❌ قالیباف: هدف ما این بود که فشار و آتش را از روی مردم برداریم، اگر این مذاکره انجام نمیشد، آیا صرفاً با شلیک یک موشک چنین اتفاقی می افتاد؟نه
البته اگر آن موشک، آن شجاعت و آن اقتدار هم وجود نداشت، این موفقیت به دست نمیآمد.
این همان ۴میدانی است که گفته بودم . اگر مردم در خیابان نبودند و این انسجام و غیرت وجود نداشت، آیا من به عنوان رئیس هیئت مذاکرهکننده و یک رزمنده میتوانستم با چنین قدرتی سخن بگویم؟ هرگز.
نیروی مسلح ما نسبت به دشمن تا بندندان مسلح، میتواند پوزه او را به خاک بمالد؛ اما بعد از خداوند تبارک و تعالی، جز با حمایت مردم این امر امکانپذیر بود؟ هرگز.
◉فـاروق : «رِسـانهایبَراےِحَقـیقَت»
🆔https://eitaa.com/farugh
قالیباف: فرق مذاکرات الان با دورههای قبل در این است که امروز علمِ پیروزیِ میدان، پشتوانه مذاکرات است.
◉فـاروق : «رِسـانهایبَراےِحَقـیقَت»
🆔https://eitaa.com/farugh
قالیباف: من امروز چون مذاکره کننده ام، بی اعتمادترین فرد هستم و به ونس نیز اطلاع دادم که ما بی اعتمادیم ولی با حسننیت آمده ایم
◉فـاروق : «رِسـانهایبَراےِحَقـیقَت»
🆔https://eitaa.com/farugh
❌قالیباف: هرگز قدرت نظامی با آتش به چنین اهداف بزرگی نمی رسید و اگر می خواستیم محاصره را بشکنیم باید جنگی طولانی تر می داشتیم اما در یک شب به اهداف رسیدیم
◉فـاروق : «رِسـانهایبَراےِحَقـیقَت»
🆔https://eitaa.com/farugh
❌قالیباف:
نیروهای مسلح ما نیاز به بازسازی دارند، بعد از امضای تفاهمنامه به این کار خواهیم پرداخت!
◉فـاروق : «رِسـانهایبَراےِحَقـیقَت»
🆔https://eitaa.com/farugh
❌ قالیباف: قرار بود آمریکا محاصره را ظرف ۳۰ روز بردارد اما ترامپ گفت همین امشب محاصره را برمیداریم
اگر مذاکره نبود این موضوع اتفاق نمیافتاد و اگر موشک نبود حرفهای من پای میز مذاکره بلوف و خالیبندی تلقی میشد.
◉فـاروق : «رِسـانهایبَراےِحَقـیقَت»
🆔https://eitaa.com/farugh
❌قالیباف: پس از امضا تفاهمنامه زمان میدان خدمت میرسد و باید بسیج شویم و ابتدا به مردم برسیم
◉فـاروق : «رِسـانهایبَراےِحَقـیقَت»
🆔https://eitaa.com/farugh
❌قالیباف: بند ۱۴ تفاهم نامه این است که باید به تصویب شورای امنیت برسد و تبدیل به قطعنامه شود
با توجه به سابقه ترامپ و پاره کردن توافق نامه اعتمادی به این موضوع نیست.
◉فـاروق : «رِسـانهایبَراےِحَقـیقَت»
🆔https://eitaa.com/farugh
❌قالیباف: سه کشور اروپایی که اینقدر موضوع را دنبال کردند اعلام کردند که آمادهاند درباره تحریم ها مذاکره کنیم
همان هایی که سپاه را در لیست تروریستی قرار دادند، چون هواپیما نمیتوانست به ایران بیاید، از طریق زمینی و با ماشین با خواهش می آمدند برای مذاکره با ما
◉فـاروق : «رِسـانهایبَراےِحَقـیقَت»
🆔https://eitaa.com/farugh
7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌قالیباف: من برای پذیرش حضور در تیم مذاکره کننده کراهت داشتم
فکر می کنید برای من راحت است که با کسی که طراح و آمر ترور حاج قاسم بوده، متنی را جمع بندی کنم؟
رئیس مجلس شورای اسلامی:
من نه تنها داوطلب حضور در تیم مذاکره کننده نبودم بلکه کراهت هم داشتم و قبل از پذیرش مسئولیت مذاکرات من تمام تلاشم را کردم که این مسئولیت به من سپرده نشود.
یکی از دلایل من برای عدم پذیرش این مسئولیت این بود که ترامپ طراح، آمر و ناظر ترور حاج قاسم است. سردار سلیمانی برای همه جهان اسلام عزیز بود اما حتما برای شخص من متفاوت بود. شما فکر میکنید این که بخواهم با چنین فردی، متنی را جمع کنم، کار راحتی است؟
اما وقتی دیدم هیچ کدام از مسئولان هیچ فرد دیگری پیشنهاد ندادند و پیشنهادات من را هم قبول نکردند؛ باید آنچه وظیفهام شده را انجام میدادم. بنا نیست کاری انجام دهیم که دوست داریم، بلکه باید آنچه وظیفه مان است را انجام دهیم.
◉فـاروق : «رِسـانهایبَراےِحَقـیقَت»
🆔https://eitaa.com/farugh
❌ قالیباف: ما دستمان روی ماشه است و اگر دشمن زبان منطق را نفهمد دوباره با زبان قدرت وارد میشویم
◉فـاروق : «رِسـانهایبَراےِحَقـیقَت»
🆔https://eitaa.com/farugh
❌ قالیباف: بازهم تاکید میکنم که تنگه هرمز هرگز به شرایط قبل بازنمیگردد.
◉فـاروق : «رِسـانهایبَراےِحَقـیقَت»
🆔https://eitaa.com/farugh