eitaa logo
اسلام
222 دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
875 ویدیو
100 فایل
الاسلام یعلوولایعلی علیه ارتباط با ادمین: @eslam_20 کانال فقط و فقط برای رضای خدا و اهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 چمران عزیز... / 31 خرداد ماه، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، معاون نخست‌وزیر دولت موقت، وزیر دفاع، نماینده مجلس اول، نماینده امام در شورای عالی دفاع و فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم است. 🕊آقا مصطفی چمران در 31 خرداد 1360 در مسیر دهلاویه به سوسنگرد در حالیکه از مناطق عملیاتی بازدید می‌کرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. 🔺🕊حضرت امام خمینی در پیامی فرمودند: «... چمران عزیز با عقیده پاک خالص غیر وابسته به دستجات و گروههای سیاسی و عقیده به هدف بزرگ الهی، جهاد را در راه آن از آغاز زندگی شروع و با آن ختم کرد. او در حیات با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد. او با سرافرازی زیست و با سرافرازی شهید شد و به حق رسید. هنر آن است که بی هیاهوهای سیاسی و خودنمایی های شیطانی برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی ، و این هنر مردان خداست. و در پیشگاه خدای بزرگ با آبرو رفت. روانش شاد و یادش بخیر....» 📚صحیفه امام، ج 14، ص: 479 @eslam20
1_1623590274.mp3
4.31M
🎧«آمدم ای شاه پناهم بده» ▪️با صدای مرحوم محمدعلی کریمخانی▪️ @eslam20
🌹قال الإمام الرضاء عليه السلام: اَلصَّغائِرُ مِنَ الذُّنـُوبِ طُـرُقٌ اِلَى الْكَبائِرِ ومَنْ لَمْ يَخَفِ اللّه َ فِى الْقَليلِ، لَمْ يَخَفْهُ فِى الْكَثيرِ. ✨امام رضا علیه السلام می فرمایند: گناهان كوچك، راهى به سوى گناهان كبيره است. هر كس كـه در گنـاهان كوچـك از خــدا نترسـد، در مورد گناهان بزرگ و بسيار هم از او نمى ترسد. 📚مسند الامام الرضا عليه السلام ، ج 1، ص 290. @eslam20
شفیعی: سلام،شخصی که حق الناس بر گردن دارد،آیا می تواند از طرف او صدقه دهد یا نماز بخواند و روزه بگیرد؟،چون میداند اگر به او بگوید ناراحت می شود. آیت الله مکارم شیرازی پاسخ سلام🍃🌸🍃 اگر گفتن مفسده دارد خیرات و مبرات کنید کارهای مستحبی انجام دهید ✅ @eslam20
سلام،شخصی که حق الناس بر گردن دارد،آیا می تواند از طرف او صدقه دهد یا نماز بخواند و روزه بگیرد؟،چون میداند اگر به او بگوید ناراحت می شود. آیت الله مکارم شیرازی پاسخ سلام🍃🌸🍃 اگر گفتن مفسده دارد خیرات و مبرات کنید کارهای مستحبی انجام دهید ✅ @eslam20
༺ سلام آیا چانه زدن برای قیمت کراهت دارد؟ پاسخ سلام🍃🌸🍃 بله✅ @eslam20
سلام وقت بخیر آیا قربانی روز عید قربان برکسی که توان مالی دارد واجب هست؟مرجع رهبری پاسخ سلام🍃🌸🍃 خیر مستحب است ✅ @eslam20
سلام آیا برای اموات واجب هست قربانی عید قربان انجام داد ؟مرجع رهبری پاسخ سلام 🍃🌸🍃 خیر✅ @eslam20
📚استفاده از مال کسی که خمس نمی دهد ❓سؤال: آیا استفاده از اموال و غذای کسی که خمس نمی دهد، جایز است؟ ✅ پاسخ: 🔹 آیات عظام سیستانی و مقام معظم رهبری: اشکال ندارد، اما با وجود شرایط امر به معروف، باید او را به پرداخت خمس امر کند. 🔸آیت الله مکارم: اگر يقين ندارید خانه يا غذاى او از پول غير مخمّس تهيّه شده، تصرّف در آن مانعى ندارد. و اگر يقين دارید ما به شما اجازه مى دهيم تصرّف كنید و معادل خمس آن را كه تصرّف كرده اید به سادات نيازمندى بپردازید. و اگر تمكّن نداريد بر ذمّه بگيرید و هر موقع كه توانستید، بپردازید. @eslam20
📚 احکام مسجد ❓سوال:حکم حضور معذور شرعی در اماکن مذهبی چیست؟ ✅ جواب: 🔶معذور شرعی یعنی: جنب، حائض و نفساء 🔹رفتن معذور شرعی به مسجد برای عزاداری، جايز نيست. 🔶کسانی که عذر شرعی دارند، می‌تواند در بیرون مسجد باشد مثلا کنار درب بایستد و به میهمانان خوش آمد بگوید یا اگر آشپزخانه جزء مسجد نیست به آنجا برود. 🔹حياط مسجد حكم مسجد را ندارد (مگر اينكه صيغه مسجديت بر آن خوانده شده باشد) و معذور شرعی مي‌تواند براي عزاداری به آنجا برود. 🔶اگر انسان نداند یا فراموش کند که جنب یا حیض است و با همين حالت به مسجد برود چون نميدانسته معصيتى نكرده ولی باید فوراً مسجد را ترک کند. 🔹رفتن معذور شرعی به تکیه، حسینیه و نمازخانه‌، سقاخانه، مزار شهداء و قبرستانها و ماندن در آنجا اشکالی ندارد. 💢 [1]. رساله 16 مرجع م 355، 450 و 513؛ رهبری اجوبه س 222 و 424 @eslam20
