🖌#گزیده ١
📂#جلسه_پنجم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔹 مراقب باشید فکر نکنید که با حقیقت مرتبط هستید.
قضیه این است که چیزی بالاتر از اطاعت هم هست، یعنی سلمان و اباذر تنها با اطاعت نیست که در صحنه هستند.مطمئن باشید انقلاب اسلامی از این جنس است.
شما اصلا نباید نگران باشید که چه می شود، این چه می شود این است که یک چیزی دستمان بیاید، چرا بناست چیزی دستمان بیاید؟ مگر ما هنوز بناست کسی باشیم که چیزی دستمان بیاید؟
🔸 نور بیشتر از آنکه بخواهید نگاهش کنید هست،این روحیه را دارید،دلواپس نباشید که من چیزی دستم نمی آید، بیش از آنچه بخواهید دستتان می آید اما به شرط اینکه آن پدیده را بیش از آنکه فکر می کنید رویش حساب کنید.
🔹 من می گویم هرجا زیبایی هست حقیقت هست، نه اینکه حقیقتی هست و زیباست، بااین خودتان را به منطق ارسطویی می برید.
قرآن اصرار دارد زیبا باشد، برای اینکه با زیبایی اش خودش را ثابت می کند، همه ی حقیقت در قرآن آمده که همه ی زیبایی آمده وسط.
@esharat
🖌#گزیده ۲
📂#جلسه_پنجم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔸 انقلاب اسلامی حقیقت دوران است. همه ی چیزها براساس انقلاب اسلامی است.
بشر با این زبان مُندرِس همدیگر را نمی فهمند، ما نمی فهمیم همدیگر را ،یک چیزی باید این وسط باشد که به همه ی ما نور بدهد. ما می خواهیم بگوییم با حضور انقلاب اسلامی که گستره ی عالم است این زبان محقق می شود؛ زبان محرمی جای زبان نامحرمی را می گیرد، امروز زبان نامحرمی وسط است.
🔹 در روایت از امیرالمومنین (ع) داریم مومن الیف است، خیلی می تواند الفت بگیرد. حالا شما دنیای مدرن را ببینید، همه نسبت به هم بیگانه اند. حالا شما نگاه کنید نسبت امیرالمومنین(ع) به معنای تجسم ایمان با میثم چه رابطه ای بوده است، می گویند اسرار گفتند نه به این معنا که یک سری را گفتند، الفت واقع شده است. آرزوی من و شما این باشد که یک الفتی محقق شود.
🔸 دفاع مقدس ظهور حقیقت انقلاب است که همه حس می کنند مال خودشان است. خیلی ها هم که نسبتی با انقلاب ندارند می بینید که نسبت به شهدا یک تواضعی دارند. اول انقلاب هم خیلی عجیب بود، همه فکر می کردند مال هم هستند. مورد خیلی زیاد بود که انسان ها نسبت به هم خودشان را در یک فضای دیگری می دیدند.
🔹 تا حالا ما یک اشاراتی داریم. یک اشاره این است که ما می توانیم هر چیزی را با حقیقتی به نام انقلاب اسلامی معنا کنیم. یک مثالی می زنم، آیا می شود با قرآن فکر کرد؟ بالاخره شما باید با یک چیزی فکر کنید، مثلا قرآن می گوید " ان اکرمکم عندالله اتقاکم "
خب پس بزرگی ها را با تقوا می سنجیم، این را می گویند با قرآن فکر کردن.
آیا در این عالم، الان، اگر بخواهیم خودمان را معنا کنیم،نماز بخوانیم و روزه بگیریم، از سیطره ی مدرنیته و نهیلیسم هم آزادیم!؟ به خودتان رجوع کنید، الان ظلمات سخت غلیظ شده است. خیلی فرق می کند این که باید نماز را بخوانم با اینکه در افقی که خودمان را بانماز یافتیم این یافت را پاس بداریم.
