eitaa logo
فرهنگ یار
240 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.3هزار ویدیو
59 فایل
کانال جامع ما در پیام رسان های: ۱- سروش به آدرس farhang.yar@ ۲-روبیکا ارتباط با مدیر کانال : @AMMAR313_1401
مشاهده در ایتا
دانلود
تأثیر در سبک زندگی می بینید مثلاً محرم که می شود اگر کسی ماشین دارد پرچم مشکی به آن آویزان می کند یا برچسبی به آن می زند یا شعاری روی آن متناسب با فضای محرم می نویسد یا ممکن است دم در خانه پرچمی بزند. در خانه روضه های خانگی برگزار می کنند و حتی فضای خانه رنگ و بوی امام حسین (ع) دارد. همین روضه های خانوادگی در سبک زندگی ما بسیار مؤثر است. در روضه خانگی ،مناسبات خاص اجتماعی شکل می گیرد و افراد مختلف خانواده، بر محور سالار شهیدان با هم ارتباط برقرار می کنند و هرکس نقشی به عهده می گیرد؛ یعنی اگر کسی می تواند دم در می ایستد و کفش جفت می کند؛ کسی منبر را آماده می کند؛ فردی چای می ریزد و دیگری غذا می پزد. کل خانواده و بستگان نزدیک و همسایه ها مشارکت می کنند و حاجات خود را می گیرند. همه دست به دست هم می دهند و کمک می کنند تا روضه ای برگزار شود. این روضه ها در فرهنگی شکل می گیرد که می گوید وقتی مهمانی به منزل شما می آید هفتاد برکت با خود می آورد و هفتاد بلا و مریضی را با خود از خانه می برد. وقتی روضه در خانه ای برگزار می شود چقدر اثر و برکات دارد برای بچه ای که در چنین فضایی زندگی کند ،چه اتفاقی خواهد افتاد وقتی می بیند عمه و خاله و دایی و پدربزرگ سالی ... یا هفته و ماهی یک بار برای برپا کردن علم روضه دور هم جمع می شوند کل فامیل بسیج می شوند برای اینکه به آستان حضرت سیدالشهدا خدمت کنند. هرکسی با اعتقاد خود، گوشه ای از کار را می گیرد این بچه هم آرام آرام به جایی می رسد که خود نیز در این فعالیت مشارکت می کند او هم نقشی به عهده می گیرد... 📗کتاب-زائری-ص۱۶۴
کتاب نسل ما (عملیات روانی در فضای مجازی) عملیات روانی یا به عبارت دیگر جنگ روانی یعنی تبدیل تئوری‌ها به اعمال اصولی و قانونمندی که انجام آن منجر به کسب نتایج دلخواه می‌شود. تئوری‌ها زمانی قدرتمندتر خواهند بود، که منطق «باشدها» را لحاظ کرده باشند. به زبان ساده‌تر یعنی: نویسنده قصد دارد تا به خواسته‌هایش جامه‌ عمل بپوشاند، نه اینکه منتظر فراهم شدن شرایط زمانی و مکانی خاصی برای تحقق تئوری ها و تفکراتش بماند نویسنده در مقدمه توضیح می‌دهد آموزش تاکتیک‌های عملیات روانی را مدنظر داشته، یعنی تبدیل فرد فعال و خوش‌فکر به یک طراح و مجری سناریوهای عملیات روانی در فضای مجازی. در عصری که معروف به عصر اطلاعات و جنگ اطلاعاتی است، برای دشمن مهم نیست که ما نیز با تاکتیک‌های عملیات روانی آشنایی داشته باشیم یا خیر؛ منتهی زمانی که بتوانیم از این تاکتیک‌ها در جهت رسیدن به اهداف خود استفاده کنیم، زنگ خطر برای دشمن به صدا در می‌آید. اینکه ما بتوانیم راهبردی صحیح تبیین کنیم، ارتباط برقرار کنیم، جریان شناسی کنیم و در نهایت نیز جریان سازی کنیم، برای دشمن غیرقابل قبول است. به همین دلیل در نگارش این کتاب سعی شده تا از شعار منطقی و مستند «من می‌توانم» به نحو احسنت استفاده شود و آن را به مخاطب انتقال دهد. از همین رو، سعی کرده با نوشتن این کتاب، تئوری‌ها و تفکرات خودش را برای سایر علاقه‌مندان به این حوزه، به نگارش دربیاورد. در فضای مجازی شناسایی دشمن و اقدامات تاکتیکی او بسیار حائز اهمیت است. ما باید بدانیم دشمن آشکار، دشمن پنهان و دشمن فرضی هرکدام به چه شکلی اقدام می‌کنند و هدف یا اهدافشان از انجام چیست؟
