✅ترغيب به ترك بيهوده گويى
امام حسین(ع):
لَا تَتَکلَّمَنَّ فِیمَا یعْنِیک حَتَّی تَرَی لِلْکلَامِ مَوْضِعاً فَرُبَّ مُتَکلِّمٍ قَدْ تَکلَّمَ بِالْحَقِّ فَعِیب.
در باره چیزی که به تو مربوط است هم صحبت مکن، مگر بدانی آنجا جای صحبت کردن است ؛چه بسا گویندگانی که به حق سخن گفتند ولی سرزنش شدند.
📚 بحارالأنوار، ج 75، ص127، ح10
4_5796506966696134196.mp3
965.1K
🎙 آیت الله ناصری: ظهور نزدیک است ...
Misaq-Haftegi970717[05].mp3
18.98M
🎙همه ستونای تو جادهی اربعین میگه: هلابیکم
🎤 حاج میثم مطیعی
✅ باید ببینیم این ملتی که ماها را به این مقامها رساندهاند، از ما چه میخواهند و ما باید برای آنها چه بکنیم. از ما میخواهند که تمام این ارگانهایی که هستند، تمام این رؤسایی که هستند از رئیسجمهور گرفته تا وزرا... راه اسلام که خواست ملت بود...، اینها هم در همان طریق اسلامی راه بروند.
امام خمینی (ره)
📚 صحیفه نور/ج۱۳/ص۷۲
♥️ پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
🍃ثلاثٌ مِنْ مَكارِمِ الاَْخْلاقِ فِى الدُّنْيا وَالآخِرَةِ اَنْ تَعْفُوَ عَمَّنْ ظَلَمَكَ وَتَصِلَ مَنْ قَطَعَكَ وَ تَحْلُمَ عَمَّنْ جَهِلَ عَلَيْكَ؛
🍃 سه چيز در دنيا و آخرت از مكارم اخلاق است:
1️⃣ كسى را كه به تو ظلم كرده ببخشی،
2️⃣ با كسى كه با تو قطع رابطه كرده، رابطه برقرار كنى
3️⃣ و با كسى كه با تو سَبُكسرى مى كند، صبوری نمايى.
📖نهج الفصاحه، ح 1288.
🔹 روسیه و کره شمالی از ما درخواست آموزش پدافند غیرعامل داشتهاند.
🔹بعد از «استاکش نت»، حملات سایبری بسیاری به زیرساختهای هستهای کشور شده که موفق نبوده است.
🔹بخشهای زیادی از پروژه «شبکه ملی اطلاعات» انجام شده است و 3 یا 4 ابهام موجود باید برطرف شود.
🔹عدهای درباره محصولات تراریخته بر روی استانداردهای «خارجی» آمریکا تاکید میکنند؛ نمیتوانیم خودمان را موش آزمایشگاهی دیگران کنیم.
🔹 تابحال ترور بیولوژیک در کشور شناسایی نکردهایم.
🔹14 نوع قابلیت جمعآوری اطلاعات و آسیبپذیری در گوشیهای هوشمند وجود دارد.
🔹وزارت ارتباطات گوشیهای هوشمند داخلی تولید کرده است که باید به توسعهاش کمک شود.
🔹بیتکوین و دیگر ارز رمزها، اثرات مخربی بر اقتصاد کشور و ارزش ریال خواهد داشت.
🔹باید ارز رمز با الگوی پایه و با کشورهای همسو تولید کنیم.
🔹نسبت به تغییرات اقلیمی در منطقه مشکوکم.
🔹رفتار کی روش با فوتبال ایران را نمیپسندیدم.
🔹جنگ سایبری در دوران بلوغش است؛ منافقین ساختار نظامی خود را عوض کردند و ساختار لشگرهای سایبری شکل دادند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاستهای کلی نظام قانونگذاری را ابلاغ کردند؛
سه قوه موظفند اقدامات را زمانبندی و پیشرفتها را گزارش نمایند
حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاستهای کلی نظام قانونگذاری را ابلاغ و با توجه به اهمیت موضوع در حاشیه آن مرقوم کردند: «سیاستها به قوای سهگانه ابلاغ شود. سه قوه موظفند اقدامات را زمانبندی و پیشرفتها را گزارش نمایند».
