eitaa logo
فرارَوی
659 دنبال‌کننده
408 عکس
383 ویدیو
18 فایل
« برای فراتر رفتن از موقعیت، مادّیت و أنانیّت » گزیده ای از تحلیل ها و یادداشت های روز پرداخت به مسائل کشوری و استانی تبیین تحولات تاریخی ارتباط با ما @FarzadAqdasian @Irani1871 https://eitaa.com/fararavi
مشاهده در ایتا
دانلود
9.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 میدان 📝 ۱۳ میلیون دلار ناقابل! 🗣 اسرائیل برای رهگیری موشک‌های ایران، موشک های تاد آمریکایی را شلیک می‌کند که هر کدام از آن‌ها ۱۳ میلیون دلار قیمت دارند ... 👇 @fararavi
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گزارش یورونیوز از حملۀ موشکی ایران به مهم‌ترین مرکز علمی نظامی رژیم صهیونیستی 🔸مؤسسۀ وایزمن چه جایگاهی در میان صهیونیست‌ها دارد؟ 👇 @fararavi
«من نمی دانم خدا سمتِ کیست اما می دانم سمتِ کی نیست!» خدا، سمتِ کسانی که متجاوز هستند، زورگو اند، سلطه جویی می کنند، نیست. این‌ها، به دنبالِ خدایی کردن اند اما خدا نیستند! کسانی که اراده معطوف به قدرت دارند، و تمامِ همّ و غمشان غلبه بر دیگران است آن‌هم «به هر قیمتی»، نمی توانند ادعا کنند در جهتی ایستاده اند که خدا می خواهد. چون خداوند (آنگونه که ادیان تعریف کرده اند که خیرخواه مطلق است)، علی القاعده، «به هر قیمتی» و «به هر صورتی» را نمی پذیرد. خداوند، سمتِ کسانی که اهل تبعیض، فساد، بی صداقتی، تقلب و... هستند بنحوی که حقوق دیگران را ضایع می کنند، مطلقاً نیست. نمی توان کسانی را که به حقوقِ بنیادین دیگران دست درازی می کنند و تنها خود را می بینند، و منافعِ فردی را مقدم بر منافع و خیرِ جمعی می بینند، سمتِ خدا دانست. خدا از شما و روش شما بیزار است هر چند، جا نماز آب بکشید! 👇 @fararavi
12.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ ♨️ اظهارات طوفانی محمد منظرپور، فعال سیاسی و سردبیر سابق بی‌بی‌سی: 🔹شبکه اینترنشنال مسئول مستقیم خون هر شهیدی است که در این جنگ دادیم؛ کارمندان اینترنشنال مستقیما در جنگ علیه کشورشان مشارکت داشتند. تقی رحمانی، فعال سیاسی اپوزیسیون: 🔹اینترنشنال، صدای خود اسرائیل است. 👇 @fararavi
12.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عطاءالله مهاجرانی: می‌دانید که من متخصص تاریخ ایران و اسلام هستم و من گمان می‌کنم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در این 12 روز حیرت انگیز بود و این تدبیر در تاریخ کشور ما کمتر اتفاق افتاده؛ «کفاف کِی دهد این باده‌ها به مستی ما» 👇 @fararavi
11.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا باید برای استقلال ملی هزینه داد؟ نکات دکتر شهریار زرشناس درباره چرایی هزینه برای استقلال کشور 👇 @fararavi
♨️نرم‌افزارهای هندی که ما در ایران استفاده می‌کنیم، اطلاعات را به اسرائیل ارسال می‌کند روزنامهٔ کیهان نوشت: 🔺بسیاری از نرم‌افزارهای هندی مورد استفاده در ایران، در واقع اسرائیلی هستند و حاوی درهای پشتی (Backdoors) هستند که داده‌ها را به‌صورت زنده به اسرائیل ارسال می‌کنند. این شامل اطلاعات حساسی مانند ثبت‌احوال، داده‌های گذرنامه، سامانه‌های فرودگاهی و موارد مشابه است. 🔷 نگران‌کننده‌تر اینکه این نرم‌افزارها بعضاً تجهیزات نظامی را مختل کرده و امکان عملیات کنترل از راه دور را فراهم می‌کنند. 🇮🇷 👇 @fararavi
9.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا ایران غیرقابل حمله‌ست؟ 🫡🇮🇷 👇 @fararavi
