🔴🔴سنخشناسی واکنشها به سخنرانی حسن رحیمپور ازغدی
انسدادباوری در ستیز با اصلاحخواهی
🔵منتشر شده در رونامه فرهيختگان 97.6.3
شما اگر جای رسانهها و سخنوران «لیبرالیسم محافظهکار انسداد باور» بودید با تجمع طلبههای جوانی که پلاکاردهایی درخصوص حقوق عقبافتاده کارگران آذر آب و هپکو و سایر کارخانهها و وضعیت معیشتی مردم و امثالهم در دست داشتند و سخنران مراسمشان هم طلبه دانشگاه دیدهای بود که به شکل آوانگاردی درخصوص برخی مشکلات ریشهای حوزه در همان حوزه با ادبیات صریح انتقادی صحبت میکرد، چه برخوردی میکردید؟
🔵وقتی سخنران علیه سکولاریسم که پدرجد لیبرالیسم است حرف میزند حتما وظیفه شما سنگین میشود، شما لیبرال هستید آن هم به قول بندهخدایی با تکتک سلولهای بدنتان و محافظهکار هم هستید، چون برخی ملاحظات سیاسی دست و پایتان را بسته است، چون بخواهید و نخواهید نماد وضع موجود هستید، چون میخواهید یک پیام به جامعه بدهید؛ پیام تنها مسیر بودن لیبرالیسم و بنبست بودن هر آنچه غیر لیبرالیسم.
🔵وظیفه صنفی-حزبیتان اقتضا میکند لیبرالیسم مانده در گِل را بزک کنید، شما مجبورید هم از لیبرالیسم رو به افول، قهرمانی در ستیز با امپریالیسم بسازید و هم از پدرجد آن یعنی سکولاریسم دفاع کنید حتی اگر یک طلبه در قم و در میان طلاب، کمکاری حوزه را نقد کرده باشد، شما حتی برایتان مهم نیست مقصود سخنران از سکولاریسم چه چیزی بوده است، همان لفظ سکولاریسم برای دفاع کردن کفایت میکند.
🔵شما راه سختی دارید ولی به سراغ روش امتحان پس دادهای میروید، پلاکارد احمقانهای را در گوشه و کنار مراسم پیدا میکنید و بهجای متن به آن ضریب میدهید تا مبادا کسی به متن ماجرا فکر کند، نقد حوزه توسط یک حوزوی را که عین آزاد اندیشی است به پلاکاردی متحجرانه فروکاست میکنید و با تیتری به درشتی «امام آمدِ» روزنامه اطلاعات از فاجعه در فیضیه میگویید، لابد از مخاطب خود مطمئن هستید که هنر و حوصله سراغ متن رفتن را ندارد و به همین شعبدهبازی شما اکتفا میکند. سخنرانی هفته گذشته حسن رحیمپور ازغدی در قم و نقد صریح او به دو مساله اشرافیگری مرسوم و عدم کاربست اجتهاد «پویا و پاسخگو» در حوزه علمیه و واکنشها به آن یک اتفاق معمولی نبود، این سخنرانی و حواشی آن میتواند افتتاحیه رسمی تقابل دو نگاه در کشور باشد، نگاه انسدادباور و بنبستنگر از یک سو و نگاه اصلاحگرا و تحولخواه در سوی دیگر، یک طرف نگاهی وجود دارد که توصیفش از وضع موجود رسیدن به انسداد است و روز و شب میگوید مسیر بنبست است و جز لیبرالیسم راهی برای برونرفت وجود ندارد و طرف دیگر نگاهی وجود دارد که میگوید آینده روشن است و اصلاح ممکن و حتی ضروری است و اگر خسرانی هم به کشور وارد شده از سر وفاداری عدهای به مشی و مرام لیبرالیسم نظری و عملی است، نگاهی که به نقد درون گفتمانی باور دارد و نقد را حتی به حوزه آن هم در میان حوزویان ضروری میداند و همه هزینههای آن را هم پذیرفته است.
🔵مواجهه و پروپاگاندای جریان لیبرال با پرسشگری آوانگارد و شجاعانه جریان انقلابی درخصوص حوزه در همین چارچوب فهمیده میشود، چرا جریان لیبرال باید راضی به این مساله شود که مطالبات جدی اقتصادی مردم از قم و توسط طلبهها پیگیری شود؟ چرا آنها باید تن به این موضوع بدهند که اصلاح کارکردی حوزه توسط جریان انقلابی دنبال شود، جریان لیبرال حتی این وسط راضی میشود همه نقدهایی که در این سالها به حوزه داشته را هم پس بگیرد و موقتا و به شکل تاکتیکی جای خود را با رقبای قدیمیاش عوض کند چون حفظ ساحت لیبرالیسم از همهچیز مهمتر است.
🔵نقد حسن رحیمپور ازغدی به حوزه علمیه موجب عصبانیت جریان لیبرال است چون این نقد نمایهای از نقد جریان انقلابی است که میبیند مردم از نتایج عملی لیبرالیسم راضی نیستند و از حوزه علمیه سوال دارند که آیا تلاش آنها در این سالها نباید منجر به تولید نرمافزاری کارا و بومی برای سختافزار جمهوری اسلامی میشد؟
🔵امروز برای جریان انقلابی سوال است که آیا حوزه علمیه در این سالها توانسته همپا با بزرگ شدن سختافزار جمهوری اسلامی مثلا برای بزرگترین شعار آن یعنی عدالت نظریهای داشته باشد؟ آیا 40 سال زمان کافی نیست که حوزه بتواند بهجز چند گزاره سلبی در موضوع اقتصاد حرف نو و ایجابی بزند که به کمک آن بتوان اقتصاد کشور را اداره کرد؟ چرا بزرگان حوزه نباید از این موضوع استقبال کنند که سوالاتی از این دست توسط جریان انقلابی و فرزندان حوزه و انقلاب مطرح شود؟ اگر امروز نقد به حوزه با تعابیری مانند هیچچیز از حوزه نمیدانند روبهرو شود آیا میتوان به حوزه امیدوار بود که در مواجهه با نسل جدید مسائل انقلاب و موضوعات مرتبط با جامعه جدید ایران با سعهصدر و بردباری برخورد کند؟
🔹🌷#دوستان_شهدا🌷🔹
#همسرشهید
چند ماه قبل از شهادتش در خانه نشسته بودیم. سید علی یک ذغال گداخته را از روی قلیان برداشت و کف دستش گرفت. من شگفت زده پرسیدم سید دستت نمی سوزد؟ سید لبخندی زد و گفت: «این که هیچ، بدن من به آتش جهنم هم حرام است. بعد سید علی گفت بزودی پهلوی می رود و انقلاب پیروز خواهد شد. دو سال بعد از پیروزی شخصی رئیس جمهور خواهد شد که نامش «سید علی» است. از آنروز به بعد منتظر ظهور حضرت ولی عصر عج باشید.» بعد گفت دینداری در آن دوران مثل نگه داشتن این ذغال گداخته در دست است. همسر شهید گفت من پرسیدم: سیدعلی! منظورتان این است که خودتان رئیس جمهور می شوید؟ سید پاسخ داد خیر، من آن روز نیستم.
بعد ذغال را آرام برگرداند و روی قلیان گذاشت… همسر شهید گفت: دست از سیدعلی نکشید.
#شهیدسیدعلی_اندرزگو_مبارزانقلابی
.
مسئول محترم!
گرسنگی کودکی که پدرش ماههاست حقوق نگرفته را میفهمی؟
کارگرانی را که در معدن یورت زنده به گور شدند، چون قیمت جان کارگر ارزانتر از دستگاه تهویه معمولی بود، به یاد میآوری؟
کارگران نیشکر هفت تپه و هپکو را که خصوصی سازی توام با رانت خواری اول بیکارشان کرد و بعد که اعتراض کردند کتک خوردند و دستگیر شدند اصلا میشناسی؟
کارگران آقدره را که نه فقط حقوق عقب مانده شان را نگرفتند که توسط قوه قضاییه شلاق خوردند چه؟
مسئول محترم!
