🔥آغاز مرحله نظامی منافقین برای مقابله با انقلاب اسلامی(۱)
🔶سازمان از بهار ۱۳۶۰ عملیات فشرده آمادهسازی خود را برای شورش مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز کرده و با اتکا به ارتباط با دولت عراق و دولتهای غربی، حمایت لجستیکی و تبلیغاتی آنها را کسب نموده بود. انبارهای مهمات و تسلیحات سازمان، غبارگیری و سلاحها روغنکاری میشد.
📣در سطح نظام، سازمان خطر شناخته شده بود، ولی انتظار شورش مسلحانه از سوی آنها در آن مقطع بعید به نظر میرسید. نشریه مجاهد، جمهوری اسلامی را «اسیر چنبره در مسلخ ارتجاع» توصیف میکرد.
🔔در اردیبهشت و خرداد ۶۰ محور تبلیغ بر روی شکنجه و زندانی نمودن هواداران، موضوع حمایت از بنیصدر، روزنامههای تعطیل شده و مسئله لایحه قصاص تبدیل شد.
👈شهیدسازی و نمایش مجروحان به بهرهبرداری از بازداشتشدگان درگیریها، برای افزایش غلظت اجتماعی شورشگری و به خیابان آوردن هواداران و تنگ کردن عرصه برای نظام، میزان خشونت هواداران را آشکارا به اوج رسانده بود.
🎯از طرف دیگر هواداران نظام که به نام «حزب الله» و «مذهبی» و «پیرو خط امام» معروف بودند و دارای سیستم تشکیلاتی نبودند، توسط سازمان مجروح و کشته و شکنجه میشدند و یا مورد هتک حرمت قرار میگرفتند.
📝حیدر معصومی| #شماره_17
#تاریخی
#منافقین
🆔 @farhang_puya
🔥آغاز مرحله نظامی منافقین برای مقابله با انقلاب اسلامی(۲)
☄پس از تصویب آییننامه نحوه رسیدگی به کفایت سیاسی رئیس جمهور در مورخ ۲۷ خرداد مجلس شورای اسلامی و اعلام آغاز بحث و بررسی آن در اولین جلسه بعد از تعطیلات، سازمان در روز ۲۸ خرداد ۶۰ رسماً طبق یک اعلامیه حرکت مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد تا به زعم رجوی، ایران تبدیل به لبنان گردد و قدرتی نه برای دولت باقی بماند و نه برای مجلس.
💥به عبارت دیگر رجوی در سخنان خود تصریح میکند که تاوان عدم دستیابی سازمان به قدرت و عدم انتخاب کاندیدای آن از سوی مردم در انتخابات مجلس، جنگ داخلی و پایان زندگی مسالمت آمیز بوده است.
✴️در این بیانیه آمده است: «... برآنیم که نامبردگان هر که باشند و در هر لباسی، دقیقاً شایسته سختترین کیفر و مجازات انقلابی خواهند بود. ضمناً سازمان مجاهدین خلق ایران این حق را برای خود محفوظ میدارد تا در هر موردی هم که کیفر فیالمجلس جنایتکاران در حین انجام جرم ضد انقلابی میسر نباشد، به زودی و به طور مضاعف، آمران و عاملان مربوطه را به جزای خود برساند.»
📝حیدر معصومی| #شماره_17
#تاریخی
#منافقین
🆔 @farhang_puya
✨مفهوم کمال
🌟هر کاری که انسان انجام میدهد، نمیتواند خالی از هدف خاصی باشد. همهی اهداف و اغراض مستتر در افعال و رفتار انسان، ریشه در جلب منافع و دفع ضرر دارند و انگیزهی حرکت او هم نوعی بیم و امید به آثار حاصل از هر یک نسبت به هدف و مقصد او میباشد.
💫وقتی گفته میشود هر نوع حرکت انسان برای جلب منفعت و یا دفع ضرر است، این امر در واقع مبین این است که فرد با جلب منفعت، به دنبال کسب نوعی افزونخواهی و همراه با دفع ضرر، در پی رهایی از نوعی کمبود و نقص میباشد؛ به عبارت دیگر انسان در هر وضعیتی که قرار دارد، همیشه طالب آن است که در وضعی بهتر و بالاتر از آن قرار بگیرد و به نوعی به «کمال» و رهایی از نقص برسد.
📝سید عبدالمجید اشکوری| #شماره_38
#معارف
🆔 @farhang_puya
✅نسبت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی
📗تحلیل ما از آینده انقلاب اسلامی ایران در نسبت مستقیم با تعریف ما از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و رابطه آن دو دارد. بر این اساس دو فرض را میتوان مطرح کرد:
👈فرض اول؛ نظام جمهوری اسلامی متکفل تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.
