eitaa logo
اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
531 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
650 ویدیو
20 فایل
✍️ گاه‌نوشت‌های ابوالفضل انصاری زاده 🌐 کارشناس ارشد مدیریت 🇮🇷تحلیل هایی در حوزه‌ی تمدن سازی 💢 اینجا نه کانال اقتصادی است، نه سیاسی، نه فرهنگی،، اینجا موضوعاتی میخوانید و میشنوید از جنس تمدن ارتباط با من: @a_ansari1370
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ این جانوران درنده‌ی اصلاحات چی، دیگر با چه زبانی بگویند که هیچ اعتقادی به دین و مفاهیم دینی (منجمله شهید و شهادت) ندارند.. « آنجایی هم که کلمه شهادت آورده شده، بیانیه مرکز اطلاع رسانی پلیس است » بیچاره نخبگان جبهه‌ی انقلاب که مدام باید با اینها گفتگو کنند و مدام این را به مردم ثابت کنند؛ ( و اگر هم گفتگو نکردند متهم به بی سوادی می‌شوند ) ... @tahliltamadoni
✍ دوستان خیلی حواستان به این شائبه‌هایی که دور و بر دستگاه سیدالشهدا در حال انتشار است، باشد، شیطان برای برخی از علما و بزرگان، ۴۰ سال صبر کرد تا توانست ذره ای آنها را از مسیر منحرف کند؛ ما که دیگر جای خود داریم.. ✅ جذب کردن با جذب شدن، تفاوت دارد ✅ دعوت با گفتگو و بده بستان تفاوت دارد ✅ داخل کردن افراد در دایره‌ی دین، با وسیع کردن دایره دین طوری که همه با هر سلیقه ای درون آن جا شوند، تفاوت دارد ____________________________ 💪 یک رجز هم بخوانم برای شبهه افکنان: آنجا که ازدواج با محارم و ازدواج با الاغ و سگ را قانونی کردند و لیگ جهانی سکس در کشورشان به راه انداختند، بعد از اهانت به ساحت قرآن دیدید که میلیون میلیون مسلمان به خیابان ها ریخت.. 🇮🇷 اینجا که دیگر جمهوری اسلامی است؛ همانطور که قبلاً در این مطلب نوشتم اینجا که تعداد نوجوانان در هیأت‌ها به قدری زیاد است که جا برای نشستن بزرگترها نیست.. پس زیاد زور نزنید.. هر کدام از این نوجوان ها یک آب دهان بیاندازند، آب شما را خواهد برد @tahliltamadoni
و تو چه میدانی که لیبرالیسم چیست؟ این دقیقا همان بلایی است که لیبرالیسم و نئولیبرالیسم بر سر انسان می‌آورد.. آنجا که اقتصاددانان صحبت از تعامل با کشف حجاب میکنند ✅ شخصا معتقدم ما لیبرالیسم اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و.. نداریم.. لیبرالیسم، لیبرالیسم است، سر و ته، یک چاه فاضلاب است.. هر کس درون آن افتاد، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی ندارد.. غرق میشود مبارکتان باشد این عقاید جدید هنوز مانده تا بفهمیم لیبرالیسم چه کثافتی است و چه ضدیتی با دین دارد.. @tahliltamadoni
✍ میلاد دخانچی، جامعه شناس و منتقد فرهنگی، و نویسنده‌ی کتاب (پسا اسلامیسم « که در آن کتاب اذعان می‌کند ما دیگر از دوره اسلام عبور کرده ایم » ) بر منبر سیدالشهدا.. واقعا عجب ترکیب عجیبی.. کسی مخالف شنیدن حرف، نیست.. اما اینکه چه کسی با چه عقایدی بر منبر پیامبر و امامی مینشیند که تمام زندگی‌شان را فدای اسلام کردند، مهم است واقعا تحلیلی از این رویداد ندارم.. والسلام @tahliltamadoni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر چقدر از خودمان تحلیل و نقد، ارایه کردیم، بس است.. کمی صدای حضرت روح الله و کلام بزرگان را بشنویم _____________________________ 📹 حسینی‌ها بپا خیزید و حسین را از محاصره مجالس عزا در بیاورید! ▪️اگر بروی توی اتاقی زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام بخوانی، این اسلام را حفظ نمی‌کند! هیاهو می‌خواهد! @tahliltamadoni