رنج اینها را اصلا از خانه چندهزار متری شمال شهرت درک میکنی؟
🔸مسئول محترم!
حوزه علمیه محترم!
در ضمن یادتان میآید که امام مستضعفان چه گفت؟
گفت روحانیت متعهد به خون سرمایهداران زالوصفت تشنه است.
🔹اینها اشارههای پلاکاردهای تجمع هفته گذشته طلاب است. همان تجمعی که بخاطرش کشور یک هفته ملتهب شد. همان تجمعی که اصلاحطلبان و اعتدالیون آنرا، با تکنیکی که کودک هفت ساله را هم به خنده مینداخت، تهدید به ترور رییس جمهور تفسیر کردند. همان تجمعی که مراجع قم محکوم کردند و حتی سپاه بلافاصله از آن اعلام برائت کرد.
🔹حالا میفهمی چرا از چپ و راست از یک تک پلاکارد «استخر فرح» پیرهن عثمان ساختند؟ حالا میفهمی چرا اصل تجمع را لوث کردند و از خبر انداختند؟ میفهمی چرا حاشیه را اصل و اصل را حاشیه کردند؟ ترسشان از احیای عدالتخواهی است. ترسشان از طلبههایی است که کنار کارگر مقابل سرمایهدار زالوصفت بایستند. ترسشان از فریاد شدن صدای خرد شدن استخوان مستضعفان هپکو و آذراب و آقدره از دهان قم است
.
توییت روز:
جنجال انحرافی «استخر فرح» بالاخره رمقش را از دست داده.
حالا که جو آرامتر است بگذارید سوالی کنم:
آیا پایان فردی که نفر دوم انقلاب مستضعفان بوده در استخر سلطنتی نظام پیشین، کنایی ترین تجلی عاقبت بد و بیعزت نیست؟
آیا مرگ در کاخ سلطنتی، نمادین ترین رسوایی سیاستمدار مدعی انقلاب نیست؟
توضیح: استخر فرح برایشان مثل چشمهای پر برکت بود. یکهفته تمام جوشید وجوشید و افکار عمومی را مشغول کرد. دیدم از دیروز، گروهی از آنها به کمک بیبیسی دارند سعی میکنند باز فضا را بواسطه صحبتهای منصور ارضی ملتهب کنند و باز شعار «استخر فرح» را به تخیلات ترور هاشمی مربوط کنند. ارتباطی که کودکان را هم به خنده میندازد. اما این جنجال دیگر رمقی ندارد و این چشمه دیگر خشکیده. باید منتظر جنجالی تازه تر باشیم.
🔸 گفتم حالا که جو کمی آرامتر است کمی بدون هیستری و جیغ و فریاد در معنی شعار «ای انکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» تامل کنم. دیدم اتفاقا با معنایش موافقم. شخصا هم خودم را انقلابی میدانم و امیدوارم هیچ وقت مرگ وقتی سراغم نیاید که به همه ارزشهای خودم پشت کردهام و از انقلابی به بوروکرات و تکنوکراتی مقهور غرب و سرمایهداری تبدیل شدهام.
🔹 همه ما باید مراقب باشیم. هر یک از ما در ابعاد بزرگ و کوچک خودمان، وسوسه و ولع و شهوت در انتظارمان است. همه ما میتوانیم مقهور غرب و ماشین توسعهاش شویم و فکر کنیم بگذار چند سالی انسانهای معمولی زیر چرخهای این ماشین توسعه له شوند، تا بعدش به ان بهشت موعود کره جنوبی شدن برسیم. استخر فرح در انتظار همه ما هست اگر معنای واقعی انقلاب را نفهمیم یا خسته شویم و از انقلاب جدا شویم.
