eitaa logo
کانال مطالب و اطلاع رسانی فرزاد تات
3 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
802 ویدیو
71 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حمید رسایی
♻️ رمز همراهی با رسول خدا برده‌ای بود که (صلی الله علیه و آله) او را آزاد کرده بودند، ولی آن‌قدر نسبت به حضرت محبت داشت که اگر ایشان را نمی‌دید، مضطرب می‌شد. روزی حضرت او را دیدند، در حالی که لاغر شده و رنگش تغییر پیدا کرده بود. به او فرمودند چه شده است؟ عرض کرد: هیچ بیماری‌ای ندارم؛ فقط دوری شما من را گرفتار کرده است. در این دنیا امیدی دارم که اگر امروز از شما جدا می‌شوم، فردا شما را دوباره می‌بینم. اما همه‌ی نگرانی من این است که بعد از مرگ، دیگر راهی به شما ندارم. شما در عوالم بالا هستید و ما در عالم پایین. این آیه نازل شد: «وَمَنْ یطِعِ اللهَ وَالرَّسُولَ فَأُولئِک مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللهُ عَلَیهِمْ...» (و كسانى كه خدا و رسول را اطاعت كنند، البته با افرادى كه خداوند به آن‌ها عنايت نموده خواهند بود (نساء، ۶۹) پس رمز همراهی، اطاعت است. 📚 برگرفته از کتاب مقام‌ محمود، استاد میرباقری، ص ۱۹۱ 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
«ایمان»، «یقین»، «نیت» و «عمل»؛ هر کدام درجات و مراتبی دارند و قابل افزایش و کاهش‌اند.
‌ هرچه ایمان و یقین بالاتر باشد، ارزشمندتر است. هرچه نیت و انگیزه، خالص‌تر باشد، و هرچه عمل انسان نیکوتر و خداپسندانه تر باشد، ماندگارتر و اثربخش‌تر است. ‌
‌ از این رو از خداوند می خواهیم این چهار عنصر ایمانی و عملی را در ما به عالی‌ترین درجاتش برساند 🌱 ‌
‌ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ‌ وَ بَلِّغْ بِإِيمَانِي أَكْمَلَ اَلْإِيمَانِ‌ وَ اِجْعَلْ يَقِينِي أَفْضَلَ اَلْيَقِينِ‌ وَ اِنْتَهِ بِنِيَّتِي إِلَى أَحْسَنِ اَلنِّيَّاتِ‌ وَ بِعَمَلِي إِلَى أَحْسَنِ اَلْأَعْمَالِ‌ خداوندا بر محمّد و خاندانش درود فرست و ايمان مرا به كامل‌ترين ايمان برسان و يقينم را برترين يقين قرار ده و نيّت مرا به نيک‌ترين نيّت‌ها و عملم را به بهترين اعمال منتهى ساز صحیفه سجادیه/ نیایش ۲۰ 💞 @sahifeh_sajjadiyyeh 📿
آرزوهایی که محقق شد! آرزوهایی که محقق نشد! (قسمت دهم) بسم الله الرحمن الرحیم در قسمت قبلی به نقش آيت الله در تاسیس مراکز آموزش عالی شهرستان اشاره شد که پس از انتشار آن برخی خوانندگان نقطه نظرات ارزشمندی را ارائه کردند. لازم است نکته ای را اضافه کنم وآن اینکه: نگارنده اشاره کرده بود که آنچه وضعیت موجود را تشکیل می دهد استحقاق جوانان این منطقه نیست ولی آنچه که رخ داده نسبت به وضعیت گذشته شهرستان که در محرومیت مطلق به سر می برده نتیجه پیگیری‌های انجام شده خاصه توسط آیت الله محمودی بوده است. اما آنچه که رنج آور بوده وهست یک حقیقت تلخ است وآن اینکه در طول دوران پس از انقلاب اسلامی ورامین کمتر سیاستمداران مدبر را تجربه کرده است و غالبا سیاست زدگی و جناح گرایی بی منطق بر عقلانیت و تدبیر چربیده است. تحقق بسیاری از آمال و آرزوهای به حق مردم باید در حوزه های اجرایی دنبال گردد که در بخش‌های آینده بشرط توفیق به مواردی اشاره خواهد شد. ضمن اینکه عناصر تاثیرگزار منطقه دارای گرایشات سیاسی مختلف در دولت‌های گوناگون کم نبوده اند ولی متاسفانه کمتر در مورد منافع مشترک منطقه شاهد همدلی این عناصر بودیم. نگارنده معتقد است : اگر این عناصر تاثیرگزار با احترام به گرایشات سیاسی یکدیگر در مشترکات یکصدا یک