💠 بسم الله الرحمن الرحیم. قال الامام علی علیه السلام : لا يَنْبَغِي لِلْعَبْدِ أَنْ يَثِقَ بِخَصْلَتَيْنِ: الْعَافِيَةِ وَ الْغِنَى؛ بَيْنَا تَرَاهُ مُعَافًى إِذْ سَقِمَ، وَ بَيْنَا تَرَاهُ غَنِيّاً إِذِ افْتَقَرَ.
🔹سزاوار نيست انسان به دو چيز اطمينان پيدا كند: سلامتى و ثروت. چراكه در همان حال كه انسانى را تندرست مى بينى ناگهان بيمار مى شود و در همان حال كه او را ثروتمند مشاهده مى كنى ناگهان فقير و مستمند مى گردد.
📚 حکمت 426 نهج البلاغه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید
🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 موشن گرافیک زندگی حضرت علی علیه السلام
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید
🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شهید دستغیب: بهترین ساعات ماه رمضان کدام است،؟!
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید
🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 میگویند زن را در کیسه سیاه نپیچید!
👤 #شهیدمطهری
🔹ما نمیگوییم زن خود را در کیسه سیاه بپیچید ولی آیا باید طوری لباس بپوشد و در اجتماع عمومی ظاهر شود که برجستگی پستانهایش را هم به مردان شهوتران و چشمچران نشان بدهد و از آنطور که هست بهتر و جاذبتر برای آنها جلوه دهد؟
🔸از وسائل مصنوعی در زیر لباس استفاده کند تا چاقی و زیبایی مصنوعی را هم برای فریفتن و دل ربودن مردان بیگانه به مدد بگیرد؟ این مدها و لباسهای تحریک آمیز برای چه به وجود آمده است؟ آیا برای این است که بانوان آن لباسها را برای همسرانشان بپوشند؟! ...
✅ آیا لباسهایی که نازک کاریها و برجستگیهای بدن را نشان میدهد جز برای تهییج مردان و برای صیادی است؟ عملًا غالب خانمهایی که از این نوع کفشها و لباسها و آرایشها استفاده میکنند تنها مردی را که در نظر نمیگیرند شوهران خودشان است.
🔹زن میتواند در میان زنان و در میان محارم خود از هر نوع لباس و آرایشی استفاده کند اما متأسفانه تقلید از زنان غربی برای هدف و منظور دیگری است.
🔸غریزه خودآرایی و شکارچیگری در زن غریزه عجیبی است. وای اگر مردان هم به آن دامن بزنند و مدسازان و طراحان نواقص کار آنان را برطرف کنند و مصلحین اجتماع! هم تشویق کنند.
✅اگر دختران در اجتماعات عمومی لباس ساده بپوشند، کفش ساده به پا کنند، با چادر یا با پالتو و روسری کامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آیا در چنین شرایطی بهتر درس میخوانند یا با وضعی که مشاهده میکنیم؟
💢اصولًا اگر التذاذهای جنسی و منظورهای شهوانی در کار نیست چه اصراری است که بیرون رفتن زن به این شکل باشد؟ چرا اصرار میورزند که دبیرستانهای مختلط به وجود آورند؟
📗 استاد مطهری، مسئله حجاب، ص ۱۰۱-۱۰۰
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید
🆔 @farhanng
✅ هر درختی را از روی میوه اش باید شناخت؟!
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌲🍍🥦🥝🌳🍊🌴🥑🌵
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗣ميگويند اين مطلب در انجيلهم آمده است که هر درختي را از روي ميوهاش بايد شناخت. ما چه کار داريم که در متن و محتواي مکتب اسلام تحقيق کنيم و ببينيم چيست و در متن و محتواي مکتب مسيحيت تحقيق کنيم و ببينيم چيست؟ دنبال ميوههاي ايندو ميرويم. سراغ ميوه مسيحيت ميرويم؛ کشورهاي مسيحي کشورهاي متمدن و پيشرفته هستند، هم در تمدن مادي جلوتر هستند و هم در فرهنگ و امور معنوي. وقتي سراغ مسلمين ميرويم ميبينيم مردمي عقبمانده هستند. از نظر فلسفه عمل- يعني فلسفهاي که معيار حقيقت را نتيجه عملي ميداند و روي هيچ مسئلهاي غير از معيار عمل فکر نميکند- اين کافی است براي آنکه اسلام را در مقابل مسيحيت محکوم کند.
ولي اين سخن جواب بسيار واضح و روشني دارد. شما يک جامعه اسلامي و يک جامعه مسيحي را ميبينيد. چنين فکر ميکنيد که در جامعه مسيحي مسيحيت صددرصد پياده شده و اين مسيحيت «پياده شده» است که به اين نتيجه رسيده، و در جامعه اسلامي نيز اسلام پياده شده و اين اسلام «پياده شده» است که به اين نتيجه رسيده است. اتفاقا قضيه به شکل ديگري است؛ چشمهايت را باز کن، اندکي نگاه کن!
شيخ محمد عبده در جواب يک کشيش مسيحي که به همين شکل استدلال کرده بود، گفته بود: بسيار استدلال صحيحي است که ميگوييد هر درختي را از روي ميوهاش بايد شناخت، ما هم اين مطلب را قبول داريم ولي به شرط اينکه بدانيم اين ميوه مال همين درخت است. پس اصل مطلب اين است: بايد ميوهاي را ببينيم که صددرصد مال اين درخت است، نه اينکه ما خيال ميکنيم مال اين درخت است و [در واقع] مال جاي ديگري است. ما هم در اينجا ميگوييم دليل امتياز اسلام بر مسيحيت اين است که ما تا آن روزي که به اسلام ولو به طور نسبي عمل ميکرديم، پيشرفتهترين ملتهاي دنيا بوديم. به اتفاق تمام اهل تحقيق، از ابتداي ظهور اسلام تا قرن پنجم و بلکه قرن ششم هجري، مشعلدار تمدن و فرهنگ جهان، جهان اسلام بوده است؛ جهان اسلام بود که از قطعهها و تکه پارهها و از موادّ متلاشي شده تمدنهاي مختلف، مايهاي ساخت و از اين مايه حقيقتي را به نام «تمدن و فرهنگ اسلامي» به وجود آورد، و در آن وقت دنياي مسيحيت در نهايت توحّش و بربريت زندگي ميکرد.
در آن زمان دنياي مسيحيت به دين مسيح چسبيده بود و دنياي اسلام به طور نسبي به دين اسلام. از وقتي که ما اسلام را رها کرديم و شما مسيحيت را رها کرديد، [ما رو به انحطاط گذاشتيم و شما رو به پيشرفت]. بعد از جنگهاي صليبي و رفت و آمدهاي ميان شرق و غرب و انتشار سفرنامهها و رابطهاي که با تمدن اندلس (تمدّن اسپانيا) پيدا کرديد و دانشجوياني به آنجا فرستاديد و اقتباسهايي کرديد، و بعد از آنکه معيارهاي مسيحيت را شکستيد و به معيارهاي اسلام روي آورديد، [دنياي شما به ثمر نشست]. اصلًا پيدايش مذهب پروتستان «1»معلول برخورد شما با دنياي اسلام بود. از آن روزي که شما مسيحيت را رها کرديد و معيارهاي ديگري را- که مال بيرون دنياي مسيحيت بود و بيش از پنجاه درصد آن را از دنياي اسلام گرفته بوديد- به کار گرفتيد دنياي شما به ثمرات ثمربخشي رسيد، و از آن روزي که ما واقعيت و حقيقت اسلام را رها کرديم و فقط يک قشر و پوستهاي از آن براي ما باقي ماند بدبخت شديم؛ به خيال خودمان اسلام در ميان ما عمل ميشود ولي اسلام در ميان ما عمل نميشود.
بنابراين صحت فرضيه را عمل نشان ميدهد ولي به شرط اينکه روشن شود فرضيه ديگري در کنار آن وجود ندارد. هميشه در مسائل اجتماعي اينطور است. بسيار سادهانديشي است که وقتي در دنيا ميبينيم مردمي وابسته به يک مکتب، پيروزيهايي کسب ميکنند، فورا آن پيروزيها را صددرصد براي آن مکتب بدانيم؛ بسا هست که علل و عوامل و جريانهاي ديگري وجود دارد که آنها بيشتر در موفقيت تأثير دارند.پس اينکه ميگويند «اگر فرضيهاي در عمل نتيجه داد دليل بر صحت آن است» در جايي درست است که ما بدانيم فرضيه ديگري در اين مورد نميشود ارائه داد و راه، منحصر به اين فرضيه است.
بنابراين به اين سه دليل نميتوان اين مطلب را قبول کرد که «عمل معيار شناخت است». باز بايد دنبال همان اصل برويم: دو گونه شناخت داريم: شناختهاي خودمعيار و شناختهاي غير خودمعيار. تازه اگر عمل را هم به عنوان معيار شناخت قبول کنيم، در حقيقت و واقع، يک نوع شناخت را معيار شناخت قرار دادهايم نه چيز ديگر.
🔖«مطهری مرتضی،مساله شناخت،صدرا،تهران،چ33،آبان94،ص۲۲۹-۲۳۲»
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید
🆔 @farhanng
🗣امام خمینی (ره) :
چون برای خدا کار میکنیم دیگر چه باک! هرچه میخواهند علیه ما تبلیغات کنند و هرچه میخواهند ما را بد جلوه دهند. امیرالمؤمنین علی، علیه السلام، فرمودند تمام عالم اگر پشت به من کنند، من ابا ندارم. پس وقتی کار برای خدا باشد دیگر چه باک. هرکس برای خدا بیشتر کار کند بیشتر فحش میشنود.
🔖 «صحیفه امام خمینی»جلد 15،صفحه497
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید
🆔 @farhanng
🗣امام خمینی (ره):
امروز ما احتیاج به اتحاد داریم. امروز باید همه با هم باشیم، اگر چنین نباشیم ما را از بین خواهند برد. همه قدرتها احساس کرده اند که اسلام برایشان ضرر دارد، و بعضی از آنها صراحتاً می گویند که با این اسلامی که در دنیا ما مطرح کرده ایم مخالف اند. آنها اسلامی مانند اسلام سعودیها را می خواهند. منافقین هم می گویند اسلامی که دست ببرد اسلام نیست، با اینکه در قرآن صراحتاً آمده است. البته گرانی هست، کمبود هست، و بیشترین صدمه اش به کارمندان دولت می خورد، ولی باید تحمل کرد. اگر امروز گله هایمان به بازار، مجلس و دولت کشیده شود و این گله ها به اختلاف تبدیل گردد، همه مان مسئول هستیم. اگر امروز اسلام سیلی بخورد، دیگر سربلند نمی کند. به خاطر اسلام باید مقداری از ناراحتی هایمان را کنار بگذاریم.
🔖صحیفه امام جلد ۱۸ ص ۲۷۴
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید
🆔 @farhanng
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فکر نکنی کسی هستی!
👤علامه محمدتقی جعفری
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید
🆔 @farhanng