⭕ انتظار انقِلابی یا ان قُلابی..
یک.
🔺در سالیان اخیر شاهد شکل گرفتن قرائت و خوانشی انحرافی و عوامانه و سطحی انگارانه از مفهوم انتظار و مهدویت هستیم. این مدل فکری در باب گزاره انتظار و منتظر بودن گام به گام جلو آمده و متاسفانه از بعضی تریبون های رسمی و غیررسمی ترویج و تبلیغ می شود.
🔺قرائتی که تمام آرمان های مهدوی را خلاصه در جشن بیعت و جشن تاجگذاری امام زمان و چراغانی نیمه شعبان کرده و درگیر مناسکی میان تهی و خالی از سیرت و هویت و مسلک مهدوی شده است. هر سال درگیر شور و هیجان رسانه ای و خیابانی می شود و آنچه مغفول می ماند انتظاری است که زیر غبار اسلام آمریکایی کم ترین سهم از توجه را به خود جلب کرده است. اسلامی که با تحریف انتظار حقیقی، آن را وسیله تخدیر و بی عملی و توجیه رفتار خود و دیگران قرار داده و انتظار را نه عاملی برای حرکت و جنبش جهانی مسلمانان و مستضعفان که ابزاری برای توجیه ستمِ ستمگران قرار می دهد.
🔺این خط فکری تمام مسئولیت شیعه منتظر را رفتن شب های چهارشنبه به جمکران و ندبه خوانی صبح جمعه و اشک در فراق یار می داند و شاهد آنیم که شخص منتظر، عامل به تمام این مناسک است اما خبری از قیام بر علیه وضع موجود جهانی نیست و تلاشی برای اصلاح آن وجود نداشته چرا که دغدغه ای در این باب فهم نمی شود. نه فریاد بر سر ظالمان و نه التیام درد مظلومین.
🔺این جریان اجتماعی و دینی جنس انتظارش در غروب جمعه صرفا آرامش یافتن روحی است و نه به راه انداختن جریانی اعتراضی و مجاهدتی علیه بی عدالتی ها و ستم ها و استثمار و استعمار و استحمار عیال الله، آن گونه که سبقه در سیره امامان معصوم داشته و در هنگامه ظهور حضرت صاحب الامر شاهد آن خواهیم بود. از آن مهدویت های دم دستی فانتزی که از اوباما و ترامپ گرفته تا نجومی بگیران و مفسدین اقتصادی حاضرند نیمه شعبانش را چراغانی کنند و نقل و نبات برایش پخش کنند چرا که آسیب و ضرری برای هیچ کس ندارد و مسئولیتی را هم بر شانه کسی نمی گذارد و همگان با موعود کاریکاتوری ساخته ذهن عافیت طلب و راحت طلب خود شادی و سرور می کنند.
🔺به راستی ساحت انتظار چه می باشد؟ عمل یا نظر؟ آیا صرفا دست به دعا برداشتن و تضرع کافیست؟ آیا صرفا همگان در ساعتی مشخص در ایام مختلف بانگ تعجیل فرج را سر بدهند کفایت می کند؟ امام(ره) پاسخ می دهد: «بعضی ها انتظار فرج را به این می دانند که در مسجد، در حسینیه، در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان ـ سلام اللّه علیه ـ را از خدا بخواهند. اینها مردم صالحی هستند که یک همچو اعتقادی دارند. بلکه بعضی از آنها را که من سابقاً می شناختم بسیار مرد صالحی بود، یک اسبی هم خریده بود، یک شمشیری هم داشت و منتظر حضرت صاحب ـ سلام اللّه علیه ـ بود. اینها به تکالیف شرعی خودشان هم عمل می کردند و نهی از منکر هم می کردند و امر به معروف هم می کردند، لکن همین، دیگر غیر از این کاری ازشان نمی آمد و فکر این مهم که یک کاری بکنند، نبودند.»