🔸 پانوشت: از طلبههای تجمع هفته پیش عذر میخواهم که زیر فشار جو رسانهای، جسارت دفاع از شعار به حقشان را زودتر از این نداشتم.
🚩 کشوری که هواپیمای جنگی میسازد چرا صنعت خودرو ملی ندارد؟
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران:
🔹 تنها چیزی که در صنعت خودروسازی ما نسبت به گذشته بطور چشمگیری فرق کرده و روز به روز به طرز بی سابقه ای رشد کرده، قیمت خودروها بوده است.
🔹شرکتهای خودروساز ایرانی با تهدید براینکه اگر ورشکست شویم کارگران و نیروهای متخصص زیادی بیکار خواهند شد و و با سوء استفاده از موارد اینچنینی، بقدر زیادی مورد حمایت دولت بوده و دائماً از رانت های مختلف دولتی بهره مند میشوند که متأسفانه چندان بازدهی مثبتی به جز تولید خودروی بی کیفیت ندارند
🔹 واقعاً خنده دار است که کشوری بتواند موشکهای پیشرفته و هواپیمای جنگی تولید و اورانیوم را هم غنی سازی کند اما نتواند خودرو سواری بسازد!!
🔹اگر مدیران شرکتهای خودروسازی ایران هم بجای دید شخصی، دید ملی داشته باشند قطعاً به موفقیتهای بزرگی نائل میشوند اما متأسفانه غالب حضرات فکر منافع خودشان هستند تا پیشبرد اهداف کشور.
❌ بزرگترین اعتراف قرن: سی ان ان دیروز با انتشار گزارشی مفصل از مجله علمی آمریکایی The Lancet اعتراف کرد که مصرف #الکل حتی اگر کم هم باشد برای سلامت شما ضرر دارد. چرا که سبب سرطان (اثر اصلی)، بیماری های قلبی و عروقی و غیره خواهد گشت.
❌ این گزارش می افزاید سالیانه حدود ۳ میلیون نفر😷 در جهان فقط بر اثر مصرف الکل می میرند.
❌ #دانمارک پایتخت #سرطان جهان است و عامل اصلی این موضوع مصرف بالای الکل و #سیگار در این کشور است. (دانمارک بالاترین مصرف الکل در جهان را دارد)
❌این اعتراف از آن جهت اهمیت دارد که اسلام ستیزان خارجی و غرب زدگان داخلی همواره برای توجیه اعمال خود فقط مصرف افراطی الکل را مضر می دانستند.
⭐ همانطور که امام فرمود و ما هم دیدیم، دست قدرت الهی بالای سر ملت ماست
🔻رهبرانقلاب: و من مطمئنّم که انشاءالله دست قدرت الهی پشت این ملّت است؛ همانطور که #امام (رضواناللهعلیه) به من گفتند -این را خود امام گفتند- من میبینم دست قدرتی را که بالای سر این ملّت یا این نظام است، دارد حرکت میکند.
🔺️ دست قدرت خدا را امام (رضواناللهعلیه) میدید، ما هم دست قدرت خدا را داریم میبینیم؛ و #قدرت_خدا متجلّی و متبلور است در #قدرت_مردم و #ایمان_مردم. ۹۷/۵/۲۲
🔍 بازخوانی بیانات مهم رهبرانقلاب در دیدار ۲۲مرداد۹۷؛ بخش ششم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ابراز عشق نوجوان لبنانی در مدیحه سرایی خود نسبت به امام خامنه ای😊
#آقامونه
✨اللهم احفظ قائدنا الامام خامنهای✨
📎🔹طبق قانون جدید صهیونیستها حاملان پرچم فلسطین در فلسطین زندانی میشوند!
🔸رژیم صهیونیستی لایحهای را برای ارائه به پارلمان این رژیم آماده کرده که بر اساس آن، حمل پرچم فلسطین در کشور فلسطین جرم تلقی شده و حاملان آن به زندان میروند!
