افلا تذکرون؟! چرا عبرت نمیگیرید؟!
🌺 @chandmetrikhoda
🔸 در تاریخ داریم که ۷ هزار نفر از یاران مختار به دشمن اعتماد کردند و در جواب مصعب بن زبیر عین ۷ هزار نفر رو گردن زدن!
🔹 در تاریخ معاصر هم موارد اینچنینی رو سراغ داریم:
1⃣رضاپهلوی بهغرب اعتمادکرد،تبعیدشکردن در غربت مرد
2⃣ محمدرضا پهلوی به غرب اعتماد کرد، بعد از سرنگونی محلش نذاشتن و با خفت مرد
3⃣صدامغلامحلقهبهگوشغرببود،خودشون اعدامش کردن
4⃣ قذافی به غرب اعتماد کرد، با خفت کشته شد
5⃣حسنیمبارکبهغرباعتمادکرد،پشتشُخالی کردن وسرنگونشد
6⃣ و...
🔸 «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ ۚ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ ۖ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ» (۱۱۸ آل عمران)
«مسلمانان! سفره دلتان را پیش هر کس و ناکسی (یهود و نصاری) باز نکنید؛ چون که آنها از رساندن هیچ زیانی به شما کوتاهی نمیکنند و آرزو دارند همیشه در سختی باشید! از لابهلای حرفهایشان کینهتوزی پیداست. تازه کینهای که در دل دارند، عمیقتر است! بله، اگر عقلتان را به کار بیاندازید، نشانههای دشمن را مثل روز برایتان روشن کردهایم.»
🔸 «الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَيَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا» (۱۳۹ نساء)
«کسانی که با دشمنان بیدین طرح دوستی میریزند، نه با مسلمانان؛ که چه بشود؟ که عزت و آبرو از آنها گدایی کنند؟ نخیر! عزت و آبرو یکسره دست خداست.»
🔹 بله، اونهایی که از جبهه حق خارج میشن و به دامن دشمن پناه میبرن، بدونن که در انتهای اون مسیر هیچ گونه عزتی نیست و جز خواری چیزی عایدشون نمیشه.
🔻با آل علی(ع) هر که در افتاد ور افتاد.
ـــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_چندمتریخدا
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
╭─┅─🌿🌺🌿─┅─╮
http://eitaa.com/chandmetrikhoda
╰─┅─🌿🌺🌿─┅─╯
📺شبکه آیفیلم رو روشن کردم ، دیدم سریال خانهی ما [تولید سال ۱۳۷۹] در حال پخش است. قبلاً در فیلمها و سریال ها ، یه خانواده حداقل ۳-۴ بچه داشت!!!
🌺 @chandmetrikhoda
😏تعداد اعضای خانواده رو مقایسه کنید با سریالها و فیلمها و تبلیغات تلویزیونی امروز!!!
⁉️یعنی بی دلیل اینطوره؟
#سیاست_کثیف_تحدید_نسل
#هاشمی_رفسنجانی
#فرزنداوری
✍ مـیخ مِدیا
ـــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_چندمتریخدا
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
╭─┅─🌿🌺🌿─┅─╮
http://eitaa.com/chandmetrikhoda
╰─┅─🌿🌺🌿─┅─╯
📉 #هاشمی_رفسنجانی و «کنترل رشد جمعیت»
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌺 @chandmetrikhoda
🔑 در حالی که رهبر معظم انقلاب در ۳ مرداد ۹۱ صریحا میفرماید: «آنطوری که افراد متخصص و عالم و کارشناسان علمىِ این قسمت تحقیق و بررسی کردند و گزارش دادند، 👈ما در سال ۷۱ به همان مقاصدی که از تحدید نسل وجود داشت، رسیدیم. از سال ۷۱ به این طرف، باید سیاست را تغییر میدادیم👉»، اما متأسفانه هاشمی رفسنجانی (رئیسجمهور وقت) در سال ۷۴ نیز به دنبال تداوم «ترویج» سیاست کنترل رشد جمعیت بوده است:
✍ آقای هاشمی در بخشی از خاطرهی ۱۴ مرداد ۷۴ مینویسد:
🔴 «خانم [نفیس صدیق] پاکستانی، مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل و حمایت از پیشبرد معیشت زنان و کنترل جمعیت آمد. از موفقیتهای ایران در این برنامه تشکر و تعریف کرد. بر استفاده از تجربه ایران و 👈ایجاد مرکز ترویج و آموزش در ایران👉 تأکید کردم.»
