🔵🔵🔵تحلیل🔵🔵🔵
حماسه و تشیع
https://eitaa.com/fahhaam/2143
🔵🔵🔵فیلم معرفی شاعر🔵🔵🔵
اوحدی مراغه ای
https://eitaa.com/fahhaam/1892
سروش اصفهانی
https://eitaa.com/fahhaam/1897
سنایی غزنوی
https://eitaa.com/fahhaam/1840
علی نامه
https://eitaa.com/fahhaam/1798
غالب دهلوی
https://eitaa.com/fahhaam/1901
مولوی
https://eitaa.com/fahhaam/1883
🔵🔵🔵معرفی کتاب🔵🔵🔵
خطبۀ غدیر
https://eitaa.com/fahhaam/1747
دلیل الجنان
https://eitaa.com/fahhaam/1855
سعادت نامه
https://eitaa.com/fahhaam/1835
🟢🔵🔴🟡
فهام: فرهنگ. هنر. ادبیات. مذهب
@fahhaam
🔴🔴🔴تحلیل فیلم🔴🔴🔴
آژانس شیشهای
https://eitaa.com/fahhaam/1755
آشغالهای دوست داشتنی
https://eitaa.com/fahhaam/1810
آشغالهای دوست داشتنی (طرح بحث)
https://eitaa.com/fahhaam/1767
🔴🔴🔴موسیقی🔴🔴🔴
مست قلندر
https://eitaa.com/fahhaam/1906
🔴🔴🔴نقاشی🔴🔴🔴
تابلوی غدیر، حسن روح الامین
https://eitaa.com/fahhaam/1899
🟢🔵🔴🟡
فهام: فرهنگ. هنر. ادبیات. مذهب
@fahhaam
May 11
هدایت شده از فرانک🖋 📚
🔶مطالب مفید و کاربردی داستاننویسی
رو اینجا راااایگااااان بخون😌👇
همراه با:
🔶نکات آموزشی
🔶چالش هفته
🔶نقد داستان
🔶داستان کوتاه نویسندگان معروف
🔶سبک نویسندگان مختلف
🔶حکایات
🔶داستان صوتی
🔶معرفی کتاب
🔶فراخوانهای داستاننویسی
و....
http://eitaa.com/joinchat/4211474635Cc83650fa50
معرفی یک گفتگوی 15 قسمتی متفاوت و مفید
سال تولید: 1399
https://www.aparat.com/v/tCJ6T
🟢«کربلا به روایت یزید» با تولید پانزده قسمت سی دقیقهای، با فضا و دکوری ساده، تلاش کرد تا محتوایی متفاوت عرضه کند. این برنامه در آپارات منتشر شد و خارج از قالبهای تلویزیونی به بررسی حادثۀ عاشورا پرداخت. میشود از عنوان برنامه به تفاوت نگاه یا تلاش برای تفاوت در بررسی این حادثه پی برد و از این تلاش هم میشود به عنوان اولین و مهمترین عامل موفقیت «کربلا به روایت یزید» یاد کرد. اما چه نیازی به تفاوت نگاه در حادثۀ عاشورا وجود دارد و چگونه قرار است اتفاق بیفتد؟
🟡در اولین قسمت از «کربلا به روایت یزید» یاسر عرب در جایگاه مجری انتقاداتی به خوانشهایی که از حادثۀکربلا در جامعۀ ایرانی وجود دارد، وارد کرد و به دستهبندی آنها پرداخت. اشارهای هم شد به اینکه چه کسانی یا چه جریانهایی از این خوانشها استفاده میکنند. مخاطب قرار است خوانشی تازه از حادثۀ کربلا بشنود و آنطور که از عنوان برنامه برمیآید، از زاویهای تازه با این حادثۀ تاریخی روبهرو شود.
https://www.aparat.com/v/tCJ6T
🟢🔵🔴🟡
فهام: فرهنگ. هنر. ادبیات. مذهب
@fahhaam
🟡در این برنامه زمینههای تاریخی قیام عاشورا بررسی شد؛ از دوران جاهلی تا جریان نفاق در مدینه و روزگار خلفا تا حکومت معاویه. در «کربلا به روایت یزید» تاریخ با رویکردهای جامعهشناسانه و سیاسی همراه شد و مخاطب را با روی دیگر این سکه آشنا کرد. کارشناس این برنامه، مجتبی احمدی، مدام از تاریخ به امروز آمد و برگشت؛ در مواقعی به صورت مستقیم و در بیشتر موارد، تنها با نامگذاریهایی مثل «انقلاب اسلامی پیامبر» و «جمهوری مدینه» و «تشویش اذهان عمومی» و «بر هم زدن امنیت ملی». احمدی میگفت: «انسان موجودی تاریخی است و این اتفاقات همواره در تاریخ تکرار میشود».