هدایت شده از معروفانه
43.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کلیپی که طوفان به پا کرده... هیچ امر به معروفی، بی تأثیر نیست 🔴 این بهانه پذیرفته نیست که امکانات نداریم یا احتمال تاثیر وجود ندارد. بعضی در زمان انقلاب هم که اهل جهاد و مبارزه نبودند، می‌گفتند: امکانات نیست! ❌ احتمال تاثیر وجود ندارد و شرط امر به معروف، تاثیرگذاری است! نکته این است که هیچ امر به معروفی بی‌تأثیر نیست، حال گاهی اثر آن کم و گاهی زیاد، گاهی کوتاه مدت و گاهی بلند مدت است. "استاد حسن رحیم پور" 🪁جذابترین خاطرات امربه معروفی👇 https://eitaa.com/joinchat/1040318478C96c8a136ea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ نمیدانم این چه بدعت غلطی است که دارد مُد میشود که روانشناسان و جامعه شناسان و مُکلّا ها (غیر روحانیون) بر بالای منبر می‌روند و مردم را نصیحت میکنند! مگر قحطی روحانی و طلبه شده است؟ پس حوزه علمیه چه کار میکند؟ @tahliltamadoni
واکاوی جامعه شناختی پدیده ( مذهبی های صورتی ) ✍ ا. انصاری زاده این پدیده، یک پدیده کاملا جدید و مجازی است، تقریبا هیچ کس ( از ارزشی گرفته تا انقلابی تا سوپر حزب اللهی و مردم عادی ) هیچ تعریف دقیقی از آن ندارد، و بر اساس جستجو های نگارنده، هیچ کتاب و مقاله علمی راجع به آن نوشته نشده است و صرفا در جریان محاورات روزمره شبکه های اجتماعی، دهان به دهان می‌چرخد.. اینها را گفتم تا ابتدا تکلیفمان با چارچوب نظری بحث روشن باشد.. سوای از اینکه شخصا زیاد به این واژه اعتقادی ندارم، از منظر کاملا شخصی میخواهم آن را بازتعریف کنم.. یقیناً شنونده ی تمام نقد ها خواهم بود @a_ansari1370 اولا این پدیده، اصلا پدیده جدیدی نیست و فقط نامی جدید به آن اطلاق شده است، شخصا مفهوم آن را اینگونه برای خودم تعریف میکنم: « افرادی که کاملا به دین و اینکه باید دین مدار باشند، اعتقاد دارند، اما دینداری شان آنگونه که ما (انقلابی‌ها) میخواهیم، مبارزاتی نیست، و میخواهند دایره دین را به قدری وسیع کنند که همه افراد با هر سلیقه ای درون دین، جا شوند » صورتی ها، اصولاً و از اساس، تقابل دائمی حق و باطل را درک نکرده اند، عموما حال و حوصله مبارزه برای یک آرمان را ندارند، دین تا جایی برایشان تعریف شده که حال و احساسات زمینی آنها را خوب نگه دارد، ( و جالب اینجاست که اصلا هدف دین همین است که حال تو را خوب نگه دارد «ارجاع میدهم به مباحث استاد پناهیان»، صورتی ها در تمام تاریخ وجود داشته اند و اصلا پدیده جدیدی نیستند، مثلا قاضی شریح یک صورتی باز اعلا بود، یا آن شخصی که به سیدالشهدا گفت: کاری که از دست من بر نمی‌آید، پس اگر اجازه دهید بروم به زندگی ام برسم، یا حتی خیلی از خوارج..) پس چه میشود که یک شخص، صورتی بار می‌آید؟ مقصر کیست؟ آیا میتوان صرفا خود او را مقصر چنین درکی از دین دانست؟ ✅ اگر از من بپرسید میگویم اولین عامل، نظام آموزشی و تربیتی ماست، تقابل حق و باطل و علم مبارزه در اسلام، هیچ جایگاهی در آموزش و کتب درسی ما ندارد و هیچ کجای این ۱۲ سال مقطع دیپلم، هیچ مفهومی از علم مبارزه در اسلام به فرد منتقل نمی‌شود ✅ دومین عامل به نظرم خود ما مبارزاتی ها و تشکیلاتی ها هستیم، همیشه میخواهیم اشخاص را بزنیم و بکوبیم، نه عقاید را.. این موضوع به وضوح در روزمره های شبکه های اجتماعیِ اکانت های ارزشی نمایان است؛ مثلا وقتی که میخواهند سلبریتیسم را بزنند، به جای آن، سلبریتی را