eitaa logo
اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم
78 دنبال‌کننده
770 عکس
1.8هزار ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی توکل 403.4.11.mp3
26.67M
💠 بصیرت افزایی 🎙آیت الله توکل ⏱۱۱ تیر ۱۴۰۳ 📌این مجموعه را با هشتگ دنبال کنید. 🆔 @astanfatemi
شعرخوانی خالقی 403.4.11.mp3
6.89M
💠 شعرخوانی 🎙آقای شهاب الدین خالقی ⏱۱۱ تیر ۱۴۰۳ 📌این مجموعه را با هشتگ دنبال کنید. 🆔 @astanfatemi
مداحی اسداللهی 403.4.11.mp3
4.91M
💠 مدیحه سرایی 🎙آقای حسن اسداللهی ⏱۱۱ تیر ۱۴۰۳ 📌این مجموعه را با هشتگ دنبال کنید. 🆔 @astanfatemi
12.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پرچمدار نجات منطقه ❤️ شهید سلیمانی نرم‌افزارِ مقاومت را و الگوی مبارزه را به ملّت‌ها تعلیم کرد، به ملّت‌ها سرایت داد، در ملّت‌ها رایج کرد؛ این‌ها خب نقش‌های خیلی مهم و بسیار حسّاسی است؛ لذاست که ایشان به معنای واقعی کلمه، یک شخصیّت برجسته و یک چهره‌ی قهرمانیِ اسلامی است. 📥 نسخه کامل نماهنگ "پرچمدار نجات منطقه" را ببینید. @t_manzome_f_r ▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
قَالُواْ سُبْحَانَكَ لاَ عِلْمَ لَنَا إِلاَّ مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ (32) فرشتگان گفتند: پروردگارا! تو پاك و منزهى، ما چيزى جز آنچه تو به ما آموخته اى نمى دانيم، همانا تو داناى حكيمى.
ابليس و ملائكه هر كدام به نوعى خود را برتر از آدم مى ديدند؛ ابليس به واسطه ى خلقت؛ «انا خير منه» و فرشتگان به واسطه ى عبادت؛ «نحن نسبح بحمدك» امّا ابليس در برابر فرمان سجده خداوند، ايستادگى كرد، ولى فرشتگان چون حقيقت را فهميدند، پوزش خواستند وبه جهل خود اقرار كردند. «سبحانك لا علم لنا»
- عذرخواهى از سؤال بدون علم، يك ارزش است. «سبحانك» - اوج گرفتن ها و خود برتر ديدن ها بايد تنظيم شود. گويندگان سخن «نسبّح و نقدّس» گفتند: «لا علم لنا» - به جهل خود اقرار كنيم. «لا علم لنا» فرشتگان عالى ترين نوع ادب را به نمايش گذاشتند. كلمات: «سبحانك، لاعلم لنا، علّمتنا، انّك، انت العليم الحكيم»، همه نشانه ى ادب است. - علم فرشتگان، محدود است. «لا علم لنا» - علم خداوند، ذاتى است؛ «انّك انت العليم» ولى علم ديگران، اكتسابى است. «علّمتنا» - امور عالم را تصادفى نپنداريم. «انت العليم الحكيم»
43- وَ قَالَ (عليه السلام): فِي ذِكْرِ خَبَّابِ بْنِ الْأَرَتِّ يَرْحَمُ اللَّهُ خَبَّابَ بْنَ الْأَرَتِّ فَلَقَدْ أَسْلَمَ رَاغِباً وَ هَاجَرَ طَائِعاً وَ قَنِعَ بِالْكَفَافِ وَ رَضِيَ عَنِ اللَّهِ وَ عَاشَ مُجَاهِداً.
در یاد یكی از یاران، (خباب بن ارت)فرمود: خدا خباب بن ارت را رحمت كند، با رغبت مسلمان شد، و از روی فرمانبرداری هجرت كرد، و با قناعت زندگی گذراند، و از خدا راضی بود، و مجاهد زندگی كرد.
وَ أَقْصَى الْأَدْنَيْنَ عَلَى جُحُودِهِمْ و نزديكان را كه انكار تو كردند از خود دور ساخت.
4. قرائت مسأله 172) در رکعت اول و دوم نمازهای واجب یومیّه، باید ابتدا سورۀ حمد و پس از آن بنابر احتیاط واجب، یک سورۀ کامل خوانده شود. مسأله 173) قرائت، واجب غیر رکنی است؛ یعنی ترک عمدی آن نماز را باطل می‌‌کند ولی ترک آن از روی غفلت یا سهو موجب بطلان نماز نمی‌‌شود. مسأله 174) اگر وقت نماز تنگ باشد، نباید سوره را خواند. مسأله 175) اگر اشتباهاً سوره را پیش از حمد بخواند و قبل از رفتن به رکوع متوجه شود، باید بعد از حمد دوباره سوره را بخواند و اگر در حال خواندن سوره متوجه شود، باید سوره را رها کند و بعد از خواندن حمد، سوره را از ابتدا بخواند. مسأله 176) اگر حمد و سوره یا یکی از آنها را فراموش کند و بعد از رسیدن به رکوع بفهمد، نمازش صحیح است. مسأله 177) اگر پیش از رفتن به رکوع بفهمد که حمد و سوره یا فقط سوره را نخوانده، باید آن را بخواند و به رکوع رود و اگر بفهمد فقط حمد را نخوانده، باید حمد را و پس از آن دوباره سوره را بخواند و نیز اگر خم شده و پیش از رسیدن به حد رکوع بفهمد که حمد یا سوره یا هر دو را نخوانده، باید بایستد و به همین دستور عمل کند. مسأله 178) در نماز واجب، خواندن سوره‌‌هایی که آیه سجده واجب دارند، جایز نیست و اگر عمداً یا سهواً یکی از آن سوره‌‌ها را بخواند و به آیه سجده برسد، بنابر احتیاط واجب باید سجده تلاوت را به‌‌جا آورد و برخیزد و اگر سوره تمام نشده، آن را تمام کند و نماز را به آخر برساند و سپس نماز را اعاده کند و اگر قبل از رسیدن به آیه سجده متوجه شود، احتیاط واجب آن است که سوره را رها کند و سوره دیگری بخواند و پس از نماز آن‌‌را اعاده نماید. مسأله 179) اگر در حال نماز، آیه سجده را گوش کند، نمازش صحیح است و باید پس از شنیدن آیه سجده، به جای سجده کردن، با اشاره سجده کند و سپس نماز را ادامه دهد. مسأله 180) اگر بعد از حمد سوره «قل هو الله احد» یا «قل یا ایها الکافرون» را شروع کند، نمی‌تواند آن‌را رها کند و سوره دیگری بخواند ولی در نماز جمعه اگر از روی فراموشی به جای سوره جمعه و منافقین یکی از آن دو سوره را بخواند، می‌تواند آن‌را رها کند و سوره جمعه و منافقین را بخواند.