eitaa logo
کانال مطالب و اطلاع رسانی فرزاد تات
3 دنبال‌کننده
2هزار عکس
838 ویدیو
71 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 گزارش تصویری سخنرانی در دهه اول محرم ۱۴۰۳ 🔻 در جمع دانشجویان کشوری 🔹 دانشگاه فردوسی مشهد 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مکانی که خورشید لحظه‌ای آنجا تابید و رفت... 🔰 برشی از سخنرانی به مناسبت سالروز ارتحال آیت‌الله 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جوجه کلاغ‌هایی که باعث بی‌آبرویی صدام شدند! 🔹 برشی از سخنرانی به مناسبت ۳۰ تیر، سالگرد شهادت 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلیلی: اون زمانی که توافقات رو انجام می‌داد یکی تو خیابون بهم گفت آقا این هسته‌ای چیه؟ همه دنیا ول کرده ایران چسبیده بهش بهش گفتم.... 👈یکی از مهم‌ترین مسائل امروز دنیای رسانه ؛ روایت و روایتگری است، آن هم به‌خاطر جنگ روایتی است که در جهان وجود دارد. یک مؤسسه‌ آمریکایی در این‌باره می‌گوید ما در این قرن وارد جنگ روایت می‌شویم و هرکس بتواند روایت خودش را -به یک معنا گزارش خودش را- از پدیده‌ها در آن روز منتشر و تثبیت کند، آن روز حاکم است. و در این جنگ ما رسالت بزرگی داریم و آن هم روشنگری درست و تبیین دقیق و شفاف از پدیده هاست ✏️ 🆔 https://eitaa.com/a_hemmatian
از ۸۸۵ همت تعهدات باقی مانده از انتشار اوراق، ۲۶۸ همت مربوط به و مابقی یعنی ۶۱۷ همت مربوط به بدهی های برجای مانده از دولت یازدهم و دوازدهم است. 🆔 https://eitaa.com/a_hemmatian
🔰 امام خامنه ای : دولت نباید به جایی تبدیل شود که احزاب می‌خواهند دیدگاه‌ها و گرایش‌های خودشان را در آن‌جا رسمی و پرچمش را بلند کنند. این درست نیست؛ نتیجه‌اش این خواهد شد که از کار می‌مانید و آن وظیفه‌ای که بر عهده شماست، به بار نخواهد نشست. 🗓١٣٨٠/۶/۵ 🆔 https://eitaa.com/a_hemmatian
ماجرای عوض کردن زیلوهای کهنه و نخ نمای خانه مقام معظم رهبری فرمودند: اشتباه کردید که عوض کردید بروید همان زیلوها را بیاورید خاطره‌ای جالب از ساده زیستی رهبر معظم انقلاب ، از زبان سردار شهید شوشتری شهید سردار سرتیپ شوشتری با اشاره به توجه رهبری به ساده‌زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی می‌گوید: مقداری زیلو در خانه مقام معظم رهبری بود. آن‌ها را جمع کردیم و فروختیم و یک مقدار هم پول از مال شخصی خودم روی آن‌ها گذاشتم. تا به جای آن زیلوها، برای منزل آقا فرشی تهیه کنیم. وقتی زیلوها را عوض کردیم و فرش‌ها را پهن نمودیم، آقا تشریف آوردند و فرمودند: «این‌ها دیگر چیست؟» گفتم: «زیلوها را عوض کردیم». فرمودند: «اشتباه کردید که عوض نمودید. بروید همان زیلوها را بیاورید». اصرار را بی‌فایده دیدم و با هزار مکافات رفتم و زیلوها را پیدا کردم و توی خانه انداختم. زیلوهایی که واقعاً به آن‌ها نگاه می‌کردی، می‌دیدی که نخشان درآمده و ساییده شده‌اند. http://eitaa.com/noushabadi_ir