گدازنده تر از غم سيّد الشهدا (ع) وقتی تأمل می کنیم می بینیم همه قضایای امام حسین در یک روز واقع شد، و وقتی مردم کوفه و بصره از قضیه شهادت آن حضرت مطلع شدند ناراحت شدند و خدا می داند که اهل ایمان از ابتلای آن حضرت و شهادت و اسارت اهل بیت چقدر ناراحت بودند؛ به حدی که گویا باورشان نمی شد! در طول این مدت دل اهل ایمان خون بود. اما ما بیش از هزار سال است که گرفتاریم و حضرت حجت (عج) گرفتار است و دشمن ها نمی گذارند بیاید و او را حبس کرده اند. آیا حبسی از این بالاتر که نتواند خود را در هیچ آبادی نشان دهد و خود را معرفی کند؟! در این مافوق هزار سال که آن حضرت در زندان است ، خدا می داند که قلوب اهل ایمان چقدر خون است! آیا شایسته است که حضرت غایب(عج) را در مصائب و گرفتاری ، شبیه قضیه حسین بن علی(ع) به این مدت طولانی گرفتار باشد و ما برقصیم و شادی کنیم؟! 📗 کتاب - صفحه۱۲۵ 🔰@farhangyar99
انسان زمین بازی در «جنگ شناختی»، ذهن انسان به میدان نبرد تبدیل می شود. «جیمز جوردانو متخصص علوم اعصاب مغز انسان را میدان نبرد قرن بیست و یکم معرفی می کند. به عنوان مثال آیا افرادی را دیده اید تا چند ماه قبل به اعتقادات خود به شدت پایبند بوده اند و اکنون اعتقادات خود را خرافات تلقی می کنند یا با افرادی مواجه شده اید به رهبری جامعه خود عشق می ورزیدند ولی حالا دید بدبینانه از وی سخن می گویند و امثال این نمونه ها. خب جای تعجبی وجود ندارد در یک کلام ساده این افراد مورد اصابت گلوله دشمن در جنگ شناختی قرار گرفته اند بدون اینکه وی جراحتی در بدن خود احساس کند. به همین دلیل است که گاهی از این جنگ به عنوان نام می برند. 🔰@farhangyar99
رسول اکرم صلی الله عليه و آله: «مَنْ جاءَهُ الْمَوْتُ وَهُوَ يَطلُبُ الْعِلْمَ يُحْيِي بِهِ الإِسْلامَ كانَ بَيْنَهُ وَبَيْنَ الأَنْبِياءِ دَرَجَةً واحِدَةً في الجنة. «کسی که بیاید او را مرگ در صورتی که طلب کند علم برای زنده کردن اسلام ، در بهشت مقام او با مقام پیغمبران یک درجه بیش فاصله ندارد. 📗بحارالانوار،ج۱،ص۱۸۴،حدیث۹۷ 🔰@farhangyar99
به سخنرانی عادت کرده ایم به علت پیشینه تاریخی و موقعیت اجتماعی و نوع شکل گیری ارتباطمان با فرهنگ غرب و پذیرش مدرنیته و لوازم آن ، همچنان در دنیای گذشته به سر می بریم و با مخاطبان خود به همان شکل سخن می گوییم. در مراکز علمی آموزشی مان همچنان از میان شیوه های گوناگون تربیتی، تنها به سخن گفتن مستقیم معلم اکتفا می کنیم و در محافل دینی و مذهبی مان تنها همان شیوه خطابه مستقیم سنتی را به کار می بریم. برای ما تنها صداست که به رسمیت شناخته می.شود حتی تصویرمان هم به صدا و گفتار متکی است! تقصیری هم نداریم بخواهیم یا نخواهیم بر بنیانی از غلبه فرهنگ گفتاری ایستاده ایم؛ در حالی که رهنمود پیشوای ششم آیین مان، امام جعفر صادق (ع)چنین است: «كونوا دعاة لنا صامتين» به خاموشی برای ما تبلیغ کنید. حرف کمتر بزنید؛ سروصدا و فریاد لازم نیست؛ سکوت کنید وقتی صدا خاموش شود کار تصویر آغاز می شود و ناچار تصویر باید جور صدا را هم بکشد . تصویرِ کردار و عمل، نمایش حرکت و فعل که واقعی تر است و جدی تر و.... دوصد گفته چون نیم کردار نیست 📗کتاب-زائری-ص۱۸۳ 🔰@farhangyar99
