eitaa logo
فرارَوی
667 دنبال‌کننده
409 عکس
386 ویدیو
18 فایل
« برای فراتر رفتن از موقعیت، مادّیت و أنانیّت » گزیده ای از تحلیل ها و یادداشت های روز پرداخت به مسائل کشوری و استانی تبیین تحولات تاریخی ارتباط با ما @FarzadAqdasian @Irani1871 https://eitaa.com/fararavi
مشاهده در ایتا
دانلود
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌اعتراف بی سابقه محمد قوچانی اصلاح طلب:تاکنون هیچوقت این اندازه به غرب بدبین و بی اعتماد نشده بودم 👇 @fararavi
36.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 شیوه شهادت شهید حاجی زاده در این فیلم شیوه عملیات رژیم صهیونیستی (مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری محور) از جمله نحوه ترور دانشمندان و فرماندهان توضیح داده می شود 👇 @fararavi
✅ رویترز: اسرائیل بزودی موج دوم حملاتش به ایران را آغاز می‌کند 👇 @fararavi
🔥مهم/ ۹ جولای ۲۰۲۵ براساس تحلیل اخبار و اطلاعات منتشر شده، ۸۰٪ حملات هوایی اسراییل به ایران از طریق مسیرهای هوایی زیر انجام شده: ۱: سوریه-شمال عراق: برای حمله به نواحی شمال غربی ایران (خط قرمز) ۲: سوریه-شمال عراق-شمال غرب ایران-باکو-نوار ساحلی مازندران: برای حمله به تهران و نواحی مرکزی ایران (خط سیاه) 👇 @fararavi
🔷چند رسانه مدعی شدند ، یک بمب افکن B-2 دو میلیارد دلاری بعد از حمله به تاسیسات هسته ای ایران مفقود شده است!! 🔹برخی رسانه ها مدعی شدند یک فروند B-2 که ظاهراً در حمله‌ای مخفیانه به تأسیسات هسته‌ای ایران نقش داشته، پس از انجام مأموریت به پایگاه خود بازنگشته است. این اتفاق نه‌تنها سؤالات زیادی درباره سرنوشت این هواپیمای پیشرفته ایجاد کرده، بلکه گمانه‌زنی‌هایی درباره پیامدهای ژئوپلیتیکی و فناوری این رویداد به وجود آورده است. ✍هنوز ارتش آمریکا در این خصوص اظهارنظری نکرده است و همین سکوت احتمال صحت این خبر را بالا میبرد. ✔️👇 @fararavi
✅ سوریه شوید تا تحریم‌ها لغو شود! ✔️ترامپ در دیدار با نتانیاهو در کاخ سفید از جدیدترین شرط خود برای رفع تحریم‌ها علیه ایران پرده برداشت؛ مثل سوریه شوید تا تحریم‌ها لغو شود.! ⬅️ اما چرا سوریه؟! ▪️این که مثل سوریه شویم یعنی اینکه نابود، ناتوان و وابسته شویم تا هر موقع خواستند و هر کجایی از کشورمان را اراده کردند، و و کنند چیزی که اکنون در در حال اجراست.! ▪️این سخن ترامپ مویدی قوی بر تحلیل‌های اعجاب انگیز رهبری معظم انقلاب است. 🔹ایشان فرمودند برای کشورهای منطقه دو چیز است؛ کشورها یا کامل به آمریکا را می‌پذیرند که در این صورت نظام‌های دیکتاتور در آن کشورها روی کار می‌آیند (چون ملت‌ها تن به ذلت نمی‌دهند) و یا اگر ایستادگی کردند، و شورش و اغتشاش در آن کشورها توسط آمریکا ایجاد می‌شود. ▪️گذشته و حال سوریه مصداق بارز این سیاست آمریکایی در منطقه است. ▪️تحریم و ایجاد ده‌ها بر علیه سوریه‌ای که انتخابات داشت( یعنی نظام دموکراتیک نیز داشت) ولی به دلیل استقلال سیاسی و ایستادگی در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی آشوب