متن سیاستهای کلی نظام قانونگذاری مصوّب مقام معظم رهبری که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تنظیم شده است، به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سیاستهای کلی نظام قانونگذاری
١- توجه به موازین شرع به عنوان اصلیترین منشاء قانونگذاری در تنظیم و تصویب طرحها و لوایح قانونی.
۲- ارزیابی و پالایش قوانین و مقررات موجود کشور از حیث مغایرت با موازین شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد سازوکار لازم برای تضمین اصل چهارم قانون اساسی.
٣- تعیین سازوکار مناسب برای عدم مغایرت مقررات با قانون اساسی.
۴- نظارت بر عدم مغایرت یا انطباق قوانین با سیاستهای کلی نظام با همکاری شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و تصویب قوانین لازم برای تحقق هریک از سیاستهای کلی نظام.
۵- تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات با ارائه تعریف روشن و مشخص از «قانون»، «آییننامه، تصویبنامه و بخشنامه موضوع اصل ۱۳۸»، «قانون آزمایشی و اساسنامه موضوع اصل ۸۵»، «برنامه و خط مشی دولت و تصمیمات موضوع اصل ۱۳۴»، «آراء وحدت رویه و ضوابط موضوع اصل ۱۶۱» و سایر مقررات و همچنین طبقهبندی و تعیین هرم سیاستها، قوانین و مقررات کشور بر اساس نص یا تفسیر اصول قانون اساسی حسب مورد، از طریق مجلس شورای اسلامی.
۶- تعیین حدود اختیارات مجلس در اصلاح لوایح با رعایت اهداف لایحه.
۷- تعیین محدوده اختیار مجلس در تصویب ساختار و مفاد بودجه سالانه کل کشور (پیشبینی درآمدها، هدفگذاریها، موارد هزینه و...) با تصویب قانون لازم و اصلاح آییننامه داخلی مجلس.
۸- تعیین وظایف دولت و مجلس در مورد تعداد وزرا و وظایف و اختیارات آنان، وظایف قانونی رئیس جمهور موضوع اصل ۶۰ و ۱۲۴ قانون اساسی و هر گونه ادغام، الحاق، انتزاع و ایجاد سازمانهای اداری، از طریق تصویب قانون.
۹-رعایت اصول قانونگذاری و قانوننویسی و تعیین سازوکار برای انطباق لوایح و طرحهای قانونی با تأکید بر:
- قابل اجرا بودن قانون و قابل سنجش بودن اجرای آن.
- معطوف بودن به نیازهای واقعی.
- شفافیت و عدم ابهام.
- استحکام در ادبیات و اصطلاحات حقوقی.
- بیان شناسه تخصصی هر یک از لوایح و طرحهای قانونی و علت پیشنهاد آن.
- ابتناء بر نظرات کارشناسی و ارزیابی تأثیر اجرای قانون.
- ثبات، نگاه بلندمدت و ملی.
- انسجام قوانین و عدم تغییر یا اصلاح ضمنی آنها بدون ذکر شناسه تخصصی.
- جلب مشارکت حداکثری مردم، ذینفعان و نهادهای قانونی مردمنهاد تخصصی و صنفی در فرآیند قانونگذاری.
- عدالت محوری در قوانین و اجتناب از تبعیض ناروا، عمومی بودن قانون و شمول و جامعیت آن و حتیالامکان پرهیز از استثناهای قانونی.
۱۰- تعیین عناوین قوانین جامع، تبویب، تنقیح و تعیین شناسه قوانین موجود کشور در طول برنامه ششم توسعه.
۱۱- تعیین ساز و کاری از سوی مجلس شورای اسلامی برای تشخیص قابلیت طرح در مجلس (موضوع اصل ۷۵ قانون اساسی) قبل از طرح و اعلام وصول.
۱۲- ضابطهمندسازی و تعیین نصاب بالا برای ارجاع به مجمع تشخیص مصلحت نظام در موارد تعارض مصوبه مجلس با نظر شورای نگهبان.
۱۳- بازنگری در مصوباتی که بر اساس مصلحت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است از حیث تعیین دوره اعتبار مصلحت.