🔺آنچه در اندیشه مهدوی حضرت امام دیده می شود انتظاری از جنس ظهور است. منتظری که باید کاری را انجام دهد. انتظار یک عمل است اما صرفا و تنها بحث بر سر عمل نیست بلکه بر سر چگونگی عمل هم می باشد. اگر امام از عمل سخن می گوید یقینا از یک کنش اجتماعی و نه یک رفتار قلبی و درونی صحبت می کند. امام دال مرکزی را در کنش اجتماعی یک نیروی مسلمان قیام لله می داند و به آن اهمیتی محوری می دهد: «امسال باید چراغان بکنید با محتوا؛ نه صِرف چراغان. صرف چراغان خوب است اما آن فایدهای که برای اسلام باید داشته باشد [ندارد]. خصوصاً چراغان برای کسی که قیام میکند، چراغان برای قیام للَّه. یک پرتوی باشد این چراغان از قیام للَّه، از جلوگیری از مفاسد، از ریشه کندن این ریشههای فاسدی که الآن بین مردم منتشر هستند باز. این ریشههایی که میخواهند نگذارند این نهضت پیش برود با هر صورت. چراغان در کمال خوبی، در کمال عظمت - با محتوا.»
✍ علی ریاحی پور
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سردار قاسمی:
آقای رئیسی! قیمت خیار و گوجه رو هم نمیگذارند کنترل کنی چون انقلابی عمل نمیکنی...
🇮🇷 @faannoos
دکتر اصلانی استاد حقوق
وقتی در اوج اغتشاشات میون مدارس میرفتیم یکی از مهمترین چالشها در مدرسهها، نبود بدنه حزبالهی و انقلابی در بین کادر مدرسه خصوصاً معلمها بود. بعضاً شبهههای بسیار سادهای بچهها داشتند که چون کسی نبود براشون بگه، مسئله حادتر شده بود. روی بدتر ماجرا هم این بود که توی برخی کلاسها، بدترین حرفها نسبت به نظام و انقلاب از زبون برخی از معلمهاشون شنیده میشد و رسماً برخی از معلمین و کادر مدرسه خودشون آتش بیار معرکه شده بودند!
این یه مشکل جدی هست که سالیان ساله باهاش درگیریم. بچههای حزبالهی کمتر دغدغه ورود به عرصه معلمی و آموزش و پرورش (آ.پ) دارند و از قضا اونایی هم که قصد ورود دارند، با سد آزمونهای استخدامی روبرو هستند.
به هر حال کسانی که دغدغه کار آموزشی، فرهنگی و اثرگذاری اجتماعی دارند و مدام سوال میپرسند که ما چی کار کنیم، باید عرض کنم که آ.پ و ورود به اون یکی از مهمترین و اثرگذارترین جاهای ممکنه در جریان انقلاب هست. بخش بزرگی از مسیر تمدنسازی از دروازه آ.پ رد میشه و این وسط یکی از بزرگترین معضلات خودِ آموزش و پرورش وجود نیروهای انقلابی، متعهد و متخصص هست.
حالا جالب بود، داشتم بررسی میکردم دیدم امسال تغییرات جالبی در منابع و روند جذب ایجاد شده و از قضا صدای مافیای کنکور استخدامی رو هم در آورده! چون منابع تغییر کرده، به نوعی نونشون آجر شده.
(مثلاً شاید براتون جالب باشه بدونید کتاب #صعود_چهل_ساله آقای راجی هم جزو منابع امسال هست ... و البته چند کتاب مهم دیگه در جریان انقلاب)
به هر حال اگر دغدغه کار داریم، باید از این فرصت استفاده کنیم و هر کس به اندازه سهم خودش کمک کنه. ضمن اینکه یک فرصت مناسب استخدامی هم اینجا وجود داره.
👈 فقط نکته خیلی مهم اینه که آخرین مهلت ثبتنام تا جمعه شب ۱۹ اسفند هست (یک بار تمدید شده و به این زمان رسیده) و هر کس خودش یا اطرافیانش دغدغه کار و کمک به جریان انقلاب دارند، خوبه که از این فرصت استفاده کنند.
گشتم و لینک ثبتنام رو هم پیدا کردم. مستقیم میتونید از لینک زیر اقدام کنید
👇👇
https://register4.sanjesh.org/NOETRGSelectApCandidate140112
❗️فقط تا جمعه ۱۹ اسفند، ساعت ۲۳.۵۹ فرصت ثبتنام هست.
🇮🇷 @faannoos
🔴جنگ ترکیبی دشمن، انگار با الگوی اتاق فرار طراحی شده.
🔹️باید به زحمت بگردی تا رمز خروج را پیدا کنی، در که باز می شود بلافاصله با معمای دیگری مواجه می شوی.!
