✅بیانات دکتر علی مصباح خطاب به کسانی که این روزها در مقابل فرمایش رهبری درباره واکسن اقداماتی انجام داده اند.
وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِينًا (الأحزاب:٣٦)
به جای آن که رفتار امام و ولی امر را بر اساس تشخیص یا خواسته خودمان تحلیل کنیم، باید تکلیف خود را با ولایتپذیری و اطاعت از اوامر الهی مشخص سازیم.
ولی فقیه بهتر از من و شما وظیفه خود را میداند، وگرنه ولی فقیه نیست.
ولایتمداری یعنی چند قدمی معاویه باشی و با امر ولی میدان نبرد را ترک کنی. احتمالا اگر این آقایان در آن زمان بودند، همصدا با بعضی مخالفان امیرالمؤمنین علیه السلام تحصن و تظاهرات به راه میانداختند که نباید امر امام را اطاعت کرد چون تحت فشار تن به این امر داده است!!!
مسئله این است که وقتی ولی امر به هر دلیلی (حتی اگر فرضا به دلایلی که مخالفان ادعا میکنند) امری را صادر کرد، مدعیان ولایتمداری حق ندارند با گفتار و رفتار خود موجب تضعیف آن شوند چه رسد به این که عملا با آن مخالفت کنند.
رفتار و گفتار این عده چه بسا ممکن است به سردرگمی عدهای از مردم عادی و تضعیف امر رهبر معظم در لزوم رعایت نکات بهداشتی مانند ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و عمل به شیوهنامهها و دستورالعملهای ستاد کرونا (ازجمله تزریق واکسن) بیانجامد.
البته واضح است که ولی فقیه در صدور اوامرش نکات بسیاری را در نظر میگیرد، و چه بسا بر اساس عناوین ثانویه حکمی را صادر کند، که رعایت مصالح سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و امنیتی و فرهنگی جامعه و عدم سوءاستفاده دشمنان، هم بخشی از آنهاست.
لزوم اطاعت از امام فقط مربوط به عناوین اولیه نیست بلکه جریان آن در عناوین ثانویه (مانند مصالح نظام و ...) اولی است.
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پس از ۲۰ ماه تعطیلی نماز جمعه تهران، هیچ اتفاق جدیدی در محتوا و نحوه برگزاری نماز جمعه نیفتاد و بازهم همان حرف های کلی و کلیشه ای در خطبه ها تکرار شد.
بازخوانی سخنان استاد رحیم پور ازغدی خالی از لطف نیست: "این مدل نماز جمعه ها به درد خودتان می خورد..."
✍ امیر حسین ثابتی
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️هشدار تکان دهنده امام خمینی(ره) به مسئولین جمهوری اسلامی :
🔹آخوندها در رژیم گذشته هرچه مظلوم تر میشدند محبوب تر میشدند اما امروز دیگر اینگونه نیست
🔺اگر ما امروز در #جمهوری_اسلامی شکست بخوریم یعنی شکست مکتب !
🔹یعنی گفته بشود که رژیم طاغوتی عوض شده و رژیم طاغوتی دیگر آمده!
🔺مگر منافق چه کسی است؟ بیخود نگوییم ما خوبیم بقیه بد هستند
🔹حالا بگویید مسلمان هستید! اما منافقید
#حقیقت_انقلاب
🇮🇷 @faannoos
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى و جمعی از مسئولان نظام با تاکید بر ادای حق جامعیت اسلام، محورهای پیروی از پیامبر(ص) را برشمردند:
👈 صبر، عدل، اخلاق
🇮🇷 @faannoos
🙌 زمانی که امت نیازمند شفاعت است...
🔹 یکی از ویژگیهای پیامبر (ص) که در قرآن به آن تصریح شده، اهتمام بسیار و حریص بودن ایشان نسبت به هدایت مردم است، و حتی در قیامت که همه وانفسا میگویند، ایشان وا امتا میگوید. اما با وجود محبت فراوان ایشان نسبت به امتشان، آن حضرت طبق نص صریح قرآن در روز قیامت از همین امت به خاطر مهجور گذاشتن #قرآن نزد خداوند شکایت میکند.
🔸این امر نشان میدهد که مهجور ماندن قرآن چه اندازه بر #پیامبر (ص) سنگین است که حاضر است از امتی که این همه به آنها علاقه دارد، شکایت کند؛ آن هم در زمانی که امت نیازمند #شفاعت او هستند.
۹۶/۹/۹
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷چند سال پیش، در شب میلاد پیامبر اعظم (ص)، هواداران یکی از تیمهای خارجی در حرکتی زیبا و هنری عشق و علاقه خود به پیامبر خوبیها (ص) را اینگونه به نمایش گذاشتند🙏🌹
🔸تقلید و تأسی هواداران تیمهای ایرانی نیز از چنین رفتارهایی، ارزشمند است.
◾️در طول هفته وحدت، بسیاری از تیمهای ورزشی ایران مسابقه داشتند، اما دریغ از یادکردی از این ارزشها! این در حالی است که نام اغلب این باشگاههای ورزشی «باشگاه فرهنگی ورزشی ...» است! ای کاش مسؤولان فرهنگی این باشگاهها احیا و بزرگداشت ارزشها و شعائر اسلامی ایرانی را هم وظیفه خود بدانند.