جمعه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۲ ❇️ سئوال: عملیات‌طریق القدس‌درچه‌تاریخی و با چه رمزی انجام شد؟ 👈الف )هشتم‌آذرماه ۱۳۶۱ وبارمزیاحسین (ع) 👈ب )هشتم‌آبان‌ماه۱۳۶۰وبارمزیازهرا (س) 👈ج )هشتم‌آذرماه۱۳۶۰وبارمزیاحسین (ع) 👈د )هفتممهرماه۱۳۶۰وبارمزیاعلی(ع) ▶️ سوال مسابقه از زمان شروع برنامه تا ساعت ۲۴ همان شب از رادیونمای اصفهان به صورت زیرنویس پخش خواهد شد. ❇️از زمان پخش برنامه ۲۱.۴۰ تا ساعت ۲۴ امشب (۱۷ آذرماه) گزینه صحیح را به سامانه ۳۰۰۰۰۳۳۴۴ پیامک کنید. 💢برنده برنامه ۱۴۰۲.۰۸،۲۶ خانم جمیله محمدمومنی از اصفهان بودند که مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال از طرف روابط عمومی و تبلیغات دانشگاه حضرت امیرالمومنین علیه السلام نیروی زمینی سپاه مسقر در اصفهان به حسابشان واریز شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 ماجرای خواب آیت‌الله حاج آقا حسین فاطمی درباره دیدار امام زمان(عج) و امام خمینی(ره) از زبان شیرین مرحوم آیت‌الله فاطمی‌نیا 🌷تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان(عج) صلوات... •┈┈••✾••┈┈• 💠 @basijtollab_online 🔰https://eitaa.com/farhangyar99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شادی طولی و عرضی در زندگی غربی برای اینکه بسیاری از واقعیتهای زندگی را فراموش کرده و از آن فرار کنند به شادی مقطعی روی می آورند. نگاه آنها به زندگی، مادی است. اما در دیدگاه دینی ، چون نگاه ما الهی است شادی و خوش حالی مان هم ایستگاهی است در مسیر حرکت الهی . قرار است این شادابی و نشاط برای رسیدن به هدف مدنظر انرژی بدهد اصالت با هدف ماست ، نه شادی کردن... 📗کتاب-زائری-ص۲۰۸ 🔰@farhangyar99
نگاه دین به شادی و نشاط کاملاً راهبردی است و آن را حلال می داند . حد و مرزی که دین برای شادی تعریف می کند این است که این شادی نباید دو تعارض داشته باشد: 1⃣ اول با شادي طولی خود ما نباید تعارض داشته باشد. 2⃣ و دوم با شادی عرضی دیگران اولاً شما با دیگران زندگی می کنید و نگاه اسلام فردگرایانه نیست و در آن بر توجه به دیگران تأکید شده است. در مقابل نگاه غیر اسلامی فردگر است می گوید تو خوش باش؛ به بقیه هم کاری نداشته باش. اسلام می گوید تو جزئی هستی از کل بزرگتر به نام جامعه بر همین اساس اگر پول داشتی و همسایه ات گرسنه بود باید به او کمک کنی و باید سهمش در اموالت محفوظ باشد. این پول فقط از آن تو نیست. اگر شادی تو باعث شد او آزار ببیند تو حق نداری شاد باشی. در عرض تو دیگرانی هم هستند که شادی تو نباید شادی آنها را مختل کند. نکته دوم این است که شادی شما با شادی طولی خودتان نباید تعارض داشته باشد؛ شما فقط امروز نیستید و فردا هم خواهید بود! شب امتحان نمی توان شاد بود؛ باید درس خواند. اگر شادی امشب شما باعث شد فردا در امتحان رد شوید این شادی مذموم است. اگر شادی شما باعث شد با سرعت به دیواری بخورید و تصادف کنید پذیرفته نیست. اگر مقطعی نگاه کنیم می شود با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در اتوبان رانندگی کرد؛ اما چرا با آن مخالفت می کنند؟ برای اینکه هم شادی و خوشی دیگران در عرض شما را از بین می برد و هم در طول ممکن است به خودتان آسیب برسانید و تصادف کنید. 👈 بنابراین قانون می آید شادی و لذت بردن را محدود می کند. 📗کتاب-زائری-ص۲۰۹ 🔰@farhangyar99
