🔰نشست بصیرتی سیاسی
ویژه دانشجویان فعال تشکل ها و کانونهای مذهبی و دانشجویان حامیم
✅همزمان با روز دانشجو
با موضوع:
بازخوانی اغتشاشات ١۴٠١ وپیشگیری ازفتنه ها
استاد:
سرکار خانم ص. محمدپور
زمان :سه شنبه ١۴ آذر
ساعت ١۴
مکان :در بستر مجازی
لینک جهت حضور :👇
https://croom.ir/tamaddonsaz338
💥با گزینه میهمان وارد شوید
بارها دیده و شنیدهایم: محصولات شرکت متا (فیسبوک و اینستاگرام بهطور خاص) بهراحتی و کاملاً سلیقهای مطالب کاربران را سانسور و حتی صفحات را حذف دائم میکنند.
آیا میدانید مدیر سیاستگذاری عمومی این شرکت و مسئول مستقیم سانسور کیست؟ خانم «پریسا ثابتی زگت» دختر ارشد #پرویز_ثابتی.
@farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستند پرویز ثابتی؛ تحریف تاریخ به سبک نفر دوم ساواک
🔹قسمت اول
@farooq313
🔴 رهبر انقلاب در دیدار رئیسجمهور کوبا تأکید کردند:
✅ تشکیل ائتلاف جهانی در برابر زورگوییهای آمریکا و غربیها
🔻رهبر انقلاب در دیدار «میگل دیاز کانل» رئیسجمهور کوبا و هیئت همراه با اشاره به ظرفیتهای فراوان سیاسی و اقتصادی دو کشور تأکید کردند: باید از این ظرفیتها برای تشکیل یک اتحاد و ائتلاف میان کشورهایی که در قبال زورگوییهای آمریکا و غربیها دارای موضع یکسان هستند، استفاده شود.
🔻ایشان افزودند: این ائتلاف با تمرکز بر همکاریهای اقتصادی، میتواند در مورد مسائل مهم جهانی همچون موضوع فلسطین موضعگیری مشترک و تأثیرگذار داشته باشد.
🔻رهبر انقلاب در خصوص مسائل فلسطین خاطرنشان کردند: موضوع فلسطین فقط مربوط به قضایای اخیر غزه و بمبارانها نیست زیرا مردم فلسطین درطول ۷۵ سال گذشته همواره تحت انواع شکنجهها و رنجها و کشتارها بودهاند اما اکنون فاجعه در غزه آنقدر بزرگ است که واقعیت برای افکار عمومی جهان برملا شده و امکان پنهان کردن آن وجود ندارد.
@farooq313
فاروق
#تشیع_انگلیسی(۱۱) ↙️همراهی با جبهۀ استکبار 1. همراهی با انگلستان یاسر الحبیب، مهند الشویلی، از عوا
#تشیع_انگلیسی (۱۲)
♨️حمایت متقابل از رژیم غاصب صهیونیستی
💢جریان تشییع انگلیسی با ایجاد تفرقه میان مسلمانان تلاش میکنند که حمایت شیعیان از فلسطین را از میان بردارند.
⛔️این جریان با طرح موضوعاتی همچون فلسطینی ها سنی بوده و عرب بوده و ربطی به ما ندارند موضوع فلسطین را سنی-عربی معرفی نموده به طوری تلاش دارند فشارهای مسلمانان علیه رژیم غاصب صهیونیستی را به حداقل ممکن برسانند.
〽️جریان تشیع انگلیسی با حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی، هرگونه دفاع در مقابل این رژیم را جایز نمیداند.
⚠️#یاسر_الحبیب در این رابطه می گوید:
جنبش فتح، حماس، جهاد اسلامی، جبهۀ ملی، سازمان آزادیبخش فلسطین و بقیۀ گروههای فلسطینی، همه را جمع کنید و در نزدیکترین سطل آشغال پرت کنید. اقدامات آنها نیز شرعی نیست. آنها به سمت زنان و کودکان بیگناه یهودی موشک پرتاب میکنند.
حمایت این جریان از رژیم صهیونیستی، یکطرفه نبوده؛ بلکه دوطرفه است. رژیم غاصب صهیونیستی نیز با حمایت از این جریان، تشیع شیرازی را غیر از تشیع خمینی دانسته و دستور به حمایت از آنها داده است.
