eitaa logo
ازدواج های مهجور
291 دنبال‌کننده
216 عکس
36 ویدیو
1 فایل
صرفا بحث و روشنگری هست ومعرفی نداریم لطفا به هیچ وجه جهت معرفی مورد مراجعه نکنید ارتباط با بنده @Abdearbab از طریق لینک زیر میتونی برای بنده پیام ناشناس ارسال کنی 👇🏽 https://daigo.ir/secret/8730079105
مشاهده در ایتا
دانلود
یارب برسان تو مهدی غایب را ...
بعضی بزرگواران از جهت نگرانی یا غرض های دیگری که علت را نمیدانیم، علتِ عدمِ فعالیت و عدمِ دسترسی ما به اکانت اصلی رو پرسیده بودند عرض کنیم ابدا ما از فعالیت دست برنداشتیم و کسی هم نتوانسته از فعالیت ما جلوگیری کند متاسفانه فعلا دسترسی به گوشی تلفن مناسب جهت پست گذاشتن و فعالیت در کانال ها وجود ندارد و بمحض برطرف شدن مشکل به فعالیت ادامه خواهیم داد پس توجه کنید چیز دیگری جز اونچه بیان کردیم سبب فعالیت نداشتنمان نیست .
شیعه ای که شهید راه متعه شد و امام زمانش یعنی امام جواد علیه السلام او را زنده کرد... 💢کش، [رجال الکشی] أَحْمَدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ کُلْثُومٍ السَّرَخْسِیُّ قَالَ: رَأَیْتُ رَجُلًا مِنْ أَصْحَابِنَا یُعْرَفُ بِأَبِی زَیْنَبَةَ فَسَأَلَنِی عَنْ أَحْکَمَ بْنِ بَشَّارٍ الْمَرْوَزِیِّ وَ سَأَلَنِی عَنْ قِصَّتِهِ وَ عَنِ الْأَثَرِ الَّذِی فِی حَلْقِهِ وَ قَدْ کُنْتُ رَأَیْتُ فِی بَعْضِ حَلْقِهِ شِبْهَ الْخَطِّ کَأَنَّهُ أَثَرُ الذَّبْحِ فَقُلْتُ لَهُ قَدْ سَأَلْتُهُ مِرَاراً فَلَمْ یُخْبِرْنِی قَالَ فَقَالَ کُنَّا سَبْعَهَ نَفَرٍ فِی حُجْرَةٍ وَاحِدَةٍ بِبَغْدَادَ فِی زَمَانِ أَبِی جَعْفَرٍ الثَّانِی (علیه السلام) فَغَابَ عَنَّا أَحْکَمُ مِنْ عِنْدِ الْعَصْرِ وَ لَمْ یَرْجِعْ فِی تِلْکَ اللَّیْلَةِ فَلَمَّا کَانَ فِی جَوْفِ اللَّیْلِ جَاءَنَا تَوْقِیعٌ مِنْ أَبِی جَعْفَرٍ (علیه السلام) أَنَّ صَاحِبَکُمُ الْخُرَاسَانِیَّ مَذْبُوحٌ مَطْرُوحٌ فِی لِبْدٍ(1) فِی مَزْبَلَةِ کَذَا وَ کَذَا فَاذْهَبُوا وَ دَاوُوهُ بِکَذَا وَ کَذَا فَذَهَبْنَا فَوَجَدْنَاهُ مَذْبُوحاً مَطْرُوحاً کَمَا قَالَ فَحَمَلْنَاهُ وَ دَاوَیْنَاهُ بِمَا أَمَرَنَا بِهِ فَبَرَأَ مِنْ ذَلِکَ. قَالَ أَحْمَدُ بْنُ عَلِیٍّ: کَانَ مِنْ قِصَّتِهِ أَنَّهُ تَمَتَّعَ بِبَغْدَادَ فِی دَارِ قَوْمٍ فَعَلِمُوا بِهِ فَأَخَذُوهُ وَ ذَبَحُوهُ وَ أَدْرَجُوهُ فِی لِبْدٍ وَ طَرَحُوهُ فِی مَزْبَلَةٍ. 🔸احمد بن محمّد بن کلثوم سرخسی می گوید: یکی از دوستان به نام ابی زینبه از من راجع به احکم بن بشار مروزی پرسید که جریان اثری که روی حلق او بود را می دانی؟ من دیده بودم که روی گردن او اثری مثل یک خط بود، گویی آن را بریده اند. گفتم: من چندین مرتبه از او پرسیدم که این چه اثری است ولی جوابی نداد. آن مرد گفت: در زمان ابو جعفر ثانی (امام جواد علیه السلام) ما هفت نفر بودیم که ساکن یک اطاق در بغداد بودیم. یک روز عصر، احکم رفت و آن شب را برنگشت. نیمه شب نامه ای از طرف ابو جعفر (امام جواد علیه السلام) رسید که نوشته بود: گردن دوست خراسانی شما را سر بریده اند و در یک جل اسب پیچیده اند و در فلان مزبله او را انداخته اند، بروید او را بیاورید و به این داروها که می گویم معالجه اش کنید. رفتیم و دیدیم گردنش را بریده اند و آنجا افتاده؛ همانطور که امام فرموده بود. گوید پس او را آوردیم و با همان دستوراتی که داده بود معالجه اش کردیم و خوب شد. احمد بن علی می گوید: جریان این بود که او در بغداد در خانه قومی صیغه ای گرفته بود. جریان را فهمیده بودند و او را گرفتند و پس از بریدن گردنش او را در جلی پیچیده در آن زباله دانی انداختند. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏50، ص: 64 ح 45 رجال الكشي، ص: 569 منتهی الآمال ⭕️پ.ن:اگر در مسیر احیای سنت اهل بیت علیهم السلام یعنی ازدواج موقت، سنگ خوردید یا طعنه شنیدید اصلا اهمیتی ندارد زیرا شما ماجور هستید و مهمتر از آن این است که امام زمانتان از این امر خداپسندانه ی شما خشنود است .