و هرج و مرج تحمیلش شد. ▪️ولی با سقوط دولت قانونی اسد و روی کار آمدن گروه‌های تروریستی به سرکردگی که خود و گروهش در لیست تروریسم آمریکا قرار داشتند، به دلیل پذیرش استکبار آمریکا و تلاش برای پذیرش رژیم صهیونیستی اینک نه تنها او که تمام گروه‌های تروریستی اش، از لیست تروریسم خارج و تحریم‌های آمریکا علیه سوریه نیز در حال رفع شدن است. ▪️و این یعنی حاکمیت یک دیکتاتور جدید در منطقه برای پیشبرد اهداف غرب، چرا که جولانی با هیچ مکانیسم دموکراتیکی که مبتنی بر آرای تمام ملت سوریه باشد بر سر کار نیامده بلکه ترور و کشتار مهمترین تخصص او است که اینک برای حفظ صندلی قدرت، کشور سوریه را تقدیم اسرائیل و آمریکا میکند. ▪️فراموش نکنیم که ترامپ قبلاً به صراحت اعلام کرده بود گروه‌های تروریستی فعال در منطقه از جمله (و مشتقات آن) توسط و ایجاد شدند تا منطقه را به نظم مد نظر آمریکا درآورند! ▪️اینک نسخه ترامپ برای ایران یا تسلیم شدن خودخواسته است و یا اینکه مانند سوریه ایران را وارد چرخه‌ای از ناامنی کنند تا از گل آلود شدن ایران ماهی خود را صید کنند. 🔹 اما حاشا و کلا که ایران سوریه شود چرا که آنها ملت ایران را به تعبیر رهبری هیچ وقت نشناخته‌اند. ‌✍️ عبدالمجید ارجمندی عضو هیات علمی دانشگاه علم وصنعت 👇 @fararavi
🔻سفارت چین: به ایران موشک‌ ندادیم 🔹سفارت چین در اسرائیل گزارشی مبنی بر انتقال تجهیزات تولید موشک یا سیستم‌های دفاع هوایی به ایران را رد کرد. این سفارت تأکید کرد که چین قاطعانه با گسترش سلاح‌های کشتار جمعی مخالف است و هرگز به کشورهای درگیر در جنگ سلاح صادر نمی‌کند. 🔹سفارت چین در پاسخ به روزنامه اسرائیل هیوم اظهار داشت: «سفارت محتوای این گزارش را نادرست می‌داند. چین به عنوان یک اصل، قاطعانه با گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و سیستم‌های پرتاب آنها مخالف است و به طور مداوم قابلیت‌های اجرایی خود را در زمینه عدم گسترش سلاح‌های کشتار جمعی تقویت می‌کند.» 🔹این سفارت همچنین تأکید کرد که «چین هرگز به کشورهای درگیر در جنگ سلاح صادر نمی‌کند و کنترل‌های دقیقی بر صادرات اقلام دو منظوره اعمال می‌کند. چین به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، رویکردی محتاطانه و مسئولانه در مورد صادرات کالاهای مرتبط با امور نظامی دارد.» 👇 @fararavi
🔷در باره مصاحبه رئیس‌جمهور با تاکر کارلسون چگونه بنویسیم؟ به نظر بنده باید هرچه را که عقل و عدل و انصاف و شرف ملّی و انقلابی به آن گواهی می کند نوشت و از افراط و تفریط در بیان نظرات پرهیز کرد از این رو بدون توجه به سرزنش های احتمالی، یا بی توجه به دریافت دشنام و یا تشویق این و آن؛ نظرم را در ۸ محور زیر تقدیم می کنم: ‏۱_ پزشکیان در یک مصاحبه خلاصه نمی شود؛ او در طول یکسال گذشته و در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه بارها بر ایستادگی و شهادت طلبی و هم جبهگی و وحدت دیپلماسی و میدان تاکید کرده و تا جایی که من مطلع هستم به این خط پایبند هم بوده است؛ من نشانه ای دالّ بر رئیس جمهوری