eitaa logo
اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
535 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
654 ویدیو
20 فایل
✍️ گاه‌نوشت‌های ابوالفضل انصاری زاده 🌐 کارشناس ارشد مدیریت 🇮🇷تحلیل هایی در حوزه‌ی تمدن سازی 💢 اینجا نه کانال اقتصادی است، نه سیاسی، نه فرهنگی،، اینجا موضوعاتی میخوانید و میشنوید از جنس تمدن ارتباط با من: @a_ansari1370
مشاهده در ایتا
دانلود
نسلی که لذتشان چیز دیگریست 🗣*Hengame* ➺ @Twitter_eita [عضویت]
اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
نسلی که لذتشان چیز دیگریست 🗣*Hengame* ➺ @Twitter_eita [عضویت]
به شدت با این نوع سیاه‌نمایی ها و تعمیم دادن‌ها، مخالفم.. زمانی سخن ناشر این عکس، صحیح است که رفته باشد مثلا ۱۰ تا استان کشور را از نزدیک مطالعه میدانی کرده باشد و از پارک های آنها عکس گرفته باشد و ۱۰ جور عکس متفاوت را مقایسه کرده و مثلا وقتی ۵ تای آنها اینگونه باشند، آنوقت نتیجه بگیرد که بحران جدی است.. در محله خود ما که در کلان شهر هم هستیم، از ساعت ۵ بعدازظهر تا ۱۰ شب، بچه ها در کوچه و خیابان مشغول بازی هستند.. پارک ها و بوستان های شهر، که دیگر جای خود دارد‌‌.. « البته قبول دارم که تهران تفاوت های فرهنگی فاحشی با شهرستان ها دارد.. اما باز هم نه به این غلظت » @tahliltamadoni
الله اکبر از عمق این جمله ی استاد صفایی حائری..
14020218توحید و شرک و پیشرفت و توسعه.mp3
24.7M
🎧 آیت‌الله میرباقری | سخنرانی پرنکته دربارۀ نتایج لیبرالیسم اقتصادی، ۱۴‌۰۲/۲/۱۸ ◀️ دوگانۀ «توحید و شرک» تا دوگانۀ «پیشرفت و توسعه» و تا الگوهای اقتصادی، امتداد دارد. ◀️ اگر رباخواری زیاد شود، فحشا توسعه پیدا می‌کند. ◀️ اگر از لیبرالیسم اقتصادی تبعیت کنیم، پیامدهای فرهنگی و سیاسی‌اش را، از جمله در حوزۀ حجاب، به ما تحمیل خواهد کرد. ◀️ مثال مهم سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
این کنار رفتن پرده‌ها و بیرون ریخته شدن مکنونات، حقیقتا قیمت ندارد. تمام مباحثی که این جماعت با پوشش علم اقتصاد مطرح می‌کنند، هم مبنا و هم مقصدش، همین است. ما دقیقا علیه همین "گور پدر عدالت" قیام کرده‌ایم. ، نه به معیشت‌سوزی و نابرابری‌سازی است. @syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ببینید 🔶🔹 همه‌ی ما (مسئولان) از چه باید بترسیم؟ ❇️ باید روزی چندبار این سخنان نورانی و الهی را گوش کنیم. ✍️مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
✍ خیلی با این جمله که :(همه بیایند و نظرشان را بگویند) مخالفم.. معمولا از جمع هایی که همه می‌آیند و نظرشان را میگویند، هیچ چیز در نمیاد و باید‌فرار کرد؛ پی نوشت: شبکه های اجتماعی اصولا این آسیب بالا رو دارند.. در جریان کشف حقیقت، خیلی دنبال این جور جمع ها نباشید که فقط عمرتون رو تلف میکنید؛ بجاش، نظرات خبرگان مخالف و‌ موافق اون موضوع رو بخونید و مقایسه کنید.. @tahliltamadoni
✍ کم کم دارم به این نتیجه میرسم که هم حرف ها و طرح‌های اقتصاددان های نئولیبرال درست است، هم جریان مخالف آنها.. با این تفاوت که حرف نئولیبرال ها مخصوص و مفید برای دهک های ۸ و ۹ و ۱۰ جامعه است.. اما حرف‌های جبهه ی مقابل، برای دهک های ۱ تا ۵ تفاوت همین است..پیچیده نیست @tahliltamadoni