✍️احمدحسین شریفی
🇮🇷 @faannoos
🔴 امام خمینی: آنهایی که اسلام را خلاصه میکنند در اینکه بخورند و بخوابند و یک نمازی بخوانند و یکروزهای بگیرند و در گرفتاری این جامعه دخالت نکنند، حسب روایت رسول اکرم، اینها مسلم نیستند.
🇮🇷 @faannoos
🖊«هشتسال عبرت» کافی نیست؟!
مهدی جمشیدی در نقد سخنِ آیتالله صافیگلپایگانی نوشت:
🔹آیتالله صافیگلپایگانی گفتهاند: گرانی برای مردم طاقتفرسا شده و اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم، به ضرر مردم است.
🔹عبارت ایشان، دلالت بر همان معنایی دارد که رهبر انقلاب در بیانیۀ گام دوّم انقلاب از ان با تعبیر «تحلیل سراپا غلط» یاد کرده است؛ اینکه مشکلات معیشتیِ مردم را نه به اراده و توانمندیِ مسئولان و ظرفیّتهای وطنی و بومی، بلکه به مناسبات خارجی متصل کنیم و در اقتصاد برونزا باشیم.
🔹جالب است که این حرف را حسن روحانی، «هشت سال پیش» مطرح کرد و به واسطۀ آن، عوام ظاهربین و بیتحلیل و سطحینگر را فریفت و از آنها رأی گرفت. البتّه غلطبودن این تحلیل، در «عمل» ثابت شد، و هشت سال مذاکره و بازی با سند ننگین برجام، هیچ حاصلی برای سفرۀ مردم نداشت. امّا امروز پس از هشت سال، همین سخن ناصواب را از زبان یک «مرجع تقلید» میشنویم. هم تقلیدِ سیاسیِ ایشان از نیروهای سکولار بسیار مذموم هست، هم تأخیرِ سیاسیِ ایشان در تکرار این تحلیل سراپا غلط. نمیدانم «تقلیدِ» ایشان را مذمّت کنم یا «تأخیر»ش را.
🔹صدق گفتۀ ایشان، از حامیان سخنش پیداست؛ علی مطهری و مهدی نصیری و فرید مدرسی. ورشکستگان سیاسی، در کمین نشسته بودند که لقمهای را از دهان ایشان بربیایند و بر آن، موجسواری رسانهای کنند.
🔹استاد مطهری، بسیار نسبت به «بیوت مراجع»، حسّاس بود. ایشان زمانی به حاج احمدآقا گفته بود: مراقب باشید بیت آقای خمینی، مانند بیت آقای بروجردی نشود. اغلب اینگونه است که مراجع به دلیل «ارتباطات محدود» و «محیط بسته»ای که در آن هستند، با واسطه با «واقعیّت» تماس دارند و این واسطهها، همان «اعضای دفتر» هستند. در واقع، اعضای دفتر، «مهندسان مواضع» و «طرّاحان ذهن» این بزرگان هستند. این وضع، خاص آیتالله بروجرودی نبود، بلکه آیتالله شریعتمداری و آیتالله منتظری نیز دچار این آسیب بودند. برخی دیگر نیز چنین هستند که لازم به نامبردن نیست.
🔹اینکه بعد از هشت سال «سرافکندگیِ ملّی» و «فقر عمومی» که حسن روحانی با فریبکاری رسانهای و خطابههای دروغین بر مردم تحمیل کرد، بدانیم این بیراهه به مقصد نمیرسد، محتاجِ بصیرت نیست. امروز مردم کوچه و بازار هم از غرب ناامیدند و میدانند و مشکل اصلی، «کفایت حاکمان» بوده است نه «سیاستهای کلّیِ نظام». مشکل این بوده که حسن روحانی، «تنبلی» و «ناکارآمدی» و «بیکفایتیِ» خویش را بر ایران تحمیل کرد و سرمایههای ملّی را به باد داد و آتشِ «فساد دولتی» را شعلهور ساخت. امّا افسوس که «مرجع تقلیدِ شیعه»، چنین برداشتی ندارد و همچنان چشم به «بیرون» دارد.
🔹عالِم راستین و محقّقِ طالبِ نفسالامر، در این اندیشه نیست که سخن و داوریاش، با چه کسی اصطکاک مییابد و منزلت و اعتبار چه جریانی را میخراشد، بلکه دل و جان در گروی «حقیقت» دارد و آن را «محافظهکارانه» در پای «بزرگان»، قربانی نمیکند. در عمل مشخص شد که این تحلیل، «سراپا غلط» است. مهمّ نیست چه کسی به آن معتقد است: بنده یا یک مرجع تقلید. آنان که محقّق هستند نباید اشخاصِ هر چند بزرگ را بر «حقیقت» ترجیح دهند.
🔹باب «نقادی»، به دو صورت بسته میشود: یکی با «استبداد آشکار» و دیگری با «قدیسسازی از اشخاص». دوران قرون وسطی و کلیسای کاتولیک و سلطنت پاپها گذشته و نمیتوان نفهمید و نگفت و نخواست.