🔹️این همان استراتژی هزار خنجر به سر اختاپوس نتانیاهو است؛ اختلال در قوه عاقله حاکمیت با رخدادهای متعدد غیرقابل پیش بینی.!
🔹️وقایع این ۴ ماه، شباهت بسیاری به یک سال منتهی به حمله صدام دارد، با این تفاوت که زلزله ترکیه، مناسبات قفقاز را به هم ریخت و جنگ روسیه، توان آغاز جنگ دیگر را از غرب گرفته.!
🔹️این سطح از درگیری ماتریسی غرب با جمهوری اسلامی در ابعاد نظامی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و شناختی، تقریبا در تاریخ بی نظیر است.
🔹️گویا هنگامه نبرد آخر رسیده و غرب، باقیمانده حیثیت مدرنیسم را برای بقاء خود به میدان آورده.
👈جهان، ماههای شگفت انگیزی را پیش رو دارد...
👤 #محسن_احمدی
🇮🇷 @faannoos
277.6K
🔴دوران استثنایی تشیّع
ولی عده ی معدودی به جای حوزه و روحانیت، پاسخ به شبهات را میدهند...
سنگرهای فقهی و معرفتی خالی مانده... از دشمنان عقب افتادید
کجایید... امام به بعضی ها میگفتند ضعیفید آقا❗️❗️
#استاد_ازغدی
🇮🇷 @faannoos
⭕️ کدام جمله حضرت امیر لرزه بر اندام علامه مصباح می انداخت؟!
🔸يکي از تعبيرات خيلي عجيب که من هر وقت به يادم ميآيد ميخواهم بلرزم حضرت ميفرمايد :
🔹والله لوددت ان معاويه صارفني منکم صرف الدينار بدرهم يا صرف الدرهم بدينار فيأخذ منکم عشرة ويعطيني واحدا من اصحابه خب اصحاب حضرت امير در آنها ميثم تمار بود حجربن عدي بود و امثال اين طور بزرگاني بودند قطعا آنها را نميگويد ولي خب اکثريت مثل ما بودند ميفرمايد به خدا قسم علي قسم بخورد در اين يک چنين جايي لوددت والله اي کاش دوست ميداشتماي کاش معاويه با من معامله ميکرد معاملهاي که با صرافها ميکنند آن وقتها ظاهرا اين طور بوده که هر دينار طلايي ده درهم نقره بوده وقتي ميخواستند عوض کنند پول خرد کنند يک دينار طلا ميدادند ده درهم نقره ميگرفتند
🔸 ميفرمايد به خدا قسم دوست دارم معاويه با من همين معامله صرافي بکند ده تا از شماها را بگيرد يکي از اصحاب خودش را به من بدهد يأخذ منکم عشرة ويعطيني واحدا من اصحابه خيلي تعبير عجيبي است خب مگر اصحاب معاويه اينها چه بودند حالا در بعضي جاهاي ديگر توضيح داده شده که آنها در باطل خودشان محکمند اما شما در حق خودتان سستيد
✍بيانات حضرت آيتالله مصباح در تاريخ 31/2/93
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️سردار حاج سعیدقاسمی از خیانتهای بزرگ در ماجرای تحمیل قطعنامه ۵۹۸ به امام خمینی 'ره' که تا به امروز در رسانه های رسمی گفته نشده و مخفی مانده است، میگوید
🇮🇷 @faannoos
💬 به اطلاع مخاطبان گرامی میرساند:
🌐 #اندیشکده_ققنوس_انقلاب در ادامهی دورهی #مصباح_ولایت و با همراهی فارغ التحصیلان این دوره، در قالب #طرح_امتداد اقدام به برگزاری نشستهای هفتگی مذاکرهی علم کرده است.
📚 این نشستها، با هدف آشنایی نسل نوجوان با اسلام ناب و نظام فکری رهبر انقلاب و به صورت مطالعه و تدریس کتابهای معظم له برگزار میشود. فایل صوتی اولین کتاب؛ روح توحید؛نفی عبودیت غیر خدا در کانال اندیشکده در دسترس عموم مخاطبان قرار گرفته است.
📻 برای دانلود این صوتها به کانال اندیشکده و هشتگ #طرح_امتداد مراجعه بفرمایید.
