eitaa logo
✅ فرهنگ در شهر👌
805 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
751 ویدیو
107 فایل
🔸طرح دیدگاه در مبانی #مهندسی_فرهنگی 🔹بررسی اصول معماری وشهرسازی_اسلامی 🔸 تحلیل و تبیین #نظامات_اجتماعی 🔹اخبار مهم در حوزه مدیریت شهری 🔸 ارائه ایده‌های نوین فرهنگی راه ارتباطی: @NaserSafariAflak
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی دشمنان بیرونی و نوکران و بردگان داخلی آنها، اینچنین چوب حراج به مظاهر پر معنای تمدن فاخر و ریشه دار ما میزنند و زیارتگاه رو به آرامگاه تاریک با لوسترهای غربی کرده و سنگ قبر برجسته شیخ را به گودی وهن آمیز مبدل میکنند میخواهید با تصویر و مجسمه این بزرگان، آن نکنند که میبینیم؟! مدل موها و ریشها و سیبیلهای بلندی که حتی در بخشی از شعرای انقلابی ما مد شده از کجا نشات یافته؟! رندی و ولنگاری و شلخته پوشی و شلخته بافی به اسم شعر و شلخته گویی به اسم سیاست شده است هنر دانشجوی روشنفکر و را کلاس ما..؟!! کاش فقط بی حجابی باشد! 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
امروز دیگه با اونایی که زدن و رفتن و اونایی که سکوت کردن و اونایی که فریب خوردن کاری نداریم! گذشته.. امروز میگیم آرامگاه بوعلی و باباطاهر هم باید بمانند و الان دیگر کلیت آن دو سبک معماری به بخشی از هویت ما تبدیل شده است.. درست است در دوره ساخت، هنجارشکنی و خیانت بود و آثار سوء خود را برجای گذاشت اما نباید گذاشت معماری های بی هویت تر امروزی وارد فرهنگ ما بشوند اگرچه تاکید دارم که میتوان دکور و فضای داخلی مزار شیخ الرئیس را به عنوان یک مکان معنوی و تا حدودی تغییر داد (سنگ قبر، فرش و لوستر و.. بدون دخل و تصرف در سازه) مدیرانی که در این میدان همراه نبوده و مقاومت کنند را به جرم همدستی با سیحون بهایی، باید محاکمه نمود. 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
بارها به دوستان شهرداری هم گفته ایم که مجسمه ها را بیارید قبل از تولید در مرحله نقاشی و تصویر کامپیوتری ما ببینیم ولی کو گوش شنوا..! (اگرچه اصل مجسمه سازی به اقرار مشهور فقها حرام است) 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
در کنگره میرسیدعلی همدانی که چند سال پیش در همدان برگرار شد، این تصویر از میرسید علی که قالب علمای اهل سنت و قیافه تاجیکی ها و... به نمایش گذاشته شده بود انتخاب و منتشر شد..!!! 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
در حالیکه این تصاویر، هم دارای قدمت بودند و هم به چارچوب فرهنگی ما نزدیکترند و هیچ اشکالی نداشته و ندارد که ما هم متناسب با واقعیت و فرهنگ خودمان، تصویرسازی و مجسمه سازی بکنیم. 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
حرف آخر درخصوص باباطاهر شاید حدود ۱۰ پانزده مدل تصویر و مجسمه در همین جستجوی گوگل یافت میشود که اگر شهرداری یا دیگر نهادهای مشابه، حوصله نظارت بر فرایند شاخص گذاری و تولید اثر فاخری در این زمینه را ندارند بهتر است یکی از آن تصاویر را انتخاب کرده و از یک طراح ماهر، تولید مجسمه همان تصویر را بخواهند. شورای انقلاب فرهنگی، وزارت ارشاد و صدا و سیما هم باید ضمن انتخاب چهره های معیار و ثابت و ابلاغ رسمی آن از ولنگاری و هرج و مرج در این زمینه ممانعت و جرم انگاری کنند. 👌 تمام. ☘️ 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
یادداشت: تاملی بر الزامات و اقتضائات  نظریه‌پردازی فرهنگی و تمدنی؛ بخش اول 🔸️داشتن نگاه تمدنی و نظریه فرهنگی ، مستلزم این است که جامعه ایده آل و مدینه فاضله را از ریشه و مبانی تا نمودهای ظاهری آن مثل هنر و صنعت و... همه را باهم و دارای یک حقیقت و ماهیت ببینیم... . 🔸️کسی که کلیات حوزه باورها را نشناسد و بدان معتقد نباشد نمیتواند در بخش  جزئیات، معنای نماد بیگانه را بفهمد و با آن مقابله کند! آن کسی میتواند ادعا کند کلیات را فهمیده که به آثار، جزئیات و تجلیات آن نیز واقف و آگاه باشد. کسی که کلیات را نشناسد به تحقیق، جزئیات را نیز نشناخته است و بالعکس چرا که جزئیات، مصداقی از کلیات هستند و کسی که توان تطبیق مصادیق را بر مفاهیم نداشته باشد اساسا مفاهیم کلی را نیز نفهمیده است...(داستان استاد منطق و رفتار مردم در نگاه شاگرد)، چون این ها یک حقیقت اند مثل ساخت یک ساختمان میماند کسی که نداند معماری و شکل نهایی این ساختمان چیست نمیتواند محاسبه سازه کرده و فنداسیون بریزد! 🔸️در نتیجه، فرهنگ از حوزه باورها و ارزشها گرفته تا حوزه نمودها و نمادها یک «کل» و یک ماهیت است که حتی هر شیءمصنوع دست بشر باید نسبتی با آن باور سازنده و باور قوم و کشور او داشته باشد که اگر نداشته باشد غلط است و وصله ناجور محسوب میشود  و یا اینکه دارد پازل بیگانگان را در کشور خود جور میکند... 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️