eitaa logo
فانوس (سید احمد هاشمی)
1.4هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
982 ویدیو
16 فایل
#مواضع و #بیانات سید احمد هاشمی🎙 🔻دکتری حکمت‌متعالیه‌مؤسسه‌امام 🔻استاد مؤسسه،طرح‌ولایت،حوزه 🔻بنیان‌گذار دوره‌های فلسفه برای نوجوان 🔻مؤلف مجموعه‌کتب «فانوس» 🔸مؤسس اندیشکده ققنوس‌انقلاب 🆔 @Ghoghnous_enghelab 👈 ارتباط با استاد 📲 @Hashemi_faannoos
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده جلسه هشتم طرح کلی اندیشه اسلامی
🌙 شب های بندگی 🌙 🎤 مناجات خوانی و روضه اهل بیت ع ⏰ ۱۴۰۱/۰۱/۲۱ 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام 🇮🇷 @faannoos
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽‏ 🌙 شب های بندگی 🌙 🔰 صوت سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین استاد سید احمد هاشمی - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱ 📚 با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن جلسه هشتم نویدها۱ ⏰ رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری (۱۴۰۱هجری شمسی) 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام ۱ 🇮🇷 @faannoos
📸 | رشد و پيشرفت اسلام مرهون جهاد اقتصادی حضرت خديجه‌ سلام‌الله‌عليها‌ بوده است. ایشان سخاوتمندانه برای پيشرفت اسلام، اموال خود را در اختيار مسلمين قرار داد؛ مخصوصاً زمانی که مسلمین در نهايت فقر در شعب ابی‌طالب محصور بودند، اموال حضرت خديجه کمک کرد که دوام بياورند. اين جهاد مالی و اقتصادی است كه بر مرد و زن واجب است. ۱۳۹۲/۰۱/۲۲ 🌙 @mesbahyazdi_ir
🌙 شب های بندگی 🌙 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد سید احمد هاشمی 📚با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ⏰ ۱۴۰۱/۰۱/۲۲ 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام 🇮🇷 @faannoos
پخش زنده جلسه نهم طرح کلی اندیشه اسلامی
🌙 شب های بندگی 🌙 🎤 مناجات خوانی و روضه اهل بیت ع ⏰ ۱۴۰۱/۰۱/۲۱ 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام 🇮🇷 @faannoos
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽‏ 🌙 شب های بندگی 🌙 🔰 صوت سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین استاد سید احمد هاشمی - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲ 📚 با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن جلسه نهم نویدها۲ ⏰ رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری (۱۴۰۱هجری شمسی) 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام ۲ 🇮🇷 @faannoos
🔻 آنک غفلت از «خلوص»، اینک غلبۀ «متوسطان»: ناکامیِ مجلس در آزمونِ فوریّتِ «مدیریّت فضای مجازی» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مهدی جمشیدی [1]. فراموش نمی‌کنیم که «نیروهای شبه‌اصول‌گرا»، زوایه و شکاف بسیار جدّی با آیت‌الله مصباح داشتند و همواره بر «نقدِ نفی‌گونۀ» وی همّت می‌گماردند؛ چنان‌که تفکّر مصباح به «دشمنِ درجۀ اوّلِ» اینان تبدیل شده بود. صاحبِ این قلم در تجربۀ بیست‎‌سالۀ خویش در عرصۀ فعّالیّت‌های روشنفکرانه دریافت که عمدۀ ضربه‌ها و هجمه‌ها از سوی «لایه‌هایی از جبهۀ خودی» است. یکی از این موارد، دوگانۀ «وحدت/ خلوص» بود؛ به‌طوری آشکار و پنهان، مصباح به «وحدت‌شکنی» متهم می‌شد و غرض از وحدت نیز «تسلیم‌شدن به فهرستِ شب‌انتخاباتیِ سهمیه‌بندی‌شدۀ شبه‌اصول‌گرایان» بود. آیت‌الله مصباح تا پایان عمر شریف خویش، در برابر این «تحمیل‌های قدرت‌مدارانه»، مقاومت ورزید و «تصاحب کرسی» و «ارتقای منزلت» را بر «حقیقت» و «راستی» و «صلاحیّت»، ترجیح نداد. [2]. امروز به‌روشنی، جلوه‌ها و نمودهایی از «حکمتِ سیاسیِ» آن متفکّر بزرگ را درمی‌یابیم و متوجّه می‌شویم که آن «حسّاسیّت‌ها» و «باریک‌اندیشی‌ها»، نابجا نبوده و از آیندۀ تلخی حکایت می‌کرده که امروز با آن دست‌به‌گریبان هستیم. مجلسِ کنونی، ترکیبی است «ائتلافی» و «عمل‌گرا» و «موقتی» که هیچ‌گونه چترِ گفتمانیِ واقعی بر آن سایه نیفکنده است. عدّه‌ای از به‌اصلاح عقلای اصول‌گرا در هنگامۀ نزدیک به انتخابات، در کنار یکدیگر نشستند و پس از بحث‌های کم‌عمق و بی‌خاصیّت، به گزینه‌هایی رسیدند و کرسی‌های قدرت را میان خویش «توزیع» نمودند. و روشن است که در این «منطقِ عمل‌گرا»، معامله‌های فراوان و دادوستدهای گسترده صورت پذیرفت تا آن شد که اکنون می‌بینیم. البتّه در این آشفته‌بازارِ قدرت‌پرستی، عدّۀ بسیار اندکی نیز بودند که به پیروی از آیت‌الله مصباح، «حقیقت» را قربانی «منفعت» نکردند و به بازیِ سیاسیِ خودپرستانه وارد نشدند و انقلابی‌گری را بدنام نساختند. این «عدّۀ ناچیز»، اکنون در مجلس حضور دارند، ولی چه فایده که «جریانِ غالب و مسلّط» از آنِ شبه‌اصول‌گرایانی است که با حقیقت بیگانه‌اند و سودای نفسانیِ «منزلتِ سیاسی» و «قدرت‌نشینی» دارند. مشاهده می‌کنید که اینان در اوجِ «ندانم‌کاری» و «دوگانه‌گزینی»، ازیک‌سو به مطالبۀ رهبر انقلاب دربارۀ «فوریّتِ ساماندهی به فضای مجازی»، بی‌اعتنایی می‌کنند و ازسوی‌دیگر، «بودجۀ گزاف برای جهاد تبیین» تصویب می‌کنند که به‌ناچار، شخص رهبر انقلاب در سخنرانیِ عمومیِ خویش، به نفی آن می‌پردازند! این‌چنین مواجهه‌ای، جز بر «کاسب‌کاری» و «عمل‌گرایی» و «خویش‌پرستی» و «قدرت‌مداری» دلالت دارد؟! شما صداقتی احساس می‌کنید؟! صبغه و رنگِ خدایی در میان است؟! [3]. باز گردیم به دقّت‌ها و حسّاسیّت‌های آیت‌الله مصباح دربارۀ «انتخاب نیروهای سیاسی برای حاکمیّت». با نظر به وضع کنونی، به چه نتیجه‌ای دست می‌یابیم؟! آیا آن همه «ملاحظه»، صواب و روا نبود؟! آیا «وحدتِ معطوف به نشستن بر کرسی قدرت»، به شکل‌گیریِ مجلسی نینجامیده که «چندپاره» و «گسسته» است و از درون خودش، نفی می‌شود و «بازی‌های سیاسی‌کارانه»‌اش با ارزش‌های انقلابی، رسواست؟! چنین مجلسی، شایستۀ «حرکتِ جهش‌وار در گام دوّم انقلاب» است؟! اینان همان «جوانان مؤمنِ انقلابی» هستند که مطابق بیانیّۀ گام دوّم انقلاب باید به حاکمیّت راه می‌یافتند تا «غصّه‌ها» و «رنج‌ها» و «دردها»ی بدنۀ اجتماعیِ انقلاب، پایان یابد؟! بدنۀ اجتماعیِ انقلاب که امروز با اینان زاویه یافته و به‌وضوح فهمیده که مناسباتِ آلودۀ به «قدرت‌خواهی» و «سهم‌طلبی»، مجلسی پدید آورده که در مردابِ «محافظه‌کاری» و «وادادگی» و «انفعال» فرورفته است! مواجهۀ جریانِ غالب در مجلس با مسألۀ «مدیریّت فضای مجازی»، در عمل نشان داد که برگزیدن نیروهای به‌ظاهر انقلابی که «خلوص» و «اصالت» و «ریشه» ندارند، چه ضربه‌های دردناکی به «اعتماد سیاسی» می‌زند و «آرمان‌های انقلابی» را به عقب می‌راند. [4]. مسأله، ساده و آشکار است: می‌هراسند که همراهی با دغدغۀ «مدیریّت فضای مجازی»، هزینۀ اجتماعی برای‌شان بیافریند و در دورۀ بعدی انتخابات، کنار نهاده شوند. در ذهن‌شان چنین «محاسبه‌ای خودمدارانه‌»ای شکل گرفته است. به گفته‌های صوری و اشکال‌های به ظاهر محتوایی، اعتنا نکنید؛ چراکه «پوشش‌ها» و «توجیه‌ها»یی بیش نیستند. گذشته اینکه گرفتار «محاسبۀ نامؤمنانه» شده‌اند، حتّی این اندازه تدبیر نیز ندارند که با راه‌اندازیِ یک «موجِ رواییِ متفاوت و روبه‌پیش»، بازیِ ساخته‌شده از سوی جریانِ غیرانقلابی و دگراندیش را تغییر دهند و روایتِ رهبر انقلاب از مسألۀ «مدیریّت فضای مجازی» را به‌درستی به افکار عمومی، تفهیم نمایند. 🇮🇷 @faannoos
🔰 در مذاکرات هسته‌ای کار به گونه خوبی پیش میرود / آمریکا در بدعهدی کرده و حالا هم در بن‌بست گیر کرده است / در برنامه‌ریزی‌ها مطلقاً معطل نشوید 🔻 رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان نظام: در برنامه‌ریزی‌های کاری مطلقاً معطل مذاکرات هسته‌ای نشوید و کار خودتان را جلو ببرید. اینجور نشود که اگر مذاکرات به نتایج مثبت یا نیمه مثبت یا منفی رسید، در کار شما خللی ایجاد شود. کار خودتان را بکنید. 🔹در مذاکرات هم کار به گونه خوبی پیش می‌رود و هیئت مذاکره کننده، رئیس‌جمهور و شورای‌عالی امنیت ملی و دیگران را در جریان می‌گذارند و تصمیم می‌گیرند و جلو می‌روند. هیئت مذاکره‌کننده ما هم تا اینجا در برابر زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل مقاومت کرده است و ان‌شاءالله ادامه پیدا خواهد کرد. 🔹نقد کارهای مسئولان هم اشکالی ندارد اما نقد با نگاه خوش‌بینانه و خالی از سوءظن باشد. نباید نسبت به کسی که در وسط میدان و خط مقدم حضور دارد سوءظن داشت. البته این را من در همه دولت‌ها گفته‌ام. نقد باید با خوش‌بینی باشد و مردم را ناامید نکند. کسی هم که بدعهدی کرده است طرف مقابل است. الان هم در این بدعهدی گیر افتاده‌اند و اتفاقاً آنها به بن‌بست رسیده‌اند ما به بن‌بست نرسیده‌ایم. ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ 🏷 🌙 @Khamenei_ir
🌙 شب های بندگی 🌙 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد سید احمد هاشمی 📚با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ⏰ ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام 🇮🇷 @faannoos
پخش زنده جلسه دهم طرح کلی اندیشه اسلامی
🌙 شب های بندگی 🌙 🎤 مناجات خوانی و روضه اهل بیت ع ⏰ ۱۴۰۱/۰۱/۲۲ 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام 🇮🇷 @faannoos
🔰 آیه نصب شده در محل سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام . ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ 🔸 «وَ أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ كَانَ مَسْئُولًا» | سوره اسراء، آیه ۳۴ 🔻 به عهد خود وفا کنید، که از عهد سؤال می‌شود. 🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: نقد اشکالی ندارد اما.... ⭕️ «انما کان قول المومنین اذا دعوا الی الله و رسوله لیحکم بینهم ان یقولوا سمعنا و اطعنا و اولئک هم المفلحون» 👤: سمعنا و اطعنا؛ در این سحرگاه یازدهم ماه مبارک رمضان بابت تمام قصور و تقصیراتمون در نقد‌هایی که خارج از چارچوب مدنظر رهبر انقلاب بیان کردیم به درگاه خداوند متعال استغفار می‌کنیم و برای داشتن و زیستن زیر سایه چنین امامی سجده شکر به جا می‌آوریم که با تو می‌توان به همه جا رسید. سایه‌ات تا ظهور دولت حق مستدام آقا جان. 🇮🇷 @faannoos