حرف را می زدند کارهایی انجام می شد کارستان! لذا امروز نیز اعتقاد دارم باید برای تحقق منافع مردم باید این مهم تحقق یابد . به امید آنکه شاهد استقرار دانشگاه‌های ملی ودر طراز استحقاق جوانان فرهیخته این منطقه باشیم. ---- شکوفایی و تحولات قرآنی همانگونه که اشاره شد برگزاری جلسات حفظ قرآن و حدیث ویژه جوانان و نوجوانان از جمله اقدامات جدی آیت الله بود. اگر چه در شهرستان ورامین با قدمت و تمدن دینی وانقلابی همواره اساتید قرآنی فعال بوده اند که زحماتشان شایسته تحسین است ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و رویکرد جدید قرآنی جوانان و خانواده ها لازم بود اقدامات جدیدتر و موثرتری صورت گیرد لذا راه اندازی مرکز دارالقرآن الکریم شهرستان با حمایت جدی آیت الله منشأ تحولات قرآنی درمنطقه گردید. بخشی از اقدامات این دارالقرآن را می توان چنین برشمرد: ۱- تشکیل نوار خانه قرآنی و دراختیار گذاشتن نوارها و فیلم‌های قرآنی از اساتید برجسته داخلی وخارجی ۲- برگزاری کلاسهای آموزش تخصصی قرآنی با حضور اساتید با تجربه از خارج از شهرستان ۳- برگزاری دهها محفل شبی با قرآن با حضور اساتید برجسته قرآنی داخلی وخارجی از جمله استاد متولی عبدالعال و استاد غلوش از مصر و اساتید برجسته داخلی چون کریم منصوری، قصری زاده، و نوجوانان قرآنی مانند محمد حسین طباطبایی معرف به علم الهدی، جواد فروغی، خانم رقیه محمدی و وزیری . ۴- آموزش تخصصی مقامات قرآنی با تدوین جزوات آموزشی با ابتکار استاد حجت الاسلام سید مهدی محمودی و آموزش اختلاف قرائات قرآنی ۵- آموزش خواهران علاقمند و ورود جدی خواهران در حوزه فعالیت‌های قرآنی این فعالیت‌های قرآنی در سطح مساجد، مدارس و سایر دستگاه‌ها گسترش یافت وموجب یک نهضت قرآنی در منطقه گردید. تشکیل دارالقرآن در برخی مساجد و تاسیس بعضی موسسات قرآنی نتیجه آن فعالیت‌های قرآنی و تشویقهای آیت الله محمودی بوده است. ادامه دارد.
هدایت شده از صراط سلوک
✍عصمت در وحی و دعوت به توحید ✍قسمت سوم 🔹بهترین مرکب در این راه، محبت خدا و سود مند ترین ره توشه، تقواست، چنان که قرآن کریم نیز بهترین ره توشه این مسافر را تقوا می داند و به تحصیل آن فرا می خواند: « تزوّدوا فإنّ خیر الزاد التّقوی » ؛ ره توشه بر گیرید، پس بهترین ره توشه پرهیزگاری است. پیامبران همگی، بشر را به تحصیل این توشه دعوت کرده اند. 📚 پیامبر رحمت، ص ۴۹ ▪️علامه جوادی آملی حفظه الله تعالی @seyr_solouk
هدایت شده از صراط سلوک
✍أبواب رحمت إلهی 🔹خداوند عزّوجلّ برای هیچ کس درِ خواستن از او را باز نمی کند که درِ إجابت را بر روی او ببندد. و برای هیچ بنده ای درِ عمل را باز نمی کند که درِ قبول را بر روی او ببندد. و برای هیچ بنده ای درِ شکر را باز نمی کند که درِ افزودن بر نعمت را بر رویش ببندد. ▪️امام حسن مجتبی علیه السلام 📚الدرّ النظیم فی مناقب الأئمّة اللهامیم ▪️شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت باد @seyr_solouk
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 روز 💠 💎 ثمره قرائت قرآن از نگاه امام حسن مجتبی (ع) 🔻امام حسن مجتبی علیه‌السلام: مَن قَرَأ القرآنَ كانَت لَهُ دعوةٌ مُجابةٌ إمّا مُعَجَّلَةً و إمّا مُؤَجَّلةً. ❇️ كسى كه بخواند، يك دعاى مستجاب شده دارد، دير مستجاب شود يا زود. 