eitaa logo
اشارت
219 دنبال‌کننده
134 عکس
35 ویدیو
98 فایل
گوش بسپار، به ندای بی صدایِ انقلاب اسلامی .... ارتباط با اشارت؛ @alijazini
مشاهده در ایتا
دانلود
🖌 ۳ 📂 🔸 ما در این تاریخ ناظر چه میدانی هستیم ؟ ما می خواهیم شهدا را نگاه کنیم، بعضی شان گزارشی از خودشان ندادند و رفتند، اما آنها که خودشان را لو دادند و میتوانیم بفهمیمشان، می بینیم عجیب به این نتیجه رسیدند که هیچ راهی جز شهادت جلوشان نیست. قضیه ی اینها در نسبت با حقیقت دوران یعنی انقلاب اسلامی حق الیقین شده است، حق الیقین یعنی در وقت بودن، در وقت بودن یعنی دوگانگی بین خودشان و غیر وسط نبوده است. 🔹 انقلاب اسلامی همان ادامه ی امیرالمؤمنین است، امویان و عباسیان رفتند(زمان فانی)، مابودیم و امیرالمؤمنین( زمان باقی) این بزرگانی که ما می شناسیم هر کدام در زمانه ی خودشان مناسب زمانه شان زندگی کردند. مدرنیته همیشه یک پیشرفتی جلوی ما می گذارد که هیچ وقت نیست، خدا چیزی جلوی ما می گذارد که همیشه هست، در عین این که هست می گوید بیایید جلو، ما را از خودش منقطع نمی کند، این معنای عبور از نهیلیسم است. وقتی حق همیشه پیش شماست، گذشته و حال و آینده هم پیش شماست،پس در وقت هستید. چون انقلاب اسلامی وقت باقی تاریخ ماست، شما با آن می توانید در وقت باقی قرار بگیرید و می بینید که پوچی می رود و قرار، استقرار، بقا به صحنه می آید. 🔸 همه این ندا را نمی شنوند، اما اگر از آن صحبت کنی تصدیق می کنند،چه بپذیرند و چه به جهت روزمرگی هاشان قبول نکنند باز هم می بینند این حرف ها معنا دارد، اما در عین حال می بینند که اگر قبول کنند باید زندگی شان را عوض کنند، نمی توانند. ما اول باید به این برسیم که انسان ها همه می فهمند که این ندای انقلاب اسلامی به کجا اشاره دارد، می خواهد مستکبر باشد یا نباشد. گاهی هرمونیتیکی به ترامپ نگاه کنید، یعنی به سخن،معنی سخن و آن چه که فکر می کند توجه نکنید، به آن چه او را در برگرفته است توجه کنید. جان همه را انقلاب اسلامی در برگرفته است اما متوجه آن نیستند. @esharat
🖌 ۱ 📂 🔸 ما در دهه ی چهارم انقلاب کجا ایستادیم؟ ما در مقام اذ رمیت هستیم یا در مقام رمیت؟ اگر در مقام رمیت نباشید نمی توانید انقلاب را ادامه دهید. عقل و ادب ادامه ی انقلاب اسلامی در این تاریخ مقام اذ رمیت است. امیرالمومنین (ع) می خواهند تاریخی که اسلام آورده است را به صحنه بیاورد. این باقی ماندن بر حقیقت است هرچند خانه نشین شود،چه فرقی می کند. امروز می بینید که امیرالمومنین (ع) تاریخ را تغذیه می کنند.آل سعود همه ی تلاش خود را می کند که بماند و ما هیچ کاری نمی کنیم و می مانیم. بنی امیه امام حسین (ع ) را شهید می کند که بماند، امام حسین (ع) شهید می شوند و می مانند. 🔹 در زیر سایه ی حضور تاریخی قرار گرفتن چیز دیگری است. اگر فهمیدید که انقلاب اسلامی از این جنس است دیگر در جایگاه خاصی قرار می گیرید. خداوند در این تاریخ نسبت خاصی با ما برقرار کرده است. 