eitaa logo
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
1.3هزار دنبال‌کننده
19.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
824 فایل
اخبار فرهنگی و دانشجویی، اطلاع رسانی برنامه‌ها و بخشنامه‌ها
مشاهده در ایتا
دانلود
با سلام و احترام به استحضار ارجمند می رساند مراسم تشییع و تدفین استاد فرهیخته ، مرحوم دکتر محمدی آشنانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم و معارف کریم و رئیس انجمن علمی قرآن و عهدین فردا دوشنبه ساعت ۱۰ صبح در امامزاده ابراهیم شهر قم برگزار می گردد . از عزیزانی که در قم تشریف دارند ؛ به ویژه درخواست می گردد جهت تسلای خاطر خانواده ارجمند ایشان حضور بهم رسانند .
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 سلام من بـه محـرم بـه غصـه و غــم مـهـدی(ع) به چشم کاسه ی خون و به شال ماتم مـهـدی(ع) 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ✅ سلسله نشست‌های علمی_تخصصی 💠 "صف آرائی جاودانه خیر و شر " با ارائه "سرکار خانم دکتر بی بی حکیمه حسینی" (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم) 📆از دوشنبه ۱۰مرداد تا چهارشنبه ۱۲مرداد 🕰ساعت ۲۱ ✅✅لینک: http://meet.quran.ac.ir/mashhad 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💎انجمن علمی، نگاهی نو برای اندیشه ورزیدن💎 🆔@anjomanelmiquran110 🆔@hakimehosseini99
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 سلام من بـه محـرم بـه غصـه و غــم مـهـدی(ع) به چشم کاسه ی خون و به شال ماتم مـهـدی(ع) 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ✅ سلسله نشست‌های علمی_تخصصی با ارائه "جناب دکتر محسن رجبی قدسی" (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم) 📆شنبه ۱۵ مرداد: نهضت حسینی در آئینه سوره منافقون دوشنبه ۱۷مرداد: نهضت حسینی در آئینه سوره جمعه چهارشنبه ۱۹مرداد: نهضت حسینی در آئینه سوره صف 🕰ساعت برگزاری جلسات: ۲۱ ✅✅لینک: http://meet.quran.ac.ir/mashhad 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💎انجمن علمی، نگاهی نو برای اندیشه ورزیدن💎 🆔@anjomanelmiquran110
امروز دوشنبه 10 مرداد 1401 03 محرم الحرام 1443 01 آگوست 2022 🔸 سوره اعراف آیه 97: 🌺اعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 أَفَأَمِنَ أَهْلُ الْقُرَىٰ أَنْ يَأْتِيَهُمْ بَأْسُنَا بَيَاتًا وَهُمْ نَائِمُونَ ﴿٩٧﴾ آیا اهل شهرها ایمنند از اینکه هنگام شب، عذاب ما در حالی که خوابند بر آنان درآید؟! (۹۷)
💠 💠 🔸امام حسین علیه السلام: مِن دَلائِلِ العالِمِ انتِقادُهُ لِحَديثِهِ وعِلمُهُ بِحَقائِقِ فُنُونِ النَّظَرِ؛ 🔹 از نشانه هاى دانا ، نقّادى (و بررسى) گفتار خود و آگاهى او از حقايق فنون رأى (و نظر) است. 📚گزیده تحف العقول، ص ٣٨
🔴 هدف، کوبیدن اسلام است! اگر یک اهل علمی خدای نخواسته یک خلافی بکند، می‌گویند آخوندها این‌جورند؛ می‌روند سراغ آخوندها. اگر یک کمیته‌ای یک کاری بکند، می‌گویند کمیته‌های اسلام این طوری است. دشمن‌ها ایستاده‌اند که از شخص، مطلب را ببرند بالا، برسانند به نوع؛ از آنجا ببرند بالا برسانند به اسلام. دشمن‌های ما این‌طوری؛ فکر این مطلب هستند؛ یعنی آن مرکزی را که از آن ترسیده‌اند می‌خواهند بکوبند؛ و آن «اسلام» است، آن را می‌خواهند بکوبند. 📚صحیفه نور جلد ۱۰،‌ صفحه ۱۱۱ ۲ مهر 1358
💠 تبیین اهمیت انجام تکلیف در راه خدا در منزل «ازید» که چهار نفر به حضرت ملحق شدند، بیان دیگری از امام حسین علیه‌السلام هست. حضرت فرمود: «اما واللَّه انّی لأرجو ان یکون خیراً ما اراد اللَّه بنا؛ قتلنا او ظفرنا». فرمود: من امیدم این است که خدای متعال، آن چیزی که برای ما در نظر گرفته است، خیر ماست؛ چه کشته بشویم، چه به پیروزی برسیم. فرقی نمیکند؛ ما داریم تکلیفمان را انجام میدهیم. ۱۳۷۴/۰۳/۱۹
✍ بدینوسیله به استحضار می رساند پیرو مذاکرات صورت گرفته با سازمان عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی؛ دانشجویان برادر فارغ التحصیل از دانشکده علوم قرآنی تهران، که متولد سال ۱۳۷۴ به بعد هستند، در صورت تمایل جهت معرفی جذب و سیر مراحل گزینش استخدام در همین سال جاری تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ به نام کاربری ذیل اطلاع دهند: @fmkelasi نام و نام خانوادگی تاریخ تولد کد دانشجویی تاریخ ورود و تاریخ فارغ التحصیلی شماره تماس استان و شهرستان محل سکونت 🔴 اطلاعیه مذکور مربوط به افراد ساکن در تهران و البرز بوده و سایر افراد هم در صورتی که در استانشان ظرفیت مذکور وجود داشته باشد، از سوی سازمان عقیدتی و سیاسی کشور به استان محل سکونت معرفی خواهند شد. ⚠️ توصیه می شود قبل از ارسال مشخصات متن خبر و شرایط (معدل، قد و وزن و...) را مطالعه نمایند. •┈┈••••✾•🌿🦋🌿•✾•••┈┈• •°|@basiij_quranii|°• •┈┈••••✾•🌿🦋🌿•✾•••┈┈•
فرهنگ عاشورا(۵) اهداف نهضت عاشورا مقصود از "هدف" امام حسین علیه السلام در حادثه کربلا چیزی است که آن حضرت برای دست یافتن به آن ها یا تحقق آن ها هرچند در زمانهای بعد دست به آن قیام زد و در این راه شهید شد. فهرستی از این اهداف مقدس به این صورت است: ۱. زنده کردن اسلام ۲. نگاه ساختن مسلمانان و افشای ماهیت واقعی امویان ۳. احیای سنت نبوی و سیره علوی ۴. اصلاح جامعه شخصیت جامعه ۵. از بین بردن سلطه استبدادی بنی امیه بر جهان اسلام ۶. آزادسازی اراده ملت از محکومیت سلطه و زور ۷. حاکم ساختن حق و نیرو بخشیدن به حق پرستان ۸. تامین قسط و عدل اجتماعی و اجرای قانون شرع ۹. از بین بردن بدعت ها و کجرویها ۱۰. تاسیس یک مکتب عالی تربیتی و شخصیت بخشیدن به جامعه این هدف ها هم در اندیشه و عمل سیدالشهدا علیه السلام جلوه گر بود، هم در یاران و سربازانش. از جمله سخنان امام حسین علیه السلام که گویای اهداف اوست: انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی... و در نامه خود به بزرگان بصره نوشت: انا ادعوکم الی کتاب الله و سنه نبیه... و در نامه‌ای که همراه مسلم بن عقیل به کوفیان نوشت رسالت امامت را اینگونه ترسیم فرمود: فلعمری ما الامام الا العامل بالکتاب و الآخذ بالقسط... از حسین اکتفا به نام حسین نبود در خور مقام حسین بلکه باید که خلق در یابند علت اصلی قیام حسین کشته شد زیر بار ظلم نرفت به به از قدرت تمام حسین بهر احیای دین شهادت یافت زنده شد نام دین ز نام حسین جواد محدثی، فرهنگ عاشورا، ص۶۷
‼️ دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از میان طلاب سطح دو خواهر و برادر و علاقه مند به رشته علوم قرآن و حدیث و علوم قرآنی (گرایش اعجاز و ادبی) در مقطع کارشناسی ارشد به صورت رایگان دانشجو می پذیرد. ✅ امکان تحصیل در دانشکده های علوم قرآنی 7 شهر قم،‌ مشهد،‌ تهران،‌ اصفهان،‌ شیراز، کرمانشاه و میبد ⏳ زمان ثبت نام از 2 الی 30 مرداد ماه 1401 👈 جهت کسب اطلاع بیشتر به آدرس زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://www.quran.ac.ir/tollab
🌿 تبیین مساله حجاب (۴) "گفتمان اسلام "زنِ حقیقی" است؛ این گفتمان را همان‌طور که اشاره کردم، بایستی ما به صورت تهاجمی مطرح کنیم. مطلقاً در موضع دفاعی قرار نگیرید... گفتمان اسلامی در مورد زن را بایست با روحیّه‌ی تهاجم، طلبگارانه مطرح کرد. اگر آنها گفتند که شما چرا به زن برای اینکه بتواند بی حجاب بگردد آزادی نمی دهید، باید گفت شما چرا این آزادی مضرّ و دهشتناک را می دهید، به آن شکلی که امروز در غرب وجود دارد. آنچه که امروز در غرب در زمینه‌ی بی حفاظی و بی حجابی زن دارد دنبال میشود، واقعاً گاهی اوقات تصوّرش انسان را دچار دهشت میکند که چکار میخواهند بکنند، کجا دارند میروند؟." رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۲/۲/۲۱
امروز سه شنبه 11 مرداد 1401 04 محرم الحرام 1443 02 آگوست 2022 🔸 سوره اعراف آیه 98: 🌺اعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 أَوَأَمِنَ أَهْلُ الْقُرَىٰ أَنْ يَأْتِيَهُمْ بَأْسُنَا ضُحًى وَهُمْ يَلْعَبُونَ ﴿٩٨﴾ آیا اهل شهرها ایمنند از اینکه هنگام روز، عذاب ما در حالی که سرگرم [امور دنیایی] اند بر آنان در آید؟! (۹۸)
💠 💠 🔸امام علی علیه السلام: فَاعلَم أنَّ أفضَلَ عِبادِ اللّهِ عِندَ اللّهِ إمامٌ عادِلٌ هُدِيَ وهَدى، فَأَقامَ سُنَّةً مَعلومَةً، وأَماتَ بِدعَةً مَجهولَةً. 🔹بدان كه برترينِ بندگان خداوند نزد او ، پيشواى عادل است كه راه يابد و راه‏نمايى كند تا سنّت‏‌هاى شناخته شده را بر پا دارد و بدعت‏‌هاى ناشناخته را بميراند. 📚 نهج البلاغة : الخطبة ١٦٤
جرم شیخ این بود که قانون باید اسلامی باشد... راجع به همین مشروطه و اینکه مرحوم شیخ فضل الله (رحمةالله) ایستاد که مشروطه باید مشروعه باشد. باید قوانین موافق اسلام باشد. در همان وقت که ایشان این امر را فرمود و متمم قانون اساسی هم از کوشش ایشان بود، مخالفین، خارجی ها که یک همچو قدرتی را در روحانیت دیدند کاری کردند در ایران که شیخ فضل الله مجاهد مجتهد دارای مقامات عالیه را یک دادگاه درست کردند و یک نفر منحرف، روحانی نما، او را محاکمه کرد وحکم قتل را صادر کرد.