✍️ ابَرشاگرد
#فرزنداوری
ـــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_چندمتریخدا
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
╭─┅─🌿🌺🌿─┅─╮
http://eitaa.com/chandmetrikhoda
╰─┅─🌿🌺🌿─┅─╯
۱_ مقدمه: علت ازدواج هاى پیامبر(صلى الله علیه وآله) را مى توان چنین تحلیل کرد:
الف) اجراى حکم الهى و زدودن افکار غلط جاهلى؛ مانند ازدواج با زینب دختر جحش.
ب) تقویت جایگاه اجتماعى زنان آسیب دیده، همچون زنان بیوه و اسیر و رفع تلقى منفى عصر جاهلى در کم ارزش بودن یا بى ارزش جلوه دادن آن زنان (در این دوره، همه زنان پیامبر جز عایشه بیوه بودند).
ج) دلجویى از زنان، به دلیل آسیب هایى که آنان به خاطر پذیرش اسلام، متحمل شدند؛ مانند ازدواج با ام حبیبه.
د) یک حرکت سیاسى و برقرارى پیوند با قبایل و طوایف بزرگ عرب و جلب پشتیبانى آنان؛ چون پیوند با عایشه.
ه) محافظت و تأمین زندگى بیوه زنان درمانده و فقیر و یتیمان به جاى مانده؛ مانند ازدواج باام سلمه و زینب، دختر خزیمه.
و) نشان دادن عظمت، شکوه و قدرتمندى اسلام و مسلمین؛ مانند ازدواج با صفیه.
ز) حفظ آنان از خطرات جانى؛ مانند وصلت با سوده.
ح) آزادسازى اسیران و بردگان؛ مانند ازدواج با جویریه.
(ر.ک: المیزان، ج 4، ص 195 ؛ علامه طباطبایى، بررسى هاى اسلامى، ص 132 - 139؛ مؤسسه در راه حق، نگرشى کوتاه به زندگى پیامبر اسلام، ص 29؛ رسولى محلاتى، تاریخ انبیاء، ج 3، ص 475). در رابطه با همسران پیامبر اسلام(ص) و نام آنها گفتنی است:
اولین همسر حضرت محمد(ص) حضرت خدیجه(س) است و در بیست و پنج سالگی با او ازدواج کرد و مدت بیست سال با هم زندگی کردند. تا حضرت خدیجه(س) زنده بود، آن حضرت با هیچ زنی ازدواج نکرد.
ـــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_چندمتریخدا
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
╭─┅─🌿🌺🌿─┅─╮
http://eitaa.com/chandmetrikhoda
╰─┅─🌿🌺🌿─┅─╯
۲_پیامبر اسلام پس از وفات حضرت خدیجه و پس از هجرت به مدینه، همسران متعدد اختیار کرد و این ازدواج ها هر کدام فلسفه خاصی داشت. برای نمونه به برخی از این فلسفه ها اشاره می کنیم:
همسران پیامبر پس از حضرت خدیجه سلام الله علیها:الف) سوده بنت زمعه او زنى مؤمن بود و به همراه شوى مسلمانش، سکران بن عمرو، به حبشه هجرت کرد. شوهرش پس از بازگشت، مُرد. بنى عامر قبیله سوده، همه مشرک و دشمن پیامبر بودند و با مرگ شوى سوده، خطر جانى و یا انحراف، او را تهدید مى کرد. از این رو، براى حفظ آن زن مؤمن از این خطرات، پیامبر اسلام در سال دهم بعثت، با او ازدواج کرد. این ازدواج، در گرایش قبیله بنى عامر به اسلام نیز مؤثر بود.الاستیعاب، ج 4، ص 421؛ تهذیب التهذیب، ج 12، ص 427. سوده، اولین زن پیامبر پس از درگذشت حضرت خدیجه بود و گویا پیامبر(صلى الله علیه وآله) پس از ازدواج با سوده، تا سه سال، با زن دیگرى وصلت نکرد؛ هرچند که عایشه در این دوره به عقد پیامبر درآمد؛ امّا در مدینه به خانه حضرت آمد.سیر اعلام النبلاء، ج 3، ص 513.