میزنند، یا وقتی می‌خواهند بدعت های جدید در مداحی را بزنند، شخص مداح را میزنند،، این پدیده در بلند مدت باعث ایجاد این شائبه میشود که مذهبی های غیر صورتی و مبارزاتی و تشکیلاتی، با شخص مشکل دارند، نه با جریان.. (نگارنده واقف است که هر پدیده ای مصادیقی دارد و باید با ذکر مصادیق، پدیده را شناساند،، اما اینکه تمام تلاش ما وقف بیان مصداق ها شود، از اصل باز خواهیم ماند) ✅ و در نهایت سوال مهمی که باید از خودمان بپرسیم این است که آیا شیرینی و هیجان مبارزه برای حق و اسلام را اولا خودمان چشیده ایم؟ و ثانیا توانسته ایم به صورتی ها بچشانیم یا نه؟ آیا اصلا سواد « غیر صورتی » بودن را داریم یا نه؟ آیا اگر امروز یک مذهبی صورتی بیاید نزد ما و بگوید:( از امروز میخواهم دیگر صورتی نباشم، مرا راهنمایی کن ) بلدیم از کجا شروع کنیم؟ آیا میتوانیم ۵ کتاب در حقانیت مبارزه علیه جبهه باطل به او معرفی کنیم؟ _______________________________ 📕 در نتیجه: ۱- هر شخصی که کمی نظرات اجتماعی اش با ما متفاوت بود را صورتی ننامیم ۲- حساب صورتی ها از جبهه باطل، جداست،، صورتی ها را میشود با اندکی گفتگو و چشاندن حلاوت و هیجان مبارزه علیه جبهه باطل، به جبهه خودی جذب کرد ( اینکه ما گفتگو بلد نیستیم، و همچنین بلد نیستیم که با چه کسی باید گفتگو کرد و با چه کسی نباید،، و همچنین بلد نیستیم چگونه مکنونات درونی افراد را و برداشت آنها را از دین، از زبانشان بکشیم بیرون، مشکل ماست) ۳- برای تحقق بخشیدن به مورد دوم👆 کمی از فضای مجازی بیرون بیاییم و مطالعات معرفتی عمیق داشته باشیم، این کسانی که ما در مجازی آنها را صورتی مینامیم، آنچنان هم که ما فکر می‌کنیم، تاثیری بر مردم کوچه و بازار ندارند،، گاهی اوقات فکر میکنم خود ما مبارزاتی ها و تشکیلاتی ها، زیادی « اینستاگرام زده و توییتر زده » شده ایم.. یعنی خودمان یک غولی ساخته ایم و خودمان هم از سایه آن غول خودساخته ترسیده ایم والعاقبة للمتقین.. @tahliltamadoni
استاد حسن رحیم پور ازغدی، در دیدار مدیران و کارکنان ارشد صداوسیما نکات نابی را مطرح فرموده اند که توصیه میکنم حتما مطالعه کنید👇👇 لینک خبر @tahliltamadoni
کشف بزرگ‌ترین شبکه تروریستی 2 دهه اخیر در ایران توسط سربازان گمنام‌ امام زمان‌(عج) از وقوع یک کشتار تروریستی بزرگ در کشور جلوگیری کرد دهه شصت تکرار نشد.. بیانیه مشترک اداره کل اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه گیلان درباره دستگیری عناصر جاسوسی بهائیت 👇👇 لینک خبر @tahliltamadoni
✍ تو سطح شهرها که میگردی و فیلم ها و کلیپ ها رو میبینی، همه مشغول عزاداری و برپایی آیین ها هستند؛ تو اینستاگرام و توییتر که میگردی همه از ارزشی و انقلابی و غیر ارزشی مشغول نقد و بررسی چهارتا مجلس انگشت شمار که با «حوسین حوسین» بالا پایین میپرن؛ انشالله هرچه زودتر نابودبشه این اینستاگرام و توییتر، که همه، حتی بچه انقلابی‌ها رو انقدر مشغول خودش کرده.. چقدر بگیم که زیادی اینستا زده و توییتر زده شدن، بچه انقلابی رو خنثی میکنه، و از موضوعات اصلی باز میداره؟؟ @tahliltamadoni
✍ این که گنهکار وارد مجلس اباعبدالله بشه، با اینکه درحال گناه وارد مجلس اباعبدلله بشه، زمین تا آسمون فرق میکنه.. @tahliltamadoni