🍃🌹 *دعــــــای تـــوســــــــــل* 🍃🌹 بسـم الله الرحمن الرحیم اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ وَأَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ بِنَبِيِّكَ نَبِيِّ الرَّحْمَةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، يَا أَبَا الْقاسِمِ، يَا رَسُولَ اللّٰهِ، يَا إِمامَ الرَّحْمَةِ، يَا سَيِّدَنا وَمَوْلَانَا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حَاجاتِنا، يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛ يَا أَبَا الْحَسَنِ، يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ، يَا عَلِىَّ بْنَ أَبِى طالِبٍ، يَا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، يَا سَيِّدَنا وَمَوْلانا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا، يا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛ يا فاطِمَةُ الزَّهْراءُ، يَا بِنْتَ مُحَمَّدٍ، يَا قُرَّةَ عَيْنِ الرَّسُولِ، يَا سَيِّدَتَنا وَمَوْلاتَنا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكِ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكِ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا، يَا وَجِيهَةً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعِي لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛ يَا أَبا مُحَمَّدٍ، يَا حَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ، أَيُّهَا الْمُجْتَبىٰ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، يَا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، يَا سَيِّدَنا وَمَوْلانا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا، يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛ يَا أَبا عَبْدِاللّٰهِ، يَا حُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ، أَيُّهَا الشَّهِيدُ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، يَا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، يَا سَيِّدَنا وَمَوْلانا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا، يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ، اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛ يا اَبَا الْحَسَنِ، يا عَلِىَّ بْنَ الْحُسَيْنِ، يَا زَيْنَ الْعابِدِينَ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، يَا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، يَا سَيِّدَنا وَمَوْلانا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا، يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛ يَا أَبا جَعْفَرٍ، يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ، أَيُّهَا الْباقِرُ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، يَا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، يَا سَيِّدَنا وَمَوْلانا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حَاجَاتِنا، يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛ يَا أَبا عَبْدِ اللّٰهِ، يَا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ، أَيُّهَا الصَّادِقُ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، يَا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، يَا سَيِّدَنا وَمَوْلانَا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا، يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛ يَا أَبَا الْحَسَنِ، يَا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ، أَيُّهَا