eitaa logo
فرارَوی
653 دنبال‌کننده
408 عکس
381 ویدیو
18 فایل
« برای فراتر رفتن از موقعیت، مادّیت و أنانیّت » گزیده ای از تحلیل ها و یادداشت های روز پرداخت به مسائل کشوری و استانی تبیین تحولات تاریخی ارتباط با ما @FarzadAqdasian @Irani1871 https://eitaa.com/fararavi
مشاهده در ایتا
دانلود
100.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آمریکا چه زمانی وارد جنگ مستقیم با ایران میشه؟! 👇 @fararavi
1.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تل آویو امروز به این شکل درآمد 👇 @fararavi
سه نکته جدید در خصوص حملات آمریکا وجود دارد: ۱. شاخص مهمی را باید توجه کرد و آن، میزان همراهی کاخ سفید با طرح‌های ارائه شده از رژیم است. طرح‌هایی که نتانیاهو برای دخالت آمریکا ارائه داد، متفاوت از طرح حمله کلاسیک فعلی بود چه، طبق بررسی‌ها، برخی از این طرح‌ها تا حد زیادی نیز احمقانه و غیرقابل اجرا بودند لذا آمریکا با توجه به تعهد راهبردی که نسبت به امنیت رژیم دارد، طرح کلاسیک خود را پیش بُرد. این بدان معنا نیست که این مدل‌ها دیگر اجرایی نخواهند شد. ۲. آمادگی در برابر بدترین سناریو همواره مفید است. متاسفانه پیش از حملات اولیه رژیم، برخی سناریوهای خوش‌بینانه یا میانه‌ای وجود داشت و چه بسا کشور برای آنها آماده شده بود که اکثر این سناریوها جهت آمادگی در برابر یک حمله کلاسیک نظامی به ایران بود. اینبار از روزهای قبل، کشور خود را برای سناریوهای بسیار بدتری جهت ورود آمریکا آماده کرده بود لذا غافلگیری خاصی رخ نداد اما مهم است که این آمادگی را حفظ کرد و تصور نکرد که حمله دیشب پایان کار است. تجربه فریب‌های مکرر به ما ثابت می‌کند هیچ گاه نباید از مکر و حیله دشمن غافل بود چه، این حمله نیز با هدف ارسال این پیام باشد که "دخالت آمریکا محدود است، پس جنگ را تمام کنید" اما مجدداً در میانه کار ضربات خود را از سر بگیرند. ۳. اما باز هم نشان داده شد که آنها علاقه دارند خلاف محاسبات ما رفتار کنند؛ یعنی اینبار بر خلاف دفعه قبل که کشور، خود را برای یک حمله ترکیبی آماده کرده بود، نهایتاً و در نتیجه با یک حمله کلاسیک مواجه شدیم. مطابق بند قبل، معمولاً ابتنا و پیشبرد امور بر مبنای بدترین سناریو، تا حد زیادی می‌تواند راه فریب مجدد و سرد کردن ما را بر دشمن ببندد. نهایتاً همانطور که قبلا گفته شد، نوع یا شکل حمله آمریکا اهمیتی ندارد بلکه مهم، جسارت و جرئت کاخ سفید در تصمیم برای حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران است که باید با اقداماتی هم محاسبات آنها تغییر کند و هم اهدافشان خنثی شود. ✍️به قلم محلّل 👇 @fararavi
🔻پاسخ سخت تضمین امنیت آینده ایران و خروج آمریکا از منطقه 🔸فارغ از میزان آسیب به سایت‌های هسته‌ای ایران در حمله آمریکا، ایران امروز باید به منافع و ارتش آمریکا در منطقه حمله کرده و پاسخ پشیمان‌کننده بدهد. برخورد قاطع ایران مانع از گسترش شرارت آمریکا خواهد شد. اشتباه احمقانه نتانیاهو تکرار شد و نشان دادند که اینها همگی با هم یک باند جنایتکار هستند. 🔹آمریکا و رژیم صهیونسیتی خواهند گفت که ما به اهداف خودمان در جنگ رسیدیم و تلاش خواهند کرد که جنگ در همین نقطه خاتمه پیدا کند، تا با این پیروزی ظاهرا نظامی، یک دستاورد سیاسی بسازند. پاسخ ایران باید این دستاورد سیاسی را در کام آن‌ها تلخ کند تا پروژه فریب آن‌ها شکست بخورد. 🔸حتما آمریکایی‌ها ایران را در مورد پاسخ سخت تهدید خواهند کرد تا ایران تسلیم شود، اما نگرانی از تبعات احتمالی پاسخ ایران وجود ندارد، چرا که جای پای آمریکا در منطقه سست و ترامپ به شدت ترسو است. برخورد سخت ایران تضمین کننده امنیت ایران و خروج آمریکا از منطقه خواهد بود ان‌شاءالله. 🔻هشدار در مورد یک تله سیاسی-رسانه‌ای: خط رسانه‌ای «اصلا هم درد نداشت!» در پازل طراحی آمریکاست. 🔸 طراحی این است که آمریکا و رژیم برای داخلی های خودشان بگویند: زدیم و تاسیسات ایران نابود شد! و هم طوری بزنند که ایران را بازی بدهند، طوری که برخی در داخل بگویند «اصلا هم درد نداشت» و مانع از پاسخ شدید ایران شوند! ⛔️ خط رسانه‌ای «اصلا هم درد نداشت» و اینکه بگوییم تاسیسات آسیب جدی ندیده است غلط و قطعا به نفع آمریکا و برخی سیاسیون داخل است. ‼️ با هر میزان آسیب، آمریکا علنا وارد میدان جنگ شده‌ فلذا ایران باید پاسخ شدید بدهد. ✍ یادداشتی از سیدحسن موسوی‌فرد 👇 @fararavi
🔻یه پازلِ سیاسی نظامی جامع! 3 ژانویه 2020 هدف: ایران (سنجش اولیه وضعیت عملیاتی ایران). ترور حاج قاسم توسط آمریکا؛ کنشِ مستقیم آمریکا در عملیات ترور علیه جمهوری اسلامی ایران و پاسخ موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد / شروع رسمی جبهه نظامی علیه ایران توسط آمریکا سال 2021 تا 2023 هدف: جهاد اسلامی غزه جهتِ تحریکِ حماس. بمباران بی سابقه رژیم صهیونیستی علیه مواضع جهاد اسلامی در غزه؛ جهتِ تحریک مقاومت اسلامی غزه بویژه ورود مستقیم حماس به جنگ در کنار جهاد اسلامی، نتیجتا حمله 7 اکتبر 2023 حماس علیه اسرائیل و شروع عملیات نظامی اسرائیل به غزه در 27 اکتبر 2023 / ورود رسمی اسرائیل به جبهه نطامی علیه مقاومت اسلامی غزه توسط اسرائیل. 29 نوامبر 2024 هدف: حذف نظام حاکم سوریه و امکان وجود به جبه‍ه النصره. شورش تحریر الشام علیه حکومت بشار اسد در سوریه / گسترش میدان جنگ به سوریه 1 آوریل 2024 هدف: شکل گیری جبهه جنگی میان ایران و اسرائیل. حمله به کنسولگری ایران در سوریه توسط رژیم صهیونی و پاسخ ایران در قالب عملیات وعده صادق ۱ / ورود نظامی رسمی اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران و شکل گیری جبهه جنگی میان هر دو کشور 27 سپتامبر 2024 هدف: تضعیف تشکیلات و زیرساخت های حزب الله لبنان ترور نصرالله و همراهانش توسط رژیم صهیونی و شروع حملات هوایی علیه مواضع حزب الله لبنان و بعد از آن حمله زمینی به جنوب لبنان و پاسخ ابران در قالب عملیات وعده صادق ۲ / ورود رسمی رژیم صهیونی علیه حزب الله و وسیع شدن گستره جنگی 15 مارس 2025 هدف: تضعیف زیرساخت های یمن شروع حملات هوایی آمریکا به مواضع یمن توسط آمریکا و پاسخ یمن به حملات علیه کشتی ها و ناوهای امریکایی/ گسترش میدان جنگ به یمن 31 جولای 2024 هدف: گسترش جبهه جنگی میان ایران و اسرائیل ترور اسماعیل هنیه در تهران پایتخت و خاک ایران و انفعال ایران در پاسخ نظامی به این تهاجم / ارزیابی واکنش ایران 13 ژوئن 2025 هدف: ورود ایران به سطح جنگی با اسرائیل ترور فرماندهان عالی رتبه نظامی و دانشمندان هسته ای ایران با تکنینک غافل گیری و‌ نفوذ ، اعلان جنگ رسمی به جمهور اسلامی ایران/ شروع کارزار جنگی میان ایران و اسرائیل و چند نکته: نکته اول. برای حقیر کاملا واضح و طبیعی بود که در بزنگاهش امریکا وارد این نبرد میشه، چون اساسا بازی‌گردان این بازی آمریکاست، در واقع رژیم متجاوز صهیونی، آمریکایِ خاورمیانه است. نکته دوم. اصل راهبردی و اساسی حاکم بر این بازی کثیف سیاسی: حمله (ترور) جبهه کفر جهت ارزیابی وضعیت واکنشِ مقاومت اسلامی در غزه، لبان، یمن و حال ایران و محاسبه و تعریفِ کیفیتِ ادامه جنگ متناسب با پاسخ طرف مقابل. کنش (آفند) جهت ارزیابی واکنش طرف مقابل (پدافند) و طرح ریزی کنش بعدی (آفند بعدی) علیه طرف مقابل تا زمانی که تماما به اهداف غائیش برسد. نکته سوم. 3 گانه هدف غائی جبهه کفر: یک. تغییر رژیم حاکم بر ایران (Regime chang) دو. تجزیه ایران (separatism) (خرد کردن ستون فقرات و فلجی کردن ایران) سه. تضمین امنیت و گسترش نفوذ و رفاه و پذیرش عمومی برای رژیم صهیونیستی (safety) نکته چهارم. صحنه گردان اصلی این بازی آمریکا به سرکردگی ترامپه، و اسرائیل و آمریکا دو کالبد با روح واحد اند. 🔺جمع بندی: این سیر اتفاقات نشان از مجموعه اقدامات حساب شده و از قبل برنامه ریزی شده ای دارد که تماما کارشناسی و محاسبه شده است، اگر با همین فرمون پیش برن قاعدتا پیش بسوی تغییر نظام حاکم بر ایران و نهایتا تجزیه کشور میرن، بنظر حقیر تنها راه ممکن «تغییر خط این بازیه»، «ما باید محاسبات دشمن رو با تاکتیک و تکنیک های متفاوتی بهم بزنیم»، فرضا با اعزام انبوه رزمنده و تکاور به مرز های اسراییل جبهه ای پیاده علیه اسراییل بگشاییم و یا در در دریا با قایق های تیز رو‌ به ناوگان دشمن چه نظامی چه اقتصادی ضربه سنگین و مداوم بزنیم، خلاصه هر آنچیزی که نظم موجود بر بازی کنونی را بهم بزند. این امر با پاسخ موشکی به اسرائیل، بتنهایی شدنی نیست نیازمند شگردهایی نو متفاوت و دور از انتظاره که نظمِ حاکم بر برنامه دشمن بهم بریزد. حقیقتا جنگ، جنگ وجودی است. ✍به قلم؛ مجید کاظمی 👇 @fararavi
🔴 شمخانی: شگفتی‌ها ادامه خواهد داشت! 🔴 👇 @fararavi
1.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوست و دشمن واقعی را در مشکلات بشناسیم.... 🎥 پرسش: چرا در این جنگ به ایران کمک بیشتر نمی‌کنید؟ 🔹پوتین: حدود دو میلیون تن از مردم اسرائیل زادهٔ اتحاد شوروی پیشین و روسیه هستند. یعنی امروزه اسرائیل تقریباً یک کشور روسی‌زبان است. مسلماً ما در تاریخ نوین روسیه این حقیقت را مد نظر داریم. 👇 ✅ @fararavi
8.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آپشن‌های حملات ایران به آمریکا و اسرائیل چگونه باید باشد؟ 🔹خوش‌چشم: باید ترامپ را ۱۰ از ۱۰ بزنیم؛ اگر خواستیم آمریکا را بزنیم، باید مثل خودش نشان بدهیم که دیوانه هستیم. 🔹ترامپ نشان داده هر کسی با اون این رفتار را بکند پس می‌زند؛ مثلا یمن که گفته میزنم بعدش زده. ✔️ 👇 @fararavi
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سفارش و توصیه دکتر خوش چشم به حا‌کمان 👇 @fararavi
🔴 ایران؛ ادامه انفعال یا پاسخ کوبنده؟ 🔹تجاوز آمریکا و اسرائیل به ایران و شهادت فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و چندصد نیروی نظامی و غیرنظامی و ضربه به مراکز هسته‌ای، نظامی، اقتصادی و مسکونی اگرچه با پاسخ قوی نیروهای مسلح در حمله به قلب اسرائیل مواجه شده، اما هنوز پاسخ متناسب نگرفته‌اند. 🔸اگر ایران توان و امکان پاسخ به حملات آمریکا و اسرائیل را نداشت، جای گله و شکایت نبود؛ اما اقدامات ایران می‌توانست شامل خروج از NPT و عدم همکاری با آژانس، بستن ، حمله به پایگاه‌های آمریکا در منطقه و حمله به مراکز هسته‌ای اسرائیل و سایر سناریوها باشد. 🔹البته هنوز شاید منتظر باشیم و در ادامه حملات کوبنده موشکی به قلب تل‌آویو و حیفا، شاهد اجرای اقدامات فوق هم باشیم؛ اما فعلاً به نظر می‌رسد که ایران بنا دارد پاسخ آمریکا را ندهد و روی اسرائیل متمرکز شود و فعلاً هم به صورت مدیریت شده و کنترل شده روی اسرائیل قفل کند. 🔸شاید برخی از گفتنِ این حرف ناراحت و نگران شوند و آن هم این است که دولت ایران انگار هنوز باورش نشده که جنگ وجودی است و چنانچه از موجودیت کشور دفاع نکند، آینده ایران تاریک خواهد بود. دعا می‌کنم این تحلیل غلط از آب درآید؛ اما از قرائن پیداست که هنوز "تصمیم انقلابی" برای جبران هزینه‌های سنگین لحاظ نشده و کماکان به نام و در پوشش و ادعای "عقلانیت"، بناست انفعال سال‌های اخیر ادامه پیدا کند و تضعیف ایران، روز به روز ادامه پیدا کند. 🔹بسیار عجیب است که ایران چرا از کارت‌های برنده خودش استفاده نمی‌کند و قرار است دیگر چه اتفاقی رخ دهد و دشمن خبیث چه جنایتی مرتکب شود تا ما بفهمیم استفاده از کارت‌های بازی، زمان‌دار است و بعد از زمان و فرصت مناسب، دیگری منقضی می‌شوند و وقتی کار از کار گذشت دیگر هیچ فایده‌ای ندارند. 🔸با این دست فرمان بناست این انفعالی که منجر به شکستنِ لایه‌های دفاعی و بازدارندگی ایران از شکست حماس تا حزب‌الله و سوریه و.. شده و دشمن را قدم به قدم به تهران نزدیک و نزدیک‌تر کرده، ادامه پیدا کند. 🔹آنچه اسرائیل و آمریکا را روزبه‌روز جسورتر کرده تا امروز آسمان ایران را بی‌دفاع دیده‌ و هر عملیاتی را انجام دهد، حاصل همین انفعال است. آیا باید منتظر باشیم تا آسمان ایران مثل لبنان و سوریه شود تا اسرائیل هروقت اراده کرد با پهپاد و موشک، کسی را ترور کند؟ 🔸متاسفانه هیئت حاکمه جمهوری اسلامی از دولت و مجلس گرفته تا سایر نهادها فکر می‌کنند که آتش‌بس احتمالی یا همان به نفع کشور است اما تاکنون این انفعال هزینه بسیار بالاتری داشته و قطعاً هزینه سازش از هزینه مقاومت بیشتر است. 🔹حال باید روزهای آینده را به نظاره نشست که آیا این انفعال، قرار است یک‌جایی متوقف شود یا قرار است ایران را به سرنوشت سوریه تبدیل کرده و سرانجام تجزیه کند؟ آیا نخبگان و مردم بناست مقابل صلح تحمیلی بایستند یا نه، قرار است آن‌را بپذیرند؟ 🔸ما باید بدانیم که سرانجامِ صلح تحمیلی، کربلا و عقب‌افتادن تشکیل حکومت جهانی عدل خواهد بود. ✍داود مدرسی‌یان 👇 @fararavi
Mohsen Chavoshi Alaj.mp3
زمان: حجم: 13M
🎙 آهنگ جدید محسن چاوشی علیه رژیم کودک‌کش 🔶 شیپور جنگ را زده و یک‌باره صلح می‌‌طلبید؟ 🔶 ابلیس‌زادگان پلید با ما رسیدگان به یقین پس مایلید قمار کنید؟ 🔶 این ظلم‌های بی‌حدشان، افکار تیره و بدشان، آژیرهای ممتدشان، سوراخ‌های گنبدشان 🔶 این موش‌های شب‌زده را ای گربه‌ها شکار کنید 🔶 کودک‌کشان ورطۀ نیست، بزدل‌تر از شما چه کسی است، ما در مسیر آمدنیم 🔶 جرثومه‌گان ظلم و ستم وقت است تا به همت هم از خانه‌ها فرار کنید. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ جنگ جنگ تا پیروزی ✌️👇 @fararavi
21.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گزارش CNN از حال و هوای این روزهای مردم ایران و عصبانیت از امریکا و‌ ترامپ 👇 @fararavi