27.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سرکار خانم گیتی معینی بازیگر قدیمی و کارکشته سینما و تلویزیون برای نماز صبح وارد امامزاده ای می‌شود که از قضا نمایشگاهی به مناسبت هفته بسیج در آنجا برگزار هست بقیه ماجرا را ببینید تماشایی است ... 👈یادبگیرند سلبریتی های دوزاری که آمال و آرزویشان لجن زار غرب است...!. 🔰https://eitaa.com/farhangyar99
👀 از بیرون دیده نمی شود ... در ظاهر زندگی فردی مؤمن ، شادی به سبک غربی دیده نشود؛ اما شادی هایی در زندگی او وجود دارد که از نگاه بیرونی دیده نمی شود؛ ولی در زندگی دینی کاملاً حس می شود. این ابعاد از زندگی متدین ها هیچگاه نشان داده نشده است. مثال خیلی ساده آن را می توانید در هیئت های عزاداری ببینید. بعد از تمام شدن روضه می بینید عزاداران بسیار خوش حال اند و فضای شوخی و خنده وجود دارد کسی که در این حال و هوا نبوده است نه تنها آن را درک نمی کند بلکه با دیدن آن دچار تناقض می شود. می بیند کسانی که تا چند دقیقه پیش گریه می کردند و به سروسینه می زدند حالا می خندند. این ابتهاج درونی آنها حاصل سبک شدن روح است. بارگناه آنها سبک و ناراحتی های روحی آنها کم شده است و شادی و تجربۀ معنوی خاصی به دست آورده اند. کسی که از بیرون نگاه می کند اصلاً این حس را درک نمی کند. شادی هایی در زندگی هست که بسیار متفاوت است؛ چون شادی امری درونی است و چیزی نیست که بتوان از بیرون به دست آورد؛ احساس است. ...اسلام می خواهد این احساس درونی را متعالی کند و رشد دهد. 📗کتاب-زائری-ص۲۱۲ 🔰@farhangyar99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁ 📺 ◾️اَلسَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَة 🔺فاطمه پشت در بود 🎤 حجت ‌الاسلام 🕌 هیئت انصار العباس تهران • ۱۴۰۱.۰۹.۱۵ ✔ [ @huddath_al_hussain_ir ]
مسائلی هست که به دین مداری ربطی ندارد. من به عنوان مسئول، قانون گذار، مدیر و کسی که می فهمد در زندگی شهری روزبه روز خانه ها کوچک تر می شود و آپارتمان فشارهای عصبی و روانی شدیدتری می آورد و ریتم زندگی تند می شود و عوامل مختلف به زیاد شدن این فشارها کمک می کند وظیفه دارم زمینۀ تخلیۀ این فشار روانی را ایجاد کنم. اگر این کار را نکردم ، اثر این فشار جور دیگری خودش را نشان می دهد. این ، واقعیت است. مثلاً وظیفه دارم سالن سینما را براساس استانداردهای جمعیتی بسازم. اگر من این را ایجاد نکردم به طور طبیعی طرف می رود توی خیابان . اگر تفریح و سرگرمی ارزان و ساده و در دسترس ایجاد نکردم به طور طبیعی به سرگرمی هایی روی می آورد که خوشایند و مطلوب نیست. این ،واقعیت است؛ نه به ایران ربطی دارد و نه به مسائل اعتقادی و دین. مسئله ای کاملاً اجتماعی است. هر کمبودی تبعاتی ایجاد می کند. اگر سالن سینما ایجاد کنیم، ممکن است بگویند چون خوراک فرهنگی مناسب برای آن سینما نداریم درش را ببندیم بهتر است. نتیجه همین واقعیت می شود. اگر نتوانیم زمینه تخلیه انرژی را فراهم کنیم جایی بالاخره بیرون می زند؛ یعنی همان بحثی که انرژی از بین نمی رود و فقط تبدیل می شود . من به عنوان مدیر وظیفه دارم آن انرژی را به شکلی که می خواهم تبدیل کنم. اگر من در مدیریت و تدبیر خودم کوتاهی کنم و نقص داشته باشم، نتیجه اش این می شود که جایـی اتفاقی می افتد و همه را درگیر می کند. 