eitaa logo
اشارت
219 دنبال‌کننده
133 عکس
35 ویدیو
97 فایل
گوش بسپار، به ندای بی صدایِ انقلاب اسلامی .... ارتباط با اشارت؛ @alijazini
مشاهده در ایتا
دانلود
🖌 1 📂 🔸 شما اگر حس می کنید که یک چیزی را قبول دارید اما چیزی از آن نمی دانید، بدانید که رابطه تان با آن وجودی است. هرکس معنای خودش را در تاریخی که هست پیدا می کند . مرحوم قاضی طباطبایی اگر معنای تاریخی خودش را نمی دانست هرگز قاضی نمی شد. ایشان اگر متوجه نبودند در یک تاریخی هستند هیچوقت انسان اصیلی نمی شدند که بتوانند این همه انسان های اصیل بپرورانند. 🔹 انسان ها معنای اصیل خودشان را در تاریخ پیدا می کنند. بعضی ها بی تاریخ هستند. اینها هیچوقت نمی توانند در نسبت با وظیفه شان عمل کنند زیرا که وظیفه را شرایط تاریخی تعیین می کند. انقلاب اسلامی به اعتبار حقیقت وجودی یک واقعیتی است که نسبت ما با آن به اعتبار وجود دوگانه نیست.انقلاب اسلامی رخدادی است که همه ی شما را در بر گرفته است. 🔸 شما با اطلاعات قبلی تان اصلا نمی توانید از این بحث استفاده کنید.نگذارید مطالب برایتان کثرت شود. ما به آینه ها ( دفاع مقدس، اربعین و ...) نظر می کنیم ، به انقلاب اسلامی نزدیک می شویم. @esharat
🖌 2 📂 🔸با نظر به شئونات مختلف انقلاب اسلامی مثل دفاع مقدس متوجه گشودگی آن بر عالم و آدم می شویم. انقلاب اسلامی آن قدر خودش را گشوده است که ترامپ هم وقتی می خواهد ثابت کند پیروز است، باید ثابت کند انقلاب اسلامی را بر سر میز نشانده است. باید به انقلاب اسلامی نزدیک و نزدیکتر بشویم، چگونه؟ باید شئونات آن را ببینیم. یعنی وقتی می گوییم دفاع مقدس، آن را شأنی از شئونات انقلاب اسلامی ببینیم. 🔹 انقلاب اسلامی آن عطای الهی است که آمده است ما را از دوگانگی ها نجات دهد. همه ی انسان های عالم در دوستگاه بیشتر جا نمی گیرند، یا نظر به وجود دارند و یا نظر به موجود بودن آن دارند. تمام عالم وجود است که با روشنی گاه های خاص خودش را نشان می دهد. 🔸ما اگر بخواهیم خودمان را به طور اصیل بشناسیم باید در انقلاب اسلامی بشناسیم. حال که حقیقت در تاریخ ظور می کند و شما را در بر گرفته است هرچه می بینید همان است که شما را در برگرفته است. شما دائم در این پیکار هستید که باید حس کنید یک حقیقتی ، یک نسیمی ، آمده است و تمام عالم را در بر گرفته است و ما غرق این حضوریم. @esharat
🖌 1 📂 🔸ما در وجودی که به روشنی گاههای مختلف خودش را نشان می دهد هستیم. همه ی مصیبت های بشر از وقتی شروع شد که دوگانگی وسط آمد. ما باید به خودمان نهیب بزنیم گه بیگانه نباشیم از آن چه که واقع است، آن چه که واقع است وجود است در روشنی گاههای مختلف. اگر کسی بخواهد انقلاب اسلامی را به عنوان حقیقت ببیند شرطش این است که از مفاهیم عبور کند. 🔹ما یک هویت پیشینی نسبت به حقیقت داریم که پیامبر خدا که معلم کل بشریت هستند هیچ کاری نمی کنند الا اینکه (لتبین) تبیین می کنند آنچه پیش ما هست. ما باید ادب خاصی پیدا کنیم. آن ادب این است که به این رخداد رجوع کنیم. @esharat