🔹بعضی دوستان، هر گاه ناخشنود میشوند، پای «ادب» و «ادبیات» و «اخلاق» را به میان میکِشند و در قالب تذکرِ اخلاقی، «نسبت ناروا» میدهند. همین که کسانی نسبت به خطای بزرگ یک مرجع تقلید، حسّاس نیستند و برآشفته نمیشوند، امّا این قبیل یادداشتهای انتقادی را برنمیتابید و وظیفۀ شرعیِ خویش میدانند که بیدرنگ، موضعگیریِ منفی کنند و بر کرسی موعظه بنشینند یا جوّسازی کنند، نشان میدهد که پای «سوگیری سیاسی» در میان است.
🔹اگر برای اثبات سخنم، به «آیتالله خامنهای» استناد کنم و نظر ایشان را به عنوان «ولیّفقیه» به میان آورم، متهم به «دخالتدادن اقتدار سیاسی در بحث» و «مواجهۀ متعبّدانه و متعصّبانه با ایشان» میشوم، و اگر به «واقعیّتهای عقلی یا تجربی» استناد کنم و «مجتهدانه» و «محقّقانه»، نظرورزی نمایم، متهم به «خودمحوری» و «خویشمرکزبینی» میشویم. مسأله را به حاشیه نرانیم: نه اینکه انقلاب با بسیاری از کشورها، قهر است، صحیح است؛ و نه اینکه راهحل مشکلات معیشتیِ مردم، ارتباطات خارجی و اقتصاد برونزا است. هر دو پیشفرض ایشان ناصواب هستند و این ناصواببودن، متّکی به هشتسال تجربۀ عینی است: «هشتسال خسارت محض» و «هشتسال عبرت». کافی نیست؟! میخواهید به عنوان مرجع تقلید، دوباره مردم را سرگردان «مذاکره» و «برجام» و «غرب» و «تعلیق» و «شرطیشدن اقتصاد» و ... کنید؟!
🇮🇷 @faannoos
تحول قابل توجه در خبرهای رسانه ملی
✍️ محسن مقصودی*
🔹ماجرای اختلال بنزینی امروز یک آزمون مهم برای مدیریت جدید رسانه ملی و معاون سیاسی آن بود.
🔹 امروز اخبار ساعت ١۴ به عنوان خبر اول ده دقیقه به بحث مشکل پمپ بنزین ها با حضور میدانی و با رویکرد چالشی و واقعی و البته امید به حل مسأله پرداخت. شبکه خبر هم ساعت ١٣ مسأله را میدانی پوشش داد.
🔹در دوره های قبل در این مواقع معمولا کوچک سازی مسأله و مصاحبه با مسوولان آن هم با تاخیر زیاد و بعد از اجازه و هماهنگی با نهادهای بالا، در دستور کار رسانه ملی بود و عمدتا جریان سازی در اختیار رسانه های بیگانه قرار میگرفت.
🔹 در روزهای اخیر رویکرد عدالت خواهانه و مردمی در برخی خبرها و برنامه های سیاسی و نقد برخی عملکردهای اشتباه مدیران اصولگرا نشان از تغییر رویکرد خبر است.
🔹این نشانه ها امیدمان را به تحول در دوران آقای جبلی بیشتر کرده است.
🔹من در زمان انتخاب معاون سیاسی جدید رسانه ملی، بنابر دلایلی خیلی به این انتخابی که دکتر جبلی داشتند خوشبین نبودم اما حالاخوشحالم که بگویم به عنوان یک مخاطب نشانه های آغاز تحول در اخبار تلویزیون را احساس میکنم و امیدوارم این روند با قوت ادامه یابد.
*مجری و تهیه کننده برنامه ثریا
🇮🇷 @faannoos
🔻 تاکید رهبر انقلاب بر جامعهسازی، تمدنسازی و ادای حق جامعیت اسلام
👈🏻 تمدن نوین اسلامی بدون اتحاد شیعه و سنی محقق نمیشود
🇮🇷 @faannoos
🔆 مقام معظم رهبری درس خارج فروردين٩۵ :
✅ #عمار همیشه #کارسخت_تر را انجام میداد. بین دوکار خیر، کار سخت تر را انجام میداد.
🔺در مواجهه با جبهه عظیمی از دشمن که با ابزارهای سخت و نرم در مواجهه با پرچم برافراشته اسلام قرار گرفته بعضی کارها آسان است و بعضی کارها سخت...
ولی ما معمولا سراغ کارهای سهل میرویم.
🔸امروز ابزار دشمن برای تغییر باورها چیست؟
🔸ما برای جلوگیری از #تغییر _باورهای_مردم چه باید بکنیم؟...
👈کار سخت این است که راه دشمن را بشناسیم.
👈راه نفوذ به او را بفهمیم.
📣 میلیونها دانشجو مشتاقند یک تعریف درست از اسلام بشنوند
🔰ببینیم چگونه میشود این را انجام داد.
