eitaa logo
اسلام
222 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
897 ویدیو
100 فایل
الاسلام یعلوولایعلی علیه ارتباط با ادمین: @eslam_20 کانال فقط و فقط برای رضای خدا و اهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔 ما ملت امام حسینیم ✅ از امام حسین علیه السلام معنای ادب را پرسیدند؟ امام علیه السلام فرمود: ادب آن است که از خانه که خارج میشوی به هر کسی برخورد میکنی او را برتر از خود بینی (یعنی همیشه دیگران را از خود بهتر بینی و احترام آنها را نگهداری) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ @eslam20 ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
پادشاهان همه مبهوت جمالت، گویند این چه شاهیست مگر، این همه لشکر دارد... باَبی انت و امی و نفسی لک الفدا یا اباعبدالله... @eslam20
💌 🌹‌شهـــید رسول خلیلی: این دنیا باتمامی زیبایی ها و انسان هاۍخوب ونیکو محل گذر است نه وقوف و ماندن،وتمامی ماباید برویم وراه این است.دیر یا زود فرقی نمیکند اما چه بهتر که زیبا برویم @eslam20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍آیت الله فاطمی نیا(ره): "مسأله والدین شوخی نیست! خدا می داند یک پرخاش به مادر، صد سال انسان را عقب می اندازد! اگر کوتاهی کرده اید تا دیر نشده جبران کنید." @eslam20
❇️ 💠 شخصیت انسان 🔰 دائماً در حال به‌ وجود آمدن است. ممکن است سؤال به ذهن برسد که مثلاً کسی که پنج ساعت است که ساکت نشسته، چه عملی انجام می‌دهد. اما از دیدگاه لطیف آن عالم، در همین ساکت بودن هم فرد در حال است. 📍با چه نشسته است؟ او قبل از ساکت شدن در اعضا، در نیت قصد سکوت کرد و فعلی از او صادر شد، و به اعضا حرکت کرد. مطابق نظر برخی از علما، اسم هیکل آن عالم است. ✳️ ، آن حقیقتی است که در اثر تولیدات حرکت این عالم یعنی که از صادر شده، مأمور مربوطه می‌گیرد و حقیقتی را درست می کند که آن حقیقت، طوری لطیف است که امکان درك آن در این عالم، وجود ندارد. 📌 پس این حرکات من در همان آن که تکان می دهم با هر نیتی، آن فعل فوراً عضوی شد. ☘️ وقتی مثلاً چشم با نیت نامحرم نگاه می‌کند، این فعل در شخصیت عالم بعد به میله آهنی تبدیل می‌شود که مرتب به این چشم فرو می‌رود و در می‌آ‌ید؛ بعضی این حقایق را مسخره می‌کنند. در حالیکه نمی‌فهمد این چیزی در خودت است؛ مثل کوری مادرزاد که در خودت است. اگر می توانی از آن فرار کنی از این هم فرار کن. 🍃 همه عذاب و بهشت و جهنم، همه این ها در است؛ اما درك آن محال است. چون در نظام این عالم هستیم. اما وحی همین قدر به من می فهماند که همین که از نظام این عالم بیرون آمدید و چشم و گوش و افئده دادیم، از این به بعد، ساخت خودت را به دادیم. 👈 پس تمام واجبات و محرمات و مکروهات و مستحبات، معنای بسیار وسیع و حقیقتی دارند و قراردادی نیستند. تمام این ها آجرها و مواد ساختاری ماست که دارد تبدیل می‌شود به یك زندگی حقیقی و لطیف، در برابر یك زندگی مجازی و زودگذر که در آنیم. 📚 کتاب "فطرت" ص۱۴۲ 💠نمیشود هم اهل دین و خدا و حسین بود هم چشم ناپاک داشت یا هم غل و غش در وجودت باشد بلند شو و خودت را درست کن قبل از آنکه عیوبت به چشم دیگران بیاید و تو را از آبرو پاک کنند @eslam20
❇️ 💠 حقیقت بصیرت 🔰 در جایی مولا علیه‌السلام می‌فرماید: « فَقْـدُ الْبَـصَرِ أَهْوَنُ مِنْ فِقْـدانِ الْبَـصيرَةِ.» 👈 چه کسی در این عالم هست که سختی کوری این چشم سر را درک نکند؛ احساس نکند؟ 📌 ما لااقل می‌توانیم دو دقیقه آزمایش کنیم. در یک جای خطرناک و حساسی که ضرورت دارد با این چشم نگاه کنیم، دو دقیقه این را ببندیم؛ ببینیم چه حالی پیدا می‌کنیم؟! 🔹 سختی این کوری، درد این کوری، نقش تخریبی واقعاً سرنوشت‌ساز این کوری در این زندگی؛ اما با همۀ این‌ها، خیلی است، اصلاً کوری حساب نمی‌شود در برابر . 🌿 وقتی یک متخصص بگوید باید دستت را ببریم و ده میلیون هم باید با دست خودت به من بدهی، می‌گویم چشم، تشکر می‌کنم؛ چرا؟! چون حرف آدم عادی نیست. انسان، محض حق است 🔸 مولا علیه‌السلام می‌فرماید اگر این چشم نباشد، درد و رنجش را می‌دانی یعنی چی، این «أَهْوَنُ» است. «الله اکبر»! 🌀 نمی‌فرماید آن سخت است، نداشتن بصیرت از آن هم سخت‌تر است! چه کلام معجزه‌آسایی است؛ می‌فرماید این نداشتن چشم آسان‌تر است. 🍃 اینجا نکته دقیق نهفته است. به عبارتی می‌خواهد بفرماید که [نداشتن بصیرت] سختتر از[نداشتن چشم] است؛ اما با یک بیان دقیق‌تر می‌فرماید که این آسان‌تر است از درد و رنج آن کسی که بصیرتش را از دست بدهد. 📑 جزوه "سی و دو گفتار در معارف الهی" ص۳۳۴ @eslam20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 🔸امام حسن علیه السلام: عَلَيكُم بِالفِكرِ ، فَإِنَّهُ حَياةُ قَلبِ البَصيرِ ، ومَفاتيحُ أبوابِ الحِكمَةِ . 🔹بر شما باد انديشيدن؛ زيرا كه آن، زندگى بخش دلِ شخصِ بابصيرت و كليدهاى درهاى حكمت است . 📚 أعلام الدين : ص ٢٩٧ @eslam20