eitaa logo
فدائیان رهبر
2هزار دنبال‌کننده
41.8هزار عکس
32.1هزار ویدیو
137 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردار قابل احترام و دوست داشتنی👆به گفته دشمنان
وبگاه صهیونیستی: حملات موشکی ایران موفقیت‌آمیز بود؛ ترامپ حقیقت را نگفت «وبگاه دبکا»، نزدیک به منابع نظامی رژیم صهیونیستی: 🔹ترامپ در سخنرانی خود حقیقت و حجم ویرانی‌ها را در خصوص هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی‌اش در عراق بازگو نکرد. 🔹ترامپ درباره تخریب ساختمان‌ها که با موفقیت به وسیله موشک‌های ایران انجام گرفته بود سخنی به زبان نیاورد. 🔹تصاویر ماهواره‌ای منتشرشده از عین‌الاسد نه تنها روایتی متفاوت از روایت ترامپ را به ما می‌گوید بلکه نشان می‌دهد که ایران توانسته قدرت موشکی خود را بسیار توسعه دهد.
پیام مستندساز ایرانی به مایکل مور «اسلام زاده»، کارگردان مستند «خصوصی سوزی» در حاشیه اهدای فانوس جشنواره عمار: 🔹مایکل مور در پیام های خود از رهبر انقلاب خواسته بود که با آرامش برخورد کنند. 🔹اما به آقای مایکل مور می گویم که با آرامش به هیچ وجه نمی‌توانید جامعه آمریکا را از لابی‌های قدرت نجات دهید. 🔹اگر مستندسازان آمریکایی قصد دارند کاری کنند، به خاورمیانه بیایند و از جنایات آمریکایی ها در عراق و افغانستان مستند بسازند.
آمریکا هتک حیثیت شد؛ هنوز اول ماجراست - اگر ترور سلیمانی را تلافی کنید، 52 نقطه حیاتی ایران را می زنیم. - اگر تلافی کنید و انتقام بگیرید، عالی ترین مقام شما را ترور می کنیم و ... 🔹چهار شبانه روز بود آمریکایی ها از سفیر سوئیس گرفته تا مقامات قطری و عمانی و .... را واسطه می کردند تا با تهدید و تطمیع، ایران را از گرفتن انتقام منصرف کنند. ♦️مقامات خبیث سه کشور طرف برجام نیز از ترس به هم خوردن معادلات، جزو دستگاه تبلیغاتی و رعب افکنی آمریکا شده بودند. 🔹همزمان، خبر پیاده کردن نیرو در پایگاه های مختلف آمریکا در منطقه "منتشر" می شد و حال آن که خبرها، از تخلیه توام با ترس برخی پایگاه ها و دور شدن شناورهای آمریکا حکایت می کرد. 🔸اما ساعت یک و بیست دقیقه بامداد چهارشنبه، 35 موشک نقطه زن ایران، تور همه رادارها و سیستم پدافندی فوق مدرن آمریکا را در پایگاه راهبردی عین الاسد پاره کرد و بر سر 1500 نظامی حاضر در پایگاه فرود آمد. مراکز مهم عملیات و هدایت الکترونیک و برخی پرنده های جنگی هدف قرار گرفته بود. 🔹در اوج رگبار تبلیغاتی، ناگهان همه سر و صدا ها خوابید. ترامپ فقط یک توییت زد. مقامات آمریکا برای 18 ساکت کُپ کردند. آنها از اظهار نظر منع شدند. و چه داشتند که بگویند؟ ♦️آمریکا به مفهوم واقعی کلمه، هتک حرمت و حیثیت شده بود. موشک ها حریم آمریکا را که کسی جرئت نزدیک شدن به چند فرسخی آن را نداشت، شکسته بودند. در تاریکی شب، هواپیما و بالگردها به جای حمله، تبدیل به نعش کش و آمبولانس شده بودند. 🔹چاره چه بود؟ تلافیِ تلافی ایران؟ می دانستند که 30- 35 موشک شلیک شده، فقط نمونه ای کوچک از زرادخانه بزرگ موشکی ایران است و ایران اگر در شهرهای موشکی خود را بگشاید و شلیک کند، درهای جهنم را برای چندین هزار نظامی آمریکا می گشاید. ♦️بنابراین باید با انواع عملیات روانی، ضرب انتقام ایران را در چند مرحله می گرفتند: - موشک های ایران به بیابان خورده است. - کسی آسیب ندیده، اصلا کسی در آنجا نبوده (انگار مثلا یک دامداری متروکه است!) 🔹همزمان، سقوط هواپیمای مسافربری را بهانه کردند تا فاز اول انتقام ایران را به حاشیه برانند. و حال آن که این چندمین هواپیمای شرکت آمریکایی بوئینگ بود که در ظرف زمانی کوتاه، در دنیا به خاطر نقض فنی سقوط می کرد. ♦️از 857 قربانی سوانح هوایی در 15 ماه اخیر، قریب 600 نفر در سقوط هواپیماهای خانواده بویینگ ۷۳۷ کشته شده اند. 🔹آن از اعتبار رادار و پدافند پیشرفته آمریکایی در عربستان و عراق، و آن هم از اعتبار پهپاد غیرقابل شناسایی گلوبال هاوک، و این هم از اعتبار شرکت بوئینگ که با نقص فنی و سقوط پیاپی هواپیماهایش، در مسیر ورشکستگی و تشدید بحران اقتصادی برای آمریکا افتاده است. ♦️ترامپ خیال می کرد، ترور ژنرال ارشد ایرانی، قماری در تراز بقیه قمارهای وی در زندگی عشرت طلبانه و کازینو مدارانه است. او اما موجب هتک حیثیت بی نظیر آمریکا در طول 75 سال گذشته شد و وقتی سیلی ایران را خورد، ترجیح داد مانند یک بز دل تمام عیار و با وجود هارت و هورت فراوان، عقب نشینی کند. 🔹این درحالی است که ایران، تازه روند انتقام سخت را با شجاعت و حوصله وتدبیر تمام آغاز کرده است. اکنون جهان، تفاوت دو رهبر الهی و شیطانی را درک می کند. این آغاز فصلی تازه در تمدن سازی روزگار ظهور است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آتش گرفتن یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در فرودگاه تل آویو 🔹یک مجری و خبرنگاررژیم صهیونیستی در توئیتر خود با انتشار دو ویدئو از آتش گرفتن موتور یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷_۸۰۰ در فرودگاه تل آویو همزمان با سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران خبر داد.
‏این رادارها و تصاویر ماهواره ای موقع حمله موشکی ایران کجا بودن😉 "مجید قربانی"
📸زوج جان‌باخته هواپیمای اوکراینی در کنار حاج قاسم 🔹مرحوم محمد صالحه و همسرش زهرا حسنی سعدی از جمله دانشجویان دانشگاه شریف بودند که در سانحه هواپیمای اوکراینی جان باختند. 🔹محمد صالحه یکی از قوی‌ترین، باهوش‌ترین و نجیب‌ترین برنامه‌نویسان ایرانی بود که برای ادامه‌ی تحصیلات دکتراش به دانشگاه تورنتوی کانادا می‌رفت. 🔹در کانادا جلسه‌ی قرآن می‌گرداند، از بچه‌های معتقد و انقلابی بود و قصد داشت پس از اتمام دکترا به ایران بازگردد. 🔹سال ها مدیر فنی شرکت بیان بود و در تولید محصولات دانش بنیان متعددی نقش کلیدی داشت. 🔹مدال نقره المپیاد کشوری کامپیوتر ۸۲، مقام سوم مسابقات جهانی روبوکاپ شبیه سازی فوتبال ۲۰۰۴، مقام دوم مسابقات جهانی روبوکاپ شبیه سازی امداد ۲۰۰۷، مقام هفتم مسابقات ACM منطقه ای غرب آسیا ۲۰۰۹، مدال طلای المپیاد دانشجویی کامپیوتر ۸۹ بخشی از افتخارات علمی او بود/مشرق روحشان شاد.
🚩سناتور روس: اتهام‌زنی به ایران درباره سقوط بوئینگ اوکراینی، بازی سیاسی است "ولادیمیر جباروف" نائب رئیس کمیته امور بین الملل سنای روسیه: 🔹دلیلی وجود ندارد که ثابت کند بوئینگ شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین در آسمان تهران با یک موشک برخورد کرده باشد. 🔹غرب پیشاپیشن ایران را به عنوان مقصر وقوع این فاجعه معرفی کرده، به‌رغم اینکه تهران از کانادا برای پیوستن به تحقیقات در این زمینه دعوت کرده است. 🔹این حادثه نیز مانند وضعیت سقوط بوئینگ مالزیایی است، هنگامی که غربی‌ها با عجله روسیه را مقصر همه چیز دانستند، اما هیچ مدرکی در این رابطه ارائه نشد. این اتهام زنی‌ها، فقط یک بازی سیاسی است 🔹وی با اشاره به مصوبه کنگره آمریکا برای کاهش اختیارات نظامی ترامپ افزود: ایالات متحده حتی ممکن است به تدریج از یک کشور ریاست جمهوری به یک جمهوری پارلمانی تبدیل شود.
کارمندان بوئینگ: این هواپیما توسط دلقک‌ها طراحی شده و میمون‌ها بر آن نظارت دارند 🔹در پیام‌های داخلی کارمندان بوئینگ که اخیرا منتشر شده، این افراد جرات پرواز با این هواپیما را ندارند و به خانواده خود اجازه نمی‌دهند، سوار این هواپیما شوند و گفته‌اند: این هواپیما توسط دلقک‌ها طراحی شده و میمون‌ها بر آن نظارت دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کارشناس بی‌بی‌سی:برخلاف تصور ترامپ، شهادت قاسم سلیمانی سرمایه جدیدی برای ایران ایجاد کرده است. 🔹 احتمالا ترامپ فهمیده که به‌راحتی نمی‌تواند هر اقدامی علیه ایران انجام دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وقتی صدای مجری ضد ایرانی هم از ترور حاج قاسم در می آید! ♦️چرا سليمانی رو ترور کردید؟! مردم ایران رو متحد کردید و دارید منطقه رو تحویل ایران میدید.... 🔹 آمریکا چنان غلطِ بزرگی کرده که مسئولان بعدی این کشور حتی سالیان سال هم نمی‌توانند، پاسخگوی افکار عمومی در جهان باشند😏 #شکست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مظلومیت حضرت زهرا علیهاالسلام گذشت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام از حق خود، برای بقای اصل اسلام ✅ آیت الله بهجت قدس سره: حضرت امیر علیه‌السلام شمشیر را برداشت، خواست برود مطالبه حق فاطمه علیهاالسلام را بکند. اذان را شنید. [به فاطمه علیهاالسلام] گفت: «می‌خواهی این اذان پابرجا باشد یا می‌خواهی بروم و بکشم کسانی را که مخالفت با نورالله، با فاطمه، می‌کنند؟». [حضرت فاطمه علیهاالسلام] گفت: «نه! می‌خواهم اذان [پابرجا] باشد؛ اسلام صوری باشد». همان اسلام صوری را مراعات‌کردن، کار را به جایی رساند که [با وجود این روایت که دارد] «إِرتَدَّ النَّاس بَعد رَسُول اللهِ إِلَّا ثَلَاثَة؛ مردم بعد از پیامبر به ورطه ارتداد (و انحراف از مسیر حق) افتادند، مگر سه نفر»، آن «ثلاثه»[١]، به‌اندازه مثلاً پانصد میلیون شد. تقیّه این کارها را کرد. و الّا اگر از همان اول، به سب و طعن و اینها مشغول می‌شدیم، کجا [تعداد شیعیان] زیاد می‌شد؟! همین زیاد‌ی‌ها هم از دست می‌رفتند! 📚 درس خارج فقه، کتاب جهاد، آبان ١٣٨٧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ‏نگاه کنید چندبار سوار و پیاده می‌شه! آخه مگه می‌شه تو رو دوست نداشت؟ ⁦♥️⁩ من که چند باره اشکم در اومد...
🔴رضا کیانوش(متخصص حوزه فضایی): ‏✍️به نظر بنده یکی از سناریوهای محتمل که باید در سقوط هواپیمای ایران-اوکراین مورد نظر قرار بگیره، خرابکاری در سیستم اویونیک، از طریق لینک ماهواره ای و ایجاد نقص فنی در سیستم موتور هست. یادمون باشه آمریکایی ها از طریق ویروس میخواستن سانتریفیوژها رو دچار نقص و نطنز رو منفجر کنند! پ.ن: برخی از کارشناسان این سناریو را نیز محتمل می‌دانند!
🔴ماجرای سقوط هواپیمای بوئینگ از نگاهی دیگر ⏪ به‌نظر شما آیا امکان این وجود ندارد که آمریکا هواپیمای ساخت خودش را در کشور دیگری از طریق سیگنال‌های الکترونیک فنی ناشناخته، منهدم و منفجر کند؟ از نظر بنده به‌عنوان فردی که سال‌هاست بر روی امکانات و ابزارهای الکترونیک و سایبری کار می‌کنم، بدیهی‌ترین امکانی که آمریکا می‌تواند در تجهیزات مدرن و حتی نظامی ساخت خودش تعبیه کند، امکان کنترل و انهدام تجهیزات موردنظر در زمان ضروری است... لذا از پاسداران انقلاب اسلامی می‌خواهیم هم‌زمان با انتقام خون انتقام هموطنان قتل‌عام شدهٔ‌مان در بویینگ آمریکایی را هم از آمریکایی‌ها بگیرند. "روح‌الله مومن نسب"
اطلاعیه جمعی از متخصصین اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و جمعی از دانش آموختگان مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف در مورد شایعه اصابت موشک به هواپیمای ۷۳۷ خط هوایی اوکراین که از فرودگاه امام برخاسته بود: بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و احترام جهت تنویر افکار عمومی دلایل رد قاطع شلیک و اصابت موشک به هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ خط هوایی اوکراین که صبحگاه ۱۸ دیماه شش دقیقه پس از برخاستن در حوالی شهریار سقوط نمود، را به استحضار می رساند: 1⃣ فیلم های گرفته شده از شهریار مشخصه که کم کم پرنده در حال آتش گرفتن است و آتش به مرور افزایش پیدا می گند و انفجار لحظه ای و متلاشی شدندر هوا در کار نبوده و پس از چند دقیقه شعله ور شدن، ارام ارام زمین می خورد که انفجار اصلی بر اثر حجم بالای سوخت در زمین های شهریار واقع می شود. 2⃣ هیچ موشک و گلوله ای اصلا شلیک نشده، نه صدایی و نه تصویری وجود ندارد (عکسی که لاشه موشک روسی را در آن نشان دادند مونتاژی بوده و در محل سانحه به جز قطعات هواپیما چیزی یافت نشده، ضمنا توجه داشته باشید موشک پس از اصابت سالم نمی ماند و منهدم می شود) 3⃣ همه سامانه های پدافندی IFF (Identification Friend & Fow) شناسایی دوست از دشمن دارند و اتوماتیک هواپیمای مسافربری در شبکه پدافندی دوست محسوب می شود و قبل و بعد از پرواز ۷۳۷، ده ها پرواز داخلی و خارجی عادی به فعالیت خود پرداختند. 4⃣ حتی زمان شلیک با بی سیم سه بار به وسیله پرنده اخطار داده می شود و منور هم شلیک می شود 5⃣ سامانه های پدافندی که پهپاد فوق پیشرفته رادارگریز گلوبال هاوک آمریکا را در ارتفاع ۵۲۰۰۰ پایی از هواپیمای آمریکایی سی نفره نظامی همجوارش تشخیص داده و اشتباه نکردند چطور روی فرودگاه امام در مورد هواپیمایی که در جدول پرواز قبلا نامش داده شده، اشتباه می کنند؟ 6⃣ همیشه وقتی هدف تهدید کننده بزرگی در ارتفاع پایین باشد پدافند ابتدا پس از سه بار اخطار، با توپ ضد هوایی به ان شلیک می کند نه با موشک چند میلیاردی. 