📎لینک اولین جلسه:
https://eitaa.com/Ghoghnousenghelab/208
🇮🇷 @faannoos
هدایت شده از اندیشکده ققنوس انقلاب
◾️گزیدهای از بیانات امام خمینی (ره) دربارهی آل سعود و وظیفهی مسؤولان جمهوری اسلامی
⛔️ اگر ما از مسئلۀ قدس بگذریم، اگر ما از صدام بگذریم، اگر ما از همۀ کسانی که به ما بدی کردند بگذریم، نمی توانیم [از] مسئلۀ حجاز بگذریم. مسئلۀ حجاز یک باب دیگری است، غیر [مسائل] دیگر. (جلد ٢٠ صفحه ٣۶۶)
⛔️ حکومت سعودى مطمئن باشد که امريکا لکه ننگى بر دامنش نهاده است که تا قيام قيامت هم با آب زمزم و کوثر پاک نمى شود و خونى که از دل اقيانوس بزرگ ملت ما بر سرزمين حجاز جارى شده است، زمزم هدايتى براى تشنگان سياست ناب اسلام گرديده است که ملتها و نسلهاى آينده از آن سيراب و ستمکاران در آن غرق و هلاک مى شوند.
(جلد٢٠ صفحه ٣۵١)
⛔️ مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت - ارواحنافداه - است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظهای مسئولین را از وظیفهای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد.
(جلد ٢١ صفحه ٣٢٧)
#آل_سعود
#توافق
اندیشکده ققنوس انقلاب
🇮🇷 @Ghoghnousenghelab
هدایت شده از اندیشکده ققنوس انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ وعدهی امام خامنهای دربارهی سقوط حتمی آل سعود:
❌ در دنیای اسلام یک عده انسانهای بیارزش و نالایق و پست سرنوشت برخی از جوامع اسلامی را در دست گرفتهاند؛ دولتهایی که مشاهده میکنید، سعودی و امثال اینها.
⚠️ البته اینها نابود شدنی هستند، ظواهر نباید کسی را گول بزند، اینها ساقط شدنی هستند. «ان الباطل کان زهوقا». اینها باطلند و قطعا دچار زوال و سقوط و بدبختی خواهند شد.
🛑 حالا ممکن است چهار صباح زودتر یا دیرتر انجام بگیرد. بستگی دارد به اینکه مؤمنین و جامعهی مؤمن چه جوری عمل بکند. اگر درست عمل بکند این اتفاق زودتر میافتد. اگر درست عمل نکند این اتفاق چهار صباح دیرتر میافتد؛ اما، حتما این اتفاق میافتد.
١٣٩۶/٠٣/٠۶
#آل_سعود
#توافق
اندیشکده ققنوس انقلاب
🇮🇷 @Ghoghnousenghelab
🔴 کدام ولایت مداری؟!!
از کل طرح ها و بخشنامه ها و ادعاهای رنگارنگ و جورواجور مسئولین برای لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری(حفظه الله) در موضوع جوانی جمعیت، یک مورد چندرغاز وام با هزار اما و اگر و شرط و شروط اجرایی شد و یکی هم اولویت قرار دادن مادران سه فرزند و بیشتر در قرعه کشی خودروها و عدم نیاز به افتتاح حساب وکالتی بود و چند قلم طرح تشویقی ناچیز دیگر ...
که این دومی هم به لطف تدابیر مشعشع مسئولین در طرح اخیر واگذاری ۵۰۰ هزار خودرو حذف شده است!!!
در ناکارآمد بودن سیاست های تشویقی #جمعیت همین بس که نتوانسته اند جلوی روند کاهشی زاد و ولد را بگیرند!
این سهل انگاری در رفع یکی از بزرگترین دغدغه های رهبری مصداق بارز واقعی نبودن ادعای ولایت مداری خیلی از مسئولین است ...
#لبیک_یا_خامنه_ای
#مطالبه
✍ "قاسم اکبری"
🇮🇷 @faannoos
به جوانها بگویید زود ازدواج کنید و فرزند بیاورید
روز دوشنبهای حدود ده سال پیش برای موضوع جمعیت، با آیتالله رجبی، آیتالله بیریا و... خدمت حضرت آقا حفظهاللهتعالی رسیدیم. فرمودند: جوانها در ارتباط با ما دو دستهاند. عدهای تعبد به ما دارند (گفتههای ما را میپذیرند) و عدهای تعبد به ما ندارند.