بی بی زینب سلام الله علیها سال ها قبل از واقعه عاشورا (بخوانید ) داشتند و با هم‌شویِ خود در کنار همسرشان زندگی میکردند... عقیله بنی هاشم... دختر علت خلقت... دختر حیدر کرار... نوه خاتم الانبیاء... خواهر حسنین... عالمة غيرمعلمة... خانم زینب سلام الله علیها... داشتند... بسیار اشکال وارد میشود که👇 ❌پیغمبر و امیرالمومنین علیهما السلام در زمان حیات همسران اول خود و به دلیل شان و مقامی که همسرانشان ( خانم خدیجه سلام الله علیها و خانم فاطمه الزهرا سلام الله علیها) داشتند، اقدام به ازدواج دوم و سوم و چهارم نمی کردند... و بنابر دلیل فوق داشتن هوو را باید کثر شان همسر اول و نشانه بی ارزش بودن وی تلقی کرد و از این رو باید عدم داشتن هوو را مایه مباهات و فخر سرور زنان عالم دانست... !!! ✅حال آنکه علت عدم ازدواج مجدد رسول الله و امیرالمومنین سلام الله علیهما هرگز این امر نبوده و نیست... ❓سوالی از مخالفین و ناقدین امر مقدس :👇 داشتن خانم زینب سلام الله علیها را چه تعبیر میکنید؟ ❓ خانم زینب سلام الله علیها دارای مقام عصمت هستند... و امر داشتنِ همشوی برای ایشان هرگز باعث کسر شان نبوده... ✅✅✅ نه داشتن هوو برای زن مومنه ای کسر شان و نشانه عیب و ایراد است و نه نداشتن هوو برای یک زن نشانه فخر و کرامت و بزرگی وی است... بلکه بلعکس این گفته در روایات دینی به وفور یافت می شود...❌ ... ...
ازدواج عبدالله بن جعفر با لیلی بنت مسعود در زمان شهادت حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام چهار تن از زنان ایشان ، از جمله لیلی بنت مسعود نهشلیه ، زنده بود. [1]  عبدالله بن جعفر پس از شهادت آن حضرت ضمن این که حضرت زینب سلام الله علیها را در عقد نکاح خود داشت ، با وی نیز ازدواج کرد. حاصل ازدواج آنان سه پسر به نام های یحیی، هارون ، و موسی ونیز دو دختر به نام های ام ابیها و ام محمد بوده است. [2]   [1] . محمدبن علی بن شهر آشوب، مناقب آل ابی طالب (چاپ سنگی: بمبئی، بی تا، 1313ه) ج 3، ص 162. [2] . مصعب بن عبدالله الزبیری، نسب قریش (دارالمعارف للطباعة و النشر) ص 81 ؛; هم چنین ر.ک: ابن قتیبه، عبدالله بن مسلم: المعارف، به کوشش ثروت عکاشه (چاپ دوم: قاهره، دارالمعارف، بی تا) ؛واحمدبن یحیی بلاذری، انساب الاشراف، به کوشش محمد حمیدالله (مصر، دارالمعارف، بی تا) ج 2، ص 67 .   سعادت زنان مومنه در این هست که باشند سگِ درگاهِ سگانِ کنیزانِ خانم زینب سلام الله
❎راجع به متعه کردنِ مردانِ متاهل چندین بار شبهاتی دیدیم و بارها در گروه ها جواب دادیم ولی از آنجا که اکثر چنین مسشکلینی برای چیزی که باب دلشان نیست وارد سرچ گوگل شده و از علامه های اینترنت آنچه را باب دلشان هست برداشت میکنند لذا لازم دیدیم یکبار برای همیشه جوابی آماده کنیم . تا من باب اتمام حجت با فقهای مجازی متنی آماده موجود باشد . پاسخ: ❌ اولا در مقابل دهها یا شاید صد روایت چند روایت معدود مورد نظرتان هست که عمدتا به لحاظ سند «ضعیف» هستند . ❌دوما بر فرض که سندشان هم معتبر باشد بدلیل تعارض با روایات مخالف، قابل استناد نیستند چرا که روایات متعددی در خصوص تأکید بر متعه عموماً و بعضاً با تصریح بر متأهل بودن مرد، وجود دارد. حالا بعضی از این روایات را مورد بررسی قرار خواهیم داد .