جزء رهبران مشروطه بود، شیخ فضل الله[نوری(ره)] به جرم اینکه با جریان انگلیسی و غربگرای مشروطیت، همراهی نکرد، او را ضد مشروطه قلمداد کردند، که هنوز هم یک عده قلمزنهای ما و گوینده ها و نویسنده های ما، همین حرف دروغ بی مبنای بی منطق را نشخوار می کنند و تکرار می کنند! ...مرجعیت تقلید را آوردند و او را به دار کشیدند، البته کسانی خون گریستند، اما کسانی هم کف زدند، البته کسی نگفت شیخ فضل الله نوری مرد خادمی بود، مرد آزادیخواهی بود و ما به جرم مسلمان بودن، او را می کشیم. بلکه شیخ فضل الله را اول متهم کردند، اول او را ضد مشروطه قلمداد کردند، و بعد او را کشتند و همیشه همینطور است. همیشه کسانی را که می خواهند از هدف ها و آرمان های عالی انسانیشان دور کنند، همیشه هرگاه می خواهند شتابندگان به سوی حکومت عدل اسلامی را متوقف کنند، آنها را به کهنه پرستی، به وابستگی، به ضدیت با آرمان های دموکراسی متهم می کنند و شیخ فضل الله قربانی عدالت شد/ خطبه های نماز جمعه، ۵۹ شمسی
فرهنگ عاشورا (۶) کُمیت بن زید اسدی از شاعران برجسته شیعه که سروده هایش درباره اهل بیت و مرثیه امام حسین علیه السلام معروف است. کنیه او ابو المستهل و اهل کوفه بود. هواداری شدید از بنی هاشم می کرد و با سروده هایش آنان را می‌ستود. مشهورترین شعرش هاشمیات است. در وی خصالی بود که هیچ شاعری نداشت. خطیب بنی اسد، فقیه شیعه، سوارکاری دلیر و بخشنده و تیرانداز بود و در میان قومش کسی مهارت او را در تیراندازی نداشت. ولادتش در سال ۶۰ و وفاتش در سال ۱۲۶ هجری بود. این شاعر برجسته زبان شعری خویش را در راه دفاع از مکتب و ولایت و بیان فضایل عترت و مظالم دشمنان خاندان پیامبر به کار گرفت. مورد علاقه و محبت شدید و دعای خاص ائمه بود. از بزرگترین مرثیه سرایان عاشورا به شمار می رفت. قصیده میمیّه: مَن لِقلب متیّم مستهام... او معروف است. وی در سال شهادت امام حسین علیه السلام به دنیا آمد و به برکت دعای امام سجاد علیه السلام پایان عمرش ختم به شهادت شد. او که مدتی متواری بود در ایام خلافت مروان به شهادت رسید و در همان کوفه در مقبره بنی اسد دفن شد. امام باقر علیه السلام در حق او دعا فرمود که: لازلتَ مویّدا بروح القدس ما ذببتَ عنّا اهل بیت، یعنی همواره تا زمانی که از ما اهل بیت دفاع می کنی مویّد به روح القدس باشی. همچنین روایت است که در ایام تشریق خدمت امام صادق علیه السلام رسید و اجازه خواست که درباره آن خاندان شعری بخواند. حضرت اهل بیت را جمع کرد تا آنان هم بشنوند. کمیته اشعار خود را خواند و حاضران گریستند. امام صادق علیه السلام دست به دعا بلند کرد و گفت: اللهم اغفر للکمیت ما قدَّم و ما اخَّر و ما اعلن و اعطه حتی قرضی. خدایا گذشته و آینده کمیت را ببخشای و از نهان و آشکار او در گذرد و به او آنقدر عطا کن تا راضی گردد. جواد محدثی، فرهنگ عاشورا، ص ۴۰۴