📚منبع: جریان شناسی تشیع انگلیسی، ص۱۹۴
@farooq313
فاروق
#پرونده_ویژه #بازگشت_از_نیمه_راه(۱۰۸) ⛔️ دریغ از یک تبریک ☑️ پس از رحلت حضرت امام خمینی، و انتخاب
#پرونده_ویژه
#بازگشت_از_نیمه_راه(۱۰۹)
✡️ بیرون ریختن عقدههای درونی
💢 آیتالله منتظری که پس از عزل از قائم مقامی در سکوتی عمیق فرورفته بود، ناگاه با روی کارآمدن دولت محمد خاتمی که شعارهایی همچون دموکراسی و جامعه مدنی را سرلوحه کار خود قرار داده بود، تغییر رویکرد داد و با سخنانی نابخردانه و عجیب و از روی بی تقوایی تمام، جوّ جامعه را بهم ریخت و کشور را دچار تشنج کرد.
💢 همزمان با میلاد حضرت علی(ع) و درست ۵ ماه و ۲۱ روز پس از دوم خرداد۷۶ یعنی در ۲۳آبان، مردم نجف آباد اصفهان به دیدار آیتالله منتظری آمده بودند.
💢 منتظری در ابتدای سخنانش از امر به معروف و نهی منکر سخن گفت:
💢 «...در هر زمان بایستی معروف در جامعه بسط پیدا کند و جلوی منکرات گرفته شود. حالا یک فردی یک کار جزئی انجام میدهد که خلاف است، این را من میتوانم نهی از منکر کنم، اما مثلاً یک منکری است در جامعه که این نهی را شخص نمی تواند انجام دهد، باید مردم متشکل شوند»
💢 سؤالی که اینجا مطرح می شود این است که کدام منکر بود که از توان یک نفر نهی آن خارج بود و باید برای جمع کردن آن، تشکل و تشکیلات را لازم میدانست؟ آیا منتظری داشت زمینه یک اغتشاش را فراهم میکرد؟
منبع:
سایت جهان نیوز
✍#حسین_کاظمی
@farooq313
#توجه👇👇
غیرحضوری شدن مدارس مقطع دبستان در ۳ شهرستان در خوزستان
مهدهای کودک و مدارس مقطع دبستان در دو نوبت صبح و بعدازظهر روز سهشنبه با توجه به شرایط جوی در شهرستان های اهواز، باوی و کارون غیرحضوری شد
پ.ن
بالاخره تعطیل کردند....
😏
@farooq313
➿🔹➿🔹➿🔹
🔹➿🔹➿🔹
➿🔹➿🔹
🔹➿🔹
➿🔹
🔹
«قراردادهای خونین»٣
✍ز. سبحانی
#بخش_اول
حساب شبهایی که او را مخفی کرده بودند داشت از دستش در میرفت. روزنامهها میگفتند که فقط نُه شب از این شبها، در آرژانتین مخفیاش کرده بودند و خدا میداند چقدر طول کشیده بود تا او را به اینجا بیاورند آن هم قاچاقی.
هفده سالی میشد که همه او را به اسم «نیکولاس کلیمن» میشناختند. شبهای اول به این فکر میکرد که چطور شناساییاش کردند؟!
این اواخر هم به این فکر میکرد که آخر عاقبتش چه میشود؟ و از حسابی که سر او برای پنهان کردن خیلی چیزها باز کرده بودند، بیخبر بود.
غائلهی قاچاقش در جهان تمام نشده بود که او را آوردند و نشاندند جلوی کلی آدم با ملیت ساختگی و جعلی.
دور و برشان هم پر بود از خبرنگارانی که مدام از این گوشه به آن گوشه میرفتند تا زاویههای مختلف جلسه را برای غایبان به تصویر بکشند.
فلش دوربینها، چشمهای آبی رنگاش را میآزرد. از پشت عینک، هم میشد جاخوردنش را از دیدن این همه دوربین و آدم، حس کرد. بیشتر از او، خود خبرنگارها متعجب بودند؛ هرجور حسابش را میکردند، آدم روبهرویشان با آن قدِ بلند و کلهی تاس و بینی باریک برگشته، هیچ رقمه به آدولف آیشمن، فرماندهی نازی فاشیستها شبیه نبود. عدهای هم درگوشی گفتند که قیافه و حتی حرفزدنش به یک کارمند سادهی بانک شبیهتر است تا یک فرماندهی عالیرتبهی SS؛ ولی جارچیها بلد بودند خیلی چیزهای عجیب و غریب را واقعی و معمولی جلوه دهند.
مخصوصا برای این روزها که حسابی دستشان خالی بود. آخر، تمام ترفندها و جارزدنهایشان هم نتوانسته بود جوابگوی ذهن پرسشگر جهان و حتی جوانهای یهودی باشد. از یک جایی به بعد، دیگر استدلالهایشان در حدی نبود که طبل هولوکاست را به فرسنگها دورتر یعنی فلسطینِ مسلمانِ بیربط با نازیها را مرتبط کند.
دوستان و همکاران اسحاق شامیر بودند که مثل منجی به دادشان رسیدند و آدولف را از آن سر دنیا یعنی آرژانتین، ربودند و قاچاقی برایشان به ارمغان آوردند. آن زمان، اسحاق شامیر از مأموران موساد بود.
با همهی اینها یک جای کار میلنگید و حساب کتابشان با آدولف جور در نمیآمد. شاید هم طبق قول و قرارهای پنهانی پیش میرفتند ولی ظاهرش هرچه بود، خوشایند نبود. نه خوشایند آدولف و نه خوشایند جارچیها و نه حتی خوشایند مخفیکارها...
آدولف نه فقط قیافهاش به نازیها نمیخورد بلکه حتی محاکمهاش هم شبیه هیچ یک از نازیها نبود.
با خودش فکر میکرد که آخر عاقبت تنها نازی که بیرون از دادگاه نورنبرگ محاکمه میشود؛ چه میشود؟ آن هم در دادگاه اسرائیلی که از قاضی گرفته تا دربان آن، برای سرپوش ملیت جدیدیشان، خون یهودیها را مطالبه میکردند. خواندن ته ماجرا، هوش زیادی نمیخواست، علیالخصوص اینکه خواهان پرونده، اسرائیل بود که در زمان هولوکاست مدعایش، اثری از آن بر روی نقشهی جهان نبود.
آدولف یک لحظه احساس کرد در بدمخمصهای گیر افتاده و آرزو کرد که با همقطارانش در همان نورنبرگ آلمان محاکمه میشد؛ خبر داشت که آنها قبل از محاکمه یا خودکشی کرده بودند یا از قبل مرده بودند و
چند نفری که بدون سرکاری محاکمه شده بودند، آنقدری مهلت داشتند که خاطرات مستند و بیسند در معیت هیتلر را بنویسند و بعد اعدام شوند. در نظر او خوبی آن دادگاه به این بود که داوران آنجا، سران متفقین بودند نه کسانی که به جرم آدمربایی و قاچاق او تحت پیگرد قانون بینالملل بودند؛ اما صدای درونش او را از این دلخوشی بیرون آورد: «بیخیال شو! اینا فرقی باهم ندارند همشون سر و ته یه کرباسن.. »
فلش دوربینها او را از افکار آشفتهای که به سرش چنگ میزدند، جدا کرد، سعی کرد حواسش را جمع سوالهای احساساتی دادستان یهودی کند که بدون مدرک و سند فقط در حال القای یک نمایشنامه بود...
سرجمع همهی جوابهایی که از دهان آدولف خارج شد، تأکید بر بیگناهیاش بود و گاهی هم «مأمور و معذور بودن» را به میان میکشید.
آدولف، هربار، با حرفهای دادستان، گذشته را ورق میزد. صدای اتوبوس و قطارهایی که برای جابه جایی یهودیان آلمان و لهستان فراهم کرده بود در سرش پیچید، گفت: «من میخواستم یهودیها زیر پای خود زمین محکم داشته باشند...»
اگر وراجی دادستان نبود، شاید تا فراخوان جذب یهودیان اروپا برای اتحاد با نازیها توسط آبراهم اشترن و اسحاق شامیر ماجرا را پیش میبرد و حتی از همکاریشان با نازیها در شرق اروپا پرده برمیداشت.
از بخت خوب یا بد او بود که «آبراهم» رهبر گروه «اشترن»، دنیا را از وجود خود راحت کرده بود؛ در عوض، اسحاق شامیر، جانشین او از کلهگندههای اسرائیل بود که میشد با استناد به این حقیقت، خودش را تبرئه کند؛...