اول روایت👈🏽روایتِ علی بن یقطین علی‌بن‌یقطین از حضرت امام موسی کاظم راجع به متعه می‌پرسید. حضرت جواب می‌دهند: تو را با متعه چه کار؟ خداوند که تو را از متعه بی‌نیاز کرده است (یعنی تو که زن داری). تقریبا متن فوق ،متنی است که همه جا در مقابل متعه کردنِ مرد متاهل استناد میشود . این حدیث علی بن یقطین همه جا همین تکه اولش گفته و خوانده می‌شود اما کسی ادامه آن را نمیخواند! ادامه اش جالب است و تاحدی برداشت اولیه را نقض می‌کند اما سانسورچیان محترم! صلاح ندیده‌اند ادامه دهند. شاید بتوان گفت بنیانگذار این سانسور متعارف، جنابِ م.م بوده در کتاب نظامِ.... که ایشان به چنین تحریف ها و سانسور های نزدِ اهلش معروف است . متن روایت: عَنْ عَلِيِّ بْنِ يَقْطِينٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ مُوسَى ع عَنِ الْمُتْعَةِ فَقَالَ وَ مَا أَنْتَ وَ ذَاكَ فَقَدْ أَغْنَاكَ اللَّهُ عَنْهَا قُلْتُ إِنَّمَا أَرَدْتُ أَنْ أَعْلَمَهَا فَقَالَ هِيَ فِي كِتَابِ عَلِيٍّ ع فَقُلْتُ نَزِيدُهَا وَ تَزْدَادُ فَقَالَ وَ هَلْ يَطِيبُهُ إِلَّا ذَاكَ 👈🏽ترجمه ی قسمت دوم که توسط سانسورچیان و محرفان حذف میشود : «علی بن یقطین می‌گوید می‌خواهم حکم آن را بدانم. حضرت کاظم (علیه السلام) می‌فرماید [حلیت] متعه در کتاب علی (علیه السلام) آمده است. ابن‌یقطین می‌گوید آیا می‌توانیم زیاد متعه کنیم؟ حضرت (روحی فداه) می‌فرماید آیا خوبی و لذت متعه جز به زیاد بودن آن است؟» ❌پ.ن۱:مفهوم "بی‌نیاز"یا همان " اغناک الله عنها" مفهومی مبهم است و معلوم نمی‌کند تا چه حد بی‌نیاز؟ نیاز، گاهی ممکن است در حد یک ضرورت شدید باشد (مثل نیاز انسان به تخلی و آب) و گاهی در حد یک نیاز معمولی است که اگر نباشد گرچه وضع، خیلی خطیر نمی‌شود، اما زندگی مطلوبی هم نخواهد داشت (مثل نیاز انسان به میوه و گوشت) و هر دوی این موارد هم در سطوح بسیار متنوعی می‌تواند مطرح شود. حال کدام سطح از نیاز و کدام بی‌نیاز، در این روایت، مورد نظر بوده و به چه دلیل؟ اگر به خود راوی نگاه کنیم که به فراخور حال مردان آن روزگار خصوصاً متمولین و سیاسیون، چند زن دائمه و تعدادی کنیز داشته اند. حضرت چنین کسی را مصداق بی‌نیاز خوانده و نهی کرده. معلوم نیست مردان متأهل امروزی که یک زن دارند و کنیزی هم ندارند و بهره‌شان از همان یک زن هم به علت برخی تغییرات فرهنگی زنان، به حد سابق نیست، شامل آن فرض شوند؟ ولو ما اسمشان را بگذاریم بی‌نیاز! (که در جای خود توضیح دادیم که اساسا و فطرتا مردها چند خواه هستند و با یک زن بی نیاز از زن دیگر نخواهند شد) ❌پ.ن۲:و نکته ی دیگر اینکه جماعت مستشکل و فقهای مجازی بد نیست بدانند علی بن یقطین، چون در درگاه هارون الرشید ملعون کار میکرده، دستورات امام در برخی موارد حالت تقیه ای دارد نسبت به این فرد، مثل تقیه حتّی در وضو گرفتن تا شیعه بودن وی آشکار نشده و ماموریتی که از طرف معصوم داشت(یعنی وزارت در دستگاه دشمن شیعیان جهت کمک به شیعیان) فاش نگردیده و از بین نرود. ادامه دارد ...
