روز تشییع سید حسن در بیروت،لحظهای که جنگندههای صهیونیستی با ارتفاع کم از بالای سرمان پرواز کردند شاهد بودم که وزیر خارجه کشورمان حتی یک میلیمتر هم از جایش تکان نخورد. از او پرسیدم: نترسیدید؟! لبخند زد و پاسخ داد از چه باید بترسم؟!
او فردا با چنین شجاعتی به میدان مذاکره میرود.
Ali Safari
@farsitweets
جدیدترین مختصات مذاکرهی غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان
_نامه ترامپ به ایران صرفا متمرکز در مسائل هستهای بوده و همانطور که قبلا گفتم وارد مسائل موشکی و منطقه نشده است.
_پیشنهاد مذاکره غیرمستقیم اصرار ایران بود.
_آمریکا به دنبال برگزاری مذاکره در امارات بود ولی ایران مذاکره در عمان را مطرح و تثبیت کرد.
_پیشنهاد آمریکا مذاکره در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه بود که در نهایت ایران پیشنهاد روز شنبه را داد و آمریکاییها قبول کردند.
_بنا به دلایل مختلف نباید نگاه صفر و صدی به روند و نتیجه مذاکره داشت و احتمال موفقیت آن بستگی به جدیتِ طرف آمریکایی دارد؛ احتمال شکست آن نیز کم نیست.
_مذاکره در یک محل؛ هم به صورت شفاهی و هم کتبی است.
_وضعیت ایران بنا به دلایل مختلف (اقتصادی و منطقهای) در شرایط پایینتر از زمان مذاکرات برجام است!
_مهلتِ ترامپ در نامه به ایران، همان ۲ ماهی بود که در رسانهها مطرح شد.
_آمادگی ۱۰۰٪ نیروهای مسلح _علیرغم اعتماد و پشتیبانی از تیم مذاکره کننده_ یعنی نگاه بدبینانه به طرف آمریکایی و مهیا بودن برای هر احتمالی.
_آمریکا دنبال توافقی بهتر از برجام بوده و کمتر از برجام را نمیخواهد؛ خروج ترامپ از برجام (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) نگاه او را در مذاکره مشخص میکند.
_مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم، در نتیجه تفاوتی نخواهد داشت.
_"حفظ غنی سازیِ صنعتی" و "مذاکره صرفا در حوزه هستهای" (نه موشکی و منطقهای) جزءِ خطوط قرمز ایران است.
_"ویتکاف" نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات، انعطاف بیشتری از وزیر خارجه آمریکا دارد.
aghplt
@farsitweets
رسانههای پاکستانی گزارش دادند:
🔹خنثیسازی حمله به انبار بمبهای هستهای در پاکستان
*FT*
@farsitweets
شب زود خوابیدن، صبح زود بیدار شدن فوقالعاده است. به همه کارات میرسی. درود بر زندگی پیرمردی.
*Fatemeh*
@farsitweets
نمیدونم واسه شمام پیش میاد یا نه؟
من گاهی وقتا دارم تو خیابون راه میرم، یا تو خونه دارم سریال میبینم، یهو از خودم میپرسم من اینجا چیکار میکنم؟ تو این خونه، تو این شهر؟ من از کجا اومدم؟ چجوری تا اینجا اومدم؟
یهو همه چی واسم عجیب میشه.☹
*monalisa*
@farsitweets
شرکت مدیریت شبکه برق ایران:
🔹با توجه به افزایش دما در اغلب نقاط کشور، رشد بار مصرفی شبکه سراسری برق به بیش از هشت درصد رسیده است.
*FT*
@farsitweets
جمله "هر کدوم که دلت میخواد بردار و اصلا با قیمتش کار نداشته باش" تا ابد میتونه حالمو خوب کنه
»شوهر عمه هستم«
@farsitweets
این خال رو دست منو میبینید ۸۹ درصد آدما اینو دارن حالا یکم بالا تر پایین تر اینو دست ولی همه دارن نگاه کنید شمام دارید.
»GIN-Beny«
@farsitweets
12.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مکالمه این سگ سعودی با یک فلسطینی اهل غزه را ببینید و از اعماق وجود درک کنید مظلومیت اسلام و مسلمین واقعی رو...
@farsitweets
عکسها بو دارن
مثلا این آقا بوی:
دین من انسانیته
من آریاییم
نه غزه نه لبنان
کار خودشونه
مشکل ایران با اسرائیل چیه؟
به عقاید هم احترام بذارید
میده.
*واجب التمجید*
@farsitweets