🌿 تبیین مساله حجاب (۵) "یکی از سیئات تمدن مادی، حرکتی است که در مورد زن انجام دادند. ما در این زمینه خیلی حرف داریم. گناه بزرگی که تمدن غرب در مورد جنس زن مرتکب شده است، نه به این زودی قابل پاک شدن است، نه به این زودی قابل جبران شدن است، حتّی نه به‌آسانی قابل بیان کردن است. حالا اسمهای گوناگونی هم میگذارند - مثل همه‌ی کارهایشان - جنایت میکنند، اسمش را حقوق بشر میگذارند! ظلم میکنند، اسمش را طرفداری از ملتها میگذارند! حمله‌ی نظامی میکنند، اسمش را دفاع میگذارند! یکی از طبایع تمدن غربی، فریب است؛ دوروئی، نفاق، دروغگوئی، تناقض در رفتار و گفتار؛ در قضیه‌ی زن هم عیناً همین جور است. آنها متأسفانه فرهنگ رائج خودشان را در کل دنیا گسترش داده‌اند. امروز در دنیا کاری کرده‌اند که یکی از مهمترین وظائف زن - اگر نگوئیم مهمترین وظائف - این است که جلوه‌گری کند، زیبائیهای خودش را در معرض التذاذ مردان قرار دهد؛ این شده خصوصیت حتمی و لازم زن! متأسفانه الان در دنیا اینجور شده." رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۲/۲/۱۱
امروز چهارشنبه 12 مرداد 1401 05 محرم الحرام 1443 03 آگوست 2022 🔸 سوره اعراف آیه 99: 🌺اعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 أَفَأَمِنُوا مَكْرَ اللَّهِ ۚ فَلَا يَأْمَنُ مَكْرَ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْخَاسِرُونَ ﴿٩٩﴾ آیا از عذاب و انتقام خدا ایمنند در حالی که جز گروه زیانکاران خود را از عذاب و انتقام خدا ایمن نمی دانند؟! (۹۹)
💠 💠 🔸امام صادق علیه السلام: إنَّما يَأمُرُ بِالمَعروفِ و يَنهى عَنِ المُنكَرِ مَن كانَت فيهِ ثَلاثُ خِصالٍ: عامِلٌ بِما يَأمُرُ بِهِ و تارِكٌ لِما يَنهى عَنهُ، عادِلٌ فيما يَأمُرُ عادِلٌ فيما يَنهى، رَفيقٌ فيما يَأمُرُ و رَفيقٌ فيما يَنهى. 🔹كسى [بايد] امر به معروف و نهى از منكر كند كه سه خصوصيت در او باشد: به آنچه فرمان مى‌دهد، خود عمل كند. آنچه را نهى مى‌كند، خود نيز ترك گويد. در امر و نهى خود عدالت را رعايت كند و در امر و نهيش، طريق ملايمت پيش گيرد. 📚الخصال : ص ١٠٩ ح ٧٩
💠باید مانند سید الشهدا استقامت کنیم در روایات هست که هر چه به ظهر عاشورا نزدیک می‌شد، حضرت سیدالشهدا صورتش شکفته‌تر می‌شد. برای چی؟ برای اینکه می‌دید که دارد می‌رود پیش خدا. او نظر به «او» داشت، نه اینکه به این نظر داشت که پسر دارد، اولاد دارد، این حرفها نبود در کار. بنا بر این، ما باید استقامت کنیم و آن چیزی که نگرانی پیغمبر هست که نبادا ملتش استقامت نکنند و امر خدا را اطاعت نکنند، باید ما کاری بکنیم که این نگرانی نگذاریم در حق ما ثابت بشود. ۱فروردین۱۳۶۴
💠مدینه به مرکز معروف‌ترین رقاصّان تبدیل شده بود «یکی از مسائلی که عامل اصلی چنین قضیه‌ای [شهادت امام حسین (علیه‌السّلام)] شد، این بود که رواج و فساد و فحشا، غیرت دینی و حسّاسیتِ مسؤولیت ایمانی را گرفت. این که ما روی مسأله فساد و فحشا و مبارزه و نهی از منکر و این چیزها تکیه میکنیم، یک علّت عمده‌اش این است که جامعه را تخدیر میکند. همان مدینه‌ای که اوّلین پایگاه تشکیل حکومت اسلامی بود، بعد از اندک مدّتی به مرکز بهترین موسیقیدانان و آوازخوانان و معروفترین رقاصّان تبدیل شد؛ تا جایی که وقتی در دربار شام میخواستند بهترین مغنّیان را خبر کنند، از مدینه آوازه خوان و نوازنده می‌آوردند!» ۱۳۷۴/۱۰/۰۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 رُوِیَ عنِ الإمامِ الرِّضا عَلَیهِ السَّلامُ: يَا اِبْنَ شَبِيبٍ إِنْ كُنْتَ بَاكِياً لِشَيْءٍ فَابْكِ لِلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَإِنَّهُ ذُبِحَ كَمَا يُذْبَحُ اَلْكَبْشُ وَ قُتِلَ مَعَهُ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ ثَمَانِيَةَ عَشَرَ رَجُلاً مَا لَهُمْ فِي اَلْأَرْضِ شَبِيهُونَ 📚أمالی مرحوم صدوق ج ۱، ص ۱۲۹ 🌾 به نیابت از امام مهربانی ها(ع) و به جهت ترویج فرهنگ قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام، وقف و پشتیبانی از بنیاد خیریه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم؛ 💳شماره کارت بنیاد: 6037-9975-9936-2333 💳 شماره شبا بنیاد: IR500170000000114700666005 📱شماره گیری کد *780*2437# علیه السلام 🌐 khayeran.quran.ac.ir @khayeran_quran
فرهنگ عاشورا(۷) بصیرت از ویژگی های فکری و عملی یاران سیدالشهدا علیه السلام در نهضت عاشورا، بصیرت و بینش بود. در فرهنگ دینی و متون معارف، از کسانی به عنوان اهل البصائر یاد شده است؛ یعنی صاحبان روشن‌بینی و بیدار دلی و شناخت عمیق نسبت به حق و باطل، امام و حجت الهی، راه و برنامه دوست و دشمن، مومن و منافق. صاحبان بصیرت چشم درونشان بیناست، نه تنها چشم سر، با آگاهی و هوشیاری و انتخاب گام در راه می‌گذارند و عملکرد موضع‌گیری‌های شان ریشه اعتقادی و مبنای مکتبی و دینی دارد. جهاد شان مکتبی و مبارزات شان مرامی است، نه سودجویانه و دنیا پرستانه یا نشات گرفته از تعصبات قومی و جاهلی، یا تحریک شده تبلیغات فریبکارانه جناح باطل و سلطه زور. اهل بصیرت راه خود را روشن و بی ابهام و به حق می بینند و باطل بودن دشمن را یقین دارند و با تطمیع و تهدید، نه خود را می فروشند و نه دست از عقیده و جهاد برمی‌دارند. شمشیر ها و جهادشان پشتوانه عقیدتی دار. به فرموده علی علیه السلام: حملوا بصائرهم علی اسیافهم، بصیرت های شان را برای شمشیر های شان سوار کردند. این گونه مدافعان بینادل و پیروان دل آگاه، هم در رکاب علی علیه السلام با معاویه می‌جنگیدند، هم در همه حال امام مجتبی علیه السلام را حمایت می کردند، هم در عاشورا جان خویش را فدای امام خویش و نصرت قرآن می کردند. سیدالشهدا علیه السلام را امامی می دانستند که باید یاری اش کرد و جان در راهش باخت و دشمنانش را کافر دلان نفاق پیشه می شناختند که جهاد با آنان همچون جهاد با مشرکان بود و اجر داشت. سخنان امام حسین علیه السلام، امام سجاد علیه السلام و حضرت ابوالفضل، علی اکبر، جوانان بنی هاشم، یاران عبدالله علیه السلام، همه گویای عمق بصیرت آنان است. امام صادق علیه السلام درباره حضرت عباس تعبیر نافذ البصیرة دارد که گویای عمق بینش و استواری ایمان او در حمایت از سیدالشهدا است. سخن علی اکبر خطاب به امام که مگر ما بر حق نیستیم مشهور است. در جبهه ملی مقابل، کوردلان دنیا طلب و فریب خوردگان بی‌انگیزه و تحریم شدگان نادان بودند که تبلیغات اموی چشم بصیرت شان را بسته بود و لقمه های حرام گوش حقیقت نیوش از آنان گرفته بود. جواد محدثی، فرهنگ عاشورا، ص۸۰
♡ ◾️به مناسبت دهه اول ماه محرم برگزار میگردد: 💢مسابقات💢 با محوریت یکی از احادیث امام حسین علیه السلام در دو بخش: 🔹ادبی شعر_متن کوتاه 🔹هنری عکس نوشت_طراحی با اهدای جوایز 🔅علاقمندان به بخش‌های هنری و ادبی، آثار خود را تا حداکثر ۲۲ مرداد به آیدی زیر ارسال فرمایید. @Heyatorrasoull ◾️@heyatorrasoul◾️