14.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 میدان 📝 بجای موشک، ساز بسازیم؟ 🔘 نیما اکبرخانی؛ کارشناس مسائل نظامی 🗣 برخی معتقدند بجای هزینه‌های انجام شده روی برنامه موشکی، می‌بایست هزینه دیپلماسی و مذاکرات می‌کردیم ... 👇 @fararavi
♦️روزنامه صهیونیستی مدعی همکاری عربستان در جنگ علیه ایران شد 🔹یک رسانه اسرائیلی مدعی شده است که عربستان سعودی در جنگ ۱۲ روزه اخیر در دفع حملات هوایی علیه رژیم صهیونیستی نقش داشته است؛ ادعایی که ریاض هنوز به آن واکنش نشان نداده‌است. 🔹روزنامه اسرائیل هیوم شامگاه امروز به نقل از منابعی در منطقه خلیج فارس ادعا کرد، نیروهای هوایی عربستان سعودی در روزهای درگیری، بالگردهایی را برای رهگیری پهپادهای ایرانی در حریم هوایی منطقه – از جمله بر فراز عراق و اردن – اعزام کرده‌اند. 🔹بنابر این ادعا، برخی از این پهپادها ممکن بود به مسیر خود تا سرزمین‌های اشغالی ادامه دهند، اما پیش از رسیدن به مقصد، رهگیری شدند. 🔹اسرائیل هیوم اشاره کرد که کشورهای دیگری همچون اردن، آمریکا، انگلیس و فرانسه نیز در رهگیری پهپادهای ایرانی به ارتش رژیم صهیونیستی کمک کرده‌اند. 👇 @fararavi
🔴 استقرار اولین سامانه پدافند موشک های بالستیک در عربستان سعودی وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرد نیروهای پدافند هوایی پس از تکمیل آزمایش، بازرسی و بهره‌برداری از سامانه‌های سامانه پدافند هوایی THAAD و همچنین اجرای آموزش میدانی جمعی برای پرسنل آن در عربستان سعودی، اولین گروه از این سامانه را در جده راه‌اندازی کردند. 👇 @fararavi
جنگ و "معنای زندگی" جنگ کریه و زشت است. هیچگاه نباید جنگ و جنگ‌افروزی را تجلیل و تمجید کرد. اما هنگامیکه به تاریخ طولانی بشر می‌نگریم امکان ندارد لحظه‌ای را بدون جنگ تصور کنیم. جنگ همواره با بشر و جوامع انسانی بوده است و هر چه انسان پیشرفته‌تر شده است قدرت تخریبش هم سهمگین‌تر گردیده است. جنگ براستی یک مصیبت است و به قول شهید مطهری مصیبت انسان را گداخته می‌کند ولی انسان نباید طلب مصیبت کند. به عبارت دیگر، ما نباید طلب جنگ کنیم ولی وقتی این مصیبت بر ما فرود میآید باید بتوانیم ابعاد پیچیده آن را بیندیشیم. در این "جنگ تحمیلی" هم ما زشتی‌ها و وجوه کریه آن را دیدیم و تجربه کردیم اما جنگ با تمامی پلیدی‌هایش "آموزگار قهاری" هم است. یکی از آموزه‌های آن این است که "زندگی" زیباست و باید آن را هنرمندانه زیست. اما وقتی می‌گوییم زندگی زیباست این زیبایی را چگونه در جامعه باید تفسیر کنیم؟ هنگامی که جنگ رخ داد و شهر خالی از سکنه شد من به اطراف خود می‌نگریستم و دیدم مردمان این شهر بسیاری از "اشیاء" را رها کرده‌اند و رفته‌اند و هر آنچه که "قیمت" نداشت ارزش پیدا کرد و هر آنچه که "قیمت" داشت بی‌ارزش شد. به عبارت دیگر، در جنگ است که ما تفاوت "قیمت" و "ارزش" را وجدان می‌کنیم و آنچه که ارزشمند است را با خود به ماوای امنی می‌بریم. بنابراین با جنگ و تجربه مصیبت است که ما درک اصیل‌تری از معنا در زندگی پیدا می‌کنیم و جامعه‌ای می‌تواند جامعه خوبی باشد که جای "ارزش" و "قیمت" را به نادرستی جا-به-جا نکند و این همان مفهوم "خیر عمومی" است که در جامعه ما به بوته فراموشی سپرده شده بود. به نظرم آینده ایران را نه آمریکا رقم می‌زند و نه اسرائیل می‌تواند رقم بزند. حال و آینده ایران را التفات به "خیر عمومی" رقم می‌زند و این ممکن نیست مگر ما درک درستی از "ارزش" و "قیمت" داشته باشیم. جنگ این معنا را دوباره در افق جامعه ایران بیدار کرد و بر متفکران است که این معانی را بپرورانند تا سیاستمداران بتوانند بر طریق صواب حرکت کنند. سیدجواد میری 👇 @fararavi