🔸 تشییع کنندگان شهدا دو دسته اند، عده ای جانشان شعله ور است نسبت به این تاریخی که شهدا متذکر شدند،می آیند و می شوند یکی از متفکران تاریخ. ولی عده ای هستند که اصلا بیرون از این تاریخ اند. کسی که در تاریخی که تاریخ فتح انقلاب اسلامی است بیرون تاریخ است بیچاره می شود، این نمی داند که مثل پدرش نمی تواند زندگی کند، می گوید من نماز و روزه ام را انجام می دهم کاری هم به آقای خمینی و آقای خامنه ای و حججی ندارم، این حواسش نیست که تاریخش چیز دیگری است و او را چیزی در برگرفته که پدرش را در برنگرفته بود. بیرون تاریخ بودن خیلی سخت است و نتیجه اش خیلی چیزها می شود،ببینید تمام قاتلان امام حسین(ع) در تاریخی که باید حضرت به صحنه می آوردند به چه روزی افتادند. @tashakole_esharat
🖌 ۲ 📂 🔹 نظر کردن به حقیقت و فکر کردن به آن خیلی فرق می کند. اگر نظر بیندازید به خدا با کوچکترین خطا رابطه تان کدر می شود. 🔸حقیقت یعنی حق در جلوه ی خاص. مرحوم آیت الله قاضی حقیقت دوران خودش است، یعنی حق در سبک و سلوک قاضی (ره). امیرالمومنین (ع) به حقیقتی که مقابلمان هست اشاره می کنند،اینگونه است که شما می توانید برسید به اینکه همه ی عالم را خدا گرفته است. 🔹 باید افراد در خودشان انقلاب اسلامی را بیابند، بعد از آن با اشاره ها اجمالشان به تفصیل می رسد. اجمال به تفصیل فقط با اشاره ممکن است. اجمال جایی است که حقیقتی هست اما سوسو می زند. انقلاب اسلامی یک حقیقت است و ما باید بدانیم که حقیقت را باید با زبان اشاره فهمید. 🔸 تقوا با صبر ممکن است، صبر در قرآن خیلی واژه ی عجیبی است. یعنی حالا که آمد و رفت، بر عهد آن وقت که آمد بمان. اینکه حضرت امام (ره) فرمودند انقلابی ماندن مهم است قواعد توحیدی دارد. @tashakole_esharat
🖌 ۳ 📂 🔹 اینکه می گویید یافتم، تمام شد، می بینید رفت، یا اینکه می گویید رفت و فایده ندارد می بینید آمد ( می بینید بین آشکاری و پنهانی حقیقت حقیقت قرار دارید ) باید تحمل کنید، بسیار سخت است. 🔸 زبان امروز زبان موضوعی نیست که شما بخواهید با انتزاعیات و مفاهیم مسیله را حل کنید. دوران اثبات خدا گذشته است. 🔹 اگر خواستیم با حقیقت مرتبط شویم آداب خاصی می خواهد. نمی شود در زهد و تفکر متافیزیکی و انتزاعی باشیم و با مفاهیم زندگی کنیم و بخواهیم حقیقت بر ما رخ بنماید. 🔸 ما چاره ای نداریم تا در این تاریخ زبانی را بگشاییم تا با آن زبان بتوانیم انقلاب اسلامی را درک کنیم. تا ما گنگ نشویم آن زبانی که درون ماست سخن نمی گوید. ما در امام و رهبری می بینیم که گفت شان گفت خداست در بستر انقلاب اسلامی، یعنی امام و رهبری می خواهند سخن انقلاب اسلامی را برسانند. @tashakole_esharat
🖌 ۱ 📂 🔹ما الان گرفتار یک خطر شدیم، اگر انقلاب اسلامی نبود، خطری برای اینکه این مولود را تبیین کنیم هم نبود. حالا که انقلاب اسلامی ظهور کرده است، اگر کسی به آن بی تفاوت باشد و بگوید من می خواهم مثل قبل زندگی کنم حتما گنه کار است و شیاطین او را بسیار اذیت می کنند، برای اینکه افقی گشوده شده است و او نسبت به این افق بی تفاوت است، مثل این است که شما بر دین عیسی (ع) باشید و دین محمد (ص) بیاید، خب کافر می شوید، برای اینکه یک افقی از توحید گشوده شده که نادیده گرفتن آن یعنی نفی قبلی، چون بلوغ توحید عیسی (ع) توحید محمد (ص) است. 🔸شما در این تاریخ نمی توانید هیچ نگویید، حرف های معمولی گذشته را هم نمی توانید بزنید، شما در این دو حال در ظلمات هستید. @tashakole_esharat