✍ چرا برادران نئولیبرال فکر میکنند ما نمیدونیم نئولیبرالیسم چیه! ولی خودشون میدونند مارکسیسم و سوسیالیسم و کمونیسم و اسلام چیه؟؟😂😂 @tahliltamadoni
✍ طغیانی در مناظره با جبراییلی:ما زورمان به الیگارشی حاکم (فولاد و‌ پتروشیمی و..) نمیرسد مدنی زاده در مناظره با همت قلی زاده:ما زورمان به اینها نمیرسد.. ✅ بسمه تعالی: پس شکر میخورید که نظرات اقتصاد اسلامی ها را انقدر مستقیم رد میکنید.. @tahliltamadoni
یک اقدام قابل تحسین.. به امید قطع دست تمام واسطه ها از تمام چرخه اقتصاد.. لینک خبر لینک سامانه معاملات املاک و مستغلات @tahliltamadoni
عجب.. معلومه چه کسانی سد راه سبک زندگی سالم و اصیل ایرانی و عامل بدبختی ملت هستند؟؟ یا بیشتر توضیح بدیم؟ متن خبر: میرتاج الدینی در خصوص دلیل مخالفت برخی از جمله شهرداری‌ها و نظام مهندسی با ساخت خانه‌های حیاط دار گفت: برخی تعارض منافع‌ها در این زمینه وجود دارد، شاید نتوانیم با قطعیت بگوییم که انگیزه‌های شخصی در میان است اما احتمالاً یک سری منافع گروهی و جمعی در اعتراض به ساخت خانه‌های حیاط دار وجود دارد؛ انبوه سازان به دنبال ساخت خانه‌ها به صورت انبوه هستند و شهرداری‌ها می خواهند متراکم سازی وجود داشته باشد تا بهتر بتوانند شهر را اداره کنند؛ همه این موارد در اعتراض آنها به ساخت خانه‌های حیاط دار دخیل است.. لینک خبر @tahliltamadoni
✅ امنیت این روزهای بهاری را مدیون خون شهداییم 🔸 شهیدان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ فراجا 🌹 @Hasanabbasi_ir
✍ یک پیشنهاد: به نظرم، مدیران پتروشیمی‌ها و فولاد مبارکه و پالایشگاه‌ها را بیاورید سر میز مناظره.. شاید حرفی برای گفتن داشته باشند.. اگر نیامدند، یعنی حرف های امثال @syjebraily جبراییلی درست است.. تا کی اقتصاددان هایی که از در دانشگاهشان آنطرف تر نرفته اند، بیایند مناظره کنند؟؟ @tahliltamadoni
✍ به غیر از اسامی که با هایلایت قرمز مشخص شده اند، اسامی زیر هم به شدت قابل توجه است.. دکتر حسین درودیان.. دکتر مجید شاکری.. دکتر آلبرت بغوزیان.. دکتر داوود سوری.. @tahliltamadoni
اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
دقیقا همون کسایی که شبانه روز تو شبکه های اجتماعی باهاشون درگیریم و ادعا میکنند هیچی دستشون نیست و هیچ مسوولیتی ندارند
یادتونه با کنایه به رهبر نوشت:«قدرت تحلیل فقط: زمستان سخت» ؟ هیچی دیگه، اکونومیست گزارش داد تو زمستان سخت اروپا، ۶۸ هزار نفر جان خودشون رو به خاطر گرانی انرژی از دست دادن! @tahliltamadoni
✍ خب.. به جای قشنگ ماجرا رسیدیم.. برادران نئولیبرال، بهتره بجای آدرس غلط (نقدینگی باعث تورم است)، آدرس دیگری برای گمراه کردن مردم پیدا کنند.. @tahliltamadoni