✏️ | کار کنید ولی دل نبندید! 📍علامه مصباح یزدی (ره): 🔹فرض کنیم فریاد امیرالمؤمنین (ع) به گوشمان می‌رسد که فرمودند: «فَلْتَكُنِ الدُّنْيَا فِي أَعْيُنِكُمْ أَصْغَرَ مِنْ حُثَالَةِ الْقَرَظِ وَقُرَاضَةِ الْجَلَمِ» 🔹آهای مسلمان‌ها! ای کسانی که حرف علی را می‌شنوید! دنیا باید در نظر شما از پر کاه و پرز پشم گوسفند کم‌ارزش‌تر باشد. 🔹وقتی پشم گوسفند یا حیوان دیگری را با قیچی می‌چینند، پرز آن پشم در هوا پخش می‌شود،‌ آن پرز هیچ ارزشی ندارد و کسی به آن اهمیت نمی‌دهد. می‌فرماید، دنیا در نظر شما باید از آن پرز کم‌ارزش‌تر باشد. «وَارْفُضُوهَا ذَمِيمَةً فَإِنَّهَا قَدْ رَفَضَتْ مَنْ كَانَ أَشْغَفَ بِهَا مِنْكُم»...این دنیا را رها کنید و دل به آن نبندید. 🔹البته این بدان معنا نیست که کار، زراعت، کشاورزی و دامداری نکنید. می‌فرماید، به دنیا «دل» نبندید. مگر خود علی(علیه‌ السلام) نخلستان‌ها به بار نیاورده بود؟ مگر قنات‌های زیادی احداث نکرده بود؟! هنوز هم قنات‌هایی که امیرالمؤمنین(علیه السلام) در اطراف مدینه به وجود آوردند، هست. 🔹او این قنات‌ها را احداث می‌کرد و وقتی به آب می‌رسید، هنوز آب آن صاف نشده بود، می‌گفت قلم و کاغذ بیاورید و آن را وقف می‌کرد. می‌فرمود این صدقه‌ای است که علی ابن ابی طالب برای فقرا وقف کرده است. 🔹برای فقرا کار کنید! زحمت بکشید! درس بخوانید! درس بدهید! تحقیق کنید! مبارزه و جهاد کنید! ولی به دنیا دل نبندید! 🔹این دنیا کسانی را که خیلی بیشتر از شما عاشقش بودند و به آن دل بسته بودند، رها کرد و خاک شدند؛ شما هم روزی خاک خواهید شد. دل به این دنیا نبندید! 🔹[امیرالمومنین (علیه السلام)] در دستوراتی که به نمایندگانش می‌داد، می‌فرمود: وقتی به آن‌جا رفتید و مشغول کار شدید، فکر این نباشید که زندگی‌تان را تأمین کنید و لذت و رفاهی برای خودتان فراهم کنید؛ فقط به فکر این باشید که حقی را به صاحب حقی برسانید یا باطلی را از دشمنی‌ دفع کنید. ۱۳۹۶/۰۳/۳۱ 🔰 نشانی صفحات دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی: بله | ایتا | روبیکا | ویراستی | سروش @s_a_ghazizadeh
هدایت شده از ایران امروز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قانون اقدام راهبردی، قانونی برای منافع ملت ایران ✅به ایران امروز بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2410086410Ca8f498c543
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻 وزیر ارتباطات : ❇️ خدمات پنجره ملی هوشمند ۵۰۰ میلیون بار استفاده شده است ◻️ راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برای اولین بار در دولت سیزدهم ◻️بیش از ۵ میلیون مجوز الکترونیکی صادر شد ◻️الکترونیکی شدن بازار مسکن از دستاوردهای دولت سیزدهم بود ◻️ ارائه ۶۰۰ خدمت دولت به صورت هوشمند ◻️۲۰ میلیون ساختمان تا پایان دولت تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند ◻️تعداد سایت‌های نسل چهارم از ۳۳ هزار به ۴۴ هزار افزایش پیدا کرد ◻️دو برابر نیاز کشور پهنای باند تامین کرده‌ایم ◻️اتصال بیش از ۹۸ درصد جمعیت روستایی کشور به اینترنت ◻️بزرگ‌ترین پایگاه فضایی غرب آسیا در حال ساخت است ◻️در دولت سیزدهم صنعت فضایی احیا شد ◻️ «ایتا» حدود ۳۱ میلیون کاربر فعال دارد 📎 مشروح گفتگو @HawzahNews | خبرگزاری حوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 درس اخلاق | معنای عبارت «بِکُم عَرَفَ‌ الله» در زیارت جامعه کبیره 🔹 مرحوم آیت الله ناصری از اساتید اخلاق حوزه در یکی از دروس اخلاق خود به موضوع «شناخت خداوند متعال از طریق اهل بیت علیهم السلام» پرداختند: ◻️ امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرماید: «أَنَا أَمِینُ اللَّهِ وَ خَازِنُهُ وَ عَیْبَهً سِرِّهِ وَ حِجَابُهُ وَ وَجْهُهُ»؛ من امین خدا و مخزن علوم اویم، و صندوقچه اسرار حق و وجه خدا هستم. مراد از «وجه»، چهارده نور مقدس است. در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم: «بِکُم عَرَفَ‌الله»؛ بوسیله شما چهارده معصوم ما خدا را شناختیم. ◻️ در فراز دیگری از زیارت جامعه کبیره می‏خوانیم: «مَنْ أَرَادَ اللَّهَ بَدَأَ بِکُمْ»؛ آن که خدا را بخواهد، از شما آغاز می‌کند. کسی که می‌خواهد در خانه خدا برود باید از طریق شما رفته و به خدا برسد. ◻️ در روایت معتبری آمده است که: «لَوْ لاَنا مَا عُرِفَ اَللَّهُ»؛ اگر ما نبودیم کسی خدا را نمی‏شناخت. کسی خدا را نمی‏شناخت تا ما آمدیم و در عالم وجود، خداوند متعال و صفات جمال و جلال قدسیه او را به مردم معرفی کردیم. لذا در ادامه روایت می‌فرماید: «وَ لَوْ لاَنا مَا عُبَدَالله»؛ و اگر ما نبودیم کسی خدا را عبادت نمی‏کرد. ◻️اگر می‌خواهی خدا را بشناسی از طریق اهل بیت علیهم السلام بشناس. آنها معرف خداوند متعال، نماینده او در عالم وجود، صندوقچه اسرار الهی هستند که سر سلسه آنها پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) است. 📎 متن کامل @HawzahNews / خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻 آیت‌الله خاتمی: ❇️ شعار «لبیک یا حسین» به معنای مطیع بودن در برابر امر ولایت است ◽️عضو فقهای شورای نگهبان گفت: شعار لبیک یا حسین ندای جان‌فشانی در راه دین و تقویت باورهای دینی رهپویان حسین بن علی‌(ع) است. ◽️کلمه "لبیک" به معنای تحت امر بودن و مطیع بودن است و لبیک یا حسین (ع) به این معناست که ما همواره گوش‌به‌فرمان ولایت هستیم. ◽️دومین پیام لبیک یا حسین (ع) را استقامت در راه دین اظهار کرد و افزود: ما به‌عنوان رهروان راه حسین بن علی (ع) باید در هر شرایطی پای دین خود بایستیم و مدافع دین باشیم. https://hawzahnews.com/xcY7Y @HawzahNews / خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در دیدار دانشجویان: ❇️ یمنی‌ها آمریکا و صهیونیست‌ها را خفه کرده‌اند / ایرانی‌ها قدر بزرگی خود را بدانند از خدای سبحان مسئلت می کنیم عدل حسینی، جلال و شکوه خود را نشان بدهد و جامعه ای همچون جامعه یمنی در دیگر کشورها زنده بشوند که این آمریکای پلید و صهیونیست خبیث را خفه کنند و خواهند کرد، چون همواره حق بر باطل پیروز است. https://hawzahnews.com/xcY8s @HawzahNews | خبرگزاری حوزه
هدایت شده از مباحثه فقاهت