@esharat
🖌#گزیده ۳
📂#جلسه_پنجم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔸 شما وقتی بدن مطهر یک شهید را می بینید فکر می کنید که دارید بدن را می بینید، خیلی چیزها می بینید، برای همین است که آنقدر اشک میریزید، هزاران سنت با این بدن با شما روبه رو می شود، منتقل می شوید به صحنه ی تاریخی.
در روایت داریم که بزرگترین عقوبتی که خدا به کسی می دهد این است که لذت مناجات خودش را از او می گیرد، من می گویم درک این سنت و حضور تاریخی را از او می گیرد.
🔹 خیلی باید هشیار باشیم. انقلاب اسلامی آمده است که عالمی را بگشاید که با این عالم پیچ تاریخی محقق می شود. پیچ تاریخی یعنی اصلا یک جای دیگری می روید، یک حقیقت در عالم با تو زندگی می کند. حالا مشکلاتمان زیاد است. آن قدر رسوبات تفکر دنیای مدرن همه ی ما را معنی کرده است که انتظار اینکه مسئله به این زودی حل شود را نداریم.اما من توصیه ای به شما دارم ، یک جایی برای خودتان در این عالم غیر از جای مدرنیته فکر کنید.
مقام اصلی ما گوشه ی خرابات است
خداش خیر دهد آنکه این عمارت کرد
ما معتقدیم حافظ هنوز که هنوز است دارد تاریخ را تغذیه می کند.
@esharat
🖌#گزیده ۴
📂#جلسه_پنجم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔸 بهترین لطفی که انقلاب اسلامی به بشر امروز کرد جای آمریکا را نشان داد.جای آمریکا فقط برای شما نیست، حضرت آقا می فرمودند گاهی که ما درزمان ریاست جمهوری با مسئولان دنیا ارتباط داشتیم، همه می گفتند این که شما می گویید حرف ماست. فکر نکنید ۵۰ سال پیش هم رهبران کشورها همین حرف ها را داشتند.
وقتی یک رخداد تاریخی پیش بیاید معنی و جایگاه هر چیزی روشن می شود.
🔹 گذشته ی غرب آینده ی ملت هاست. آینده ی غرب را نمی دانیم چه می شود [ آینده ای ندارد ]
حالا ما آمده ایم به آینده ای که گذشته است نظر کنیم یا اصلا یک چیز دیگری می خواهیم!؟
دنیای مدرن بشریت را یا برده کرده است یا خواجه، هرچه ام جلوتر رفت برده ها برده تر شدند و خواجه ها خواجه تر. پس هیچ وقت نمی توانیم به توسعه یافتگی که غرب رسیده است برسید؛ اصلا الهامی که به قلب امام (ره) شده است چیز دیگری است.
@esharat
گوش سپردن به ندیا بی صدای انقلاب اسلامی - استاد طاهرزاده.mp3
34.45M
📅 7 اردیبهشت 1397
📍تشکل اشارت
🎵فایل صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده #جلسه_ششم
⏱ مدت زمان: 60:01
💾 حجم فایل:51.3 MB
@esharat
#گزیده 1
#جلسه_ششم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔸حقیقت این است که جز خدا در عالم نیست. وقتی شما رسیدید به اینکه دو تا نیست در عالم ، فقط اوست که اوست خب حالا کجاست؟ همیشه در نسبت با خودتان یک چیزی را می فهمید!!!
حالا وقتی شما در میان نباشید اصلا فهمی نمی ماند. ما معتقدیم در نسبت با حقیقت باید به اینجا رسید، اسم این تحیر است. بی جا نگفتند که آدم یک نوع گمراهی برایش پیش می آید، در لغت هم معنی گمراهی می دهد ولی گمراهی به این معنا که هیچ چیز دیگر نیست که بخواهد به آن علم پیدا کند. گمراهی در مقابل راه است، وقتی شما تجلی مطلق حضرت حق بشوید که دیگر راه نیست، راه همیشه نسبت شماست بایک چیزی ، چیزی نیست که نسبتی برقرار شود.