شاید متن بالا، یک مغالطه‌ی طنزآمیز به نظر برسد، اما با کمال تأسف عین واقعیت منطق نئولیبرال‌هاست.. میگوییم: گران کردن بنزین و صنایع مادر، راهکار مبارزه با گرانی نیست.. میگویند: هزینه های تولید بالاست و تولید باید برای تولید کننده صرفه داشته باشد.. میگوییم: خب وقتی قیمت ها را به دلار حساب کنید، معلوم است تولید صرفه ندارد... میگویند: قیمت هارا میبریم بالا تا تولیدکننده ضرر نکند.. بعد از آن طرف از محل گران سازی کالا، به مردم یارانه میدهیم و کسری بودجه دولت هم جبران میکنیم.. میگوییم: خب این چه کاریست؟؟ از همان اول قیمت ها را گران نکنید تا مجبور نباشید از بودجه ی دولت به مردم یارانه بدهید.. اینگونه که باز هم دولت بخاطر پرداخت یارانه، کسری بودجه پیدا میکند! میگویند: قاچاق هم فراوان است.. باید قیمت ها را ببریم بالا تا قاچاق برای قاچاقچی صرفه نداشته باشد.. میگوییم: خب بجای گران کردن زندگی ۸۵ میلیون نفر،، جلوی قاچاق را بگیرید میگویند: نمیشود جلوی قاچاق را گرفت میگوییم: قیمت جهانی (دلاری) سوخت در امارات چند دلار با عربستان فرق میکند.. بنزین از امارات به عربستان قاچاق میشود آیا؟ میگویند: ____ ساکت شو بی سواد اقتصاد نخوانده 🙁 @tahliltamadoni
هدایت شده از المرسلات
📌تکلیف کسانی که اهل استنباط و اجتهادند، زیاد است/بایستی برگردیم و فقه را استنباط کنیم، برای سازندگی جامعه و برای پاسخگویی به نیازهای یک نظام، یک نظام حکومتی/ لذا حوزه های علمیه باید طلاب متفقه، سیاس حکیم مطلع از مسائل جهانی بار بیاورند/ در این عرصه نمیشود به فتوای غیر مستند هم اکتفاء کرد/ حکومت اسلامی باید صد در صد متکی باشد به قرآن و عترت. 🔰مقام معظم رهبری 💢معاملات هم همینجور، امروز است. امروز رابطه ی موجر و مستاجر پیچیده است. امروز اجاره ی تن اینجور نیست که یک نفر ساده، بگوید که آجرتک نفسی، در یک روز، به این قیمت. آن هم بگوید قبلت و تمام بشود. 💢دستگاه هایی که چندین هزار کارگر دارند با خصوصیات مختلف، با شرایط گوناگون، با حقوقی که این کارگر، به تبع مدت کار در اینجا پیدا می کند با سرمایه ی مصرف شده در اینجا، با سود کلانی که صاحب آن کارخانه و سرمایه دار می برد، با وضعی که کارگر دارد، اصلا حقوق کار و حقوق کارگر و مسئله ی اجاره که همان مسئله ی کار است، همین مسئله ی اجاره ی تن، اجاره ی نفس، این اصلا یک چیزی است غیر آنی که در دوران قبل از صنعتی شدن جهان و اقتصاد صنعتی وجود داشته. 💢این را ما باید رسیدگی بکنیم، باید بفهمیم، برسیم. تمام مطالبی که اینجوری است، احتیاج به دارد. 💢بله، طهارت و صلاه و صوم و حج – زکات هم چرا ، ابواب مالی هم احتیاج به بازنگری دارد- آن ابواب عبادی محض، شاید احتیاج به بازنگری نداشته باشد یا لااقل حالا نداشته باشد. 💢باید اینها را بازنگری کنیم. چه کسی اینها را میخواهد بکند برادر؟ چه کسی این کارها را می خواهد بکند؟ یا می گویید لازم نیست. 💢اگر می خواهیم ما یک جامعه ای درست کنیم، یک حکومتی درست کنیم، الگو باشد، اسلامی باشد، خب نمی شود که به استحسان، به اینکه لابد حالا اینجوری است، اکتفا کرد. حتی به یک و غیر متکی به تحقیقات فراوان هم نمی شود درست اتکا کرد. 💢یک مسله را فقیه کار کرده، که پخته ی در این مسئله است، یک جور فتوا می دهد. یک مسئله ای که رویش کار نشده، همان فقیه یک جور دیگر فتوا می دهد. ان مسئله ی اولی را عمیق تر، پخته تر، فتوا می دهد. چیز طبیعی است. اینها را باید کار بکنیم، چه کسی باید این ها را بکند؟ اگر است، اگر است، اگر ما همچنانی که امروز برای دنیای مسلمان، الگوی جامعه ی اسلامی شدیم؛ باید متکی باشیم به قرآن و حدیث، به کتاب و سنت، یعنی به اسلام، به متن اسلام، بدون این نمی شود. 💢و این را هم بداننید که کارکردن روی قرآن و حدیث، بدون اطلاع از آنچه در دنیا می گذرد هم امکان پذیر نیست. امروز دیگر روزی نیست که شما خیال کنید طلبه می تواند از دنیا مطلع نباشد ، از سیاست خبر نداشته باشد. 💢اگر است، اگر است، اگر ما همچنانی که امروز برای دنیای مسلمان، الگوی جامعه ی اسلامی شدیم؛ باید متکی باشیم به قرآن و حدیث، به کتاب و سنت، یعنی به اسلام، به متن اسلام، بدون این نمی شود. 💢و این را هم بداننید که کارکردن روی قرآن و حدیث، بدون اطلاع از آنچه در دنیا می گذرد هم امکان پذیر نیست. امروز دیگر روزی نیست که شما خیال کنید طلبه می تواند از دنیا مطلع نباشد ، از سیاست خبر نداشته باشد. 💢لذا حوزه های علمیه باید طلاب متفقه، سیاس حکیم مطلع از مسائل جهانی بار بیاورند. این وظیفه حوزه های علمیه است. 💢تکلیف کسانی که اهل استنباط و اجتهادند زیاد است. بایستی برگردیم و فقه را استنباط کنیم، برای سازندگی جامعه و برای پاسخگویی به نیازهای یک نظام، یک نظام حکومتی. 📚گزیده بیانات 4/1/1365 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از قلم اقتصادی
🌱 به نام حق ⚠️ این قسطاس مستقیم نیست❗️ 🍀 أوْفُوا الْكَيْلَ وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُخْسِرِينَ﴿١٨١﴾ وَزِنُوا بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ ﴿١٨٢﴾ وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ ﴿١٨٣﴾، شعراء. قرآن کریم از زبان شعیب نبی (علیه‌السلام): «پیمانه را کامل بدهید و از کم فروشان نباشید و به (رأس‌المال) دیگران خسارت نزنید. و با ترازوى درست وزن كنيد و حق مردم را کم نگذارید و در زمین تلاش برای فساد نکنید!» 🔸اقتصاد ما متأثر از توصیه‌های نهادهای لیبرالی جهانی و منفعت‌طلبی ذینفعان داخلی چند دهه است که به شدت دلاریزه شده است. 🔸نرخ دلار به طور مستقیم یا غیرمستقیم میزان و مبنای قیمت‌گذاری بسیاری از کالاها قرار گرفته است. 🔸بخش‌های واقعی و مالی اقتصاد و مبادلات روزمره مردم به صورت لحظه‌ای متأثر از نرخ دلار است. 🔸دلار به مثابه یک ترازو و قسطاس در افتصاد ما مشغول تقویم، جهت‌دهی، توزیع درآمد و تعیین ارزش پول است. 🔸تقویت رقیبِ ریال، آن را بر مسند سنجش نشانده است. ارزش پول ملی مدام در حال کاهش است، رأس‌المال و دارایی مردم در معرض خسارت است و از حق مردم کم گذاشته می‌شود. 🔺دلار قسطاس مستقیم نیست؛ مفسد فی الارض است! با سلاح برهنه آمده به جنگ اقتصاد و تمام کیان ما؛ هم محارب است و هم کافر حربی! معدومش کنید! و البته این کار از سیاستگذاران و کارگزارانی برآید که هم متعهد و خداترس باشند و هم معتقد به حاکمیت قوانین الهی در اقتصاد؛ نه برده تفکرات لیبرالی. به فرموده شعیب نبی: فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ. پ.ن. البته اگر به لیبرال‌های نسخه‌وطنی برنخورد و نگویند حضرت شعیب که اقتصاددان نبود! ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14