eitaa logo
توییت فارسی 🇮🇷
72.6هزار دنبال‌کننده
59هزار عکس
21.8هزار ویدیو
26 فایل
ناب ترین توییت ها رو برای اولین بار تو پیام‌رسان ایتا بخون 🐦🐦🐦 ارتباط با ادمین : @admin_for کانون تبلیغاتی پر بازده"موهیتو" در ایتا👇 https://eitaa.com/joinchat/640811208C7f1d0a63c0
مشاهده در ایتا
دانلود
از دراماهای زندگیم: یه دختربچه موفرفری بود بستری تو بخش سرطان، هر روز میومد دفترم برام شکلات میاورد انرژی بگیرم. یه روز برای تولدش یه عروسک خریدم، صبح بردم دیدم تختش خالیه و بچه از دست رفته. تکه‌ای از قلبم با اون بچه دفن شد‌ •Mo• @farsitweets
برای ازدواج ‏تایپ من دختر باهوشه، ازین دخترایی که واقعا میفهمن چی میگی، سواد دارن و میتونی راجع به زندگی و دغدغه هات باهاشون حرف بزنی. نه اینایی که وقتی داری باهاشون حرف میزنی تو فکر اینن که استوری فرداشون رو کدوم کافه بگیرن. •محمد بدون 206• @farsitweets
اگه زیاد اهل رژیم‌هایی هستید که کالری خیلی کم بهتون می‌رسونن این رو بخونین. سال ۱۹۴۴ بود، وسط جنگ جهانی دوم. توی اروپا خیلی جاها مردم به خاطر جنگ قحطی رو تجربه کرده بودن. ارتش و دولت آمریکا می‌خواستن بفهمن وقتی مردم مدت طولانی گرسنه می‌مونن، بعدش چطوری باید دوباره بهشون غذا داد که بهشون آسیب نزنه. یعنی هدف این بود که برای کمک به بازماندگان جنگ، روش درست تغذیه‌ی بعد از قحطی رو پیدا کنن. در دانشگاه مینه‌سوتا ۳۶ مرد جوان و سالم داوطلب آزمایش شدن. آزمایش سه مرحله داشت، ۳ ماه اول، غذای کامل می‌خوردن تا بدن‌شون به حالت پایه برسه (حدود ۳۲۰۰ کالری در روز). ۶ ماه وسط (مرحله گرسنگی): نصف اون مقدار کالری (حدود ۱۵۰۰ کالری) می‌دادن، بیشتر غذاهایی مثل سیب‌زمینی، نان سیاه، شلغم، کلم.۳ ماه آخر (بهبودی): گروه‌ها رو با رژیم‌های مختلف بازتغذیه کردن تا ببینن کدوم بهتره. آثار جسمی این آزمایش که قابل پیش‌بینی بود، شرکت کننده‌ها تا ۲۵ درصد وزن‌شون رو از دست دادن، ضعف، سرماخوردگی دائم و کاهش ضربان قلب داشتن، حرکاتشون کند شد، موهاشون ریخت و دست و پاشون ورم کرد. اما اثرات روانی آزمایش هم کم نبود. وسواس فکری درباره‌ی غذا (مدام درباره‌ی غذا حرف می‌زدن یا عکس غذا جمع می‌کردن)، افسردگی، بی‌حوصلگی، کاهش انگیزه داشتن، تحریک‌پذیری شدید، حتی مشاجره و پرخاشگری و کم شدن علاقه به روابط عاطفی و جنسی هم جزو اثراتش بود. یکی از شرکت‌کننده‌ها گفته بود: «دیگه به هیچ‌چیز جز غذا فکر نمی‌کنم. حتی تو خواب هم دارم نون می‌خورم.» یکی دیگه که برای کنترل اشتهاش همش آدامس می‌خورد کارش کشید به بیمارستان، بعضی‌ها بعد از آزمایش نمی‌تونستن جلوی پرخوری رو بگیرن و معده‌درد یا حالت تهوع شدید می‌گرفتن و بعضی‌ها گفتن حس می‌کردن آدم دیگه‌ای شدن، چون شخصیت‌شون عوض شده بود. خیلی از شرکت‌کننده‌ها تا آخر عمر عادت پیدا کرده بودن که همیشه غذای زیاد ذخیره کنن یا نگران تموم شدن غذا باشن. بعضی شرکت‌کننده‌ها تا مدت‌ها احساس افسردگی، اضطراب و وسواس فکری نسبت به غذا داشتن. چند نفر از اون‌ها در گفت‌وگوهایی که دهه‌ها بعد انجام شد، گفتن: «اون دوره واقعاً باعث شد بفهمم ذهن آدم چقدر شکننده‌ست وقتی غذا نداره.» دیکتاتور @farsitweets
3.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طرف رفته قصر سریال جومونگ رو پیدا کرده. انقدری که ایرانیا پیگیر این سریال بودن خود کره ای ها نبودن. •Mahia• @farsitweets
‏نظریه ی نامحبوب بنده اینه که انسان های با کیفیت صبحا میرن کافه نه شبا • pale blue• @farsitweets
دوست دارم برم تو پارکینگ‌های مختلف تو ماشین بشینم و حس و حال آدمارو ببینم و درک کنم. پارکینگ راه‌آهن، پارکینگ بیمارستان، پارکینگ تالار عروسی، پارکینگ مجموعه ورزشی، پارکینگ شهربازی. • Mohamad • @farsitweets
هیچچچچچ وقتتتتت چاقی رو توجیه نکنید چاقی رو نگید خودم اینجوری دوست دارم چاق نمونید با هررررر روشی که شده BMI رو برسونید زیر ۲۵ چاق بودن بیماریه چاق نمونید پزشک چاقو به دست @farsitweets
سنگین‌ترین خطبه نماز جمعه؛ غزه؛ من از شدت گرسنگی نمی‌توانم سخن بگویم، شما هم از شدت گرسنگی نمی‌توانید بشنوید.. أقم الصلاة.. سادات موسوی @farsitweets
بیمار: هیچ سابقه‌ای ندارم....فقط واسه چکاپ اومدم ما: خب پس چرا HLA نوشتن واست؟ بیمار: نه چیز خاصی نیست فقط روماتیسم دارم، یه بار سکته قلبی کردم، قبلا هم سرطان داشتم... الان خوبم 🙂 》🍒《 @farsitweets
ابراهیم سوزنچی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: راهبرد جدید علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، «منطقه قوی» با استفاده از پیوندهای عمیق اقتصادی است. @farsitweets
خواهر ۱۱ساله‌مو آوردم بیرون، من شیک توت‌فرنگی سفارش دادم اون تخم شربتی. 》ماییا《 @farsitweets
امروز یه مامان تو پارک گفت: خیلی خسته‌م. و بقیه مامانا انگار چراغی توی سرشون روشن شده باشه و یه چیزی یادشون بیاد بهش گفتن: واااااای ما هم... 》مهشید جهانگرد《 @farsitweets