🍃ادامه دارد
@farooq313
May 11
💠امروز #سه_شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ مصادف با ۲۱ جمادی الاولی
📿ذکر روز سه شنبه: یا ارحم الراحمین (صد مرتبه)
9️⃣2️⃣ روز تا سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی
💐 شادی ارواح طیبه شهدا صلوات
@farooq313
🔰نشست بصیرتی سیاسی
ویژه دانشجویان فعال تشکل ها و کانونهای مذهبی و دانشجویان حامیم
✅همزمان با روز دانشجو
با موضوع:
بازخوانی اغتشاشات ١۴٠١ وپیشگیری ازفتنه ها
استاد:
سرکار خانم ص. محمدپور
زمان :سه شنبه ١۴ آذر
ساعت ١۴
مکان :در بستر مجازی
لینک جهت حضور :👇
https://croom.ir/tamaddonsaz338
💥با گزینه میهمان وارد شوید
May 11
چاپ میرزا کوچک خان.pdf
5.04M
🗞 ویژه نامه «میرزا کوچک خان»
✏️سوالاتی که در این شماره پاسخ داده میشود:
❓آیا میرزا شخصیتی تجزیه طلب بوده؟
❓چرا برخی میرزا را مزدور شوروی معرفی میکنند؟
❓رهبران انقلاب چه نگاهی نسبت به میرزا کوچک خان دارند؟
❓جریان نفوذ در نهضت جنگل چه بوده است؟
@farooq313
فاروق
➿🔹➿🔹➿🔹 🔹➿🔹➿🔹 ➿🔹➿🔹 🔹➿🔹 ➿🔹 🔹 «قراردادهای خونین»٣ ✍ز. سبحانی #بخش_اول حساب شبهایی که او را مخفی کرد
➿🔹➿🔹➿🔹
🔹➿🔹➿🔹
➿🔹➿🔹
🔹➿🔹
➿🔹
🔹
«قراردادهای خونین»٣
✍ز. سبحانی
#بخش_دوم
... اما ترجیح داد که برای گوشهایی که نمیخواهند بشنوند، زحمت گفتن را به خود ندهد و اجازه داد دادستان همچنان با همان پرحرفی بتازد.
در گیرودار توجیه درون خود و حرفهای بیسر و ته دادستان بود که «قراردادهای سازمان صهیونیست جهانی» از دهان او به گوش حاضران رسید. همهمهی دادگاه، او را خاموش کرد. یک لحظه یاد موساد افتاد که چطور او را بعد از هفده سال با هویت ساختگی نیکولاس در آرژاننین، پیدا کرده بود. میدانست آدرس خانهاش را میدانند...
اما سکوت دادگاه، یعنی اینکه او باید ادامه میداد و از محتوای قراردادهای بین هیتلر و سازمان بگوید. قراردادهای خونین که ارمغانش «تسلط بر جهان» بود و برایش میلیونها آدم با برچسب جنگ جهانی، قربانی کرده بودند؛ آدولف کچل، که دیگر برایشان عددی نبود.
هجوم این دانستهها،آدولف را سر چندراهی گذاشت که
نمیدانست از کجا شروع کند؛ از همان اول که
«سازمان صهیونیست جهانی یهودی» به این نتیجه رسیده بود با اخلاق بد یهودیهای ساکن اروپا، نمیتواند نقش خیرخواه را بازی کند و اول و آخر نقشههایش را نقش بر آب میکردند؛ یا از فلسطین که کتاب تحریف شده، از آن به عنوان سرزمین موعود یاد کرده بود.
در چشمهای آدولف تردید موج میزد.
شاید اگر از زد و بند سازمان با هیتلری که نمیخواست یهودیها در اروپا بمانند، شروع میکرد بهتر میبود؛ در سال1930 که خبری از جنگ نبود و رکود بدی یقهی آلمان را میفشرد، قرار مدار بر این شد که در ازای تأمین سوخت و مواد خام آلمان توسط سازمان، هیتلر متعهد میشد با اتوبوس و قطار، یهودیان اروپا را راهی فلسطین کند. به آن نشان که سازمان از همان سال، شروع به توسعهی بانک و چند کارخانه توسط سردمدارانش در فلسطین کرد. آدولف حتی به این فکر کرد که
پای تبلیغات جارچیها برای سرزمین موعود و انتشار فراخوانهای اتحاد با نازیها را هم وسط بکشد و از ضرب سکههایی بگوید که به یمن این نقشهی بیعیب و نقص، نشان نازیها یک طرفشان بود و نشان ستارهی داوودِ صهیونیستها در طرف دیگر!