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽‏ 🌙 شب های بندگی 🌙 🔰 صوت سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین استاد سید احمد هاشمی - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ 📚 با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن جلسه دهم نویدها۲ ⏰ رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری (۱۴۰۱هجری شمسی) 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام ۲ 🇮🇷 @faannoos
🔰رسانه Khamenei.ir با اصلاحيه ای که منتشر نمود یک خطای سهوی را اصلاح کرد 🔻 توئیت عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب 🔸 مهدی فضائلی در حساب کاربری خود نوشت: «رسانه Khamenei.ir با اصلاحيه‌ای که منتشر نموده یک خطای سهوی را اصلاح کرده است؛ مراقب باشیم نقدها بدبینانه و همراه با سوءظن نباشد.» 🇮🇷 @faannoos
🌙 شب های بندگی 🌙 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد سید احمد هاشمی 📚با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ⏰ ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام 🇮🇷 @faannoos
پخش زنده جلسه یازدهم طرح کلی اندیشه اسلامی
🌙 شب های بندگی 🌙 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد سید احمد هاشمی 📚با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ⏰ ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام 🇮🇷 @faannoos
🌙 شب های بندگی 🌙 🎤 مناجات خوانی و روضه اهل بیت ع ⏰ ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام 🇮🇷 @faannoos
🌙 شب های بندگی 🌙 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد سید احمد هاشمی تحلیل بیانات امام خامنه ای در دیدار با کارگزاران نظام در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ( ۵۰ دقیقه اول بیانات) ⏰ ۱۴۰۱/۰۱/۲۵ 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام 🇮🇷 @faannoos
🌙 شب های بندگی 🌙 🎤 مناجات خوانی و روضه اهل بیت ع ⏰ ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام 🇮🇷 @faannoos
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽‏ 🌙 شب های بندگی 🌙 🔰 صوت سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین استاد سید احمد هاشمی - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ 📚 با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن جلسه یازدهم توحید در جهان بینی اسلام ⏰ رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری (۱۴۰۱هجری شمسی) 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام 🇮🇷 @faannoos
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تحلیل بیانات امام خامنه ای در دیدار رمضانی با مسئولان نظام در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ (۱) - حجت‌الاسلام استاد سید احمد هاشمی - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ❓ رابطه بین نیت صادقه و استغفار چیست؟ ❓ نیت صادقه و استغفار چه تاثیری دارند؟ ❓ رذیله اخلاقی خطرناکی که مانع رشد و تعالی روحی انسان است، چیست و روش درمان آن چه هست؟ ❓ چه عاملی باعث ترک فعل می شود؟ ❓در نظام الهی استغفار اجتماعی و ملی به چه صورت است؟ ❓ در نظام الهی مسئولان باید چه خصوصیاتی داشته باشند؟ ❓ در نظام الهی به چه افرادی باید مسئولیت داد؟ ❓ چرا به کارگزاران در نظام الهی، مسئول گفته می شود؟ ❓ مسئول یعنی چه؟ 🇮🇷 @faannoos