#عمار
#کارسخت_تر
#تغییر_باورها
#شناخت_راه_دشمن
#تعریف_صحیح_از_اسلام
#مبانی_اندیشه_اسلامی
🇮🇷 @faannoos
از شهید همدانی پرسیدندبعد از بازگشت از سوریه برنامه تان چیست؟
گفت: تصمیمی گرفتم که مطمئنم از چهل سال مجاهدت بالاتره، برم یه گوشه از این مملکت تو یک مسجدی، تو یک پایگاه بسیجی برای بچه های نوجوان و جوان کارفرهنگی انجام بدهم؛ برای امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) آدم تربیت کنم. سرباز تربیت کنم. کاری که تا حدودی کوتاهی کردیم وآن دنیا باید جواب بدهیم.
"شهید حسین همدانی"🌷
🇮🇷 @faannoos
28.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 حضرت آیتالله خامنهای:
💢 «ما در اوایل انقلاب جوانهایی را داشتیم که اینها مردمان مسلمانی بودند و برای اسلام وارد میدان شده بودند امّا چون مبانی معرفتیشان ضعیف بود، پایههای معرفتیشان محکم نبود -حالا به هر دلیلی محکم نبود- اینها جذب گروههای التقاطی شدند و از یک جوان مؤمن سالمِ اسلامطلب و مؤمن تبدیل شدند به کسانی که بر روی هممیهن خودشان اسلحه کشیدند، جوان را، پیر را، کاسب بازاری را هدف قرار دادند و آماج حملهی خودشان قرار دادند و آن فجایع را، آن جنایات را به وجود آوردند؛ به خاطر ضعف مبانی معرفتی جذب آن گروههای ناسالم شدند و به این راهها کشانده شدند؛ آخر هم سر از زیر پرچم صدّام درآوردند؛ یعنی آخرش هم کارشان به اینجا رسید؛ منشأ همهی اینها همان عدم استقرار فکری بود.»
۱۳۹۹/۰۲/۲۸
🇮🇷 @faannoos
🔸 علامه محمدتقی مصباح یزدی ره :
💠 برای برخی از کسانی که در این طرح (طرح ولایت) شرکت می کنند، ثواب هر روز حضورشان از تشرف به عمره بالاتر است.
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بیانات بسیار تاثیرگذار امام خامنهای(روحی فداه)
🌀این علاج خودخواهیهای ماست...
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان عجیب حجتالاسلام حاج علیاکبری: ورود مصداقی به فساد در خطبههای نماز جمعه ممنوع است!
🇮🇷 @faannoos
🔻آقای حاجعلی اکبری! رحیمپور و مطیعی هم بخاطر ذکر مصداق فساد حذف شدند؟
🔹با اینکه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در اطلاعیه خود پیرامون برکناری حجتالاسلام لواسانی از امامت جمعه لواسان دلایلی از قبیل زمان کم، سر نزدن به روستاها، عدم فعالیت فرهنگی و مستقر نبودن در منطقه را بهانه کرده بود، اکنون با سخنان جدید رئیس این شورا مشخص شده که مشکل نه با این موارد، بلکه اساسا ایراد به روش او در عدالتخواهی بوده است.
🔹باید از آقای حاجعلی اکبری سوال کرد که چرا شورای تحت امر ایشان در ماجرای عزل امام جمعه لواسان تا این میزان غیرشفاف عمل کرده و دلایلی خلاف واقع را برای برکناری او اعلام کرده است؟ (حجتالاسلام لواسانی موارد ادعایی شورا را رد کرده بود.)
🔹ایشان که بر روی ذکر مصداقی فساد در تریبون نماز جمعه اسم پوپولیسم میگذارند، لطفا بفرمایند نسبتهای کذبی که به آقای لواسانی دادند مصداق چیست؟
🔹این چه شریعت و اخلاقی است که مهر و عطوفت آن فقط شامل حال مفسدان و خائنین به بیتالمال است و تیغ تیزش تریبونهای صریح نهی از منکر را هدف میگیرد؟
🔹لطفا توضیح دهند که برخورد این شورا با استاد رحیمپور و میثم مطیعی چه علتی داشته است؟ آیا عملکرد هر دوی این افراد در تریبون نماز جمعه و عید فطر مورد تمجید صریح رهبری قرار نگرفت؟ (رهبری از شعرخوانی اعتراضی میثم مطیعی حمایت کرده بودند)
🔹آیا تاثیر این سخنان رئیس شورای سیاستگذاری در کند کردن تیغ نهی از منکر ائمه جمعه واضح نیست؟ آیا مسئول یک نهاد به جای حمایت و پشتیبانی از عدالتخواهی و مبارزه با فساد باید سیستم را به محافظه کاری و سکوت فرابخواند؟
✍🏻 حسین اصغری
🇮🇷 @faannoos
🔻در خوشبینانهترین حالت از عمق ماجرا بیخبرید!
حجتالاسلام قنبریان:
🔹 آقای حاج علیاکبری میفرمایند: «طبق نظر امامین انقلاب طرح اینگونه مسائل (مبارزه با فساد و عدالتخواهی) بهصورت مصداقی (در نماز جمعه) ممنوع است!» آقای حاج علی اکبری بر این اساس از نشر این خطبهها و تکثیر و تأسی از این خطباء هم منع کنید:
🔹 امام جمعه کوفه! ایشان در اولین خطبه پس از جمل(۱۲رجب سال۳۶ه) و انتخاب کوفه بهعنوان مرکز حکومت، از ضرورت:
- خراب کردن مسجد برای بازگرداندن خانه جعفر به ورثهاش!