🖌 2 📂 🔹تفکر این است که ما متوجه باشیم که یک حقیقتی وسط است که باید به آن رجوع کنیم تا با این رجوع کردن متذکر آنچه نزد خودمان است بشویم. اگر رجوع به انقلاب اسلامی پیش بیاید ما را در بر می گیرد و ما به تفکر می رسیم. مثل روز برای ما روشن است که انقلاب اسلامی الان انقلاب اسلامی دارد تکلیف خیلی ها را مشخص می کند. 🔸 باید صبر کنید تا یقین نسبت به انقلاب اسلامی برایتان بیاید و تازه می بینید که نزد شما بود و نمی دانستید. اگر ما یاد بگیریم به حقیقت از طریق انقلاب اسلامی نگاه کنیم، عادت های گذشته به کلی برطرف می شود و وارد یک تاریخ دیگری می شویم. ما سال های سال است وجود بین نیستیم و موجود بین هستیم. @esharat
🖌 1 📂 🔸واقعیت این است که همان که ظاهر است باطن است. همان خدایی که ظاهر است، باطن است. ما هنوز این مشکل را داریم که فکر می کنیم باطن چیزی غیر از ظاهر است. وقتی ظاهر را می بینید نباید باطن را نادیده بگیرید. یکی از جاهایی که می توانید در ظاهر باطن را ببینید تاریخ است. تاریخ به معنای کل یوم هو فی شأن ( ظهور اراده ی خدا ) ما باید یاد بگیریم که در هر منظری (رخداد تاریخی مثل کربلا) حقیقتی را ببینیم.این تمرین می خواهد و تمرینش همان رعایت صداقت ، تقوا و ... است. 🔹 اشک ،‌ما را به خلوتگاه جلال حق می برد. حضرت امام حسین (ع) مظهر جلال حق است. ایشان اشک اولیاء الهی در نیمه شب را آوردند وسط روز. همه ی عالم بی فکر هستند به جز کسانی که با حقیقت مرتبط شدند و کسانی اینگونه اند که در ظاهر (مظاهر) باطن (حقیقت) را ببینند. الان هرکس بخواهد به تفکر برسد باید در آینه ی انقلاب اسلامی حقیقت را ببیند. @tashakole_esharat
🖌 2 📂 🔸ما باید یاد بگیریم در رخدادهای تاریخی با وجود مرتبط شویم. انقلاب اسلامی رخدادی است الهی که با دست و دل مردم سروده شد و به میدان آمد. حرکت انقلاب اسلامی کاملا به آن چه که قبل بوده ( شاهنشاه)‌پشت کرده است. انقلاب اسلامی که آمد خیلی ها مؤمن شدند اما آن عهد گذشته را هنوز داشتند. ما باید از عهد غربی عبور کنیم. بزرگترین خدمتی که امام حسین (ع) کردند این بود که اموی را از اسلامیت جدا کردند.یعنی معلوم شد اموی ها کاری به اسلام ندارند. این با نهضت حضرت زینب(سلام الله علیه) کامل شد. 🔹 بسیاری خدمت هایی که به بشر شده است توسط انسان هایی شده است که در یک عالم قدسی با ما حرف زدند. استقرار در آغوش خدا از طریق حفظ عالم خود و به صحنه آوردن آن عالم ممکن می شود . شما هر قدمی که در تأیید مدرنیته بردارید از عالم انقلاب اسلامی بیرون می آیید. یک وقت است مبتلا هستید، اما یک وقت است بدون اینکه مبتلا باشید قدم بر می دارید آن وقت عملا خودتان را از در آغوش الهی بودن محروم می کنید. ما داریم به جایی می رسیم که آرام آرام شخصیتی مناسب انقلاب اسلامی را شکل می دهیم. شهید حججی واسطه ی فیض انوار انقلاب اسلامی بوند که از حضرت آقا به ما صادر می شد. @tashakole_esharat