به آنهایی که تعبد به ما دارند بگویید زود ازدواج کنند و خیلی بچه بیاوردند. اما آنهایی که ما را قبول ندارند، از نظر علمی به آنها ثابت کنید که زود ازدواج کنند و خیلی بچه بیاورند.
مرتضی آقاتهرانی
#مرتضی_آقاتهرانی
#ازدواج
#فرزندآوری
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر کس رو دیدم ،من از اون پایین تر بودم !
دیواری کوتاه تر از من پیدا نکردی؟
#حقیقت_انقلاب_و_انقلابی
🇮🇷 @faannoos
اگر گناه بود چه خاکی بر سر کنم؟!
🔸️[آدمی خطا کند و] چند دقیقه بعد به سادگی بگوید این کاری که کردم گناه نبود؟! اگر گناه بود آن وقت چه خاکی بر سرم کنم؟ تا زود است توبه و استغفار کنم که خدایا قول میدهم دیگر انجام ندهم، غلط کردم!
🔸️[اگر چنین بگوییم] به ملائکه دستور میدهد که اگر نوشته اند پاک کنند اگر هم هنوز ننوشتند ننویسند. این حد لازم محاسبهای است که هر مؤمنی باید داشته باشد. اگر این محاسبه نباشد باید در ایمان خودش شک کند.
۱۳۹۰/۰۷/۱۷
#استغفار
🇮🇷 @faannoos
🔴قواعد زیست فیلسوفانه(۱۲)
🔶آزادی از حاکمیت اکثریت
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فیلسوفان به این دلیل که تنها منبع و روش معتبر و مُطاع را «عقل» و «استدلال عقلی» میدانند، طبیعتاً تحت تأثیر آداب و سنتها و عادات اجتماعی و امثال آن قرار نمیگیرند.
توضیح آنکه فیلسوف هرگز
1. مسحور «جماعت» و «اکثریت» نمیشود. کثرت طرفداران یک اندیشه را نه «دلیل» حقانیت آن میداند؛ و نه حتی «نشانه» حقانیت آن.
2. فریفته نامها و مکتبها نمیشود. البته هرگز به بزرگان فکری هم توهین و جسارت نمیکند؛ اما احترام گذاشتن به نامها و مکتبها به معنای پذیرش کورکورانه و مقلدانه سخنان و ایدههای آنها نیست.
3. گرفتار عادات و آداب اجتماعی نمیشود؛ شیوع و رواج یک اندیشه را معیار حقانیت آن نمیداند. اساساً از مهمترین کارویژههای فلسفه این است که آدمیان را از چنبره «عادتهای فکری» و «نگاههای عادتزده» به عالم و آدم، نجات دهد.
4. همانطور که خود را مسحور و محصور در چارچوب آداب و عادات اجتماعی نمیداند، دشمنی خاصی با آنها نیز ندارد. او همه چیز را با ترازوی عقل و اندیشه میسنجد.
