•ـآرامبـٰاش..؛
•ـھیچچیزارزشاینھمهدلھرهرونداره
•ـخـدااینجـٰاست؛ڪنـارِتـو....🌱☁️˘◡˘𓏲࣪
https://eitaa.com/eslam20
🌷 #علامه_طباطبایی :
قرائت #قرآن نور چشم را زیاد میکند همانگونه که بر #بصیرت دل میافزاید.
📚 مجله حوزه، ش ۳۰، ص۴۳، به نقل از استاد حسینی همدانی
https://eitaa.com/eslam20
آیت الله العظمی جوادی آملی:
«دو دانشجو يا دو طلبه وقتی دارند بحث می كنند،اگر روشن شد كه حق با اوست، فوراً بپذيرد بگويد:حق با شماست.» ۹۵/١٠/١۶
https://eitaa.com/eslam20
🌷شیخ جعفر #ناصری :
توجّه در #قرآن خواندن را هم،
همان تلاوتِ زیادِ قرآن به ما میدهد.
https://eitaa.com/eslam20
آیت الله حائری شیرازی ره: #شوخی_جنسی نکنید ... شوخی های جنسی را نه گوش بگیرید و نه به زبان بیاورید! اینها مجلس را تاریک میکند. اینها بیماری میآورد. اینها دل را سیاه میکند.
به هیچکس نگاه معنادار نکنید؛ چه مرد، چه زن. خودتان را کنترل کنید. این چشم اگر پاک شد؛ زبان پاک شد؛ گوش پاک شد؛ دست پاک شد، انسان #بیقرار می شود نسبت به خدا. نمی خواهد یک کاری بکنی که خدا را دوست بداری. نمی توانی دوستش نداری. چون او پاکرُبا است. قدوس است. اگر پاک شدی، مجذوب او می شوی. جاذبه او می گیردت. تو نگران نباش که او دوستت بدارد. تقوایت را حفظ کن، دوستت خواهد داشت. تو مواظب تقوایت باش. محبت، کار تو نیست. کار خودش است. محبت خودش می آید.
آثارش هم این است که از نماز خوشت می آید. اولین آثار محبت خدا، در #وضو جلوه می کند. از وضو لذت میبری. از غسل لذت میبری. بعد، از یک قسمتهایی از نماز لذت می بری. گاهی از سجده لذت میبری. گاهی از فکر. فکر هم یک نوع عبادت است. از فکر لذت می بری.
https://eitaa.com/eslam20
✍️ آیتالله العظمی بهجت(ره):
💠کاری که میدانید خیر است و یقین دارید از شرع و مورد رضای خدا و صاحب شرع است، انجام دهید تا به کار خیر دیگر موفق شوید. با نور اعمال، تاریکیهای راه روشن میشود، ولی ما میآییم و سؤال میکنیم که اگر اختیاراً نخواهیم خوب شویم، چه کار کنیم؟!
📚در محضر بهجت، ج۳، ص۲۱۶
https://eitaa.com/eslam20
✨﷽✨
✅دارویی بهنام محبت
✍لقمان حکیم چه زیبا گفت:
من ۳۰۰ سال با داروهای مختلف، مردم را مداوا کردم؛ و در این مدت طولانی به این نتیجه رسیدم که هیچ دارویی بهتر از «محبت» نیست!
کسی از او پرسید:
و اگر این دارو هم اثر نکرد چه؟
لقمان حکیم لبخندی زد و گفت:
مقدار دارو را افزایش بده!
جواب سلام را با سلام بده،
جواب تشکر را با تواضع،
جواب کینه را با گذشت،
جواب بیمهری را با محبت،
جواب دروغ را با راستی،
جواب دشمنی را با دوستی،
جواب خشم را با صبوری،
جواب سرد را با گرمی،
جواب نامردی را با مردانگی،
جواب پشتکار را با تشویق،
جواب بیادب را با سکوت،
جواب نگاه مهربان را با لبخند،
جواب لبخند را با خنده،
جواب دل مرده را با امید،
جواب منتظر را با نوید،
و جواب گناه را با بخشش.
هیچوقت، هیچچیز و هیچکس را بیجواب نگذار و مطمئن باش هر جوابی بدهی، یک روزی، یک جوری، یک جایی به تو بازمیگردد.
🍃🍃⚡️⚡️⚡️🍃🍃
https://eitaa.com/eslam20
#تقویم_شیعه
📅 امروز پنجشنبه
☀️ 07 اردیبهشت ماه 1402 شمسی
🌙 06 شوال 1444 قمری
❄️ 27 آوریل 2023 میلادی
☀️ #شمسی
➕ رحلت دانشمند معظم، حجت الاسلام و المسلمين "سيدرضا برقعی" (1375 ش)
➕ افتتاح اولین کنگره جهانی سعدی و حافظ در شیراز (1350ش)
🌙 #قمری
➕ صدور نخستین توقیع امام زمان(عج) (305 ق)
➕ شكست "حافظ محمد پاشا" سردار عثمانی از "شاه عباس صفوی" در جنگ بغداد(1033 ق)
➕ امضاي معاهده ي سوم ابريشم بين ايران و عثماني در آذربايجان(1027 ق)
❄️ #میلادی
➕ پايان كنفرانس باندونگ، زمينه ساز تشكيل جنبش عدم تعهد (1955م)
➕ روز ملي "افريقاي جنوبي"
—----------
https://eitaa.com/eslam20
💠به مناسبت ششم شوال صدور نخستین توقیع امام زمان(عج)
✍ توقیع در لغت، نامه را نشان کردن است(۱) و در اصطلاح به نامهها و نوشتههای امامان به ویژه امام مهدی (عج)، گفته میشود که به خط خودِ امام بوده است. از دلایل این مطلب را، وجود مهر امام (عج) در نوشته و یا تأکید امام (عج) بر نگارش نامه به دست خود شمردهاند.
✅ واژه توقیع نخستین بار در روایتی از امام کاظم(ع) دیده شده؛ که در پاسخ به سوالی به دست خط خود پاسخ داده اند. با همین ترکیب و در همین معنا در چند روایت از امام رضا(ع) نیز به کار رفته است و پس از آن اصطلاح توقیع گسترش یافت. یادداشتهای مستقل امام زمان(عج)، که مسبوق به پرسش نبوده نیز، با عنوان توقیع شناسانده شده است.
✅ شیخ طوسی به نقل از راوی یک توقیع، این جمله را در کتاب خود نقل کرده است: «در پاسخ نوشته آنان، به خط امام زمان علیه السلام وارد شده است که: به نام خداوند بخشنده مهربان؛ خداوند ما و شما را از گمراهی و فتنهها سلامت بخشد و به ما و شما روح یقین عطا کند و ما و شما را از عاقبت بد پناه دهد!...».(۲)
پی نوشت:
۱.علیاکبر دهخدا، لغتنامه، ج5، ص7145.
۲.کتاب الغیبه، ص 285.
https://eitaa.com/eslam20