- بازگرداندن زمینهای تقسیم شده خیبر بین عدهای معلوم به بیتالمال!
سخن گفتهاند.(۱)
🔹 میبینید بهشدت مصداقی و معین است! نمونههای بیشتر هم در مجموعه خطبههای ایشان هست که خوب است دستور فرمایید از نهجالبلاغه سانسورش کنند تا امام جمعهای تأسی نکند!
🔹 امام جمعه بالاصاله تهران (که شما موقت ایشانید)! فرمودهاند: «طرف شرق یک بوستان بزرگی است، یک منطقه خیلی وسیعی است بین بزرگراه بابائی تا ارتفاعات قوچک، یک زمینی است متعلق به ارتش. بنده بعضی اوقات در این مسیرهای صبحگاهی در بعضی از روزها آنجا میروم و ارتفاعات را حرکت میکنیم؛ راه میرویم. هر وقت آنجا میروم دلم میلرزد؛ چون میدانم دهها چشم طمعکار متوجه اینجاست. کارهایی شروع کردند، ما جلویش را گرفتیم؛ یک تشری زدیم، دعوایی کردیم! میدانم موقتاً دست برداشتند، اما منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد یا این حقیر نباشم یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرف کنند. واقعا انسان دلش میلرزد، یک بوستان بزرگ شاید چندصدهکتاری که اصلش هم ظاهرا متعلق به ارتش بوده لکن الان مورد استفاده ارتش نیست و مورد اختلاف بین ارتش و وزارت اطلاعات و اینهاست. به نظر من اینجا مال مردم است. اینجا باید به صورت یک گردشگاه عمومی مردمی در بیاید. مکرر من این پیغام را دادم به مسئولین گوناگون! شهرداری باید برود اینجا را تصرف کند در اختیار مردم بگذارد» (۲)
🔹 این امام جمعه تهران از پدیده کوهخواری در شهر سابقشان مشهد هم گفتهاند! آقای حاج علیاکبری بگوید آن امام جمعه «عدالتخواه مصنوعی» (!) چیزی غیر از این جنس حرفها درباره منطقه خود میگفت؟!
🔹 آقای حاج علیاکبری بهجای طرح فسادها (زمینخواریها و کوهخواریهای آشکار و...) در خطبهها، صرفاً طی سلسله مراتب تا گفتن به دفتر رهبری را مطرح میکند؛ همین جملات رهبر انقلاب بهترین نقض ایشان است. میفرماید مکرر به مسئولین گوناگون درباره همین زمین پیغام داده؛ اما فایده نکرده و همه میدانیم پس از این علنی کردن با مردم بود که آن زمین توسط شهرداری گردشگاه شد!
🔹 وقتی پیغام مستقیم خود رهبر، افاقه نمیکند، امام جمعه یا نماینده ولی فقیه در استان میتواند مانع فساد کوهخواری و... در منطقهاش شود؟!
🔸 اگر یک در هزار مثل همین نمونه، یک طرف دعوا نهادی نظامی یا امنیتی باشد با گفتن به نهادهای امنیتی میشود مسأله را حل کرد؟! در خوشبینانهترین حالت باید بگویم از عمق ماجرا بیخبرید!
۱. الکافی ج۸ص۵۸. سید رضی صدر خطبه را در خ۴۲ نهجالبلاغه آورده است.
۲. ر.ک: yun.ir/wvrpb
🇮🇷 @faannoos
🔻آقای علوی بروجردی؛ اینجا جمهوری اسلامی است نه اروپای قرون وسطی
🔹نقد رجانیوز به مواضع حضرت آیتالله صافی گلپایگانی حفظه الله در دیدار با رئیس مجلس، واکنشهای زیادی به همراه داشته است. یکی از این واکنشها مربوط به سخنان آقای علوی بروجردی است که متاسفانه اصل نقد و محتوای آن را به حاشیه برده و در فضایی غیرمنطقی به مساله پرداخته است.
🔹آقای علوی بروجردی با حرارت بالا از دغدغه مرجعیت برای مردم سخن میگوید و میپرسد آیا انتظار دارید ایشان در دیدار با مسئولان فقط تعریف و تمجید کنند؟ همانگونه که گفته شد، اصل سخن رها شده و با استفهام نابجا مسیر نقد منحرف شده است. چه کسی گفته باید در حضور مسئولان فقط تعریف و تمجید کرد؟ اتفاقا نکته همینجاست که چرا در هشت سال گذشته در برابر مسیر غلطی که پیگیری میشد سخنی شنیده نشد؟ نقد اینجاست که چرا مفاهیم بلند انقلاب از جمله «استکبارستیزی» به «قهر» با دنیا فروکاسته میشود؟
🔹آقای علوی! کسی انتظار تمجید و تعریف ندارد، بگذریم از اینکه عدهای هشت سال در این کشور هر چه خواستند کردند و جز تعریف و تمجید نشنیدند، حتی زمانی که از جواز نقد پیامبر(ص) سخن گفتند، ولایت امیرالمومنین(ع) را ناشی از مقبولیت مردمی دانستند و درباره مذاکره سیدالشهداء(ع) با عمرسعد نظریه دادند.