ب) رمله (ام حبیبه)او دختر ابو سفیان و همسر عبیداللَّه بن جحش بود. آن دو، صاحب دخترى به نام حبیبه شدند. ام حبیبه و شوهرش پس از پذیرش اسلام، راهى حبشه شدند. عبیداللَّه بن جحش، در حبشه از اسلام برگشت و مسیحى شد و در همان جا درگذشت. ام حبیبه پس از فوت شویش در آن جا ماندگار شد؛ چون با وجود ابوسفیان در مکه، جرأت بازگشت نداشت. پیامبر براى رهایى این زن بزرگ زاده، فردى را به حبشه فرستاد وام حبیبه را به عقد خود درآورد و او را به مدینه فراخواند.الاستیعاب، ج 4، ص 483؛ سیر اعلام النبلاء، ج 3، ص 485 - 487.
ج) عایشه
وى، دختر ابوبکر خلیفه اول است.
د )ام سلمه
نامش هند و دختر ابى امیه بود. او همسر عبداللَّه بن عبدالاسد (ابو سلمه) بود و چهار فرزند از او داشت. وى به همراه شویش، به حبشه مهاجرت کرد و نخستین زنى بود که به مدینه آمد. همسرش در جنگ احد مجروح شد و در سال سوم هجرت، براثر جراحت درگذشت.الاستیعاب، ج 3، ص 244.ام سلمه در سال چهارم هجرت با رسول خدا(صلى الله علیه وآله) ازدواج کرد.الاستیعاب، ج 4، ص 493؛ سیر اعلام لنبلاء، ج 4، ص 474. غریبى و سرپرستى چهار یتیم، از انگیزه هاى ازدواج پیامبر(صلى الله علیه وآله)با این زن بود.
ه) زینب بنت خزیمه؛
وى از زنان مؤمن بود. شوهرش در جنگ احد کشته شد. او از یک طرف بى سرپرست گردید و از سوى دیگر، دچار فقر شد؛ در حالى که زن بخشنده اى بود و به ام المساکین (مادر بینوایان) معروف بود. رسول خدا(صلى الله علیه وآله) براى رسیدگى و حفظ شهرت او، با وى ازدواج کرد و چند ماه پس از ازدواج با پیامبر(صلى الله علیه وآله) نیز درگذشت.الاستیعاب، ج 3، ص 409؛ سیر اعلام النبلاء، ج 4، ص 484.
و) حفصه؛
او دختر عمر و همسر خنیس بن حذافه بود. شویش در احد زخمى شد و بر اثر جراحت درگذشت. عمر، پس از بیوه شدن دخترش، به هر کس از جمله ابوبکر و عثمان مى رسید، پیشنهاد ازدواج با حفصه را مى داد و آنها امتناع مى کردند. امتناع آنان، شاید بر اثر عدم برخوردارى حفصه از زیبایى بود. پس از آن، عمر نزد رسول خدا(صلى الله علیه وآله) آمد و با اصرار از پیامبر خواست تا حفصه را بگیرد و پیامبر(صلى الله علیه وآله) هم قبول کرد. سیر اعلام النبلاء، ج 3، ص 491.
ـــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_چندمتریخدا
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
╭─┅─🌿🌺🌿─┅─╮
http://eitaa.com/chandmetrikhoda
╰─┅─🌿🌺🌿─┅─╯
۳_پیامبر اسلام پس از وفات حضرت خدیجه و پس از هجرت به مدینه، همسران متعدد اختیار کرد و این ازدواج ها هر کدام فلسفه خاصی داشت. برای نمونه به برخی از این فلسفه ها اشاره می کنیم:
همسران پیامبر پس از حضرت خدیجه سلام الله علیها:الف) سوده بنت زمعه او زنى مؤمن بود و به همراه شوى مسلمانش، سکران بن عمرو، به حبشه هجرت کرد. شوهرش پس از بازگشت، مُرد. بنى عامر قبیله سوده، همه مشرک و دشمن پیامبر بودند و با مرگ شوى سوده، خطر جانى و یا انحراف، او را تهدید مى کرد. از این رو، براى حفظ آن زن مؤمن از این خطرات، پیامبر اسلام در سال دهم بعثت، با او ازدواج کرد. این ازدواج، در گرایش قبیله بنى عامر به اسلام نیز مؤثر بود.الاستیعاب، ج 4، ص 421؛ تهذیب التهذیب، ج 12، ص 427. سوده، اولین زن پیامبر پس از درگذشت حضرت خدیجه بود و گویا پیامبر(صلى الله علیه وآله) پس از ازدواج با سوده، تا سه سال، با زن دیگرى وصلت نکرد؛ هرچند که عایشه در این دوره به عقد پیامبر درآمد؛ امّا در مدینه به خانه حضرت آمد.سیر اعلام النبلاء، ج 3، ص 513.
ب) رمله (ام حبیبه)او دختر ابو سفیان و همسر عبیداللَّه بن جحش بود. آن دو، صاحب دخترى به نام حبیبه شدند. ام حبیبه و شوهرش پس از پذیرش اسلام، راهى حبشه شدند. عبیداللَّه بن جحش، در حبشه از اسلام برگشت و مسیحى شد و در همان جا درگذشت. ام حبیبه پس از فوت شویش در آن جا ماندگار شد؛ چون با وجود ابوسفیان در مکه، جرأت بازگشت نداشت. پیامبر براى رهایى این زن بزرگ زاده، فردى را به حبشه فرستاد وام حبیبه را به عقد خود درآورد و او را به مدینه فراخواند.الاستیعاب، ج 4، ص 483؛ سیر اعلام النبلاء، ج 3، ص 485 - 487.
ج) عایشه
وى، دختر ابوبکر خلیفه اول است.
د )ام سلمه
نامش هند و دختر ابى امیه بود. او همسر عبداللَّه بن عبدالاسد (ابو سلمه) بود و چهار فرزند از او داشت. وى به همراه شویش، به حبشه مهاجرت کرد و نخستین زنى بود که به مدینه آمد. همسرش در جنگ احد مجروح شد و در سال سوم هجرت، براثر جراحت درگذشت.الاستیعاب، ج 3، ص 244.ام سلمه در سال چهارم هجرت با رسول خدا(صلى الله علیه وآله) ازدواج کرد.الاستیعاب، ج 4، ص 493؛ سیر اعلام لنبلاء، ج 4، ص 474. غریبى و سرپرستى چهار یتیم، از انگیزه هاى ازدواج پیامبر(صلى الله علیه وآله)با این زن بود.
ه) زینب بنت خزیمه؛
وى از زنان مؤمن بود. شوهرش در جنگ احد کشته شد. او از یک طرف بى سرپرست گردید و از سوى دیگر، دچار فقر شد؛ در حالى که زن بخشنده اى بود و به ام المساکین (مادر بینوایان) معروف بود. رسول خدا(صلى الله علیه وآله) براى رسیدگى و حفظ شهرت او، با وى ازدواج کرد و چند ماه پس از ازدواج با پیامبر(صلى الله علیه وآله) نیز درگذشت.الاستیعاب، ج 3، ص 409؛ سیر اعلام النبلاء، ج 4، ص 484.
و) حفصه؛
او دختر عمر و همسر خنیس بن حذافه بود. شویش در احد زخمى شد و بر اثر جراحت درگذشت. عمر، پس از بیوه شدن دخترش، به هر کس از جمله ابوبکر و عثمان مى رسید، پیشنهاد ازدواج با حفصه را مى داد و آنها امتناع مى کردند. امتناع آنان، شاید بر اثر عدم برخوردارى حفصه از زیبایى بود. پس از آن، عمر نزد رسول خدا(صلى الله علیه وآله) آمد و با اصرار از پیامبر خواست تا حفصه را بگیرد و پیامبر(صلى الله علیه وآله) هم قبول کرد. سیر اعلام النبلاء، ج 3، ص 491.
ـــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_چندمتریخدا
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
╭─┅─🌿🌺🌿─┅─╮
http://eitaa.com/chandmetrikhoda
╰─┅─🌿🌺🌿─┅─╯
۴_ز) زینب بنت جحش؛
او دختر جحش بن ریاب و دختر عمه پیامبر بود و با راهنمایى پیامبر(صلى الله علیه وآله)، با زید بن حارثه، پسر خوانده رسول اللَّه(صلى الله علیه وآله)، ازدواج کرد. این پیوند، به جدایى انجامید.احزاب (33)، آیه 37. پیامبر به امر خداوند و به جهت برداشتن سنت جاهلى ممنوعیت ازدواج با همسر پسرخوانده، با زینب وصلت کرد؛ زیرا مردم، همسر پسر خوانده را مانند همسر پسر خود، عروس تلقى مى کردند و ازدواج با او را ممنوع مى دانستند! این ازدواج، در سال سوم یا پنجم هجرت انجام شد.الاستیعاب، ج 4، ص 406. منافقان چون از این ازدواج اطلاع یافتند، به تخریب پیامبر پرداخته، گفتند که پیامبر با زن فرزند خود ازدواج کرد که آیه «ما کانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِکُمْ»،احزاب (33)، آیه 40. براى خنثى کردن این توطئه، نازل شد و خداوند دستور داد که فرزند خواندگان، به پدرانشان منسوب شونداحزاب (33)، آیه 5. و از آن پس، او به جاى زید بن محمد، زید بن حارثه خطاب شد.الاستیعاب، ج 4، ص 406.
ح) ماریه بنت شمعون قبطى؛
مقوقس، پادشاه اسکندریه، او را براى پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرستاد و حضرت نیز با او ازدواج کرد. او مادر ابراهیم، آخرین فرزند پیامبر(صلى الله علیه وآله) بود که در سال هشتم هجرت، در مدینه منوره به دنیا آمد و پس از یک سال و شش ماه و چند روز مرد.اعلام الورى، ج 1، ص 275. بنا بر روایتى، ابراهیم پس از یک سال و ده ماه و هشت روز از دنیا رفت؛ بحارالانوار، ج 22، ص 152 و ص 166.
ط) جویریه بنت حارث؛
او دختر حارث بن ابى ضرار، رئیس طایفه بنى مصطلق بود و در سال پنجم، در غزوه مریسیع، به همراه پدر و تعداد زیادى از افراد قبیله اش، اسیر شدند. پیامبر جویریه را آزاد کرد و به همسرى انتخاب کرد و مسلمانان گفتند: حال که این طایفه، فامیل پیامبر ما شدند، ما همه شان را آزاد مى کنیم و بنى مصطلق هم که چنین دیدند، همه مسلمان شدند.سیر اعلام النبلاء، ج 3، ص 511 .به گفته عایشه، هیچ زنى را نمى شناسم که بیش از او، برکت از طرف وى به قومش رسیده باشد.الاستیعاب، ج 4، ص 367.
ى) صفیه؛
او دختر رئیس قبیله بنى نضیر، حُیى بن اخطب یهودى بود که پدرش در بنى قریظه کشته شد و شوهرش، کنانه بن ربیع نیز در جنگ خیبر مرد و خودش هم اسیر شد. پیامبر خدا پس از آزادى، در سال هفتم هجرى، وى را به ازدواج خویش درآوردسیر اعلام النبلاء، ج 3، ص 496. و به این ترتیب، دختر رئیس یهود را از ذلّت رها کرد.
ک) میمونه؛
او دختر حارث بن حزن، بود و همسرش هم مرده بود. پیامبر در سال هفتم هجرى، در بازگشت از عمره قضا، با او ازدواج کرد و در سَرِف، براى او سرپناهى ساخت.سیر اعلام النبلاء، ج 3، ص 497.
ـــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_چندمتریخدا
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
╭─┅─🌿🌺🌿─┅─╮
http://eitaa.com/chandmetrikhoda
╰─┅─🌿🌺🌿─┅─╯
۵_ح) ماریه بنت شمعون قبطى؛
مقوقس، پادشاه اسکندریه، او را براى پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرستاد و حضرت نیز با او ازدواج کرد. او مادر ابراهیم، آخرین فرزند پیامبر(صلى الله علیه وآله) بود که در سال هشتم هجرت، در مدینه منوره به دنیا آمد و پس از یک سال و شش ماه و چند روز مرد.اعلام الورى، ج 1، ص 275. بنا بر روایتى، ابراهیم پس از یک سال و ده ماه و هشت روز از دنیا رفت؛ بحارالانوار، ج 22، ص 152 و ص 166.
ط) جویریه بنت حارث؛
او دختر حارث بن ابى ضرار، رئیس طایفه بنى مصطلق بود و در سال پنجم، در غزوه مریسیع، به همراه پدر و تعداد زیادى از افراد قبیله اش، اسیر شدند. پیامبر جویریه را آزاد کرد و به همسرى انتخاب کرد و مسلمانان گفتند: حال که این طایفه، فامیل پیامبر ما شدند، ما همه شان را آزاد مى کنیم و بنى مصطلق هم که چنین دیدند، همه مسلمان شدند.سیر اعلام النبلاء، ج 3، ص 511 .به گفته عایشه، هیچ زنى را نمى شناسم که بیش از او، برکت از طرف وى به قومش رسیده باشد.الاستیعاب، ج 4، ص 367.
ى) صفیه؛
او دختر رئیس قبیله بنى نضیر، حُیى بن اخطب یهودى بود که پدرش در بنى قریظه کشته شد و شوهرش، کنانه بن ربیع نیز در جنگ خیبر مرد و خودش هم اسیر شد. پیامبر خدا پس از آزادى، در سال هفتم هجرى، وى را به ازدواج خویش درآوردسیر اعلام النبلاء، ج 3، ص 496. و به این ترتیب، دختر رئیس یهود را از ذلّت رها کرد.
ک) میمونه؛
او دختر حارث بن حزن، بود و همسرش هم مرده بود. پیامبر در سال هفتم هجرى، در بازگشت از عمره قضا، با او ازدواج کرد و در سَرِف، براى او سرپناهى ساخت.سیر اعلام النبلاء، ج 3، ص 497.
ـــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_چندمتریخدا
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
╭─┅─🌿🌺🌿─┅─╮
http://eitaa.com/chandmetrikhoda
╰─┅─🌿🌺🌿─┅─╯
تعداد همسران پیامبر چند تا بود ؟و نام انها چه بود؟
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
ـــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_چندمتریخدا
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
╭─┅─🌿🌺🌿─┅─╮
http://eitaa.com/chandmetrikhoda
╰─┅─🌿🌺🌿─┅─╯
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😳قدرت ندارید و اینگونه رفتار میکنید ، اگر به قدرت برسید و پایتان به #ایران باز شود ، چگونه رفتار خواهید کرد؟؟؟
🌺 @chandmetrikhoda
⚠️ پیشاپیش بابت کلمات نامناسب این مردکِ بی ادب از شما عذرخواهی میکنیم!!!
#آزادی_بیان
ـــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_چندمتریخدا
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
╭─┅─🌿🌺🌿─┅─╮
http://eitaa.com/chandmetrikhoda
╰─┅─🌿🌺🌿─┅─╯
✅ راز صبر امنیتی نظام چیست؟
🌺 @chandmetrikhoda
🔻اجازه بدهید یک مرور بکنیم. از منظر امنیتی در مرحله استمرار اجباری آشوب هستیم. طرف طراح، در حال سوزاندن دسترسیها و سرمایههای ۲۰ و گاهی ۳۰ ساله خود است، فقط برای اینکه بتواند آشوب را ولو یک روز بیشتر کش بدهد.
