eitaa logo
مطالب و آثار فرزاد تات
45 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
734 ویدیو
99 فایل
مطالب و آثار فرزاد تات
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شورای نگهبان
📌سخنگوی شورای نگهبان در جمع دانشجویان کرجی: 🔰پیشرفت کشور با نقش‌آفرینی جوانان امکان‌پذیر است 🔺️بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نقشه راه دانشجویان و طلاب بسیجی است. برای تحقق مفاد این بیانیه باید مجاهدت کرد. 🔺️امروز با تلاش و حرکت شبانه‌روزی اقشار مختلف بسیج شاهد اتفاقات خوب و امیدوارکننده‌ای در سراسر کشور هستیم که امیدواریم این فعالیت‌ها توسعه یابد چرا که پیشرفت کشور با نقش‌آفرینی جوانان رقم خواهد خورد. 🔺️جنایات رژیم صهیونیستی آزمونی برای تمدن غرب بود که آیا به شعارهایی که می‌دهد وفادار است یا خیر؟ غربی‌ها از حقوق بشر سخن می‌گویند اما نسبت به جنایات صهیونیست‌ها ساکت هستند. فارغ از اینکه برخی آنها به صراحت از این جنایت‌ها دفاع می‌کنند. 🔺️شکی نیست که اگر حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی برخی کشورها همچون آمریکا از رژیم صهیونیستی نباشد، این رژیم نمی‌تواند این همه جنایت رقم بزند. متن کامل 👇 👇 👇 https://www.shora-gc.ir/0002kQ ✅️ @shora_gc
هدایت شده از شورای نگهبان
📸 گزارش تصویری حضور دکتر طحان‌نظیف در دانشگاه آزاد اسلامی کرج بقیه تصاویر 👇 👇 👇 https://www.shora-gc.ir/0002kR ✅️ @shora_gc
هدایت شده از تفسیر المیزان
🌺تفسیر آیات1⃣2⃣و 2⃣2⃣ سوره از تفسير شریف المیزان 🔰الكم الذكر و له الانثى1⃣2⃣ 🔰تلك اذا قسمة ضيزى2⃣2⃣ 🔸(آيا راستى پسران از شما و دختران از خدايند، در اين صورت چه تقسيمى ظالمانه داريد) اسـتـفـهـام در آيـه انكارى و آميخته با استهزاء است، و (قسمه ضيزى ) به معناى قسمت جائرانه و غير عادلانه است. و معناى آيه اين است كه: وقتى مطلب از اين قرار باشد، و ارباب اين بت ها يعنى ملائكه دخـتـران خـدا بـاشـند، با اين كه خود شما دختر را براى خود نمى پسنديد و جز به پسر رضـايـت نـمـى دهـيـد، آيـا ايـن قـسـمـت درسـت پـسـران مـال شـمـا و دخـتـران مال خدا باشد؟ چه قسمتى جائرانه و غير عادلانه (البته فراموش نشود كه گفتيم اساس اين استفهام استهزاء است، و گرنه خدا نه پسر دارد و نه دختر). _________________ 🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇 https://eitaa.com/joinchat/3198156911C12d6d8964a
هدایت شده از تفسیر المیزان
🌺تفسیر آیه 3⃣2⃣سوره از تفسير شریف المیزان 🔰ان هـى الا اسـمـاء سـمـيـتـمـوهـا انـتـم و ابـاوكـم مـا انزل اللّه بها من سلطان...3⃣2⃣ 🔰ضمير  به بت هاى مذكور يعنى لات و عزى و منات برمى گردد، و يا آنها از اين جـهـت كـه اصنامند، (تا شامل همه بت ها شود) و ضمير در  به اسماء بر مى گردد، و (تسميه اسماء) به معناى اسم قرار دادن آنها است، و منظور از ، برهان و دليل است. و مـعـنـى آيـه ايـن اسـت كـه: اين اصنام كه شما الهه خود گرفته ايد چيزى به جز مشتى اسماء نيستند، كه شما و پدران تان آن سنگ و چوب ها را به آن اسماء نامگذارى كرده ايد، و مـاوراى ايـن اسـمـاء مـصـاديـق و مسميات واقعى كه خداى تعالى برهانى بر اله بودن و ربوبيت آنها نازل كرده باشد ندارند. و حـاصـل آيـه ايـن اسـت كـه: مـى خـواهـد گـفـتـار مـشـركـيـن را بـه ايـن دليـل مـدركـى بـر الوهـيـت آلهه خود ندارند رد كند. و كلمه در جمله (ان يتبعون الا الظـن و مـا تـهـوى الانـفـس) مـوصول است، و ضميرى كه بايد از جمله به آن برگردد حذف شده، تقديرش (و ما تهواه الانفس - و آنچه نفسها هوسش را مى كنند) است. ولى بعضى از مفسرين گفته اند: ما مصدريه است، كه جمله بعد را به صورت مصدر در مى آورد،و تقدير كلام: (ان يتبعون الا الظن و هوى الانفس - پيروى نمى كنند مگر پندار و خـواسته نفس را مى باشد)، و كلمه  به معناى خواهش هاى شهوانى نفس ‍ است و جـمـله مـورد بـحـث هـم در مـقـام مـذمـت مـشـركـيـن اسـت كـه باطل را پيروى مى كنند، و هم مطالب قبل است مى فرمود: برهانى بر عقايد خود ندارند. و جـمله (و لقد جاءهم من ربهم الهدى ) هم كه جمله اى است حاليه، آن مطالب را تأكيد مـى كـنـد، و مـعـنـايـش ايـن اسـت كـه : ايـن مـشـركـيـن در امـر خـدايـان خـود بـه جـز باطل متابعتى ندارند تنها پيرو باطل و هواهاى شهوى نفس هستند، آرى اينها را پيروى مى كنند در حالى كه از ناحيه خداپروردگارشان است هـدايـتـى بـه سـويشان آمد و آن عبارت بود از دعوت حقه پيامبر و يا قرآنى به سوى حق هدايت مى كند. در اين آيه التفاتى از خطاب قبلى به كار رفته تا به اين نكته اشاره كرده باشد كه مردمى كه چنين هستند كوتاه فهم تر از آنند كه مخاطب به اين كلام قرار گيرند، علاوه بر ايـن استعداد آن را ندارند كه در كلامى برهانى مخاطب قرار گيرند، و كسانى كه پيروان ظن و هوى هستند چه مى فهمند كه برهان چيست _________________ 🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇 https://eitaa.com/joinchat/3198156911C12d6d8964a
هدایت شده از تفسیر المیزان
🌺تفسیر آیه4⃣2⃣ سوره از تفسير شریف المیزان 🔰ام للانسان ما تمنى4⃣2⃣ 🔸كـلمـه  مـنـقطعه است، و استفهام در جمله انكارى است، و سياق گفتار سياق نفى اين معنا است كه انسان مالك آرزوهايش باشد، مى فرمايد صرف اين كه انسان آرزويى در سر بـپـروراند مالك آن آرزو نمى شود، تا مشركين هم به صرف اين كه آرزوى شفاعت ملائكه را داشـتـه بـاشـنـد مـالك شفاعت آنها بشوند ملائكه اى كه به گمان آنها ارباب اصنام و دخـتـران خـدا هـسـتـنـد. و يا به صرف اين كه آرزوى الوهيت آلهه خود كنند به آرزوهايشان برسند. البـتـه در ايـن كـلام اشـاره اى هـم بـه ايـن نـكـتـه هـسـت كـه مـشـركين به جز اين آرزو هيچ دليل قابل قبولى بر الوهيت آلهه خود و شفاعت آنها ندارند، و با آرزو هم كسى مالك چيزى نمى شود. _________________ 🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇 https://eitaa.com/joinchat/3198156911C12d6d8964a
باسلام و احترام بخش نظامی دارای قوانین و آئین نامه خاص است که طبق همان عمل می شود اما اگر دستور العملی برخلاف قانون خاص و آئین نامه و قانون اساسی باشد میتوانید اعاده دادرسی بدهید
باسلام و احترام همانطور که فرمودید آئین نامه خاص است که در بخش نظامی حاکم است و تصویب شده پس طبق همان آئین نامه باید انجام شود
1- در این زمینه مطابق قوانین و مقررات عمل شود. 2- خلاف شرع نیست اما اگر اعتراض دارید می توانید با مراجعه به دیوان عدالت اداری این امر را پیگیری نمایید.
پاسخ به سؤال اول: طبق مقررات و آیین‌نامه‌های داخلی نیروهای نظامی، عدم رعایت سلسله مراتب می‌تواند به عنوان تخلف اداری محسوب شود. اما اینکه چنین تخلفی جرم تلقی شود یا خیر، بستگی به نوع و شدت تخلف دارد و ممکن است بر اساس قوانین نظامی و آیین‌نامه‌های خاص آن نهاد، به عنوان تخلف انضباطی بررسی شود. در این موارد، معمولاً مجازات‌های انضباطی در نظر گرفته می‌شود. پاسخ به سؤال دوم: طبق اصل ۱۷۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دیوان عدالت اداری مسئول رسیدگی به شکایات و اعتراضات مردم نسبت به آیین‌نامه‌ها و مقررات دولتی است. اگر مقرره‌ای خلاف قانون اساسی یا شرع شناخته شود، امکان ابطال آن توسط دیوان عدالت اداری وجود دارد. برای این منظور، باید مستندات و دلایل کافی ارائه شود تا نشان دهد که مقرره مذکور با قانون اساسی یا شرع مغایرت دارد.
سلام‌ عدم رعایت سلسله مراتب تخلف نیست ولی موجب عدم‌ اعتنا به درخواست می شود، در صورت کلی جهت رعایت نظم در امور نظامی باید سلسله مراتب رعایت شود، خیر خلاف قانون اساسی نیست و طبق ماده ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری چنین مقرره ای قابل ابطال نمی باشد.
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 حدیث روز 💠 💎 نقطه آغاز تربیت 🔻أمیرالمؤمنین امام على عليه‌السلام: أفضلُ الأدبِ ما بدَأتَ بهِ نفسَكَ ❇️ بـهـتـريـن ادب آن اسـت كـه از خــــود آغـاز كـنـى. 📚 غررالحكم، حدیث ۳۱۱۵ •┈┈••✾••┈┈• 📲 آخرین رویدادهای دینی و فرهنگی را در کانال رسمی خبرگزاری حوزه دنبال کنید: eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 شرعی | وصیت به تقسیم ارث 🔹 حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای به استفتائی پیرامون «وصیت به تقسیم ارث بین بعضی از ورثه» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقه‌مندان می گردد. ❓سؤال: اگر پدر هنگام حیات وصیت کند که مثلا خانه مسکونی او (که بیش از ثلث او محسوب میشود) برای همسرش باشد و ورثه از آن سهمی نداشته باشند، در صورت قبول بقیه ورثه، چنین وصیتی بعد از فوت اعتبار دارد و ورثه از آن خانه سهمی ندارند؟ ✍️ جواب: در صورت قبول ورثه، قبل یا بعد از فوت پدر، خانه برای مادر محسوب می‌شود و دیگر ورثه از آن سهمی ندارند. @HawzahNews / حوزه‌نیوز