الْكاظِمُ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، يَا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، يَا سَيِّدَنا وَمَوْلانَا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حَاجَاتِنا، يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛ يَا أَبَا الْحَسَنِ يَا عَلِىَّ بْنَ مُوسىٰ، أَيُّهَا الرِّضا، يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، يَا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، يَا سَيِّدَنا وَمَوْلانا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حَاجَاتِنا، يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛ يَا أَبا جَعْفَرٍ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ، أَيُّهَا التَّقِىُّ الْجَوادُ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، يَا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، يَا سَيِّدَنا وَمَوْلانَا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حَاجَاتِنا، يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛ يَا أَبَا الْحَسَنِ، يَا عَلِىَّ بْنَ مُحَمَّدٍ، أَيُّهَا الْهادِى النَّقِىُّ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، يَا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، يَا سَيِّدَنا وَمَوْلانا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا، يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛ يَا أَبا مُحَمَّدٍ، يَا حَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ أَيُّهَا الزَّكِىُّ الْعَسْكَرِىُّ ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، يَا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، يَا سَيِّدَنا
وَمَوْلانا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا، يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛ يَا وَصِىَّ الْحَسَنِ، وَالْخَلَفَ الْحُجَّةُ، أَيُّهَا الْقائِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِىُّ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، يَا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، يَا سَيِّدَنا وَمَوْلانا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا، يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ. پس از خواندن دعا، حاجات خود را بخواهد که به خواست خدا برآورده می‌شود؛ و در روایت دیگری وارد شده است که بعد از خواندن دعا چنین گوید: يَا سادَتِى وَمَوالِىَّ، إِنِّى تَوَجَّهْتُ بِكُمْ أَئِمَّتِى وَعُدَّتِى لِيَوْمِ فَقْرِى وَحاجَتِى إِلَى اللّٰهِ، وَتَوَسَّلْتُ بِكُمْ إِلَى اللّٰهِ، وَاسْتَشْفَعْتُ بِكُمْ إِلَى اللّٰهِ، فَاشْفَعُوا لِى عِنْدَ اللّٰهِ، وَاسْتَنْقِذُونِى مِنْ ذُنُوبِى عِنْدَ اللّٰهِ، فَإِنَّكُمْ وَسِيلَتِى إِلَى اللّٰهِ، وَبِحُبِّكُمْ وَبِقُرْبِكُمْ أَرْجُو نَجاةً مِنَ اللّٰهِ، فَكُونُوا عِنْدَ اللّٰهِ رَجائِى، يَا سادَتِى يَا أَوْلِياءَ اللّٰهِ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ، وَلَعَنَ اللّٰهُ أَعْداءَ اللّٰهِ ظالِمِيهِمْ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ، آمِينَ رَبَّ الْعالَمِينَ. 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃️🌹 @eslam20
📚 انصراف از حج ❓سؤال: با توجه به افزایش ناگهانی هزینه های حج و مطالبه هزینه اضافی توسط دولت عربستان، آیا شخصی که هزینه های حج را داشته و برای امسال ثبت نام کرده است، باید هزینه جدید را نیز پرداخت کند یا می تواند انصراف دهد؟ ✅ جواب: اگر از سالهای پیش، حج بر او مستقر شده باید به هر صورتی، هزینه های جدید را فراهم کرده و پرداخت کند و اگر در همین سال جاری مستطیع شده و هزینه اضافی مذکور را (علاوه بر ضروريات زندگی و آنچه در معيشتِ مناسب شأن خود به آن نياز دارد) دارا می باشد، مستطیع است و باید پرداخت کند وگرنه مستطیع نیست و حج بر او واجب نشده است و می تواند انصراف دهد؛ بله اگر بتواند قرض بگيرد و سپس به سادگي قرض خود را ادا کند، هر چند واجب نيست که خود را با قرض گرفتن مستطيع کند اما اگر قرض بگيرد، حج بر او واجب می شود. @eslam20