آدولف میدانست که همهی اینها قرار بوده مخفی باشند؛
اما قدرت خدا، گاهی وقتها سازمان، زنجیر پاره میکرد و علنی، از نازیها حمایت میکرد. طوری که صدای رئیسجمهور چک را درآورد و به سردستهی سازمان توپید: «آقاجان! این چه وضعیست که راه انداختهاید در حالی که ما از جان و مالمان برای شکست نازیها خرج میکنیم تا اروپا تقویت شود، سازمان صهیونیستها به جای دفاع از اروپا، با کمکهای مالی و مادی، نیاز نازیها را تأمین میکند...»
یادش آمد که بعد از این تشر، تقریبا یکسال قبل از پایان جنگ جهانی دوم، قراردادی نوشتند که همین خود بدبخت نشستهاش در جایگاه اتهام، بعد از مهیا کردن اتوبوسها، میبایست یهودیها را از میان اسرای مسیحی در اردوگاهها، جدا میکرد و آنها را به سوی فلسطین روانه میکرد...
آدولف غرق باید و نباید چه بگوید و چه نگوید بود که باز هم بدون هماهنگی گفت: «نمایندهی صهیونیستها یعنی کاستنر مأمور بود، یهودیهای به درد بخور را جدا کند و آنها را سوار اتوبوس کند و بدردنخورها را هم به اردوگاه برگرداند»
آدولف نمیدانست چه چیز مهمی را افشا کرده که سروصدای دادگاه او را از افکارش بیرون آورد. کار از کار گذشته بود. این حرفها درگوشی بود که نباید جار زده میشد؛ تا به وقت نیاز برای توجیه افکار عموم، برای بعدهایی مثل این روزها بتوانند با علم کردن مظلومیت همان یهودیهای بدرد نخور، اشکها بریزند و راه رسیدن به اهدافشان را هموار کنند.
دادستان که از این افشاگری دیگر رنگ و رویی برایش نمانده بود، وسط دادگاه پرید و برای چندمین بار قصهی مظلومیت نخنما را از سر گرفت و گفت و گفت تا همهمهها خوابید.
شیرپاک خوردهای هم در میان حضار دادگاه، پیدا نشد که بایستد و فریاد بزند که با تمام این روضهها، برای جنایتهای در فلسطین چه جوابی دارید؟
چطور یهودیان مهاجر آواره و بیچاره، همگی با پول و اموالشان از آلمان آمده بودند این سر دنیا؟ و هنوز پایشان به فلسطین نرسیده حسابهای بانکیشان پر شده بود؟!
اما طبق معمول صدای عدالت خاموش ماند و حاضرین گاهی کلههایشان را برای مصیبتخوانی دادستان بالا و پایین کردند.
🍃ادامه دارد
@farooq313
فاروق
#پرونده_ویژه #بازگشت_از_نیمه_راه(۱۰۹) ✡️ بیرون ریختن عقدههای درونی 💢 آیتالله منتظری که پس از عزل
#پرونده_ویژه
#بازگشت_از_نیمه_راه(110)
✡️ زیرسؤال بردن منصب ولایت فقیه
⛔️ در سخنرانی 23 آبان 76، آقای منتطری که خود روزگاری از تئوریسین های بحث ولایت فقیه بود، پس از بیان سخنانی در مورد مناصبی نهی منکرشان لازم است، صراحتاً منصب ولی فقیه را زیر سوال برد و گفت:
⛔️ «در قانون اساسی ما یک ولی فقیه ذکر شده، اما معنایش این نیست که ولی فقیه یعنی همه کاره، آن وقت دیگر جمهوری معنایی نخواهد داشت. ولی فقیه هم با آن شرایطی که در قانون اساسی دارد، وظایفی در قانون اساسی برایش مشخص شده، عمده وظیفه اش – که مهمتر است- اینکه نظارت کند بر جریان جامعه، مشی جامعه یک وقت از موازین اسلام و حق منحرف نشود.»
⛔️ او با تشابه حکومت جمهوری اسلامی با حکومت چماقی در دنیا بیان کرد:
⛔️ «در دنیا با چماق نمی شود کار کرد، حکومت چماقی دیگر در دنیا پیش نمی رود. مردم روشن شده اند، هر کسی اهل مطالعه است، اهل کتاب خواندن است، بیدار است. در دنیا این گونه حکومت میکنند، حکومت دست ملت است، ما هم که گفته ایم جمهوری اسلامی، جمهور باید خودشان کشور را اداره کنند.»
⛔️ منتطری در ادامه سخنرانی اش دولت را همه کاره کشور دانست و با حمله به شورای نگهبان گفت:
⛔️ «مردم هستند که دولت را روی کار می آورند. دولت یعنی رئیس حکومت، رئیس جمهوری، نماینده ها را واقعاً باید مردم بیاورند روی کار، هیچ کس حق ندارد دخالت کند، اگر بنشینند خاصه خرجی(رفاقت بازی) کنند یک افرادی –ولو شورای نگهبان- ظلم کرده اند به حقوق مردم.»
ادامه دارد...
منبع:
خبرگزاری فارس
#حسین_کاظمی
@farooq313
فاروق
#تشیع_انگلیسی (۱۲) ♨️حمایت متقابل از رژیم غاصب صهیونیستی 💢جریان تشییع انگلیسی با ایجاد تفرقه میان
#تشیع_انگلیسی (۱۳)
↙️نفوذ در هیئت های مذهبی
✴️جریان تشیع انگلیسی برای همراه سازی اقشار مختلف مردم به ویژه قشر مذهبی؛ تلاش نمودند به واسطه نفوذ در هیئت های مذهبی خود را دایه دار ترویج و تبلیغ اهل بیت (ع) معرفی نمایند.
✴️این جریان در راستای این اقدام شروع به حمایت های مادی و معنوی از هیئت های مختلف می نماید.
به طوری که به واسطه پرداختن هزینه های هیئت سخنران و مداح خویش را به هیئت های اعزام نموده و در لابلای سخنرانی ها مطالبی که مورد اهداف خویش بوده مطرح ساخته به طوری که رفته رفته این هیئت ها از ماهیت انقلابی گری آن خارج شده و در نهایت رفتارهای ضد انقلابی داشته باشند.
📚جریان شناسی تشیع انگلیسی، ص ۲۰۰تا۲۰۶
@farooq313
میگفت :
مراقبامامزمان ِ
گوشهقلبتونباشید ،
نزاریدیادشخاکبخوره !
هرشبیهخلوتی
باآقاداشتهباشیم ؛
یهعرضارادتی ،
یهدردودلی
هیچچیزارزش ِاینونداره
کهجایآقاروتو
قلبامونبگیره ،
کههرچیشیعهمیکشه
ازفراموشی ِ
وجودامامزمانشه !
@farooq313
✨ مناجات ✨
✨خدايا! طاعتت را بر ما الهام كن و از نافرمانيت ما را دور كن و آسان كن بر ما راه رسيدن بدانچه آرزومنديم از تحصيل آنچه موجب خوشنودى تو است
و ما را در وسط بهشتهايت جاى ده و پراكنده ساز از پيش ديدگان ما ابرهاى شك و شبهه را
و بردار از دلهاى ما پردههاى ترديد و تاريكى را و دور كن باطل را از نهاد ما و پابرجا كن حق را در درون ما زيرا اين شك و ترديدها و گمانها فتنهانگيز و تيره كننده عطاها و بخششهاى زلال و صافى است
✨خدايا خدايا! ما را در كشتىهاى نجاتت جاى ده و از لذت مناجاتت بهرهمند ساز و ما را بر لب درياچههاى محبتت وارد كن
و شيرينى دوستى و مقام قربت را به ما بچشان و جهد و كوشش ما را در راه خودت و همتمان را در طاعت خودت قرار ده
و نيتهاى ما را در مورد كارهايى كه برايت انجام دهيم خالص گردان زيرا ما با تو و از آن توئيم و وسيله اى به درگاهت نداريم جز خودت.
✨خدايا! مرا از برگزيدگان نيكوكار قرارم ده و به شايستگان نيك رفتارم ملحق كن
آنان كه به كارهاى نيك پيشى جسته و به سوى خيرات شتابان بوده و براى باقيات صالحات كار مىكنند و به رسيدن به درجات عالى و بلند كوشايند
كه براستى تو بر هر چيز توانايى و به اجابت خواستهام سزاوار
✨به رحمــتت اى مهـربانـترين مهربانان✨
📚الصحیفة الثانیة السجادیة
📚بحارالانوار
📚 و مفاتیح الجنان
•┈••✾🍃🍂🍃✾••┈
@farooq313
وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ
🚨برخی منابع از حادثه امنیتی در دریای سرخ خبر دادند، اما هنوز جزئیاتی منتشر نشده است.
@farooq313
🎯 شما طوطی نيستيد، چتجیپیتی هم انسان نيست
🔴 معمولاً اینطور تصور میکنیم که رباتها هر چه در حرکات، واکنشها یا جوابهایشان به رفتار طبیعی یک انسان واقعی نزدیکتر شوند، رباتهای بهتر یا پیشرفتهتری محسوب میشوند. بنابراین سازندگان رباتها تمایل فراوانی به هر چه شبیهتر کردن ساختههایشان به انسانها دارند. بااینحال، بسیاری از متخصصان اخلاق فناوری دربارۀ این موضوع تردید دارند. آیا واقعاً خوب است که مرز میان انسانها و رباتها کمرنگ شوند؟ انسان فرضکردن رباتها دقیقاً چه پیامدهایی یا آسیبهایی را میتواند به دنبال بیاورد؟
🔴 این موضوع وقتی پیچیدهتر میشود که بدانیم در میان ما آدمها نیز تمایلِ زیادی برای «انسانوار» قلمداد کردن موجودات غیرانسانی وجود دارد، چه پای حیوانات در میان باشد، چه رباتها یا حتی عروسکها و مجسمهها.
🔴 این روزها با فراگیرشدن بحث از چت جیپیتی و تواناییهای خارقالعادۀ زبانی آن، این مسئله بار دیگر به میان آمده است: امیلی بِندِر، زبانشناس مشهوری که یکی از خبرهترین متخصصانِ کاربرد زبان در هوشهای مصنوعی است، میپرسد: چرا #چت_جیپیتی باید مثل آدمهای معمولی حرف بزند؟ آیا چنین قابلیتی، به جز «فریبدادن» کاربران فایدۀ دیگری هم دارد؟ بِندر مینویسد: فرض ما این است که وقتی کسی حرف میزند، قصد دارد پیامی به ما منتقل کند و مسئولیت حرفش را هم میپذیرد، اما رباتها درکی از حرفی که میزنند و پیامدهایش ندارند.
🔴 «ما دنیا را تغییر دادهایم. ما یاد گرفتهایم ماشینهایی بسازیم که بهطور مکانیکی متن تولید کنند. اما هنوز یاد نگرفتهایم که چطور بین ماشین و ذهن انسان تمایز قائل شویم».
🔴 از نظر بِندِر «چتباتهایی که ما بهراحتی آنها را با انسان اشتباه میگیریم، صرفاً بامزه یا اعصابخردکن نیستند.» بلکه مبهمشدن مرز میان ربات و انسان، میتواند آسیبهای جدی در بر داشته باشد. یا اساساً منجر به از هم گسستن جامعه شود. یکی از مثالهای سادهاش، مسئلۀ «انسانهای جعلی» است. دنیل دنت، فیلسوف مشهور، مینویسد: ما نمیتوانیم در دنیایی با «افراد جعلی» زندگی کنیم. از وقتی پول وجود داشته، جعل پول نوعی خرابکاری اجتماعی قلمداد میشد که مجازات آن اعدام، درآوردن احشاء و شقهشقهکردن بود. بحث #افراد_جعلی هم دستکم به همین اندازه جدی است.
🔴 از نظر دنت رباتی که میتواند مثل یک انسان حرف بزند، فقط یک قدم تا سلاح خطرناکی که در جنگهای بیولوژیک یا هستهای میتواند به کار گرفته شود، فاصله دارد.
🔴 بِندِر میگوید من یک قانون دارم: «کمرنگکردن مرزها ممنوع!» اگر این قانون را بپذیرید، آنگاه خیلی راحتتر میتوانید از شرکتهای بزرگ تکنولوژی که برای توسعۀ هر چه بیشتر #هوش_مصنوعی سر و دست میشکنند، بپرسید: این کارها برای چیست؟ اگر این ابزارها ساخته میشوند تا زندگی ما انسانها را راحتتر کنند، پس چرا اصرار دارید آنها را مثل دیگر انسانها ببینیم؟ به آنها علاقهمند و وابسته شویم؟ یا وقتی آنها را از دست میدهیم، فکر کنیم یک دوست را از دست دادهایم؟ چرا ابزارها را در قلمرویی آنسوی انسانیت نگه نمیدارید؟
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
https://B2n.ir/t19517
@farooq313