7⃣ همچنین خلبان هواپیما پس از آتش گرفتن و توسعه حریق شروع به دور زدن و برگشت به فرودگاه امام نموده و ارتفاع هم کم کرده، اگر مورد هدف قرار گرفته بود در هوا متلاشی می شد و تکه های ان کیلومترها از هم دورمیفتاد در حالیکه در فیلم ها مشخص است که روی زمین در اثر برخورد متلاشی شده و همه تکه ها یکجا افتاده است. 8⃣ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ همانگونه که در جدول ذیل مشخص است در ۱۵ سال اخیر بیشترین سانحه مرگبار را داشته (۱۰ سانحه مرگبار با بیش از ۱۱۰۰ کشته) که موجب ضرردهی و عزل مدیرعامل بوئینگ و پایین آمدن سهام آن شده و این سقوط آخر هم ضربه شدیدتری به آن شرکت می زند فلذا سعی بر این کرده اند که در جنگ رسانه ای جای قاتل و مقتول را عوض کنند و توپ را به زمین طرف مقابل بیاندازند، " سازندگان پرنده قاتل اصلی هستند و ایرانیان مظلوم مقتول" 😓 9⃣ همچنین پس از بررسی های انجام گرفته مشخص شد که مهندس پرواز ایرانی سلامت پرنده را تایید نکرده و پس از دو ساعت تاخیر و چکاپ مجدد موتور و باز کردن کاولینگ موتور، با امضا و اصرار تیم پرواز اوکراینی و قبول مسوولیت توسط خلبان، هواپیما به پرواز در امده است. 🔟 علت دقیق سانحه پس از بررسی دقیق اطلاعات پرواز و جعبه سیاه (FDR) و سامانه ضبط صدای کابین (CVR) و بقایای لاشه هواپیما و قطعات باقیمانده، توسط تیم های دوازده گانه مشخص خواهد شد و تا اعلام نتیجه بهتر از گمانه زنی های غیر مستند خودداری شود. با توجه به داغدار بودن خانواده هایی که نخبگان و فرهیختگان خود را از دست داده اند خواهشمند است از پخش مطالب غیرموثق که موجب تالم بیشتر آنها و جریحه دار شدن افکار عمومی می شود بپرهیزید. با ارزوی توفیق و سربلندی جمعی از متخصصین اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و جمعی از دانش آموختگان مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف لاپوشالی ابر قدرت پوشالی دنیا با بازی سیاسی بخاطر نابودی بزرگترین پایگاه جاسوسی و نظامی خود در خاور میانه
🔴 جادوی رسانه ، حقیقتی تلخ 👆👆 🔺عملیات روانی و جادوی رسانه ای یعنی مهمترین فرمانده جریان مقاومت را ترور کنند و ما هم برای انتقام ، به یک پایگاه مهم آمریکا حمله کنیم ، اما دشمن با ارتش رسانه ای اش این پیروزی بزرگ را کوچک و ناچیز جلوه دهد. 🔺الان هم که فقط یک هفته از شهادت حاج قاسمِ عزیزمان می گذرد ، ما در یک موقعیت انفعالی بدهکار و گرفتارِ پاسخگویی به شبهه مسخره و بچه گانه حمله موشکی به هواپیمای مسافربری اوکراین هستیم!!! 🔺زمانش رسیده که چشم هایمان را بشوییم و جوری دیگر به مقوله حیاتی عملیات روانی و جنگ رسانه ای نگاه کنیم..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اگر فکر میکنید آمار از بین رفتن نیم میلیارد جانور در آتش سوزی استرالیا اغراق است این ویدیو را ببینید آخرالزمان در استرالیا و لاشه حیوانات در کنار جاده 🔹کارشناسان اعلام کرده‌اند آتش‌سوزی بی‌سابقه در استرالیا تا کنون به مرگ بیش از ۱ میلیارد حیوان منجر شده است. 🔹آتش نزدیک به ۵ میلیون هکتار از جنگل‌ها و اراضی این کشور را سوزانده و بیش از ۹۵۰ خانه را ویران کرده است.!/فارس
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 آمریکا «جنگ اراده‌ها» را به ایران باخت 💡 | مولفه‌های راهبردی در یک عقب‌نشینیِ تاریخی 🔻 شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و در پی آن، سیلی موشکی جمهوری اسلامی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکایی‌ها که از خاک ایران و سپس با اعلام رسمی همراه بود تحولی مهم و تاریخ‌ساز محسوب می‌شود. در سوی دیگر ماجرا هرچند رئیس جمهور آمریکا و دولتمردان این کشور قبل از پاسخ موشکی ایران از پاسخ متقابل و واکنش نظامی صحبت می‌کردند اما پس از آن در یک عقب‌نشینیِ آشکار، از همکاری و مذاکره با ایران سخن گفتند. 🔹 چراییِ یک ترور تقلیل ترور شهید حاج قاسم سلیمانی به تصمیم تیم امنیت ملی ترامپ و روحیات هیجانی رئیس‌جمهور آمریکا ساده‌انگارانه است. آمریکا به این برآورد رسیده بود که با بروز تغییرات معنادار در صحنه‌ی غرب‌آسیا، به‌زودی قدرت بازیگری سیاسی خود را از دست خواهد داد. جمع‌بندی این بود که برای اینکه آمریکا همچنان یک بازیگر سیاسی و امنیتی در غرب‌آسیا باقی بماند، حداقل باید در کوتاه‌مدت وارد یک بازی پر ریسک شود. بروز ناآرامی‌های آبان‌ماه در ایران و همچنین تحولات پر تنش در عراق و لبنان این ذهنیت را در آمریکا تقویت کرد که نباید اجازه داد که ساختار قدرت منطقه‌ای ایران دست نخورده باقی بماند و باید از فرصت آشوب‌ها برای تنزّل قدرت ایران استفاده کرد. در همین فضا بود که آمریکا از بهانه‌ی کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در پایگاه کرکوک یا هجوم مردم عراق به سفارت آمریکا در بغداد استفاده کرد و مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که «بازی عوض شده» و آمریکا به‌سمت سیاست «پیش‌دستی» حرکت می‌کند. ترور شهید حاج قاسم سلیمانی گام بزرگ اول در «سیاستِ امنیتی جدید آمریکایی» بود تا ساختار شبکه‌ی قدرت منطقه‌ای ایران را از هم بپاشاند. اگر جمهوری اسلامی در قبال این وضعیت امنیتی جدید عقب می‌نشست، جدای از ضربه‌ی اساسی به هیمنه‌ی انقلاب اسلامی، باید منتظر ترورهای بیشتری نیز می‌شد و اعتماد متحدین و اعتبار منطقه‌ای ایران از بین می‌رفت. ترامپ قمار باز (آنگونه که شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفت) این بار قمار بزرگی در بازی تصاعد با ایران به راه انداخت و در این میان بر روی شکاف داخلی حاکمیت ایران در پاسخ به آمریکا حساب کرده بود. 🔹 عقب‌نشینیِ گام به گام آمریکایی‌ها جدای از نقش بی‌بدیل رهبر انقلاب در مدیریت این وضعیت، همه به چشم خود دیدند که اثرِ خون پاک حاج قاسم و حضور غیرقابل توصیف مردم در ایجاد یک وضعیت جدید چقدر نقش‌آفرین است. ادبیات ترامپ، پمپئو و اسپر کم کم شواهدی از «پاسخ متناسب» به‌جای تصاعد به «سطح بالاتر» و زدن «۵۲ نقطه‌ی بسیار مهم» را نیز نشان داد. ترامپ که در سخنرانی ۳ ژانویه، حاج قاسم را سرکوب کننده‌ی اعتراضات مردم در ایران معرفی کرده بود، به‌صورت احمقانه و وقیحانه‌ای قصد داشت که پشتوانه‌ی داخلی در ایران برای اقدام خود ایجاد کند اما با حضور میلیون‌ها نفر از مردم در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم عملاً سکوت کرد. تصور آمریکا این بود که ایران از طریق نیروهای متحد منطقه‌ای خود به آمریکا ضربه می‌زند. آمریکایی‌ها هرگز انتظار ضربه‌ی مستقیم را نداشتند. درک آنها از الگویِ جنگ ایران این بود که جمهوری اسلامی از اقدام مستقیم و از خاک خود علیه منافع آمریکا استفاده نخواهد کرد. با اینکه اسپر وزیر دفاع‌شان اعلام کرده بود که حتی اگر حرفی از حمله بشنویم به‌صورت پیش‌دستانه به ایران حمله می‌کنیم، اما کم کم آمریکایی‌ها پذیرفتند که ایران پاسخ بدهد.. «اراده‌ی جمهوری اسلامی مبنی بر لزومِ اقدام متقابل» در کنار «شهامتِ حمله‌ی مستقیم از خاک ایران به نیروهای آمریکایی» و در عین حال «آمادگی برای گسترش بحران از جمله علیه رژیم ‌صهیونیستی» سه مؤلفه‌ی راهبردی هستند که بر عقب‌نشینی تاریخی آمریکا در برابر دشمن خود اثرگذار بود. سخنرانی ترامپ در ۸ ژانویه نیز به‌وضوح عقب‌نشینی آمریکا از جنگ با ایران بود. تنها پنج روز پس از حمله‌ی نظامی آمریکا، جمهوری اسلامی ایران به پایگاه هوایی آمریکا در عراق حمله کرد ولی رئیس‌جمهور آمریکا از پاسخ متقابل عقب‌نشینی کرد. این واکنشی است که در تاریخ ثبت خواهد شد. البته این به معنی غفلت از طرح‌ها و گام‌های بعدی آمریکا نیست. نیروهای مسلح و امنیتی و سیاسی باید در برابر برنامه‌های آینده‌ی آنها کاملاً هوشیار باقی بمانند و سطح قدرت بازدارندگی ایران باید جهش پیدا کند. همچنین آمریکا در توجیه عدم واکنش خود می‌گوید که چون تلفاتی نداده‌ایم پس لزومی به پاسخ نیست ولی آنطور که فرماندهان نظامی ایران اشاره کرده‌اند گرفتن تلفات اولویت اول حمله نظامی ایران نبوده البته از ایجاد تلفات ابایی نداشته‌اند کما اینکه عملاً وجود داشته است. 🔸 شکست آمریکا در جنگ اراده‌ها در آخر اینکه آمریکایی‌ها در بازی تصاعد و «جنگِ اراده‌ها» باختند ولی به‌دنبال جبران آن در جنگ رسانه‌ای هستند. کشورهای منطق
هدایت شده از KHAMENEI.IR
ه هم پیام اقدام ایران را به‌خوبی می‌فهمند. همچنین به‌خوبی معنی این جمله‌ی رهبر انقلاب را می‌فهمند که دشمن اصلی جمهوری اسلامی، آمریکا و رژیم‌صهیونیستی هستند و دیگران تا زمانی‌که همدستی در اقدام علیه ایران نکنند، دشمن محسوب نمی‌شوند. این پیامی واضح برای آنها است. هوشیاری بعد از سیلی اقتضای دیگری هم دارد و آن تغییر بازی در سطح راهبردی اعم از ژئوپلتیک منطقه و همچنین عرصه‌های دیگری دارد. اکنون این ایران است که بازی را تغییر می‌دهد. http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=44642
🔴خط مهم انتقام از دشمن ⏪مسدودسازی "تنگه هرمز" برای آمریکا، جوابِ اقتصادی به تحریم‌های جدید ترامپ؟! وزیر خزانه داری آمریکا گفته، "ما ۱۷ تحریم مشخص را علیه فولاد و آهن ایران اعلام کرده و همچنین ۳ کشتی را تحریم می‌کنیم." بنا بر اقوال شنیده شده سه گام برای تنبیه آمریکایی‌ها درنظر گرفته شده بود که اولی "خروج نسبی از برجام"، دومی "هدف قرار دادن پایگاه های آمریکا در عراق" و سومی "انسداد تنگه هرمز بر روی آمریکایی‌ها" بوده است. بعد از تحریم‌های فلزی آمریکا علیه کشور که نشانه‌هایی هست که بازار فلزات را از چند روز قبل ملتهب کرده(همکار داخلی)، می‌توان به گزینه "انسداد تنگه بر روی آمریکایی‌ها"، جدی تر فکر کرد. "علی قلهکی "
آیا عراق از ایران شکایت کرده است؟ نامه ای در شبکه های اجتماعی در حال بازنشر است با این توضیح که عراق از ایران به جهت حمله به پایگاه عین الاسد شکایت کرده است. در متن اصلی نامه آمده است عراق اعتراض کرده است. بین اعتراض و شکایت تفاوت است. نکته دیگر اینکه اعتراض نزد سازمان ملل با شکایت نزد دیوان بین المللی دادگستری متفاوت است. به بار معنایی کلمات(اعتراض یا شکایت) و مرجع مورد اشاره(سازمان ملل با دیوان بین المللی دادگستری) دقت کنیم. برخی رسانه‌ها به صورت هدفمند بنا بر ایجاد انزجار و عصبانیت در مردم ایران و عراق نسبت بهم را دارند. کمی دقت، مکث، تفکر و در نهایت پذیرش. "معصومه نصیری"
🔸 بر اساس اطلاعات بدست آمده فرمانده ارشد آمریکایی ها در پایگاه بر اثر موشک باران دقیق اتاق عملیات آمریکایی ها در عراق به هلاکت رسیده است.