🔹آقای علوی بروجردی؛ مساله دقیقا همین است که برخی حضرات علما و مراجع معظم تقلید غیر از زمانی که کسی به دیدارشان نرفته، سخنی برای مردم ندارند. چرا در سالهای طولانی که پایههای استقلال نظام با اقدامات دولت روحانی به لرزه درآمده بود کسی به یاد مردم نبود؟ در آبان ۹۸ و سیل و زلزله چرا کسی به یاد مردم نبود؟ زمان تاراج اموال بیتالمال توسط نزدیکان دولت روحانی و فروش کشور چرا کسی به یاد مردم نبود؟
🔹امروز لباس «حمایت از مردم» به تن کسانی که سقف دغدغهشان در اوج غربت نظام اسلامی و خرد شدن استخوان مردم زیر بار تورم و گرانی از «تعطیلی فلان مناسبت» و «جشنهای نهم ربیع» بالاتر نرفت، کمی زار میزند.
🔹جنابعالی چنان از استقلال حوزه سخن میگویید که گویا نظام را بدهکار حوزه میدانید و فراموش کردهاید که حمایتهای جمهوری اسلامی باعث احیای حوزههای علمیهای شد که در سالهای میانی حکومت پهلوی در آستانه تعطیلی و حذف کامل بود. هر چند ناکارآمدی، سستی و فاصله عمیق جریان سنتی حوزه از مبانی انقلاب به حدی بود که امروز بخش مهمی از حوزه علمیه را به وضعیتی دچار کرده که فرسنگها با حوزه مطلوب فاصله دارد.
🔹مردم از آن چه در سالهای قبل گذشت فهم روشنی دارند و به خوبی کسانی که دغدغه مردم را داشتند به خاطر سپرده است. تئوری تعامل گسترده با دنیا! را هم سنجیدهاند و بدون اینکه نیاز به گفتن کسی باشد، آثار آن را در زندگی روزمره خود مشاهده میکنند. جای تعجب است که در چنین شرایطی و پس از هشت سال دوباره قرار باشد چنین توصیههایی آن هم به بهانه حمایت از مردم به گوش برسد و صدای کسی هم درنیاید. اینجا جمهوری اسلامی است و مناسبات آن با کلیسای قرون وسطی و تکفیر منتقدان کشیشها بسیار تفاوت دارد.
🔹قبلا گفتیم و باز هم میگوییم، انقلاب خمینی آن اسلامی که استکبارستیزی را قهر با دنیا میداند را به رسمیت نمیشناسد. جمهوری اسلامی برای «نابودی طاغوت» و «محو استکبار» طرح و برنامه دارد و این را با رفاه مردم در تعارض نمیبیند. هشت سال گذشته کارنامه روشنی است از عملکرد کسانی که با حمایت همین تفکر، استکبارستیزی را به قهر با دنیا تقلیل دادند و رفاه مردم را هم نابود کردند. اینجا جمهوری اسلامی است، نه اروپای قرون وسطی!
🔹ضمنا؛ مژدگانی که گربه زاهد شد، این روزها اصلاحطلبان هم نگران مرجعیت شدهاند!
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روحالله ایزدخواه نماینده مجلس:
🔹 برخی نمیدانند به چه طرحی رای دادهاند! برخی نمایندگان به شوخی می گویند ما شب اخبار را نگاه می کنیم می فهمیم به چه رای داده ایم.
🔹در بازدید ازشستا مدیر شستا گفت عجیبه شما از ما چیزی نمی خواهید؟ نماینده قبل شما این لیست را خواسته بود.
🔹 نماینده سایپا و ایرانخودرو دو نماینده دارند آزادانه در مجلس هر روز حضور دارد. اینها اجازه می دهند در مورد مافیای خودرو سخنی گفته شود؟
🔹 برخی نمایندگان با سیصد وام ده میلیون تومانی دهنش بسته می شود. چند حواله خودرو می دهند دهنش بسته می شود. چند سفر خارجی می فرستند دهنش بسته می شود.و...
🇮🇷 @faannoos
⭕️یک توئیت بسیار درست که کمتر کسی ضرورتش رو درک میکنه!
🔹در جمهوری اسلامی کسی در عمل دلش برای #تربیت_نیرو نمیسوزد و این یکی از نقاط ضعف و کمبودهای جدی کشور است. کم هستند مسئولین و نهادهایی که چنین کاری را به صورت پایدار، بلندمدت و درست انجام دهند. پول زیاد هدر میرود به اسم این کار، اما آنجا و آنطور که باید هزینه شود، نمیشود!