📚شکستن نماز واجب برای پیوستن به جماعت ❓سوال: چنانچه در حال خواندن نماز فرادا، نماز جماعت برگزار شود، آیا می توان نماز را شکست؟ ✅ جواب: اگر هنگامی که مشغول خواندن نماز سه یا چهار رکعتی است، نماز جماعت برپا شود و اطمینان ندارد که بعد از اتمام نمازش به جماعت می رسد، چنانچه به رکوع رکعت سوم نرفته است، مستحب است به نیّت نماز مستحب، نماز را دو رکعتی تمام کند و خود را به جماعت برساند. @eslam20
سلام بردن میوه توت به خونه ازدرختانی که شهرداری کاشته اشکالی داره؟(رهبری پاسخ سلام اشکالی ندارد✅ @eslam20
💠 🔸امام باقر علیه السلام: أيُّما قَومٍ أحيَوا شَيئا مِنَ الأرضِ و عَمَروُها فَهُم أحَقُّ بِها ؛ 🔹هر گروهى كه قطعه زمينى را احيا كنند ، همانان به [مالكيّت] آن سزاوارترند . 📚الكافى @eslam20
💠 🔸وجه ملامت دنیا 🔻آیت‌الله مصباح یزدی رحمه الله علیه 🔹از امیرالمؤمنین نقل شده که فرمود: که دنیا و آخرت دو دشمن هستند، کسی که دنیا را دوست داشته باشد، به‌طور طبیعی آخرت را دوست نخواهد داشت و برعکس. دنیا و آخرت مثل مشرق و مغرب است، انسان هر قدر به مشرق نزدیک‌تر شود، از مغرب دور شده و هر قدر به مغرب نزدیک شود از مشرق دور شده است، راه سومی هم وجود ندارد. 🔹وقتی می‌گویند: دنیا را دشمن داشته باشید، به معنای دشمنی با آسمان، ماه و خورشید نیست. این از نظر ادبیات یک نوع وصف به حال متعلق است و منظور، دشمنی و مذمت آن آثار و احوالی است که از دنیا بر انسان عارض می‌شود. آن‌چه که اصالتاً مذموم و نامطلوب است آن اثر سویی است که باعث غفلت ما از خداوند می‌شود، آن حب و محبتی است که ما را از آخرت و عبادت باز می‌دارد. بنابراین منشأ مذمت دنیا، کیفیت برخورد ما با آن است، نه خود دنیا؛ چراکه انسان سالک و تمام انبیاء با استفاده از همین دنیا، به کمالات بالای معنوی و اخلاقی نائل شده‌اند. این خانه، این خانواده، این آفتاب و آسمان و زمین، این باغ و بوستان همه می‌توانند وسیله کمال انسان باشند. 🔹امیرالمؤمنین همچنین میفرمایند: دسته‌ای از مردم هستند که در دنیا کار می‌کنند، اما هدفشان خود دنیاست. «قد شغلته دنیاه عن آخرته»؛ این افراد از آن‌جا که هدفشان خود دنیاست، دیگر فرصتی برای آخرت برایشان نمی‌ماند. فراموش می‌کنند که اصلاً یک آخرتی نیز هست. این دنیا و آخرت، همان می‌شود که در روایت به مشرق و مغرب تشبیه شده که هر قدر به یکی نزدیک می‌شود از دیگری دور می‌شود. @eslam20
🌷 امام رضا (علیه السلام) می‌فرماید : مردى نزد سرور ما رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آمد و عرض کرد : به من اخلاقى بیاموزید که خیر دنیا و آخرت در آن جمع باشد حضرت فرمودند: دروغ نگو 📖 فقه الرضا(علیه السلام)، صفحه۳۵۴. @eslam20
🍃امام محمد باقر (علیه السَّلام) فرمودند: *🔥چون لعنت از دهان شخصی بیرون آید میان او و آن شخص که به او لعنت شده است، تردد می‌کند. اگر آن شخص مستحق لعنت باشد به او می‌رسد و اگر نباشد به خود فرد برمی‌گردد.* 📚معراج السعاده @eslam20
🔴در مسیر بندگی شما زیر کدام پرچم هستید؟ ♦️امام باقر عليه السّلام فرمودند: ما بَيْنَ الْحَقِّ وَ الْباطِلِ اِلاّ قِلَّةُ الْعَقْلِ. قيلَ: وَ كَيْفَ ذلِكَ يَابْنَ رَسولِ اللّه ِ؟ قالَ: اِنَّ الْعَبْدَ يَعْمَلُ الْعَمَلَ الَّذى هُوَ لِلّهِ رِضا فَيُريدُ بِهِ غَيْرَ اللّه ِ فَلَو اَنَّهُ اَخْلَصَ لِلّهِ لَجاءَهُ الَّذى يُريدُ فى اَسْرَعَ مِنْ ذلِكَ؛ ♦️ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمودند: انسان كارى را كه موجب رضاى خداست براى غير خدا انجام مى دهد، در صورتى كه اگر آن را خالص براى رضاى خدا انجام مى داد، زودتر به هدف خود مى رسيد تا براى غير خدا. 📚محاسن، ج 1، ص 254، ح 280 @eslam20