🖌 1 📂 🔸انقلاب های قدسی با گشودن حقیقت در مقابل انسان ها آن چه را تا کنون بوده است، نقض می کنند. نه که این همان بسط شرایط قبلی است که آدم ها و مهره ها جا به جا می شوند. شما یک نمونه بدهید که یک انقلاب قدسی در تاریخ شده باشد و مقاومت هایی که می خواستند نفی اش کنند توانسته باشند. این قاعده ی عالم است. اصلا بحث توانایی و ناتوانی و این ها نیست. یک روحی است که به تاریخ وارد شده است. خیلی می خواهیم رویش فکر کنیم. 🔹خیلی مهم است که حضرت پروردگار آمده یک شخصیت دیگری را به بشر تفویض می کند. خدا خودش را کشیده عقب به قول نیچه، به تعبیر دیگر می خواهم بگویم ملائکه الله گریختند از زندگی بشر. بشر مشغول شد و دنیای سرمایه داری به وجود آمد و به قول خودشان تمدن لیبرالیته همین طور پشت سر هم پیش آمد. یک مرتبه یک نوری آمده و برای بشر یک معنای دیگری کرده است، بنابراین وقتی این معنای دیگرشده است که دیگر نمی شود بر آن گذشته پای فشرد، پایی نیست که فشرده شود. خیلی مثال خوبی است در زندگی تان. 🔸اگر بخواهند یک ملت را نابود کنند راهش این است، تا این جا را سِزِر هم که قهرمان و شاعر بزرگ آفریقایی است می گوید. می گوید غربی ها ما را این طور نابود کردند که گفتند آینده ی شما ما هستیم. خوب جمله را دقت کنید؛ گفتند آفریقایی ها آینده ی شما ما هستیم پس اگر می خواهید شما در آینده باشید پس باید ما بشوید، می گوید استعمار شروع شد. او می گوید تمام ضربه ای که آفریقا خورد از این جا خورد که یک عده ای پذیرفتند خودشان را در آینده در اروپایی شدن جست و جو کنند و ضربه بسیار مهلک بود. این ها پذیرفتند و انسان کامل را اروپایی پنداشتند یعنی انسان کامل را اگر اروپایی بپنداری، معلوم است که شما تماما می خواهی خودت را در اروپایی بودن پیدا کنی، حالا اگر فقط این عکس بشود، و هیچ کار دیگری در این عالم نشود، فقط این که انسان کامل انسان اروپایی نباشد، تمام معادلات به هم می خورد. بچه ها ی ما انسان مطلوب شان را حضرت امام گرفتند، نه انسان کامل شان را. حضرت امام اشاره کرد به انسان کامل که این انقلاب مال مهدی(عجل الله تعالی فرجه) است و باید مهدی در افقش ظهورکند. همین که توانستند انسان مطلوب شان را امام بگیرند تمام معانی به هم خورد. شما دراین فیلم های قبل از انقلاب در تظاهرات ببینید که این جوان ها شلوار پاچه گشاد پوشیده اند. پاچه گشاد مال اروپایی ها بود، شما دیده اید که چطوری بود یعنی این ها مال اروپایی ها بود، یک چیزهای خاصی بود، مثل چکمه بود. آن وقت تعجب می کردید که این ها که تمام شکل و قیافه اروپایی است برای چی آمده است در تظاهرات شرکت می کند؟ معادله عوض شد، تا دیروز یعنی در شکلش هم هنوز انسان مطلوبش را اروپایی می دید، این تیپ، تیپِ اروپایی بود ولی یک دفعه فهمید یک جای دیگری باید خودش را پیدا کند، آمد و در تظاهرات شرکت کرد. این آمدن در تظاهراتش یعنی پس دنبال یک چیز دیگری می گردد هر چند که هنوز گرفتار ظاهری بود که مال انسان غربی بود. @esharat