🖌 ۲ 📂 🔹اگر انقلاب اسلامی افق گشوده ی خداوند در این تاریخ است، اگر زبان ما زبان متافیزیک شد انقلاب اسلامی به حجاب رفته است. 🔸 حقیقت چیزی است که انسان را جذب می کند. حقیقت یعنی همین که انسان در رابطه با او می خواهد با ولع به سویش برود. هیچ وقت از مفهوم حقیقت کاری بر نمی آید ( مفهوم آب که تر نیست ) مفهوم حقیقت، حقیقت نیست. 🔹 برای انقلاب اسلامی که حقیقت مطلق است به زبانی نیازاست که به اواشاره کند، یکی از راه هایش راه شهداست. شهدا بیشتر سلوکشان، سلوک سکوت و عمل بود. 🔸 در حضور انقلاب اسلامی یکی از راه هایی سلوک در آن، گوش دادن به ندایی است که او با ما سخن بگوید. 🔹 درباره ی حقیقت می شود تفکر کرد. اگر ما زبان مناسب پیدا کنیم، می توانیم راجع به انقلاب اسلامی تفکر کنیم. ما الان نمی توانیم راجع به انقلاب اسلامی تفکر کنیم. لازمه ی تفکر نسبت به یک حقیقت، زبان آن حقیقت است. اساسا زبان خود حقیقت می شود. 🔸 خداوند که حقیقت الحقایق است در یوم ها ظاهر می شود. کل یوم هو فی شأن. خدا حقیقت است پس باید در تاریخ دنبال حقیقت بود. باید به حقیقت اشاره کرد که زبان خاص خودش را می خواهد. وقتی به حقیقت اشاره کنی این می شود تفکر. تفکر این است که بتوانیم حقیقت را در منظر خودمان بیابیم. 🔹 اگر ما سال ها بر روی چیزی تفکر کنیم ( به حقیقت آن رجوع کنیم ) آرام آرام زبانمان گشوده می شود. اگر کسی به حقیقت برسد دیگر نمی تواند حرف بزند، آن وقت یکی دیگر است که حرف می زند. @tashakole_esharat
🖌 ۳ 📂 🔸انقلاب اسلامی کلام خداست درتکوین، اگر کسی بخواهد در تشریع این را توصیف کند، باید منتظر بماند تا خدا سخن بگوید. من آوینی را مثال خوبی می دانم اما نه اینکه در آوینی متوقف شوید.یقینا این مرد الهی صبر کرد و آماده شد تا خداوند به نوری که می خواهد انقلاب اسلامی را بنمایاند در ایشان سخن بگوید. سخن او سخن خداست. 🔹 ابتدا باید یک چیزی ما را در بر بگیرد تا وقتی می خواهیم سخن بگوییم آن چیزی را که قلب کشف کرده است بگوییم. قلب را افق خود قرار دهیم و منتظر باشیم او بگوید، البته نظارت عقل هم باید باشد. 🔸 انسان در زبانش مأوا می گزیند. در وصف انقلاب من می گویم اگر انقلاب اسلامی به گویش در بیاید خیلی مأوای خوبی است. 🔹 اگر دیدید می توانید مدت ها خاموش باشید، خوشحال شوید. نشان می دهد روح انتظار در شما هست. آوینی در آن مقطع گزارشگر خوبی بود. عرفا گزارشگر شهودشان هستند و عموما هم موفق اند، چون زبانشان را از خود (منیت) آزاد می کنند. @tashakole_esharat