رژیم اشغالگر قدس، بعد از تصویب قانون نژادپرستانه «دولت یهود» حالا قصد دارد با تصویب قانون جدیدی در «کنست» (پارلمان این رژیم) کسانی را که اقدام به حمل پرچم فلسطین یا کشورهای مخالف رژیم صهیونیستی میکنند، زندانی کند. فارس به نقل از شبکه خبری «متابعات»نوشته، هدف از تصویب این قانون، تنگ کردن فضا برای فلسطینیهای ساکن سرزمینهای اشغالی است تا از این طریق، آنها را که شمارشان بالغ بر یک میلیون و500 هزار نفر است، به شهروندان درجه دهم تبدیل کند و مجبور شوند به صورت دسته جمعی سرزمینهای اشغالی را ترک کنند .قرار است ممنوعیت حمل پرچم فلسطین و مجازات حاملان آن، ماه سپتامبر آینده(شهریور) در کنست بررسی شود.
http://kayhan.ir/fa/news/140514
هدایت شده از بصیر
چادرم و نمازم مرا آرام می کند، رها از اینکه کجایم و چه می شود.
يک زن_باحجاب
به اين معنا نيست که؛
او لباس زيبا پوشيدن
و آرايش کردن
را بلد نيست.
☜ بلکه او↭ مى داند؛
♦️چه بپوشد
♦️کجا بپوشد
♦️و براى که بپوشد
@shahidNazarzadeh
🌹🍃🌹🍃
┄┅══✼♡✼══┅┄
⚪https://sapp.ir/basir.markazi
⚪https://eitaa.com/basirmarkazi
هدایت شده از حوادث آخرالزمان و علائم ظهور⏰🌍
1_22549512.mp3
19.24M
#دانلود_سخنرانی استاد رائفی پور
« #بحران چهل سالگی »
١۶ مرداد ٩٧ - اصفهان
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
🌹روزمان را با قرآن آغاز کنیم 😊
( ادامه آیه دیروز با پیوست فرمایش امام خامنه ای)
⭕ تاریخ زندگى حضرت موسى درسها و عبرتهای فراوانی برای امروز ماست
سوره 61. صف آيه 5
وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ يَا قَوْمِ لِمَ تُؤْذُونَنِى وَقَدْ تَّعْلَمُونَ أَنِّى رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ فَلَمَّا زَاغُواْ أَزَاغَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ وَاللَّهُ لَا يَهْدِى الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ
ترجمه
و آنگاه كه موسى به قوم خود گفت:اى قوم من! با این كه مى دانید من فرستاده خدا به سوى شما هستم، چرا اذیّتم مى كنید؟ پس چون منحرف شدند، خداوند دلهاى آنان را منحرف ساخت و خداوند قوم فاسق را هدایت نمى كند.
🌹امام خامنه ای در دیدار کارگزاران نظام ۱۳۸۰/۰۹/۲۱
واژهی دیگری که در قرآن است و آن هم بنده را گاهی خیلی تکان میدهد، مسألهی «زیغ» است که در سورهی مبارکهی آلعمران آمده است؛ «ربّنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمة انّک أنت الوهّاب»؛ پروردگارا! دلهای ما را دچار زیغ مکن؛ یعنی برمگردان و منحرف نساز؛ از صراط حق، متمایل به ناحق نکن.
این دعای بندگان خداست که در قرآن نقل میشود. در سورهی مبارکهی صف دربارهی بنی اسرائیل میفرماید: «و اذ قال موسی لقومه یا قوم لم تؤذوننی و قد تعلمون انّی رسولاللَّه الیکم فلمّا زاغوا ازاغ اللَّه قلوبهم». کأنه در اینجا یک فعل و انفعال و یک عمل دوجانبه وجود دارد. یک قدمِ آن دست خود انسان است، اما نتایج و عواقبش از سوی خدای متعال است. «فلمّا زاغوا»؛ آنها قدم را کج گذاشتند و خود را به سراشیب زیغ دچار کردند؛ آنگاه «ازاغ اللَّه قلوبهم»؛ خدا هم آنها را منحرف و از این راه پرتاب کرد.