#فلسفه
🇮🇷 @faannoos
هدایت شده از اندیشکده ققنوس انقلاب
﷽
🖼 #گزارش_تصویری
#دوره_نهم
💥 دوره آموزشی مصباح ولایت💥
👌 تبیین عقلانی و نظام مند اندیشه های بنیادین اسلام
✅️ویژه دانش آموزان
برای اولین بار در کشور
دوره جامع فلسفه اسلامی برای کودکان و نوجوانان
👤مدرس:استاد سید احمد هاشمی
🚩قزوین،آوج،مدرسه دخترانه پروین اعتصامی
🗓اسفند ۱۴۰۱
برای اطلاع و ثبت نام در دوره های بعد با ما در ارتباط باشید👇
@mesbah_velayat
۰۹۳۸۳۵۴۸۴۲۷
#اندیشکده_ققنوس_انقلاب
#استاد_سید_احمد_هاشمی
#علامه_مصباح_یزدی
#سند_تحول_بنیادین
#لبیک_یا_خامنه_ای
#مصباح_ولایت
#مذاکره_علم
#استاد_فکر
#گام_دوم
#نوجوان
#قزوین
اندیشکده ققنوس انقلاب
🇮🇷@Ghoghnousenghelab
🔻انقلابیِ نمایشی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. «انقلابیِ نمایشی»، کسی است که بنیانهای فکر اسلامی و انقلابیاش دچار چرخش به سوی لیبرالیسم شده است، امّا همچنان «ادّعای انقلابی» دارد و با «ادای انقلابی»، تظاهر میکند. او آنقدر «عملگرا» و «روزمرّهاندیش» بوده که بهتدریج، دامنۀ تجدیدنظرهایش به قلمرو ارزشهای اساسی نیز رسیده و از درون، استحاله و مسخ شده است. او خویشتنِ انقلابیاش را باخته و جز پوستۀ نمادین و شعاری، چیزی از هویّتش باقی نمانده است. او چون در مواجهههای عملی و عینی، احساس کرده است که «منطق انقلابی»، شکست میخورد و او را ناکام میگذارد، هستۀ انقلابیگری را وانهاده و پوستۀ انقلابی را حفظ کرده است تا در عین این «عبور هویّتی» و «چرخش فکری»، دستکم برخی از ظواهر را نگاه داشته باشد. در واقع، رندانه و زیرکانه چرخش کرده است، نه صادقانه و شفاف. حرفهای ناگفتۀ زیرمیزی دارد که تعهد به منافعش، اجازۀ بازگویی آنها را نمیدهد. چون میخواهد در ساخت قدرت بالا برود و بماند و منزلت سیاسیاش تثبیت شود، جسارت ساختارشکنی ندارد. در پی جایابیِ ساختاری است نه طرد شدن. بدینجهت، در جادّۀ «محافظهکاری» و «کلّیگویی»، شبروی میکند تا مبادا حاشیهای ساخته شود. در خلوت به گونهای سخن میگوید که احساس میکنیم که تفاوت او با رقیب سیاسیاش، فقط «سیاسی» است و مسأله، بودنِ «شخص او» است نه «استقرار ارزشها». او فقط در ظاهر و بهنام، نمایندۀ ارزشهاست نه در واقع. واقع و واقعیّت، چیزی جز منافع شخصِ او نیست و باقی، «پوششها» و «توجیهها» و «نقابها»یی برای پنهان نگاهداشتن این راز هستند.
۲. «انقلابیِ نمایشی»، اینگونه فهمیده است که لیبرالیسم، «منطقِ زمانه» شده و او نیز چارهای جز بازتولید این منطق ندارد و باید از خود، چنین خویشتنِ جدیدی بسازد. او دربارۀ منافع شخصیاش، تابآوری ندارد و اهل مدارا نیست، امّا اگر پای ارزشهای اسلامی و انقلابی در میان باشد، از هیچ تساهل و تسامحی فروگذار نمیکند و هیچ خطّ قرمزی را نمیشناسد. بهخوبی میداند که میتواند با ارجاع به «مصلحتاندیشی» و «خواست مردم» و «عقلانیّت» و «حکمرانی خوب» و «حکمرانی نو» و «بحران حکمرانی» و ... از همۀ ارزشها عبور کند. او هیچگاه دستش از توجیه، خالی نیست؛ برای مستقر نشدن هر یک از ارزشها، دهها استدلال دارد و به این واسطه، اسلام و انقلاب را به «آرزوهای خوب امّا نشدنی» تبدیل میکند. حتّی اندکی آرمانگرایی را نیز برنمیتابد و با تیغ واقعیّتها و شبهواقعیّتها به جان آرمانها میافتد و از آنها، تصویری «خیالی» و «خام» میسازد. گویا ارزشها فقط در صفحههای کتاب، شدنی هستند، امّا همین که میدان واقعیّت پدید آمد، باید آنها را کنار نهاد و جانب لیبرالیسم را گرفت. بهاینترتیب، او وانمود میکند که ارزشهای اسلامی و انقلابی، «خوبهای ناممکن» هستند؛ محالهایی برای ناکجاآباد که از سطح شعار، فراتر نمیروند و اگر چالش نیافرینند، هیچ گرهی را نمیگشایند.
۳. «انقلابیِ نمایشی»، به رهبر انقلاب ارجاع میدهد، امّا ارجاعهایش «گزینشی» و «دلخواهانه» هستند و ازاینرو، حاصلش جز «تحریف» نیست. رهبر انقلاب را به نفع خویش، مصادرهبهمطلوب میکند و از ایشان چهرهای میسازد که خود میخواهد. او همۀ آیتالله خامنهای را قبول ندارد، بلکه حتّی بسیاری از درونمایههای اندیشهاش را نمیپسندد، امّا چون میخواهد در قدرت سیاسی بماند و از نردبان قدرت بالا برود، زبان به اعتراض نمیگشاید و شفاف سخن نمیگوید، بلکه موذیانه، تفکّر ایشان را تحریف میکند. همچنانکه کسانی در جریان اصلاحات از امام خمینی، چهرۀ لیبرال ساختهاند، کسانی نیز در جریان اصولگرایان، با آیتالله خامنهای چنین معاملهای میکنند.
۴. انقلابیِ نمایشی، بیایدئولوژی است؛ چون «سیّال» و «شناور» است و بر اساس «اقتضاهای شکنندۀ روزمرّه»، هویتّش را تعریف میکند. در هر زمانی به رنگی درمیآید و این رنگ نیز برآمده از «جوّ» و «فضا» است؛ همچون آفتابپرست، این «زمینه» است که رنگ و لعاب او را تعیین میکند. خودش، همان بیرون است و اگر خودی در میان باشد، جز منافع و تمنیّات و لذّت قدرت نیست. بهاینترتیب، ایدئولوژیاش به تعبیری، «جوّزدگی» و «عوامزدگی» است، البتّه با نام موجّه «مردم» و «جامعه» و «مصلحت» و «عقل سیاسی» و ... . در واقع، ایدئولوژیاش تابع جهت وزش باد است نه حقیقت. او از ارزشها، چنان خواجهگانی ساخته است که در حرمسرای لیبرالیسم، بیتوته کرده و بی هیچ تنش و تلاطمی، به خدمت «سلطنت لذّت» گمارده شدهاند؛ ارزشهایی رقیق و منفعل و بیخاصیّت که تسهیلگر جماع تحمیلی «لیبرالیسم» با «جامعۀ ایران» هستند.
🇮🇷 @faannoos
🔴 انقلابی های نمایشی
از هراس بازگشت اصلاحطلبان به مجلس، به اصولگرایانی رأی دادیم که استدلالهای امروزشان در مخالفت با مدیریت «فضای مجازی» و «حجاب»، تکرار سخنان ولنگارانهی اصلاحطلبان است.
۲. دریافتیم «لیبرالیسم ایرانی»، شاخهی اصولگرایانه نیز دارد.
۳. اصولگرایان سهمیهای و ائتلافی، «انقلابیهای نمایشی» هستند.
#فتنه_صالح_مقبول
#گفتمان_سقیفه
🇮🇷 @faannoos
برنامه ریزی برای استغفار روزانه
🔹️پیغمبر اکرم صلیاللهعلیهوآله میفرمود: من گاهی فضای دلم تاریک و ابری میشود، روزی هفتاد بار استغفار میکنم. ما خیال میکنیم تسبیح در میآورد و هفتاد بار استغفرالله میگفت. نه! هفتاد مرتبه در شبانه متناوباً توجه میکرد که: خدایا من به خلق خدا توجه کردم، انجام وظیفهای بود ولی باعث شد توجهم به تو کم بشود، استغفار میکنم. استغفارش متناسب خودش است.
🔹️ما هم سعی کنیم روزانه هفت بار و در هفت مقطع استغفار کنیم. خیلی کار مشکلی نیست و انرژی زیادی نمی گیرد. اگر این همت را کردیم خدا خودش به ما کمک خواهد کرد.
۱۳۸۸/۰۷/۱۵
#استغفار
🇮🇷 @faannoos
🔴برنامهای که برای ایران ریخته بودند، برنامهای که در کشور خودشان اتفاق افتاد
والله خیر الماکرین
🇮🇷 @faannoos
✍استعمار یعنی تعطیلی فکر؛ نه به آن معنی که اجازه ندهند شما فکر کنید
✅بلکه به آن معنی که فرصت ندهند شما فکر کنید...
⬅️استعمارِ نو ، استعمارِ رسیدن به جواب قبل از رسیدن به سوال است.
💬آیت الله محی الدین حائری شیرازی
🇮🇷 @faannoos