📚 بحارالانوار : / ۹۳ / ۳۱۳ / ۱۷ •┈┈••✾••┈┈• 📲 آخرین رویدادهای دینی و فرهنگی را در کانال رسمی خبرگزاری حوزه دنبال کنید: eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ آنچه در جلسه شورای مدیران مدارس قم با آیت الله اعرافی گذشت ◻️ جلسه شورای مدیران مدارس حوزه علمیه قم در دفتر آیت الله اعرافی برگزار شد که در آن به بیان تازه‌ترین گزارشات از اقدامات و فعالیت‌های این شورا اشاره شد. مشروح خبر👇 https://hawzahnews.com/xd3GF @HawzahNews | خبرگزاری حوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ رئیس جمهور در نخستین ساعات صبح سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ و در آستانه شهادت امام رضا (ع) عازم شهر مشهد مقدس شد. این نخستین سفر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران است. https://hawzahnews.com/xd3HM @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از صراط سلوک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ استغاثه در گرفتاری ها 🎥آیت الله مجتهدی تهرانی رحمة الله علیه @seyr_solouk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | شاه کلید حل مشکلات 🔰امام خامنه ای در دیدار با دولت چهاردهم: کلید مشکلات اقتصادی کشور در تولید است؛ طرفِ عرضه. اگر ما بتوانیم تولید را پیش ببریم 🔹مسئله‌ی تورّم حل میشود 🔹مسئله‌ی اشتغال حل میشود 🔹مسئله‌ی ارزش پول ملّی حل میشود. 👈با توجه به اهمیت موضوع تولید که در نامگذاری سالهای اخیر توسط حضرت آقا مشهود است و امسال که متاسفاته با شهادت رییس جمهور و برگزاری انتخابات و استقرار دولت چهاردهم عملا شش ماه از تحقق شعار سال گذشته است . 🔺اما برنامه های تحولی و عملیاتی ما در خصوص پایدارسازی و افزایش تولیدات خانگی که متولی اصلی آن وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است متوقف نشده و با قدرت ادامه دارد بالاخص در برنامه توسعه هفتم که وظایف متعددی داریم و باید متناظر با فرمان سال همه این مفاد فصل اشتغال با تفکیک وظایف دستگاههای همکار را اجرایی کنیم . ✏️ 🆔 https://eitaa.com/a_hemmatian
۩﷽۩ دوچیـزجامعه‌رانابودمیکنـد...💔🥀 زنان‌بی‌حیـاء مـردان‌بی‌غیرت 🌸اَللّٰهُــمَّ صَلِّ عَلی ٰمُحَمَّدٍ و آلِ محمد وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌸 ♦️ ❣️مجموعه کانال های ما را دنبال کنید : 🆑 @alikhani_r 🆑 @akhbar_asli 🆑 @raz_zabanbadan
وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری: علم با احترام به عالِم، توسعه پیدا می‌کند / گام اول برای توسعه علم، آزادی علمی است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای علمی فرهنگستان علوم با بیان اینکه علم، جز با احترام به عالِم توسعه پیدا نمی‌کند، عنوان کرد: باید آزادی علمی به رسمیت شناخته شود چرا که گام اول برای توسعه علم، آزادی علمی است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، حسین سیمایی اظهار کرد: اعتقاد راسخی به تکریم عالِم دارم چرا که خود را خادم علم و نهاد علم می‌دانم. وزیر علوم ادامه داد: توسعه کشور در گرو توسعه علم و توسعه علم، نیازمند احترام به عالم است. گرچه متأسفانه امروزه سرمایه اجتماعی و اعتماد به دانشگاه کمتر شده است، اما همچنان اعتماد به دانشگاه‌ها بیشتر از سایر نهادهاست. وی با بیان اینکه انباشتی از مسائل و بحران‌های حل نشده داریم، گفت: تجمع معضلات گاهی منجر به خشم اجتماعی می‌شود، تنها راه حل برطرف کردن این معضلات مسیرعلم است. عالمان عقل‌گرای شیعه، یکصد سال برای حجیت عقل جنگیدند و اکنون گویا باید برای حجیت و مرجعیت علم نیز تلاش کرد. وی تاکید کرد: به گفته همه‌ی وزرای ادوارعلوم، تنها شخصی که بیشترین پیگیری و دغدغه را نسبت به نهاد علم دارند