♦در شریف یک شبکه حداقل دو سه ساله خرج شد. در اوین شبکه بیش از ده ساله خود را سوزاندند. عبدالحمید در بلوچستان سرمایه ۳۰ ساله است. شبکه نفوذی در صداوسیما خیلی قدیمی بود. ولی برایشان مهم نیست. دسترسیها را میسوزانند و شبکهها را قربانی میکنند چون کابوسی بدتر از خاموش شدن شعله آشوب برایشان قابل تصور نیست.
♦قبلا نوشتم که موساد در هفتههای اول موقعیت جامعه ایران را انقلابی ارزیابی کرده بود. اکنون کمی ارزیابی را تصحیح کرده. میگویند ایران در «آغاز» شکل گیری وضعیت انقلابی است.
♦طراحی این است که مستقل از هزینه، خیابان فعال بماند. تنها راه تحقق این هدف برای طرف طراح، وارد کردن نظام به «چرخه خشونت افزایشی» است.این بازی را جمهوری اسلامی از همان ساعت نخست خوانده بود. تا امروز جمهوری اسلامی در مقابل سنگینترین فشارها برای برخورد شدیدتر مقاومت کرده است.
♦فقط در همین دو روز ۷ نیروی نظامی و امنیتی به شهادت رسیده اند. استفاده از ظرفیت انتظامی در خیابان، صرفا در حد پراکندن تجمعات برای جلوگیری از رخ دادن فجایع امنیتی است. استعداد امنیتی اصلی کلافه است که تا کی باید صبر کند.
♦از حیث تکنیکی و تاکتیکی شاید نقدهای جدی به مهارتهای ضد اغتشاش وارد باشد اما از جهت راهبردی نظام عمدا به سمت سرکوب حرکت نکرده و نخواهد کرد. تصمیم گیران میدانند که باید شهید بدهند اما کسی نباید کشته شود. برای مردانی که کالجبل الراسخ چهل سال جنگیدهاند خیلی سخت است. ولی خب این جنگ را هم باید بجنگند و این یکی قانون خودش را دارد.
♦در این روزها من از نزدیک دیدهام ذهن سیستم بیش از آنکه درگیر سرکوب باشد، درگیر اصلاحاتی است که باید بکند. بحثهای بسیار پرحرارتی در جریان است که بخشی از جامعه دیده نشده و باید بشود. بدون یک برنامه اجتماعی، تدبیر امنیتی عقیم می ماند. از حیث شناختی هم در واقع با یک فیلم کارگردانی شده مواجهیم. در واقع خبری نیست.
♦آشوب درست و درمانی هم نیست چه رسد به انقلاب. صحنه هایی خلق می شود فقط برای اینکه ویدئوهایی از آن وایرال شود. طرف طراح امیدوار است نهایتا مردم تصمیم بگیرند بازیگر این تئاتر بشوند. منتها مردم فقط موبایل که نمیبینند. خیابان هم میروند و مشاهده شکاف عمیق میان نهاده شناختی و داده فیزیکی به آنها میگوید یک جای این کار میلنگد. حتی بسیار معترضان کمتر آشوب میکنند.
♦شیوه فعلی طرف طراح را ناگزیر به سمت خشونت بیشتر خواهد بود. چارهای ندارد. انقلاب که نشده، ولی زخم باید زده شود. ضمن اینکه ویدئو لازم دارند و ماشین تحریک مردم بیکار بماند، میمیرد. همچنان امیدوارند سیستم یک جا کنترلش را از دست بدهد و احساساتی شود. اما نخواهد شد. پیام رهبر انقلاب برای شهدای شاه چراغ یا تصمیم شورای تامین سیستان درباره فرماندهی انتظامی زاهدان را ببینید. دل، گرم ولی ذهن سرد است.
♦نهایتا طرف طراح میداند ایران ایستادن و تماشا کردن یا خوردن و پاسخ ندادن بلد نیست. یک جایی معادله منطقهای و بلکه جهانی خواهد شد. در نقطهای از مسیر قرار نداریم که بتوان به عقب برگشت.
👤مهدی محمدی
ـــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_چندمتریخدا
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
╭─┅─🌿🌺🌿─┅─╮
http://eitaa.com/chandmetrikhoda
╰─┅─🌿🌺🌿─┅─╯