🔸 💠 تفکیک قواعد ادبی مرتبط با لفظ و قواعد ادبی مرتبط با معنا 👤 🔻  مرحوم جدّ ما، تحلیل خاصی در مورد جملاتی همچون «فی الدار رجلٌ» داشتند. ادبیان می‌گویند در این جمله، و ، «رجلٌ» است که مؤخّر داشته شده و خبر، «فی الدار» است که مقدّم داشته شده است. مرحوم جدّ ما، می‌فرمودند: در این جمله ما قصد نداریم از رجل مبهم، خبر بدهیم بلکه قصد داریم از وضعیت خانه خبر بدهیم به این که بگوییم وضعیت خانه به این صورت است که در آن یک رجل وجود دارد. به بیان دیگر، مسندالیه حقیقی دار است و به همین دلیل مقدم شده است. فرمایش مرحوم جدّ ما ... 📚 درس خارج اصول، ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ 🔗 ادامه مطلب و مباحثه، در این لینک ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خادم ملت یعنی نداشته باشی خواب آسوده تا بشکنی دست های آلوده خادم ملت یعنی با مردم‌ت باشی تا پای جان http://eitaa.com/noushabadi_ir
هدایت شده از مباحثه فقاهت
🔸 💠 تفکیک قواعد ادبی مرتبط با لفظ و قواعد ادبی مرتبط با معنا 👤 🔻  مرحوم جدّ ما، تحلیل خاصی در مورد جملاتی همچون «فی الدار رجلٌ» داشتند. ادبیان می‌گویند در این جمله، و ، «رجلٌ» است که مؤخّر داشته شده و خبر، «فی الدار» است که مقدّم داشته شده است. مرحوم جدّ ما، می‌فرمودند: در این جمله ما قصد نداریم از رجل مبهم، خبر بدهیم بلکه قصد داریم از وضعیت خانه خبر بدهیم به این که بگوییم وضعیت خانه به این صورت است که در آن یک رجل وجود دارد. به بیان دیگر، مسندالیه حقیقی دار است و به همین دلیل مقدم شده است. فرمایش مرحوم جدّ ما ... 📚 درس خارج اصول، ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ 🔗 ادامه مطلب و مباحثه، در این لینک ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
بررسی نظریۀ اخلاق اشیا و عاملیت فناوری و پیامدهای آن در تعلیم‌ وتربیت
هدف اصلی این مقاله بررسی نظریۀ اخلاق اشیا و عاملیت فناوری بر اساس اندیشه‌های پاوول پیتر فربیک و بررسی پیامدها و دلالت‌های آن در تعلیم‌وتربیت است. برای این منظور از روش استنتاجی استفاده شده است. در ابتدا اندیشه‌های فِربیک بررسی شده و سپس دربارۀ پیامدهای تربیتی آن بحث شده است. فربیک، بر پایۀ نظریۀ وساطت در پساپدیدارشناسی، اعتقاد دارد که دو مؤلفۀ قصدمندی و آزادی که برای عمل اخلاقی لازم است میان انسان و مصنوعات تقسیم شده است؛ یعنی، مصنوعات در قصدهای انسان و نیز در آزادی انسان شریک‌اند. ازنظرِ او انسان استقلال دارد، ولی استقلال او کامل نیست. او ازجمله به فناوری‌های ترغیب‌کننده و هوشِ محیطی اشاره می‌کند که چگونه انسان را به تصمیم‌گیری‌ها و اعمال خاصی ترغیب می‌کنند. عاملیت انسان با مصنوعات و فناوری‌ها ترکیب می‌شود. بنا بر نتایج این پژوهش، در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های تربیتی نیز به عاملیت ترکیبی و نقش تأثیرگذار و اخلاقی فناوری‌ها باید توجه کرد. توجه‌کردن به مبانی فناورانۀ تربیت ضروری به نظر می‌رسد. تربیت اخلاقی در جامعۀ فناورانه نیاز به بازنگری و بازاندیشی دارد. مسئولیت طراحی فناوری‌های آموزشی بسیار مهم‌تر خواهد بود. فناوری‌های آموزشی می‌توانند در جایگاه فناوری تربیتی عمل کنند. با توجه به نقش فناوری‌های ترغیب‌کننده در شکل‌دادن به رفتار انسان، می‌شود از این فناوری‌ها در شکل‌دادن به رفتار و عادات کودکان و نوجوانان استفاده کرد و بخشی از تربیت را به مصنوعات سپرد.
بررسی نظریه اخلاق اشیا و عاملیت فناوری و پیامدهای آن در تعلیم وتربیت