پرتاب کردن خدا چیست؟ سلب توفیقات الهی. این در باب بنی اسرائیل است که البته فقط مخصوص بنی اسرائیل نیست. بنی اسرائیلی که فرعون را دیدند، حقّانیت موسی را فهمیدند و جلوِ چشم خود مشاهده کردند که چطور خدای متعال به وسیله بندهی برگزیدهاش - یعنی جناب موسی بنعمران - این حرکت عظیم را کرد؛ بنی اسرائیلی که دریا و لشکر فرعون و حوادث عجیب و غریب را به چشم خود دیدند، ولی به هواهای نفسانی و غفلت - همان نسیانی که گفته شد - تن دادند، به این وادی افتادند؛ «زاغوا». در همین آیه میفرماید:
موسی به آنها گفت: «لم تؤذوننی»؛ چرا اینقدر مرا آزار میدهید؟
خدای متعال در سورهی احزاب میفرماید: «یا ایّها الّذین امنوا لا تکونوا کالّذین اذوا موسی فبرّأه اللَّه مما قالوا و کان عنداللَّه وجیها»؛
مثل کسانی که موسی را آزار دادند - یعنی بنیاسرائیل - نباشید. این خطاب به من و شما هم هست. از طرف آنها، زیغ عبارت است از تن دادن به هوا و هوس و میل به مادّهگرایی و پول و شهوات جنسی و بقیهی چیزهایی که گرفتاریهای ماست. از طرف خدای متعال هم آنچه پیش میآید، سلب رحمت و توفیقات اوست که ما را منغمر میکند. هر حرکت غلطی که از ما سر بزند، هر اقدام ناصواب و غیر عادلانه و عمل ناشی از اغراض و اهواء نفسانیای که ما بکنیم، یک قدم ما را به اعماق لجّهی فساد و دوری از خدا نزدیکتر میکند؛ «ازاغ اللَّه قلوبهم». این لغزش، پیدرپی میآید؛ به همین خاطر خطرناک است.
❀🍃✿🍃❀🌴❤️🌴❀🍃✿🍃❀
❣﷽❣
🌴* #هفت_شهر_عشق* 🌴
🏴*همراه با کاروان از مدینه تا شام *🏴
#قسمت4⃣
همسفرم! آيا عابِس را مى شناسى؟
عابس نامه رسان مسلم بن عقيل بود. مسلم او را به مكّه فرستاد تا نامه مهمى را به امام حسين(ع) برساند.
كسانى كه به امام حسين(ع) نامه نوشتند شمشير در دست دارند و به خونش تشنه شده اند. عابِس نيز همچون ديگر دلاوران طاقت اين همه نامردى و نيرنگ را ندارد. خدمت امام مى رسد: "مولاى من! در روى اين زمين هيچ كس را به اندازه شما دوست ندارم. اگر چيزى عزيزتر از جان مى داشتم آن را فدايت مى كردم".359
امام نگاهى به او مى اندازد. آرى! خدا چه ياران با وفايى به حسين ع داده است! عابِس، اجازه ميدان مى گيرد و مى خواهد حركت كند. پس با نگاهى ديگر به محبوب خود از اوخداحافظى مى كند.
عابِس، شمشير به دست وارد ميدان مى شود و خشمگين و بى پروا به سوى دشمن مى تازد. رَبيع كسى است كه در يكى از جنگ ها هم رزم او بوده است، امّا اكنون به خاطر مال دنيا در سپاه كوفه است.
او فرياد مى زند: "اى مردم! اين عابس است كه به ميدان آمده، من او را مى شناسم. اين شير شيران است. به نبرد او نرويد كه به خدا قسم هر كس مقابل او بايستد كشته خواهد شد". 360
عابس در وسط ميدان ايستاده است و مبارز مى طلبد: "آيا يك مرد در ميان شما نيست كه به جنگ من بيايد؟". هيچ كس جواب نمى دهد. ترس وجود همه را فرا گرفته است. عمرسعد عصبانى است. چرا يك نفر جواب نمى دهد؟ همه مى ترسند، شير شيران به ميدان آمده است. باز اين صدا در دشت كربلا مى پيچد: "آيا يك نفر هست كه با من مبارزه كند؟".
