eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.1هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
2.7هزار ویدیو
148 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴سلام علیکم آجرک الله یا صاحب الزمان عجل الله... السلام علیک یا ثامن الحجج و یا بارئانفوس الأمم صَلَی الله علیک و ءاباء ك طاهرین علیه سلام و در این اخرین روز ماه صفر المضفر سلام علیکم و رحمة الله و بركاته _ 🏴وتسلیت عرض می نماییم سوگواریهایتان بر ال طاها را.. قبول بارگاه الهی باشد ... صبحتان به سعادتمندی باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
:: 👌از این حدیث(ع) استفاده می شود که وصول به مقام توحید، انسان را درعصمت و مصونیت وارد می‌کند، و وصول به این مقام بدون عبور از ولایت که معناى مرآتى خدا است ممکن نیست.⚡️ ♻️. اگر گفته می شود ولایت از آنِ خدا است‏؛ یعنی ‏خداوند با همه موجودات معیّت دارد. 💢 و اگر گفته می شود انسانی به مقام ولایت رسیده، به این معنا است که در مراحل سیر و سلوک و شهود الاهی، به مرحله‏اى رسیده که هیچ یک از حجب، بین او و حضرت حق حایل نیست و به مقام بندگى محضه خداوند، نایل آمده است.⚡️ ♻️«اول ما خلق الله» همان حقیقت محمدیه؛ یعنی حقیقت پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) است. ⚡️پس ائمّه معصومین(ع) از مقام ولایت کلیّه برخوردارند. واین تشرف در ضمیر نوع انسانهای خدای جوي در ولایت... از طریق کمال و قوس صعود، تا آن‌جا پیش ‌رود که دوئیت را برداشته و به مقام هوهویت می ۰ی رسد، آیینه تمام نما در مظهری کامل تجلی می نماید. ♻️. محو توحیدى که همان معناى مرآتى و آیتى حجاب اقرب است که ورود به چنین عالمی، مشروط به عبور از است؛ یعنی کسى در ناحیه صعود به معرفت و قرب ذات اقدس حق تعالی نمی‌‏رسد، از این آیینه و آیتِ ‏بزرگ بگذرد 💢؛ زیرا نور و تشعشع این خورشید، دیده هر بیننده را کور می‌کند و نمی‌توان بدون آیینه و حجاب، جمالش را مشاهده کرد. 🔰 پس توحید عین ولایت و ولایت عین توحید است و این دو از هم‌دیگر جدایی ندارند. 🕌امام خمینی (ره) می‌گوید: شیخ عارف شاه آبادی(دام ظله)می‌فرمود که شهادت به ولایت در شهادت به رسالت نهفته است؛ و شهادت به الوهیت در شهادتین مُنطوی است. @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌اذان ظهر در روز شهادت حضرت رضا علیه السلام^ 📷 قاری بین المللی در حرم مطهر رضوی استاد جواد پناهی_ 🪐به ٢٨/١/١٤٤٥قمری برابر /۶/۱۴۰۲شمسي _
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با تشکر ازجناب مشایخی و اثار ماندگارشان...و دعای خیر** ✨ از بارگاه الهی طلب می نماییم برای تمامی مؤمنين و مؤمنات...به 📗روایت از مفاتیح الجنّان :در اين لحظات.. الهي بار الهَا :"سُبحانَ الله یا فارِجَ وَ یا کاشِفَ وَ یَسّر اَمری وَ ارحِم ضَعفی وَ قِلَـّةَ حیلَتی وَ ارزُقنی حَیثَ لا اَحتَسِب یا رَبَّ العالَمین"...!» ..ياربَّ العَالمین_ https://eitaa.com/eshragholqoran
4_507651510750938315.mp3
2.34M
🌴همراه با مصحف شریف قرآن.... ایات اول سوره مؤمنون ...الي ١٣_ https://eitaa.com/eshragholqoran 🔰⚡️🔰⚡️🔰⚡️🔰⚡️🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌙حلول ماه ربیع الاول مبارک.. و صَلَی_اللهُ_عَلَیكَ_یَا_علی ابن ابی طالب صلواة الله وءاله.. { اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُم} خرم و سعادتمند در بارگاه حق تعالی باشید. https://eitaa.com/eshragholqoran
002207.mp3
55.3K
وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ{207}سوره مبارک بقره { اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُم} https://eitaa.com/eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم با عرض تهنیت در ولایت مولایم..ودر انتظار فرج...دادگستر عالم در این روز اول ماه ربیع الاول... هستیم**
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅جلسۀ چهاردهم: :: 👌بعد از شناخت مقامات موسیقی قرآن، باید تناسب آنها را با یکدیگر بدانیم تا هر مقامی در موضع مناسب خویش قرار گیرد و قرائت قرآن از نظر فنی، ردیف زیبا و دل نشینی پیدا نماید. برای اینکار، هر یک از مقامات را در نظر گرفته و تناسبش را با دیگر مقامات می سنجیم. ❇️مقام بیات : بیات را ام المقامات گویند. شاید این نامگذاری به این سبب باشد که بیات با همه مقامات متناسب است و پس از آن هر مقامی را می توان تلاوت کرد. اگر چه مرسوم است پس از بیات، مقامات رست، صبا و نهاوند خوانده شود. ❇️مقام رست : چون رست ملک المقامات است، پس از هر مقامی تلاوت می شود. پس از مقام رست مقامات چهارگاه، سه گاه و نهاوند خوانده می شود. ❇️مقام سه گاه : قبل و پس از مقام سه گاه، مقامات چهارگاه و حجاز خوانده می شود. ❇️مقام حجاز : قبل و پس از حجاز مقامات سه گاه و صبا خوانده می شود. ❇️مقام نهاوند : قبل و پس از نهاوند مقامات حجاز، چهارگاه و صبا خوانده می شود. ❇️مقام صبا : قبل و پس از صبا مقامات سه گاه، حجاز و نهاوند خوانده می شود. ·❇️ مقام چهارگاه : قبل و پس از چهارگاه، سه گاه و صبا خوانده می شود. لازم به ذکر است که اگر معانی آیات شریفه با ردیف انتخاب قاری مناسبت نداشته باشد باید ردیف دیگری انتخاب گردد و هرگز نباید هدف والای هنر قرائت را که القای معناست فدای موسیقی قرائت نمود، اگرچه در یک قرائت طولانی فقط دو مقام خوانده شود. این سنت مشهور که تلاوت را با مقام بیات شروع می کنند زمانی پسندیده است که با آیات شروع تلاوت تناسب داشته باشد. مثلاً اگر شروع تلاوت با آیات شریفه ای است که احکام فقهی را بیان می کند، مانند:  « وَ یَسْئَلونَکَ عَنِ الْمحیضَ » نباید با مقام بیات تلاوت شود و زیباتر آن است که با مقام رست خوانده شود. مطلب بعدی این است که برخی از قراء مصری، ردیف خاصی برای تلاوت خویش دارند و همیشه از آن استفاده می کنند؛ همچون این ردیف ها: 1- مقامات: بیات، رست، چهارگاه، سه گاه، حجاز و بیات. 2- مقامات: بیات، صبا، نهاوند یا حجاز، رست، سه گاه، چهارگاه و بیات. 3- مقامات: رست، سه گاه، بیات، صبا، حجاز و رست. باید گفت: این ردیف ها برای قاری قرآن ملاک قابل قبولی نیست بلکه باید قبل از تلاوت، ریدف مناسبی که به القاء معنا خدشه وارد نکند تنظیم نمود و سپس تلاوت کرد. سخن مشهوری است که می گوید: «در هر مقامی که تلاوت با آن آغاز می شود باید با همان مقام تلاوت را ختم کرد» اما باید توجه داشت، هر چند در هنرهای آوازی، مثلاً آواز ایرانی از هر دستگاهی که آواز شروع می شود در همان دستگاه باید فرود آمد، اما هنر قرائت اگر چه در ردیف هنرهای آوازی است، مزیت و شرافتی عالی بر آنها دارد و آن تلاوت کلام وحی و القای معنا با این تلاوت است. پس اگر در زمان ختم تلاوت، معنای آیه شریفه تناسب با مقامی که شروع به تلاوت شده است نداشته باشد، نباید با آن مقام ختم نمود و فرود آمد. بلکه فرود و ختم قرائت باید با هر مقامی که متناسب با معنی آیه شریفه است، باشد. برچسب‌ها: مقام, مقامات, مقامات قرآنی, تلاوت 🔰... ♦️یاداور می شوم تمامی قسمت های این نوشتارها به یکدیگر می باشد/کافی است بالای این پست را به ترتیب بزنید تا به پیام برسید...🌿🌹🌿 https://eitaa.com/eshragholqoran 🔰⚜🔰⚜🔰⚜🔰⚜🔰⚜ 👌سعي بر حفظ شود. 🥀؟؟