۱۴- رعایت صلاحیت ذاتی قوای سه گانه در قوانین مربوط به تشکیل نهادهایی از قبیل شوراهای عالی؛ بازنگری در قوانین موجود این نهادها؛ پیشبینی ساز و کار کارآمد قانونی لازم برای تضمین عدم مغایرت مصوبات آنها با قوانین عادی.
۱۵- تعیین اولویتهای قانونگذاری با محوریت: گره گشایی از امور اجرایی کشور، اصول اجرانشده قانون اساسی، سند چشمانداز، سیاستهای کلی نظام، برنامه پنج ساله توسعه و مطالبات رهبری.
۱۶- رعایت تدابیر فرماندهی کل نیروهای مسلح در قانونگذاری برای نیروهای مسلح.
۱۷- ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رعایت، تمکین و احترام به قانون و تبدیل آن به یک مطالبه عمومی.
@Khamenei_ir
5d6ffc42133834ea5fdeb450_-8831327218417962393.mp3
7.69M
حسین جان الهی نگاهت منو هم ببینه
منو هم سوا کن بگو زائر اربعین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همایش علمی بینالمللی اربعین در چهار محور «ابعاد کلامی و فقهی اربعین»، «ابعاد فرهنگی و رسانهای»، «ابعاد جامعه شناختی و روانشناختی اربعین» و «موضوع زائران و میزبانان اربعین» برگزار می شود
تهران،دانشگاه علامه طباطبایی، ۸ مهرماه ۱۳۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅بدون شرح....
اسارت دسته جمعی نظامیان سعودی و مزدوران در جبهه نجران. یادم به عملیات فتح المبین و بیت المقدس افتاد چگونه هزاران نظامی بعثی توسط رزمندگان ایرانی به اسارت در آمدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بازنشر بیانات رهبرانقلاب در تاریخ ۹۸/۱/۱؛
🔹تجهیزات عربستان سعودی به زودی به دست مجاهدان اسلامی خواهد افتاد...
سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاد دانشگاهی ،نخستین دوره جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیهای مبین ویژه دانشجویان با موضوعات سبک زندگی و آموزههای اخلاقی، قصص قرآن، ایثار و شهادت، سیمای پیامبر اسلام(ص)، نیکی به پدر و مادر و صله رحم، نماز و واجبات الهی، آثار و برکات نیکی در زندگی مردم، کسب روزی حلال و معاملات اسلامی، انفاق، جهاد، پوشش و عفاف، توجه به محیط زیست، آسیبهای اجتماعی و یا در بخشهای جنبی آن با عنوان تربیت فرزند برگزار مینمایند. علاقهمندان برای شرکت در این جشنواره میتوانند تا تاریخ 30 آبان ماه 98در یکی از بخشهای فیلمسازی با موبایل یا فیلمسازی حرفهای اثر خود را ارسال کنند.علاقهمندان جهت اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت http://mobinmedia.com مراجعه کنند. تمامی آثار ارسالشده در این جشنواره بر روی صفحه اینستاگرام مبین مدیا «https://www.instagram.com/mobin.media یا mobin.media@» و نیز کانال آپارات این جشنواره به نشانی https://www.aparat.com/mobinmedia قابل مشاهده خواهد بود.
✳️ ارزش جوانى
✅ امام علی علیه السلام:
أربَعَةُ أشياءَ لا يَعرِفُ قَدرَها إلَّا أربَعَةٌ: الشَّبابُ لا يَعرِفُ قَدرَهُ إلَّا الشُّيوخُ، وَ العافِيَةُ لا يَعرِفُ قَدرَها إلَّا أهلُ البَلاءِ، وَ الصِّحَةُ لا يَعرِفُ قَدرَها إلَّا المَرضى، وَ الحَياةُ لا يَعرِفُ قَدرَها إلَّا المَوتى؛
⏺ ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمىشناسند:
[ارزش] جوانى را جز پيران نمىشناسند؛
[ارزش] آرامش (آسايش) را جز گرفتاران نمىشناسند؛
[ارزش] سلامت را جز بيماران نمىشناسند،
و [ارزش] زندگى را جز مُردگان نمىدانند.