🖌 1 📂 🔸مرحوم آوینی امام (ره) را خوب فهمیدند، آن وقت به گفت می آید، این گفتش، گفت فهم حضرت روح الله (ره) هست. این غیر از این است که زبان امام را تقلید کند. اصلا اهل تفکر تقلید برایشان عذاب است. آوینی می تواند فهم خودش از امام را ظاهر کند و در این زبان مأوا گزیند. زبان برای آوینی ابزار نیست بلکه خودش است. راهکار این است، امام را که فهمیدیم جان ما به اعتبار ما سخن می گوید. 🔹 در سنت انقلاب اسلامی، عده ای هستند که می خواهند زبان انقلاب را به صحنه بیاورند. برای حضور در انقلاب زبان نیاز است. ممکن است بگویید شهدا در سلوک خموشانه عمل کردند، حال آیا ما هم در شرایط خودمان باید سلوکمان به شکل شهدا باشد؟ خیر... الان کسانی هستند که افضل از شهادت شهدا در صحنه هستند. @esharat
🖌 2 📂 🔸اگر بتوانیم در هر دورانی حقیقت را ببینیم، راه دیدن حقیقت را در همه ی عوالم پیدا می کنیم. شما می خواهید با ملایکه ارتباط بگیرید یا به لقاءالله برسید، این با دیدن( ارتباط) با حقیقت دوران (انقلاب اسلامی) حل می شود وگرنه نمی توانید با این حقایق ارتباط بگیرید. زمان شناسی یعنی حقیقت را در زمان دیدن... 🔹انقلاب اسلامی روحی است که جان ها را فرا گرفته است. اگر ما بتوانیم آن را به زبانی که مطابق روح تاریخی زمانه است در بیاوریم یقینا گوش های شنوا برای شنیدن آن کم نیست، زیرا شرح قصه ی جان خودشان است. وقتی شما زبان تاریخی را گفتید، صفا را گفتید، گفتید که مسیله ی ما مسیله ی ظلم به بشریت و حضور خداوند در این عالم است می شنوند. نگویید این ها از ما ذهنیت دارند، خدا این ذهنیتی که این ها از شما دارند را پاک می کنند (فسبح بحمد ربک، واستغفره انه کان توابا)... 🔸 آوینی استدلال نمی کند که این ها گارد بگیرند، بابی را باز می کند که این را تبیین می گویند. تبیین افضل از استدلال است، تبیین حجت است. ما اگر تبیین کنیم طرف مقابلمان حس میکند که قصه ی جان خودش است و در مقابل خودش می بیند، اما اگر بخواهیم استدلال کنیم باید قبول کند که برایش سخت است. @esharat
🖌 3 📂 🔹 یک نگاه هست که اکنون ما، اکنون اراده ی رب العالمین است که بناست از طریق ما استکبار بشکند. هرچه این ها مجهزتر شوند، مابیشتر خوشحال می شویم، چون با تمام توان می آیند و چون ما می دانیم حتما می شکنند، به بهترین نحو توحید در تاریخ ظاهر می شود. این معنایش این است که آینده ی اصیل، آینده ی حضور توحید است. 🔸 اکنون اصیل، اکنونی است که ما احساس می کنیم انقلاب اسلامی یک نور الهی است و باید به عالم نشانش داد و زبان ظهورش را یافت. 🔹 من نظرم این است که مردم ما براساس اینکه در اکنون اصیلشان زندگی نمی کنند، درصد زیادی شان وقتی به خودشان برمی گردند آینده شان تاریک است. حرف ما این است که وقتی با این ها صحبت می کنی چون بنیادشان را نور الهی در برگرفته است عصیان نمی کنند اما چون خودشان را در آینده ی اصیل انقلاب اسلامی تعریف نکردند یک آینده ی تاریک جلوی خودشان می بینند ولی چون بنیادشان یک نهیبی به آن ها می زند حاضر نیستند فطرت تاریخی شان را حس نکنند. 🔸 محال است خدا محسنین این تاریخ را که شهدا هستند به آرزویشان نرسانند ( إن الله لا یضیع اجر المحسنین ) . شهدا حفظ انقلاب اسلامی را می خواستند. @esharat