عمرسعد اين صحنه را مى بيند كه چگونه ترس بر آن سپاه بزرگ سايه افكنده است. او به هر كسى كه دستور مى دهد به ميدان برود، كسى قبول نمى كند. پس با عصبانيت فرياد برمى آورد: "او را سنگ باران كنيد".361
سنگ از هر طرف مى بارد، امّا هيچ مبارزى به ميدان نمى آيد.
نامردها! چرا سنگ مى زنيد. مگر شما براى جنگ نيامده ايد، پس چرا به ميدان نمى آييد؟ آرى! شما حقير هستيد و بايد حقيرتر بشويد.
نگاه كن! حماسه اى در حال شكل گيرى است.
عابس لباس رزم از بدن بيرون مى آورد و به گوشه اى پرتاب مى كند و فرياد مى زند: "اكنون به جنگم بياييد!".
همه از كار عابس متعجّب مى شوند و عابس به سوى سپاه كوفه حمله مى برد.362
به هر سو كه هجوم مى برد، همه فرار مى كنند. عدّه زيادى را به خاك سياه مى نشاند.
دشمن فرياد مى زند: "محاصره اش كنيد، تير بارانش كنيد". و به يكباره باران تير و سنگ شروع به باريدن مى كند و حلقه محاصره تنگ تر مى شود.
او همه تيرها را به جان و دل مى خرد. از سر تا پاى او خون مى چكد. اكنون او با پيكرى خونين در آغوش فرشتگان است!
آرى! او به آرزويش كه شهادت است، مى رسد.
او جَوْن است، غلامِ ابوذر غِفارى كه بعد از مرگ ابوذر، همواره در خدمت امام حسين(ع) بوده است.
او در اصل اهل سودان است و رنگ پوستش سياه مى باشد. امام كه دايماً اطراف اردوگاه را بررسى مى كند، اين بار كنار ميدان ايستاده است. جَوْن جلو مى آيد و مى گويد:
ــ مولاى من، آيا اجازه مى دهيد به ميدان بروم. مى خواهم جانم را فداى شما كنم.
ــ اى جَوْن! خدا پاداش خيرت دهد. تو با ما آمدى، رنج اين سفر را پذيرفتى، همراه و همدل ما بودى و سختى هاى زيادى نيز، كشيدى، امّا اكنون به تو رخصت بازگشت مى دهم. تو مى توانى بروى.
اشك در چشم جَون حلقه مى زند. شانه هايش مى لرزد و با صدايى لرزان مى گويد: "آقا، عزيز پيامبر، در شادى ها با شما بودم و اكنون در اوج سختى شما را تنها بگذارم!".364
امام شانه هاى او را مى نوازد و با لبخندى پر از محبّت اجازه ميدان به او مى دهد.
جَوْن رو به امام مى كند و مى گويد: "آقا، دعا كن پس از شهادت، سپيدرو و خوشبو شوم".
نمى دانم چه شده است كه جَون اين خواسته را از امام طلب مى كند، امّا هر چه هست اين تنها خواسته اوست.
جَون به ميدان مى رود. شمشير مى زند و چنين مى خواند: "به زودى مى بينيد كه غلامِ سياهِ حسين، چگونه مى جنگد و از فرزند پيامبر دفاع مى كند".365
دستور مى رسد تا او را محاصره كنند. سپاه كوفه به پيش مى تازد و او شمشير مى زند.366
#ادامه_دارد...
✨🌺الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج🌺✨
♥️تاظهور دولت عشق و تاابد مولایم عاشقت میمانم♥️
❀🍃✿🍃❀🌴❤️🌴❀🍃✿🍃❀