🔴امام صادق(ع): هر کس بیجهت به کربلا نرود شیعۀ ما نیست
♦️امام صادق(ع)فرمودند: كسى كه به زيارت قبر امام حسين(ع) نرود و خیال کند از شيعيان ماست و با همین حال فوت كند، او شیعۀ ما نيست و اگر هم از اهل بهشت باشد جزء ميهمانان اهل بهشت محسوب می شود.
♦️قال الصادق(ع): مَنْ لَمْ يَأْتِ قَبْرَ الْحُسَيْنِ ع وَ هُوَ يَزْعُمُ أَنَّهُ لَنَا شِيعَةٌ حَتَّى يَمُوتَ فَلَيْسَ هُوَ لَنَا بِشِيعَةٍ وَ إِنْ كَانَ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَهُوَ مِنْ ضِيفَانِ أَهْلِ الْجَنَّةِ.
📚 کامل الزیارات، 193
کجایید ای شهیدان خدایی
بلاجویان دشت کربلایی
کجایید ای سبک روحان عاشق
پرندهتر ز مرغان هوایی
کجایید ای شهان آسمانی
بدانسته فلک را درگشایی
کجایید ای ز جان و جا رهیده
کسی مر عقل را گوید کجایی
کجایید ای در زندان شکسته
بداده وام داران را رهایی
کجایید ای در مخزن گشاده
کجایید ای نوای بینوایی
در آن بحرید کاین عالم کف او است
زمانی بیش دارید آشنایی
کف دریاست صورتهای عالم
ز کف بگذر اگر اهل صفایی
برآ ای شمس تبریزی ز مشرق
که اصل اصل اصل هر ضیایی
بیاد #شهیدان_دفاع_مقدس
🔻حجتالاسلام و المسلمین رييسی در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم قضایی:
🔹میان یک فرد سابقهدار و #مجرم حرفهای با یک فردی که دچار خطا و #اشتباه شده تفاوت وجود دارد.
🔹نگاه قضات بسیار مهم است و اگر قرار بود فقط #قانون باشد این کار را سیستم و دستگاه ماشینی هم میتوانست انجام دهد و نیازی به شخص نداشت.
🔹قاضی باید #شخصیت متهم را احراز و بعد حکم صادر کند، باید کاملا مشخص شود که فرد با چه انگیزه و اندیشه و سابقهای، خطایی را انجام داده و چه شخصیتی دارد.
🔹در آیین دادرسی تکلیف شده که برای شخصیت فرد یک #پرونده تشکیل شود و تشخیص اینکه #جرم با چه انگیزهای انجام شده اهمیت دارد که سختیِ کار قاضی نیز در این است.
🔹تربیت نیروی انسانی در این دوره از #تحول در قوه قضائیه باید با تمام ادوار گذشته متفاوت باشد.
🔹مردم باید احساس کنند تحول اتفاق افتاده و #قاضى هم حفظ #احترام میکند و مهربان است و هم حفظ #اقتدار میکند و با قدرت و بدون نفوذ از احدى حتى نفوذ از خودش قانون را اجرا میکند.
🔹از خود نیز نفوذپذیر نیست، یعنى حب و بغض شخصى وى دخالت در حکمش نمیکند و تلاش میکند مسائل را با #تدبیر دنبال کند.
🔹قضات تلاششان این باشد که دستگاه قضایى آن ملجا و پناهگاهى شود که امام و رهبرى تاکید دارند.
🔹پناهگاه شدن دستگاه قضایى با #بخشنامه و دستورالعمل نمیشود.
🔹باید این احساس در مردم اتفاق بیفتد که این پدرى مهربان است که اگر مورد #ظلم قرار گرفتم و به او مراجعه کردم حتما رفع ظلم خواهد شد، این احساس، امر مبارکى است که باید با عملکردها اتفاق بیفتد.
🔹مقام معظم رهبری در مورد #سیاسی بودن دانشگاه، دانشجو، طلبه یا حوزه فرمودند برخی سیاسی بودن را به این معنا میدانند که دانشجو یا طلبه عضو یک جریان، حزب و گروه سیاسی باشد
🔹سیاسی بودن حتما به این معنا نیست، سیاسی بودن به معنای شناخت جامعه، شناخت نیازهای جامعه و ایفای نقش برای رفع نیازهای جامعه است.
۱۳۹۸/۷/۶