eitaa logo
احکام و شبهه
684 دنبال‌کننده
846 عکس
500 ویدیو
47 فایل
پاسخ به سوالات در کمترین زمان ممکن کارشناس پاسخگویی و دریافت مشاوره: @pasookhgo
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 برداشت قرض از صندوق صدقات @etghad
◀ وضو و غسل با وجود ناخن مصنوعی @etghad
نماز با مسواک عنه صلى اللَّه عليه وآله : رَكعَتانِ بِسِواكٍ أفضَلُ مِن سَبعينَ رَكعَةً بِغَيرِ سِواكٍ . پيامبر خدا صلى اللَّه عليه وآله : دو ركعت نماز با مسواك، برتر از هفتاد ركعت نماز بدون مسواك است. @etghad
آیه الکرسی بعد نماز ها عنه صلى الله عليه و آله : مَن قَرَأَ آيَةَ الكُرسيِّ في دُبُرِ الصَّلاةِ المَكتوبَةِ كانَ في ذِمَّةِ اللّهِ إلَى الصَّلاةِ الاُخرى . كسى كه در پى نماز واجب، «آية الكرسى» مى خواند، تا نماز ديگر در پناه خداست @etghad
🌸 امام على عليه السلام فرمودند: روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى هاى جان را از بين مى برد. الخصال، ص 612 👇👇👇 @etghad
این چهره روحانیت واقعی است در زمانه‌ای که گروهی اندک، لباس دین را به نا حق بر تن کرده و سارق دین و دنیای مردم شده‌اند، دیدن تصاویری از خدمت خالصانه برخی از روحانیون به سیل زدگان، مرهمی بر زخم‌های مومنان و مردم داغ دیده است. 🆘 @etghad
آيا به انگشتر براى ، خمس تعلق مى گيرد؟ همه مراجع: آرى پولى كه در راه حرام صرف شود، جزء مؤونه نيست و بايد خمس آن پرداخت شود. العروة الوثقى، ج ۲، م ۶۱؛ فاضل، جامع المسائل، ج ۱، س ۹؛ مكارم، توضيح المسائل، م۱۵۲۳؛ دفتر: خامنه اى. (احكام خمس،پرسمان). @etghad
اگر فرد ثروتمندى کلیّه حقوق واجب شرعى خود، نظیر خمس و زکات را ادا کند، ولى در جامعه اسلامى افرادى را مشاهده نماید که به دلیل فقر و گرفتارى دچار بیمارى هایى نظیر سوء تغذیه اند، که به تدریج منجر به مرگ آنها مى شود، یا بیمارانى را سراغ داشته باشد که به دلیل نداشتن هزینه درمان در معرض مرگ هستند، آیا وظیفه دارد بخشى از دارائیش را براى موارد فوق الاشاره اختصاص دهد؟ جواب:در صورتى که جان مسلمانان در خطر باشد، نجات آنها به مقدار تمکّن واجب کفایى است. ولى اگر در رنج و زحمت باشند، نه خطر مرگ، رسیدگى به وضع آنها مستحبّ مؤکّد مى باشد. @etghad
✅ فروش خانه مرجع تقلید برای کمک به سیل‌زدگان خوزستان به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، عصر امروز حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با آیت‌الله موسوی جزایری، دیدار و گفتگو کرد. 🔹وی در این دیدار سخنان قابل توجهی بیان کرد که از جمله آن می‌توان به کمک ۸۰۰ میلیون تومانی طلاب به سیل‌زدگان خوزستان، اشاره کرد. 🔹اما دیگر نکات مهمی که حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی، در این جلسه بیان کرد، مربوط به فروش خانه یک مرجع تقلید برای کمک به سیل‌زدگان خوزستان بود. ❇️ وی به کمک آیت‌الله سبحانی برای سیل‌زدگان اشاره کرد وگفت: دیروز محضر آیت‌الله سبحانی بودیم. ایشان گفتند؛ من اگر می‌توانستم خودم برای کمک به مردم به مناطق سیل‌زده می‌رفتم. ایشان یک برگ چک‌بانکی به من داده و گفتند؛ من خانه‌ای قدیمی داشتم! آن را فروختم و کمی از پول آن را در جائی هزینه کردم و مابقی آن را به شما می‌دهم تا به سیل‌زدگان بدهید. البته سلام مخصوص من را نیز به آن‌ها برسانید. 👇👇👇 🆔 @etghad
❤️ آیت الله سبحانی پول فروش خانه‌اش را به سیل زدگان داد ▪️«حجت‌الاسلام‌ ربانی» رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:آیت الله سبحانی یک برگ چک‌بانکی به من دادند و گفتند «من خانه‌ای قدیمی داشتم، آن را فروختم و کمی از پول آن را در جایی هزینه کردم و مابقی را به شما می‌دهم تا به سیل‌زدگان بدهید. البته سلام مخصوص من را نیز به آن‌ها برسانید». 🆘 @etghad
آیا نشستن بین دو سجده نماز واجب است? 📚حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی): نشستن بین دو سجده واجب مى‌باشد؛ یعنى بعد از تمام شدن ذکر سجده اول باید بنشینید تا بدن آرام گیرد و دوباره به سجده رود و اگر سهواً ترک شود، مانعى ندارد ولى اگر عمدى باشد، نماز باطل مى‌باشد. 📚حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی): بله واجب است و ترک عمدی آن موجب بطلان نماز می شود. 📚حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی): نشستن بین دو سجده لازم است و ترک عمدی موجب بطلان نماز است و ترک سهوی موجب سجده سهو است. 📚حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی): نمازگزار باید بعد از تمام شدن ذکر سجده اول بنشیند و پس از آنکه بدن او آرام گرفت، به سجده دوم برود و ترک عمدی موجب بطلان نماز است. بنی‌هاشمی خمینی، سید محمدحسین، ج 1، ص 573، م 1056، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ هشتم، 1424ق؛ بهجت، محمد تقى، استفتائات، ج ‌2، ص 165، س 2088، دفتر حضرت آیة الله بهجت، قم، اول، 1428 ه‍ ق  @etghad
آیا بین دو سجده نماز، باید کاملا نشست؟ نشستن بین دو سجده در نماز –واجب یا مستحب- واجب است؛ یعنى بعد از تمام شدن ذکر سجده اول، باید نشست تا بدن آرام گیرد و دوباره به سجده رفت؛ پس اگر این کار عمدا ترک شود، نماز باطل است، ولی ترک سهوی آن، نماز را باطل نمی‌کند. @etghad