استاد محمدحسین فرجنژاد
🦠 آنفولانزای نیویورکی در کمین مردم ایران - بخش پنجم 📗گلشیفته که به عنوان داور در جشنواره سیاسی و ض
🦠 آنفولانزای نیویورکی در کمین مردم ایران - بخش ششم
📗زر امیرابراهیمی دیگر بازیگر ایرانی بود که تا قبل از خروج از ایران در چند فیلم و سریال بازی کرده بود اما به فرانسه مهاجرت کرد. بعد از حدود یک دهه عدم فعالیت هنری، با انیمیشن ضد ایرانی «#تهران_تابو» به فعالیت پرداخت. انیمیشنی که فضایی کاملاً بدوی، پر از خشونت و غیراخلاقی را در ایران نمایش میدهد.
📗امیرابراهیمی در دومین تجربه هنری خود در خارج از کشور، در اثر ضد ایرانی #عنکبوت_مقدس نقش آفرینی کرد که در آن به ساحت قدس حضرت رضا (ع) اهانت شده بود.
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📌انگشت رسانه ملی در چشم گاردین
🔻نظرسنجی منتشر شده توسط صداوسیما قبل انتخابات، حکایت از مشارکت بالای ۴۳ درصدی در
انتخابات داشت.
🔻این در حالی بود که رسانههای فارسی و غیر فارسیزبان خارج از کشور با هماهنگی معاندین و براندازها بر مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس تاکید داشت. گاردین نیز قبل از انتخابات با ذوقزدگی پیشبینی مشارکت ۲۷درصدی مردم ایران در انتخابات را اعلام کرد.
🔻اما روز جمعه یازدهم اسفند، مردم شریف و نجیب ایران اسلامی با حضور پرشور در پای صندوقهای رای، باز هم توطئههای استکبار جهانی و پادوهای رسانهای آنان را نقش بر آب کردند.
#جنگ_رسانه_ای
#انتخابات
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🖇یکی از کانالهای ضدانقلاب نوشته مشارکت در انتخابات ایران زیر ۲ درصد بوده! ای کاش حداقل پخشزندههایی که از شبکههای صداوسیما پخش میشد را میدیدند. خیلی عجیب هست که هنوزم کسانی هستند که این حرفهارا باور میکنند!
#جنگ_رسانه_ای
#جنگ_روایت_ها
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📸 #گزارش_تصویری| دوره فیلمنامه تا تدوین - روز دهم
👤مدرس: حسین مظاهری (آموزش تصویربرداری)
📆 ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📑 #اسلایدی| نقد انیمه «پسر و مرغ ماهیخوار» / آخرین اثر هایائو میازاکی و پرهزینهترین انیمه تاریخ ژاپن
🔗ادامه مطلب
#نقد_انیمه
#پرهزیه_ترین_انیمه_تاریخ
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📶مکاتب فکری در عرصه ارتباطات
1⃣مکتب فرانکفورت
این مکتب ایده رسانههای قدرتمند را ترویج میکرد. رسانهها با برخی نهادهای قدرت همکاری میکنند و برای رسیدن به اهداف خود با جامعه تعامل دارند. این مکتب به شکاف ایدئولوژیک سوسیالیستی-مارکسیستی تعلق دارد. مخاطبان در این دیدگاه منفعل قلمداد میشود.
2⃣مکتب بیرمنگام
مکتب بیرمنگام نیز متاثر از شکاف ایدئولوژیک سوسیالیستی-مارکسیستی است، اما برخلاف مکتب فرانکفورت، مخاطبان پیامهای رسانهای بر اساس پیشینهشان درباره معانی آن پیامها مذاکره میکنند. در این دیدگاه مخاطب فعال است.
3⃣مکتب شیکاگو
مکتب شیکاگو معتقد است که رسانههای جمعی تأثیر زیادی بر مخاطبان دارند، اما این تأثیر را برخی از عوامل اجتماعی در جامعه تعیین میکنند. آنها بر این باورند که واکنش یک فرد به یک پیام با شخص دیگر متفاوت است. مخاطب در اندیشه مکتب شیکاگو فعال است.
4⃣مکتب آننبرگ
نظریه اصلی برآمده از مکتب اننبرگ، نظریه کاشت است. این نظریه میگوید پیامی که در رسانهها در معرض آن قرار میگیریم بر نحوه دیدن واقعیت تأثیر میگذارد. در اینجا مخاطب منفعل است.
#ارتباطات
#سواد_رسانه
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📊 بنابر #نظرسنجی ایسپا در بهمن ۱۴۰۲، ۳۷درصد مردم فقط از پیامرسان و شبکههای اجتماعی خارجی استفاده میکنند
پ.ن: بدون شک پلتفرمهای مورد استفاده کاربران در شبکههای اجتماعی اثر بسیار زیادی در شکلگیری #نگرش افراد دارد. اگر بتوان افراد بیشتری را در پیامرسانهای داخلی آورد، قطعاً در سبک زندگی فردی و اجتماعی مردم ایران تحول قابل توجهی پدید خواهد آمد.
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110