و_هفتم
(آخرین جلسه)
شرح شماره 105 الی 108
جزوه ندای بی صدا
تَمَّ بِعَونِ الله تعالی
⏱ مدت زمان: 56:05
💾 حجم فایل 45.8 MB
@esharat
38.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺#khamenei_ir
نطق شهدا بعد از شهید شدن باز میشود
ما گوشمان سنگین است. این پیامها را درست نمیشنویم!!
#بشنویم
@esharat
شهدا تا هستند، با تن خودشان دفاع میکنند، وقتی میروند، با جان خودشان: «وَ یَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا هُم یَحزَنون». تا هستند، جانشان و تنشان و حرکت مادّیشان در خدمت اسلام و در خدمت جامعهی اسلامی است، وقتی میروند، معنویّتشان، صدایشان تازه بعد از رفتن بلند میشود.
چه آنهایی که در دفاع مقدّس به شهادت رسیدند، چه آنهایی که در دفاع از مرز به شهادت رسیدند، چه آنهایی که در دفاع از امنیّت به شهادت رسیدند، چه آنهایی که در دفاع از حرم و از حریم اهلبیت به شهادت رسیدند.
نطق شهدا بعد از شهید شدن باز میشود، با مردم حرف میزنند، با ماها دارند میگویند؛ ما گوشمان سنگین است. این پیامها را درست نمیشنویم؛ اگر به ما بشنوانند این پیامها را، دیگر این گرایش به شرق و به غرب و به دشمن و به کفر و الحاد و مانند اینها، از بین ما رخت بر خواهد بست. این ضعفهایی که شما مشاهده میکنید در ما، به خاطر این است که این پیام را نمیشنویم؛ اگر این پیام را بشنویم، روحیهها قوی خواهد شد، حرکت، حرکت جدّیای خواهد شد.
پیام شهیدان، پیام نفی ترس و اندوه است. امروز هم پیام شهیدان اگر به گوش ما برسد، از ما خوف را و حزن را برطرف خواهد کرد. آنهایی که دچار خوفند، آنهایی که دچار حزنند، این پیام را نمیگیرند، نمیشنوند، وَالّا اگر صدای شهیدان را بشنویم، خوف و حزن ما هم محو خواهد شد به برکت صدای شهیدان؛ این حزن و خوفِ ما را از بین خواهد برد و بهجت و شجاعت و اِقدام را برای ما به ارمغان خواهد آورد.
#رهبر_انقلاب
@esharat
#جهان_گمشده_در_عالم_خیال
خیال فعال اساساً اندام تجلیات الهی است، زیرا خیال، اندام خلقت است و خلقت اساساً تجلی الهی است. خیال فعال نیّت الهی را عملی میکند، همان نیّت «گنج نهان» که مشتاق شناختهشدن است.
@esharat
جهان گمشده در عالم خیال.pdf
912.3K
📃متن جزوه ی
#جهان_گمشده_در_عالم_خیال
📌تبیین این جزوه را توسط #استاد_اصغر_طاهرزاده می توانید در ادامه دریافت کنید.
@esharat
جلسه اول - جهان گمشده در عالم خیال.mp3
51.2M
📅 5 خردادماه 1398
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح جزوه #جهان_گمشده_در_عالم_خیال
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_اول
#فصل_اول
هٰانری کُربن و بحث «تَخیّل خَلاّق»
در عرفان اِبنِ عربی
⏱ مدت زمان: 57:03
💾 حجم فایل 48.8 MB
@esharat
نکاتی از #جلسه_اول
#جهان_گمشده_در_عالم_خیال
خیال خلاّق محل صور روحانی
مقدمه
0️⃣جهان گم شده امروز ما، جهانی به نام خیال است و این فرق می کند با وهم و توهم. پیامبر جبراییل را می دیدند نه این که می فهمیدند. همانطور که در روایت دارید که با هفتصد بال جبرائیل را مشاهده می کردند.
در رجوع به دین خیال در صحنه است.
1️⃣دین غیر از کلام است. که رفته رفته دین با قرائت کلام به صحنه آمد و این دین محمدی.ص. نبود.
2️⃣در فضای دینداری کلامی ، فلسفه آمد تا دین را از نگاه کلامی نجات دهد اما رفته رفته دین هم در قرائت فلسفه متوقف شد
و با فلسفه صدرا هم از وقتی تبدیل به حالت انتزاعی شد دیگر برای ادامه ارایه حقانیت دین دیگر کافی نیست.
3️⃣هیدگر متوجه شد فلسفه استدلالی و انتزاعی کافی نیست.
باور به خدای مفهومی خدا نیست و مردم می خواهند با خدا تغذیه شوند و اگر خدای حقیقی نباشد با فضای مجازی و وهمیات تغذیه می شوند.باید خدایی باشد که خیال مردم را هم تغذیه کند و اگر نباشد به سوی خیالی می روند که خدا در آن نیست ولی بعد وهم مردم را تغذیه می کند چون این ها نیاز دارند که خیالشان تغذیه شود.
این ها که نمی توانند فقط با استدلال دینداری کنند.
4️⃣هانری کربن شاگرد هیدگر خوب فهمید که در تاریخی هستیم که دیگر با فلسفه تحلیلی و کلاسیک نمی شود ادامه داد. به همین خاطر به کتابخانه بزرگ جهان اسلام در ترکیه رفت و با سهروردی آشنا شد و متوجه شد آنچه هیدگر به دنبال آن بود بهترش و دقیق تر و سرزنده ترش را سهروردی دارد به نام عالم خیال.
5️⃣کربن تاریخ خودش را می شناسد، که ارتباط حضوری باید بجای مفهوم خدا بیاید.
این بحث بر روی گزیده هایی از کتاب تخیل خیال در عرفان ابن عربی اثر هانری کربن می باشد
6️⃣دین بی تخیل فعال نمی تواند کمکی به ما بند.
ابن سینا می فرماید تا کسی خیال را نفهمد فیلسوف نخواهد شد .
زیباییها را انسان با خیال می بیند خیال یک قوه ادراکی است. خیال یک حس تنها نیست معرفت بخش است.
محال است اسلام را بدون خیال درست دریابید . میتوانید بدون خیال فقط بفهمید دین را.
7️⃣گناه کردن باعث گرفتار حسیات شدن می گردد.
باید خیال جای وهم بیاید .
خیال نوعی مشاهده خاص حقیقت است.
@esharat