👈فرض دوم؛ انقلاب اسلامی تمام شده و یک نظام تاسیس شده است و لازم است مانند یک نظام سیاسی متعارف و نه انقلابی عمل کند. در این فرض گروهی هستند که بیان می کنند باید سیاستهای اعلامی، انقلابی باشد اما سیاستهای اعمالی، پراگماتیک و عملگرایانه باشد اما گروهی نیز معتقدند که حتی شعارها نیز نباید انقلابی باشد.
🔰بی شک انقلاب اسلامی دستاوردهای خرد و کلانی را داشته است که از جمله مهمترین و شاید مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، تاسیس نظام جمهوری اسلامی است مهمترین رسالت جمهوری اسلامی نیز، بازتولید اهداف انقلاب اسلامی است.
📝فرزاد جهانبین| #شماره_37
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
🔽ریشههای بحران ارزی
1⃣ضعف تولید ملی
2⃣تفاوت نرخ تورم در ایران و سایر کشورها
3⃣سرکوب نرخ ارز در راستای تامین مطامع سیاسی
4⃣عدم شفافیت در سیاستهای متولی بازار پول
5⃣حفظ ارزش داراییها از سوی مردم
6⃣نقش دشمن منطقهای به ویژه آل سعود و امارات
7⃣تأمین کسری بودجه
8⃣خروج سرمایه از کشور
9⃣افزایش نقدینگی
🔟مشکلات نظام بانکی در انتقال درآمدهای نفتی به ایران
📝محسن مؤمنی| #شماره_38
#اقتصاد
🆔 @farhang_puya
💎 نقش زبان در زندگی انسان
🔻امام سجاد عليه السلام:
اِنَّ لِسانَ ابْنِ آدَمَ يُشْرِفُ كُلَّ يَوْمٍ عَلى جَوارِحِهِ فَيَقولُ: كَيْفَ أَصْبَحْتُمْ؟ فَيَقولونَ: بِخَيْرٍ اِنْ تَرَكْتَنا! وَ يَقولونَ: اَللّه َ اَللّه َ فينا! وَ يُناشِدونَهُ وَ يَقولونَ: إِنَّمانُثابُ بِكَ وَ نُعاقَبُ بِكَ
💬 زبان آدميزاد، هر روز به اعضاى او نزديك مىشود و میگويد:
چگونهايد؟
آنها مى گويند:
اگر تو ما را به خودمان واگذارى، خوب هستيم!
و مى گويند: از خدا بترس وكارى به ما نداشته باش و او را سوگند مى دهند و مى گويند:
ما فقط به واسطه تو پاداش مى يابيم و به واسطه تو، مجازات میشويم.
📚 خصال، ص ۶، ح ۱۵
#حدیث
🆔 @farhang_puya
✔️راهبردهای آمریکا بعد از امضای برجام
۱- بازدارندگی ایران در حوزهی دفاعی
▪️آمریکاییها همواره بهدنبال بازدارنگی ایران در حوزهی دفاعی بودند؛ لذا تلاش برای باز کردن باب مذاکره دربارهی توان موشکی ایران و محدودسازی آن از زمان اوباما آغاز شد.
۲- حفظ ساختار کلی تحریمها
۳- جلوگیری از نقشآفرینی ایران در مقابله با تروریسم
۴- دخالت در امور داخلی ایران
▪️یکی از مصادیق آن نفوذ در ایران جهت بروز ناآرامی و بعضاً اغتشاشات است.
📝کمیل مؤمنی| #شماره_38
#سیاست
🆔 @farhang_puya
🏗نظام بانکی مبتنی بر فقه اسلامی
🔰آیت اللّٰه اراکی: «میگویند نظام بانکی ما نظام مبتنی بر فقه اسلامی است؛ چون ما در نظام نهادی به نام شورای نگهبان داریم که حافظ اسلامیت نظام میباشد؛ بله درست است؛ اما شورای نگهبان مسئول این نیست که بیاید نظام بانکی را از منابع شرعی استنباط کند، کار شورای نگهبان این است که آن احکام و قوانینی که دولت یا مجلس شورای اسلامی تدوین میکنند ببیند کجای آنها مخالف با احکام شرع است.
💠عدم مخالفت شورای نگهبان با این که نظام، یک نظام اسلامی میباشد، متفاوت است. این که نظام باید اسلامی باشد؛ یعنی باید برخاسته از منابع دینی باشد و به آن عمل شود. منابع دینی ما کاملا پاسخگوی همهی ابعاد زندگی بشری چه در بعد اجتماعی چه در بعد فردی هست.
