گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی - استادطاهرزاده.mp3
39.64M
📅 16 اردیبهشت 1397
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_هفتم
⏱ مدت زمان: 73:02
💾 حجم فایل 59.4 MB
@esharat
🖌 #گزیده ۱
📂 #جلسه_هفتم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔸ما تا يك جايي ناظر بر حقيقت هستيم، اين در نسبت با هر حقيقتي است و خيلي بايد با ما گفت كند تا مال او بشويم، اما بعد از يك مدتي او مال ما مي شود، ديگر خوب شدن و دروغ نگفتن و ... نيست، اينجاست كه مي گويند نور عصمت او را در بر مي گيرد.
ما نميدانيم احوالات معصومين چيست اما مي دانيم امثال علامه طباطبايى نمي توانستند جز معصوم فكر كنند،اين عصمتي است كه امام از آن اينها مي شود.
🔹عجيب است اين جوان ها در نسبت شان با انقلاب شديداً به شهادت فكر مي كنند. من تا حدي در كتاب "راز شادي امام حسين در قتلگاه" چند نمونه آوردم. اين مسئله كه انسان برسد به اينكه با شهادت كار به نتيجه مي رسد خيلي كمياب است. ما در مسئله ي انقلاب در بچه ها اين را داريم.
زياد شنيديد كه وقتي حر به حضرت سيدالشهدا (ع) گفت شما را مي كشيم با برخورد تندي فرمودند مادرت به عزايت بنشيند، ما را از كشته شدن مي ترساني؟
اينها را بايد در تاريخ خودش ببينيد وگرنه نتيجه ي خوبي نمي گيريد، يعني تنها چيزي كه در اين صحنه اصلا مسئله نبود و نقش آفرين بود مسئله ي شهادت بود.
@esharat
🖌 #گزیده ۲
📂 #جلسه_هفتم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔸يك ظرفيتي پيدا شده است، انقلاب اسلامي يك عده اي را پيدا كرده است، خطاب به يك عده اي دارد مي شود، واينها متوجه شدند كه مورد خطاب هستند، همه مورد خطاب هستند اما همه متوجه نمي شوند كه مورد خطاب هستند، اينها ( كساني كه متوجه خطاب شدند) وقتي ديدند مورد خطاب هستند فهميدند بايد چهار كنند .ما ميخواهيم بگويم اين موضوعِ شهادتى كه شما در انقلاب اسلامى داريد يك موضوع خاص است
🔹خوب است روى اين قضيه فكر كنيم كه انقلاب اسلامى ماهيتا چگونه است كه شهيد علم الهدى فكر ميكند كه انقلاب اسلامى خطاب به اوست و چون ميداند خطاب به اوست به راحتى در مرز شهادت اين خطاب برايش جا باز كرده است؟ اين شهيد در انقلاب اسلامى چه چيزى نسبت به خودش يافته است كه حقيقت دوران را ميابد؟در حد اينكه خودش را در آينده حاضر كند .
@esharat
🖌 #گزیده ۳
📂 #جلسه_هفتم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔸اين جريان إيثار رو عادى ازش نگذريد،هر جا ايثارى واقع شود به معناى واقعى -يعنى خودت وسط نباشى- جز خدا چه كسى مي آيد وسط ؟ انسان خودش كنار برود هيچ چيز ديگرى جز خدا وسط نيست، پس هميشه هر وقت ايثارى هست يعنى خدا آمده است .وقتى شهادت ؛فرهنگ و عمل يك جامعه اى شد يعنى إيثار آمده است وسط ،يعنى خدا با هويت موضوع قابل إيثار -يعنى انقلاب اسلامى- آمده است وسط ،پس انقلاب اسلامى ميشود ظهور خدا در اين تاريخ.
🔹فقط وجود در صحنه است ،اين وجود آشكار ميشود ،حالا انقلاب اسلامى آشكارشدگى و گشودگى حقيقت اين دوران است،انقلاب إسلاميى كه ما به آن تعلق داريم.اگر خواستيد انقلاب اسلامى را وسيله كنيد براى هر كارى خدا ميرود و فقط توهم مى ماند .
🔸شما بدانيد تا زمانى كه ناظر بر خوابيد و ناضر بر حقيقتيد به هر صورت غم ها و بيچارگى هايى كه بشر امروز گرفتارش هست ،هست .
اسلام براى همين آماده است كه طرف خودى براى خودش در مقابل اسلام نداشته باشد ،اسلام براى مهم باشد.
دين اصول عقائد نيست ،اصول عقائد يعنى شما در مقابل دشمنِ عقائد تان مسائلى را مدون كرديد براى اينكه جواب دهيد پس ما در نسبت با ديندارى بايد با حقيقت مرتبط شويم، مشكلتان اين است كه خودمان وسط هستيم.شما وقتى تمام وجودتان را در محضر حق ببينيد كمال خودتان را در اين ميبينيد كه او بيشتر بيايد و شما رو در بر بگيرد ،اينجا اگر گناه كنيد كاملا حس ميكنيد كه شكست خورده ايد .
ما در هويت احساس خودمان به سوى او هستيم به اين معنا كه شما بجايى ميرسيد كه ميابيد خدا از طريق شما دارد عمل ميكند. پيامبر صلوات الله عليه اينجا چه احساسى دارند -نه چه داناييى دارند- وقتى كه واقع شده است كه خدا دارد با او رمى دشمن ميكند؟! پيامبر صلوات الله عليه اينجا هيچ احساسى از خودش و توجه به خودش ندارد جز اينكه خدا دارد رمىّ ميكند ،اين را ميگويند فناى في الله .