📚 یک نکته را می‌گویم و بس 🔶🔹 امروز، فضای سایبر در کشور ما، بیانگر هر چیزی است، الا حقیقت زیبا و الهی جامعه‌ی ما ⭕️ امروز فضای سایبر کشور، تصویرگر جامعه‌ی مضمحلی است که دشمن می‌خواهد، نه روایتگر امتی که در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی، آستانه‌ی ظهور است؛ ان‌شاءالله. ⭕️ امروز فضای سایبر ما، فرع کوچک را اصل بزرگ کرده؛ خرد را کلان نشان داده و مشت را تمام خروار می‌نمایاند؛ ⭕️ امروز فضای سایبر ما، آینه‌ی صادق جامعه‌ی شریف و دینی ما نیست، بلکه یاوه‌گویی است که در سراییدن شرح حال ملت ما، خیانت‌های عظیم و عمیق مرتکب شده است؛ 💠 امروز در جامعه: ❇️ مردم‌مان سیاه‌پوش حسین فاطمه؛ ❇️ مراسمات شلوغ‌تر از سال‌های قبل؛ ❇️ اکثریت مردم، منسجم و همراه هم؛ ❇️ نذری‌های حسینی برپا؛ ❇️ هیئات عموماً نکته‌سنج و معرفت‌افزا؛ ❌ اما امروز در فضای سایبر کشور: ⛔️ مردم از حسین رو گردان؛ ⛔️ مراسمات حسینی تحریم شده و عرق‌خورها هیئات را تصرف کرده؛ ⛔️ میان مردم، اختلافات عمیق؛ ⛔️ نذری حسینی تحریم شده؛ ⛔️ هیئات همه ضد نظام و طرفدار فتنه‌ی زن، زندگی، آزادی؛ 🔴 مسئولان ذی‌ربط فضای سایبر! حواله‌تان به حضرت حسین بن علی (ع) که حرف چندین ساله‌ی ولی‌امر را زمین زدید و گذاشتید دشمن، به آسانی یکی از مهم‌ترین سنگرهای شناخت جامعه را چند صباحی در دست بگیرد‼️ ✍️مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ لحظات آخر قبل از شهادت شهید مدافع حرم، مصطفی صدر زاده: « تو زندگیم لحظاتی ازین قشنگ تر نداشت بخدا.. آنقدر زیبایی ندیدم » .. @tahliltamadoni
✍ دیشب حاج صادق آهنگران در روضه میگفت: چند ماه پیش یکی از رفقایم به من گفت خواب روز را دیده ام؛ به والله دو ماه است که خواب و خوراک و زندگی ندارم..دو ماه است بیچاره شده ام السلام علی مَن دَفِنَهُ أَهلَ القری.. @tahliltamadoni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ این مرجع تقلیدی که حاج آقای عالی آن ریاضت مخصوص را از قول ایشان نقل میکنند، حضرت آیت الله وحید خراسانی است.. زیرا این ماجرا را خودم مستقیم از زبان یکی از شاگردان آیت الله وحید شنیدم که چنین ریاضتی وجود دارد، و نکته عجیب اینجاست که آن ۳ ساعت را ( که حتی بعد از انجام آن ریاضت) که هیچکس نمی‌تواند ببیند و به کسی نشان نمیدهند، امام زمان میبیند.. حالا میفهمیم چرا قلب امام زمان از غروب تاسوعا تا شام غریبان در فشار است @tahliltamadoni
✍ این روزنامه فرهیختگان هم از اون وسط باز های حرفه ایه؛ از اون اصول گراهای خطرناک تر از اصلاح طلب؛ خب به درک، به کتف چپ جناب حافظ که بازیکن تیم ملی اومده پایین سینه میزنه! مگه منتی سر ما داره که براش تیتر خبری میزنی؟ تا دیروز کدوم بهشت زهرایی بود؟ آها ببخشید، درحال کسب درآمد چند ده میلیاردی بابت شوت زدن.. @tahliltamadoni
✍ روی سخنم با جریان نخبگان انقلابیست.. حواستان به این جریان مارموز میلاد دخانچی باشد،، و دخانچیست ها در حال ارایه یک اسلام بشدت خنثی و شاید خطرناک به نسل جوان هستند.. در استوری اول دخانچی ( جامعه شناس و نویسنده کتاب «پسا اسلامیسم» که در آن اذعان می‌کند از اسلام عبور کرده ایم)؛ عده ای از جوانان مشهدی را در شب عاشورا جمع کرده و برای آنان سخن میراند، آنهم تحت عنوانی سخیف بنام « کافه محرم», در استوری دوم دخانچی در حال هم زدن شله زرد است، که در واقع یک نوع اسلام و تشیع خنثی و شله زردی را به ذهن مخاطب القا میکند.. و در نهایت در استوری سوم، امام (ع) را در حد یک کاراکتر جذاب تقلیل میدهد که فقط باید از او خوشمان بیاید، چون یک کاراکتر تاریخی جذاب است.. ✊✅ تا هنگامی که ما زنده ایم، آرزوی این اسلام شله زردی را با خودتان به گور خواهید برد @tahliltamadoni