📗کتاب-زائری-ص۲۲۶ 🔰@farhangyar99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کارگردان متعهد سینما جناب آقای ابوالقاسم طالبی با افشای چهره هنرمندان صهیونیستی جایگاه انسانی و انقلابی خود را بلندمرتبه ساخت. احسنت به تو هنرمند متعهد و باغیرت ➖➖➖➖➖➖➖ ⏰ @Shomareshmakooszohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کرامت سلام الله علیها سید آقا سید ابوالحسن علی رضوی کشمیری گفت: عموزاده ام آیت الله عبدالکریم کشمیری فرمود: یخچال نداشتم، به حرم مطهر حضرت معصومه(س) رفتم و از آن حضرت یخچال خواستم . به منزل که برگشتم ، دیدم درب منزل گاری ایستاده و یخچال آورده است. گفتم: از کجا آورده ای؟ گفت: مأمور نیستم بگویم. آقا سید ابوالحسن علی رضوی کشمیری گفت: از ایشان ذکری برای رفع تنگدستی خواستم، فرمود: روزی صد و ده بار بگو «اللَّهُمَّ أَغْنِنِي بِحَلالِكَ عَنْ حَرَامِكَ وَبِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِواكَ. 📗کتاب روزنه هایی از - صفحه ۱۱۰ 🔰https://eitaa.com/farhangyar99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
[شهید] علی حیدری در یک مسجد کار نمی کرد او در مساجد مختلف محله خزانه فعال بود. بعد دنبال علی راه افتادیم کانون فرهنگی مسجد امام حسن (ع) را با هم راه اندازی کردیم. بعد برای واحدهای فرهنگی، اهداف متناسب با شرایط جامعه مشخص می کردیم. آن زمان خواندن کتاب، مخصوصا کتابهای شهید مطهری مانند بیست گفتار، ده گفتار، داستان راستان ، انسان و سرنوشت و ... همچنین کتابهای آیت الله دستغیب مانند کتاب گناهان کبیره از اولویت های اصلی کار فرهنگی بود. ما در واحدهای فرهنگی ، تشکیل کتابخانه و یکی از اهداف مهم گسترش فرهنگ کتابخوانی بود. علی در دبیرستان فعال بود در کنار درس بود که آهسته آهسته وارد فضای فعالیت های فرهنگی مسجد جامع شد که بعدها آنجا را محفل شهدا نامید. یادم هست در همان ایام ، مسجدی در حال ساخت بود و نماز جماعت در آن برگزار می شد. به چند نفر از بچه ها مأموریت دادند تا بروند در آنجا واحد فرهنگی تأسیس کنند. من، علی حیدری ،علی فلاح ، صفر شاه محمدی به سرپرستی ناصر بختیاری قرار شد برویم و این کار را انجام دهیم. آنجا را قفسه بندی کردیم، رفتیم از مدرسه عالی شهید مطهری در میدان بهارستان کتاب آوردیم ، فهرست برداری کردیم، کارت کتابخانه صادر کردیم و کتابها را به امانت می دادیم خلاصه کار خیلی خوب آغاز شد. 📗کتاب علی بی خیال-گروه هادی-ص۱۳ 🔰https://eitaa.com/farhangyar99
از لابه لای قبور شهدا عبور می کردم که چشمم به تابلو یک شهید خورد. کمی مکث کردم ، شب جمعه بود و شب زیارتی ارباب بی کفن . در آنجا جمله ای از وصیت شهید نوشته شده بود : من کمتر عطر خریده ام، هربار می خواستم معطر شوم از ته دل می گفتم : "حسین جان" آنگاه فضا معطر می شد!! 🔰https://eitaa.com/farhangyar99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا