eitaa logo
فارا
296 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
926 ویدیو
144 فایل
#فارا 🌹 فراگیری اصول و روش های #اندیشه_ورزی🌹 ⚘رسانه #زندگی #متفکرانه 💠 #مدرسه اندیشه ورزی ⁉️اندیشگاه علوم #اسلامی ✅#تفکر در ساحات مختلف زندگی #انسان تماس با ادمین کانال: @Fara_shz تماس با پشتیبان آموزشی: @Fara313 @Fara_Motahari
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🎧 | دیگر از تمدن غرب کسی حرف نزند ✏️ رهبر انقلاب، ظهر امروز: غربیها نشان دادند که در این چندین سال یا چند قرن که دم از حقوق انسان و حقوق بشر می‌زنند، یکسره دروغ گفته‌اند... یعنی ده هزار کودک کشته شدند! شوخی است؟ ۱۴۰۳/۸/۲ 📥 از طریق یکی از سکوهای زیر بشنوید👇 shenoto | castbox | ایتا
تبیین منطق مقاومت.pdf
1.77M
دانلود رایگان کتاب تبیین منطق مقاومت 🔰 کتاب حاضر با عنوان همین محتوا را بیان می‌کند که سخنرانی ایشان در ۹مهر۱۴۰۳ در سومین روز شهادت سید حسن نصرالله بوده که به تبیین این شهید بزرگوار و نیز تبیین از محور مقاومت می‌پردازد. @Fara_Motahari
چرایی کمک به محور مقاومت - حجت الاسلام راجی.mp3
38.57M
🔊 صوت پخش زنده سخنرانی ، با موضوع و با رویکرد "چرایی کمک به محور مقاومت" ⁉️ چگونه واجب فوری حمایت از حزب‌الله را انجام دهیم؟ @Fara_Motahari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ چه شد که در غرب، مردم از حکومت دینی رویگردان شدند؟ 🔸در تاریخ فلسفه سیاسی می‌خوانیم که آنگاه که مفاهیم خاصّ اجتماعی و سیاسی در غرب مطرح شد و مسئله حقوق طبیعی و مخصوصاً حقّ حاکمیت ملّی به میان آمد، عدّه‌ای طرفدار استبداد سیاسی شدند و برای توده مردم در مقابل حکمران حقّی قائل نشدند و تنها چیزی که برای مردم در مقابل حکمران قائل شدند وظیفه و تکلیف بود. 🔹این عدّه در استدلال‌های خود برای اینکه پشتوانه‌ای برای نظریات سیاسی استبدادمآبانه خود پیدا کنند، به مسئله خدا چسبیدند و مدّعی شدند که حکمران در مقابل مردم مسئول نیست، بلکه او فقط در برابر خدا مسئول است، ولی مردم در مقابل حکمران مسئولند و وظیفه دارند. مردم حقّ ندارند حکمران را بازخواست کنند که چرا چنین و چنان کرده‌ای؟ و یا برایش وظیفه معین کنند که چنین و چنان کن؛ فقط خداست که می‌تواند او را مورد پرسش و بازخواست قرار دهد. مردم حقّی بر حکمران ندارند، ولی حکمران حقوقی دارد که مردم باید ادا کنند. 🔸از این رو طبعاً در افکار و اندیشه‌ها نوعی ملازمه و ارتباط تصنّعی به وجود آمد میان اعتقاد به خدا از یک طرف، و اعتقاد به لزوم تسلیم در برابر حکمران و سلب حقّ هرگونه مداخله‌ای در برابر کسی که خدا او را برای رعایت و نگهبانی مردم برگزیده است و او را فقط در مقابل خود مسئول ساخته است از طرف دیگر. و همچنین قهراً ملازمه به وجود آمد میان حقّ حاکمیت ملّی از یک طرف، و بی‌خدایی از طرف دیگر. 🔹از نظر فلسفه اجتماعی اسلامی، نه‌تنها نتیجه اعتقاد به خدا پذیرش حکومت مطلقه افراد نیست و حاکم در مقابل مردم مسئولیت دارد، بلکه از نظر این فلسفه، تنها اعتقاد به خداست که حاکم را در مقابل اجتماع مسئول می‌سازد و افراد را ذی‌حقّ می‌کند و استیفای حقوق را یک وظیفه لازم شرعی معرّفی می‌کند. 🔸از نظر اسلام، مفاهیم دینی همیشه مساوی آزادی بوده است، درست برعکس آنچه در غرب جریان داشته، یعنی اینکه مفاهیم دینی مساوی با اختناق اجتماعی بوده است. پرواضح است که چنین روشی، جز گریزاندن افراد از دین و سوق دادن ایشان به سوی ماتریالیسم و ضدّیت با مذهب و خدا و هر چه رنگ خدایی دارد، محصولی نخواهد داشت. 📝 استاد مطهری، علل گرایش به مادّیگری، ص ۱۶۰-۱۵۷ (با تلخیص) @fara_motahari
🏞 زندگی، ادامه دارد ✍🏻 عین‌صاد ❞ حيات انسانىِ ما در گرو انتخاب ماست. هركس مُرده‌ها را انتخاب كرده باشد در زندگى‌اش مرده و كسى كه حىّ قيوم را انتخاب كرده، بعد از مرگش هم استمرار دارد. 📚 | ص ۷۴ @fara_motahari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گزیده فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهدای امنیت @fara_motahari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢 نگاه متفاوت اسلامی و غربی به یک جمله: «عقیده آزاد است» 🔸در دموکراسی‌ها مسئله عقیده و فکر را اصلاً به کلی از متن زندگی و از رکن زندگی خارج کردند و به صورت یک امر فردی و شخصی درآوردند. خیلی اسم خوبی هم گذاشته‌اند: «عقیده آزاد است»! 🔹این «عقیده آزاد است» به مفهومی که این‌ها می‌خواهند بگویند، یعنی عقیده اساساً ارزشی ندارد؛ یک امر شخصی فانتزی است. یک کسی به این دل بسته و خوش است که می‌خواهد گاو بپرستد و تو خوش هستی به این که خدا را بپرستی. هیچ فرقی نمی‌کند. همان طور یک نفر خورش قرمه سبزی دوست دارد و دیگری خورش قیمه. 🔸ما اگر می‌گوییم عقیده آزاد است، به این دلیل است که عقیده را جبری نمی‌شود به مردم تحمیل کرد؛ چون عقیده انتخاب است؛ فرد باید با فکرش به یک اعتقاد برسد و بعد هم به آن، گرایش و ایمان پیدا کند. 🔹اگر می‌شد عقیده را هم به زور به کسی بدهند، می‌گفتیم عقیده هم باید اجباری باشد. مگر بهداشت و تعلیمات اجباری چه گونه است؟ چرا آنها که این همه روی دموکراسی تأکید می‌کنند، در مسئله تعلیمات اجباری هرگز یک ذره هم تردید به خودشان راه نمی‌دهند. اگر به آنها بگویید چرا آزادی‌اش را سلب می‌کنید، پاسخ می‌دهند آزادی‌اش را برای خیر و مصلحت خودش سلب می‌کنیم. 🔸از نظر ما این که عقیده باید آزاد باشد، نه به دلیل این است که عقیده یک امر شخصی فردی است و ارزشی ندارد -که آنها اصلاً مبنای فکرشان این است - بلکه به این دلیل است که عقیده «اجبار بردار» نیست، مانند ملکات فاضله. هیچ کس را با کتک نمی‌شود «امین» کرد. می‌شود با کتک جلوی دزدی را گرفت، یعنی آدمی که خٌلقاً دزد است، از ترس دزدی نکند؛ اما نمی‌شود با کتک، کاری کرد که ملکه امانت در او پیدا بشود. 📗 استاد مطهری، مقدمه‌ای بر حکومت اسلامی، ص۱۰۲-۱۰۰ (با تلخیص) @fara_motahari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢 غالباً جامعه‏‌ها از راه گرايش صددرصد به باطل، به گمراهى كشيده نمی‌شوند، بلكه از افراط در يک حق به فساد كشيده می‌شوند. 📙 استاد مطهری، انسان کامل، ص۳۶ @fara_motahari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 | رابطه جمعیت و امنیت 💪 بدون تردید جمعیت جوان و همچنین داشتن جمعیت بیشتر یکی از مؤلفه‌هـــــای اصلی قدرت است. 🧨با پیشرفت‌هایی که در عرصه جنگ‌های مدرن شکل گرفته برخی به اشتباه افتــاده و گمان‌کرده‌اند امروزه برای‌حفظ اقتدار دفاعی نیازی به جمعیت نیست! امـا این یک گمان اشتباه است. 🧐 همین قدر بدانید که کشورهـای مدعی جنگ مدرن برای افزایش جمعیت خود بـــــه تکاپو افتاده اند. ‼️ مثلاً بـــا این که مدرن ترین تسلیحــــات نظامی را در اختیار دارد؛ اما به شدت با کنترل جمعیت مخالف است و در این رژیم هر عائله یهود، حداقل باید چهار فرزند داشته باشد. جالب است، بدانید کــه در میان ۲۶ کشور منطقه چشم انداز از نظر نرخ بــــاروری کل رژیم اشغالگر قدس بـا نرخ ۲/۹۱ رتبه ۷ و ایران با نرخ ۱٫۵۹ رتبه ۲۵ را دارد😞 📝برشی از کتاب @fara_motahari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛡 | به جایی خواهـیم رسیـد که ایـن مسئـله دیگـر قـابـل عـلاج نیست. پ.ن: هشدار مقام معظم رهبری در رابطه با مسئله جمعیت، در جمع شورای عالی انقلاب فرهنگی به تاریخ ۱۳۹۲/۰۹/۱۹ @fara_motahari
🟢 یک ‌اشتباه بزرگ: بدتر دانستن جنس مردم زمان خود از مردم زمان ‌گذشته 🔹خدا که این همه لجاجهای اقوام گذشته با پیغمبران خودشان را در قرآن بازگو کرده است، برای این است که همه و خود پیغمبر بدانند که ای پیغمبر! اگر مردم تو لجاج و عناد به خرج می‌دهند گذشتگان از اینها بدتر بودند، و مردم مسلمان هم اینقدر یأس و ناامیدی به خودشان راه ندهند. 🔸یکی از فکرهای بسیار غلط همین است که ما مردم زمان خودمان را جنساً از مردم زمان پیشین بدتر بدانیم، چون وقتی که بدتر بدانیم فوراً مأیوس می‌شویم. وقتی که مأیوس بشویم رها می‌کنیم، وقتی رها می‌کنیم بدیهی است که مردم بد می‌شوند. پس بدترین چیزها یأس و ناامیدی از مردم به این سرعت است. 📙 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۹، ص۱۶۶ @fara_motahari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا