eitaa logo
احسان فردآقایی
235 دنبال‌کننده
376 عکس
329 ویدیو
74 فایل
کانالی برای فرهیختگان و اهل علم ارتباط با احسان فردآقایی (ارسال پیام به خصوصی): @fard_aghaie_ehsan1
مشاهده در ایتا
دانلود
29499137_558899281.pdf
607.5K
فرانما ۴ دی... نمای رصدی روزانه از موضوعات اساسی فضای مجازی... ✅@fard_aghaie_ehsan
احسان فردآقایی
شانزدهمین جلسه حضوری دوره سفیران بهشتی در تاریخ ۱۴۰۳/۹/۲۹ برگزار شد🌹 📍 استاد فرد آقایی معاونت فرهن
بنا بود محتوای تدریس شده در نشست رو خدمت عزیزان سفیران بهشتی تقدیم کنم...با عرض پوزش از تاخیر بوجود آمده... یک فایل دیگر را هم به عنوان متن پشتیبان جهت مطالعه بیشتر خدمت عزیزان ارائه می دهم... امیدوارم مورد استفاده قرار بگیرد👇👇👇
هدایت شده از محمد جوانی
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ترامپ: در دولت من، جنون ترنس را متوقف خواهیم کرد! 📌ترنس‌ها از ارتش و مدارس اخراج خواهند شد! 📌فقط دو جنس داریم؛ مرد و زن! 🖋 🔴 @CWarfare
مسابقات انتخاب دختر شایسته در هلند به‌ طور کامل لغو شد💥 🔻 برگزار کنندگان با صدور بیانیه‌ای در روز جمعه ۲۰ دسامبر (۳۰ آذر) اعلام کردند: "جهان در حال تغییر است و ما نیز باید تغییر کنیم." 🔻آنها اعلام کردند که مسابقه دختر شایسته اکنون دیگر با روح زمانه و ارزش‌های امروزی همخوانی ندارد. به‌جای این مسابقات، یک پلتفرم آنلاین با نام "نه دیگر برای این زمان" راه‌اندازی شده است. در این پلتفرم، به‌جای تاج و لباس‌های فاخر، داستان‌هایی از زندگی واقعی به اشتراک گذاشته می‌شود که الهام‌بخش جوانان باشد. 🔻برگزارکنندگان اعلام کردند: "اینجا ما جوانان را تشویق می‌کنیم تا خودشان باشند، در دنیایی که در حال دگرگونی است." ✍ جالبه که کشورهای حاشیه خلیج فارس تازه دارن این مسابقات رو راه اندازی می کنن @fard_aghaie_ehsan
14.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 🔸تربیت خًم رنگرزی نیست 🔹 «تربیت از جنس بافت است. وقتی یک چیزی بافته می‌شود، باید نقشه داشته باشد. باید با صبر و حوصله درهم تنیده شود.» 🔹دعوتید به تماشای بخشی از صحبت‌های حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تراشیون درباره تربیت فرزند در یکی از جلسات هفتگی با این موضوع که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار می‌شود. 🔹مجموعه فرهنگی سرچشمه که این‌روزها به پاتوقی برای گعده‌ها و گفتگوهای فعالین جبهه فرهنگی تبدیل شده، جلسات متنوعی را با حضور اساتید نام‌آشنا ویژه‌ی عموم علاقه‌مندان برگزار می‌کند. 💠 @sazmantablighaat
✳️ رضاشاه هم روز بی حجاب شدن زنش، آرزوی مرگ کرد، اما گفت برای اینکه غرب ما را وحشی نداند چاره‌ای جز این نیست سر شام رفتم. صحبت‌های مختلف شد، ولی دو قسمت بسیار مهم پیش آمد. یکی صحبت ۱۷ دی[۱۳۱۴] و آزادی بانوان که علیاحضرت ملکه پهلوی تعریف کردند روزی که رضاشاه مرا [به همراه شمس و اشرف پهلوی] از اندرون برداشتند و بدون حجاب با خود به دانشسرای عالی بردند، در بین راه در اتومبیل به من گفتند: من امروز مرگ را بر این زندگی ترجیح می‌دادم که زنم را سر برهنه پیش اغیار ببرم، ولی چه کنم کاری است که برای کشور لازم است و گرنه ما را وحشی و عقب‌افتاده می دانند. ۷ دی ۱۳۵۳ 📚 یادداشت‌های عَلَم، جلد ٤، صفحه ۲۹۸ 💥💥💥رضا شاه احساس خجالت کرد اما برخی مسئولان در جمهوری اسلامی با وحاقت افتخار میکنن با دختر بی حجاب خوددیا یه زن بی حجاب بازیگر عکس می‌گیرند و در اینستاگرام نشر می‌دهند. !!!
هدایت شده از نهضت رامهرمز
10.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صد ثانیه همراه با صدای زندگی فیلم کوتاه «بِمان» در ستایش دلسوزی پزشکان، به کارگردانی امیر روئینی و علی کوشا در باشگاه فیلم رویش تولید شده است. این اثر محصولی از باشگاه فیلم جوان سوره است که پیش‌ از این به جشنواره فیلم صد راه یافته و به موضوع سقط جنین می‌پردازد. روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز ما را در فضای مجازی دنبال کنید https://eitaa.com/Nehzat_ramhormoz https://zil.ink/rumezido
هدایت شده از نهضت رامهرمز
15.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیری جمعیت چه بحران‌هایی ایجاد می‌کنه؟ نشریه «امید آینده» که از تولیدات ستاد خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی است، با موضوع افزایش جمعیت کشور و با هدف بالا بردن آگاهی و تبیین بحران کاهش جمعیت، برای تحقق ایرانی جوان منتشر می‌شود. این نشریه که شانزدهمین شماره آن به تازگی منتشر شده است، در کنار محتوای نوشتاری و مکتوب خود در بخش چندرسانه‌ای از قالب‌های پادکست، موشن‌گرافی و کلیپ با قراردادن کیوآرکد برای انتقال سریع محتوا به مخاطب در فضای مجازی استفاده کرده است. شانزدهمین شماره نشریه امید آینده را در لینک زیر بخوانید: 🔗https://www.100fest.com/ روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز ما را در فضای مجازی دنبال کنید https://eitaa.com/Nehzat_ramhormoz https://zil.ink/rumezido
هدایت شده از دکتر مرعشی
آیا علم دینی مفهومی دارد؟ دکتر سیدعلی مرعشی عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ساپینگتون در کتاب انطباق، نظریه، پژوهش و کاربرد فردی چنین می‌نویسد: "بسیاری از روانشناسان اظهار می‌دارند که آدمی قسمتی از طبیعت به شمار می‌آید و لذا حتما به وسیله همان قوانین طبیعی اداره می‌شود که بر صخره‌ها، ستارگان و باکتری‌ها حاکم است. اما این گفته فقط یک "فرض" است نه واقعیت. نظریه‌های علمی همیشه یک رشته فرض‌های متافیزیکی و زیربنایی ارائه می‌کنند که قرار نیست مورد آزمون قرار گیرند". وقتی یک شیمیست در آزمایشگاه با تاثیر اسیدکربنیک بر کلسیم، به کربنات کلسیم می رسد و می گوید همگان می توانند در شرایط مشابه از تاثیر این دو ماده بر هم به کربنات کلسیم برسند، او این سخن را بر اساس پیش‌فرض‌های متافیزیکی اثبات نشده و به عبارت دیگر بر اساس عقایدی بنیادین درباره جهان (جهان‌بینی) می گوید، این پیش‌فرض‌ها از قرار زیر هستند: 1) پدیده‌ها تابع جبر علّی‌اند (قانون علت و معلول) 2) قوانین حاکم بر طبیعت ثابتند 3) هرچه قابل مشاهده و اندازه گیری باشد واقعی است 4) هرچه واقعی باشد حتما قابل اندازه گیری و مشاهده است 5) جهان واقعیتی مستقل از ذهن ما دارد اما می‌بینیم که اینها عقیده هستند نه علم و این عقاید به عنوان پیش‌فرض‌ها و بنیان‌های علم این شیمیست در نظر گرفته شده‌اند: در فلسفه علم روشن شده است که تمام علوم از جمله علوم تجربی و علوم انسانی مبنای ایدئولوژیک یا عقیدتی دارند، برای مثال مبنای علوم تجربی نوین ابتدا پوزیتیویسم و بعدها در مواردی پوزیتیویسم منطقی بوده است، پوزیتیویسم این "عقیده" است که تنها چیزی را باید واقعی دانست که قابل مشاهده و اندازه گیری باشد، این که چنین دیدگاهی یک عقیده یا ایدئولوژی است و نه علم، به وسیله یک سوال ساده روشن شد که توانست کاخ با شکوه پوزیتیویسم را فروبپاشد و آن سوال این بود: آیا گزاره‌ی <فقط امور قابل مشاهده و اندازه گیری واقعی هستند> خود از طریق مشاهده و اندازه‌گیری به دست آمده و یا یک پیش‌فرض اعتقادی است؟ به همین ترتیب هیچ دانشمند علوم تجربی تا چه رسد به علوم انسانی در تفحص های علمی خود فاقد پیش‌فرض‌های عقیدتی نیست، برای نمونه در روانشناسی، رفتارگرایان بر اساس چند پیش فرض اعتقادی روش پژوهش خود را صورتبندی کردند و یافته‌های آنان در آن چهارچوب معتبر محسوب می‌شد، این پیش‌فرض‌ها عبارت بودند از رئالیسم، ماتریالیسم، پوزیتیویسم و جبرگرایی علٌی، اگر این پیش‌فرض‌ها نقض شوند یافته‌های رفتارگرایان بی‌اعتبار خواهند بود، کما اینکه با پذیرفته شدن <پوزیتیویسم منطقی> اخلاف رفتارگرایان اولیه مجبور شدند نقش ذهن را در رفتار بپذیرند در حالیکه ذهن قابل مشاهده و اندازه‌گیری نبود، نکته مهم آن است که اگر کسی خود را ملتزم به پذیرفتن نظریات رفتارگرایان بداند و غیر آن را نپذیرد عملا پیش‌فرض‌های عقیدتی رفتارگرایی را که دیگر علم نیستند نیز پذیرفته است. بدیهی است که بنیان‌های عقیدتی علم، خود در حیطه علم مورد بحث و چالش قرار نمی‌گیرند، بلکه در حیطه فلسفه (به معنای نگاه کلی و زیربنایی) در مورد صحت و سقم آنها بررسی می شود به عنوان مثال دیگر، فروید بنیان نظرات روانکاوی خود را بر چند عقیده بنا نهاده بود: یکی عقیده به عدم وجود خدا، دوم عقیده به خرافی بودن همه انواع دین به صورت مطلق، عقیده به جبرگرایی علٌی، عقیده به عدم وجود آخرت، و عدم عقیده به پوزیتیویسم، به وضوح می‌توان مشاهده کرد که با این وجود که هیچیک از این عقاید موضوع علم روانشناسی نیستند اما نظریات فروید ابدا از این چهارچوب ها خارج نشده است، هرچند نظریات روانکاوی فروید الزاما در متن عقاید بنیادین فروید وجود نداشته است اما نکته مهم آن است که پذیرفتن کامل و بی چون و چرای نظریات فروید بدون پذیرفتن پیش‌فرض‌های او غیرممکن است، اختلاف اینشتین با فیزیکدانان مکانیک کوانتوم نیز بر سر یک عقیده بنیادین بود نه یک یافته علمی یا تفاوت در مشاهدات تجربی: عقیده اینشتین به جبر علٌی و عدم التزام کوانتومی‌ها به آن. در حالی که جبر علی یک عقیده بنیادین است نه یک یافته تجربی. به همین دلیل است که تاکنون هیچیک نتوانسته کاملا دیگری را کنار بزند، زیرا هر عقیده طرفدارانی دارد. می‌بینیم که علم منهای عقیده وجود خارجی ندارد و این نکته ای است که مخالفان علم دینی دانسته و یا نادانسته از کنار آن عبور می‌کنند. طرفداران علم دینی هرگز مدعی نیستند که همه گزاره‌های علمی باید از دین استخراج شوند و این واضح است، بلکه آنان نیز معتقدند که علم حاصل تجربه است. سخن ساده آنان این است که تبیین یافته‌های تجربی نباید با بنیان‌های اعتقادی دین معارض باشد، همان نکته‌ای که تاکنون همه نظریه‌پردازان و پژوهشگران علوم گوناگون در مورد عقاید بنیادین خود رعایت کرده‌اند در حالیکه آن عقاید علمی نبوده‌اند. https://eitaa.com/SAmarashi
📝 🔸در محفل حضور داشته باشید 🔹 برنامه‌‌ی تلویزیونی محفل که در ماه رمضان از قاب شبکه‌‌ی سوم سیما پخش شده بود؛ امسال نیز فصل سوم آن، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. 🔹 علاقه‌مندانی که تمایل دارند به عنوان تماشاگر در ضبط فصل سوم برنامه محفل حضور داشته باشند، می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه ۳۰۰۰۱۱۴۵ ثبت‌نام کنند. 💠@sazmantablighaat