🔹 ما به انقلاب اسلامی تعلق داریم نه آن به ما!
این معنی" مُعَلقَةٌ بِعِز قُدسِک" است، معلق یعنی جایی نیست که من به آن بند باشم، فقط اوست درصحنه، مناجات شعبانیه فوق العاده است.
اگر کسی بخواهد در حقیقت دوران ،خودش را بیابد باید عهدش یقین به معنای حق الیقین باشد نه عین الیقین و نه علم الیقین.
@esharat
#گزیده 2
#جلسه_ششم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔸انقلاب اسلامی آینده ای را جلوی ما گذاشته است که همین الان فراسوی مرگ هستیم. 70 در صد از اصحاب کربلا رسیدند به اینکه باید فراسوی مرگ آینده را تنظیم کنند. این برای همه نیست.
🔹#دین ،ما را به عالم خودش دعوت می کند، نه اینکه بگوید بدان که این هست. اگر دینی توانست به کسی عالم بدهد او را نجات داده است، به این معنا که او را در حقیقت وارد کرده و به یقین رسانیده اش ( یقین
یعنی حق الیقین ، یعنی ما را در بر بگیرد) . عالم داشتن یعنی نمی توانی غیر از این باشی و در عالم به سر می بری.
🔸 شما در نسبت با حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه) چگونه هستید؟ آینده ای است که اکنون است.عالَم است، دیگر اطلاعات و تکلیف و برای خدا و ... معنی نمی دهد، لوجه الله است.لوجه الله برای خدا نیست، یعنی او ما را در بر می گیرد.
🔹شما دیدید بچه هایی که بدون انقلاب اسلامی اصلا نمی توانند تنفس کنند. هیچ زندگی دیگری برایشان معنا نمی دهد. این ها در عالم انقلاب اسلامی خودشان را معنا کردند.
ما آینده را تماما زلال و بی خطر می بینیم. ما ابدا دلواپس آینده ی انقلاب اسلامی نیستیم، دلواپس مردم هستیم که دستشان از این نور کوتاه شود.
انقلاب اسلامی اگر آینده ی برافراشته است باید روی اینکه چگونه آن را از آن خود کنیم فکر کنیم.
🔸انقلاب اسلامی عالم برافراشته ای است، هرکس هم بیرون از این عالم است مزه ی انقلاب اسلامی را نمی چشد.
اگر کسی مانع حضور ما در حوالت تاریخی است با او می جنگیم یا راه خودمان را می رویم؟ آمریکا مانع است، اگر بدانیم انقلاب اسلامی حوالت الهی است بر ما و این مانعش است جنگ بین ما و آمریکا می شود یا جنگ بین خدا و آمریکا؟
انقلاب اسلامی حمله ی صدام را تقدیر الهی می دید، حضرت امام (ره) هم فرمودند اگر این جنگ نبود پایه های انقلاب ما محکم نمی شد و انقلاب ما صادر نمی شد. در بستر انقلاب اسلامی همه چیز معنای خاص دارد، شما باید در قضیه ی اربعین حضور خدا را پیدا کنید.
@esharat
#گزیده 3
#جلسه_ششم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔹اگر ما نسبتمان را با انقلاب اسلامی سیاسی کردیم، عالمی را که با انقلاب سراغ ما می آید نمی یابیم. با انقلاب اسلامی عالمی به سراغ ما می آید که واقعا حیف است آدم آن را ازدست بدهد.
🔸 انقلاب اسلامی آمده است به انسان ها بگوید خیلی بالاتر از این حرف ها هستید، در حدی که نه از مرگ بترسید نه از تحریم و نه از مصیبت هایی که اهل دنیا برای خودشان مصیبت می دانند. دیدید که همه ی مصیبت ها از اول انقلاب به لطف الهی( قبل از جنگ) به سراغ ما آمد.
🔹 انقلاب اسلامی یک نوع انسان خاص را مخاطب خود قرار داده است. آن انسانی که به شرافت خود فکر می کند، او مرگ و زندگی دیگر برایش فرقی نمی کند. این انسان آن قدر این شرافت برایش بزرگ است که هیچ راهی او را حقیرش نمی کند. این شرافت به این معناست که مخاطب انقلاب اسلامی هستند. شهید می داند تا این شرافت را جواب ندهد خودش به فعلیت نرسیده است.
🔸 همیشه خدا در ایثارها خودش را نشان می دهد. هیچ جای دیگری نمی توانید سراغ خدا را بگیرید.
اگر خدا را بشناسید در ایثار ها او را می بینید و اشکتان جاری می شود، چون آشناست. این ایثار متعالی تنها صحنه ای است که انسان به صدای خدا جواب می دهد.
@esharat
گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی - استادطاهرزاده.mp3
39.64M
📅 16 اردیبهشت 1397
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_هفتم
⏱ مدت زمان: 73:02
💾 حجم فایل 59.4 MB
@esharat
🖌 #گزیده ۱
📂 #جلسه_هفتم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔸ما تا يك جايي ناظر بر حقيقت هستيم، اين در نسبت با هر حقيقتي است و خيلي بايد با ما گفت كند تا مال او بشويم، اما بعد از يك مدتي او مال ما مي شود، ديگر خوب شدن و دروغ نگفتن و ... نيست، اينجاست كه مي گويند نور عصمت او را در بر مي گيرد.
ما نميدانيم احوالات معصومين چيست اما مي دانيم امثال علامه طباطبايى نمي توانستند جز معصوم فكر كنند،اين عصمتي است كه امام از آن اينها مي شود.
🔹عجيب است اين جوان ها در نسبت شان با انقلاب شديداً به شهادت فكر مي كنند. من تا حدي در كتاب "راز شادي امام حسين در قتلگاه" چند نمونه آوردم. اين مسئله كه انسان برسد به اينكه با شهادت كار به نتيجه مي رسد خيلي كمياب است. ما در مسئله ي انقلاب در بچه ها اين را داريم.
زياد شنيديد كه وقتي حر به حضرت سيدالشهدا (ع) گفت شما را مي كشيم با برخورد تندي فرمودند مادرت به عزايت بنشيند، ما را از كشته شدن مي ترساني؟
اينها را بايد در تاريخ خودش ببينيد وگرنه نتيجه ي خوبي نمي گيريد، يعني تنها چيزي كه در اين صحنه اصلا مسئله نبود و نقش آفرين بود مسئله ي شهادت بود.
@esharat
🖌 #گزیده ۲
📂 #جلسه_هفتم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔸يك ظرفيتي پيدا شده است، انقلاب اسلامي يك عده اي را پيدا كرده است، خطاب به يك عده اي دارد مي شود، واينها متوجه شدند كه مورد خطاب هستند، همه مورد خطاب هستند اما همه متوجه نمي شوند كه مورد خطاب هستند، اينها ( كساني كه متوجه خطاب شدند) وقتي ديدند مورد خطاب هستند فهميدند بايد چهار كنند .ما ميخواهيم بگويم اين موضوعِ شهادتى كه شما در انقلاب اسلامى داريد يك موضوع خاص است
🔹خوب است روى اين قضيه فكر كنيم كه انقلاب اسلامى ماهيتا چگونه است كه شهيد علم الهدى فكر ميكند كه انقلاب اسلامى خطاب به اوست و چون ميداند خطاب به اوست به راحتى در مرز شهادت اين خطاب برايش جا باز كرده است؟ اين شهيد در انقلاب اسلامى چه چيزى نسبت به خودش يافته است كه حقيقت دوران را ميابد؟در حد اينكه خودش را در آينده حاضر كند .