@esharat
🖌 #گزیده ۴
📂 #جلسه_هفتم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔹روي اين حرف من فكر كنيد، اگر انقلاب اسلامي اين توان را دارد كه ما را نه تنها در مقام عين اليقين بلكه خيلي بهتر در مقام حق اليقين برساند، بي سلوك محال است. اتفاقا من يك بار به رزمنده ها بعد از جنگ عرض كردم كه وقت رجوع به عرفان امام است.
🔸اگر خدا از طريق انقلاب اسلامي به صحنه آمده است و حقيقت از ما انتظار دارد كه همه ي خودت را فداي من كن، خب راه براي ما مشخص است.
شما اگر بخواهيد سواي انقلاب اسلامي معنايي براي خودتان داشته باشيد بدانيد كه در اين تاريخ زندگي نمي كنيد.
اگر شما مسئله تان شنيدن نداي بي صداي انقلاب اسلامي است، ساده ترين مسئله تان تواضع است.
🔹شما اين قضيه ي ظهور ايثار ازش غفلت نكنيد. تفكر امروز ما اين است كه معناي ظهور ايثار در تاريخ مان را بدانيم.
@esharat
گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی - استاد اصغر طاهرزاده.mp3
50.09M
📅 23 اردیبهشت 1397
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده #جلسه_هشتم
⏱ مدت زمان: 58:26
💾 حجم فایل 47.7 MB
@esharat
🖌 #گزیده ۱
📂 #جلسه_هشتم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔹 ما در تاریخی که قرار داریم کجا می توانیم باشیم؟ اینکه رهبری تأکید می کنند قصه ی شهدا و اسرا را مطالعه کنید به این منظور است ، اسرا بخواهند و نخواهند در مقاومت در دست خدا هستند، این مقاومت از شهادت بسیار سخت تر است، اگر بگویم اینها دهها بار شهید می شدند باز کم گفته ام. اینکه اینها می توانستند خود را نبازند یک اراده ی خاص و اخص است، اینها در قبضه ی این اراده هستند.
ما چه می خواهیم از این صحنه؟ اگر راه را درست برویم برای ما یک آگاهی و خودآگاهی می آورد.
🔸 وقت باقی تاریخی ما شروع شده است.
رسول خدا (ص) فرمودند:"لی مع الله وقت"، من در یک وقتی بودم که فقط خدا در منظرم بود، این حالت یگانگی بین انسان و خداست.
روایت داریم که امیرالمومنین(ع) این وقت را برای پیامبر منحصر نمی کنند، انسان ها می توانند در حالتی قرار بگیرند که بین خودشان و خدا هیچی نباشد. به قول مولوی تمام وجودشان شهود باشد نه شاهدی که شهود می کند،فقط رؤیت است و حتی خدا به او نوری می دهد که به نور خدا رؤیت می کند و این احساسی که به نور خدا رؤیت می کند برایش هست نه اینکه می داند رؤیت می کند.
اگر ما بخواهیم با خدایی که در این تاریخ طبق آیه ی "کل یوم هو فی شأن" با انقلاب اسلامی ظهور کرده است رابطه برقرار کنیم بدون ملک مقرب و نبی مرسلی، این وقت تاریخی انقلاب اسلامی است و اصلا هیچ راه دیگری برای ارتباط با خدا به این شکل نیست.
@esharat
🖌 #گزیده ۲
📂 #جلسه_هشتم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔹 تاریخ محمد (ص) و تاریخ انبیاء تاریخ من و او نیست. بحث خدا را بفهمید و ثابت کنید و خود رابشناس تا خدا رابشناسی و... چیست؟ اوست که اوست. تاریخ انییاء تاریخ اثبات خدا نبوده است، اصلا مؤمنین فقط در جمال پیامبر خدا را می دیدند.
نهیلیسم یعنی اینکه ما در وقت نباشیم، در وقت خودمان با حضرت حق نباشیم.
شما همه ی عباداتتان برای این است که به شما خبر دادند وقت دارید. آخر کتاب "آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می شود" همین بحث است که چرا عبادت می کنید؟ چرا نماز می خوانید و روزه میگیرید؟ برای اینکه وقتمان را می خواهیم پیدا کنیم.
🔸 حالا که نهیلیسم ما را دچار دوگانگی می کند و انقلاب اسلامی ما را به وقت خودمان می آورد، وظیفه ی متفکر چیست؟ متفکر باید حواسش باشد که قصه ی ما توسعه نیافتگی نیست. ما بناست از غرب عقب نباشیم یا اصلا ما با همه چیز جور دیگری زندگی می کنیم؟
این خانه های قدیمی در اصفهان که شیخ بهایی مدیریت کردند، دقیقا آدم را در وقت خودش نگه می دارد ولی در خانه های الان انسان اصلا هیچ جا نیست، در خلأ زندگی می کند. البته خانه نمونه است.
🔹 ما اگر بخواهیم دین داشته باشیم باید عالم دینی داشته باشیم . در عالم بی دینی می بینید بچه ها شبهه می کنند و ما هم باید جواب بدهیم و اشکالی هم ندارد، اما بدانید ما باید جای دیگری برویم.
ممکن است بگویید که ما چند نفر نشستیم اینجا چکار می کنیم! من این را قبول ندارم ، من این را قبول ندارم، من معتقدم اگر اشاره های ما درست باشد بقیه نمی توانند فکر نکنند.
@esharat