ادامه ی پست بالا(روایت علی بن یقطین)پ.ن۳: در روایت ابن‌یقطین، ما با یک پرسش از سوی او و یک پرسش از سوی امام مواجهیم. روشن است که پرسش ابن‌یقطین استفهام سؤالی است اما پرسش امام چه؟ استفهام سؤالی است یا استفهام انکاری؟ تمام کسانی که از این قسمت روایت خواسته‌اند نتیجه بگیرند متعه متأهل درست نیست، این انکاری بودن را مفروض گرفته‌اند و همینطور چیده‌اند روی هم... درحالیکه هیچ قرینه‌ای (نه در خود روایت و نه در بیرون آن) بر انکاری بودن در دست نیست و احتمال سؤالی بودن و انکاری بودن آن توأمان وجود دارد. با این لحاظ، استدلال آن افراد از اساس سست است و قابل اتکا نیست. شاید حضرت واقعاً خواسته‌اند بدانند چه شده که این شخص به فکر متعه افتاده با اینکه بی‌نیاز است و کم‌مشغله هم نیست و خیلی شایدهای دیگر(با توجه به شخصیت علی بن یقطین). آیا یک پاسخگو وقتی با یک پرسش مواجه میشود حتما باید بلافاصله جواب دهد؟ آیا نمی‌شود پیرامون مورد پرسش یکی دو سؤالی هم بکند و چندوچون قضیه دستش بیاید سپس جواب دهد؟ از آن یکی دو سؤال آیا باید برداشت نهی و نفی کرد؟! و... بهرحال احتمالات مختلف است و إذا جاء الإحتمال بطل الإستدلال. توضیح بیشتر 👈🏽 شاهد عرضم آنجاست که وقتی ابن یقطین، مطلب را رها نمی‌کند و ادامه می‌دهد حضرت نمی‌آید مثلاً بگوید: «گفتم که! تو نیاز نداری! دیگه ادامه نده!» (که اگر چنین بود می‌فهمیدیم متعه منوط به نیاز است) بلکه می‌بینیم حضرت ابتدا مشروعیت آن را و سپس پرسشی دیگر درباره آن را به خوبی جواب می‌دهند و همین شاهدی است بر اینکه جمله اول فرمایش‌شان؛ یا اصلاً استفهام انکاری نبوده و یا اگر هم بوده، انکار بر کلیت امر متعه متأهل نبوده بلکه برای خاص این مخاطب گفته شده به جهت خاصی. اگر واقعاً حضرت کراهتی دارند از اجرای این عمل توسط امثال ابن یقطین (مردان متأهل) پس چرا درباره وجه تلذذ قضیه، گرا می‌دهند که «لذت آن به زیاد بودن آن است»؟! امام که نباید مخاطب را تحریک کند به عمل خلاف شرع! توضیحی جهت تقریب به ذهن: در فارسی نیز وقتی به کسی که درباره موضوعی پرسش کرده می‌گوییم «این موضوع به شما چه ربطی دارد؟» گاه در مقام انکار هستیم و چنین می‌گوییم و گاه هم واقعاً سؤال داریم و اگر جواب قانع‌کننده بگیریم بسا که کلی توضیح هم به او بدهیم! دلالت مزبور، فرضی بود نه قطعی. یعنی «چنانچه» و «اگر» ثابت شد استفهام فوق، انکاری بوده است و ضرورتی به حمل بر جهات ثانویه مثل تقیه ندیدیم آن‌گاه خواهیم گفت مستفاد از روایت، کراهت است. البته همانطور که اشاره کوچکی کردم کراهت برای چه کسی؟ هر مرد متأهلی ولو از این جهت که یک زن دارد؟ یا مردی که مثل ابن یقطین آن‌قدر همسر دائمه و کنیز دارد که واقعاً می‌توان گفت بی‌نیاز است؟ مفهوم بی‌نیاز نسبت به تعریف ما از نیاز می‌تواند مصادیق مختلفی داشته باشد. و جواب امام علیه السلام قرینه ی جالبیست 👈🏽"بله ضمناً خوبی‌اش هم به کثرتش است جناب ابن یقطین! "آیا این طرز گرا دادن به وجه تلذذ، مناسب مقام تبیین یک مکروه است؟! آیا درست است که امام مثلاً بفرماید وطی در دبر نکن که مکروه است(در فرض ثبوتِ کراهتِ وطی در دبر) و خدا را خوش نمی‌آید اما کلاً بدانید خیلی خوب است؟!! وقتی ابن یقطین، خود را داخل در سایرین می‌نماید و با تعبیر «متکلم» مع الغیر سؤال می‌کند (نزیدها) آیا مناسب نیست امام، تفصیلی دهد و بفرماید (مثلاً) اما انت فلا و لکن غیرک بلی!؟ (کاری که برخی مسأله‌گوهای فهیم در مقابل سائلین زیرک انجام می‌دهند!) پس چرا چنین نمی‌کند؟ همین عدم تفصیل، نوعی تقریر است به اینکه امام، ابن یقطین را داخل در آن جماعت دیده و مانعی برای تعمیم حکم و تقریر کیفیت سؤال او ندیده است. حال خطاب بنده به برخی مستشکلین و فقهای اینترنتی این است که بدانند بررسی روایات همیطور کشکی نیست‌.
ان شا الله روایات دیگر هم یک به یک به اشتراک خواهیم گذاشت
خرافه وبدعتی به نام دختر!!!❌❌❌ 🔹باکمی تعمق میتوان دریافت که رسم جهیزیه دادن برای دختران که در برخی از کشورهااز جمله ایران رایج است ؛رسمی غلط وآسیب زاست...از مهمترین این اسیب ها میتوان به مواردزیر اشاره کرد: 1⃣مخالفت با سیره معصومین (علیهم السلام).. 2⃣عدم مسؤلیت پذیری و راحت طلبی جوانان.... 3⃣کاهش آمار ازدواج وافزایش سن ازدواج.... 4⃣اسراف در خرید وسایل.... 5⃣تغییر سبک زندگی.... =آرامش_وآسایش_و_👈👈خوشبختی_به_تمام_معنا👉 ...
⁉️وسایلِ زندگیِ علت خلقت عالم و عالمین ، امیرالمومنین علی و حضرت فاطمه سلام الله علیهما چه بود و چگونه تهیه شدند؟؟؟ حضرت علی علیه السلام درباره جهیزیه حضرت فاطمه علیهاالسلام چنین می فرمایند: «روزی پیامبر بزرگوار صلی الله علیه و آله وسلم به من فرمود: زره خود را به بازار برده ، بفروش تا با پول آن وسایل عروسی و جهیزیه ای برای فاطمه تهیّه کنیم. من نیز به دستور پیامبر چنین کرده، بهای آن را به پیامبر تقدیم کردم. پیامبر مقداری از پول را به ابوبکر و سلمان فارسی و بلال داد و فرمود: مقداری اسباب و لوازم یک زندگی ساده رابرای فاطمه تهیّه کنند و مقداری از آن پول را نیز به همسرش امّ سلمه داد که عطر و چیزهای زینتی برای فاطمه خریداری کند. بدین گونه جهیزیه ای ساده تهیه شد که چیزی جز شانزده یا نوزده قلم جنس نبود که فقط شانزده عدد آن اسباب و وسیله ی مختصری یک زندگی کوچک بود. وقتی چشمان مبارک رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم به آن جهاز مختصر افتاد، سرش را به جانب آسمان بلند کرد و فرمود: خداوندا ظروف و زندگی را بر کسانی که بیشتر وسایلشان گلی و سفالین است مبارک گردان »
❌بدعتِ جهیزیه آوردن دختر❌ 🔴جهیزیه از نکته نظر قوانین کشور ایران: ✍علاوه بر رجحان شرعی، طبق قانون کشور و به تصریح ماده ی ۱۱۰۷ قانون مدنی، تامین جهیزیه یا اثاث البیت بر عهده ی مرد گذاشته شده است. ✍زندگی هایمان را با مثل جهیزیه آوردن دختر و ای مثل مهریه های بالا و شروط ضمن العقد آغاز نکنیم، اگر دنبال و در زندگی هستیم....