@esharat
🖌 #گزیده ۳
📂 #جلسه_هفتم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔸اين جريان إيثار رو عادى ازش نگذريد،هر جا ايثارى واقع شود به معناى واقعى -يعنى خودت وسط نباشى- جز خدا چه كسى مي آيد وسط ؟ انسان خودش كنار برود هيچ چيز ديگرى جز خدا وسط نيست، پس هميشه هر وقت ايثارى هست يعنى خدا آمده است .وقتى شهادت ؛فرهنگ و عمل يك جامعه اى شد يعنى إيثار آمده است وسط ،يعنى خدا با هويت موضوع قابل إيثار -يعنى انقلاب اسلامى- آمده است وسط ،پس انقلاب اسلامى ميشود ظهور خدا در اين تاريخ.
🔹فقط وجود در صحنه است ،اين وجود آشكار ميشود ،حالا انقلاب اسلامى آشكارشدگى و گشودگى حقيقت اين دوران است،انقلاب إسلاميى كه ما به آن تعلق داريم.اگر خواستيد انقلاب اسلامى را وسيله كنيد براى هر كارى خدا ميرود و فقط توهم مى ماند .
🔸شما بدانيد تا زمانى كه ناظر بر خوابيد و ناضر بر حقيقتيد به هر صورت غم ها و بيچارگى هايى كه بشر امروز گرفتارش هست ،هست .
اسلام براى همين آماده است كه طرف خودى براى خودش در مقابل اسلام نداشته باشد ،اسلام براى مهم باشد.
دين اصول عقائد نيست ،اصول عقائد يعنى شما در مقابل دشمنِ عقائد تان مسائلى را مدون كرديد براى اينكه جواب دهيد پس ما در نسبت با ديندارى بايد با حقيقت مرتبط شويم، مشكلتان اين است كه خودمان وسط هستيم.شما وقتى تمام وجودتان را در محضر حق ببينيد كمال خودتان را در اين ميبينيد كه او بيشتر بيايد و شما رو در بر بگيرد ،اينجا اگر گناه كنيد كاملا حس ميكنيد كه شكست خورده ايد .
ما در هويت احساس خودمان به سوى او هستيم به اين معنا كه شما بجايى ميرسيد كه ميابيد خدا از طريق شما دارد عمل ميكند. پيامبر صلوات الله عليه اينجا چه احساسى دارند -نه چه داناييى دارند- وقتى كه واقع شده است كه خدا دارد با او رمى دشمن ميكند؟! پيامبر صلوات الله عليه اينجا هيچ احساسى از خودش و توجه به خودش ندارد جز اينكه خدا دارد رمىّ ميكند ،اين را ميگويند فناى في الله .
@esharat
🖌 #گزیده ۴
📂 #جلسه_هفتم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔹روي اين حرف من فكر كنيد، اگر انقلاب اسلامي اين توان را دارد كه ما را نه تنها در مقام عين اليقين بلكه خيلي بهتر در مقام حق اليقين برساند، بي سلوك محال است. اتفاقا من يك بار به رزمنده ها بعد از جنگ عرض كردم كه وقت رجوع به عرفان امام است.
🔸اگر خدا از طريق انقلاب اسلامي به صحنه آمده است و حقيقت از ما انتظار دارد كه همه ي خودت را فداي من كن، خب راه براي ما مشخص است.
شما اگر بخواهيد سواي انقلاب اسلامي معنايي براي خودتان داشته باشيد بدانيد كه در اين تاريخ زندگي نمي كنيد.
اگر شما مسئله تان شنيدن نداي بي صداي انقلاب اسلامي است، ساده ترين مسئله تان تواضع است.
🔹شما اين قضيه ي ظهور ايثار ازش غفلت نكنيد. تفكر امروز ما اين است كه معناي ظهور ايثار در تاريخ مان را بدانيم.
@esharat