ترسو پیدا نکردم بر عکس به نظرم او حاضر است جانش را برای ایران و اسلام و ملت و رهبری اهدا کند. ‏۲_ او مصاحبه با کارلسون را برای تعیین سیاست خارجی انجام نداده است، او در این مصاحبه سعی کرده با زبان "دیپلماسی عمومی" برای مردم غرب علیه حاکمان‌شان سخن بگوید؛ ‏۳_ هیج نماینده ای از نمایندگان مجلس حق ندارد رآی شخصی خود را با عنوان تغییر رفتار مجلس با رئیس جمهور در شرایط جنگی با زبان دشنام و تهدید از طرف همه مجلس منتشر کند؛ البته نماینده در بیان نظر شخص خودش آزاد است؛ ‏۴_ ترامپ، قاتلِ آمر در شهادت حاج قاسم و همکار در قتل سرداران و دانشمندان و مردم ما در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه است؛ وانگهی هنوز پرونده قصاص قاتل حاج قاسم به زیر میز نرفته و روی میز است؛ از سویی دیگر به نظر این دانشجوی اندیشه و فلسفه سیاسی اسلام، فتوایی از طرف مراجع عالیقدر و نهاد پر قدرت مرجعیت برای کشتن شخص ترامپ صادر نشده است؛ روی فتاوی مرجعیت عظیم‌الشآن قم و نجف "جهاد ابتدایی" صرفا علیه یک فردِ جنایتکار نبود اما افق مجازات معلوم شده و آن بیچاره شدن و محارب به حساب آمدنِ متعرض به ساحت مرجعیت و رهبری اسلام است و دستمریزاد ! ‏۵_ دیگر اینکه کسی و بخصوص مدعیان انقلابی، حق ندارد و ندارند در غوغای کنش ها و واکنشها، فرصت‌طلبانه، اصل مذاکرات غیر مستقیم عمان و رُم با آمریکای جنایتکار را "غیر شرافتمندانه" بخواند؛ معیار شرف و بی‌شرفی در آن مذاکرات را تو تعیین نمی‌کنی! این معیار را قبلا ولی امر برای حاکمیت و حوزه‌ی اجرایی دولت محترم معلوم کرده بود پس با عقده‌گشایی و اصرار بر لجاجت‌های انتخاباتی، مذاکره‌ی با اذنِ ولی، فاقد شرف ملی نخواهد شد؛ صد البته خیانت به دیپلماسی و مذاکره از سوی قاتلِ بی‌صفت، در ایران و جهان اگر به ما خسارت زده و جان‌های عزیزی چون باقری، سلامی، حاجی‌زاده، رشید، دانشمندان، مردمان و کودکان را از ما ستانده اما برای ایران، شکوفایی و همبستگی ای تولید کرده که مانند آن فقط در دوران انقلاب و یا دفاع مقدس ۸ ساله مشاهده شده است و دستمریزاد به حکمت و دوراندیشی امام خامنه ای . ‏۶_ مصاحبه رئیس جمهور را از حیث "سیاستی" و "ساختاری" مصاحبه ای متوسط و از حیث "دیپلماسی عمومی " کاری نسبتا خوب ارزیابی می کنم؛ ‏۷_ تدوین و تالیف و اجرای سیاست خارجی و سیاست دفاعی با حضور رئیس جمهور در شورایی زیر نظر ولی امر ساخته و پرداخته می شود و ارتباطی با یک مصاحبه آنهم با کارکرد دیپلماسی عمومی ندارد. خود رییس جمهور هم به آن وقوف و التزام دارد؛ ‏۸_ به همه دوستان اصولگرا به عنوان برادر ناچیزشان عرض می کنم کینه های انقلابی را فقط و فقط صرف ائتلاف آمریکایی-صهیونی کنند و از تولید سناریوهای های غیر اولویت‌دار پرهیز نمایند به برادران اصلاح طلب هم عرض می کنم طبق تجارب علمی ، عقلی و تجربی ذات این ائتلاف آمریکایی-صهیونی خیانت است و جنایت و پلیدی. ‏نتیجه اینکه ما با دشمنانی پلید و آدمخوار مواجه هستیم و زمان خواندن ایران است. والسلام ✍️دکتر مجتبی زارعی (نماینده تهران در مجلس) 👇 @fararavi
🔷 واپسین انسان ...! 🔹 نقدی بر سریال «بازی مرکب» ماجرا فقط یک سریال کره‌ای نیست. «بازی مرکب» یک نمایش ترسناک از ماست، وقتی تمام تکیه‌گاه‌های اخلاقی، اجتماعی و انسانی‌مان فرو بریزد. اینجا دیگر بحث فقط فقر نیست؛ بحث انتخاب هم نیست. بازی مرکب، در باره جهانی‌ست که در آن، انتخاب‌ها واقعی نیستند چون ساختار، ناعادلانه است. در این بازی، طمع تنها انگیزه نیست؛ بلکه ناامیدی از هر نوع راه‌حل انسانی‌ست. وقتی هیچ پُشتی نداریم، «پُشت به اخلاق» می‌کنیم. چون چیزی برای از دست دادن باقی نمانده. اما فاجعه در آنجاست که حتی آن‌هایی که همه‌چیز دارند -یعنی همان ثروتمندانی که از پشت شیشه‌های رنگی، زنده‌زنده جان کندن دیگران را تماشا می‌کنند- در یک بی‌معنایی مطلق گرفتارند. آن‌ها از فرط «داشتن»، به نقطه‌ای رسیده‌اند که دیگر هیچ‌چیز برای‌شان لذت‌بخش نیست … مگر تماشای سقوط دیگری. پوچیِ ثروت، اگر به معنا ختم نشود، به خشونت می‌رسد. و این خشونت، حالا دیگر با سلاح یا زندان نیست. با "بازی" است. با ایجاد توهم انتخاب. با فراهم کردن صحنه‌ای که در آن، فقرای مفلوک برای زنده ماندن، همدیگر را بکشند و در نهایت، لبخند بزنند. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که اگر ساختارهای اجتماعی، حمایتی و اخلاقی از بین بروند، همه‌چیز ممکن می‌شود: خیانت، کشتن، زیر پا گذاشتن رفیق، فروختن خود … به قیمت زنده ماندن یا بردن یک کیف پول. «بازی مرکب» یک خیال سیاه نیست. اگر به اطراف‌مان با دقت نگاه کنیم، نسخه‌های بی‌صداتر و واقعی‌تری از آن را همین حالا، همین‌جا می‌بینیم. انسان وقتی چیزی برای از دست دادن ندارد، دیگر نمی‌ترسد. و اینجاست که اخلاق، لوکس می‌شود؛ چیزی برای روزهای نرمال، نه برای بقا. نیچه در چنین گفت زرتشت می گوید: «وای بر شما! واپسین انسان می‌آید، مردمان دیگر را جز برای خندیدن به آن‌ها تحمل نمی‌کند. همه‌چیز را کوچک می‌پندارد ... او به‌زودی ابداعی دیگر نمی‌کند و به بازماندگان می‌گوید: "زندگی‌کردن بی‌درد است، بگذار آن‌ها نیز مثل ما زندگی کنند!"» ✍️ تایماز معدنی‌پور 👇 @fararavi
نمودارِ جامع پنج رینگِ خانواده های صهیونیستی (حامیان)؛ ارائه شده در اندیشکده یقین.... دکتر حسن عباسی 👇 @fararavi
13.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ العربیه به نقل از تلگراف و گاردین: 📍مقامات اسرائیلی برخی از اهدافی را که موشک‌های ایرانی به آن‌ها اصابت کرده‌اند، پنهان نگه داشته‌ و حداقل پنچ پایگاه راهبردی ارتش اسرائیل مورد اصابت مستقیم موشک‌های ایرانی قرار گرفته‌اند... 👇 @fararavi
🔰هدیه‌ عجیب نتانیاهو به ترامپ: مزوزای B-2 ساخته‌شده از قطعات موشک ایرانی 🔻در یک اقدام نمادین و غیرمعمول نتانیاهو پیش از دیدارش با دونالد ترامپ در روز دوشنبه، یک مزوزا (مزوزا حرز یهودی است که درون آن آیه‌هایی از تورات قرار دارد و نوعی حفاظت معنوی ایجاد می‌کند.) را به او اهدا کرد؛ مزوزایی که به‌شکل بمب‌افکن آمریکایی B-2 طراحی شده و از قطعات یک موشک ایرانی ساخته شده بود. 👇 @fararavi