🟡در میان صحبتها سکانسهایی از فیلمهایی مثل روز واقعه و امام علی(ع) هم استفاده میشد تا کارگردان علاوه بر تنوع بصری، شواهدی از تاریخ را هم پیش چشم مخاطب بیاورد. موفقیت در جذب مخاطب آن هم در فضایی اینچنینی به شناخت درستی از شرایط و ویژگیهای این فضا نیاز دارد. با توجه به حوصلۀ مخاطب در فضای مجازی، زمان کوتاه برنامه در هر قسمت، نشان داد که سازندگان برنامه شرایط فضای مجازی را میشناسند. این برنامه تا حد زیادی به هدف خود، یعنی عرضۀ خوانش و نگاه تازه، نزدیک شد و تصویر دقیقی از سیاست، اقتصاد و فرهنگ جامعۀ صدر اسلام را ارائه کرد که در این مسیر تجربۀ قابل قبولی داشت.
https://www.aparat.com/v/tCJ6T
🟢🔵🔴🟡
فهام: فرهنگ. هنر. ادبیات. مذهب
@fahhaam
🟡🔵 2️⃣ از 6️⃣
در هیاهوهای سیاسی عصر خاتمی به بعد، یک گروه خیلی به چشم آمدند و هر روز به یک نام خوانده شدند:
لباسشخصی، گروه فشار، تندرو، عناصر خودسر، ارزشی/ عرزشی ...
ویژگیهای مهم این گروه عبارت است از:
1️⃣ توهم قداست
معمولا گمان میکنند چون ما خدا و مقدسات را دوست داریم، پس آنها هم ما را دوست دارند؛ پس ما هم مقدسیم. از عصمت معصوم(ع) به عصمت خودشان میرسند! و صدالبته که حرف درست یکی بیشتر نیست؛ پس چون ما برحقیم، همۀ دیگران باطلند.
2️⃣ فحاشی و تندی در گفتار
کوچکترین اخمی به خود را تحمل نمیکنند و از بدترین تهمتها و ناسزاها دریغ ندارند. هر موقع که زورشان برسد، بگیر و ببند و کتک و ترور را در دستور کار دارند و هر موقع که در موضع ضعف باشند، فقط فحش میدهند.
3️⃣ خود برتر بینی شگفتانگیز
اگر سرحال باشند، دیگران را گوسفندانی میبینند که خداوند وظیفۀ چوپانی و هدایتشان را به آنها سپرده است؛
اگر بدخلق باشند، دیگران را احمقهایی میبینند که جز فحش و مرگ سزایشان نیست و اصلا کسر شأن آنهاست که با آن نادانها حرف بزنند.
4️⃣ مردمگریزی و انزوا
نه آنها حوصلۀ مردم را دارند نه مردم با آنها کاری دارند. خودشان محترمانه به کنج عزلت میخزند و فقط در محافل تیمی خودشان حاضر میشوند و حرف میزنند. اگر به میان مردم بروند، مخفیانه و برای عملیات چریکی است. امروزه در فضای مجازی، ویژگی مشترک اینان بینام و نشان بودن است. اکانتهایشان نام و نشانی از خودشان ندارد؛ نهایتا عکسی از یک شخصیت محترم (گنبد یک حرم مقدس، رهبر، حاج قاسم، شهید رئیسی، ...) میگذارند و نامی در حد سه نقطه و سرباز بیپلاک و ... .
5️⃣ شبه علم و شبه استدلال
برای خودشان فلسفهبافیهایی دارند و گمان میکنند مو لای درز استدلالهایشان نمیرود؛ ولی مباحث آنها هم در مقدمات و هم نتایج اشکال جدی دارد؛ چون فکر کردن بلد نیستند. از آنجا که در جمع محدود خودشان هستند و با کسی مباحثه نمیکنند (بلکه فقط حرف خودشان را فریاد میزنند و بعد میدان را خالی میکنند)، گمان میکنند کسی جوابی برای حرفهایشان ندارد.
🟢🔵🔴🟡
فهام: فرهنگ. هنر. ادبیات. مذهب
@fahhaam