🍃🌹🍃 🌺 امام صادق (ع) می‌فرماید: «اَلقُرآنُ عَهدُ اللهِ اِلی خَلقِهِ فَقَد یَنبَغی لِلمَرءِ المُسلِمِ اَن یَنظُرَ فی عَهدِه وَ اَن یَقرَأَ مِنهُ فی کُلِّ یَومٍ خَمسینَ آیَةً» قرآن پیمان خداوند است با بندگانش، شایسته آن است که انسان مسلمان در پیمان خود نظر کند و هر روز پنجاه آیه از آن را بخواند. (اصول کافی ۲/۶۰۹) @eslam20
✍امیرالمؤمنین عليه السلام: از خشم بپرهيز كه آغاز آن، ديوانگى و پایان آن، پشيمانى است 📚غررالحكم حدیث 2635 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ @eslam20
✨﷽✨ 🔴 فواید ناخن و موهای زائد 🔰 طبق روایات از ناخن و موهای زائد تعبیر به بیماری یا سبب بیماری می شود. 🔰 خارج شدن این ها از بدن مساوی است با خروج بیماری یا خروج سبب بیماری از بدن؛ علاوه بر بیماری، از آن ها تعبیر به درد هم شده است، یا می‌توانند سبب درد باشند که با خارج شدن این ها درد یا سبب درد خارج می‌شود. 🔰 اگر مرتب ناخن گرفته شود و موهای زائد رفع شود، این باعث تسریع در رشد آن‌ها می‌شود، ولی اگر این کار مرتب انجام نشود، در نهایت رشد آن ها کم یا متوقف می‌شود و این باعث می‌شود که بیماری و درد در بدن حبس شود. 💢 در روایتی آمده است: اعلم أن آلام البدن وأدواءه تخرج بخروج الشعر في مسامه، وبخروج الاظفار من أناملها، ولذلك أمر الانسان بالنورة وحلق الرأس وقص الاظفار في كل اسبوع ليسرع الشعر والاظفار في النبات، فتخرج الآلام والادواء بخروجها، وإذا طالا تحيرا وقل خروجهما فاحتبس الآلام والادواء في البدن فأحدثت عللا وأوجاعا، ... بدان دردهای بدن و بیماری‌هایش با خارج شدن موها و ناخن‌ها از انگشتان، خارج می‌شوند، به همین جهت انسان به استفاده از نوره و تراشیدن سر و ناخن گرفتن در هر هفته امر شده، مو سریع‌تر رشد می‌کند و ناخن‌ها زودتر می‌رویند و به این وسیله دردها و بیماری‌ها با خارج شدن مو و ناخن خارج می‌شود، ولی اگر ناخن‌ها و مو بلند شود، دیگر رشد نمی‌کند و رشد آن ها کم می‌شود و دردها و بیماری‌ها در بدن محبوس می‌شوند و وقتی در بدن محبوس شوند، سبب انواع دردها و بیماری‌ها می‌شوند. 📚 بحار الأنوار، ج 3، ص 77 🔰 پس گرفتن مرتب ناخن‌ها و رفع موهای زائد، یکی از راه‌های درمان و هم چنین پیشگیری از دردها و بیماری‌ها می‌باشد. ‌‌‌‌ @eslam20
🌹 🔻طلبه شهید مدافع حرم میلاد بدری 🔹طلبه شهید میلاد بدری سال 1374 شمسی در شهرستان امیدیه و در میان خانواده‌ای متدین و اهل ولایت به دنیا آمد 🔹او دیپلم خود را در رشته تجربی گرفت و پس از آن طبق روحیه دینی و ایمانی به تحصیل درس‌های حوزوی گرایش پیدا کرد و طلبه حوزه علمیه سفیران هدایت حضرت ابوالفضل‌ علیه السام شهرستان امیدیه گردید. میلاد از مربیان حلقه‌های صالحین بسیج بود و در رشد و بالندگی فرهنگ دینی نوجوانان سعی و تلاش می‌کرد. 🔹تنها بیست سال داشت که مدافع حرم در سوریه شد. میلاد وقتی موقع رفتن، مادرش را بی‌تاب دید، گفت: مادر! شهادت هم بدون رضایت مادر قبول نمی‌شود، از تو می‌خواهم که برای رفتنم رضایت کامل داشته باشی. مادر نیز با فرزندش چنین سخن گفت: پسرم! برو به سلامت، هرچه خدا بخواهد، همان می‌شود. اگر تو قسمت من باشی، برمی‌گردی و اگر نصیبت شهادت است، مبارکتت باشد. 🔹کیفیت شهادت: مشغول نماز صبح بود که از گروهی که برای دیدبانی و نگهبانی می‌رفتند، جا ماند، دوری و خطرات راه نیز رفتن را برایش دشوار و ناممکن کرده بود. آن روز برای کار دیگری با دو نفر به جایی می‌رفتند که ماشین حامل آن‌ها مورد هدف موشک دشمن قرار می‌گیرد. آن دو نفر همان‌جا شهید شدند، ولی میلاد یک روز بعد و در اربعین سالار شهیدان در سال 1394ش به آرزویش می‌رسد. پیکر پاک شهید پس از انتقال به ایران، در زادگاهش دفن شد. @eslam20
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
نقش روحانیت در8سال دفاع مقدس.MP3
34.8M
حجت الاسلام والمسلمین علی صالح غفاری موضوع نقش روحانیت در8سال دفاع مقدس (جلسه490)مکان تبلیغ شهرستان سمیرم. حسینیه انقلاب https://eitaa.com/eslam20