♻️البته بعد فردی احکام اسلام از بعد اجتماعی آن جدا نیست. نمونهی آن که اسلام پاسخگو هست برخی از مباحثی که ما الان مطرح کردیم؛ مانند فقه عمران شهری است. ما مسائل فقه عمران شهری را تماما از کتاب و سنت استخراج کردیم. ما در این فقه عمران شهری یک نظام عمران شهری اسلامی را از کتاب و سنت تبیین کردهایم که انشالله جلد اول آن از چاپ خارج خواهد شد.
🌀در فقه نظام اقتصادی هم تمام احکام مربوط به رفتارهای اقتصادی در جامعه و مدیریت اقتصادی جامعه را از نگاه اسلام تبیین میکند و اسلام تمام مسائل آن را پاسخگو است؛ امّا متأسفانه شاهد هستیم که برخی به زبان فقه و از طرف فقه صحبت میکنند که هیچ آشنایی با فقه ندارند و این هم یکی از مشکلات ما است.»
📻گفتوگو با حضرت آیت اللّٰه اراکی| #شماره_38
#معارف
#بانک
#فقه
🆔 @farhang_puya
📙چرایی و چگونگی ماندن انقلاب در گام دوم(۱)
🗂 در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۷ در حالی که انقلاب اسلامی ایران چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت، رهبری معظم با صدور بیانیه «گام دوم انقلاب» به تبیین «دومین مرحله خودسازی، جامعهپردازی و تمدنسازی» برای مردم و به ویژه جوانان پرداختند.
🔓تأکید رهبری انقلاب در این بیانیه بر این نکته مهم که انقلاب اسلامی «با خطوط اصلی خود هرگز بیمبالاتی نمیکند و برایش مهم است که چرا بماند و چگونه بماند» در حقیقت، ترسیم دوباره جدایی خط جریان اصیل انقلاب از خط جریان مذبذب و متزلزلی است که از آغاز نهضت تا به امروز و در مقاطع مختلف همواره نظام اسلامی را با چالشهای گوناگون در عرصهها و حوزههای گوناگون روبرو ساخته است.
💠جریانی که از روز اول در «چرا بماند و چگونه بماند» در نهضت و انقلاب ماند و مانده است و اگر دیروز ماندن و چگونه ماندن خود را در تمسک به اردوگاه سوسیالیسم جستجو میکرد، امروز با همه وجود سنگ لیبرالیسم را به سینه میزند و همگان را به سوی قبله غرب فرا میخواند.
📝حسن ابراهیمزاده| #شماره_41
#انقلاب_اسلامی
#گام_دوم
🆔 @farhang_puya
📙چرایی و چگونگی ماندن انقلاب در گام دوم(۲)
👈از این رو است که رهبر انقلاب در این بیانیه به صراحت اعلام میدارد که انقلاب اسلامی «به اصول خود به شدت پایبند و به مرزبندیهای خود با رقیبان و دشمنان به شدت حساس است.»
🔸حساسیت رهبر انقلاب نسبت به این مرزبندی تا بدانجا است که در تعامل با برخی از دولتهای اروپایی هم دولت را موظف به رعایت مرزبندی میکند و میفرماید «دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با آنها با دقت حفظ کند، از ارزشهای انقلابی و ملی خود یک گام هم عقبنشینی نکند.»
📝حسن ابراهیمزاده| #شماره_41
#انقلاب_اسلامی
#گام_دوم
🆔 @farhang_puya
📙چرایی و چگونگی ماندن انقلاب در گام دوم(۳)
◾️با نگاهی به سیره معنوی، علمی، سیاسی و عملی امام خامنهای به خوبی میتوان گفت که رهبری انقلاب چون امام راحل، انقلاب اسلامی را انقلاب در هم شکستن مرزهای نظامهای کنونی جهان و ترسیم خطوط نوین و هندسه نوین با مرزهای مشخص و معین بر اساس آموزههای قرآن و عترت، میبیند.
✨و تخطی از این مرزبندیها را به مثابه نقطه پایانی بر «بودن و ماندن» انقلاب و نظام اسلامی میداند که پس از آن جز پوستهای از آن چیزی باقی نمیماند، مرزهایی که با انگشت نورانی امام خمینی(ره) ترسیم شد و دستان مبارک امام خامنهای از آن پاسداری کرد.
📝حسن ابراهیمزاده| #شماره_41
#انقلاب_اسلامی
#گام_دوم
🆔 @farhang_puya