"محمد امینی رعیا"
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | در راه قله
🔻 رهبر انقلاب اسلامی: شهادت قلّه است و قلّه بدون دامنه معنا ندارد. هر قلّهای یک دامنهای دارد؛ بسیاری از ماها آرزوی رسیدن به آن قلّه را داریم؛ [خب،] باید از دامنه عبور کنیم، بایستی مسیر را در دامنهی آن قلّه پیدا کنیم و از آن مسیر برویم تا به قلّه برسیم وَالّا رسیدن به قلّه بدون عبور از دامنه ممکن نیست. این دامنه و این مسیر چیست؟ اخلاص است، ایثار است، صدق است، معنویّت است، مجاهدت است، گذشت است، توجّه به خدا است، کار برای مردم است، تلاش برای عدالت است، تلاش برای استقرار حاکمیّت دین است؛ اینها است که مسیر را معیّن میکند و اگر شما از این مسیر رفتید، ممکن است به قلّه برسید. آن کسی که به قلّه میرسد، از اینجا باید برود و از این مسیرها حرکت کند. ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
🇮🇷 @faannoos
🔴یکبام و دو هوا در دفاع از ذخایر حوزه
🖊احمدحسین شریفی
🔷چندروزی است که یکی از نویسندگان جوان و دغدغهمند (دکتر مهدی جمشیدی)، در نقد یکی از موضعگیریهای سیاسی آیتالله العظمی صافی گلپایگانی (حفظه الله) نکتهای مختصر در کانال ایتایی خودش منتشر کرده است. اما بلافاصله پس از انتشار آن مطلب کوتاه ایتایی، شاهد به جوش آمدن غیرت اسلامی بسیاری از گروههای سیاسی و علمی حوزوی هستیم. آنان به حق در دفاع از شأن مرجعیت و لزوم حفظ حرمت مرجعیت سخن میگویند و مینویسند. خداوند از همه آنان این غیرت دینی را قبول کند.
جالب است که پیش از همه جریانهای سیاسی و علمی حوزوی و حتی پیش از نهادهای رسمی حوزوی، «جریان سیاسی غربگرا» در کشور ما، که در عمل هیچ اعتنایی به توصیههای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مراجع بزرگوار، از جمله حضرت آیتالله العظمی صافی گلپایگانی، نداشتهاند، به حمایت همهجانبه از این مرجع بزرگوار قیام کردهاند و خواستار «برخورد سخت» با آن نویسنده جوان هستند. البته امیدوارم که این حمایتها و غیرتها فقط به دفاع از یک موضعگیری سیاسی (که به زعم و خیال باطل آنها در راستای موضعگیریهای سیاسیشان بوده است) منحصر نشود. بلکه جرأت و شجاعت حمایت از همه دیدگاههای این مرجع عالیقدر و عظیم الشأن از جمله دیدگاههای ایشان درباره حجاب و موسیقی و ربا و فعالیتهای اجتماعی زنان و حقوق اسلامی و ... را نیز داشته باشند. یعنی فی المثل اگر کسی در نقد دیدگاه این عالم عظیمالشأن در باب حجاب یا موسیقی هم سخنی گفت، نه تنها با همین شدّت و حدّت علیه او موضعگیری کنند! بلکه دست کم خودشان در گفتار و نوشتار و رفتار به دیدگاههای فرهنگی و اقتصادی این مرجع بزرگوار پایبند باشند؛ تا این حمایت آنها شائبه سوء استفاده سیاسی از این مرجع بزرگوار را نداشته باشد.
🔶در عین حال، به عنوان یک طلبه ناچیز، گلایهای از بزرگان حوزوی هم دارم و آن اینکه حتماً به خوبی میدانید که از روز رحلت #علامه_حسنزاده آملی تاکنون به صورتی بیوقفه، سیل تهمتها و افتراها و لعنها و ناسزاها از سوی عدهای از مخالفان ولایت و همچنین عدهای از روحانیان مخالف فلسفه و عرفان به سوی آن علامه ذوفنون و افتخار علمی حوزههای علمیه و جهان تشیع روانه شده است! (تهمتها و ناسزاهایی که یک میلیونیوم آنها در نوشته این نویسنده جوان در نقد آیتالله صافی گلپایگانی وجود ندارد). عدهای از سکولارهای عمامه به سر و بعضاً خارجنشین، علامه حسنزاده را به جرم دفاع از حریم ولایت و حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، به باد تهمت و ناسزا و فحاشی گرفتهاند. و عدهای از مخالفان حوزوی فلسفه و عرفان هم، از هیچگونه حرمتشکنی و هتاکی و ناسزایی علیه آن مرد بزرگ دریغ نورزیدهاند. شخصیتی که رهبر فرزانه انقلاب او را «عالمی ربانی» و «سالکی توحیدی» و «از چهرههای نادر و فاخری» معرفی کردند که «نمونههای معدودی از آنان در هر دورهای چشم و دل آشنایان را مینوازد». اما دریغ از یک موضعگیری رسمی از سوی نهادهای حوزوی یا حتی عالمان بزرگ حوزوی در محکومیت این رفتارها!
از خدای بزرگ میخواهم به همه توفیق «شناخت حق»، «عمل به حق» و «نشر و گسترش حق» را عنایت بفرماید.
#حوزه_انقلابی
#حوزه_سکولار
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ربط دارد آقا!