مقام معظم رهبری است لذا ایشان قطعا از نیازمندی‌ها و راهکارهای ارتقاء نهاد علم، استقبال می‌کنند. سیمایی با بیان اینکه علم مبتنی بر شواهد است، ادامه داد: متأسفانه علم در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها کمتر دخالت دارد. به عنوان مثال، مشکل تورم را با تعزیرات حکومتی نمی‌توان حل کرد. همچنین بحران‌های اجتماعی را نمی‌توان با نیروی انتظامی حل و فصل کرد بلکه بحران اجتماعی راه حل علمی دارد. وی با تاکید بر اینکه، دانشگاه باید مسئولیت اجتماعی خود را در قبال جامعه به درستی ایفا کند؛ افزود: دانشگاه‌های نسل یک آموزش، نسل دوم پژوهش، نسل سوم کارآفرین بودند و نسل فعلی، دانشگاه تأثیرگذار اجتماعی و متعهد به مردم، حاکمیت و جامعه است. سیمایی با تاکید بر اینکه گام اول برای توسعه علم، آزادی علمی است، گفت: یک راه سیستمی تکریم عالم این است که آزادی علمی را به رسمیت بشناسیم. علم در محیط ناامن رشد نمی‌کند و اگر علم و عالم را محدود و چارچوب‌دار کنیم، خلاقیت را از عالم گرفته‌ایم و در چنین شرایطی عالم در پژوهش و آموزش خود موفق نخواهد شد.
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ موکب شهدای روحانی حوزه علمیه خراسان ◻️پذیرایی از زائران حرم مطهر رضوی به همت کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و کمک خیرین، از یکشنبه شب در محل مرکز مدیریت این حوزه در جوار حرم مطهر رضوی آغاز شده و تا شام شهادت امام رضا علیه السلام ادامه دارد. @HawzahNews | خبرگزاری حوزه
✍معاد جسمانی یا روحانی| قسمت دوم 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹و مى توان گفت قول به معادين جسمانى و روحانى عقيده اسلام و همه مسلمين است. الا ماشذ و ندر كه جسمانى فقط دانند و عقيده نگارنده نيز هر دو معاد جسمانى و روحانى است و ادله ما ناظر به اين عقيده است يعنى در آن جهان آخرت و بهشت ابد هم لذات جسمانى است از طعام و شراب و نكاح و مناظر زيبا و صور حسناء و ابتهاجات و نشاط بى حد و هرگونه لذات كه در اين جهان است در آنجا بطور اتم و اكمل و اشد و اقوى از اينجا خواهد بود. منتهاى امر در اين عالم لذات منقطع و فانى و مشوب بالام است و آنجا لذاتش دائم [أكلها دائم و ظلها] و بدون مزاحم و بى ملال و كدورت و خالص و صرف لذات است [فيها ما تشتهى الانفس و تلذ الاعين]. 📚نامه ها برنامه صفحه ۱۰۹_۱۰۸ _______________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ _______________________________________
✍معاد جسمانی یا روحانی| قسمت سوم 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹و هم لذات روحانى در بهشت معرفت به لقاى حسن مطلق الهى و شهود آن جمال اعظم نامتناهى و شراب و سكر حيرت در مشاهده او كه لذت ملائكه مهيمن و روحانيين است كه فوق هرگونه لذت حسى و خيالى است براى نفوس قدسيه حاصل است و نفوس بر حسب درجات معرفت و اعمال صالح در آن دو بهشت [بهشت لقاى منعم و بهشت نعمت دائم] درجات مختلف دارند [درجات بعضها فوق بعض] 📚نامه ها برنامه صفحه ۱۰۹_۱۰۸ _______________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ _______________________________________