🔹سخنان شنیدنی استاد رحیمپور ازغدی درباره نهی از منکر در نماز جمعه
🇮🇷 @faannoos
🔻برای بار سوم: ما با استکبار «قهر» نیستیم، «دشمن» هستیم
حضرت آیتالله حسینی بوشهری
حضرت آیتالله رشاد
سلام علیکم
روز گذشته دو بیانیه از شما پیرامون مناقشات اخیر در فضای مجازی منتشر شد که پیرو آن نکاتی به محضرتان تقدیم میشود:
🔹اول/ آن چه که شما «اهانت» و «تعرض» میخوانید، در واقع نقدی به مواضع حضرت آیتالله صافی گلپایگانی حفظه الله بوده است که چیزی بیش از تطبیق فرمایشات ایشان با رویکردهای اسلام ناب و آموزههای امام خمینی(ره) نبوده است. بزرگی گوینده همیشه به معنای درستی گفته نیست و این درس اول حقطلبی در مکتب انقلاب اسلامی است.
🔹دوم/ تمام توصیفاتی که از جایگاه مرجعیت داشتهاید صحیح است و کسی منکر اهمیت و وزانت شان مراجع معظم تقلید نیست. لکن در این کشور سالهاست که انقلاب شده و مقام عظمای ولایت وظیفه تعیین خطوط کلی نظام را برعهده دارند و دیگران در هر سطح و جایگاهی «مولیعنه» بوده و شرعا تکلیف دارند در مسیر سیاستهای ولایت امر گام بردارند. نظام اسلامی نیاز به سیاستگذاران متعدد ندارد.
🔹سوم/ مرقوم داشتهاید که «امروز نیز ایشان با شناخت از اقتضائات و نیازهای کشور به رفع مشکلات معیشتی اشاره داشته و میفرمایند: باید با تمام کشورهای دنیا با عزت و اقتدار رابطه داشته باشیم، شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید، با حفظ منافع کشور و با عزت با جهان در ارتباط باشیم.» گویا جناب ایشان نه سخنان آقای صافی حفظه الله را دقیق مطالعه کردهاند و نه نقدهای نگاشته شده به مواضع ایشان را. چه کسی به این جملهای که مرقوم کردهاید نقد کرده است؟
🔹بحث بر سر عبارتی است که به نقل از ایشان در تمام رسانههای داخلی و بیگانه ذکر شده و آن این است: «اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم، به ضرر مردم است». آیا جمهوری اسلامی با «بسیاری» از کشورها «قهر» است؟ نظام اسلامی بجز آمریکا و اسرائیل که مصداق طاغوت بوده و به امر قرآن و مکتب اسلام ناب باید با آنان «دشمن» بود با کدام کشور «قهر» است؟
🔹آقایان! مشوه کردن اعتقادات انقلابیون با «قهر» نامیدن غیرت ضداستکباری مردم، نامش هر چه باشد بصیرت انقلابی نیست. اگر محکوم نمیکنیم لااقل تمجید نکنیم و حقیقت را وارونه جلوه ندهیم.
🔹چهارم/ فرمودهاید منتقدان باید «از تکمیل پازل دشمنان بپرهیزند»؛ در این باره سخن زیادهای نیست و تنها از حضرات دعوت میکنیم با مراجعه به رسانههای دشمن بررسی کنند که کدام مواضع در روزهای اخیر مورد استقبال رسانههای دشمن دین و مردم ایران قرار گرفت.
🔹پنجم/ فرمودهاید «تعرض به مرجعیت، تعرض به نظام اسلامی است»؛ اولا باید عرض شود که تعرضی در کار نبوده و یک موضع نادرست به نقد کشیده شده است. ثانیا هیچ شخصی در نظام جمهوری اسلامی برابر «نظام» نیست. مدتهای مدیدی در همین حوزه علمیه به نظرات و عملکرد امام(ره) و رهبری نقد وارد شده و کسی ندای تعرض به نظام سر نداده است. راه نقد را با جملات قصار خودساخته نبندیم.
🔹ششم/ در اطلاعیه جناب آقای رشاد، نقدهای این روزها «موضعگیریهای از سر جهل» نامیده شده است. از استاد پا به سن گذاشتهای که به علم و فقاهت و اخلاق شناخته میشدهاند، صدور چنین تعابیری حقیقتا تعجب برانگیز است. ایشان یا آن نقدهای مستند به مبانی انقلابی را ندیدهاند یا در استفاده از نسبتهایی که به افراد میدهند دقت کافی ندارند. هر کدام که باشد، نسبت «جهل» به منتقدان موضع اخیر آقای صافی حفظه الله، حقا و جدا دور از عدل و انصاف است.
🔹هفتم/ در روزهای نهچندان دور سیل فحاشی و هتاکی به علامه مصباح یزدی(ره) از سوی یک روزنامهنگار و لعن و سبّ و تکفیر علامه حسنزاده آملی(ره) از سوی پرورشیافتگان همین تفکر، فضای مجازی را پر کرده بود. همین عاقبت احتمالا در انتظار سایر علما از جمله آیتالله جوادی آملی حفظه الله نیز باشد. به یاد نداریم شما که امروز در برابر «نقد» این چنین دست به قلم شدهاید در برابر آن «هتاکی و لعن و تکفیر» موضعی گرفته باشید. هنوز هم برای موضعگیری البته دیر نیست، جریان لعن و سب و تکفیر علمای بزرگ به سردمداری برخی بیوت جریان سنتی همچنان در جریان است!
🇮🇷 @faannoos