✍معنی حقیقی صوفی و تصوف| قسمت اول 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹استاد الهی قمشه ای در کتاب حکمت الهی صفحه ۲۷۶ جلد اول آن در معنى تصوف فرمايد: بطور كلى اگر معنى تصوف و صوفى عالمان ربانى هستند كه داراى مقام معرفة الله و تخلق باخلاق الله و تهذيب نفس به عبادت و رياضت و مجاهده است و مخالفت هواى نفس و تزكيه روح و پاك ساختن دل از عشق و محبت ماسوى الله است و هدايت و تربيت خلق به معرفت و خداشناسى و اخلاق حسنه و علم و عمل خالص و ذكر و فكر در اسماء و اوصاف الهى است و ترك شهوات حيوانى و فضولات دنيوى و احسان و خدمت بى ريا به خلق است و دستگيرى از بيچارگان و اعانت مظلومان و ارشاد گمراهان وادى توحيد و خداشناسى است به حقيقت آنان شاگردان عالى مدرسه انبيا و اين طريقه قرآن و مدرسه قرآن است كه خلق را بر آن دعوت فرموده و پيروى حقيقى چون اصحاب صفه از رسول اكرم و اوصياى او است صلوات الله عليهم اجمعين 📚نامه ها برنامه صفحه ۱۰۶_۱۰۸ _______________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ _______________________________________
✍معنی صوفی و تصوف| قسمت دوم 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹ليكن بايد دانست كه مصداق تصوف و صوفى و عارف بالله به اين معنى نادرى را در دوران عالم مى توان يافت مانند زيد و اويس قرن و كميل و ميثم و خواجه ربيع و ابو بصير و هشام حكم و پسر ادهم و امثالهم در زمان ابو نصر و ابوعلى و ابوالحسن و ابو سعيد ابوالخير و خواجه طوسى و محيى الدين و عارف رومى و سنائى و حافظ و سعدى و شيخ اشراق و صدرا و فيض و حكيم سبزوارى بوده اند و يا اينان خود از آن عارفان و صوفيان صفايند. اما امروز كه اثرى از آن عالمان عارف صاحب سر امام كمتر يافت مى شود خداى ما را به آن خداپرستان واقعى رهنمايد و به مقام شامخ آنان برساند كه آنها انسان حقيقى و خضر و موساى عقل و زنده به آب حيوة معرفة الله اند. 📚نامه ها برنامه صفحه ۱۰۶_۱۰۸ _______________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ _______________________________________
✍معنی صوفی و تصوف| قسمت سوم 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹و اگر معنى صوفى و تصوف عبارت از ادعاى دروغ مقام ولايت است و نيابت خاصه به هواى نفس و حب رياست و خرقه بازى و سالوسى و ريا و دكان دارى و فريب دادن مردم ساده لوح [در عين حال مشتاق معارف حقه] و تشكلات و امور موضوعه موهوم و القاء اوهام و تخيلات بر مردم زود باور به ادعاى كرامات دروغ كه عارف براستی گويد صوفى نهاد دام و سر حقه باز كرد بنياد مكر با فلك حقه باز كرد تا بالنتيجه از لذات حيوانى و شهوت دنيوى كاملا برخوردار گردند و به افسون و فريب جمعى را گرد خود به نام فقر و درويشى و ارشاد جمعى كرده و دكانى از آيات و اخبار عرفانى و گفتار نظم و نثر بزرگان حكماء و علماى ربانى باز كنند و حرف مردان خدا را بدزدند براى متاع دكان خود چنانكه عارف قيومى ملاى رومى فرمايد چند دزدى حرف مردان خدا تا فروشى و ستانى مرحبا 📚نامه ها برنامه صفحه ۱۰۶_۱۰۸ _______________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ _______________________________________
هدایت شده از  نهج البلاغه 🇮🇷
افراط و تفريط مايه هلاكت ▫️هَلَكَ فِيَّ رَجُلاَنِ: مُحِبٌّ غَال، وَمُبْغِضٌ قَال 🟠دو تن به خاطر من به هلاكت رسيدند دوست افراط كننده،و دشمن دشنام دهنده. ✍بى شك محبت اولياء الله از اركان ايمان است و همان سبب پيروى بى قيد و شرط از آنان و در نتيجه سبب نجات در دنيا و آخرت مى شود ولى اگر اين محبت از حد اعتدال تجاوز كند و به شكل غلو در آيد و امام را به مقام نبوت يا الوهيت برساند، به يقين چنين محبتى گمراهى و ضلالت است. همان گونه كه اگر محبت محو شود و جاى خود را به عداوت و دشمنى دهد سبب خروج از ايمان و گمراهى و ضلالت خواهد بود. 📘 @nahjol_balagheh